abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 april 2016 @ 17:40:12 #176
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161331474
Dank Kaatje! _O_

Genoeg tips om de dagen mee te vullen. Perfect!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_161331551
Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten! In de krant en de lokale sufferdjes staat ook vaak nog veel wat men de wijken regelt.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 10 april 2016 @ 18:17:59 #178
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161332147
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten! In de krant en de lokale sufferdjes staat ook vaak nog veel wat men de wijken regelt.
Doe ik! Maar ik vermoed dat we ruim voldoende te doen hebben zo!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 april 2016 @ 04:06:10 #179
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161343914
Hai,

Heel veel tips zijn hierboven al gegeven door Kaatje1, maar er is altijd nog wat om aan te vullen.

Het Watermuseum is wel heel erg op kinderen gericht en minder voor pubers. De rest van park Sonsbeek is wel de moeite waard. Ook wordt daar veel georganiseerd. Deze zomer is er bijv. Een landscape Art tentoonstelling. Kunst door het hele park dus en veel toegankelijker dan Kröller-Müller in vele opzicgten. Iedere eerste zondag van de maand een markt en in augustus een theaterfestival.

Sowieso barst het hier in de zomer van de festiviteiten en andere leuke initiatieven. Je moet ze alleen wel net weten te vinden. Als je weet wanneer je exact in Arnhem bent, dan is dat wel uit te zoeken.

In park Mariendaal ligt naast een zorgboerderij ook de groene bedstee, een beukenhaag van 650 meter.

Er is verder vrij veel onderkelderd in Arnhem en dan is een kijkje in de stadskelders misschien ook wel leuk.

Qua eten zijn de meeste interessante opties wel genoemd. In Klarendal (route van het modekwartier, pak je dat ook nog even mee) zitten naast Goed proeven nog Caspar en Sugar Hill (waar alle hipsters rondhangen). De laatstgenoemde heeft een compleet open keuken en werkt veel met pure, eerlijke producten. Een andere hipsters hangout is Tape. Denk aan veel tweede Hands meubels en aparte drankjes (dus ook veel keus qua alcoholvrij).

Naast de eerdergenoemde Cosi zit Bistro Velvet dat wordt gerund door een vrij jonge chef met vrij veel talent aan alle kanten wordt opgehemeld. Café Verheyden kan ik ook van harte aanbevelen. In de zomer hebben die een eigen ommuurde buitenplaats waar het prima toeven is. En Iveau, een burgers en wijnbar, met de nadruk op burgers. Ik neem aan dat men in die puberleeftijd dat wel lust :P
  maandag 11 april 2016 @ 14:43:57 #180
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161350003
Vork, wat een goede tips! Ik verheug me nu al op de landscape art-tentoonstelling! En je eettips zijn ook geweldig. Bedankt!!

Ik ga zo langzamerhand serieus overwegen er een nachtje aan vast te plakken zeg!

We zijn er overigens van 31 juli tot 2 augustus.

(Ik vind het trouwens dolkomisch dat ik hipstertentjes ga bezoeken met een 13- en 14-jarige, terwijl ik ze in de OP nog in een balkenbak zie springen toen ze 7/8 waren. :o O+ Wie had nou ooit gedacht dat we het zo lang zouden uitzingen met elkaar? )

[ Bericht 23% gewijzigd door Duderinnetje op 11-04-2016 15:01:51 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_161357607
Geweldig he, om zolang het leven te kunnen volgen van eigenlijk wildvreemde kinderen uit een ander land en er zelf ook nog een belangrijk herinneringsaandeel in te hebben. Voor hén maar ook voor jullie zelf O+
  maandag 11 april 2016 @ 21:11:04 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161359175
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:34 schreef Bluezz het volgende:
Geweldig he, om zolang het leven te kunnen volgen van eigenlijk wildvreemde kinderen uit een ander land en er zelf ook nog een belangrijk herinneringsaandeel in te hebben. Voor hén maar ook voor jullie zelf O+
Heel bijzonder!

Als ik zie hoe relatief onnozel we erin stapten en hoe we soms met de handen in het haar hebben gezeten ("Help! Er bloedt/huilt/zanikt een kind!"), dan kan ik toch alleen maar vaststellen dat de dames ons er net zo goed doorheen hebben gesleept, als wij hen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 juni 2016 @ 14:03:37 #183
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_163162214
Dag allemaal, ik weet niet of er nog meelezers zijn, maar voor hen dan toch even een update.

De boel is weer allemaal in kannen en kruiken. Bij K. ging er gewoontegetrouw weer iets mis met de formaliteiten, maar ook haar aanmelding is inmiddels rond. Dus we kunnen ons weer mentaal voorbereiden!

Natuurlijk regelmatig contact gehad met de meiden, o.a. voor hun verjaardagen. Ik had K. o.a. allerlei keukenkruiden-kweeksetjes cadeau gedaan en daarvan krijgen we via Facebook (Ze mag daar sinds haar verjaardag op van haar ouders) verslag van de groei. Zo leuk! Ze maakt er hele fotoreportages van.

Ze komen op zaterdag 23 juli aan. Een dag ná onze zevende trouwdag. Dat zullen ze niet zo leuk vinden, denk ik. Maar we gaan meteen de volgende dag wél naar een heus kasteel om het goed te maken. We verblijven er twee nachten.



Nu ja, in het naastgelegen verblijf, maar dat mag de pret niet drukken. De meisjes hebben een eigen slaapkamer en badkamer (wij ook) en we delen een heuse zitkamer met keukentje (op initiatief van het slot, toen ze hoorden dat het om vakantiekinderen ging. Erg lief! Ik had namelijk een Groupn willen boeken en belde om te polsen of er wel kamers beschikbaar zouden zijn in die drie weken tijd. Resultaat: geen G.O-voucher nodig, dezelfde korting én dus een SUPERLUXE dubbele kamer O+ ).



We hebben er een uitgebreid ontbijt bij en een viergangerdiner in het slot.
Dat durven we inmiddels aan, ook met barbaartje L. Ik denk dat ze het nu wel heel chic en speciaal zullen vinden om dat eens een keertje te doen. Mooiste jurk aan voor K., mooiste hoodie voor L. en we laten de cola in wijnglazen serveren natuurlijk!
In de omgeving gaan we waarschijnlijk fietsen huren en wellicht het Openluchtmuseum in Arnhem al aandoen.

Dan kunnen we namelijk, tijdens ons Arnhem-tripje de week erop (tussendoor zijn we dus weer een paar dagen thuis) de Apenheul bezoeken en Park de Hoge Veluwe. - Als we daar tenminste zin in hebben en niet gewoon lekker met bootkatten Hendrik en Frankie willen chillen op het water.



Op het Drijfpaleis, waar we ook twee nachten verblijven, hebben de meiden ook een eigen kamer.



Volgens mij gaan we het enorm naar ons zin hebben daar, mede dankzij de eerdere tips in dit topic.




Na thuiskomst hebben we dan nog ruim een week voor ze weer vertrekken.

Best een heel andere vakantie dan anders, maar niet eens duurder dan een gemiddelde stacaravan op een familiepark. Ik denk dat ze het leuk gaan vinden, met hun 13 en 14 jaar. Beetje meer zelfstandigheid (eigen kamers), en het is allemaal al een beetje 'volwassener'. Uiteraard gaan we tussendoor gewoon hamburgers eten en met popcorn voor de TV hangen hoor!

p.s. Foto's afkomstig van de respectievelijke websites.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 20-06-2016 14:10:45 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_163162326
*O* tuurlijk wordt er meegelezen *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_163162354
Wat een mazzel bij de hotel boeking.
Geweldig zeg, de hele entourage _O_
Plus de kattenboot. :D

En ik ben zó benieuwd óf / wat de meiden voor 23 juli alsnog fixen ^)
  maandag 20 juni 2016 @ 14:21:47 #186
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_163162667
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:09 schreef AnneX het volgende:
Wat een mazzel bij de hotel boeking.
Geweldig zeg, de hele entourage _O_
Plus de kattenboot. :D

En ik ben zó benieuwd óf / wat de meiden voor 23 juli alsnog fixen ^)
Ik wéét het niet. Ergens zijn die Fransen ook wel weer zo traditioneel dat het alléén de dag zelf is, die telt. Dus geen idee of ze er alsnog iets mee willen. Maar we kunnen best na hun aankomst hier thuis een fles (kinder)champagne sabreren natuurlijk. Want het is sowieso feest. En we lopen op die manier mooi vooruit op ons adelijke verblijf vanaf de volgende dag. :7

Die haast had overigens niet onze voorkeur, maar het kasteel zat al behoorlijk vol en dit leek handiger dan een verblijf vlak vóór hun vertrek. Die dagen zijn altijd wat gek en spannend voor de meiden en dan gedijen ze heel goed gewoon thuis in Groningen. Poezen tormenteren met overdadige aandacht, vijfmaal een laatste keer naar 'Le Plús', popcornen voor de TV met inmiddels veel te kinderachtige films (maar die zijn 'une tradition!!!'), cadeautjes voor thuis inpakken etc.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 juni 2016 @ 14:28:37 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163162845
Dat ziet er allemaal weer erg leuk uit. ^O^
De voorpret alleen al. *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 juni 2016 @ 14:39:34 #188
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_163163141
OMG dat kasteel en die boot, dat is toch zoveel toffer dan een caravan of zo O+
Jammer dat jullie jullie trouwdag nu maar met zijn tweetjes vieren wel :P
Ze komen gewoon al over een maand zowat!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_163163278
Geweldige keuzes en JA er zijn nog meelezerts! *O*
  maandag 20 juni 2016 @ 14:47:31 #190
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_163163379
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:28 schreef golfer het volgende:
Dat ziet er allemaal weer erg leuk uit. ^O^
De voorpret alleen al. *O*
Wij hebben er ook zin in! We trekken de vakantiebestemmingen natuurlijk ook stiekem steeds een beetje meer naar onze eigen voorkeur toe, dat scheelt. :P

Er is trouwens kans dat dit jaar het laatste wordt, dus we pakken lekker uit. Aanvankelijk dacht ik nog: kasteelovernachting misschien maar bewaren voor volgend jaar. Hebben we dan ook iets speciaals (Drijfpaleis was al geboekt).
Maar als ik kijk hoe het ervoor staat met de werving van gastouders, kon het allemaal nog wel eens penibel worden. :'( Ik word niet erg vrolijk van de vooruitzichten voor SEK. Mensen willen dit gewoon niet meer, een vakantiekind in huis. Niet eens één jaar (want dat wij dit zeven jaar volhouden is echt geen vereiste). Dus we nemen het ervan *O*

(En we regelen onderling uiteraard iets met de families, mocht de stichting er niet meer toe in staat zijn).
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 juni 2016 @ 14:48:11 #191
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_163163403
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:39 schreef oh-oh het volgende:
OMG dat kasteel en die boot, dat is toch zoveel toffer dan een caravan of zo O+
Jammer dat jullie jullie trouwdag nu maar met zijn tweetjes vieren wel :P
Ze komen gewoon al over een maand zowat!
NIET.

Edit: Oh kut, wél!

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 20-06-2016 14:58:07 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 juni 2016 @ 15:01:17 #192
386633 Adnap
I love Life !
pi_163163837
Wat tof!! Alvast veel plezier
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 20 juni 2016 @ 15:02:48 #193
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_163163897
:D :P
Zijn er eigenlijk veel kinderen die al zo lang komen als jullie draken?
Of kinderen die vaak wisselen van adres?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_163164056
Jullie avonturen lees ik al mee vanaf het eerste jaar! Ik vind het zo leuk en zo tof dat jullie dit doen! Nog een maandje ( >:) ) ik verheug me :Y
  maandag 20 juni 2016 @ 15:19:01 #195
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_163164452
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:02 schreef oh-oh het volgende:
:D :P
Zijn er eigenlijk veel kinderen die al zo lang komen als jullie draken?
Of kinderen die vaak wisselen van adres?
Nee, niet veel kinderen die zó lang komen (tegenwoordig). Toen mijn ouders dit deden, was het wel gemeengoed. Maar dan spreek je ook over een tijd dat moeders nu eenmaal vaker thuis de boel runden en er in de zomervakantie wel steevast een kind bij kon. Tegenwoordig moeten beide partners er natuurlijk speciaal vrij voor nemen. En dan wil je waarschijnlijk liefst met je eigen gezin erop uit. Met de vakantiekinderen mag je niet meteen naar het buitenland. Dus dat weerhoudt mensen, denk ik.

Het is al gewoner geworden dat vakantiekinderen per jaar wisselen van adres. Dat geeft op zich ook niets! Elke vakantie is er één en geen vakantiekind krijgt de belofte dat het vaker gaat gebeuren. Die verwachting is er ook niet. En je wilt niet weten wat één uitstapje uit een moeilijk leven al kan doen, voor de toekomst van een mens. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 juni 2016 @ 15:37:03 #196
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_163165078
Wat een eeeeenige planning hebben jullie dit jaar weer! :D
Ik kijk weer uit naar de verhalen, maar deze voorpret is ook al leuk *O*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_163165381
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
*O* tuurlijk wordt er meegelezen *O*
ja dit! :)
Duhhhhhh..,.,,
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 juni 2016 @ 16:13:36 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_163166079
Ha, de draken komen weer! *O* (op ònze trouwdag deze keer :P )

Wat een geweldige plannen hebben jullie voor ze! Dat gaan ze echt geweldig vinden lijkt me w/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_163167403
*O* heb nu al weer voorpret voor de verhalen die je gaat schrijven :Y
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 20 juni 2016 @ 18:00:52 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_163167977
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:13 schreef Rewimo het volgende:
Ha, de draken komen weer! *O* (op ònze trouwdag deze keer :P )

Wat een geweldige plannen hebben jullie voor ze! Dat gaan ze echt geweldig vinden lijkt me w/
Gefeliciteerd! We kunnen de bus met feestneuzen even doorsturen, als je wilt. 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')