abonnement Unibet Coolblue
pi_152999240
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:57 schreef robin007bond het volgende:
Vinden jullie mpv ook zo'n heerlijke mediaspeler?
Yeh die gaat er bij mij standaard op :D
pi_152999248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:09 schreef DanOam het volgende:

[..]

Yeh die gaat er bij mij standaard op :D
_O_
Heerlijke speler.

En ik heb zelf ook iets heel kleins eraan bijgedragen. :@
pi_152999881
Ook wel lache dit :P

  woensdag 27 mei 2015 @ 10:11:28 #254
332574 µ
alt-m
pi_153000491
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2015 08:57 schreef robin007bond het volgende:
Vinden jullie mpv ook zo'n heerlijke mediaspeler?
Ken het niet, gebruik(te) altijd vlc, nu plex.
జ్ఞ‌ా
pi_153000613
Heb nu bij stuurprogramma's Intel drivers aangevinkt. Ik hoor nu wel een klein geluidje als ik mijn koptelefoon in plug, zo'n kraak zeg maar. Dus ik denk dat ik iets verder ben. Geluid blijft echter door de luidsprekers komen en niets door mijn koptelefoon.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153000789
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 10:11 schreef µ het volgende:

[..]

Ken het niet, gebruik(te) altijd vlc, nu plex.
Het is een heerlijk programma. Het fijne van mpv is dat je hem echt helemaal kan configureren zoals je wilt. De latere versies hebben ook ondersteuning voor motion interpolation, waardoor je video's wat vloeiender bewegen.

Daarnaast heb je echt uitgebreid de keuze tussen verschillende scaling algoritmes. _O_

Zie: http://mpv.io/manual/master/#video-output-drivers-bilinear

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2015 10:26:29 ]
pi_153018856
mpv :)
pi_153019532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:38 schreef t4rt4rus het volgende:
mpv :)
_O_
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:09:11 #260
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_153020326
Nog een tip: de relay functie van weechat. Heel handig. Ik heb weechat in tmux op een VPS draaien, en connect gewoon naar de lopende sessie via mijn telefoon (app: WeechatAndroid). Werkt heel erg soepel.
pi_153020620
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:09 schreef NightH4wk het volgende:
Nog een tip: de relay functie van weechat. Heel handig. Ik heb weechat in tmux op een VPS draaien, en connect gewoon naar de lopende sessie via mijn telefoon (app: WeechatAndroid). Werkt heel erg soepel.
Niceee! Misschien dat ik dat ook eens doe met mijn Raspberry Pi dan.
pi_153084288
Zucht. ;(

http://phoronix.com/scan.(...)-MIT-License-Worries

Sowieso jammer dat het MIT-gelicenseerd is. Ik vind dit echt heel erg jammer. Eerst systemd die LGPL is gelicenseerd, nu Wayland. Hoeveel copyleft blijft er nog over van GNU/Linux?
pi_153115434
Hebben jullie ook het idee dat geluid beter klinkt op Linux distro's dan op Windows?
Met een Xonar Essence STX klinkt het meer gedetailleerd als ik ALSA zonder resampling vergelijk met WASAPI (Exclusive) onder Windows.

Wat voor beiden exact hetzelfde inhoudt, namelijk dat de muziek/videospeler direct met de geluidskaart praat zonder enige vorm van software mixing.

In alsa-mixer is er zelfs een DAC filtering instelling die op Windows nergens te bekennen valt, met twee opties Sharp roll-off (default) en Slow roll-off.
Met de tweede optie valt gelijk op dat vooral melodieuze synths beter naar voren komen.

En in het geval dat meerdere applicaties toegang nodig hebben tot de geluidskaart kan er ook voor een resampler van hogere kwaliteit gekozen worden met een simpel text bestand.

GNU/Linux = OP O+
pi_153127923
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:47 schreef DanOam het volgende:
Hebben jullie ook het idee dat geluid beter klinkt op Linux distro's dan op Windows?
Met een Xonar Essence STX klinkt het meer gedetailleerd als ik ALSA zonder resampling vergelijk met WASAPI (Exclusive) onder Windows.

Wat voor beiden exact hetzelfde inhoudt, namelijk dat de muziek/videospeler direct met de geluidskaart praat zonder enige vorm van software mixing.

In alsa-mixer is er zelfs een DAC filtering instelling die op Windows nergens te bekennen valt, met twee opties Sharp roll-off (default) en Slow roll-off.
Met de tweede optie valt gelijk op dat vooral melodieuze synths beter naar voren komen.

En in het geval dat meerdere applicaties toegang nodig hebben tot de geluidskaart kan er ook voor een resampler van hogere kwaliteit gekozen worden met een simpel text bestand.

GNU/Linux = OP O+
_O_
  zondag 31 mei 2015 @ 18:28:47 #265
332574 µ
alt-m
pi_153133855
Hoera voor kutweer, heb mijn file-upload en file-downloadscript naar amazon cloud drive af *O*.

Volledig encrypted (AES) :s). En hij knipt de files op in stukjes van 9GB.

Nu nog een script dat mijn dirs synct met amazon (11TB oid).
జ్ఞ‌ా
pi_153133959
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:28 schreef µ het volgende:
Hoera voor kutweer, heb mijn file-upload en file-downloadscript naar amazon cloud drive af *O*.

Volledig encrypted (AES) :s). En hij knipt de files op in stukjes van 9GB.

Nu nog een script dat mijn dirs synct met amazon (11TB oid).
Ooo nice 8-)
pi_153134052
Voor de mensen die een dual boot draaien, wat houdt jullie tegen om Windows te verwijderen?

Bij mij zijn het toch nog de games. En gewoon voor de zekerheid. ;(
pi_153134757
Voor mijn werk kan ik alleen via Windows 'inbellen'.
Plus dat het natuurlijk handig is om Windows erop te hebben, toch ruimte zat op de schijf.
  † In Memoriam † zondag 31 mei 2015 @ 19:37:08 #269
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_153136022
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:35 schreef robin007bond het volgende:
Voor de mensen die een dual boot draaien, wat houdt jullie tegen om Windows te verwijderen?

Bij mij zijn het toch nog de games. En gewoon voor de zekerheid. ;(
Bij mij ook. Steam for Linux is nog lang niet ver genoeg en het aanbod te klein. Voor de zekerheid niet, dan heb ik altijd nog wel een los laptopje of iets waar ik dingen kan doen.

Enige probleem voor nu even is dat ik geen SSD heb voor windows, dus dat is aanzetten, weglopen en een bakkie thee doen voor die eindelijk is opgestart. De games worden gewoon een beetje groot, dus elke keer weer 28 GB ofzo downloaden voor een spelletje is niet echt handig.
Carpe Libertatem
  zondag 31 mei 2015 @ 19:52:22 #270
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_153136613
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:35 schreef robin007bond het volgende:
Voor de mensen die een dual boot draaien, wat houdt jullie tegen om Windows te verwijderen?

Bij mij zijn het toch nog de games. En gewoon voor de zekerheid. ;(
Ik heb helemaal geeen windhoos, ik heb mijn computer zonder OS gekocht.
Toch heb ik dual boot, maar dan om andere linuxdistro's te testen, maar geen enkele werkt beter dan Arch

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:57 schreef gebrokenglas het volgende:
Voor mijn werk kan ik alleen via Windows 'inbellen'.
Plus dat het natuurlijk handig is om Windows erop te hebben, toch ruimte zat op de schijf.
VPN? Of bedoel je echt met een modem? NetworkManager installeren, dan zou het moeten werken.

quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Bij mij ook. Steam for Linux is nog lang niet ver genoeg en het aanbod te klein. Voor de zekerheid niet, dan heb ik altijd nog wel een los laptopje of iets waar ik dingen kan doen.

Enige probleem voor nu even is dat ik geen SSD heb voor windows, dus dat is aanzetten, weglopen en een bakkie thee doen voor die eindelijk is opgestart. De games worden gewoon een beetje groot, dus elke keer weer 28 GB ofzo downloaden voor een spelletje is niet echt handig.
Dat is misschien wel een punt. Ik heb alleen een paar Free to Play games. Demo's zijn er niet voor populaire games, maar vrije games gaat maar net. Dota2 bijvoorbeeld, het werkt goed, maar niet beter dan goed, maar ik heb ook geen losse videokaart. Als ik op Steam meer demo's kon bekijken had ik ook games gekocht.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_153138165
Eigenlijk wil ik dus helemaal geen Windows meer en absoluut geen proprietary software, maar gamen is echt een van mijn hobby's dus lastig op te geven. ;( Ik zit er dus over te denken zelf mee te doen aan het ontwikkelen van vrije software games.

Ik wil eens kijken of een game met Mega Man-gameplay iets kan gaan worden.

GoDot heb ik gevonden als interessante engine, maar Love2d zou ook kunnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2015 20:39:37 ]
  zondag 31 mei 2015 @ 21:07:30 #272
332574 µ
alt-m
pi_153139584
Ik draai al meer dan 10 jaar geen windows meer, ook geen dual boot, en ook niet op mijn werklaptop :s).
జ్ఞ‌ా
pi_153141753
Hier ook vanwege bepaalde games, native steam client is sowieso top.
Heb ook een hoop lopen testen met games in Wine en dat werkt vaak gewoon zonder al teveel gekloot, met hier en daar een game die dan toch niet zo smooth lijkt te lopen als op Windows.

Maar dat zou ook heel goed te maken kunnen hebben met instellingen in de kernel, daarom test ik verschillende timers met verschillende timer frequencies, CPU time accounting, schedulers en CPU frequency scaling.

Toch denk ik dat het het beste is om een processor te hebben met vt-d extensies zodat je je grafische kaart native kan gebruiken in een virtual machine, garantie dat je geen Windows in dual boot meer gebruikt voor games :P

[ Bericht 0% gewijzigd door DanOam op 31-05-2015 23:25:30 ]
pi_153146521
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:35 schreef robin007bond het volgende:
Voor de mensen die een dual boot draaien, wat houdt jullie tegen om Windows te verwijderen?

Bij mij zijn het toch nog de games. En gewoon voor de zekerheid. ;(
Spellen zo nu en dan, Lightroom, en willekeurige Windows-only software zoals Garmin Connect. Heb het amper nodig maar geknoei met Wine ben ik zat. (En Lightroom werkt niet in VMWare want kleurcalibratie wordt door de VMWare VGA driver weggeflikkerd ;( )
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Designer maandag 1 juni 2015 @ 00:22:43 #275
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_153146532
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:35 schreef robin007bond het volgende:
Voor de mensen die een dual boot draaien, wat houdt jullie tegen om Windows te verwijderen?

Bij mij zijn het toch nog de games. En gewoon voor de zekerheid. ;(
Solidworks / Autodesk en Adobe CS. En in mindere mate ook games.
🐙
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')