Grappig; voor mijn gevoel was de ruimte bij Ryanair juist kleiner maar Seatguru toont in ieder geval jouw gelijk aan. Zal ook wel komen door mijn beleving. Met Ryanair vloog ik in m'n eentje met twee kleine kinderen naar Italië; stress, (luier)tassen, flesjes en gedoe all around. Met Wizz ging ik met vrienden op een zuipweekend, dus dan zit je sowieso net even wat rustiger en met meer alcohol in je lichaam op je plek.quote:Op maandag 7 september 2015 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Om het ontopic te houden: deze zomer met Wizz Air naar Boedapest gevlogen en met Ryanair naar Dublin. Wizzair is veel rustiger qua uiterlijk/kleuren en je wordt inderdaad niet lastig gevallen met krasloten en dergelijke onzin. Ryanair had echter meer beenruimte, bij Wizz zat ik met m'n knieën tegen de stoel voor me, bij Ryanair niet.
Al met al prefereerde ik Ryanair, gewoon muziek opzetten om al die kraslotentroep en klappende mensen bij de landing te overstemmen en je bent klaar.
Klopt,quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:59 schreef revpolen het volgende:
gisteren weekendje weg geboekt naar wroclaw ( sinterklaas weekend )
waren 40,- kwijt pp met 5 personen! wel voor het eerst met wizz.. ben benieuwd hoe die ervaring is. zag wel dat je een kleine handbagage mocht dan bij ryan?
Ik ben 'frequent' flyer met Wizz Air tegenwoordig, dat komt omdat zij in Oost Europa op routes vliegen die ik met reguliere maatschappijen alleen via een tussenstop in het land van herkomst kan maken, en om van Budapest via Frankfurt, Amsterdam of Istanbul naar Kiev te vliegen draagt niet bij aan een hele korte reisduur.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Grappig; voor mijn gevoel was de ruimte bij Ryanair juist kleiner maar Seatguru toont in ieder geval jouw gelijk aan. Zal ook wel komen door mijn beleving. Met Ryanair vloog ik in m'n eentje met twee kleine kinderen naar Italië; stress, (luier)tassen, flesjes en gedoe all around. Met Wizz ging ik met vrienden op een zuipweekend, dus dan zit je sowieso net even wat rustiger en met meer alcohol in je lichaam op je plek.
Vroeg boeken. El cheapo tickets zijn voor die vluchten allemaal al weg. Plan ong. 2 maanden voorruit.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:09 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik wil in het weekend van 18-19-20 september nog een weekendje naar Krakau eigenlijk, maar zie alleen maar super dure vluchten. Hoe doen jullie dat toch met die mooie bedragen.
http://www.nu.nl/beurs/41(...)roeien-schiphol.htmlquote:Ryanair wil graag doorgroeien op Schiphol
Ryanair zet eind oktober voet aan de grond op Schiphol met vier dagelijkse vluchten vanuit Dublin.
Ambities heeft de Ierse prijsvechter genoeg maar een gebrek aan gunstige start- en landingstijden staat een stevige groei in Amsterdam in de weg. ''Voorlopig planten we onze vlag en wachten we af'', zei topman Michael O'Leary woensdag.
Vliegtuigen heeft Ryanair genoeg om meer te doen. ''Het komende jaar krijg ik er vijftig geleverd. Daar zou ik er zo tien van op Schiphol willen inzetten'', zei O'Leary.
Moeilijk maken
Londen, Madrid, Barcelona en Milaan zijn slechts een aantal van de bestemmingen waar de topman ruimte ziet om het concurrenten als KLM, Transavia en easyJet met goedkope tickets flink lastig te maken.
Met name in de ochtenduren zijn momenteel op Schiphol geen zogenoemde slots verkrijgbaar. Dat maakt het voor Ryanair voorlopig onmogelijk om de Amsterdamse luchthaven als thuisbasis voor vliegtuigen te gebruiken.
''Ik moet om zeven uur 's morgens kunnen beginnen, niet pas aan het einde van de middag. Daar kan ik geen dienstregeling op baseren'', aldus O'Leary.
Basis op Schiphol
Om wel een basis te kunnen openen op Schiphol, heeft Ryanair volgens de topman ruimte nodig voor vijftig starts en vijftig landingen, verspreid over de dag. Dan kunnen vier à vijf toestellen op de luchthaven worden gestationeerd, wat per stuk enkele tientallen directe banen zou opleveren.
Met de vluchten vanuit Dublin helpt Ryanair naar eigen zeggen indirect 340 mensen op Schiphol aan werk.
Geen topprioriteit
Amsterdam heeft echter geen topprioriteit. ''Weet je, het is ook weer niet het middelpunt van het universum'', zei O'Leary. ''We moeten er zijn voor een compleet aanbod voor met name zakelijke reizigers. Maar er zijn zo nog vijftig plekken waar we groei vandaan kunnen halen.''
O'Leary gaat er overigens vanuit dat de gewenste ruimte er komt. ''Er zullen partijen wegvallen en KLM zal zijn aanbod aan korte vluchten noodgedwongen verkleinen.''
Daarbij herhaalde hij dat Ryanair wat hem betreft elders in Europa passagiers voor verre vluchten van KLM kan gaan ophalen. Het is volgens hem ''onvermijdelijk'' dat de traditionele maatschappijen over zulke constructies gaan nadenken.
Bestemmingen naar Madrid, Barcelona, Londen, Milaan naast Dublin zitten er wel in binnen één jaar vanaf nu. Maar veel meer dan die bestemmingen zal t in eerste instantie ook niet worden. Maar oke, je hebt dan veel overstapmogelijkheden als de Ryanairvlucht zelf rond de 20 euries is wanneer je t goed uitzoekt, en als je overstap luchthaven dan relatief dicht bij je uiteindelijke bestemming is betaal je niet mega veel meer voor die tweede vlucht.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
Doorgroeien op Schiphol gaat Ryanair ook wel lukken.
Zodra een maatschappij gevestigd is op Schiphol kunnen de slotcoördinatoren niet meer om deze maatschappij heen en moeten er ook (kostbare) slots worden toegewezen in de ochtenduren, nu is dat nog niet het geval, maar zodra ze daadwerkelijk operatie aanvangen dan is er weinig keus om ook andere slots toe te wijzen.
Overigens is het vooral KLM en de directeur van Schiphol die nu vooral proberen om Ryanair buiten de deur te houden, dat ze toch de 4 daagse frequentie naar Dublin opstarten is een rechtstreekse klap in het gezicht, want dat is en blijft een belangrijke route voor de Aer Lingues en KLM alliantie welke nu zwaar, heel zwaar onder druk staat. Want transitpassagiers blijven wel vliegen met deze alliantie, maar betalende (zaken)reizigers hebben nu een keuze, en de tarieven waren niet eens zo hoog op deze route om concurrentie buiten te houden, die tarieven moeten nog meer omlaag om passagiers vast te houden, iets waar absoluut geen ruimte voor is, van winstgevend wordt het voor KLM in één klap verlieslatend.
Nee, welke dag/datum?quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:25 schreef Yreal het volgende:
Mijn heenvlucht is trouwens verplaatst van 11.00 naar 10.40. Meer mensen zulk bericht gehad?
De maandagochtendvlucht (FR3101) lijkt inderdaad naar 10:40-11:20 gegaan te zijn, op vrijdag en zondag is het zelfs 10:00-10:40 geworden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |