abonnement Unibet Coolblue
pi_155897587
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 7 september 2015 @ 17:52:40 #127
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_155900401
Als je voor de Guinness gaat, pak dan de brouwerij mee. Die is wel echt tof. 18 euro entree, maar ik vond het het dubbel en dwars waard. En je krijgt er een gratis pint bij en je leert ook hoe je die moet tappen. Is alleen wel een flink stukje lopen uit het centrum.

Om het ontopic te houden: deze zomer met Wizz Air naar Boedapest gevlogen en met Ryanair naar Dublin. Wizzair is veel rustiger qua uiterlijk/kleuren en je wordt inderdaad niet lastig gevallen met krasloten en dergelijke onzin. Ryanair had echter meer beenruimte, bij Wizz zat ik met m'n knieën tegen de stoel voor me, bij Ryanair niet.

Al met al prefereerde ik Ryanair, gewoon muziek opzetten om al die kraslotentroep en klappende mensen bij de landing te overstemmen en je bent klaar.
  maandag 7 september 2015 @ 18:07:32 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155900731
Chester Beatty Library in Dublin Castle is ook wel aardig rustmomentje, en gratis, en naast Temple Bar. http://www.cbl.ie. Op de binnenplaats kan je prima wat hangen. Weather permitting. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155916336
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:

Om het ontopic te houden: deze zomer met Wizz Air naar Boedapest gevlogen en met Ryanair naar Dublin. Wizzair is veel rustiger qua uiterlijk/kleuren en je wordt inderdaad niet lastig gevallen met krasloten en dergelijke onzin. Ryanair had echter meer beenruimte, bij Wizz zat ik met m'n knieën tegen de stoel voor me, bij Ryanair niet.

Al met al prefereerde ik Ryanair, gewoon muziek opzetten om al die kraslotentroep en klappende mensen bij de landing te overstemmen en je bent klaar.
Grappig; voor mijn gevoel was de ruimte bij Ryanair juist kleiner maar Seatguru toont in ieder geval jouw gelijk aan. Zal ook wel komen door mijn beleving. Met Ryanair vloog ik in m'n eentje met twee kleine kinderen naar Italië; stress, (luier)tassen, flesjes en gedoe all around. Met Wizz ging ik met vrienden op een zuipweekend, dus dan zit je sowieso net even wat rustiger en met meer alcohol in je lichaam op je plek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:59:35 #130
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_155921081
gisteren weekendje weg geboekt naar wroclaw ( sinterklaas weekend )
waren 40,- kwijt pp met 5 personen! wel voor het eerst met wizz.. ben benieuwd hoe die ervaring is. zag wel dat je een kleine handbagage mocht dan bij ryan?
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_155921294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:59 schreef revpolen het volgende:
gisteren weekendje weg geboekt naar wroclaw ( sinterklaas weekend )
waren 40,- kwijt pp met 5 personen! wel voor het eerst met wizz.. ben benieuwd hoe die ervaring is. zag wel dat je een kleine handbagage mocht dan bij ryan?
Klopt,

Ryanair: 55x40x20 + een kleine handtas
Wizzair: 42x32x25

Maar goed, mijn ervaring leert dat als je maar een weekend gaat en je gewoon een rugzak meeneemt met daarin een broek, wat shirts en ondergoed + je toiletspullen je prima binnen die maten van Wizz zit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:43:07 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155933517
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Grappig; voor mijn gevoel was de ruimte bij Ryanair juist kleiner maar Seatguru toont in ieder geval jouw gelijk aan. Zal ook wel komen door mijn beleving. Met Ryanair vloog ik in m'n eentje met twee kleine kinderen naar Italië; stress, (luier)tassen, flesjes en gedoe all around. Met Wizz ging ik met vrienden op een zuipweekend, dus dan zit je sowieso net even wat rustiger en met meer alcohol in je lichaam op je plek.
Ik ben 'frequent' flyer met Wizz Air tegenwoordig, dat komt omdat zij in Oost Europa op routes vliegen die ik met reguliere maatschappijen alleen via een tussenstop in het land van herkomst kan maken, en om van Budapest via Frankfurt, Amsterdam of Istanbul naar Kiev te vliegen draagt niet bij aan een hele korte reisduur.

Als het toestel van Wizzair de nieuwe 'verbeterde' harde stoelen heeft dan zit je naast rij 1 of de rijen bij de nooduitgangen bijzonder krap, je hebt echter ook nog enkele toestellen met de oude stoelen, en dan heb je aanmerkelijk meer beenruimte, en het aantal zitplaatsen is niet anders, komt vooral omdat bij de oude stoelen e.e.a voor je zacht is waardoor je relatief goed kunt zitten, die toestellen zijn beter dan de Ryanair versie, al wordt het aantal van de toestellen met oude stoelen steeds schaarser.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:09:58 #133
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_155934460
Ik wil in het weekend van 18-19-20 september nog een weekendje naar Krakau eigenlijk, maar zie alleen maar super dure vluchten. ;( Hoe doen jullie dat toch met die mooie bedragen. :?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_155934710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:09 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik wil in het weekend van 18-19-20 september nog een weekendje naar Krakau eigenlijk, maar zie alleen maar super dure vluchten. ;( Hoe doen jullie dat toch met die mooie bedragen. :?
Vroeg boeken. El cheapo tickets zijn voor die vluchten allemaal al weg. Plan ong. 2 maanden voorruit.
pi_155934757
je kan proberen heen en terug op een ander vliegveld te reizen. Als dat qua logistiek mogelijk is.
Eerst denken, dan typen
pi_155934876
Oja, en buiten de aanbiedingen om, vooral niet op vrijdag en zaterdag vliegen. Vooral dinsdag is goed toeven.
pi_155934894
Oh en richting het oostblok juist op zondag vliegen. Dan gaan ze vanuit daar allemaal terug voor hun werk in west...
pi_155934996
Bijv 6 tot 9 november vlieg je Maastricht => katowic voor 25euro retour. Hop je daar op de trein ofzo.
pi_156147271
quote:
Ryanair wil graag doorgroeien op Schiphol

Ryanair zet eind oktober voet aan de grond op Schiphol met vier dagelijkse vluchten vanuit Dublin.

Ambities heeft de Ierse prijsvechter genoeg maar een gebrek aan gunstige start- en landingstijden staat een stevige groei in Amsterdam in de weg. ''Voorlopig planten we onze vlag en wachten we af'', zei topman Michael O'Leary woensdag.

Vliegtuigen heeft Ryanair genoeg om meer te doen. ''Het komende jaar krijg ik er vijftig geleverd. Daar zou ik er zo tien van op Schiphol willen inzetten'', zei O'Leary.

Moeilijk maken
Londen, Madrid, Barcelona en Milaan zijn slechts een aantal van de bestemmingen waar de topman ruimte ziet om het concurrenten als KLM, Transavia en easyJet met goedkope tickets flink lastig te maken.

Met name in de ochtenduren zijn momenteel op Schiphol geen zogenoemde slots verkrijgbaar. Dat maakt het voor Ryanair voorlopig onmogelijk om de Amsterdamse luchthaven als thuisbasis voor vliegtuigen te gebruiken.

''Ik moet om zeven uur 's morgens kunnen beginnen, niet pas aan het einde van de middag. Daar kan ik geen dienstregeling op baseren'', aldus O'Leary.

Basis op Schiphol
Om wel een basis te kunnen openen op Schiphol, heeft Ryanair volgens de topman ruimte nodig voor vijftig starts en vijftig landingen, verspreid over de dag. Dan kunnen vier à vijf toestellen op de luchthaven worden gestationeerd, wat per stuk enkele tientallen directe banen zou opleveren.

Met de vluchten vanuit Dublin helpt Ryanair naar eigen zeggen indirect 340 mensen op Schiphol aan werk.

Geen topprioriteit
Amsterdam heeft echter geen topprioriteit. ''Weet je, het is ook weer niet het middelpunt van het universum'', zei O'Leary. ''We moeten er zijn voor een compleet aanbod voor met name zakelijke reizigers. Maar er zijn zo nog vijftig plekken waar we groei vandaan kunnen halen.''

O'Leary gaat er overigens vanuit dat de gewenste ruimte er komt. ''Er zullen partijen wegvallen en KLM zal zijn aanbod aan korte vluchten noodgedwongen verkleinen.''

Daarbij herhaalde hij dat Ryanair wat hem betreft elders in Europa passagiers voor verre vluchten van KLM kan gaan ophalen. Het is volgens hem ''onvermijdelijk'' dat de traditionele maatschappijen over zulke constructies gaan nadenken.
http://www.nu.nl/beurs/41(...)roeien-schiphol.html
  woensdag 16 september 2015 @ 20:15:06 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156151101
:) Doorgroeien op Schiphol gaat Ryanair ook wel lukken.

Zodra een maatschappij gevestigd is op Schiphol kunnen de slotcoördinatoren niet meer om deze maatschappij heen en moeten er ook (kostbare) slots worden toegewezen in de ochtenduren, nu is dat nog niet het geval, maar zodra ze daadwerkelijk operatie aanvangen dan is er weinig keus om ook andere slots toe te wijzen.

Overigens is het vooral KLM en de directeur van Schiphol die nu vooral proberen om Ryanair buiten de deur te houden, dat ze toch de 4 daagse frequentie naar Dublin opstarten is een rechtstreekse klap in het gezicht, want dat is en blijft een belangrijke route voor de Aer Lingues en KLM alliantie welke nu zwaar, heel zwaar onder druk staat. Want transitpassagiers blijven wel vliegen met deze alliantie, maar betalende (zaken)reizigers hebben nu een keuze, en de tarieven waren niet eens zo hoog op deze route om concurrentie buiten te houden, die tarieven moeten nog meer omlaag om passagiers vast te houden, iets waar absoluut geen ruimte voor is, van winstgevend wordt het voor KLM in één klap verlieslatend.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_156217653
Afgelopen week voor het eerst met Wizzair gevlogen waar ik daarvoor altijd met Ryanair vloog. Vind Wizzair toch wel een stuk fijner als ik eerlijk ben. Aardiger personeel, geen rotzooi verkopen zoals krasloten, duidelijk Engels-sprekend personeel ipv dat gebrabbel bij Ryanair soms. Betere prijzen voor eten en drinken.

Niet dat Ryanair slecht is maar als de prijzen ongeveer gelijk zijn voor een vlucht neig ik toch meer naar Wizz vanaf nu.
pi_156220911
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
:) Doorgroeien op Schiphol gaat Ryanair ook wel lukken.

Zodra een maatschappij gevestigd is op Schiphol kunnen de slotcoördinatoren niet meer om deze maatschappij heen en moeten er ook (kostbare) slots worden toegewezen in de ochtenduren, nu is dat nog niet het geval, maar zodra ze daadwerkelijk operatie aanvangen dan is er weinig keus om ook andere slots toe te wijzen.

Overigens is het vooral KLM en de directeur van Schiphol die nu vooral proberen om Ryanair buiten de deur te houden, dat ze toch de 4 daagse frequentie naar Dublin opstarten is een rechtstreekse klap in het gezicht, want dat is en blijft een belangrijke route voor de Aer Lingues en KLM alliantie welke nu zwaar, heel zwaar onder druk staat. Want transitpassagiers blijven wel vliegen met deze alliantie, maar betalende (zaken)reizigers hebben nu een keuze, en de tarieven waren niet eens zo hoog op deze route om concurrentie buiten te houden, die tarieven moeten nog meer omlaag om passagiers vast te houden, iets waar absoluut geen ruimte voor is, van winstgevend wordt het voor KLM in één klap verlieslatend.
Bestemmingen naar Madrid, Barcelona, Londen, Milaan naast Dublin zitten er wel in binnen één jaar vanaf nu. Maar veel meer dan die bestemmingen zal t in eerste instantie ook niet worden. Maar oke, je hebt dan veel overstapmogelijkheden als de Ryanairvlucht zelf rond de 20 euries is wanneer je t goed uitzoekt, en als je overstap luchthaven dan relatief dicht bij je uiteindelijke bestemming is betaal je niet mega veel meer voor die tweede vlucht.
pi_156223316
Het prijsverschil tussen klm en ryanair is nog best klein in de regel overigens.
pi_156223472
Mijn heenvlucht is trouwens verplaatst van 11.00 naar 10.40. Meer mensen zulk bericht gehad?
pi_156251113
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:25 schreef Yreal het volgende:
Mijn heenvlucht is trouwens verplaatst van 11.00 naar 10.40. Meer mensen zulk bericht gehad?
Nee, welke dag/datum?
pi_156255870
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:16 schreef Pechvogels het volgende:

[..]

Nee, welke dag/datum?
23/11
pi_156262356
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

23/11
De maandagochtendvlucht (FR3101) lijkt inderdaad naar 10:40-11:20 gegaan te zijn, op vrijdag en zondag is het zelfs 10:00-10:40 geworden.
  maandag 21 september 2015 @ 21:45:24 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156282408
Gezien de tjid dat het toestel op Schiphol staat is mijn verwachting overigens bij de eerste vlucht vanaf Schiphol dat men oproept tijdig bij de gate aanwezig te zijn en deze relatief vroeg te sluiten. (Contractueel staat er in je ticket dat je 30 minuten voor vertrek bij de gate aanwezig moet zijn). Men zal dan proberen om bij de luchtverkeersleiding een eerdere slottijd te verkrijgen, iets wat bij de inzet van meerdere startbanen goed mogelijk is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 21 september 2015 @ 22:26:55 #149
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_156283966
Heeft iemand ervaring met parkeren op Charleroi Airport?

http://www.q-park.be/lang(...)k/parking-luchthaven

Ik heb begrepen dat...
• Je moet reserveren voor P1,
• P1 verreweg het duurste is,
• Je niet kunt reserveren voor P2 en P3,
• P3 een stuk goedkoper is, en
• P3 pas open gaat als P1 en P2 vol zijn.

Iemand enig idee hoe groot de kans is dat P3 open is en of het misschien zelf kan gebeuren dat er helemaal geen plaats meer is? Want dan heb je een behoorlijk probleem...
pi_156551563
Anders wijzigt Ryanair je vluchttijden even zonder notificatie :( kwam er per toeval achter omdat ik de boeking wilde nakijken, ehv Londen Stansted, heen geboekt voor 15.15 ongevraagd gewijzigd naar 21.45,terug geboekt voor 12.40 gewijzigd naar 8.55 uur. Eerst heel onbeschoft geholpen via de chat. Daarna een andere medewerker en kosteloos omgeboekt naar heen om 8 uur en terug om 19.10, weten We iig zeker dat We op tijd in het hotel zijn en terug op tijd op het vliegveld zijn. En de beide dagen meer tijd in Londen maar ik Was not amused zo zonder aankondiging, alles Was om de tijden heen geboekt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')