abonnement Unibet Coolblue
pi_151675878
Hoi allemaal, ik zit al een tijd (dik half jaar) in een relatie met een lieve meid. Ik vertrouw haar, we doen leuke dingen samen, alleen is er een ding wat me dwars zit.

We hebben een gemeenschappelijke vriendengroep en ondanks dat we samen goed opschieten, lijkt ze een jongen in deze groep, ook een goede vriend van mij, enigszins leuk te vinden. Wanneer ze over hem praat lacht ze heel erg, ze zegt dat ze zijn kamer nog nooit heeft gezien en dat graag een keer wil, dat hij altijd van die dure fancy kleren draagt en laatst, toen hij vergeten was iets op te sturen voor de studie, zei ze dat zij en een vriendin van haar hem maar eens op zijn nummer moesten zetten, want ze vond dat meisjes immers nooit echt nee tegen hem zeggen.

Nogmaals, ze is te vertrouwen, enorm aanhankelijk aan mij, alleen voel ik me wel vreemd bij dit soort gedrag. Ik zou immers ook geen vriendin van haar voor haar neus gaan ophemelen. Goede manier om je partner zich speciaal te laten voelen als je het mij vraagt.. :{

Wat vinden jullie? Vertrouwen en gewoon laten gebeuren, of toch aan haar vertellen hoe ik me hierbij voel?

Alvast dank.
Life is easy, people make it complicated
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:56:06 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151675925
en wat zegt zij ervan?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151675930
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:54 schreef Kiekeboe14 het volgende:
Hoi allemaal, ik zit al een tijd (dik half jaar) in een relatie met een lieve meid. Ik vertrouw haar, we doen leuke dingen samen, alleen is er een ding wat me dwars zit.

We hebben een gemeenschappelijke vriendengroep en ondanks dat we samen goed opschieten, lijkt ze een jongen in deze groep, ook een goede vriend van mij, enigszins leuk te vinden. Wanneer ze over hem praat lacht ze heel erg, ze zegt dat ze zijn kamer nog nooit heeft gezien en dat graag een keer wil, dat hij altijd van die dure fancy kleren draagt en laatst, toen hij vergeten was iets op te sturen voor de studie, zei ze dat zij en een vriendin van haar hem maar eens op zijn nummer moesten zetten, want ze vond dat meisjes immers nooit echt nee tegen hem zeggen.

Nogmaals, ze is te vertrouwen, enorm aanhankelijk aan mij, alleen voel ik me wel vreemd bij dit soort gedrag. Ik zou immers ook geen vriendin van haar voor haar neus gaan ophemelen. Goede manier om je partner zich speciaal te laten voelen als je het mij vraagt.. :{

Wat vinden jullie? Vertrouwen en gewoon laten gebeuren, of toch aan haar vertellen hoe ik me hierbij voel?

Alvast dank.
Je kunt haar ook vertrouwen EN aangeven hoe je je erbij voelt.
pi_151676019
je mag best aangeven hoe je je daarbij voelt hoor. je partner hoort rekening te houden met je gevoelens. dat lijkt ze niet ontzettend erg te doen, mag je haar best op haar bullshit callen. als ze gelijk gepikeerd reageert zegt dat overigens ook genoeg.
pi_151676022
Als je vriendin de behoefte heeft om de kamer van een andere, knappe boy te zien, zou ik het in ieder geval niet vertrouwen.

Maar aan de andere kant, zou ik ook best de kamer van een lekker wijf willen zien. En ja tuurlijk zou ik dan ook best het bed willen uittesten met haar.
Maar gebeurt het ook? Vast niet.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:00:18 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151676047
Ik zou er ook wel wat van zeggen. Niet aanvallend, maar puur hoe jij je erbij voelt en dat je het niet fijn vind. Als ze van je houd zal ze er echt wel rekening mee houden. Als ze er geen rekening mee houdt..dan weet je waar je aan toe bent helaas.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_151676063
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou er ook wel wat van zeggen. Niet aanvallend, maar puur hoe jij je erbij voelt en dat je het niet fijn vind. Als ze van je houd zal ze er echt wel rekening mee houden. Als ze er geen rekening mee houdt..dan weet je waar je aan toe bent helaas.
Ach, waarom zou je een ander verbieden om met iemand om te gaan?
Juist dan kan zijn vriendin het uitmaken wegens TS' jaloerse gedrag.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:02:25 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_151676091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ach, waarom zou je een ander verbieden om met iemand om te gaan?
Juist dan kan zijn vriendin het uitmaken wegens TS' jaloerse gedrag.
Er zit een verschil tussen ''verbieden om met iemand om te gaan'', en ''ik vind het niet fijn dat je loopt te flirten met iemand en iemand aan het ophemelen bent''
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_151676096
Pas op, als je er niks tegen doet, is er een groote kans dat ze gaat overlopen naar hem, of vreemd zal gaan. Als dat niet al gebeurd is.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:02:41 #10
236046 NotYou
tigerblood
pi_151676100
Gewoon zelf meer elitekleding gaan dragen.
Je suis Charlie Sheen
pi_151676207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen ''verbieden om met iemand om te gaan'', en ''ik vind het niet fijn dat je loopt te flirten met iemand en iemand aan het ophemelen bent''
Dit inderdaad. Het is echt gevaarlijker om helemaal niet aan de bel te trekken hoor. Meestal escaleert het dan juist. Heb zat verhalen gelezen van van die onzekere gozers die nergens wat van zeiden, ookal hadden ze door dat het de verkeerde kant op ging. En dan ging hun vriendin uiteindelijk vreemd, omdat ze zo compleet over zichzelf heen hadden laten lopen, omdat ze alles maar pikten. Newsflash: je hoeft niet overal maar oke mee te zijn in een relatie. Er is een verschil tussen terechte 'jaloezie' en onterechte jaloezie. Als TS z'n vriendin nou bijv. geïrriteerd reageert is dat geen goed teken.. want ze zit echt wel fout. Dus als ze dat zelf niet inziet of in wil zien.. good luck TS :P
pi_151676245
Dat ze iemand (ook) leuk vindt, wil toch niet meteen zeggen dat ze jou opzij zet voor hem?

Ze heeft toch al voor jou gekozen.
pi_151676262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ach, waarom zou je een ander verbieden om met iemand om te gaan?
Juist dan kan zijn vriendin het uitmaken wegens TS' jaloerse gedrag.
Eens. Ze doet het openlijk, dus ze is zich blijkbaar van geen kwaad bewust.
Wil niet zeggen dat jij er niet met haar over kunt praten als je het echt dwars zit.
Zij is wie ze is en jij houdt van haar of niet.
pi_151676306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:54 schreef Kiekeboe14 het volgende:
Ik zou immers ook geen vriendin van haar voor haar neus gaan ophemelen.
Waarom niet? heeft ze zulke lelijke vriendinnen?

Het kan best zijn dat je vriendin haar 'flirterige' gedrag gewoon onbewust doet... zonder dat ze er verder wat mee bedoeld verder, gewoon dat ook als natuurlijke omgang heeft.
(wat zeker bij veel jongedames vaak ook een erg sociaal succesvolle gedragsvorm kan zijn, ook zonder dat ze vervolgens met iedereen wat doen).
Eerlijk gezegd is het in zulk geval misschien beter als ze er niet bij nadenkt of op gaat letten: zolang het onbewust is, is het betekenisloos, maar des te meer ze er zelf op gaat letten, des te erder kan het juist wel haar gedrag beinvloedden.

In dat geval kun je overwegen om gewoon je zelf er aan aan te passen, er niet meer over te zeuren, maar als het je te gortig wordt gewoon een apar opmerkingen maken over haar vriendinnen of andere dames die jij leuk vind
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_151676308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:08 schreef katrien_duck het volgende:
Dat ze iemand (ook) leuk vindt, wil toch niet meteen zeggen dat ze jou opzij zet voor hem?

Ze heeft toch al voor jou gekozen.
TS kijkt zelf ook naar andere meisjes.
Wedden dat hij zelf ook meisjes uit de vriendengroep te grazen zou willen nemen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_151676426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:07 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het is echt gevaarlijker om helemaal niet aan de bel te trekken hoor. Meestal escaleert het dan juist. Heb zat verhalen gelezen van van die onzekere gozers die nergens wat van zeiden, ookal hadden ze door dat het de verkeerde kant op ging. En dan ging hun vriendin uiteindelijk vreemd, omdat ze zo compleet over zichzelf heen hadden laten lopen, omdat ze alles maar pikten. Newsflash: je hoeft niet overal maar oke mee te zijn in een relatie. Er is een verschil tussen terechte 'jaloezie' en onterechte jaloezie. Als TS z'n vriendin nou bijv. geïrriteerd reageert is dat geen goed teken.. want ze zit echt wel fout. Dus als ze dat zelf niet inziet of in wil zien.. good luck TS :P
Dit heb ik inderdaad ook vergelijkbaar gehad. Ze ging uiteindelijk vreemd en ik had er nooit wat van gezegd. Maar ik heb er geen spijt van aangezien ze toch niet genoeg van mij hield anders deed ze het niet. Anders was het in de toekomst wel fout gegaan.
pi_151676445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:59 schreef JedimindhaX het volgende:
je mag best aangeven hoe je je daarbij voelt hoor. je partner hoort rekening te houden met je gevoelens. dat lijkt ze niet ontzettend erg te doen, mag je haar best op haar bullshit callen. als ze gelijk gepikeerd reageert zegt dat overigens ook genoeg.
Uhm.. Ik krijg niet het idee dat TS het al met zijn vriendin besproken heeft, dus hoe kan ze dan rekening houden met zijn gevoelens?

PRATEN! Maar dat is de oplossing voor veel topics in R&P.
pi_151676469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:16 schreef Guy1243 het volgende:

[..]

Dit heb ik inderdaad ook vergelijkbaar gehad. Ze ging uiteindelijk vreemd en ik had er nooit wat van gezegd. Maar ik heb er geen spijt van aangezien ze toch niet genoeg van mij hield anders deed ze het niet. Anders was het in de toekomst wel fout gegaan.
Daar heb je zeker een punt. Maar aan de andere kant heb ik wel serieus t idee dat het bij de meeste vrouwen fout gaat als je ze niet af en toe bijstuurt. Excuses alvast voor hoe sexistisch dat klinkt :') dat ik niks over mannen zegt is alleen omdat ik het niet weet; ik date geen mannen.
pi_151676513
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uhm.. Ik krijg niet het idee dat TS het al met zijn vriendin besproken heeft, dus hoe kan ze dan rekening houden met zijn gevoelens?

PRATEN! Maar dat is de oplossing voor veel topics in R&P.
nouja, niet iedereen hoeft bijgestuurd te worden he, grapjas. ik zou bijvoorbeeld vanuit mezelf zoiets al niet doen, omdat ik dat tov mn hypothetische vriendin niet zou vinden kunnen. dat zij dat niet doet is in eerste instantie haar gebrek, niet het zijne.
pi_151676518
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:18 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt. Maar aan de andere kant heb ik wel serieus t idee dat het bij de meeste vrouwen fout gaat als je ze niet af en toe bijstuurt. Excuses alvast voor hoe sexistisch dat klinkt :') dat ik niks over mannen zegt is alleen omdat ik het niet weet; ik date geen mannen.
Ik denk dat vrouwen hun onzekerheden veel eerder met hun vriend delen dan andersom. Zeker jonge mannen zijn daar denk ik niet zo open in. Niet over dingen praten leidt tot afstand, dat zorgt er weer voor dat de vrouw ergens anders bevestiging/aandacht zoekt en dat kan weer tot verdere vervreemding leiden.
pi_151676522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:18 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt. Maar aan de andere kant heb ik wel serieus t idee dat het bij de meeste vrouwen fout gaat als je ze niet af en toe bijstuurt. Excuses alvast voor hoe sexistisch dat klinkt :') dat ik niks over mannen zegt is alleen omdat ik het niet weet; ik date geen mannen.
Daar zit misschien wel wat in. Ik geeft juist altijd bij lange relaties aan dat wanneer het fout gaat dat onvergefelijk is. Hierdoor zou de drempel al hoger moeten zijn.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:21:08 #22
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151676535
Klinkt wel naar en ik snap dat het je dwarszit. Ik zou zeggen zie het aan voorlopig. Gebeurt het niet meer, probleem opgelost. Gebeurt het nog eens, vertel haar gewoon hoe jij je erdoor voelt, zonder met vingers te gaan wijzen.
Ignorance is bliss
pi_151676558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

nouja, niet iedereen hoeft bijgestuurd te worden he, grapjas. ik zou bijvoorbeeld vanuit mezelf zoiets al niet doen, omdat ik dat tov mn hypothetische vriendin niet zou vinden kunnen. dat zij dat niet doet is in eerste instantie haar gebrek, niet het zijne.
Uhm.. wat? Wat doet ze dan niet? Rekening houden met gevoelens waar ze het bestaan niet van weet? Lijkt mij ook wat lastig he. Niet praten met je partner over je gevoelens, zeker als die direct te maken hebben met wat zij doet, is echt een garantie voor problemen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:22:24 #24
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151676566
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef Guy1243 het volgende:

[..]

Daar zit misschien wel wat in. Ik geeft juist altijd bij lange relaties aan dat wanneer het fout gaat dat onvergefelijk is. Hierdoor zou de drempel al hoger moeten zijn.
Doe ik ook altijd. Als mijn vriendin vreemd wil gaan, moet ze doen. Ik ben echter lang en breed weg.
Ignorance is bliss
pi_151676567
Ik zou me er niet goed bij voelen en er met haar over praten.
pi_151676598
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik denk dat vrouwen hun onzekerheden veel eerder met hun vriend delen dan andersom. Zeker jonge mannen zijn daar denk ik niet zo open in. Niet over dingen praten leidt tot afstand, dat zorgt er weer voor dat de vrouw ergens anders bevestiging/aandacht zoekt en dat kan weer tot verdere vervreemding leiden.
vind ik een beetje stereotype onzin. dat vrouwen per definitie beter zouden communiceren in relaties vind ik echt lariekoek hoor.


quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef Guy1243 het volgende:

[..]

Daar zit misschien wel wat in. Ik geeft juist altijd bij lange relaties aan dat wanneer het fout gaat dat onvergefelijk is. Hierdoor zou de drempel al hoger moeten zijn.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind jouw aanpak in principe de juiste. Politie-agentje spelen zou niet nodig moeten zijn in een goede relatie. Ik ben er alleen niet zo zeker van dat dit geen utopie is, is alles. Zeldzaam iig..
pi_151676630
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uhm.. wat? Wat doet ze dan niet? Rekening houden met gevoelens waar ze het bestaan niet van weet? Lijkt mij ook wat lastig he. Niet praten met je partner over je gevoelens, zeker als die direct te maken hebben met wat zij doet, is echt een garantie voor problemen.
Gozer, wat snap je niet? Ze is toch geen mongooltje ofzo? Een normaal mens heeft toch heus wel door dat zulk gedrag niet echt leuk is tov je partner? Kom op hoor
pi_151676654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uhm.. wat? Wat doet ze dan niet? Rekening houden met gevoelens waar ze het bestaan niet van weet? Lijkt mij ook wat lastig he. Niet praten met je partner over je gevoelens, zeker als die direct te maken hebben met wat zij doet, is echt een garantie voor problemen.
Bovendien:
quote:
'Flirten is niet strafbaar.'
pi_151676677
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef Guy1243 het volgende:

[..]

Daar zit misschien wel wat in. Ik geeft juist altijd bij lange relaties aan dat wanneer het fout gaat dat onvergefelijk is. Hierdoor zou de drempel al hoger moeten zijn.
Tuurlijk.. Drijf het gelijk op de spits voordat er ook nog maar iets gebeurd is. Weet je zeker dat ze minder geneigd wordt dingen met je te delen.

Open met elkaar over gevoelens praten is echt een veel betere oplossing. Misschien ben je wel 60 jaar samen. Het is echt niet heel gek als je in de periode eens gevoelens voor een ander hebt. Juist door daar over eerlijk met je partner te praten blijf je vertrouwen in elkaar hebben en voorkom je ook dat je met die gevoelens ergens anders heen moet (bijvoorbeeld naar de gene voor wie die gevoelens zijn).
pi_151676727
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:24 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

vind ik een beetje stereotype onzin. dat vrouwen per definitie beter zouden communiceren in relaties vind ik echt lariekoek hoor.
Nee, dan jouw verhaal over dat je een vrouw moet bijsturen :')
Ik zeg trouwens niet dat mannen minder communiceren in relaties maar dat ze minder over hun gevoelens praten (ook binnen relaties).
pi_151676757
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, dan jouw verhaal over dat je een vrouw moet bijsturen :')
Ik zeg trouwens niet dat mannen minder communiceren in relaties maar dat ze minder over hun gevoelens praten (ook binnen relaties).
alsnog: mwah
pi_151676764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:25 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

Gozer, wat snap je niet? Ze is toch geen mongooltje ofzo? Een normaal mens heeft toch heus wel door dat zulk gedrag niet echt leuk is tov je partner? Kom op hoor
Hoezo? Relaties zat waarbinnen flirten met anderen als heel normaal wordt gezien en zelfs prima is waar de partner bij is. Je hebt een heel conservatief beeld. Het zou best kunnen dat de vriendin van TS zich van geen enkel kwaad bewust is en er gelijk mee zou stoppen als TS aangeeft het niet prettig te vinden. Maarja, TS houdt zijn mond.
pi_151676801
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoezo? Relaties zat waarbinnen flirten met anderen als heel normaal wordt gezien en zelfs prima is waar de partner bij is. Je hebt een heel conservatief beeld. Het zou best kunnen dat de vriendin van TS zich van geen enkel kwaad bewust is en er gelijk mee zou stoppen als TS aangeeft het niet prettig te vinden. Maarja, TS houdt zijn mond.
ervan uitgaande dat ze haar vriend amper kent kan dat wel ja :z
pi_151676822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:26 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tuurlijk.. Drijf het gelijk op de spits voordat er ook nog maar iets gebeurd is. Weet je zeker dat ze minder geneigd wordt dingen met je te delen.

Open met elkaar over gevoelens praten is echt een veel betere oplossing. Misschien ben je wel 60 jaar samen. Het is echt niet heel gek als je in de periode eens gevoelens voor een ander hebt. Juist door daar over eerlijk met je partner te praten blijf je vertrouwen in elkaar hebben en voorkom je ook dat je met die gevoelens ergens anders heen moet (bijvoorbeeld naar de gene voor wie die gevoelens zijn).
Dat is wel zo. Maar als hij nou gaat zeggen van nou vind niet leuk hoe jij je gedraagt ten opzichte van de vriend. Dan wordt daar gelijk het stempeltje jaloerse partner op geplakt.

Verder vind ik en daar ben ik altijd naar al mn relaties duidelijk over geweest. Zodra 1 van de 2 vreemdgaat zijn de verhoudingen compleet weg. Die ene moet van alles bewijzen dat het zogenaamd nog wel goed zal zitten en de andere vind misschien wel dat als hij/zij een misstap begaat dit ook gedoogd zal moeten worden.
pi_151676826
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:54 schreef Kiekeboe14 het volgende:
We hebben een gemeenschappelijke vriendengroep en ondanks dat we samen goed opschieten, lijkt ze een jongen in deze groep, ook een goede vriend van mij, enigszins leuk te vinden. Wanneer ze over hem praat lacht ze heel erg, ze zegt dat ze zijn kamer nog nooit heeft gezien en dat graag een keer wil, dat hij altijd van die dure fancy kleren draagt en laatst, toen hij vergeten was iets op te sturen voor de studie, zei ze dat zij en een vriendin van haar hem maar eens op zijn nummer moesten zetten, want ze vond dat meisjes immers nooit echt nee tegen hem zeggen.
Klinkt erg onvolwassen, iemands kamer willen zien en hem op z'n nummer willen zetten, omdat meisjes nooit nee zeggen enzo.

quote:
Nogmaals, ze is te vertrouwen, enorm aanhankelijk aan mij, alleen voel ik me wel vreemd bij dit soort gedrag. Ik zou immers ook geen vriendin van haar voor haar neus gaan ophemelen. Goede manier om je partner zich speciaal te laten voelen als je het mij vraagt.. :{
Dat laatste is jouw onzekerheid. Positief zijn over iemand anders hoeft geen kut over jou te zeggen.
Bespreek met haar hoe jij voelt zoals ze over hem praat, dan weet ze dat en kan ze er al dan niet rekening mee houden. Als je het niet kenbaar maakt, zal er niets veranderen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:18 schreef JedimindhaX het volgende:
Maar aan de andere kant heb ik wel serieus t idee dat het bij de meeste vrouwen fout gaat als je ze niet af en toe bijstuurt. Excuses alvast voor hoe sexistisch dat klinkt :')
Als je met bijsturen bedoelt dat je uitlegt hoe bepaalde acties van haar effect op jou hebben, dan is het juist goed. Immers zal zij ook niet helderziend zijn.
Bedoel je het echt als bijsturen, dan moet je toch eens beter leren selecteren indien mogelijk.
pi_151676922
Bij dit soort topics vraag ik me ook altijd af: "Hoe oud?" Dat is in mijn ogen zeer relevant. Is de vriendin van TS 16 of 20? Dat is een wereld van verschil.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_151676952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:32 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

ervan uitgaande dat ze haar vriend amper kent kan dat wel ja :z
Dat ze haar vriend amper kent ligt redelijk voor de hand als hij over zo iets simpels als dit al zijn mond niet opentrekt.
pi_151677080
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:32 schreef Guy1243 het volgende:

[..]

Dat is wel zo. Maar als hij nou gaat zeggen van nou vind niet leuk hoe jij je gedraagt ten opzichte van de vriend. Dan wordt daar gelijk het stempeltje jaloerse partner op geplakt.
Daar moet je dus juist vanaf in een relatie. Dat soort verwijten en stempels. In een relatie moet je toch kunnen aangeven wat je wel en niet fijn vindt? Juist ook in zo'n korte relatie als TS nu heeft. Misschien passen ze wel helemaal niet goed bij elkaar omdat TS een veel minder vrije relatie wil dan zijn vriendin. Goed juist om daar snel in een relatie achter te komen.
quote:
Verder vind ik en daar ben ik altijd naar al mn relaties duidelijk over geweest. Zodra 1 van de 2 vreemdgaat zijn de verhoudingen compleet weg. Die ene moet van alles bewijzen dat het zogenaamd nog wel goed zal zitten en de andere vind misschien wel dat als hij/zij een misstap begaat dit ook gedoogd zal moeten worden.
Er is ook niets mis met dat standpunt, alleen zou ik het zelf nooit brengen als een soort van dreigement. Dat werkt helemaal niet. Iedereen weet best dat vreemdgaan nou niet echt bepaald goed is voor de relatie. Zo'n dreigement is dus overbodig en binnen een relatie ook gewoon onprettig vind ik.
pi_151677084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat ze haar vriend amper kent ligt redelijk voor de hand als hij over zo iets simpels als dit al zijn mond niet opentrekt.
okay, al weet je natuurlijk niet wat ze verder allemaal besproken hebben.. misschien hebben ze t wel in algemene zin gehad over flirten enzo, weten wij veel :P
pi_151677141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:41 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

okay, al weet je natuurlijk niet wat ze verder allemaal besproken hebben.. misschien hebben ze t wel in algemene zin gehad over flirten enzo, weten wij veel :P
Dan laat TS nogal relevante info weg in de OP. Ik ga er altijd maar vanuit dat dat niet zo is, anders heeft reageren behalve met 100 vragen sowieso niet heel veel zin.
pi_151677223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan laat TS nogal relevante info weg in de OP. Ik ga er altijd maar vanuit dat dat niet zo is, anders heeft reageren behalve met 100 vragen sowieso niet heel veel zin.
maybe, maybe not. ik onderschat mensen liever. dat verdient de gemiddelde mens ook :z lmao. maar luister, jij vindt niet dat je je partner zn/haar emoties een beetje mag aanvoelen? als je 6 maanden een relatie hebt mag je toch wel een beetje verwacht worden om door te hebben waar iemand ongemakkelijk van wordt? ik vind van wel namelijk. ik vind niet dat alles perse maar uitgespeld moet worden. tsja of je moet in een relatie met een autist zitten dan _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2015 13:48:19 ]
pi_151677355
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:47 schreef JedimindhaX het volgende:

[..]

maybe, maybe not. ik onderschat mensen liever. dat verdient de gemiddelde mens ook :z lmao. maar luister, jij vindt niet dat je je partner zn/haar emoties een beetje mag aanvoelen? als je 6 maanden een relatie hebt mag je toch wel een beetje verwacht worden om door te hebben waar iemand ongemakkelijk van wordt? ik vind van wel namelijk. ik vind niet dat alles perse maar uitgespeld moet worden. tsja of je moet in een relatie met een autist zitten dan _O-
Ik ben het met je eens dat je ook dingen moet kunnen aanvoelen. Maar dat leer je juist doordat je in het begin van een relatie wel dingen heel duidelijk uitlegt. Ik krijg niet het gevoel dat dat beurt in deze relatie. Verder is de relatie natuurlijk nogal pril. Het gaat over nog niet eens een jaar.

Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat je dan maar je mond moet houden over dingen waar je last van hebt omdat je partner dat maar zou moeten aanvoelen.
pi_151677366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:47 schreef JedimindhaX het volgende:
maar luister, jij vindt niet dat je je partner zn/haar emoties een beetje mag aanvoelen? als je 6 maanden een relatie hebt mag je toch wel een beetje verwacht worden om door te hebben waar iemand ongemakkelijk van wordt? ik vind van wel namelijk. ik vind niet dat alles perse maar uitgespeld moet worden. tsja of je moet in een relatie met een autist zitten dan _O-
Tsja, natuurlijk hoor je elkaar een beetje aan te voelen. Maar voor hetzelfde geld is TS vriendin echt heel naïef en denkt ze gewoon iets aardigs te zeggen over die andere boi, terwijl TS zich niet speciaal genoeg vindt omdat hij het ervaart alsof ze die ander helemaal ophemelt.
Als TS dat duidelijk maakt, dan ligt de bal bij haar en kan hij wat meer verwachten of erachter komen dat ze gewoon teveel verschillen in dat opzicht.
pi_151677505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat je ook dingen moet kunnen aanvoelen. Maar dat leer je juist doordat je in het begin van een relatie wel dingen heel duidelijk uitlegt. Ik krijg niet het gevoel dat dat beurt in deze relatie. Verder is de relatie natuurlijk nogal pril. Het gaat over nog niet eens een jaar.

Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat je dan maar je mond moet houden over dingen waar je last van hebt omdat je partner dat maar zou moeten aanvoelen.
TS moet z'n mond wat meer (leren) open (te) trekken, zeker :P ze zitten allebei fout. TS omdat hij zo'n schuchtere waus is, z'n vriendin omdat ze ietwat oblivious en egoïstisch bezig is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:53 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tsja, natuurlijk hoor je elkaar een beetje aan te voelen. Maar voor hetzelfde geld is TS vriendin echt heel naïef en denkt ze gewoon iets aardigs te zeggen over die andere boi, terwijl TS zich niet speciaal genoeg vindt omdat hij het ervaart alsof ze die ander helemaal ophemelt.
Als TS dat duidelijk maakt, dan ligt de bal bij haar en kan hij wat meer verwachten of erachter komen dat ze gewoon teveel verschillen in dat opzicht.
Ik geloof daar niet zo in, dat naïeve. Ik denk dat ze prima weet waar ze mee bezig is. Maar dat is mijn gevoel erbij :P Totdat TS het aankaart en we leren hoe ze daarop reageert weten we het niet natuurlijk
pi_151677597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:58 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik geloof daar niet zo in, dat naïeve. Ik denk dat ze prima weet waar ze mee bezig is. Maar dat is mijn gevoel erbij :P Totdat TS het aankaart en we leren hoe ze daarop reageert weten we het niet natuurlijk
Zoals de waard is... ;)

Maar even serieus, bij je vriendin zou je toch wel enige voordeel van de twijfel kunnen geven, denk ik. Anders maak je rare keuzes wat betreft je partner denk ik.
En jouw gevoel hoeft niet realistisch te zijn, daar kom je alleen achter door het te toetsen aan de praktijk van het bespreken met je vriendin en wat er daarop volgt.
pi_151677830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zoals de waard is... ;)

Maar even serieus, bij je vriendin zou je toch wel enige voordeel van de twijfel kunnen geven, denk ik. Anders maak je rare keuzes wat betreft je partner denk ik.
En jouw gevoel hoeft niet realistisch te zijn, daar kom je alleen achter door het te toetsen aan de praktijk van het bespreken met je vriendin en wat er daarop volgt.
nee, ik ben best wel een eikel op veel manieren, maar wel een eerlijke eikel :P lol. maar ik snap je punt hoor. is ook wel zo. maar meestal blijken negatieve aannames wel te kloppen. in mijn geval dan. maar misschien heb ik ook wel verkeerde keuzes gemaakt dan, sure :z
pi_151677906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:09 schreef JedimindhaX het volgende:
nee, ik ben best wel een eikel op veel manieren, maar wel een eerlijke eikel :P lol. maar ik snap je punt hoor. is ook wel zo. maar meestal blijken negatieve aannames wel te kloppen. in mijn geval dan. maar misschien heb ik ook wel verkeerde keuzes gemaakt dan, sure :z
Je blijft gewoon verantwoordelijk voor je eigen gevoel, of je daar nou wel of niets aan (wil) doet. Dat kun je niet op een ander af(blijven)schuiven. Maar mooi dat je erkent dat je soms een eikel bent. Erkennen is de eerste stap om ermee om te kunnen leren gaan ;)
pi_151678124
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je blijft gewoon verantwoordelijk voor je eigen gevoel, of je daar nou wel of niets aan (wil) doet. Dat kun je niet op een ander af(blijven)schuiven. Maar mooi dat je erkent dat je soms een eikel bent. Erkennen is de eerste stap om ermee om te kunnen leren gaan ;)
Als je partner vreemdgaat, vind ik dat die persoon toch ook iig mede-verantwoordelijk is voor jouw gevoel. Maar ik snap je punt hoor, t is daarna aan jou hoe je er verder mee omgaat ;)

Ik weet overigens niet zo goed of dat te leren valt hoor, haha. Of ik moet heel fake constant m'n mening overal in gaan slikken als ik weer iemand onzin zie of hoor verkondigen. Wel gedaan hoor, vroeger. Toen vond iedereen me wel gewoon aardig. Maar dat kost wel veel energie. En uiteindelijk is dat ook maar een teleurstellende exercitie. Dat mensen je aardiger vinden als je fake bent :') Ik ben denk ik liever minder geliefd en dat ik me niet in hoef te houden. Maargoed, ik spring snel terug in de on-topic trein :z
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:55:38 #49
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151679005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je blijft gewoon verantwoordelijk voor je eigen gevoel, of je daar nou wel of niets aan (wil) doet. Dat kun je niet op een ander af(blijven)schuiven. Maar mooi dat je erkent dat je soms een eikel bent. Erkennen is de eerste stap om ermee om te kunnen leren gaan ;)
Alleen is hoe je met gevoelens omgaat wel belangrijk. Iedereen in een relatie voelt zich wel eens aangetrokken tot een ander, alleen als je niet van plan bent vreemd te gaan, laat het dan niet merken aan je partner.

In mijn ogen maak je de ander hier alleen maar onnodig nerveus door.
Ignorance is bliss
pi_151679134
Je partner terecht nerveus maken door te laten merken dat je vreemd zal gaan, lijkt me inderdaad een goede tactiek.
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:08:05 #51
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151679377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:00 schreef Scary_Mary het volgende:
Je partner terecht nerveus maken door te laten merken dat je vreemd zal gaan, lijkt me inderdaad een goede tactiek.
Vreemdgaan is dan meteen weer een hele stap verder. Ik heb in voorgaande relaties ook wel eens gevoelens voor een ander gehad, alleen hier niks mee gedaan en ook niks laten merken.

Je aangetrokken voelen en vreemdgaan zijn twee verschillende dingen i.m.o.
Ignorance is bliss
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:18:55 #52
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_151679702
Ik vraag me af of de TS wel juist de conclusie trekt dat zijn vriendin "flirt".
Omdat ze lacht als ze over hem praat en hem op z'n plaats wil zetten? :?. Misschien lacht ze juist wel schamper en is er geen sprake van flirten.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_151680126
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoezo? Relaties zat waarbinnen flirten met anderen als heel normaal wordt gezien en zelfs prima is waar de partner bij is. Je hebt een heel conservatief beeld. Het zou best kunnen dat de vriendin van TS zich van geen enkel kwaad bewust is en er gelijk mee zou stoppen als TS aangeeft het niet prettig te vinden. Maarja, TS houdt zijn mond.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat ze haar vriend amper kent ligt redelijk voor de hand als hij over zo iets simpels als dit al zijn mond niet opentrekt.
^O^

Verder, behalve dat ik het allemaal ietwat kinderachtig vind overkomen, zie ik sowieso eigenlijk niet in wat die vriendin nou precies verkeerd doet :?
Tails tell tales
pi_151680993
TS lijkt me een vervelend iemand om een relatie mee te hebben.

Hij zegt niets, maar loopt vervolgens wel onzeker, jaloers en moeilijk te doen omdat zijn vriendin leuk doet tegen iemand anders. Ze mag natuurlijk alleen maar leuk doen tegen TS, anders voelt hij zich niet meer speciaal.

:')

Ik zou daar heel erg moe van worden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_151681014
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:32 schreef Forbry het volgende:

[..]

[..]

^O^

Verder, behalve dat ik het allemaal ietwat kinderachtig vind overkomen, zie ik sowieso eigenlijk niet in wat die vriendin nou precies verkeerd doet :?
Dit dus. TS komt over als een jaloerse kleuter.
"Pools are perfect for holding water"
pi_151681088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waarom niet? heeft ze zulke lelijke vriendinnen?

Het kan best zijn dat je vriendin haar 'flirterige' gedrag gewoon onbewust doet... zonder dat ze er verder wat mee bedoeld verder, gewoon dat ook als natuurlijke omgang heeft.
(wat zeker bij veel jongedames vaak ook een erg sociaal succesvolle gedragsvorm kan zijn, ook zonder dat ze vervolgens met iedereen wat doen).
Eerlijk gezegd is het in zulk geval misschien beter als ze er niet bij nadenkt of op gaat letten: zolang het onbewust is, is het betekenisloos, maar des te meer ze er zelf op gaat letten, des te erder kan het juist wel haar gedrag beinvloedden.

In dat geval kun je overwegen om gewoon je zelf er aan aan te passen, er niet meer over te zeuren, maar als het je te gortig wordt gewoon een apar opmerkingen maken over haar vriendinnen of andere dames die jij leuk vind
Herkenbaar voor mij. Op FOK! (vooralsnog) niet echt, maar IRL kan ik best wel flirterig zijn. Echter, dat is meer mijn "gewone" manier van doen, dan dat het een serieus signaal is dat ik mij bijzonder (vanuit mijn vriend gezien: "zorgwekkend") aangetrokken voel tot diegene waarmee ik flirt. Als mijn vriend dat (in een specifieke situatie) niet leuk vindt, kan/moet hij dat aangeven en wil ik daar best een beetje rekening mee houden. Echter, slechts tot op zekere hoogte, want totaal niet meer mogen flirten zou ik ervaren als "niet meer mijzelf kunnen zijn" en daar pas ik voor. Hij moet me maar vertrouwen (en dat doet hij doorgaans gelukkig ook wel).
Tails tell tales
pi_151683738
Zodra hij interesse in haar toont is ze weg, dat garandeer ik je.
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:46:02 #58
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_151693024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

Herkenbaar voor mij. Op FOK! (vooralsnog) niet echt, maar IRL kan ik best wel flirterig zijn. Echter, dat is meer mijn "gewone" manier van doen, dan dat het een serieus signaal is dat ik mij bijzonder (vanuit mijn vriend gezien: "zorgwekkend") aangetrokken voel tot diegene waarmee ik flirt. Als mijn vriend dat (in een specifieke situatie) niet leuk vindt, kan/moet hij dat aangeven en wil ik daar best een beetje rekening mee houden. Echter, slechts tot op zekere hoogte, want totaal niet meer mogen flirten zou ik ervaren als "niet meer mijzelf kunnen zijn" en daar pas ik voor. Hij moet me maar vertrouwen (en dat doet hij doorgaans gelukkig ook wel).
eventueel best wel een beetje rekening houden.. hahah, niet meer mezelf kunnen zijn.. je vriend is niet te benijden.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_151694869
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:46 schreef Steef121 het volgende:

[..]

eventueel best wel een beetje rekening houden.. hahah, niet meer mezelf kunnen zijn.. je vriend is niet te benijden.
Oh. Nou. Jeetje. Ik zal het aan hem doorgeven.
Tails tell tales
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:02:43 #60
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_151696619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

Herkenbaar voor mij. Op FOK! (vooralsnog) niet echt, maar IRL kan ik best wel flirterig zijn. Echter, dat is meer mijn "gewone" manier van doen, dan dat het een serieus signaal is dat ik mij bijzonder (vanuit mijn vriend gezien: "zorgwekkend") aangetrokken voel tot diegene waarmee ik flirt. Als mijn vriend dat (in een specifieke situatie) niet leuk vindt, kan/moet hij dat aangeven en wil ik daar best een beetje rekening mee houden. Echter, slechts tot op zekere hoogte, want totaal niet meer mogen flirten zou ik ervaren als "niet meer mijzelf kunnen zijn" en daar pas ik voor. Hij moet me maar vertrouwen (en dat doet hij doorgaans gelukkig ook wel).
Ik snap heel goed dat je het leuk vindt om aandacht te krijgen van andere mannen. Ik heb dat ook met andere vrouwen, niks serieus, gewoon even weten dat je nog goed in de markt ligt om bot te zijn.

Ik ga het echter niet voor de neus van mijn vriendin doen. Zie totaal niet hoe we daar iets mee opschieten. Zij jaloers en ik, nouja, moet ik me dan het mannetje voelen ofzo? Nee, flirten vind ik prima, maar toon wat toewijding als je samen bent.

Just my 2 cents.
Ignorance is bliss
pi_151698295
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:02 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ik snap heel goed dat je het leuk vindt om aandacht te krijgen van andere mannen. Ik heb dat ook met andere vrouwen, niks serieus, gewoon even weten dat je nog goed in de markt ligt om bot te zijn.

Ik ga het echter niet voor de neus van mijn vriendin doen. Zie totaal niet hoe we daar iets mee opschieten. Zij jaloers en ik, nouja, moet ik me dan het mannetje voelen ofzo? Nee, flirten vind ik prima, maar toon wat toewijding als je samen bent.

Just my 2 cents.
Ik zie het zelf meer als gewoon een beetje lol hebben, een beetje "spelen" en dat dan (datgene wat het uiteindelijk flirten maakt?) met een tikkeltje (seksuele) spanning. Het is ook gewoon een manier van jezelf verkopen als het ware, ook binnen een professionele omgeving bijvoorbeeld. Het heeft in die zin niet eens echt wat met seks te maken.

Ik ben énorm toegewijd aan mijn vriend. Dat weet ik. Dat weet hij. Je hoeft mij/ons ook maar een beetje te kennen om dat te weten/merken. Weet een man waarmee ik flirt dat níet, dan maak ik dat alsnog wel heel duidelijk op het moment dat ik ook maar enigszins de indruk krijg dat het flirten serieuzer wordt opgevat dan dat ik het bedoel...

EDIT:
Ik heb het eigenlijk vooral over "onbewust flirten" (waar het in de post waar ik op reageerde ook over ging) en/of over -bewust(er)- flirten waar mijn vriend niet bij is (maar waar ik verder ook niet over lieg). In aanwezigheid van elkaar wordt er door ons beide eigenlijk zelden tot nooit bewust met anderen geflirt... dat vinden wij beide dan toch wel weer "not done" (en op zulke momenten ook gewoon geen behoefte aan).

[ Bericht 12% gewijzigd door Forbry op 15-04-2015 00:40:22 ]
Tails tell tales
  woensdag 15 april 2015 @ 01:03:22 #62
302233 KrentenbaardNL
Behave yourself please.
pi_151699384
Kan me wel enigszins inleven in hoe je je voelt. Heb in het verleden wel soortgelijke dingen meegemaakt. Vaak is het gewoon een gooi naar aandacht van vrouwen als ze dit soort gedrag gaan vertonen, maar ik persoonlijk kan heel slecht tegen dat ge-aandachtshoer, dus ik zal het absoluut niet pikken.
pi_151702269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

Herkenbaar voor mij. Op FOK! (vooralsnog) niet echt, maar IRL kan ik best wel flirterig zijn. Echter, dat is meer mijn "gewone" manier van doen, dan dat het een serieus signaal is dat ik mij bijzonder (vanuit mijn vriend gezien: "zorgwekkend") aangetrokken voel tot diegene waarmee ik flirt. Als mijn vriend dat (in een specifieke situatie) niet leuk vindt, kan/moet hij dat aangeven en wil ik daar best een beetje rekening mee houden. Echter, slechts tot op zekere hoogte, want totaal niet meer mogen flirten zou ik ervaren als "niet meer mijzelf kunnen zijn" en daar pas ik voor. Hij moet me maar vertrouwen (en dat doet hij doorgaans gelukkig ook wel).
Voor vrouwen zijn er twee reden om te flirten..
enerzijds het testen van de eigen aantrekkelijkheid en uittesten of en hoe anderen dan feedback geven... een beetje ego-oppoetsen..
Dat doen mannen overigens ook (alhoewel bij mannen soms ook erbijkomt dat ze 'flirten' zonder specifiek een positieve reactie van vrouwen te verwachten, bv het opzichtig nastaren of nafluiten van vrouwen).

Bij Vrouwen is er echter ook het aspect van het 'flirten om wat gedaan te krijgen'..
flirten heeft een puur praktisch voordeel dat daarmee vrouwen van mannen iets gedaan kunnen krijgen, ze daarmee deze aanzetten hun 'behulpzame' kant te tonen (natuurlijk vooral aan dames die zich aantrekkelijk opstellen).
Dat heeft verder helemaal geen direkte link naar 'iemand aantrekkelijk vinden' of een relatie met hem te wilen aangaan, maar eerder een vorm van 'gemakzucht'.

Een vrouw die goed kan flirten, kan ook veel gedaan krijgen van Mannen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_151705642
Ik krijg uit de OP toch echt niet het idee dat de vriendin van TS bewust of onbewust loopt te flirten. Ze kan goed met een andere kerel opschieten, is benieuwd naar hoe hij woont en ze zijn studiegenoten. So what? Gewoon leuk en sociaal doen is verboden wanneer het niet om TS draait?

TS is jaloers en stelt zich aan. Ook weer heel erg typisch dat hij zegt haar "wel te vertrouwen, maar ..."

En dan lijken er ook nog eens aardig wat onzekere fokkers hun zegje te moeten doen vol met generalisaties over vrouwen, flirten en aandacht vragen.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 15 april 2015 @ 12:44:06 #65
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_151706933
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Voor vrouwen zijn er twee reden om te flirten..
enerzijds het testen van de eigen aantrekkelijkheid en uittesten of en hoe anderen dan feedback geven... een beetje ego-oppoetsen..
Dat doen mannen overigens ook (alhoewel bij mannen soms ook erbijkomt dat ze 'flirten' zonder specifiek een positieve reactie van vrouwen te verwachten, bv het opzichtig nastaren of nafluiten van vrouwen).

Bij Vrouwen is er echter ook het aspect van het 'flirten om wat gedaan te krijgen'..
flirten heeft een puur praktisch voordeel dat daarmee vrouwen van mannen iets gedaan kunnen krijgen, ze daarmee deze aanzetten hun 'behulpzame' kant te tonen (natuurlijk vooral aan dames die zich aantrekkelijk opstellen).
Dat heeft verder helemaal geen direkte link naar 'iemand aantrekkelijk vinden' of een relatie met hem te wilen aangaan, maar eerder een vorm van 'gemakzucht'.

Een vrouw die goed kan flirten, kan ook veel gedaan krijgen van Mannen.
Als je als man met vrouwen flirt doen ze ook meer voor jou als man. Scheelt mij in elk geval altijd een hoop werk.
The more debt, the better
pi_151707622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Voor vrouwen zijn er twee reden om te flirten..
enerzijds het testen van de eigen aantrekkelijkheid en uittesten of en hoe anderen dan feedback geven... een beetje ego-oppoetsen..
Dat doen mannen overigens ook (alhoewel bij mannen soms ook erbijkomt dat ze 'flirten' zonder specifiek een positieve reactie van vrouwen te verwachten, bv het opzichtig nastaren of nafluiten van vrouwen).

Bij Vrouwen is er echter ook het aspect van het 'flirten om wat gedaan te krijgen'..
flirten heeft een puur praktisch voordeel dat daarmee vrouwen van mannen iets gedaan kunnen krijgen, ze daarmee deze aanzetten hun 'behulpzame' kant te tonen (natuurlijk vooral aan dames die zich aantrekkelijk opstellen).
Dat heeft verder helemaal geen direkte link naar 'iemand aantrekkelijk vinden' of een relatie met hem te wilen aangaan, maar eerder een vorm van 'gemakzucht'.

Een vrouw die goed kan flirten, kan ook veel gedaan krijgen van Mannen.
Flirten kán een manipulatiemiddel zijn. Flirten kan echter net zo goed volledig betekenisloos zijn, anders dan gewoon een beetje lol hebben met iemand van het andere geslacht (even uitgaande van heteroseksualiteit), anders dan gewoon sociaal zijn met een kleine knipoog. Wellicht dat het beeld wat een ieder bij "flirten" heeft ook niet helemaal overeenkomt?

Onschuldig flirten is binnen mijn relatie gewoon "toegestaan" en ik zou geen relatie willen/kunnen hebben waar dat niet zo was. Wij trekken de grens pas bij andere zaken, wat ánderen wel/niet binnen hun relatie "toestaan" moeten zij zelf maar weten...

Begrijp echter eigenlijk helemaal niet waarom er hier überhaupt wordt gesproken over flirten want daar is bij de handelingen die TS opsomt helemaal geen sprake van. :') Het kan heel goed zijn dat de vriendin van TS die andere jongen "te" leuk vindt, maar dat maakt het nog steeds geen flirten. Los van of het flirten is, zie ik sowieso nog steeds het probleem niet. Dit dus:



quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:54 schreef probeer het volgende:
Ik krijg uit de OP toch echt niet het idee dat de vriendin van TS bewust of onbewust loopt te flirten. Ze kan goed met een andere kerel opschieten, is benieuwd naar hoe hij woont en ze zijn studiegenoten. So what? Gewoon leuk en sociaal doen is verboden wanneer het niet om TS draait?

TS is jaloers en stelt zich aan. Ook weer heel erg typisch dat hij zegt haar "wel te vertrouwen, maar ..."

En dan lijken er ook nog eens aardig wat onzekere fokkers hun zegje te moeten doen vol met generalisaties over vrouwen, flirten en aandacht vragen.
Uit de OP:

"Wanneer ze over hem praat lacht ze heel erg"

In mijn ogen het enige waar je EVENTUEEL wel uit op zou kunnen maken, dat ze die jongen "leuker dan leuk" vindt, maar op zichzelf is met (heel erg) lachen als je over iemand (anders) praat ook weinig mis natuurlijk. Om dat op zijn waarde te kunnen schatten, zou je jouw vriendin moeten kennen en voor de rest ook één en ander in de juiste context moeten kunnen zien.

"Ze zegt dat ze zijn kamer nog nooit heeft gezien en dat graag een keer wil"

:') , maar so what?

"dat hij altijd van die dure fancy kleren draagt"

:') , maar so what?

"en laatst, toen hij vergeten was iets op te sturen voor de studie, zei ze dat zij en een vriendin van haar hem maar eens op zijn nummer moesten zetten, want ze vond dat meisjes immers nooit echt nee tegen hem zeggen."

:') , maar so what?

"Nogmaals, ze is te vertrouwen, enorm aanhankelijk aan mij, alleen voel ik me wel vreemd bij dit soort gedrag. Ik zou immers ook geen vriendin van haar voor haar neus gaan ophemelen. Goede manier om je partner zich speciaal te laten voelen als je het mij vraagt.. :{ "

Geen idee of ze vertrouwen is. Misschien niet. Jij voelt je blijkbaar niet speciaal genoeg en in tegenstelling tot bovenstaande zaken is DAT op zich wél een probleem. Maar dat hoeft dan weer niet per se aan haar te liggen, dat kan ook gewoon je eigen onzekerheid zijn...

Oh en bovenstaande zaken al "ophemelen" noemen: :') :') :')
Tails tell tales
pi_151708020
Advies:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uhm.. Ik krijg niet het idee dat TS het al met zijn vriendin besproken heeft, dus hoe kan ze dan rekening houden met zijn gevoelens?

PRATEN! Maar dat is de oplossing voor veel topics in R&P.
Tails tell tales
pi_170250182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik zie het zelf meer als gewoon een beetje lol hebben, een beetje "spelen" en dat dan (datgene wat het uiteindelijk flirten maakt?) met een tikkeltje (seksuele) spanning. Het is ook gewoon een manier van jezelf verkopen als het ware, ook binnen een professionele omgeving bijvoorbeeld. Het heeft in die zin niet eens echt wat met seks te maken.

Ik ben énorm toegewijd aan mijn vriend. Dat weet ik. Dat weet hij. Je hoeft mij/ons ook maar een beetje te kennen om dat te weten/merken. Weet een man waarmee ik flirt dat níet, dan maak ik dat alsnog wel heel duidelijk op het moment dat ik ook maar enigszins de indruk krijg dat het flirten serieuzer wordt opgevat dan dat ik het bedoel...

EDIT:
Ik heb het eigenlijk vooral over "onbewust flirten" (waar het in de post waar ik op reageerde ook over ging) en/of over -bewust(er)- flirten waar mijn vriend niet bij is (maar waar ik verder ook niet over lieg). In aanwezigheid van elkaar wordt er door ons beide eigenlijk zelden tot nooit bewust met anderen geflirt... dat vinden wij beide dan toch wel weer "not done" (en op zulke momenten ook gewoon geen behoefte aan).
xD je spreekt jezelf echt tegen... Eerst is het onbewust daarna weer bewust, wat ik lees is bla bla bla. Jij bent een type die tot een bepaalde hoogte loyaal is.
pi_170250535
Wat is dit voor nutteloze kick?
  zaterdag 15 april 2017 @ 23:40:00 #70
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_170250592
De TS is verdwenen
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_170250613
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:35 schreef madam-april het volgende:
Wat is dit voor nutteloze kick?
Omdat het kan. Zoals jij nu zinloze commentaar geeft omdat het kan.
pi_170250746
Ze is gewoon erg onder de indruk van hem, en tja, dat houd je niet tegen helaas. En als je daar niet tegen kan, gewoon uitspreken, en kijken of zij ook eerlijk is hierin, want het is overduidelijk.

Ze zou hem graag willen, zo simpel is het waarschijnlijk, de vraag is alleen hoe graag ze bij jou is en wat jullie relatie voor haar betekend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')