abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 28 december 2015 @ 21:44:03 #201
388664 crew  Dotteke
pi_158617437
28-12-2016
Vanavond is er onder leiding van Cees een debat in Utopia
Het was de bedoeling dat dit staand zou gebeuren maar er is besloten dat ze toch moeten zitten volgens Cees.
Het debat zou om 20 uur beginnen, maar inmiddels is het 20,30 uur en er zitten er nog maar een paar klaar.




Cees opent en legt uit wat de bedoeling is, het wordt een soort verkiezingsdebat voor Utopiaan van 2015
Cees wil graag dat het met respect voor elkaar gebeurd.
Ze mogen allemaal in Mac minuut vertellen waar ze denken dat ze Utopiaan van hetjaar zijn.

Gabriella vindt dat een ander beter kan zeggen waarom zij het verdiend, dus ze laat het aan de stemmers en Utopianen over

Volgens Naomi zijn er 15 mensen die Utopiaan van het jaar zijn en dat ze er allemaal recht hebben. Ze kan zichzelf niet boven een ander prijzen, omdat ze vind dat ze niet beter is dan een ander. Ze zijn er met zokn allen en doen het met z'n allen

Rowena zit er te kort in, maar als je thuis vindt dat je op mij moet stemmen dan mag dat. Maar ze vindt net als Naomi dat ze het samen doen.

Victoria, vind dat de kijkers thuis mogen beslissen, maar ze zit er zo kort in dat ze vind dat andere mensen dat verdienen.

Benjamin vindt de titel een eer om te winnen en hij ziet het niet als een spel
Het is een eer als je wordt verkozen maar vindt dat hij er te kort in zit

Bas wil bij de desk staan
Lieve mensen hij heeft zich niet aangemeld om te winnen maar om iets anders in zijn leven te beginnen en anders te leven, hij vindt dat hi het leuk doet en hij hoeft niet te winnen

Bjorn heeft al veel vaker gezegd dat hi het niet als een spel ziet. Je doet het met zijn allen., Als je een schakel mist in een ketting heb je ook geen ketting. En zo ziet hij dat ook je bent met 15 man, en je doet het allemaal.

Gina, sluit zich aan bij Bjorn, we mogen allemaal wel Utopiaan van 2015 is, ik zou het een eer vinden maar gun het ook aan een ander.

Romana vindt ook niet dat ze verdiend om te winnen,

Wim is niet om zieltjes te winnen, als mensen op hem willen stemmen ga je gang. Ik ga me zelf niet promoten.

Rob zegt dat iedereen mag winnen als de sfeer maar goed blijft.

Nicole, ik zou liegen als ze hem niet zo willenwinnen. Ze vindt net als andere dat ze hem welverdiend heeft./ Ze is blij met de groep die er nu is en dat ze met zijn alle bouwen
Maar ze zit er langer als deze groep en dat ze dingen gedaan heeft en het zou mooi zijn als er een kersje op de taart ging

Mark Hijwilde maar 4 maanden in Utopia blijven h ij zit er nu bijna 16.Heeft zich goedontwikkeld en ligt goed in de groep. Als je een paar maanden in Utopia heb gezeten heb je al gewonnen.

Ivan.
Hij vindt het een bijzonder mooi moment, Utopia bouw je niet in je eentje
Wil je winnen dan moet je een spel spelen, hij wil het spel niet spelen en mensen zien wel wie het waard is. JE stelt je zelf in dienst van Utopia en hij vindt dat hij dat gedaan heeft.

Cees, super trots dat hij er in mocht. Hij heeft een geweldig beloning gehad en die lag onder de kerstboom. Hij heeft de prijs al wat dat betreft
Hij vindt niet dat hij recht heeft op de titel.

Zou je bereid zijn het bedrag wat je wint te willen schenken aan de Utopia Foundation

Benjamin is voor, omdat we in het verlengde van gisteren alweer een stapje dichterbij komen bij de ideale samenleving

Mark is tegen en wil liever het geld in de BV storten en iets in de Goudenn Pot stoppen. Mocht hij het zelf houden huurt hij een villa in Ibizza en zuipt het op. Later zegt hij dat hij het onder de Utopianen wil verdelen. Kortom, het interesseert hem niet

Rob vindt het een gewetens vraag, hij zal een gedeelte storten maar kan het zelf ook goed gebruiken

Wim denkt het zelfde, hij kan het ook goed gebruiken en het zou leuk staan op zijn bankrekening

Naomi zal een deel schenken, ze heeft er nog niet echt over nagedacht. Ze wil buiten een stichting oprichten voor spierziekte

Gina, zou ook een deel doen en wil met de rest ook haar doelen verwezenlijken.

Gabriella zegt dat ze misschien 25% zal geven maar ze vindt zichzelf ook een goed doel.

Bjorn zou met het geld op 10euro na aan de foundation doen. Die 10 euro is symbolisch dat hij met meer naar buiten is gegaan dan hij naar binnen is niet gekomen. Geld kan hij buiten ook verdienen zegt hij.

Ramona zal 5-% storten, er zijn thuis mensen die het goed kunnen gebruiken. Dus 50-50

Victoria ook 50 % naar de foundation, de andere 50% wil ze verdelen onder de mensen die zij toewijst aan de mensen d ie haar een mooi leven in Utopia hebben gegeven.

Cees zegt dat het gewonnen geld niet aan een van de mede Utopianen gegeven mag worden maar wel aan de foundation

Rowena heeft zelf altijd een foundation gewild voor mens en dier ook 50-5-

Bas wilde ook eerst 50-50 doen Maar nu zou de volle 100% aan de foundation doen, geld is in Utopia meer waard. Hij wil er wel zeggenschap over houden. Hij wil meedenken hoe er meer geld mee verdiend kan worden. Benjamin nodigt hem uit om bij de foundation te komen. Bas gaat in op de uitnodiging.

Nicole houdt de volle 100% ze heeft zich jaren in dienst gesteld. Maar ze denkt dat de manier waarop ze werken om geld binnen te halen voor de foundation meer gezien wordt
Een paar nullen op haar bankrekening kan ze goed gebruiken

Ivan wil het zelf uithouden, hetzelfde als Nicole zegt. Goed doen zit hem niet alleen in het geven van geld alleen, zegt hij.

Cees moet nog tot zijn 67ste werken, voordat hij er in kwam was hij heel actief met vrijwilligers werk. Hij vindt dat hij daar al bijdraagt. Hij zou een deel schenken maar niet alles.
Hij denkt aan 25% en de rest gaat hij gebruiken om kosten te dekken in zijn vrijwilligerswerk.
Mocht er nog iets anders op zijn pad komen dan kan hij het altijd nog aan een goed doel schenken.
Waarover ben je het meest tevreden sinds je in Utopia zit
Rowena
Ze heet Utopia al een tijdje zitten kijken was veel leed vermaakt door de ruzies
Ze vindt het in deze groep heel fijn, en als je kijkt hoe we zijn opgevangen is heel fijn
We zijn een harmonieuze groep. Ze is tevreden met het vegan gedeelte en Live In de Loods
Tevreden over het optreden tijdens het kickbox gala een meer zelfvertrouwen

Naomi vindt dat ze zo super gegroeid zijn.
Duidelijkheid in de groep,
Ze kwam binnen als naïef meisje, ze is gegroeid tot een zelfverzekerde vrouw

Gina is op heel veel dingen trots, als eerste haar kapsalon. Ook trots is ze op de tweede B&B. Le Luifel en haar kledinglijn

Romana, vindt ook dat ze warm is ontvangen in de groep, dat de groep openstaat voor haar ideeën. Ze vindt het mooi dat de groep samen aan haar gewicht mee helpt. Voor als Gabriella en Bas.
Als we het over een grote familie hebben dan deel ik dat zeker.
Gabriella kwam ook heel zwaar binnen, ook heeft de groep haar goed gesteund, niet alleen in afvallen maar ook in andere doelen
Ze vindt het mooi om te zien hoe de groep een is geworden. Er hangt geen nare sfeer meer.
Ze heeft heel veel hoogte punten. Dat ik de 30 kilo moest aan tikken, me boekje en me kitycoty en dat we hier stonden de vluchtelinge te helpen
Wim is trots op de persoonlijke groei die hij heeft meegemaakt op zakelijk gebied, en hij is trots dat hij de langst zittende bouwer is volgende maand.

Benjamin is trots op de mooie dingen die ze hebben neergezet, Stichting Heppy. Ambulance wens, spierziekte, gala diner, de vluchtelingen. Persoonlijk is hij heel trots op de vriendschappen die hij gesloten heeft. Er zijn er een paar bij die zijn voor het leven

Victoria is er pas een week hoeveel hoogte punten kan je dan hebben, nou ze heeft er heel veel
Haar binnenkomst, het gevoel gekregen dat je thuis komt. Je kunnen inzetten voor de vluchtelinge, stichting Heppy. Mensen die hier komen. Haar avontuur is een groot hoogtepunt.

Ivan zit hier 19 maanden en vindt dat hij nog iedere dag kan leren. De kleine ontwikkelingen hebben allemaal een herinnering omdat je er aan hebt meegewerkt
Het allermeest is hij trots dat hij wat meer rust in zicht zelf heeft gekregen en zichzelf in de hand kan houden, hij is er nog niet hij leert nog iedere dag
Ook is hij trots op de verdeling van de drie takken. Hij is daar Nicoline en Floor heel erg dankbaar voor. En dat hij zijn grote liefde heeft gevonden.

Nicole is blij dat ze al 15 maanden volhoudt en ze dit ongeleide projectiel(Ivan) in bedwang kan binnen
Ze kwam binnen met het idee een huis te bouwen en was trots op alle onverwachte hulp die ze daar bij kreeg.
Het meeste trots is haar tatoeëren en schilderen. Ze is ook trots dat al een jaar tussen alle hoogte en diepte punten een relatie stand hebben kunnen houden. En het celibaat zijn

Rob is het meeste trots is hij dat hij na 8 maanden nog steeds het gevoel heeft dat hij op reis is. Hij voelt zich niet opgesloten. Hij geniet nog en hij heeft de juiste keus gemaakt. Hij geniet van deze shit.

Bjorn is het meest tevreden met het feit dat hij erna een jaar nog in zit, En de ontwikkeling die hij heeft meegemaakt is ontzettend. Je maakt heel veel mee van een diner tot aan iets wat je neer zet met zijn allen.
Hij kan het niet opnoemen maar het zijn er zoveel. Ivan helpt hem en zegt dat hij ook heeft geleerd om zijn fouten toe te geven.
Het feit dat we als groep zijnde

Bas is tevreden met de tolerantie en het gunnen van de groep. Anders was er geen baas beach,geen eenden en er komt nog een olifant aan, zegt hij
In 2016 gaan er nog meer mannen in vrouwen kleding lopen, zegt Bas lachend als hij zegt dat zijn kleding door de groep is geccepteerd.

Mark is trots om Utopiaan te mogen zijn, Hij heeft het best zwaar gehad toen hij Rienk wegstemde
Iemand die een maand niet met me praten, Ivan, en nog meer een week.
Toen hij heeft hij samen met Ruud het koe knuffel project hebben overgenomen. Toen de groep met me praten heb ik Giorgio van de financiën aangehaald., toen wilde ik weg maar mocht niet van die kleine ( Wilco) Toen Le Luifel, leren bouwen, en Le Luifel Uitbreiden. Hij is ook trots op Gina, het is moeilijk om een relatie te hebben in Utopia. Maar hij is supertrots op Le Luifel.

Cees is het meest tevreden dat hij dankzij de Utopianen zijn mindset heeft kunnen veranderen.
Als je 61 bent is dat wat anders dat je 21 bent
Dat dat deels veranderd is dankzij de Utopianen daar is hij trots op.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator woensdag 30 december 2015 @ 13:51:11 #202
388664 crew  Dotteke
pi_158670049
31-12-2015
Vandaag is het dan zo ver, de Utopiaan van het jaar gaat gekozen worden.
Er is al veel gedoe geweest onder de bewoners, zo zouden Ivan, Nicole en Mark vertrekken als Bas Utopiaan van het jaar zou worden.
Vanmorgen in een gesprek tussen Bas en Ivan heeft laatstgenoemde gezegd niet te zullen vertrekken als Bas Utopiaan van het jaar wordt.
Nicole heeft aangegeven dat ze Utopia gaat verlaten, wanneer dat is is nog niet bekend. 11 januari mag zij met behoud van haar bonus Utopia verlaten. Ze is 10 oktober 2014 Utopia binnen gekomen.
Ivan loopt heeft vanmorgen aangegeven dat hij best gespannen is voor het hele gebeuren. Ook de andere lopen van de zenuwen heen en weer.
Hoe laat de stemming gaat beginnen weet niemand. Er schijnt een berichtje op de Utopia site gestaan te hebben van 13.30 uur maar het is nu bijna 14.00 uur als ik dit zit te tikken en het ziet er nog niet naar uit dat het gaat beginnen.
De bokaal, gemaakt door Wim staat klaar.


De foto’s hangen, de bewoners zijn er klaar voor. Cees zal de presentatie doen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator woensdag 30 december 2015 @ 16:07:28 #203
388664 crew  Dotteke
pi_158675266
30-12-2015
De Verkiezing van de Utopiaan van het jaar 2015.
Eindelijk is het zover, Cees wordt om 14,47 uur naar de zenderkamer geroepen, de bewoners zitten vol spanning klaar op wat gaat komen.




Cees begint met te zeggen dat hij het een grote eer vindt om de presentatie te mogen doen.
We zitten hier samen om de Utopiaan van 2015 te kiezen. Toen ik binnen kwam was Mark al bezig met campagne te voeren.
Een spannend moment, zegt Cees, vooral voor mensen die er al lang in zitten.
Cees ziet en voelt het in de loods dat men wel waarde hecht aan de titel Utopiaan van het jaar.

De winnaar krijgt 17.236 euro. Wie het wint is er vrij om mee te doen wat hij of zij wil
De spelregels,.
100% te verdelen,
Utopianen hebben 45 %
5 % voor de paspoorthouders en 50% voor de tv kijker

Ze beginnen met het stemmen onderling. Dan is er een pauze en krijgt Cees de enveloppe met de stemmen van de kijkers

Gina begint.
Voor Gina zijn ze alle 15 al winnaar, als je kijkt wat ze gedaan hebben kan je dit niet alleen doen.
Drie stemmen voor Mark

Naomi,
Ze heeft zich afgelopen dagen rotig gevoeld.
We maken met de groep Utopia, en er is niet een winnaar. We doen het met zijn alle
Ivan: Grote broer, oprecht en eigenlijk ben jij Utopia
Nicole , me moedertje ben je dankbaar dat je mij bemoederd.
Mark. Het is gebleken dat ik altijd op je kan vertrouwen
Bjorn, ik ben blij dat we wel door een deur kunnen en ben trots op de groei die je hebt door gemaakt
Wim, je bent er altijd voor mij knuffelbeer, je hebt veel neergezet.
Cees, je groei die jij hebt doorgemaakt is ongelofelijk.
Rowena Je bent een vriendinnetje geworden en ben trots op wat je doet eng aat doen
Benjamin, ouwe wereld verbeteraar. Ik vind je super en je benr er voor een ieder
Bas, ouwe stiekemerd, je bent een grappenmaker en ik kan om je lachen. Je hebt veel neer gezet hier
Raoma, jebent er net maar ben nu al trots op je.
Rob, ben blij dat ik een band me je hebt opgebouwd,
Gina, lieve gekke Gina, heb je terug gevonden, Je bent heel lief en je staat altijd voor me klaar als het moet,
Victoria, Je bent een aanwinst voor Utopia en jou manier van denken draagt heel erg bij voor Utopia van 2016
Ik zou jullie allemaal stuk voor stuk niet vergeten.
1 stem voor Ivan
1stem voor Gabriella.
1stem voor Rowena.

Gabriella
Gabriella heeft niet gestemd op wat men heeft neergezet maar op persoonlijke groei
Ivan een van de weinige mannen waar ik me veilig bij voel, je bent er krachtig en hebt een groot hart. Je hebt jezelf ontzettend goed ontwikkeld.
1stem
Bjorn je bent een heel eerlijk persoon die zich altijd kwetsbaar heeft opgesteld
1 stem
En 1 stem voor Naomi, ik vind je sterk en bent gegroeid.

Nicole
Er is een stabiele harde kern die geprobeerd heeft om Utopia bij elkaar te houden zodat de andere in een gespreid bedje kwamen
Voor mij is er maar een winnaar en dat is Ivan.
3 stemmen voor Ivan
Ze had Gabriella een stem willen geven maar ze wil zich niet schuldig voelen als die ene stem er voor zorgt dat Ivan niet wint

Rowena
Positief stemmen is niet makkelijker dan negatief stemmen want ze gaat mensen te kort doen
Ik heb maar 3 stemmen en er staan er wel 7 boven aan voor mij.
1 stem, naar iemand die veel liefde heeft, eerlijk en oprecht is en er altijd voor iedereen is die het nodig heeft.
Een echte powervrouw, Gabriella
De 2de stem gaat naar iemand die een ongekende passie heeft voor Utopia. Ivan mijn tweede stem gaat naar jou
De derde stem gaat naar iemand die staat voor vrijheid en blijheid. Bas mijn laatste stem gaat naar jou.

Romana, er zijn een paar mensen die hem dragen
Bas, Nicole, Mark, Ivan Bjorn, Gabriella jullie zijn het die hem dragen.
Gabriella krijgt een stem,
1 stem, voor Bas. Ze ziet een persoonlijke ontwikkeling die nog niet af is.
Haar laatste stem, deze persoon draagt Utopia. Werkt keihard en fysiek Ivan krijgt haar stem.

Victoria
Ben er pas een week heb veel gesprekken gehad.
Mijn Utopia is een samenleving waar in de nadruk ligt op samen.
Je eigen ontwikkeling is ook belangrijk en je persoonlijke doelen.
1 stem voor Gabrielle.
1 stem voor Nicole.
1 stem voor Ivan.
Dit waren de dames, nu de heren

Cees.

Het is al een aantal keren gezegd, we hebben maar 15 stemmen, “sorry maar ik heb er maar 3 en 15 personen dat bedoel ik”.
Negatief stemmen is vervelend, maar positief is het zelfde je doet altijd mensen te kort.

Cees vindt Ivan agressief, maar minder en werkt er aan, maar hij is ook behulpzaam en eerlijk maar ook behoorlijk dominant maar ook zeldzaam zelfbewust
Ivan krijgt geen stem van Cees, omdat Cees het gevoel had dat Ivan hem niet nodig had.
Gabriella krijgt een stem van Cees, de tweede stem van Cees gaat naar Mark
De laatste stem van Cees gaat naar Bas. Utopia is een droomwerelden daar doen we wat we buiten niet kunnen doen zegt Cees.

Bas

Bas geeft een stem aan Gabriella. Hij vindt het mooi dat ze is geworden zoals ze is en de kennis die heeft doorgeeft.
Zijn 2de stem gaat naar Mark Ik vind het prachtig hoe serieus en hoe debiel kan zijn, dat heeft Utopia nodig.
Iemand anders die ook nodig is, Ivan, ik ga je ook een stem geven. Utopia heeft je nodig.

Rob, Utopia is een team sport, ik heb gekeken wie Utopia voor zichzelf zet
Mark krijgt een stem en Ivan 2 stemmen.

Mark
Ik geef 3 stemmen aan mezelf, zegt hij lachend
Mijn eerste stem gaat naar een vrouw die binnen kwam en 143 kilo was en nu onder de 100. Nu geef je kennis door aan Ramona
1ste stem is voor Gabriella.
In Utopia moet je bouwen en ik heb altijd een goede klik met bouwers, de pui, Le luifel de werk plaatst. Ik geef jou ook een stem. Ik zeg het niet vaak maar ik hou wel een beetje van je.
Zijn 2de stem is voor Wim
Ivan, We zijn hie begonnen met een slechte start maar we wisten al heel snel dat we elkaar nodig hadden.
Ivan je zit in me hart. 1 stem voor Ivan.

Wim
Hij was er snel uit hoe hij ging stemmen.
1ste stem naar Ivan, altijd aan het werk en niet bang voor vieze handen
2de stem gaat naar Mark
3de stem naar Nicole bouwvrouw van 2015 je bent nooit te beroerd om iets te doen.

Benjamin
2 stemmen voor Ivan en een voor Mark

Bjorn
Bjorn vindt dat ze en ketting zijn waar geen schakel tussen uit kan
Hij vindt het moeilijk te kiezen wie een stem gaat krijgen
Er is een iemand waar ik het al maanden van wist en dat is Gabriella, jij krijgt een stem van mij.
Ik wist niet dat ik van mensen hierbinnen kon gaan houden ik ben hier steeds meer ben gaan beseffen dat het wel kan. Ik zeg het zelden maar ik hou echt van je.

Dan is dit een stem waar ik lang over getwijfeld heb, in het begin niet maar de laatste weken begon ik te twijfelen of die persoon geen spelletje aan het spelen was.
Ivan je krijgt van mij een stem, we hebben heel wat met elkaar meegemaakt. In het begin was je voor mij heel belangrijk. Je had altijd raad.
1 stem dus voor Ivan van Bjorn.
De laatste stem van Bjorn gaat naar Naomi, hij vindt dat ze een hele belangrijke rol is voor haar zelf en een onwijze sprong heeft gemaakt. Hij vindt dat ze onwijs veel betekend heeft voor Utopia.

Ivan
Ivan bedankt iedereen voor de mooie woorden en waardering van iedereen
Ivan vindt dat er maar twee mensen zijn die de titel van Utopiaan van het jaar te worden
Een is Mark en een ben ik zelf omdat wij van het begin af aan voor ingezet hebben.
Wij zijn degene die altijd onze nek er voor uit hebben gekozen
Maar toch stem ik niet voor naar Mark
Mijn stem gaat naar iemand die ondergewaardeerd wordt, de steunpilaar binnen Utopia, iemand die mij door dik en dun gesteund heeft
Iemand die er niet alleen voor mij was maar voor iedereen klaar stond
Iemand die mij stimuleert en mij op de plek kan zetten.
Iemand die mij de ogen heeft geopend voor de liefde
Mijn soulmate, mijn geliefde Nicole 3 stemmen.

De tussenstand van de stemmen is
Nr 1 Ivan met 16 stemmen
Nr 2 Gabriella en Mark met 8 stemmen ieder
Nr 3 Nicole met 5 stemmen.
Er is nu een pauze daarna worden de stemmen van de kijkers bekend gemaakt

(neem me niet kwalijk als er foutjes in staan, zit met een ontstoken evenwichtsorgaan en een tennisarm te tikken, maar wilde dit toch doen voor degene die niet kunnen kijken)
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator woensdag 30 december 2015 @ 16:45:11 #204
388664 crew  Dotteke
pi_158677050
De tweede ronde van de verkiezen van Utopiaan van het jaar 2015
Nu zijn de stemmen van de kijkers en de paspoorthouders aan de beurt
Cees haalt de uitslag op uit de brievenbus


Ik heb hier de enveloppe met de stemmen van de paspoorthouders. Er zitten er 5 stemmen in dat is 5% van het geheel, zegt Cees.
1 stem voor Bas
1 stem voor Cees
1 stem voor Mark
1 stem voor Ivan
1 stem voor Gabriella

Stand is nu
Nr 1 Ivan
Nr 2 Gabriella en Mark
Nr 3 Nicole
Nr 4 Bas

Er volgt weer een pauze, na de pauze de laatste ronde, de punten van de tv kijkers



De derde ronde van de stemming voor Utopiaan van het jaar 2015
Cees gaat nu de stemming van de TV kijkers bekend maken. Het is een dikke enveloppe er zitten 15 kaartjes in. Het is al om gerekend je ziet dus gelijk de stemmen en niet de procenten.

De eerste kaart is voor Ramona -0.02
De 2de kaart is voor Victoria - 0.02
De 3de kaart is voor Benjamin - 0.07
De 4de kaart is voor Rowena - 0.09
De 5de kaart is voor Gina_ 0.18
De 6de kaart is voor Rob 0.24
De 7de kaart is voor Wim 0.26
De 8ste kaart is voor Bjorn 0.32
De 8de kaart is voor Cees 0.44
De 9de kaart is voor Mark 1.24
De 10de kaart is voor Nicole 1.51
De 11de kaart is voor Naomi 1.85
De 12de kaart is voor Gabrielle 3.15
De 13de kaart is voor Ivan 17.05
De 14de kaart is voor Bas 23.56
Ivan is de Utopiaan van het jaar 2015
Bas nr 2
Gabriella nr 3
Mark is nr 4 geworden



[ Bericht 9% gewijzigd door Dotteke op 30-12-2015 17:20:29 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_158678711
Eindstand Utopiaan van het jaar.

1ste: Ivan
2de: Bas
3de: Gabrielle

  Moderator woensdag 30 december 2015 @ 19:53:19 #206
388664 crew  Dotteke
pi_158684063
INa de verkiezing van Utopiaan van het jaar, spreekt Ivan de bewoners toe.

Dit moment kan ik met geen woorden beschrijven, ten eerste omdat ik vind dat je het met een groep doet en niet in je eentje
Ik had het gezegd, Mark had net zo goed hier mogen staan van mij
Hij vindt de 1.24 die Mark van de kijkers heeft gekregen veel te weinig.
Ivan had het niet gekund zonder de schakels die er zijn, voor hem en nu.
Hij is iedereen dankbaar voor de motiverende en mooie woorden
De stemmen van de Utopianen betekenen meeste voor hem maar hij dankt ook de kijkers en de streamers en zijn familie
Wat Ivan het mooist vind is dat inzet wordt beloond, het is een les die hij altijd bij zich zal dragen

Het is een motivator voor Ivan voor buiten, de aanhouder zou winnen
Ik heb momenten hier gehad waarvan niemand het nut er nog van inzag
Dan ineens een hoop gegil en rennen ze allemaal naar buiten



Zijn familie met een koerdische band staan voor de Hekken, het is een gegil van jewelste buiten.



Het is een groot feest binnen en buiten het hek.
Iedereen staat te dansen. Nicole bedankt nog even voor de brief en zegt van iedereen te houden.
Dan is het feest afgelopen en gaan de Utopianen naar binnen en de familie van Ivan weer naar huis.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_158707027
31-12-2015
Ivan heeft een koffer gevonden en iedereen gaat op de bank zitten.


Er zit een brief in de koffer die Ivan voorleest.
Beste Ivan gefeliciteerd met je Utopiaan van het jaar en het winnen van de staatkas
Je mag drie bewoners een bonus geven, er is een enveloppe een met 5000 euro, een met 2500 euro en een met 1000 euro.

Het kan besteed worden voor iemand zijn droom te verwezenlijken of in de staat kas. Het geld moet in Utopia besteed worden.
Veel geluk en wijsheid in 2016 toegewenst

Ivan heeft een uur te tijd om te beslissen, hij stelt voor dat ieder even denkt wat hij wil
Cees wil een rondje om te weten wie wat met het geld zou doen.
Nicole lijkt het eerlijker dat het in de staatskas doet en dat er dan beslist wordt wat er met het geld gebeurd. Je krijgt dan geen scheve gezichten.

Benjamin wil het liefste dat er 2500 euro in de foundation gaat
Bjorn denkt aan de keuken en de vloer
Bas wil graag een Mongoolse tent en ook voor de foundation.
Romana wil graag een stuk of drie theater lampen en een stukje theatervloer
Mark wil eerst nadenken wat hij wil.
Ivan stelt voor dat iedereen er goed overdenkt
Als het persoonlijk is, is het ook goed als je maar denkt hoe het geld het beste besteed kan worden.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_158710753
Het is bijna zover, de bewoners zijn bezig om de banken te verschuiven om zo meteen samen te gaan zitten en te beslissen wat er met de drie enveloppe gevuld met, 500, een met 2500 en een met 1000 euro gaat gebeuren. Er worden zelfs stoelen uit de wellness gehaald.


Mark heeft zich er zelfs mooi voor in het pak gestoken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook Ivan gaat in stijl, hij trekt het colbert van Wim aan.
Als Ivan en Bas samen in de slaap kamer zijn vraagt Bas of Ivan hem 5000 of 2500 gaat geven. “Komt goed jongen”, zegt Ivan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnen zit bijna iedereen klaar, maar Ivan gaat nog even een sigaretje roken, Cees staat ook buiten te roken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ivan maakt de enveloppen open en doet een elastiekje om de bundeltjes geld

“Als ik niets krijg ga ik van je af”, zegt Nicole als grap tegen Ivan.
Ivan heeft zijn colbert weer uitgedaan en zit klaar om de pitches van de Utopianen aan te horen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het zover, Ivan opent te bijeenkomst en zegt dat hij benieuwd is naar de speech van iedereen.
Hij gaat luisteren en dan een beslissing nemen.

Mark mag beginnen,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Landgenoten, begint hij lachend
Hij wil het over een andere boeg gaan gooien, hij wil er uit zoals hij er in is gekomen
Als hij 5000 euro zou krijgen zou hij het onder eigen beheer houden en met zijn financieele achter grond denkt Mark dat hij de BV gezond kan houden. Hij wil graag met knappe koppen om tafel gaan zitten om te kijken hoe verder.
Hij wil in ieder geval een oven voor Le Luifel kopen. Le Luifel was de grootste kastrekker van het afgelopen jaar.

Ivan vraagt welke knappen koppen hij wil vragen
In eerste instantie natuurlijk Ivan, zegt Mark. We zitten er al zo lang en we hebben de nowhow van Utopia. Zodat we samen kunnen bepalen en de rooie draad uit kunnen zetten
Mark wil niet dat het lukraak opgaat. Ivan vraagt of de BV er niet onder gaat leiden als hij het geld in eigen beheer heeft. Mark zegt niet, hij heeft altijd gezegd dat hij pas Utopia verlaat als er 3 ton op de bank staat en dat staat er nog lang niet.
Bas vraagt hoeveel Mark denkt nodig te hebben voor de over. Mark gaat niet lukraak zeggen hoeveel.

Jullie horen het natuurlijk. Mark is een van de pilaren van Utopia. De stabiele basis die wij hebben heeft Mark zeker aan bij gedragen. Mark gaat dan ook naast mij zitten en samen gaan we beslissen wie het geld krijgt.

Rob
Wil het gelijk terug zien,, een Mongoolse tent. Hij wil ook de kasteel tuin aan pakken zodat ze het gelijk terug zien, Ook een nIeuwe oven is een pre, maar een nieuwe vloer dus niet
Gaat niets naar de foundation als het aan Ron ligt
Cees vraagt of het geld oplevert die kasteel. Rob vindt het een visite plaatje en het is ook mooi om er zelf van te genieten. Volgens Cees zien we een mooie tuin pas over 5 jaar. Volgens Rob niet met de tuin die hij voor ogen heeft. Rob wil graag 5000 euro

Wim
Wil ook alles voor zichzelf houden Hij wil alles steken in goed en degelijk gereedschap zodat hij kan bouwen voor Utopia. Zo komt het geld weer terug in de BV. Hij wil weer starten met de meubellijn. Ook Wim wil de enveloppe met 5000 euro
Nieuwe tafelzaag, een invalzaag accuboormachines zijn o.a dingen die hij graag wil hebben.
Ivan en Mark gaan even in overleg


Rowena
Zij wil het geld voor een persoonlijk doel. Ze wil heel graag iets met muziek doen en een single uit doen. Eventueel met de mensen die mee doen met Live in de Loods. Misschien nog met een artiest erbij. Het geld wat ze met die single verdiend is voor Utopia. Eventueel met een clip.
Rowena denkt dat ze 1500 euro hiervoor kwijt is.
Ze wil ook heel graag een experiment gaan doen een woontent.
Mark vraagt of ze het in de BV wil stoppen of in eigen beheer. Gaat er nog iets naar de foundation vraagt Mark. Ja, als je me 5000 doet wel zegt Rowena. Ze wil dan 2500 aan de foundation geven. Ze is met iedere bedrag tevreden.

Naomi
Ik heb heel veel geroepen dat er een nieuwe vloer in moet, we hebben ook nog 10K en er wordt niet meer gedaan. Er moet een nieuwe keuken in. Maar ook het nieuwe project wat Rowena en Bas voorstellen trekt mij ook. We zitten hier niet voor niets er moet gebouwd blijven worden aan Utopia. Maar ik ga niet liggen, zegt ik heb ook persoonlijke doelen. Dat kan ze ook aan de BV vragen en ze hoopt dat ze daar dan in gesteund wordt.
Naomi zou met alles blij zijn wat ze krijgt. Naomi wil het geld aan iemand overdragen aan iemand die er verstand van heeft. Mark denkt dat het eigenbeheer beter is daar leert ze van. Samen met iemand

Romana,
Ze is zeker voor het opbouwen voor Utopia. Ze wil wel meer diepgang en wil mee doorzetten in theater. Ze wil graag een stukje balletvloer en ze zou een setje theaterlampen aanschaffen.
Doormiddel van groepsactiviteiten wordt de groep ook hechter.

Gina
Zij wil het eigenlijk wel in de BV willen stoppen, ze wil 250 euro voor haar zelf houden want ze wil in haar kleding lijn en voor pannen.
Ze wil direct met de groep gaan zitten en kijken wat de bewoners het belangrijkste vinden. Ze hoopt op de Mongoolse tent, de kapsalon verven. Ze wil graag de 2500 euro.

Gabriella
Zij vindt dat er genoeg in de kas zit, zij zou het geld besteden aan een eigen kledinglijn, ze weet zeker dat het gaat lopen en dat geld komt weer in de BV. Ze wil graag 1000 euro
Ze wil graag blijven vernieuwen. Mark vraagt of er niet een extra kast aangeschaft moet worden of ze de vide er voor gaat gebruiken. Ze kan zeker de vide gebruiken een nieuwe kast is ook goed.

Nicole
"Ik wil gewoon centjes", zegt Nicole met een piepstemmetje.
Ze wil graag aanspraak doen op de 5000 euro
2500 eigen beheer en 2500 aan de BV
Ze wil graag Utopia upgraden, efficiënter en professioneler maken. De vloer is ook een visite kaartje en goede pannen en dergelijke. De keuken is een doorn in haar oog.

Victoria
Ze moest heel hard nadenken, in eerste instantie dacht ze de BV
Ze wil 50% investeren in haar bundel met poëzie en met de andere helft delen in tweeën 25% voor de persoonlijke doelen en de andere 25% voor de foundation.

Benjamin
Hij zei toen het koffertje gevonden was 2500 euro voor de foundation, daar komt hij op terug.
Hij vindt 1000 mooi voor de foundation en 1500 euro wil hij aan groepsactiviteiten gaan besteden.

Bjorn
Bjorns private banking. veilig en vertrouwd werken aan de ontwikkeling
Hij wil graag alles in eigen beheer houden, hij zou ten alle tijden de groep er bij betrekken. Hij wil graag een bestuur samen stellen en daar mee gaan zitten. Een aantal mensen die weten hoe het er aan toegaat. Ivan en Mark zullen daarbij uiteraard aanwezig zijn. De bank is niet om rijk van te worden, alles zou ten goede komen van Utopia.


Cees
Zit met een probleem, hij zat ook met zo ingeving. Hij had het er al met Mark over gehad.
Maar dat geeft niet concurrentie bestaat waarom in deze niet

Het lijkt dat we er heel goed voorsteen en ik kijk er anders tegen aan. Ik heb de cijfers gezien, staan nog dingen open en de komende tijd komt er ook niet veel binnen. Cees wil graag een merchandise shop. Binnen moet je altijd zoeken, het is wat rommelig. Het wordt veel aan de voorraad onttrokken Er wordt hier en daar wat weggeven aan een klant of aan bezoek. Cees wil daar een rem op zetten en wil op deze manier geld binnen gaan brengen voor de BV. Hij laat de bank zitten en wil zich graag in de shop gaan storten en wil graag de 5000 euro. Van het resterende bedrag mogen ze zien als een risico kapitaal. Er gaat veel veranderen ook ten aanzien van onze inwoners. Dat risico kapitaal wil hij gebruiken om mensen te helpen die iets willen waar andere niet achterstaan of waar geen geld voor is. Hij denkt dat er weinig ruimte zal zijn voor projecten omdat er te weinig geld is. Hij wil ze dan geld lenen maar dan wel met rente.

Ik heb geen persoonlijke doelen die geld kosten of mogen kosten want het blijft een familie programma. Er zijn drie groepen, de samenleven, de BV en de Foundation. Waar nog net een vierde groep. Een groep voor experimenten
Om ze te laten slagen. Dus ik heb hier een shitload aan huisjes om te kijken hoe het is
Ik wil graag 8500 aanvragen dus alle drie de prijzen, zegt Bas lachend. "Nee hoor, ik vraag de 5000 euro aan", zegt Bas.
Hij wil graag 2 huisjes aanschaffen, samen met de huisjes die er al zijn moet dat genoeg zijn.
Mocht het experiment mislukken dan kan hij er altijd nog een Glamping, een luxe camping, van maken. De prijs is dan iets goedkoper dan de wellness. Bas wil kijken of ze de loods nodig hebben om samen te zijn. Hij denkt dat de saamhorigheid beter wordt. In de loods kom je elkaar tegen, buiten zoek je elkaar op. Ivan vraagt wat er gebeurd als het geld op is, Bas antwoord dat het geld niet op gaat. Ivan is van mening dat het verdeeldheid zal creëren, maar of dat iets slechts is weet hij niet. Of het slaagt of faalt we proberen tenminste iets. Zegt Bas.
Wat gebeurd er met onweer, vraagt Gina
Mensen mogen wel in de wellness en de cordwood blijven als het onweert zegt Bas en er volgt een streamlock.

Bas wil graag de 5000 euro

Er is nu even een pauze en na de pauze komen ze er op terug.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 31-12-2015 14:38:12 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_158714203
Ivan en Mark gaan nadat ze alle bewoners hebben aangehoord in overleg.
Ze gaan bij Baas Beach de punten door nemen die de inwoners benoemd hebben


Mark denkt dat de meeste nu gekozen hebben voor het in eigen beheer houden komt omdat hij als eerste dat heeft gezegd. Volgens hem zijn de andere toen gaan nadenken.
Ze nemen door wat de bewoners voor gesteld hebben.
Mark zit met het feit dat Wim misschien wil vertrekken
Mark denkt dat ze Wim wel bij de knappen koppen moeten zetten.
Het eerste wat bij Mark opkomt als hij het voorstel van Rowena heeft gehoord is Isabella. Puntje bij paaltje heeft het meer gekost dan het opbrengt.
Ik hoor al maanden heel veel ikke ikke, zegt Mark over Rowena.

Persoonlijk doel van Naomi is de run way maar dat levert niets op.
Ramona wil anders bouwen aan Utopia, meer met de groep en de groepsdynamiek.

Mark denkt dat ze Nicole kunnen gebruiken bij projectjes, en om haar meer bij de BV te laten betrekken. Ivan zegt dat ze dat niet wil. Mark denkt dat hij nog van haar kan leren.
Ze gebruikt termen als upgraden, efficiënter en professioneler dus ze weet het wel, en heeft een eigen shop gehad.

Het boekje van Victoria zien ze ook niet zo zitten, ze hebben wat dat betreft genoeg boekjes gehad en zo goed lopen die niet.
Het plan van Bjorn vonden beide heren wel goed
De shop van Cees gaat wel komen hoe dan ook, geen geld aan Cees maar wel de belofte dat de shop er gaat komen.

Bas, hetzelfde als de tijd. Mark is klaar met de grappen van Bas. Ik heb geen zin meer in fratsen van Bas ik ben er klaar mee ook al gaat het om 10 euro, zegt Mark. Hij wilt transparantie bij Bas en regels zijn regels.

Rob, Rowena en Wim zijn plannen vallen wat de heren betreft al af, dan komen we al snel bij Benjamin terecht, zegt Mark
Wat Gina wil gaat sowieso gebeuren zegt Ivan
Ramona zien beide heren wel iets in. Maar Mark is het zat dat ze de hele tijd in der bed ligt. Het is geen slaaptopia. Hij gaat haar over aanspreken. Hij gaat alles over een andere boeg gooien.
Ze vinden het plan van Bjorn wel wat hebben, en Bas kan bij Bjorn aan kloppen voor geld.
5000 euro voor Mark met 50% aandeel aan Ivan. Mark beheert Ivan heeft er aandeel in
2500 aan Bjorn en 1000 euro aan Ramona en Benjamin. Is wat de heren nu besloten hebben, ze zijn nu naar het "kamertje".
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_158714983
We hebben net overleg gehad en alles doorgenomen, zegt Ivan.
Het meeste komt overheen met wat een ander ook wil. Dat maakt het makkelijk om een keuze te maken.
We hebben geprobeerd om alle takken mee te nemen.
De eerste waar we mee beginnen is gelijk de lastige, zegt hij.

Ivan vraagt of Benjamin en Ramona samen een enveloppe willen aannemen. Beide hebben daar geen problemen. We moeten het aan een persoon geven maar het is aan jullie wat je wil gaan doen.
Ramona en Benjamin krijgen 1000 euro, Ivan geeft de enveloppe aan Ramona die Ivan bedankt, ze vindt het supertof.

De tweede persoon die het bedrag in ontvangst mag niemand is iemand die openstaat voor iedereen en is ook heel belangrijk voor Utopia. Ze vinden het mooi dat zowel Cees als Bjorn hetzelfde idee hadden en dat beide zich in willen zetten voor Utopia.
Bjorn, krijgt de enveloppe met 2500 euro.

Dan blijft er een aardig stappeltje over , zegt Ivan over de 5000 euro
Hij denkt dat het niet echt een verrassing is voor de meeste. Er is er maar een die met geld om kan gaan en zich altijd inzet voor Utopia.
De enveloppe met 5000 euro gaat naar Mark.
Mark zegt dat hij zich aan de afspraak houdt en fifty fifty met Ivan doet.
Hij gaat gelijk achter een nieuwe oven aan. En gelijk een opdracht voor Cees om achter de oude achter
Mark zegt tegen Cees dat misschien het geld wel bij Bjorn kan lenen. O dan komt het er, is het niet linksom dan rechtsom.
Bas zegt dat ze samen hebben besloten dat Mark die 5000 krijgt en dat de helft voor jou is
Nee, zegt Ivan, we hebben gedeelde zeggenschap.
Rowana zegt dat ze het gevoel wel of het nog wel objectief is op deze manier.
Hoe je het went of keert er is niemand die kan twijfelen aan onze oprechtheid voor Utopia, zegt Ivan.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 14:39:25 #211
388664 crew  Dotteke
pi_158735223
Ivan heeft een brief gekregen daarin staat dat hij een persoon naar huis moet sturen. Hij heeft een uur de tijd om te denken/overleggen wie hij naar huis gaat sturen.
Drie hebben aangegeven wel weg te willen. Wim, Naomi en Cees wil zich wel opofferen voor de groep.
Naomi had later spijt dat ze had gezegd wel naar huis te willen.
Ik heb het zelf ook helaas gemist maar de stemming ga ik verslaan

[ Bericht 36% gewijzigd door Dotteke op 01-01-2016 17:26:26 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 14:44:13 #212
388664 crew  Dotteke
pi_158735387
Foutje
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 14:57:35 #213
388664 crew  Dotteke
pi_158735850
Wat een mindfuck, zegt Ivan.
Ik heb de keuze gemaakt, Bas……………..jij mag blijven.

Het is een lastige keuze, als ik het vanuit emotie kijkt zijn er veel die ik niet los kan laten.
Kijk ik naar mijn ratio dan moet ik kijken wat Utopia in 2016 gaat worden

Ik weet dat Wim het heel moeilijk heeft en hij er een paar weken tegen op botst
Ivan denkt dat het komt omdat de groep niet genoeg waardering voor hem heeft.
Hoe je het went of keert, Utopia heeft je nodig ik ook.
Hij gelooft dat het goed gaat komen met Wim.
Cees heeft aangegeven dat hij wel voor de groep wil opofferen, dat vindt Ivan heel knap
Maar ook Cees heeft Ivan nodig b ij de visie van 2016.

Blijft er maar een over Naomi, je weet dat je het ziet als opgeven, maar jij geeft niet op. Het is een keuze die ik voor je maak. Je hebt alles gehaald wat je wilde halen. Je bent gegroeid van een meisje naar een powervrouw./Je bent gegroeid, nu is het tijd om buiten voort te zetten, zegt Ivan. Jij mag naar huis morgen schat, zegt Ivan tegen een snikkende Naomi.



[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 01-01-2016 15:06:15 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 15:01:44 #214
388664 crew  Dotteke
pi_158735999
Toen ik het net hoorde wilde ik naar huis, zegt Naomi Maar ik heb thuis geleerd om niet op te geven en zo voelt het voor haar nu wel.
Er zijn vele nieuwe binnen gekomen die nu de mooie reis mogen maken. Zij heeft een hele mooie reis gehad en vindt het moeilijk Utopia los te laten.
Utopia heeft haarmooie dingengegeven en lieve mensen leren kennen maar ze is echt op.
Ze gaat altijd door tot het einde maar het is goed
Ik ga hoedan ook trots de poort uit. Zegt Naomi

Zie het niet als opgeven maar als opofferen zegt Bas.
Ze weet niet meer wat ze nog moet zeggen en Gabriella zegt dat Naomi een applaus verdiend over wat ze heeft neer gezet. Maar me bed neem ik wel mee hoor, zegt Naomi lachend
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 15:24:17 #215
388664 crew  Dotteke
pi_158736728
Ivan loopt met de telefoon en het blijkt dat hij Giorgio aan de telefoon heeft
Ivan "Ik mocht een uitzondering maken", zegt hij tegen Giorgio die verbaasd is dat Ivan hem belt.

Het is niet te doen een helder streamverslag te maken want na een woord een SL dan een zin en een SL end dat een paar keer achter elkaar.

Ivan verteld aan Giorgio dat hij Utopiaan van het jaar is geworden en dat hij als Utopiaan van het jaar iemand naar huis moest sturen.
"Wow sick ouwe", zegt Giorgio een paar keer

Hij zegt tegen Giorgio Dat Giorgio weet dat Naomi niet van ophouden weet en de laatste tijd aan behoorlijk aan het struggelen is.
Gio nonchalant "Mwah ja ik weet dat ze heimwee heeft"
Giorgio zegt dat hij weet dat Naomi heimwee heeft en wederom een SL

Er gaat heel wat veranderen in Utopia, zegt Ivan.

"Ik kijk het zelf niet dus ik weet niet wat er veranderd is", zegt Giorgio
We hebben het er vaak overgehad dat er een oud bewoner terug mag komen zegt Ivan
Nu mag jij vanavond een nachtje blijven slapen, dan kan je morgen met Naomi samen mee de poort uitlopen.
Giorgio vindt het geweldig en vraagt wat ze vanavond eten. En...... dat hij de koeien doet. Hij vindt het supergaaf.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 18:34:05 #216
388664 crew  Dotteke
pi_158741148
Ivan verteld aan Naomi dat Giorgio vanavond zou komen en zou blijven slapen maar dat het op het laatste moment is afgeblazen. Giorgio stond voor de poort, verteld Ivan aan Naomi. Ik heb hem zelf niet gezien maar hij heeft wel een video boodschap voor je achter gelaten.

In deze boodschap zegt hij dat hij helaas niet langs kan komen. Hij feliciteert Ivan en zegt dat Naomi het goed heeft gedaan en met opgeheven hoofd naar buiten kan lopen.
Utopia 2016 wordt top, eindigt hij zijn boodschap, Naomi blijft verslagen zitten.

Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 januari 2016 @ 14:19:55 #217
388664 crew  Dotteke
pi_158759506
Gisteren is door Ivan besloten dat Naomi binnen 24 uur naar huis moet.
Ze hebben gisteren avond een feestje gehad en veel hebben bij haar op de kamer geslapen.
Gisteren is Naomi al druk bezig geweest met inpakken en vandaag gaat dat vrolijk verder met hulp van de meeste Utopiameiden.
Zelfs het bed, ooit door Giorgio gemaakt gaat mee.

Terwijl de dames druk bezig zijn maken Wim en Mark een slot op de alcoholkast
"Alcohol wordt aan banden gelegd in Utopia", zegt Mark terwijl hij met Wim naar de loods loopt.
Er is een persoon heel blij dat de kast op slot gaat, en dat is natuurlijk Cees. Hij vindt het een mijlpaal in Utopia dat er een slot op de alcoholkast zit, “het liep de spuigaten uit”, zegt hij.
De sleutel van de kast mag Cees bijhouden, en Cees kennende zal er geen druppelalcohol meer voor privé gebruik uitgehaald worden.

Gabriella gaat begin april weg, zegt Mark
Als Mark de financieen helemaal goed aan Cees heeft overgedragen gaat hij ook weg
Mark denkt dat hij in juni weg is.
“Het moet al heel gek lopen wil ik langer blijven als er een dik festival komt of zo”.
Of Wim nog lang blijft,” dat hangt of staat alles met het bezoek wat hij krijgt”, zegt Mark.
We wachten op het vertrek van Naomi, die iedere moment kan vertrekken
Mark is ondertussen maar gaan darten en Gabriella en Rowena lopen een rondje buiten.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 2 januari 2016 @ 15:19:06 #218
388664 crew  Dotteke
pi_158761167
Rowena, Gina en Gabriella nemen op hun manier alvast afscheid van Naomi
Ze zeggen allemaal wat liefs en toosten en drinken met zijn vieren een glas champagne. De fles hebben ze zonder overleg bij Baas Beach gepakt.


Binnen zijn Mark en Wim nog aan het darten. Cees krijgt iets van Naomi voor zijn fototoestel en Nicole weet niet wat ze met zichzelf aan moet. Ze voelt zich een beetje doelloos.
Op de trap wachten tot het zo ver is om te vertrekken.

[spoielr][/spoiler]
En dan is het zover, Naomi gaat Utopia verlaten. Ze heeft veel spullen meegenomen inclusief haar bed.
[/img]https://i.gyazo.com/fa4ac50ad3cd27ae628fa8e19470641d.png[img]
[img]https://i.gyazo.com/3c2fd8a39223bc3538161ab9696aaf32.gif[/img]
Het is een hele optocht, iedereen heeft wat te dragen.
Bij de eerste poort wordt er nog een groepsfoto genomen door Naomi
https://i.gyazo.com/bd047472e4378379669cdf08128b1a6c.gif
Naomi moet een traantje laten en neemt Rowena en Gabriella bij de hand om zo naar de laatste poort te lopen.
Ik heb zo leuke tijd gehad hier, ben zo gegroeid zijn en ik heb hele mooie vriendschappen opgebouwd maar ik ga nu naar mijn eigen Utopia
Utopia is de shit,

Dan volgt het afscheid iedereen heeft nog een lief woordje voor Naomi.
Naomi hoopt dat ze buiten niet meer groen plast zegt ze lachend.
“Laat het werken tussen jou en Gi”, zegt Bas. “Anders ben ik er”/
“ Niet huilen, niet huilen”, zegt Naomi tegen Rowena, “doe ik ook niet”.

Ik kwam binnen als fotograaf en ik vertrek als fotograaf, zegt Naomi als ze de poort verlaat.
“Je kwam binnen met een kist en je vertrekt met een hele inboedel”, zegt Bjorn gekscherend.

Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 3 januari 2016 @ 16:15:37 #219
388664 crew  Dotteke
pi_158790036
Ivan heeft vandaag een pup voor zijn verjaardag gekregen, Arthur Maximus Maloet de Eerste heet de pup.
Ivan is dolblij en zegt dat hij nog nooit zo mooi verjaardag cadeau heeft gehad.


Nicole is op zoek gegaan naar een hond met karakter, ze is uit gekomen bij een Mechelse herder.
Ze leest wat karakter eigenschappen voor en zegt dat het niet anders kan dat deze hond bij Ivan past.
Rust en regelmaat, heeft de pup nodig, legt Nicole uit
Puppy heeft veel tijd nodig om te verwerken dat hij bij mama weg is, een hele reis achter de rug. Hij komt uit een nest van 12 puppys. Broertjes en zusje waren al eerder weg, dus die zal hij waarschijnlijk niet meer missen.

Puppy moet even met rust gelaten worden
Nicole had van alles besteld maar niet binnen gekomen, waarschijnlijk komt hij morgen binnen.
Nicole wil hem naast het bed hebben s’nachts, maar de man die hem bracht raad het af. Iets wat je later niet wil hebben, moet je hem nu niet aanleren, zegt de man,
De man zegt dat Arthur nu al een teken van dominantie vertoont,

Ze heeft al wel met Mark geregeld dat de hond een puppy cursus krijgt. “Je hebt toch een basis inkomen”, zegt Bas.
De man is al begonnen met het zindelijk maken van de hond en is een paar keer met de pup naar het winkelcentrum geweest.
Rowena vraagt of de hond op de bank mag, en dat mag van Nicole, met een kleedje wellis waar.
"Dingen laten slingeren is er niet meer bij nu", zegt Nicole
Meneer zegt dat het heel moeilijk is om met zoveel man een baas aan te wijzen. Met zoveel man in huis zal het een heel sociaal hondje worden.
Ivan vraagt of hij mee naar de koeien mag, en dat schijnt geen enkel probleem te zijn, alleen oppassen dat de koeien niet op hem gaan staan.
Ivan zegt nog een keer dat dit het mooiste cadeau ooit is wat hij met zijn verjaardag heeft gekregen.






[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 03-01-2016 18:12:39 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator maandag 4 januari 2016 @ 12:36:58 #220
388664 crew  Dotteke
pi_158814649
04-01-2016
En dan komt er een nieuwe bewoonster het terrein op lopen. Ze stelt zich voor als Do. Haar echte naam is Dominique en ze woont in Den Bosch geboren in Utrecht.


Ze is een keer bezoekster geweest en nu komt ze als inwoonster binnen lopen.
Ze stelt zich voor en feliciteert Ivan met zijn Utopiaan van het jaar en zijn verjaardag.
Ivan verteld dat hij een hondje heeft gekregen, Do zegt dat ze dat gezien heeft en dat ze Artur een rare naam voor een hond vindt.
Wim en Rob halen de kist op die ze bij de poort heeft staan.
"Hallo Cees, hoe is het met jou? Ik hou van schoon, dus dan zit ik hier wel goed".
Ze gaat samen met Cees naar buiten om te roken.
Do wordt volgende week 25 jaar verteld ze tegen Cees als hij vraagt hoe oud ze is.
Do wil graag wat leren, zoals bouwen
Wim: ik heb gelijk een klus voor je, want je hebt geen bed

Do wil graag leren o.a bouwen en hoopt veel van Wim te leren zegt ze tegen hem.
Wim zegt gelijk een klus voor haar te hebben, een bed bouwen.
Bas strikt haar voor zijn plan voor wat betreft de huisjes en Do vindt het een super strak plan.
!2 januari is ze jarig zegt ze nogmaals. "Dan zit Gabs ook een jaar hier", zegt Wim.

Do heeft zich nog niet lang geleden opgegeven, het is vrij snel gegaan
Ze heeft ze goed gevolgd en ze vindt het verschrikkelijk dat Utopia dood normaal gevonden wordt en daar wil ze iets in veranderen
Ze is 10 jaar gepest in het leven en is daardoor vergeten wie ze is. Daardoor is ze erg onzeker geweest en heeft nooit ergens bijgepast omdat ze zich ging aanpassen aan andere mensen.
Ze kan zich daarom goed voorstellen dat mensen die gepest worden zich eenzaam voelen

Ze wil graag Comedy café starten Wil een comedy-café opstarten. Misschien voor publiek of misschien alleen voor onszelf. en verder wil ze alles leren. Ze wil met alles helpen en houdt niet van vervelen. Is pittig en houdt van sporten.
Ze is projectmanager bij hospitality/modellenbureau. Ze heeft International communications en media gedaan, ze weet alleen niet wat ze daar precies gedaan heeft.
Heeft ook fotografie gedaan, niet zo professioneel als Naomi (zegt ze lachend, ze heeft haar camera meegenomen.


Do houdt van teamspirit, dat iedereen een is, en elkaar respecteert. Dat iedereen mag zijn zoals hij /zij is, alles is goed.
De beste kwaliteit is dat ze ambitieus is.
Haar slechte kwaliteiten zijn, koppig, onzeker en confrontatieontwijkend, maar daar kan ik allemaal aan werken, zegt ze.
Blijven leren, ontwikkelen zijn haar doelen in het leven.
Als Nicole vraagt of ze verliefd zou kunnen worden geeft Bo als antwoord dat ze overal verliefd kan worden.

We moeten nieuwe dingen gaan verzinnen, meer activiteiten, het moet mooier vinden. Ze wil ook meer experimenteren.
Lasergamen lijkt haar wel leuk.
Het staat een beetje stil momenteel. Het lijkt een beetje op een nabootsing van buiten en dat is zo jammer.
Dat is zo het naar buiten komt, en het zo normaal maakt. "Dat heet monteren", zegt Nicole.
Ze houdt ook van oude meubels opknappen. En dat verkopen op de markt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 04-01-2016 12:44:04 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 13:10:19 #221
388664 crew  Dotteke
pi_158844796
Centraal 05-01-2016

Het centraal begint met vragen hoe Cees de drum les heeft ervaren.
Cees is blij met zijn drum les en het gaat goed. Cees gaat tijdens live in de loods ook mee drummen.
Hij gaat ook een rapnummer drummen voor Rowena.
Het centraal moet nog beginnen en Nicole vraagt al of ze het kort willen houden.
De Chiropractor komt voor Cees tussen 12 en 12.30 uur, het is nu 12.11.
Cees blijft maar vertellen over zijn drummen en er wordt contact opgenomen met slagerij van kampen of 26 januari willen optreden in Utopia.

Ivan vraagt wie er nu allemaal komen optreden op zijn verjaardag want het staat al op de website.
Cees zegt dat er nooit een deal is geweest met Willeke Alberti.
Benjamin heeft het op de site gezet. Ivan wil weten wat het allemaal gaat kosten en wie er nu komt. Hij maakt zich zorgen en wil er geen evenement met verlies gaan maken.
Cees heeft nooit de bedoeling geweest om er een evenement van te maken zegt Cees. Hij wilde net als Gabriella gewoon een verjaardag vieren.

Ivan zegt dat hij een mail heeft gelezen waarin Cees heeft gezegd dat hij de jongere en poppie wilde laten ruiken. Als Cees zegt dat het nooit de bedoeling is geweest krijgen we een SL.
Cees gaat vanmiddag contact opnemen met Slagerij van Kampen, dan pas kan hij zeggen wat het gaat kosten.

Er komt ook een stamppottenbuffet voor 15 euro per persoon. Er zijn al 57 kaarten verkocht. Gabriella zegt dat het dan tijd wordt dat Cees duidelijk wordt. Cees wil over de 105 gasten heen die er op de verjaardag van Gabriella waren gekomen. Er komt ook een bingo, het is nog niet bekend wat de prijzen zijn. Cees zegt dat ze de prijzen van binnen laten komen. Het moet evengoed ook begroot worden.

Bjorn heeft al gekeken naar prijzen en voor tafels en stoelen dan ben je zo al 300 euro kwijt

Bjorn zegt dat het geen competitie is wie er het meeste op een verjaardag komen.
Gabriella heeft het feestje geregeld met de opbrengst van de kaartverkoop.

Nicole zegt dat ze niet kan voorstellen dat mensen voor een bingo en een stamppottenbuffet komen niet zitten te wachten op Slagerij van Kampen. De mensen die nu hebben gekocht hebben gekocht om dat Willeke Alberti zouden komen.

Ivan blijft het heel raar vinden, er moet nog gekeken worden of deze bingo kan ivm de kansspelen.
Cees zegt dat hij eerder om hulp heeft gevraagd bij Bjorn. Bjorn zegt dat hij het diverse keren heeft aangeboden en gezegd heeft mocht Cees hulp nodig hebben hij kan aankloppen.

Ze gaan straks met zijn vieren bij elkaar zitten om duidelijkheid te krijgen en belangrijk is wat het gaat kosten voor de BV

“Zullen we de evenementen overlaten aan mensen die weten waar ze mee bezig zijn”. zegt Ivan. Er komt veel bij kijken en deze mensen weten hoe of wat.

Benjamin
11 febr: spokenwords presentatie van gebundelde krachten. Er komt ook een podium vooor andere spokenwords artiesten.
Is ook bezig met de foundation weer op te pakken,

Drie nieuwe medewerkers bij de koeien, zegt Ivan. Benjamin, Rowena en Ramona.
Ook Do biedt zich aan om te helpen de stallen schoonmaken, als er maar geen koe bij haar in de buurt komt.

31 januari de markt weer, we moeten er een beetje leven in gaan blazen. Ron en Victoria sluiten zich ook aan bij de markt. Mark wil er ook graag bij zitten.
Do vraagt of ze de fotografie kan oppakken bij de markt. Ivan vindt het goed dat ze het zegt.
Cees wilde het ook doen, zegt Ramona. Bjorn zegt dat het beter is als iemand het doet als iemand het weet hoe of wat. Nicole zegt het is niet alleen de foto’s maken maar ook de druk die er bij komt kijken op de shop zetten
Ivan heeft input van de groep nodig, hij vraagt of iemand nieuwe ideetjes heeft.
Bas doet een voorstel voor Afghaanse, Joodse, Harem, vissersbroeken op de markt te gaan verkopen.

Ook voor eten moet er iets gezocht worden, er zijn wat foodtrucks, die niet meer komen.
Bas wil zelf meer eten op de markt gaan verkopen en niet alles van buitenaf. zodat er meer verdiend kan worden. Mark heeft een tweede afgifte luik, kan daar niet iets mee gedaan worden vraagt hij.

Gina wil zelf broodjes gaan maken, tosti's, paninni's, en smoothies, gezonde dingen.
Bjorn zegt omdat er nu een aantal eetkramen weggevallen dus we doen niemand te kort.
Bas wil ook eten gaan verkopen, “Wok to go”. Er komt ook een pastatruck. Bas zegt dat dat italiaans is en wat hij wil gaan doen oosters is.

Rob stelt voor of ze niet achter mensen aan kunnen die hand en spandiensten kunnen verrichten als vrijwilliger aan te stellen.

Nicole zegt dat ze dan beter iemand voor de bar kunnen inhuren.

Terwijl ze over het wel of niet vrijwilligers nemen aan het praten zijn komt de Chiropractor van Cees binnen. Cees gaat mee en verlaat het centraal.

Nicole stelt voor om een Italiaans sfeertje in de markt te gooien, en de volgende markt Oosters.
Ivan zegt dat de kasteeltuin even op een laag pitje komt omdat er nog aan de visies gewerkt moet worden. (kreeg telefoon dus niet helemaal kunnen volgen van Ivan)
Ivan:
56% van de kijkers zijn ouder dan 55+ is dan is het misschien verstandig om de boeg om te gooien en andere dingen te gaan verkopen, zegt Ivan. “Oma onderbroeken”, zegt Mark.

Bas:
Iemand van identity games komt morgen, hij en Ivan hebben een leuk idee voor een spel. Utopiaans monopoly en Baas Bridge, dat is wel voor die doelgroep, lekker spelletjes doen, zegt Bas
Bas wil ook een workshop Yoga, lijkt hem goed voor de saamhorigheid.

We hebben gisteren in de wellness geslapen en was heel leuk
Bas wil de studio ook inrichten en wil zelf in de studio zijn
Gina vraagt of er niet gewoon lootjes getrokken kunnen worden zodat mensen niet kunnen kiezen bij wie ze gaan slapen
Bas zegt dat het niet kan omdat niet iedereen mee wil doen
Ivan en Nicole willen niet om hun kind
Mark vraagt wanneer het experiment geslaagd zijn.
Gabriella zegt als mensen tevreden zijn.
Als de balans en een saamhorigheid binnen de groep nog steeds goed is zegt Rowena.

Bas zegt dat het wel goed is dat er anders naar de loods gekeken wordt. We zijn zo vast geroest in dit. Mark noemt een voordeel, het was lekker rustig in de loods vannacht
Ook de mensen die in de wellness hebben rust gehad. Ze vonden het knusser en gezelliger omdat het kleiner is.

De bedoeling is dat de loods straks vrij voor evenementen, de B&B, winkeltjes, muziekstudio en theater.

Mark is benieuwd naar de ervaringen, als Gabriella over het dichttimmeren begint zegt Mark dat hij alleen de positieve ervaringen wil horen.

Wim heeft geen zin om mee te doen
Benjamin vindt het geen experiment omdat het nu al anders is als de bedoeling.
We zouden het met 15 man doen, nu zijn het er 5 geweest.
Hij vindt het er te snel doorgedrukt, daarom is het experiment voor hem al mislukt.

Gina vindt het jammer dat er mensen zijn uitgekozen en er niet genoeg over gepraat is.

Victoria zegt dat het onterecht is dat er gezegd wordt dat niemand er iets van wist. Bas heeft het met plaatjes en alles laten zien wat de bedoeling was.

Gabriella vraagt zich af waarom je met mensen die toch niet mee wilden doen,
Gina zegt dat ze dat nooit gezegd heeft, maar wel heeft gezegd dat de groep uit elkaar valt.

Benjamin zegt dat het er door gedrukt is, als mensen niet willen kan je ze niet dwingen. Daarom kan je ook niet zeggen dat mensen in de loods zeggen dat ze op een kamer moeten gaan liggen.
Gabrielle en Bas zeggen dat mensen niet zo moeilijk moeten doen, ze proberen gewoon iets uit.

(sorry moet naar de fysio kan het verslag niet afmaken)
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 10:46:52 #222
388664 crew  Dotteke
pi_158894659
Vandaag haalt Erik van de vogelopvang Duck, de andere eend op,
Hij hoopt dat Face, de eend die al langere tijd in de vogelopvang zit zich meer gaat bewegen.


Face is nog niet waterdicht hij moet zichzelf meer poetsen, zo verteld Erik en hopelijk neemt hij het over van Duck.
Erik hoopt dat het zo impact heeft als Face Duck ziet en iets heeft van, He, jou ken jou .
Als Erik Duck ziet zegt hij dat het net Face is, schud al net zo met zijn kont.

“Even afscheid nemen”, zegt Erik

Over twee daagjes komt hij weer terug zegt Erik.
Volgens Erik wordt Face ook weer net zo mooi als Duck als hij zich weer gaat poetsen.
“ Kom”’ zegt Erik als hij Duck pakt. “We gaan je vriendje weer beter maken”.
Volgens Erik wordt Face nu nog gepamperd, gedroogd en geföhnd, maar hij moet langzaam de dingen weer zelf gaan doen.

Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 14:52:53 #223
388664 crew  Dotteke
pi_158900330
Het hoge woord is er uit.
Nicole heeft aangegeven dat ze maandag Utopia gaat verlaten
Haar bezoek komt 10 januari niet meer.

Ik heb het centraal gemist en heb er geen verslag van kunnen maken.
Er is wel het een en ander gebeurd Ivan is weer tekeer gegaan, Rowena er tegen in, maar ik heb het zelf niet meegekregen. hier een filmpje van het centraal

* Video(link) verwijderd op last van Talpa
[ Bericht 23% gewijzigd door Dotteke op 07-01-2016 15:04:03 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2016 @ 13:23:49 #224
137949 Disana
pi_158956015
Centraal over het verjaardagsfeest van Cees, bijeengeroepen door Ivan, Wim, Ben en Bjorn.

Ivan geeft aan dat het over de kosten gaat. Hij wil dit met iedereen bespreken. Er is een stukje entertainment van 30 minuten dat veel gaat kosten, en nu zelfs duurder uitvalt, namelijk 1465 euro. Dat gaat volgens Ivan niets opleveren. Voor het overige heeft Cees zijn feest goed geregeld.

Ivan is niet voor het optreden van Slagerij van Kampen, en heeft daar gisteren al woorden over gehad met Cees. Het liep uit de hand. In het kader van de transparantie geeft Ivan dit nu aan en wil hij weten hoe de groep erover denkt.

Gabs: valt die 1465 binnen het budget? Ivan: Bjorn heeft een budgettering gemaakt, er moeten 150 drie drankjes nemen wil je het eruit kunnen halen. Er moet ook merchandise gekocht worden. Dan hou je 195 euro over. Iedereen zou zijn steentje bij moeten dragen.

Do vindt drummen en bingo erg leuk maar vraagt zich af of het voor dezelfde doelgroep is. Ze wil niet dat het de groep geld kost.

Ramona: Is de drumband voor de groep die komt? Cees: het is geen drumband. Ivan: het is erg veel herrie. Bas: het is voor Cees zijn verjaardag. Cees: het zijn slagwerkers, ze spelen alle stijlen muziek en trekken heel Nederland door. Cees noemt het iets heel speciaals. Ramona vraagt waarom Cees wil dat ze komen, maar Cees vindt dat niet zo belangrijk.

Cees baalt dat er nu weer een speciale meeting rondom hem wordt georganiseerd. Dit is de verjaardag die hij graag zou willen, en dat was hem oorspronkelijk gegund. Bas: wat doen we nou moeilijk, een dj is ook niet voor de doelgroep die komt. Bjorn sputtert tegen. Cees wil het proces duidelijk maken:

Begin november kwam er een gemailde vraag over bingo. Toen leek dat Cees goed om iets voor ouderen te doen en dat te combineren met zijn verjaardag. De groep vond dat toen een goed idee. Er zijn toen artiesten genoemd die hij nu niet zal noemen, dat kostte een bepaald bedrag maar iedereen vond het goed totdat bleek dat het afgedragen moest worden aan een stichting.

Toen kwam Cees bij Slagerij van Kampen uit door zijn drumleraar. Toen bleek dat de 26ste vrij was, en ze konden komen tegen een zeer gereduceerde prijs. Toen zijn ze van een verkeerd bedrag uitgegaan. Cees heeft het er met Ivan over gehad. Hoho zegt Ivan, je zei toen een ander bedrag. Niet waar, zegt Cees. Er is toen niet gezegd ho dat gaan we niet doen. Volgens Cees gaat het optreden tot tegen een uur duren. Kijk uit wat je zegt Cees, werpt Bjorn tegen.

Het idee is ontstaan de avond te splitsen. Voor een tientje kunnen mensen een fantastische avond hebben, vindt Cees. Volgens Cees kan dit prima uit, maar is de groep bereid dit hem te gunnen voor 195 euro. Dat is zijn simpele vraag.

Bjorn: ik heb niks tegen het feestje als het geen geld oplevert. Echter er zou geld overgehouden worden voor de bv, met die insteek is het op de webshop verkocht. Er was een persoon die zou optreden, namelijk Willeke Alberti, die wou dat alles naar de stichting zou gaan. Toen ging dat niet door. Nu begrijpt Bjorn niet waarom dat niet door had kunnen gaan; dat klopt voor geen meter. Prima dat het geen geld oplevert, maar dan hadden we nog iets kunnen organiseren dat wel geld oplevert. Bjorn vindt dat Cees niet eerlijk is geweest.

Cees: je suggereert dat ik dingen heb gelogen. Ik geef toe dat het rommelig is gegaan, maar ik heb niet gelogen. Dit is gewoon later op mijn pad gekomen. Gunnen jullie het me?

Ramona: daarom vroeg ik je waarom jij die band zo graag wil. Vind je de band zelf wel tof? Jazeker, Cees dacht wow toen hij hem kreeg. Ramona is tevreden.

Wim: ik gun het je van harte, maar wat mij dwars zit is van die 1465 euro, dat hoor ik pas vandaag. Dat is het enige.

Ivan: van mij hoeft het niet, en ik heb er last van dat Cees zich altijd zakelijk opstelt en andere artiesten met de grond gelijk maakt omdat ze wat kosten. Cees vindt dat het niet veel zin heeft daarop terug te komen. Ramona voegt toe dat de go allang is gegeven.

Ivan: Cees, je wist gisteren pas het definitieve bedrag. Het zou 1000 euro of lager zijn. Mag ik even spreken. Je hebt gisteren al akkoord gegeven zonder mij te spreken. Dat stuit mij tegen de borst. Cees: eergisteren wisten we het al. Ivan: ik ga het voor je uitprinten. Ivan loopt naar de printer.

Bjorn: ik heb hier een pleidooi voor de party moeten houden. Rowena en Ramona sputteren tegen en praten door Bjorn heen. Ivan komt terug met wat hij heeft geprint.

Bas weet dat Cees een mailtje heeft gestuurd om de jongelui te laten zien dat hij een groot feest zou geven. Om de jongelui een poepie te laten ruiken, roept Ivan. Het is gemeier, roept Ivan.

Benjamin: ik vind je pleidooi mooi Cees, het is creatief dat je met het geld schuift en dat siert je niet want dat doen we nooit met evenementen. Een tientje voor Slagerij van Kampen is weinig, bovendien komt niet de hele band. Wel waar, zegt Cees, de hele band komt.

Rowena: misschien moeten we een keus gaan maken. Streamlock.

[ Bericht 18% gewijzigd door Disana op 09-01-2016 13:52:00 ]
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2016 @ 13:56:08 #225
137949 Disana
pi_158956996
Centraal zaterdagmiddag over het feest van Cees deel II - na de streamlock

De bewoners roepen wat door elkaar. Cees: dan doe ik alleen de bingo voor de ouderen en meer niet! Mag ik zingen, roept Rowena. Cees: ik ga niet alleen met een drumstel voor het bezoek zitten.

Ramona vindt het vele geld faja, maar als Cees het zo fucking dope vindt dan moet het maar. Damage control, roept Ivan. Gabs: voor mijn verjaardag gingen de kaarten bij de vleet, we moeten afwachten. Bjorn: het is heel simpel, alles kan, maar je moet wel weten wát je wil en als dat iedere keer verandert, dan is het niet zo makkelijk als je zegt. Dit duurt te lang, zegt Gabs. Ivan loopt weg van de vergadering. Hij gaat naar Arthur kijken en laat hem uit de bench.

De overige bewoners zijn het grotendeels wel eens dat de verjaardag van Cees gewoon doorgang moet vinden. Ivan loopt intussen buiten met Arthur.

Volgens Bjorn ging het feest van Gabs heel anders, dus dat is geen vergelijking. Hij hangt een ingewikkeld lang verhaal op over kaartjes. Gabs had al winst gemaakt voor het evenement startte. Bas moet lachen om het denigrerende toontje waarop Bjorn tegen Cees spreekt. Ramona geeuwt.

Men praat door elkaar als Ivan het woord weer neemt. Ramona wil het advies van Mark.

Mark zou het niet doen. Waarom heb je dat net niet gezegd, roept Cees. Nu schiet je het af. Een half uur voor 1400 euro, zegt Mark, dan ben je toch toedeledokie? Je weet niet eens of het podium wel groot genoeg is. Je had eerst geen enkel bezwaar, zegt Cees. Wat is de toegevoegde waarde om zoveel kosten te maken als je niet weet hoeveel mensen er komen. Volgens Mark wordt het organisatorisch een troep.

Mensen praten opnieuw door elkaar.

Mark: het is minder dan een drankje per uur. Ramona: het zijn oude mensjes. Cees: het zijn geen oude mensjes! Bjorn: wij vragen geen geld voor water, we hebben dat eerder gehad met dezelfde leeftijdsgroep. Bjorn praat nog een tijdje door. Ramona interrumpteert: zullen we een rondje doen. Bjorn praat gewoon door. Bas: voor mineraalwater kunnen we geld vragen. Bjorn vindt het onzin.

Ivan wil het cancelen of iets aan de prijs doen. De groep en Cees moeten ermee akkoord gaan. Gaat de groep akkoord dan kunnen ze iets anders regelen. Cees en Bas stemmen voor onderhandelen over de prijs. Rowena eveneens. Rob sluit zich aan bij Ivan, hij vindt het een idioot bedrag. 'We moeten de hele dag knallen en houden er niks aan over.' Ivan praat nog even door.

Cees: het is nooit de bedoeling geweest met mijn verjaardag de bv te spekken. Ivan weerspreekt dit. Cees roept: jongens ik heb het al gezegd, we doen alleen een bingo en voor de rest... streamlock.

(even een stukje gemist)

Ivan praat op luide toon dat hij van liegen wordt beschuldigd. Cees: hebben we het nou over transparantie? Streamlock.

Als de streams weer terug zijn, zien we Cees in de slaapkamer waar hij zich verkleedt. Bas loopt naar hem toe en legt zijn hand op die van Cees. Cees: ik weet waarom! Ivan: het gaat erom dat we een fantastisch feest hebben! Cees gaat weer zitten en zegt dat hij niet graag als leugenaar wordt neergezet. Laten we erover ophouden, stelt Rowena voor. Cees: niemand weet wat jullie cadeau gekost heeft! Gina: dit is niet zo netjes waar Ivan bij zit. Ivan: ik ga wel even weglopen. De camera volgt Victoria en Ivan naar de keuken. Ivan staat te gebaren. Het is geregeld, zegt Victoria uiteindelijk.

Streamlock.

Kennelijk heeft iemand van Slagerij van Kampen de vergadering gevolgd, want er is bericht gekomen dat ze tegen gereduceerd tarief komen optreden, namelijk voor 500 euro. Hiermee gaat de groep akkoord, het optreden gaat door.

Tot zover het verslag van de vergadering rondom Cees' verjaardag.

[ Bericht 17% gewijzigd door Disana op 09-01-2016 14:32:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')