abonnement Unibet Coolblue
pi_156203489
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:48 schreef rianne1994 het volgende:
Inmiddels terug! Dermatoloog was niet ontevreden, bloedwaarden waren perfect en aangezien bijwerkingen nog meevallen nu dosis verhoogd naar 40mg. Hoef pas over 3 maanden terug, alleen iedere maand even bloed prikken voor de zwangerschapstest. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan op de 40 mg!
Succes! Toch nog een nuttig bezoek ;) Hier moet je juist op tijd zijn want ze zijn zeer snel... zegt misschien ook wel iets over de kwaliteit van de gesprekken :')
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2015 @ 14:18:22 #277
37843 lady-wrb
kortaf
pi_156219897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:48 schreef DikTevreden het volgende:
Hallo mensen, ik ben normaal niet zo van het posten op forums maar omdat dit topic me aan het begin van de kuur erg geholpen heeft met de beslissing te maken om te beginnen, leek het me wel een goed idee om hier mijn ervaring te delen. Dus heb ik deze super doordachte gebruikersnaam aangemaakt voor deze post en ik hoop dat het andere ook motiveert om een keuze te maken als je er last van hebt.

Als je iets 1x doet moet je het goed doen dacht ik zo dus bereid je voor op een hele lange post (onder de spoilers zodat niet geïnteresseerde er zo overheen kunnen scrollen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dank je wel voor je post :)

ik ben moeder van een puberzoon met jeugdpuistjes die van geen wijken weten.
bij de huisarts zijn we na 8 middeltjes die niks deden en eigenlijk de boel alleen maar verergerden klaar en hij is doorverwezen naar de dermatoloog. we zijn gisteren geweest.

die had nog geen 2 minuten nodig om te beslissen dat hij aan de roa mocht beginnen.
recepten mee en hij kon meteen door naar het lab voor bloedprikken.
van daaruit konden we meteen door naar de ziekenhuisapotheek en hij is meteen gestart.

ik had hier al eens eerder gepost en een tijdje meegelezen om me in te lezen wat er zoal zou gaan komen. ik was al voorbereid op de volgende berg smeersels en deppers, maar de dermatoloog was razend enthousiast over de resultaten met dit medicijn.

ik vind het zelf heel dubbel. ik wil graag dat mijn kind weer met een mooie huid door het leven gaat, maar ik vind de bijwerkingen heftig. mijn zoon zelf heeft wel zelf de beslissing genomen om het te gaan gebruiken, maar ik heb het idee dat hij half niet in de gaten heeft wat er allemaal bij komt kijken aan bijwerkingen.

ik moet er wel even bijzeggen voor degene die zich afvragen waarom hij niet gewoon zelf naar de dokter gaat: hij is autistisch en er is soms moeilijk een gesprek mee te voeren met hem, dus ga ik altijd mee bij doktersbezoeken, al moet hij van mij zelf het woord doen
pi_156220890
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:18 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dank je wel voor je post :)

ik ben moeder van een puberzoon met jeugdpuistjes die van geen wijken weten.
bij de huisarts zijn we na 8 middeltjes die niks deden en eigenlijk de boel alleen maar verergerden klaar en hij is doorverwezen naar de dermatoloog. we zijn gisteren geweest.

die had nog geen 2 minuten nodig om te beslissen dat hij aan de roa mocht beginnen.
recepten mee en hij kon meteen door naar het lab voor bloedprikken.
van daaruit konden we meteen door naar de ziekenhuisapotheek en hij is meteen gestart.

ik had hier al eens eerder gepost en een tijdje meegelezen om me in te lezen wat er zoal zou gaan komen. ik was al voorbereid op de volgende berg smeersels en deppers, maar de dermatoloog was razend enthousiast over de resultaten met dit medicijn.

ik vind het zelf heel dubbel. ik wil graag dat mijn kind weer met een mooie huid door het leven gaat, maar ik vind de bijwerkingen heftig. mijn zoon zelf heeft wel zelf de beslissing genomen om het te gaan gebruiken, maar ik heb het idee dat hij half niet in de gaten heeft wat er allemaal bij komt kijken aan bijwerkingen.

ik moet er wel even bijzeggen voor degene die zich afvragen waarom hij niet gewoon zelf naar de dokter gaat: hij is autistisch en er is soms moeilijk een gesprek mee te voeren met hem, dus ga ik altijd mee bij doktersbezoeken, al moet hij van mij zelf het woord doen
Lijkt me als moeder zijnde inderdaad een lastige situatie! Hoe oud is je zoon eigenlijk en met hoeveel mg is hij gestart? Roaccutane kan inderdaad vervelende bijwerkingen hebben, zeker als je de hele bijsluiter leest. Maar het verschilt natuurlijk best veel van persoon tot persoon en je moet je niet al te bang laten maken door alle ''spookverhalen'' over het middel.
Daarnaast zijn de ''gevreesde'' bijwerkingen die je kunt krijgen, zoals leverproblemen reversibel; d.w.z. wanneer je dan stopt met de kuur herstellen de leverfuncties zich gewoon weer.

Ik ben zelf nu een maandje bezig en vind de bijwerkingen nog best meevallen. Het vervelendste vind ik dat ik sneller moe ben en lage rugpijn heb als ik even in een rare houding heb gestaan of heb moeten bukken. De lippen worden natuurlijk droger, maar is bij mij nog goed te doen met lippenbalsem.

Het gaat bij roaccutane ook om een cumulatieve dosis die je bereikt. Meestal 120-150 mg/kg aan het einde van de kuur. Ik ben dus nu bijvoorbeeld net overgegaan op 40mg/dag, maar mochten de bijwerkingen me daarbij te zwaar worden kan ik gewoon even bellen en terug naar 30mg. Maakt geen verschil uit in werking of eindresultaat, je bent alleen wat langer bezig met de kuur. Dus als jij of je zoon het idee hebt dat de bijwerkingen te ''heftig'' zijn zou ik gewoon even contact opnemen met de dermatoloog, dan kan hij misschien op een lagere dosis over, waarbij de bijwerkingen ook minder zijn.
Ik kan natuurlijk niet voor je zoon spreken, maar het lijkt me voor hem wel erg fijn dat je zo betrokken bent en meedenkt! Ik ben inmiddels 21, maar ik wou dat ik eigenlijk al veel eerder hiermee was begonnen. Het is namelijk wel eens ter sprake gekomen bij de huisarts, toen ik een jaar of 16 was. Maar mijn moeder was er nooit zo happig op zo'n ''zware'' behandeling.. wat ik aan de andere kant ook best begrijp hoor! Maar achteraf had ik het graag al veel eerder gedaan, na deze paar weken zie ik mijn huid al zichtbaar opknappen!
pi_156221584
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:13 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Lijkt me als moeder zijnde inderdaad een lastige situatie! Hoe oud is je zoon eigenlijk en met hoeveel mg is hij gestart? Roaccutane kan inderdaad vervelende bijwerkingen hebben, zeker als je de hele bijsluiter leest. Maar het verschilt natuurlijk best veel van persoon tot persoon en je moet je niet al te bang laten maken door alle ''spookverhalen'' over het middel.
Daarnaast zijn de ''gevreesde'' bijwerkingen die je kunt krijgen, zoals leverproblemen reversibel; d.w.z. wanneer je dan stopt met de kuur herstellen de leverfuncties zich gewoon weer.

Ik ben zelf nu een maandje bezig en vind de bijwerkingen nog best meevallen. Het vervelendste vind ik dat ik sneller moe ben en lage rugpijn heb als ik even in een rare houding heb gestaan of heb moeten bukken. De lippen worden natuurlijk droger, maar is bij mij nog goed te doen met lippenbalsem.

Het gaat bij roaccutane ook om een cumulatieve dosis die je bereikt. Meestal 120-150 mg/kg aan het einde van de kuur. Ik ben dus nu bijvoorbeeld net overgegaan op 40mg/dag, maar mochten de bijwerkingen me daarbij te zwaar worden kan ik gewoon even bellen en terug naar 30mg. Maakt geen verschil uit in werking of eindresultaat, je bent alleen wat langer bezig met de kuur. Dus als jij of je zoon het idee hebt dat de bijwerkingen te ''heftig'' zijn zou ik gewoon even contact opnemen met de dermatoloog, dan kan hij misschien op een lagere dosis over, waarbij de bijwerkingen ook minder zijn.
Ik kan natuurlijk niet voor je zoon spreken, maar het lijkt me voor hem wel erg fijn dat je zo betrokken bent en meedenkt! Ik ben inmiddels 21, maar ik wou dat ik eigenlijk al veel eerder hiermee was begonnen. Het is namelijk wel eens ter sprake gekomen bij de huisarts, toen ik een jaar of 16 was. Maar mijn moeder was er nooit zo happig op zo'n ''zware'' behandeling.. wat ik aan de andere kant ook best begrijp hoor! Maar achteraf had ik het graag al veel eerder gedaan, na deze paar weken zie ik mijn huid al zichtbaar opknappen!
Goede post. Bijwerkingen zijn idd persoonlijk, maar lippenbalsem is echt wel aan te raden. Smeer je een dag niet brand meteen je hele bek, dus beter doe je het wel :P En je moet een lange adem hebben voor je resultaat ziet. Hier met pieken en dalen. Steeds als ik denk dat het niet helpt zie ik toch weer ergens een lichtpuntje gelukkig. Slik zelf 30mg dus gaat ook allemaal best traag, maar uiteindelijk slikken we allemaal evenveel. En ja wou zelf achteraf ook eerder beginnen... bijna 25 en eigenlijk mijn hele jeugd en zelfvertrouwen de grond in gestampt. Maar ja, ik was naief en 'ooit zal het toch wel eens overgaan? :')'
pi_156221964
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Goede post. Bijwerkingen zijn idd persoonlijk, maar lippenbalsem is echt wel aan te raden. Smeer je een dag niet brand meteen je hele bek, dus beter doe je het wel :P En je moet een lange adem hebben voor je resultaat ziet. Hier met pieken en dalen. Steeds als ik denk dat het niet helpt zie ik toch weer ergens een lichtpuntje gelukkig. Slik zelf 30mg dus gaat ook allemaal best traag, maar uiteindelijk slikken we allemaal evenveel. En ja wou zelf achteraf ook eerder beginnen... bijna 25 en eigenlijk mijn hele jeugd en zelfvertrouwen de grond in gestampt. Maar ja, ik was naief en 'ooit zal het toch wel eens overgaan? :')'
Ja dat is waar, zonder lippenbalsem kan ik ook niet, maar met goed smeren is het goed te doen. Al ging vanmorgen mijn eerste mondhoek kapot, moest vroeg opstaan om te gaan werken, zat nog even te gapen op de bank en daarmee sprong hij zo open :')
En het gevoel van ''ooit zal het wel overgaan'' heel herkenbaar hier, jarenlang gedacht, maar was helaas steeds niet het geval. Dan ging het een periode goed en dacht ik, nu gaat het de goede kant op, maar kreeg toch altijd weer een uitbraak. Had denk ik inderdaad heel veel onzekerheid etc. kunnen voorkomen in mijn tienerjaren als ik hier eerder mee was begonnen.
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2015 @ 16:46:20 #281
37843 lady-wrb
kortaf
pi_156222560
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:13 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Lijkt me als moeder zijnde inderdaad een lastige situatie! Hoe oud is je zoon eigenlijk en met hoeveel mg is hij gestart? Roaccutane kan inderdaad vervelende bijwerkingen hebben, zeker als je de hele bijsluiter leest. Maar het verschilt natuurlijk best veel van persoon tot persoon en je moet je niet al te bang laten maken door alle ''spookverhalen'' over het middel.
Daarnaast zijn de ''gevreesde'' bijwerkingen die je kunt krijgen, zoals leverproblemen reversibel; d.w.z. wanneer je dan stopt met de kuur herstellen de leverfuncties zich gewoon weer.

Ik ben zelf nu een maandje bezig en vind de bijwerkingen nog best meevallen. Het vervelendste vind ik dat ik sneller moe ben en lage rugpijn heb als ik even in een rare houding heb gestaan of heb moeten bukken. De lippen worden natuurlijk droger, maar is bij mij nog goed te doen met lippenbalsem.

Het gaat bij roaccutane ook om een cumulatieve dosis die je bereikt. Meestal 120-150 mg/kg aan het einde van de kuur. Ik ben dus nu bijvoorbeeld net overgegaan op 40mg/dag, maar mochten de bijwerkingen me daarbij te zwaar worden kan ik gewoon even bellen en terug naar 30mg. Maakt geen verschil uit in werking of eindresultaat, je bent alleen wat langer bezig met de kuur. Dus als jij of je zoon het idee hebt dat de bijwerkingen te ''heftig'' zijn zou ik gewoon even contact opnemen met de dermatoloog, dan kan hij misschien op een lagere dosis over, waarbij de bijwerkingen ook minder zijn.
Ik kan natuurlijk niet voor je zoon spreken, maar het lijkt me voor hem wel erg fijn dat je zo betrokken bent en meedenkt! Ik ben inmiddels 21, maar ik wou dat ik eigenlijk al veel eerder hiermee was begonnen. Het is namelijk wel eens ter sprake gekomen bij de huisarts, toen ik een jaar of 16 was. Maar mijn moeder was er nooit zo happig op zo'n ''zware'' behandeling.. wat ik aan de andere kant ook best begrijp hoor! Maar achteraf had ik het graag al veel eerder gedaan, na deze paar weken zie ik mijn huid al zichtbaar opknappen!
mijn zoon is in juni 16 geworden en tot zijn 14 is hij 'schoon' geweest. toen hij in de pubertijd kwam is het vrij rap gegaan met de puistjes. en iedere keer dacht ik: ach, als het daarbij blijft valt het best mee (en nog heb ik dat ik denk dat er anderen zijn die het veel en veel erger hebben dan hij) en via clearasil ( :') ) en de middeltjes van de huisarts heb ik besloten de stap naar de dermatoloog te nemen. ook mede doordat hij ivm autisme gedoe aan zijn hoofd heel vervelend vindt, het was een drama om hem de zalfjes en deppers te laten gebruiken
dus wat dat betreft is het innemen van pillen een stuk eenvoudiger (en ook makkelijker te controleren of hij het ook gebruikt)
ik heb net een boel labello's gekocht en hem op het hart gedrukt er een in zijn schooletui te stoppen en ook regelmatig te gebruiken.

ja ik ben erg betrokken bij mijn zoon. door zijn autisme is hij al kwetsbaarder dan de gemiddelde puber (al heb ik nog niet gehoord dat hij wordt gepest met zijn puistjes)
voor mij maakt het verder niet uit, ik hou van hem, puistjes of geen puistjes, maar ik merk wel in mijn omgeving dat er over gepraat wordt (mijn moeder kwam vorige week met een tube clearasil aan, alsof we die nog niet geprobeerd hadden _O- )

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Goede post. Bijwerkingen zijn idd persoonlijk, maar lippenbalsem is echt wel aan te raden. Smeer je een dag niet brand meteen je hele bek, dus beter doe je het wel :P En je moet een lange adem hebben voor je resultaat ziet. Hier met pieken en dalen. Steeds als ik denk dat het niet helpt zie ik toch weer ergens een lichtpuntje gelukkig. Slik zelf 30mg dus gaat ook allemaal best traag, maar uiteindelijk slikken we allemaal evenveel. En ja wou zelf achteraf ook eerder beginnen... bijna 25 en eigenlijk mijn hele jeugd en zelfvertrouwen de grond in gestampt. Maar ja, ik was naief en 'ooit zal het toch wel eens overgaan? :')'
nou dat dus. ik heb zelf jarenlang puistjes gehad. gelukkig bleef het in mijn pubertijd beperkt tot de T-zone, maar na mijn 20ste zat het op mijn hals en wangen.
ik heb toen nog de beruchte diane-35 gehad. maar ik weet wat puistjes doen voor je zelfvertrouwen, dus als ik als moeder ergens kan helpen, doe ik dat graag

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:12 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Ja dat is waar, zonder lippenbalsem kan ik ook niet, maar met goed smeren is het goed te doen. Al ging vanmorgen mijn eerste mondhoek kapot, moest vroeg opstaan om te gaan werken, zat nog even te gapen op de bank en daarmee sprong hij zo open :')
En het gevoel van ''ooit zal het wel overgaan'' heel herkenbaar hier, jarenlang gedacht, maar was helaas steeds niet het geval. Dan ging het een periode goed en dacht ik, nu gaat het de goede kant op, maar kreeg toch altijd weer een uitbraak. Had denk ik inderdaad heel veel onzekerheid etc. kunnen voorkomen in mijn tienerjaren als ik hier eerder mee was begonnen.
ja ook dat herken ik. het constant denken dat het wel overgaat en bij ieder verdwijnend puistje denken dat het beter gaat, waarna er weer 5 ergens anders opduiken. en me iedere keer afvragen hoe ver hij onder moet zitten voor we serieus genomen worden bij de huisarts.
gelukkig troffen we dit keer een vervanger die niet moeilijk deed en meteen doorverwees.
hij zit nu in zijn laatste jaar en als alles goed gaat, gaat hij volgend jaar studeren. dan is het toch fijn om met een schoon en gaaf gezicht te verschijnen.

hij heeft de mazzel dat hij dus heel goed van zijn gezicht af kan blijven. als ik het goed gezien heb, komt hij er zonder littekens vanaf.

hij heeft nu 30 mg (1x20 1x10) gaat naar gewicht begreep ik, hij weegt +/- 50 kg en moet eind volgende maand voor de eerste controle en een paar dagen ervoor bloedprikken
pi_156223540
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:12 schreef rianne1994 het volgende:
ik inderdaad heel veel onzekerheid etc. kunnen voorkomen in mijn tienerjaren als ik hier eerder mee was begonnen.
Ach ja, ben sowieso niet echt het type dat vaak uitgaat en daarmee elk meisje op haar bek pakt als ik er wel goed uit zou zien.. :') Maar inderdaad niet verkeerd dat je weet dat je over een tijdje een 'normale' huid hebt, kan je gewoon jezelf zijn :) Ook een hele tijd gedacht dat het aan mijn voeding lag, maar dat was niet zo. Andere mensen aten beduidend ongezonder en paar keer per week chips en zagen er qua gezicht piekfuin uit :D
pi_156226254
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:46 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

mijn zoon is in juni 16 geworden en tot zijn 14 is hij 'schoon' geweest. toen hij in de pubertijd kwam is het vrij rap gegaan met de puistjes. en iedere keer dacht ik: ach, als het daarbij blijft valt het best mee (en nog heb ik dat ik denk dat er anderen zijn die het veel en veel erger hebben dan hij) en via clearasil ( :') ) en de middeltjes van de huisarts heb ik besloten de stap naar de dermatoloog te nemen. ook mede doordat hij ivm autisme gedoe aan zijn hoofd heel vervelend vindt, het was een drama om hem de zalfjes en deppers te laten gebruiken
dus wat dat betreft is het innemen van pillen een stuk eenvoudiger (en ook makkelijker te controleren of hij het ook gebruikt)
ik heb net een boel labello's gekocht en hem op het hart gedrukt er een in zijn schooletui te stoppen en ook regelmatig te gebruiken.

ja ik ben erg betrokken bij mijn zoon. door zijn autisme is hij al kwetsbaarder dan de gemiddelde puber (al heb ik nog niet gehoord dat hij wordt gepest met zijn puistjes)
voor mij maakt het verder niet uit, ik hou van hem, puistjes of geen puistjes, maar ik merk wel in mijn omgeving dat er over gepraat wordt (mijn moeder kwam vorige week met een tube clearasil aan, alsof we die nog niet geprobeerd hadden _O- )

[..]

ja ook dat herken ik. het constant denken dat het wel overgaat en bij ieder verdwijnend puistje denken dat het beter gaat, waarna er weer 5 ergens anders opduiken. en me iedere keer afvragen hoe ver hij onder moet zitten voor we serieus genomen worden bij de huisarts.
gelukkig troffen we dit keer een vervanger die niet moeilijk deed en meteen doorverwees.
hij zit nu in zijn laatste jaar en als alles goed gaat, gaat hij volgend jaar studeren. dan is het toch fijn om met een schoon en gaaf gezicht te verschijnen.

hij heeft de mazzel dat hij dus heel goed van zijn gezicht af kan blijven. als ik het goed gezien heb, komt hij er zonder littekens vanaf.

hij heeft nu 30 mg (1x20 1x10) gaat naar gewicht begreep ik, hij weegt +/- 50 kg en moet eind volgende maand voor de eerste controle en een paar dagen ervoor bloedprikken
Herkenbaar! Mijn moeder kwam zelfs pas ook nog met zoiets, vlak voordat ik aan de kuur begon. Een collega had haar kennelijk wat verteld over make-up van Vichy, speciaal voor de onzuivere huid. Lief bedoeld natuurlijk, maar zei al tegen haar: Mam, als ik alles al heb geprobeerd gaat dat echt niet ineens wél helpen :') Veel mensen komen met zulke ideeën natuurlijk vanuit goede bedoelingen, maar begrijpen niet dat je het stadium van ''clearasil'' en andere drogisterijmiddeltjes allang voorbij bent.
In ieder geval heel veel succes voor jou en je zoon! Ondanks dat je zegt dat hij niet houdt van smeren en crèmes denk ik wel dat hij er goed aan doet een hydraterende crème te gebruiken voor zijn gezicht, aangezien het waarschijnlijk erg droog gaat worden. Hoop dat het goed voor hem gaat werken! Lijkt me een lastige combi, autisme en onzekerheid vanwege acne.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ach ja, ben sowieso niet echt het type dat vaak uitgaat en daarmee elk meisje op haar bek pakt als ik er wel goed uit zou zien.. :') Maar inderdaad niet verkeerd dat je weet dat je over een tijdje een 'normale' huid hebt, kan je gewoon jezelf zijn :) Ook een hele tijd gedacht dat het aan mijn voeding lag, maar dat was niet zo. Andere mensen aten beduidend ongezonder en paar keer per week chips en zagen er qua gezicht piekfuin uit :D
Die redenatie volg ik niet helemaal. Het feit dat je niet graag vaak uitgaat en meisjes versiert heeft toch niks te maken met de acne? Of komt het toch dat je niet graag uitgaat vanwege onzekerheid? Ik heb eigenlijk wel altijd alles gedaan wat wil wilde/gepland had, ook met uitgaan/feestjes etc. Maar heb daarbij wel vaak momenten gehad dat ik het liefst een zak over mijn hoofd had kunnen trekken :{
Voeding heeft inderdaad niks te maken met acne. Dat je van een reep chocola eten meteen puistjes zou krijgen is echt onzin en absoluut niet wetenschappelijk bewezen! Daarnaast neem ik aan dat iedereen hier die aan de Roa zit niet zomaar af en toe een enkel puistje heeft, waarbij het mijden van bepaalde voedingsmiddelen logischerwijs nog enig resultaat zou kunnen hebben. 1 puistje meer of minder zie je toch niet als heel je gezicht er onder zit :')
  zaterdag 19 september 2015 @ 20:42:13 #284
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_156227779
Ik ben er niet van overtuigd dat eten totaal geen relatie heeft hoor.

Ik ben op mijn 21e gaan bodybuilden en toen ben ik ook totaal anders gaan eten, Acne veranderde ook.

Ik kreeg opeens puistjes op mijn bovenarmen en mijn rug werd erger en mijn gezicht werd juist wat schoner.
Ook waren de momenten dat ik even wat chocola at wel heel duidelijk omdat dan altijd een paar dagen later heel specifieke soort puistjes opdaken waar ik normaal niet last van had.

Op het moment dat ik mensen vertel dat ik dus al een paar jaar medicijnen neem om acne te onderdrukken dan krijg ik ook de opmerking dat ik het toch niet zo erg heb. Goh, er is een reden dat ik meestal met t-shirts met lange mouwen draag. Zwembad meed ik meestal ook.

Wat betreft eten is de medische wereld er nog gewoon niet uit.

Momenteel hier trouwens vervellen op de neus behoorlijk, droge lippen ook wel. Huid moet ik wel dagelijks insmeren met hydraterende zalf omdat anders het zo droog wordt dat het gewoon pijn doet. Verder steekt vermoeidheid ook wel hier en daar de kop op. (4 uur cupasoup want dip is wel heel voorspelbaar nu :D) Vermoeidheid in de onderrug alleen als ik de dag ervoor mijn rug getraind heb. Maar niets dramatisch iig.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_156228800
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:42 schreef BurnaBoy het volgende:
eg opeens puistjes op mijn bovenarmen en mijn rug werd erger en mijn gezicht werd juist wat schoner.
Ook waren de momenten dat ik even wat chocola at wel heel duidelijk omdat dan altijd een paar dagen later heel specifieke soort puistjes opdaken waar ik normaal niet last van had.

Oke, totaal geen relatie is inderdaad misschien wel wat kort door de bocht.
Natuurlijk zijn er wel dingen die goed zijn voor je huidconditie, zoals veel water drinken, zorgen dat je genoeg vers fruit en verse groente binnen krijgt. Maar of je acné er daadwerkelijk door verbetert.... Bij mij in ieder geval niet, hoe gezond ik ook at, kon altijd ineens een uitbraak krijgen. Daarbij als ik een keer iets ongezonds at, kreeg ik ook niet persé direct meer puistjes. Heb ook wel eens een tijdje geen melkproducten genomen, had ook totaal geen effect. Daarnaast zou je natuurlijk (zolang je een normaal gezond eetpatroon hebt) alles moeten kunnen eten zonder er een uitbraak van te krijgen. Dan kun je je afvragen of het aan de voeding ligt of aan je eigen gevoeligheid voor het ontwikkelen van acne ;)
pi_156229091
Ik heb net de nota binnen van mijn zorgverzekering. Hier staat 6 euro aan kosten op voor het wettelijk uitgiftegesprek, maar ook nog eens 6 euro aan kosten per doosje Roa. Ik ben nog niet door mijn eigen risico heen dus elke keer 6 euro aan kosten (lees: briefje afgeven en zelf medicijnen ophalen) lijkt me niet te kloppen... Dan betaal je dus letterlijk 6 euro winst iedere keer lol. Bovendien heb je geen keuze qua apotheek.. Doosje kost 17 euro dus 6 euro is dan best fors per keer. Onlangs nog 6 doosjes erbij dus 36 aan kosten op de volgende nota hoop ik niet :P
pi_156229297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:51 schreef rianne1994 het volgende:
Die redenatie volg ik niet helemaal. Het feit dat je niet graag vaak uitgaat en meisjes versiert heeft toch niks te maken met de acne? Of komt het toch dat je niet graag uitgaat vanwege onzekerheid? Ik heb eigenlijk wel altijd alles gedaan wat wil wilde/gepland had, ook met uitgaan/feestjes etc. Maar heb daarbij wel vaak momenten gehad dat ik het liefst een zak over mijn hoofd had kunnen trekken

Ik ga niet vaak uit, maar als ik ga dan erger ik me soms nog wel eens aan het feit dat ik niet mezelf kan zijn vanwege de acne, al laat ik dat sinds de Roa al vaker los want ik doe er wat aan, dus hoef me nergens voor te schamen, geen slechte hygiëne als oorzaak of vet eten.. Ondanks dat er een hoop lotgenoten zijn sta je vaak toch een streepje achter. Denk dat je als meisje dan nog meer kans maakt met acne, als jongen moet je dan wel veel compenseren als je je looks niet mee hebt (maar da's mijn mening :P)..
pi_156229451
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:42 schreef BurnaBoy het volgende:
Goh, er is een reden dat ik meestal met t-shirts met lange mouwen draag. Zwembad meed ik meestal ook.

Ja hier ook helaas. Gezicht klaart aardig op maar precies rond de hals/nek nog niet dus moet nog wel zorgvuldig mijn kleren uitkiezen of alles steeds straktrekken. Maar zoals rianne al zegt letten mensen waarschijnlijk niet op die puistjes want ze zien heus wel dat je al opklaart in je gezicht e.d. Maar ik draag ook niet vaak van die V-halsjes e.d. terwijl ik dat best zou willen. Gelukkig is mijn rug nu bijna gaaf (op littekens schouders na) maar is het zomerseizoen over :P Soms zwem ik nog weleens in het zwembad hier, maar tegenwoordig niet meer want dat is idd zeer vermoeiend ivm de Roa.
pi_156229879
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:24 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb net de nota binnen van mijn zorgverzekering. Hier staat 6 euro aan kosten op voor het wettelijk uitgiftegesprek, maar ook nog eens 6 euro aan kosten per doosje Roa. Ik ben nog niet door mijn eigen risico heen dus elke keer 6 euro aan kosten (lees: briefje afgeven en zelf medicijnen ophalen) lijkt me niet te kloppen... Dan betaal je dus letterlijk 6 euro winst iedere keer lol. Bovendien heb je geen keuze qua apotheek.. Doosje kost 17 euro dus 6 euro is dan best fors per keer. Onlangs nog 6 doosjes erbij dus 36 aan kosten op de volgende nota hoop ik niet :P
Even bellen met je zorgverzekering denk ik, die 6 euro mogen ze maar 1 keer schrijven volgens mij, alleen bij de uitgifte van een nieuw medicijn. Alleen nu ik dit schrijf bedenk ik me dat Roa natuurlijk steeds nieuwe recepten zijn die worden voorgeschreven... Hmm geen idee hoe het dan precies zit eigenlijk... even bellen dus :p

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ga niet vaak uit, maar als ik ga dan erger ik me soms nog wel eens aan het feit dat ik niet mezelf kan zijn vanwege de acne, al laat ik dat sinds de Roa al vaker los want ik doe er wat aan, dus hoef me nergens voor te schamen, geen slechte hygiëne als oorzaak of vet eten.. Ondanks dat er een hoop lotgenoten zijn sta je vaak toch een streepje achter. Denk dat je als meisje dan nog meer kans maakt met acne, als jongen moet je dan wel veel compenseren als je je looks niet mee hebt (maar da's mijn mening :P)..
Slechte hygiëne of vet eten is sowieso geen oorzaak he ;) Roa of geen Roa. Gaat er ook om hoe je overkomt hoor, niet alleen de looks. Een jongen die acne heeft hoeft niet meteen persé onaantrekkelijk te zijn.
pi_156230040
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:45 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Even bellen met je zorgverzekering denk ik, die 6 euro mogen ze maar 1 keer schrijven volgens mij, alleen bij de uitgifte van een nieuw medicijn. Alleen nu ik dit schrijf bedenk ik me dat Roa natuurlijk steeds nieuwe recepten zijn die worden voorgeschreven... Hmm geen idee hoe het dan precies zit eigenlijk... even bellen dus :p

[..]

Slechte hygiëne of vet eten is sowieso geen oorzaak he ;) Roa of geen Roa. Gaat er ook om hoe je overkomt hoor, niet alleen de looks. Een jongen die acne heeft hoeft niet meteen persé onaantrekkelijk te zijn.
Nee die oorzaak weten wij wel. Maar het gros van de Nederlanders denkt meteen 'ughhh viesssss' bij puistjes en gooit het op dat je niet vaak doucht etc, zeker als je als jongere geen puistjes hebt heb je ook geen idee hoe je ze krijgt of wat dan ook. Maar da's dikke onzin want juist met acne besteed je veel aandacht aan je uiterlijk :') Nee weet ik, daarom laat ik het nu ook maar los. Al lang genoeg middelmatig geleefd :P
pi_156230994
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee die oorzaak weten wij wel. Maar het gros van de Nederlanders denkt meteen 'ughhh viesssss' bij puistjes en gooit het op dat je niet vaak doucht etc, zeker als je als jongere geen puistjes hebt heb je ook geen idee hoe je ze krijgt of wat dan ook. Maar da's dikke onzin want juist met acne besteed je veel aandacht aan je uiterlijk :') Nee weet ik, daarom laat ik het nu ook maar los. Al lang genoeg middelmatig geleefd :P
Zou je denken? Mag toch hopen dat de ''het gros van de Nederlanders'' wel beter weet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit iemand heb horen zeggen dat het door slechte hygiëne zou komen.
Maar goed om het los te laten! Steeds een beetje meer zelfvertrouwen terug krijgen ;) Kan me nog steeds niet voorstellen hoe fijn het straks moet zijn als mijn gezicht helemaal clean is... :)
pi_156231121
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:28 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Zou je denken? Mag toch hopen dat de ''het gros van de Nederlanders'' wel beter weet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit iemand heb horen zeggen dat het door slechte hygiëne zou komen.
Maar goed om het los te laten! Steeds een beetje meer zelfvertrouwen terug krijgen ;) Kan me nog steeds niet voorstellen hoe fijn het straks moet zijn als mijn gezicht helemaal clean is... :)
Merk wel dat sinds de hogeschool het al minder is hoor, dan zijn mensen ook meer volwassen van: kut voor diegene, maar je kan er niks aan doen. Middelbaar was het vooral schreeuwen uit onbegrip etc.

Ja ik ben ook benieuwd! Maar ik houd een slag om de arm... mijn ouders hebben zelf nog steeds een ongave huid (maar daar nooit wat aan gedaan want dat was er in die tijd nog niet) dus het is iig een stuk genetisch bepaald ;( Maar je ziet wel al echt verschil met voor de start van de kuur! :D gezicht begint al glad te voelen, qua uiterlijk moet die rode gloed nog ff weg en de poriën wat minder zichtbaar maar qua ontstekingen en puistjes mag ik niet klagen.
pi_156302495
Gisteren zag ik mijn beste vriendin weer sinds ongeveer 2 weken. Bijna het eerste wat ze vroeg is hoe lang ben je nu bezig met die medicijnen, omdat ze mijn huid er zo goed uit vond zien. Precies hetzelfde zei mijn moeder ook vandaag, die had ik ook ongeveer 2 weken niet gezien. Ze vond mn huidstructuur er veel gladder uitzien. Merk ik zelf ook wel, veel meeeters verdwijnen ook langzamerhand. Wel leuk om te horen dat mensen nu echt verschil gaan zien :) tot nu toe echt positief, merk met de 40 mg nog niet veel verschil ten opzichte van de 30 qua bijwerkingen. Ook de vermoeidheid lijkt minder te worden de afgelopen dagen. Lijkt dus in ieder geval de goede kant op te gaan hier!
pi_156302534
Gaat goed hier! Gezicht voelt lekker zacht aan, zelfs zo zacht dat ik net op een onzichtbare opkomende bult ben gestuit :') aarghh, nu let ik er de komende dagen dus weer op... Zijkant van voorhoofd, die plek is nieuw ;( hopelijk valt t mee en zet ie niet door. Pluspunt is dus dat ie eerst eigenlijk helemaal niet opviel :P
pi_156302628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:59 schreef rianne1994 het volgende:
Gisteren zag ik mijn beste vriendin weer sinds ongeveer 2 weken. Bijna het eerste wat ze vroeg is hoe lang ben je nu bezig met die medicijnen, omdat ze mijn huid er zo goed uit vond zien. Precies hetzelfde zei mijn moeder ook vandaag, die had ik ook ongeveer 2 weken niet gezien. Ze vond mn huidstructuur er veel gladder uitzien. Merk ik zelf ook wel, veel meeeters verdwijnen ook langzamerhand. Wel leuk om te horen dat mensen nu echt verschil gaan zien :) tot nu toe echt positief, merk met de 40 mg nog niet veel verschil ten opzichte van de 30 qua bijwerkingen. Ook de vermoeidheid lijkt minder te worden de afgelopen dagen. Lijkt dus in ieder geval de goede kant op te gaan hier!
Fijn! Ja die echt vieze witgele koppen blijven hier ook weg en dan ziet de huid er mooi uit! Roodheid verdwijnt daardoor langzamerhand en dan komt er weer structuur in ;)
  dinsdag 22 september 2015 @ 19:57:56 #296
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_156304046
Ik zit hier een beetje tegen die eerste vergergingsgolf aan te kijken.

Gezicht valt wel mee maar schouders is echt een stuk lomper dan wat het normaal was. Naja, slikken en doorgaan maar
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_156304285
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:57 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik zit hier een beetje tegen die eerste vergergingsgolf aan te kijken.

Gezicht valt wel mee maar schouders is echt een stuk lomper dan wat het normaal was. Naja, slikken en doorgaan maar
Alles moet er eerst uit... ;) sterkte!
pi_156304705
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Fijn! Ja die echt vieze witgele koppen blijven hier ook weg en dan ziet de huid er mooi uit! Roodheid verdwijnt daardoor langzamerhand en dan komt er weer structuur in ;)
Gaat ook de goede kant op dus? ^O^

quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:57 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik zit hier een beetje tegen die eerste vergergingsgolf aan te kijken.

Gezicht valt wel mee maar schouders is echt een stuk lomper dan wat het normaal was. Naja, slikken en doorgaan maar
Vervelend! Hopelijk is die uitbraak snel voorbij!
pi_156304886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:24 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Gaat ook de goede kant op dus? ^O^

[..]

Vervelend! Hopelijk is die uitbraak snel voorbij!
Zeker! Alleen zo nu en dan steken er nog weleens dingen de kop op maar zijn ook snel weer weg ;)
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2015 @ 07:53:19 #300
37843 lady-wrb
kortaf
pi_156342725
wanneer zagen jullie voor het eerst verschil?
(hij is nu nog geen week bezig hoor maar ik ben gewoon nieuwsgierig wanneer we iets van verandering kunnen verwachten)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')