abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 juli 2015 @ 21:44:03 #126
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_154524500
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Voelen :o
Knijp je dan niks stuk? :o _O-
Zachtjes knijpen }:|
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, seksisme en volkomen ongefundeerd. :Y

Moeders wordt gesteriliseerd als de kittens een week of vijf zijn. :Y Kan ze nog bij mij herstellen en dan hopelijk heel snel net als de kinders uitvliegen naar een nieuw baasje O+

Hoe kijk jij eigen tegen het weeskittens-aan-nest-toevoegen aan?
Is er een bepaalde maximale leeftijd van de kittens?
Kan de combi mammamelk/pleegmammamelk kwaad?
Hoeveel stress levert het moeder op?
Ik zou het bij deze moeder toch niet doen. Misschien draagt zij toch een of andere virus, waar 2 andere kittens dan gelukkig niks van overgehouden hebben. Is zij getest op Fiv/Felv?

Of misschien heeft zij toch B-bloedgroep? Omdat zij op een raskat lijkt, is de kans erop in principe grote. Bij HTK katten is 95% gewoon A. En de overleden kittens waren dan misschien A... Maar dan moeten deze 2 kittens ook B zijn en dus een B of een AB vader gehad hebben... Ik zit hier hardop te filosoferen....
Anyway, antilichamen tegen A-bloedgroep worden in principe alleen via het colostrum doorgegeven, dus het is nu niet meer gevaarlijk zou moeten zijn voor andere A-kittens.

Maar toch omdat je niet weet waarom andere kittens doodgegaan zijn, zou ik er toch voorzichtig mee zijn met het introduceren van nieuwe kittens.
pi_154524697
De opvangers worden standaard nergens op getest. :@
Bij ziekte vinden natuurlijk wel onderzoeken plaats. En ik kan je redenatie wel volgen, waarom risico lopen als het niet nodig is. Dan zijn de weesje beter af met een flesje. :Y

Zelf zit ik ook te denken aan het bloedgroepengebeuren. Want het is eigenlijk heel raar dat twee kittens wegkwijnen terwijl de andere twee totaal geen teken van ziekte tonen.
En het nest leek nog niet echt een persoonlijke tet gevonden te hebben, alles hobbelde de hele bar af dus aan de melkproduktie van mams leek het niet te liggen.
Dus ik ben ook erg blij dat zowel moeder als kittens gesteriliseerd gaan worden, dan kan deze ellende voorkomen worden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:19:20 #128
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_154533950
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:49 schreef Cat22 het volgende:
Zelf zit ik ook te denken aan het bloedgroepengebeuren. Want het is eigenlijk heel raar dat twee kittens wegkwijnen terwijl de andere twee totaal geen teken van ziekte tonen.
Ja, maar dat zou dus betekenen dat de moeder B is en de overleden kittens A, terwijl deze 2 kittens B zijn. Dat kan alleen als de vader AB was. (of 2 vaders ;) ). Maar AB/ B katers komen bij HTK katten heel zelden voor... (de vader was een HTK neem ik aan...)
quote:
En het nest leek nog niet echt een persoonlijke tet gevonden te hebben, alles hobbelde de hele bar af dus aan de melkproduktie van mams leek het niet te liggen.
Dus ik ben ook erg blij dat zowel moeder als kittens gesteriliseerd gaan worden, dan kan deze ellende voorkomen worden.
^O^
Veel mensen denken helaas niet over na en nemen maar een nestje omdat 1. "het zo leuk is" en/of 2. "oeps". Maar soms gaat het niet goed, en dan zitten zij met een moeilijke bevalling, mastitis, overleden kittens, zieke moeder enz enz. Onkosten voor kittens, kittens die met 6 weken weggegeven worden :N Kittens die in dichtgeplakte bananendozen bij het asiel (of in het water of in het bos...) gedropt worden }:|
pi_154534334
Bij dieren gaan bevallingen toch meestal makkelijker dan bij mensen? Die hoeven niet zulke grooooote hersenen door hun baringskanaal te persen...
Professioneel gifmenger.
pi_154534655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:46 schreef Buurpoes het volgende:
Bij dieren gaan bevallingen toch meestal makkelijker dan bij mensen? Die hoeven niet zulke grooooote hersenen door hun baringskanaal te persen...
Vaak gaat de bevalling inderdaad prima, maar lang niet altijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 juli 2015 @ 10:58:55 #131
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_154535699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:46 schreef Buurpoes het volgende:
Bij dieren gaan bevallingen toch meestal makkelijker dan bij mensen? Die hoeven niet zulke grooooote hersenen door hun baringskanaal te persen...
Nou, het hangt van een dier af... Bij paarden zijn de bevallingen altijd heel spannend (voor de eigenaar en de dierenarts) en het gaat helaas weleens mis. Er zijn niks voor niks speciale centrales die moederloze veulens aan veulenloze moeders koppelen.

Bij katten en honden, tja, hangt heel erg af van het gezondheidsstatus van het dier, het ras enz. Bij Bulldogs en Chihuahua's zijn de meeste bevallingen een keizersnede. Combi grote schedel van de pup en nauw bekken van de moeder... :N Dat is iets wat wij, mensen, er ingefokt hebben, omdat wij het "mooi" vinden.

Verder wordt de sterftepercentage van 10-20% van pups of kittens als "normaal" beschouwd. Dat is helaas gewoon zo, en soms is er geen oorzaak voor te vinden. Dus als je een nestje fokt, hoop je natuurlijk dat er alles goed gaat, maar je moet wel voorbereid zijn dat er toch een aantal pups of kittens dood kunnen gaan. En daar moet je wel emotioneel (en financieel) tegen kunnen.

Ik zie helaas ook genoeg eigenaren die "geen geld hebben voor de sterilisatie" van de poes, maar waar de bevalling toch uitdraait op een spoed-keizersnede met alle financiële gevolgen van dien. En natuurlijk ook negatieve gevolgen voor het dier en de kittens.
pi_154537691
Ja, veel mensen denken er echt te licht over. :{

Ik heb gelukkig nog allemaal moederpoezen gehad waarbij de bevalling voorspoedig ging. Maar wel (denk ik) twee keer een kitten verloren omdat die na de geboorte niet op gang kwam. Dat blijft altijd het dilemma als ik zwangere poezen in huis heb. Ik kan er helaas niet 24/7 voor in huis blijven, het normale leven gaat ook door.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154541200
DDA, dankjewel voor je uitgebreide antwoord. ^O^
Professioneel gifmenger.
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:26:20 #134
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_154560206
Lama...
pi_154610064
Ik voel een ernstig tekort aan kittenpics.... Cat, help!!
Professioneel gifmenger.
pi_154610573
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 22:15 schreef Buurpoes het volgende:
Ik voel een ernstig tekort aan kittenpics.... Cat, help!!
:o

Morgen reportage want goed licht. Red je het nog een nachtje?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154622555










Oogjes gaan open, er wordt rondgeklooid... gaat goed!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154622679
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Professioneel gifmenger.
pi_154622720
*;
We have far more in common than that which devides us..
pi_154622866
oh lieffffffff tog
pi_154623941
Nu beginnen ze echt steeds meer van de omgeving mee te krijgen. Leek mij een goed moment om te testen of de kap van de kraammand af mocht blijven.
Moeders vond van niet :7 Half uurtje later twee piepende kittens in de officiële kattenbak en moeders over de rel die er blazend omheen cirkelde. :o

Dus alles maar weer in de oude staat hersteld. Ik werd beloond met uithalen van poezenpoten, blazen en spuugjes vanuit de veilige overdekte kraammand. O+ :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 25 juli 2015 @ 15:02:37 #142
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_154624440
Jij gemeen mensch! :( :D
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_154624573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:02 schreef Ingetje79 het volgende:
Jij gemeen mensch! :( :D
:@ ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 juli 2015 @ 15:32:44 #144
269689 crew  Viv
pi_154625873
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Ja, maar dat zou dus betekenen dat de moeder B is en de overleden kittens A, terwijl deze 2 kittens B zijn. Dat kan alleen als de vader AB was. (of 2 vaders ;) ). Maar AB/ B katers komen bij HTK katten heel zelden voor... (de vader was een HTK neem ik aan...)

Als moeder B is kunnen de kittens toch niet A zijn? :@ Dan zijn ze toch B of AB?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_154625953
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Als moeder B is kunnen de kittens toch niet A zijn? :@ Dan zijn ze toch B of AB?
Een BO moeder met een AA (of AO) vader, dan kan het volgens mij wel. Kun je OA kittens krijgen.
Of hebben poezen geen O? :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154626022
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Een BO moeder met een AA (of AO) vader, dan kan het volgens mij wel. Kun je OA kittens krijgen.
Of hebben poezen geen O? :@
oh ja! Ik snap m weer :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_154626081
Oh online zie ik dat er idd alleen A. B en heel soms AB is _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_154626192
Ah, ik snap m. B is recessief dus een poes met bloedgroep A kan Ab hebben en dus b doorgeven. Dan kan een kater met Ab die met haar paart wel Ab EN bb poezen krijgen, dat zal het zijn geweest?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_154626262
Of de poes is bb en de kittens Ab/bb (vader Ab), dan is er NOG meer kans op neonatal isoerythrolysis...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')