abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:08:53 #176
130803 Gripper
Get a grip
pi_163926441
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:26 schreef Zelva het volgende:

[..]

Enige renner met een onuitputtelijk arsenaal. Nul momenten van zwakte, ook al smijt hij de hele Tour al overbodig met energie.
Hij heeft dan ook goed zonnebrand gesmeerd elke dag, na die ene keer met zn nieuwe shirtje heeft ie dat wel geleerd :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_163957631
FroomeGOD:

  zondag 24 juli 2016 @ 12:33:36 #178
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163971706
Eigenlijk nog een geluk dat Froome meedeed, want wat zijn tegenstand liet zien, was gewoon bedroevend. Dat ze bergop niet aanvallen omdat ze niet kunnen of Sky te sterk is, daar kan ik nog inkomen... al zijn daar ook alternatieven voor, maar dan heb je een renner met lef zoals Contador nodig. Maar op het vlakke door eens gek te doen in een waaierritje... of door eens vlak voor de top aan te vallen en het in een afdaling te proberen... zelfs dan moest het van fucking Froome komen. Hij is de enige die het verdient.

Van de top 10 hebben Bardet, Kreuziger en Rodriguez 1 serieuze aanval gedaan. Meintjes en Quintana hebben niets gedaan. Valverde en Yates hadden een paar van die vage momenten waarbij ze half aanvielen, maar eigenlijk meer een gat dichtreden en wel wilden rijden, maar ook niet té veel. Aru en Mollema viel uit de top 10, maar hoorden wat mij betreft in het rijtje van Yates en Piti thuis, waarbij Mollema weliswaar nog een extra pluim krijgt voor zijn wanhoopspoging van gisteren, er zijn er genoeg die zelfs dat niet zouden proberen.

De enigen die echt regelmatig hebben geprobeerd om iets te forceren, waren Porte en Martin, waarbij die eerste meer in dienst van Froome leek te rijden en die tweede zelf ook wel wist dat het telkens kansloos was, maar desalniettemin, het waren toch kleine lichtpuntjes. Nee, Froome heeft deze Tour meer kleur gegeven dan de andere toppers, ook op momenten dat het niet eens aan hem was om dat te doen.

Ik ben geen fan van Froome en zal dat nooit worden, maar dit jaar was mijn teleurstelling over de passiviteit van zijn tegenstand aanzienlijk groter dan de teleurstelling over de voorspelbaarheid van de Tour. Vorige jaren zat ik te hopen op een offday van het robot-team om het wat interessanter te maken, maar dit jaar niet, nu mochten ze die tegenstand kapot te rijden en vernederen, die verdienden niet beter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 24 juli 2016 @ 12:49:50 #179
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_163971958
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk nog een geluk dat Froome meedeed, want wat zijn tegenstand liet zien, was gewoon bedroevend. Dat ze bergop niet aanvallen omdat ze niet kunnen of Sky te sterk is, daar kan ik nog inkomen... al zijn daar ook alternatieven voor, maar dan heb je een renner met lef zoals Contador nodig. Maar op het vlakke door eens gek te doen in een waaierritje... of door eens vlak voor de top aan te vallen en het in een afdaling te proberen... zelfs dan moest het van fucking Froome komen. Hij is de enige die het verdient.

Van de top 10 hebben Bardet, Kreuziger en Rodriguez 1 serieuze aanval gedaan. Meintjes en Quintana hebben niets gedaan. Valverde en Yates hadden een paar van die vage momenten waarbij ze half aanvielen, maar eigenlijk meer een gat dichtreden en wel wilden rijden, maar ook niet té veel. Aru en Mollema viel uit de top 10, maar hoorden wat mij betreft in het rijtje van Yates en Piti thuis, waarbij Mollema weliswaar nog een extra pluim krijgt voor zijn wanhoopspoging van gisteren, er zijn er genoeg die zelfs dat niet zouden proberen.

De enigen die echt regelmatig hebben geprobeerd om iets te forceren, waren Porte en Martin, waarbij die eerste meer in dienst van Froome leek te rijden en die tweede zelf ook wel wist dat het telkens kansloos was, maar desalniettemin, het waren toch kleine lichtpuntjes. Nee, Froome heeft deze Tour meer kleur gegeven dan de andere toppers, ook op momenten dat het niet eens aan hem was om dat te doen.

Ik ben geen fan van Froome en zal dat nooit worden, maar dit jaar was mijn teleurstelling over de passiviteit van zijn tegenstand aanzienlijk groter dan de teleurstelling over de voorspelbaarheid van de Tour. Vorige jaren zat ik te hopen op een offday van het robot-team om het wat interessanter te maken, maar dit jaar niet, nu mochten ze die tegenstand kapot te rijden en vernederen, die verdienden niet beter.
Eens. Het is een tourwinnaar zelden zo makkelijk gemaakt als nu. Nadeel is dat 'echte' toppers als Contador en Nibali al snel kansloos waren. Alle overgebleven klassementsmannen reden niet voor plek 1, maar puur voor 2 of 3 of zelfs alleen om hun eigen plekje te consolideren.
  zondag 24 juli 2016 @ 13:21:40 #180
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_163972536
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Eens. Het is een tourwinnaar zelden zo makkelijk gemaakt als nu. Nadeel is dat 'echte' toppers als Contador en Nibali al snel kansloos waren. Alle overgebleven klassementsmannen reden niet voor plek 1, maar puur voor 2 of 3 of zelfs alleen om hun eigen plekje te consolideren.
Ook een gevolg van de vele World Tourpunten die ze krijgen voor een plek in de top 10. Die punten zijn tegenwoordig zo belangrijk dat ze liever hun plek behouden dan risico´s nemen om een plek op te schuiven.

De Tour is wel vaker zo saai geweest. Denk maar aan de Armstrongjaren. Ook US Postal was veel te sterk. Geef mij maar de Giro. Vaak spannend om de eindzege tot aan de laatste bergetappe en elk jaar een andere winnaar.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_163974191
Froome is toch niet stiekem een Rus he ? :+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163978140
Ik heb het idee dat er dit jaar minder doping-haat jegens Froome is vergeleken met andere jaren. Ik weet nog dat Thomas vorig jaar in een bergetappe keihard ging rijden en dat de hel los brak hier op FOK!. Dit jaar heb ik echter niet gekeken in The Clinic dus misschien is het daar wel onveranderd gebleven.
pi_163978262
Froome heeft dit jaar natuurlijk best mooi gekoerst, met die afdaling en die ontsnapping met Sagan. En op de fiets van Thomas z'n plek verdedigd. Zorgt misschien voor meer sympathie.

Thomas reed dit jaar misschien wat minder buitenaards dan afgelopen jaar.
pi_163979226
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:11 schreef Tommeke het volgende:
Froome heeft dit jaar natuurlijk best mooi gekoerst, met die afdaling en die ontsnapping met Sagan. En op de fiets van Thomas z'n plek verdedigd. Zorgt misschien voor meer sympathie.

Thomas reed dit jaar misschien wat minder buitenaards dan afgelopen jaar.
Misschien heeft hij dat wel expres gedaan in het kader van geloofwaardigheid: seconden pakken in afdalingen en vlakke stukken, in plaats van full retard wegrijden op stukken aan 10%.
Ik denk oprecht dat Froome met 10+ minuten had kunnen winnen.

Thomas rijdt inderdaad minder buitenaards dan vorig jaar- althans, minder zichtbaar buitenaards. Poels daarentegen..
Hoe ze vrijdag ook met z'n drieën om Froome heen reden in een groep van ca. 20 man. Ze zijn eigenlijk de gehele Tour geen enkel keer in de problemen gekomen.
Het bizarre is daarnaast dat Henao, Poels en Thomas eigenlijk allemaal top-10 kunnen rijden.
Is de concurrentie van Sky nou echt zo slecht of is Sky zo buitenaards (lees: te) goed? Als je het aan mij vraagt, zijn we getuige van een kopie van US Postal :)
pi_163979341
Ik sluit me aan bij jouw conclusie. Het is net US Postal. Ik vind vooral Thomas erg ongeloofwaardig. Maar Poels z'n progressie eigenlijk ook. Zeker voor iemand die bij Vacansoleil en Quickstep heeft gereden. Nou niet bepaald de meest schone teams...

Ik geloof niet dat Froome er met de rem op heeft gereden. De laatste paar etappes zag ie er niet super fris uit. Hij zat ook niet altijd strak op 't wiel van Poels wanneer Poels doortrok.
pi_163982341
Froome is een GOD die deze tour volgens mij echt gewoon op 90% heeft gedaan om in Rio ook nog goed te zijn + wellicht de Vuelta.
  zondag 24 juli 2016 @ 20:02:58 #187
108913 Godshand
guide4you
pi_163982608
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:51 schreef Syntix het volgende:
Froome is een GOD die deze tour volgens mij echt gewoon op 90% heeft gedaan om in Rio ook nog goed te zijn + wellicht de Vuelta.
Als hij de Vuelta gaat doen, wint hij die zeker niet. Probeerde hij vorig jaar ook, en toen verloor hij zelfs een etappe aan Dumoulin _O_
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163982642
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als hij de Vuelta gaat doen, wint hij die zeker niet. Probeerde hij vorig jaar ook, en toen verloor hij zelfs een etappe aan Dumoulin _O_
Die etappe liet hij lopen en hij vond het prima dat Dumoulin die won. Dat NLers denken dat Dumoulin daar Froome versloeg is nonsens. Froome liet Dumoulin daar winnen. Vuelta kan Froome ook wel winnen. Zou mooi zijn als hij dat doet.

Hopelijk kan Froome nog 2x de Vuelta winnen nog een stuk of 4 keer de Tour en nog 1x de Giro, dan is hij wel de beste wielrenner ooit _O_
  zondag 24 juli 2016 @ 20:08:13 #189
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_163982728
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:04 schreef Syntix het volgende:

Hopelijk kan Froome nog 2x de Vuelta winnen nog een stuk of 4 keer de Tour en nog 1x de Giro, dan is hij wel de beste wielrenner ooit _O_
_O- :')
pi_163982860
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:04 schreef Syntix het volgende:

Hopelijk kan Froome nog 2x de Vuelta winnen nog een stuk of 4 keer de Tour en nog 1x de Giro, dan is hij wel de beste wielrenner ooit _O_
Voordat ie de beste wielrenner ooit kan worden mag ie nog wel even. Mag ie eerst nog even een pak grote rondes winnen, een paar WK's en een stuk of 30 Klassiekers pakken.
pi_163982941
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:13 schreef Dennism het volgende:

[..]

Voordat ie de beste wielrenner ooit kan worden mag ie nog wel even. Mag ie eerst nog even een pak grote rondes winnen, een paar WK's en een stuk of 30 Klassiekers pakken.
Nee hoor. Gewoon nog wat TdF's, een keer de Giro en nog een paar keer de Vuelta. Een paar OS medailles zou ook wel helpen.
  zondag 24 juli 2016 @ 20:16:50 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163982956
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:13 schreef Dennism het volgende:

[..]

Voordat ie de beste wielrenner ooit kan worden mag ie nog wel even. Mag ie eerst nog even een pak grote rondes winnen, een paar WK's en een stuk of 30 Klassiekers pakken.
Laat hem gewoon al eens beginnen met de beste renner van het seizoen te zijn. Eender welk seizoen, maakt niet uit wanneer. Maar gewoon... 1 keer de beste van het jaar... dat lijkt me al moeilijk genoeg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_163983064
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:16 schreef Syntix het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon nog wat TdF's, een keer de Giro en nog een paar keer de Vuelta. Een paar OS medailles zou ook wel helpen.
Sorry, maar met alleen wat grote rondes wordt je niet de beste wielrenner ooit, mogelijk wel een van de beste, maar niet de beste, die wint namelijk rondes maar pakt ook WK's en minimaal een aantal van de grote klassiekers. Als je niet een heel jaar goed kan zijn kan je ook nooit de beste wielrenner ooit worden.OS goud zou ook helpen, maar of bijv. goud op de wegrit hoger aangeslagen wordt dan een paar van de top klassiekers winnen betwijfel ik ten zeerste.

quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:16 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Laat hem gewoon al eens beginnen met de beste renner van het seizoen te zijn. Eender welk seizoen, maakt niet uit wanneer. Maar gewoon... 1 keer de beste van het jaar... dat lijkt me al moeilijk genoeg.
Dat trouwens ook, heb Froome nog nooit een jaar constant zien presteren.
pi_163983088
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:20 schreef Dennism het volgende:

[..]

Sorry, maar met alleen wat grote rondes wordt je niet de beste wielrenner ooit, mogelijk wel een van de beste, maar niet de beste, die wint namelijk rondes maar pakt ook WK's en minimaal een aantal van de grote klassiekers. Als je niet een heel jaar goed kan zijn kan je ook nooit de beste wielrenner ooit worden.OS goud zou ook helpen, maar of bijv. goud op de wegrit hoger aangeslagen wordt dan een paar van de top klassiekers winnen betwijfel ik ten zeerste.
Klassiekers en WK's hoef je niet te winnen om de beste ooit te worden. Wat grote rondes erbij en Froome is de beste renner ooit _O_
  zondag 24 juli 2016 @ 20:25:37 #195
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_163983175
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:16 schreef Syntix het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon nog wat TdF's, een keer de Giro en nog een paar keer de Vuelta. Een paar OS medailles zou ook wel helpen.
Hoezo? Hinault won 10 grote rondes, pakweg 40 etappes, werd wereldkampioen, won LBL, Parijs Roubaix, Lombardije, AGR, etc. en zelfs Hinault is niet de best renner aller tijden.

Met de bovenstaande extra overwinningen die jij noemt, komt ie nog niet eens in de buurt van Hinault.
  zondag 24 juli 2016 @ 20:27:12 #196
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_163983222
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:21 schreef Syntix het volgende:

[..]

Klassiekers en WK's hoef je niet te winnen om de beste ooit te worden. Wat grote rondes erbij en Froome is de beste renner ooit _O_
Vergeet maar wat ik gezegd heb, je bent een troll. :')
pi_163984172
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:04 schreef Syntix het volgende:
dan is hij wel de beste wielrenner ooit _O_
_O-

Merckx gaat nooit meer verslagen worden.
pi_163984220
klik op "stop volgen"
pi_163984312
Een aflevering van de Avondetappe levert meer posts op dan twee Tour-overwinningen van Froome.
  zondag 24 juli 2016 @ 21:03:05 #200
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163984401
Van de huidige generatie zijn het Valverde en Contador die voorlopig aanspraak kunnen maken om in het rijtje "besten aller tijden" te komen en dan bedoel ik ergens tussen plek 15 en 25.

Cancellara en Boonen een plek of 20/30 lager, wegens iets eenzijdiger.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')