Mij is verteld iets met je haar eerst een stuk of 5 keer wassen met zeep, zodat je haar lekker stug word.
Daarna doe je allemaal vlechtjes zetten, en weer wassen met zeep.
Dat dan een paar keer herhalen ofzo, en dan zou je langzamerhand dreads krijgen...
Weet niet of dat goed gaat, kan iemand me vertellen hoe het wel moet?
Deze legt het best goed uit, alleen moet je niet zo zeer op die producten van hun letten... het is ook een halve reclame.
quote:Uhm en dan worden je vlechtjes vanzelf dikker??? :S
Op dinsdag 12 november 2002 20:26 schreef MOD het volgende:
Ik wil over een tydje dreads in mn haren...van die dikke zegmaar...
Alleen ben ik niet van plan 150 euro neer te tellen bij de kapper..
Hoe kan ik dat het beste doen en in welke volgorde...Mij is verteld iets met je haar eerst een stuk of 5 keer wassen met zeep, zodat je haar lekker stug word.
Daarna doe je allemaal vlechtjes zetten, en weer wassen met zeep.
Dat dan een paar keer herhalen ofzo, en dan zou je langzamerhand dreads krijgen...
Weet niet of dat goed gaat, kan iemand me vertellen hoe het wel moet?
Klinkt trouwens erg goed voor je haar...
quote:Je kan ze ook uitkammen.
Op dinsdag 12 november 2002 20:35 schreef UrbanMike het volgende:
hmmm ik hoorde dat als je je dreads wzat word, dat je dan al je haar er af moet halen en dat je dan dus kaal bent :S je moet er wat voor overhebben
Een maat van me heeft ze er na 3 jaar uitgekamt, en heeft nu weer gewoon stijl haar. (mijn eigen laat ik lekker nog even zitten )
Dreads maken is simpel, pluk haar pakken, touperen (met de kam tegen de richting in kammen) en indraaien met wat wax. sim-pel
quote:3 jaar?????????? Bah
Op dinsdag 12 november 2002 20:41 schreef nietzman het volgende:[..]
Een maat van me heeft ze er na 3 jaar uitgekamt,
quote:inderdaad, simpel....
Op dinsdag 12 november 2002 20:41 schreef nietzman het volgende:[..]
Je kan ze ook uitkammen.
Een maat van me heeft ze er na 3 jaar uitgekamt, en heeft nu weer gewoon stijl haar. (mijn eigen laat ik lekker nog even zitten
)
Dreads maken is simpel, pluk haar pakken, touperen (met de kam tegen de richting in kammen) en indraaien met wat wax. sim-pel
Ik heb zelfs een deel van m'n eigen dreads zelf gedaan (en de rest een vriendin)
quote:Een centimeter of 10 lijkt me het minimum... de lengte wordt ongeveer 80% van het origineel.
Op dinsdag 12 november 2002 21:14 schreef GuaPetona het volgende:
mm hoe lang moet je haar voor redelijke dreads zijn?
quote:10 cm meen ik me te herinneren
Op dinsdag 12 november 2002 21:14 schreef GuaPetona het volgende:
mm hoe lang moet je haar voor redelijke dreads zijn?
Ik heb nu een jaartje dreads, en ben het spuugzat, en ga ze er dus uit laten halen. Ik heb ze ongeveer 5 cm uit laten groeien, dus helemaal kaal zal ik niet zijn. Uitkammen is niet echt meer mogelijk vrees ik, door de permanentvloeistof die gebruikt is bij het zetten en het touperen is het volgens mij redelijk dood
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:44 schreef Debs het volgende:[..]
3 jaar?????????? Bah
quote:En dit laat zien dat er nog altijd heel veel vooroordelen over dreads zijn...
Op dinsdag 12 november 2002 20:35 schreef UrbanMike het volgende:
hmmm ik hoorde dat als je je dreads wzat word, dat je dan al je haar er af moet halen en dat je dan dus kaal bent :S je moet er wat voor overhebben
quote:Oei...
Op dinsdag 12 november 2002 21:17 schreef pluisje het volgende:[..]
10 cm meen ik me te herinneren
Ik heb nu een jaartje dreads, en ben het spuugzat, en ga ze er dus uit laten halen. Ik heb ze ongeveer 5 cm uit laten groeien, dus helemaal kaal zal ik niet zijn. Uitkammen is niet echt meer mogelijk vrees ik, door de permanentvloeistof die gebruikt is bij het zetten en het touperen is het volgens mij redelijk dood
quote:Ik heb het er redelijk kunnen uitkammen... maar heb het daarna toch maar een stuk korter geknipt.
Op dinsdag 12 november 2002 21:20 schreef miss_bleu het volgende:[..]
Oei...
als je bijv dreads van 15 cm heb...en dan groeit je haar steeds verder....kan je van dat nieuwe stuk haar ook weer dreads maken ?
zodat het in mekaar overloopt..
quote:Kort koppie is ook wel weer leuk hoor
Op dinsdag 12 november 2002 21:20 schreef miss_bleu het volgende:[..]
Oei...
quote:Ik heb ze om de 3 maanden laten bijwerken bij de kapper (Kinki), die knopen en frutselen er wat aan en knopen er een klein draadje omheen aan de haarwortels, zodat alles bij elkaar blijft zitten (en vanzelf mee gaat klitten).
Op dinsdag 12 november 2002 21:22 schreef GuaPetona het volgende:
als ik dreads wil ..wil ik lange...als je bijv dreads van 15 cm heb...en dan groeit je haar steeds verder....kan je van dat nieuwe stuk haar ook weer dreads maken ?
quote:Ja, is zeker mogelijk en het moet ook wel...
als ik dreads wil ..wil ik lange...als je bijv dreads van 15 cm heb...en dan groeit je haar steeds verder....kan je van dat nieuwe stuk haar ook weer dreads maken ?
quote:
Finally the key to tight roots!! This seems to be the MOST effective way to lock up roots. Even mature dreads have some unknotted hair at the roots but clockwise rubbing makes an "instant" difference....in like 10 min. of rubbing you will notice results. Just grab each dread at the root, press it against your head in the direction you want it to lay and rub in circles, to this until your hand is tired, prolly' about 10 min, switch hands if you need to but remember to stay with the same clockwise direction.Now the products can either help a lot or slow this process depending on when you use them so it is important to get this part right. Here is a complete run through with the products:
First make the dreads following our instructions as close as you can and palm roll them as often as you can for about a week, don't add more wax during this week. If you already have dreads and are just tightening then skip that step. Next, remove rubberbands on the roots if you have them there, wash the hair with the dread soap, while you are washing grab each dread and rub it clockwise against your head. Rinse and squeeze the dreads dry. Now spray the dreads and roots with locking accelerator and allow them to dry. Use a hair dryer to speed this up, you can do it twice if you like. After they are COMPLETELY dry rub them in the clockwise motion. You will notice a lot of frizzies. This is good. These frizzies are what will be knotting up. Continue rubbing each dread clockwise till you do all of them or as many as you have time for. After you finish rubbing them they will be very frizzy but a lot of the frizzies will be starting to tighten up, especially at the root. Eventually each dread will have a tight little "poof" or wad at the root. This is what you want. After all the roots are like this palm roll a little wax into each one. These poofs will quickly tighten over the next week or so. Help them along by rubbing them clockwise and palm rolling them. Remember, rubbing while washing, or after the accelerator has the best effect. The wax is used after the rubbing to hold everything together and help it tighten.
What about using rubberbands with Clockwise rubbing?
The bands actually make the clockwise rubbing easier and more effective. You don't have to gather the hair together before rubbing because the band is already holding it.
The hair you are rubbing is usually right at the scalp, often the new unlocked growth. It's good to have the band about 1/4" from the scalp. This will give the hair enough room to form knots while keeping it close enough that the knots will be able to form easily. You always want to have any bands at the roots snug but not tight. They should be tight enough that they will stay where you put them if left alone but if you try to roll them up or down the dread a bit you should be able to move them. The reasoning behind this is that the hair can not form knots or adjust itself into a dread if it is unable to move. However if the hair is held gathered it is much easier for it to form knots and situate itself into a dread with it’s neighboring hair.
maar lijkt me kut..om tot die tijd dat het 15 cm is ofzo...met gewoon lang haar te lopen.
kep trouwens ook half crousig haar.....ik weet niet hoe dat gaat las het 15 cm is hahaha
quote:Dat email adres ken ik ergens van.
Op dinsdag 12 november 2002 21:39 schreef Mortischa het volgende:
( mail to allgoodnameswereout@hotmail.com )
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 21:41 schreef sweek het volgende:[..]
Dat email adres ken ik ergens van.
quote:
quote:Als je haar 15 cm is, heb jij geen lange dreads hoor!
Op dinsdag 12 november 2002 21:25 schreef GuaPetona het volgende:
mm lijkt me wel gaaf...maar lijkt me kut..om tot die tijd dat het 15 cm is ofzo...met gewoon lang haar te lopen.
kep trouwens ook half crousig haar.....ik weet niet hoe dat gaat las het 15 cm ishahaha
quote:stond je wel heeeel goed pluisje
Op dinsdag 12 november 2002 21:25 schreef pluisje het volgende:[..]
Kort koppie is ook wel weer leuk hoor
quote:een groot deel van Fok kent dat adres, dus zo boeie is dat nou ook weer niet....
Op dinsdag 12 november 2002 21:41 schreef sweek het volgende:[..]
Dat email adres ken ik ergens van.
quote:Zo bedoelde ik het ook niet... ben nu m'n Trillian lijst aan het checken om te weten wie het is... Maar dit is off-topic.
Op dinsdag 12 november 2002 21:44 schreef i_defy het volgende:[..]
een groot deel van Fok kent dat adres, dus zo boeie is dat nou ook weer niet....
quote:defense, en het is Maartje.
Op dinsdag 12 november 2002 21:45 schreef sweek het volgende:[..]
Zo bedoelde ik het ook niet... ben nu m'n Trillian lijst aan het checken om te weten wie het is... Maar dit is off-topic.
quote:Jah, en het staat nog steeds best leuk, dat is het moeilijke, ik kan zelfs een staartje in enzo, best hip
Op dinsdag 12 november 2002 21:43 schreef miss_bleu het volgende:[..]
stond je wel heeeel goed pluisje
Maar ik ben het zo zat...het wassen en drogen van die krengen kost me uren, en ik heb eigenlijk te weinig kracht in mijn armen enzo, dat wassen kost me zowat een half uur
Verder heb ik van verschillende medicijnen last van mijn huid gekregen, uitslag enzo, en dan wil je het liefst elke dag 2 keer je haar wassen, ipv 1 keer per week
Maar ik laat ze er iig deze maand nog inziiten, zodat ze wat verder uit kunnen groeien
Het is heel makkelijk om zelf dreads te zetten,Maar dat zou ik niet doen doormiddel van vlechtjes...want dan krijg je gewoon klitten,en er is een verschil tussen klitten en dreads.
Eerst je haar pluk voor pluk touperen,en niet een beetje slap kammen,maar gewoon heel hard touperen zodat die plukken zeg maar 'stijf'' gaan staan,vergeet niet om bij je hoofdhuid ook strak te touperen anders heb je strax al uitgroei voordat je dreads hebt.
(met dat touperen ben je heel lang bezig,als je het in eentje doet,kan je beter samen met iemand doen)
Dan draai je al die getoupeerde plukken heel erg strak aan,en per 3 'dreads' zet je ze op een krulspeld.
Als je hele hoofd in de krulspelden zit gooi je er permanentvloeistof overheen(ong. 7 euro bij de drogist)
Dat moet ongeveer 25 minuten intrekken,ligt een beetje aan welke permanentvloeistof je gebruikt.
Dan kan je het uitspoelen en gooi je er fixatie doorheen,wat 5 minuutjes moet intrekken en dan weer uitspoelen,krullers eruit halen...-->KLAAR!
dat is iig mijn stelregel
Uitgroei is heel goed te voorkomen, heb ik zelf nooit echt grote problemen mee gehad, alleen met wat losse plukken die de neiging hebben om uit te steken.
quote:Haar moet minimaal 10 cm zijn,anders is het geen doen.
Op woensdag 13 november 2002 09:05 schreef nietzman het volgende:
Als je het goed wilt hebben, moet je haar iig tot over je oren komen....dat is iig mijn stelregel
Uitgroei is heel goed te voorkomen, heb ik zelf nooit echt grote problemen mee gehad, alleen met wat losse plukken die de neiging hebben om uit te steken.
Losse plukken die er uitsteken kan je er toch gewoon weer in haken
quote:Krijgik lamme handen van... Ik ben al tijden op zoek naar een vriendin MET haaknaald.
Op woensdag 13 november 2002 09:12 schreef Raincurtain het volgende:[..]
Haar moet minimaal 10 cm zijn,anders is het geen doen.
Losse plukken die er uitsteken kan je er toch gewoon weer in haken
Ik vind dreads zo vies... vooral als er van die mensen de bus in stappen en van die hele lange dreads hebben.. die stinken!
Je kan ze wel uitkammen, maar dat is een rot klus.. Ik neem ook alleen maar dreads omdat ik zeker weet dat ik anders me haar af zou knippen
quote:ik weet niet wat je vriendin allemaal doet
Op woensdag 13 november 2002 10:02 schreef Qarinx het volgende:
Een vriendin van mij zet zelf ook dreads bij mensen... en die heeft is bij het openknippen van dreads maden tegen gekomenIk vind dreads zo vies... vooral als er van die mensen de bus in stappen en van die hele lange dreads hebben.. die stinken!
quote:lijkt mij ook.....
Op woensdag 13 november 2002 17:53 schreef i_defy het volgende:
Echte maden tegenkomen is onmogelijk.
of je moet wel heel gek doen
quote:Zelfs als je heel gek doet blijft het onmogelijk (Ten zij als je ze dr zelf instopt, maar zelfs dan zal het met "volwassen" dreads geen enkel probleem zijn on ze er weer uit te halen. Luizen echter is een heel ander verhaal...)
Op woensdag 13 november 2002 20:49 schreef GuaPetona het volgende:[..]
lijkt mij ook.....
of je moet wel heel gek doen
quote:maar ik hoef dus niet echt vol kroes haar te hebben om lekkere stevige dreads te maken ?
Op woensdag 13 november 2002 20:55 schreef i_defy het volgende:[..]
Zelfs als je heel gek doet blijft het onmogelijk (Ten zij als je ze dr zelf instopt, maar zelfs dan zal het met "volwassen" dreads geen enkel probleem zijn on ze er weer uit te halen. Luizen echter is een heel ander verhaal...)
quote:nee, ik heb (had dus) gewoon steil haar
Op woensdag 13 november 2002 21:06 schreef GuaPetona het volgende:[..]
maar ik hoef dus niet echt vol kroes haar te hebben om lekkere stevige dreads te maken ?
quote:mm coool
Op woensdag 13 november 2002 21:12 schreef i_defy het volgende:[..]
nee, ik heb (had dus) gewoon steil haar
en hoe dik zijn die dreads van jou?
quote:VET! en hoelang is je haar ..als je het stijl heb ?
Op woensdag 13 november 2002 22:46 schreef i_defy het volgende:
Hmmm, varierend vaneen cm in doorsnee tot 2 cm in doorsnee
quote:post maar effe fotos ja
Op woensdag 13 november 2002 23:08 schreef i_defy het volgende:
Ik zal morgen even wat voor / tijdens / na / 2 jaar later foto's posten
quote:niet, het is vandaag....
Op donderdag 14 november 2002 19:12 schreef GuaPetona het volgende:
tis al morgen i_defy
voor:
vlak na:
2 jaar later (ongeveer)
quote:GAAF!!! en hoelang is het nu ? behoorlijk wat centimeters ofniet?
Op donderdag 14 november 2002 19:34 schreef i_defy het volgende:[..]
niet, het is vandaag....
voor:
[afbeelding]vlak na:
[afbeelding]2 jaar later (ongeveer)
[afbeelding]
quote:
Op maandag 18 november 2002 21:18 schreef Miro het volgende:
Niet? Ik zie em anders toch duidelijk.
Let me check.Nu dan?
|
Forum Opties | |