abonnement Unibet Coolblue
pi_151586068
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 11:59 schreef static het volgende:
Nee, dat nou ook weer niet. :P

Gewoon in duizenden. Een pak koekjes kost bijvoorbeeld 12000 Som.

Overigens is er een heel brak bankensysteem; mijn collega's krijgen hun salaris in contanten, wat betekent dat er aan het eind van de maand letterlijk hutkoffers met geld het kantoor binnen worden gedragen.

Het strafsysteem is hier overigens niet mals; waar je bijvoorbeeld voor een autofiefstal in Nederland je twee weken een parkje moet schoffelen verdwijn je hier meteen voor 25 jaar achter de tralies.
Collega's ontvangen geen envelop met Amerikaans briefpapier?
  woensdag 15 april 2015 @ 09:20:25 #52
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151701878
Wat rijden hier overigens onwijs veel Chevrolets rond. :o
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_151703540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:20 schreef static het volgende:
Wat rijden hier overigens onwijs veel Chevrolets rond. :o
Uzbekistan heeft een staatsfabriek in samenwerking met GM (vroeger Daewoo > Chevrolet).
  woensdag 15 april 2015 @ 10:45:24 #54
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151703853
Ah, figures. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_151713527
En daarnaast nog hele hoge importbelastingen.
  donderdag 16 april 2015 @ 04:52:16 #56
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151731952
Dat was een redelijk nare ervaring; vanochtend vroeg een roedel politie-agenten die op mijn hoteldeur bonkten om o.a. mijn paspoort te checken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_151735889
Hoe vroeg? Hoeveel? Wat voor vragen stelden ze?
pi_151736110
Hoeveel geld vroegen ze?
pi_151736867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 04:52 schreef static het volgende:
Dat was een redelijk nare ervaring; vanochtend vroeg een roedel politie-agenten die op mijn hoteldeur bonkten om o.a. mijn paspoort te checken.
Beetje hetzelfde als ze hier in China wel eens doen? Daar staan ze soms met z'n 10'en voor de deur maar stelt het verder niet heel veel voor.
  donderdag 16 april 2015 @ 11:55:02 #60
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151737922
Nooit meegemaakt in China - of waar dan ook (immigratie-politie op kantoor in Jakarta buiten beschouwing gelaten).

Viel inderdaad mee, er werd op de deur gebonkt, bijna tegelijkertijd kreeg ik een telefoontje van de receptie dat ze iemand zouden sturen voor de vertaling, die was er erg snel.

Moest mijn paspoort laten zien, met uiteraard mijn visum, maar ook de verklaringen van de hotels waar ik verbleef (moeten allemaal geregistreerd worden). Daar was wat twijfel over omdat ik voirge week van hotel gewisseld ben (voorzover ik het begreep).

Ze vroegen nog hoeveel dollars ik had (je moet álle currencies aangeven die je mee het land binnenneemt en bij vertrek laten zien hoeveel je gebruikt hebt), waarop ik liet vertalen dat ik vrij weinig zin had om dat met mjn slaperige kop alle valuta in mijn kluisje te gaan tellen (US$, HK$, Euro, RMV, IND, etc.).

Vreem genoeg accepteerden ze dat en gingen weer weg. Mij een beetje verbouwereerd achterlatend.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 16 april 2015 @ 21:21:09 #61
154052 RobertVH
I am your father
pi_151754865
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:55 schreef static het volgende:
Nooit meegemaakt in China - of waar dan ook (immigratie-politie op kantoor in Jakarta buiten beschouwing gelaten).

Viel inderdaad mee, er werd op de deur gebonkt, bijna tegelijkertijd kreeg ik een telefoontje van de receptie dat ze iemand zouden sturen voor de vertaling, die was er erg snel.

Moest mijn paspoort laten zien, met uiteraard mijn visum, maar ook de verklaringen van de hotels waar ik verbleef (moeten allemaal geregistreerd worden). Daar was wat twijfel over omdat ik voirge week van hotel gewisseld ben (voorzover ik het begreep).

Ze vroegen nog hoeveel dollars ik had (je moet álle currencies aangeven die je mee het land binnenneemt en bij vertrek laten zien hoeveel je gebruikt hebt), waarop ik liet vertalen dat ik vrij weinig zin had om dat met mjn slaperige kop alle valuta in mijn kluisje te gaan tellen (US$, HK$, Euro, RMV, IND, etc.).

Vreem genoeg accepteerden ze dat en gingen weer weg. Mij een beetje verbouwereerd achterlatend.
Heb je ook nog een douane formulier (ingevuld bij binnenkomst), waarin je opgaf hoeveel geld je contant had? En dat in je paspoort stoppen.
Toen ik het land verliet moest je een 2e formulier invullen wat je weer mee naar het buitenland nam en dat checkte ze tegen elkaar. Blijkbaar willen ze niet dat je meer geld op zak hebt als je vertrekt dan bij binnenkomst.

Ik had een paar honderd euro en dollar opgegeven bij binnenkomst, bij de grens naar Kazachstan op mn uitgaande formulier wat minder euros/dollars maar ook nog paar honderd Kazachse Tenge (gewisseld bij de grens)-
aangezien ik die Tenge niet op mn formulier had bij binnenkomst werd me door een (zowaar) redelijk engels sprekende douaneambtenaar verteld dat ik dat niet kon declareren bij exit. Ik moest maar gewoon een nieuwe formuliertje invullen en die andere valuta niet vermelden en toen was het goed en stempelde hij het af. :+ (blijkbaar ook geen zin in al het papierwerk waar hij mee te maken zou hebben..)

Wazige gebeurtenis, dan weet je het vast.. maar dat was in 2011, ik weet niet of ze nog steeds zo moeilijk doen
  donderdag 16 april 2015 @ 21:33:01 #62
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151755531
Yep. heb ik ook ingevuld en moet ik morgen weer doen (ga naar Seuol). Bij mijn collega's checken ze letterlijk de portemonai soms.

Maar ik verwacht geen problemen, het gaat vooral om de dollars. Nooit weggaan met meer dan dat je bent binnengekomen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 17 april 2015 @ 14:49:27 #63
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151774253
Ik ga onderweg naar HK. Wish me luck.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:46:37 #64
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151802750
Viel eigenlijk allemaal best mee, dat Tashkent Airport. Was een CIP, dus ging allemaal vlotjes.



Lounge is redelijk in orde, al is het aanbod wat karig om een understatement te gebruiken.



Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Boks-Chick zaterdag 18 april 2015 @ 16:48:27 #65
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_151802783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:33 schreef static het volgende:
Yep. heb ik ook ingevuld en moet ik morgen weer doen (ga naar Seuol). Bij mijn collega's checken ze letterlijk de portemonai soms.

Maar ik verwacht geen problemen, het gaat vooral om de dollars. Nooit weggaan met meer dan dat je bent binnengekomen.
waarom is dat eigenlijk? Willen ze niet (puur economisch dus) dat valuta hun land verlaat?
lolwut
pi_151803034
quote:
19s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:48 schreef BrandX het volgende:

[..]

waarom is dat eigenlijk? Willen ze niet (puur economisch dus) dat valuta hun land verlaat?
Is ook om dat zwarte handel verboden is. Ga je met meer dollars het land uit dan je erin kwam, dan kan dat aanleiding zijn voor een nader onderzoek (of voor een sneaky verzoek je extra dollars met de douanier te delen)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:17:25 #67
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151803444
Sowieso zijn ze er erg streng op, ik snap het niet helemaal want niet mijn vakgebied, maar had een meeting met de group CPO die ook een paar dagen in het land was, maar er schijnen allemaal haken en ogen aan te zitten.

Stel dat wij een contract met - ik noem maar wat: Oracle - hebben, gaat dat via allemaal routes en weet ik veel wat, iets waar onze klant in Uzbekistan (onderdeel van een groot Europees bedrijf) ook problemen mee heeft. Rekeningen kunnen niet rechtstreeks betaald worden, veel gedoe.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:04:36 #68
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151993242
het is hier wel vervelend zeg. Hong Kong overigens. Dubbele Vodka bij het zwembad.



Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_151995104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:04 schreef static het volgende:
het is hier wel vervelend zeg. Hong Kong overigens. Dubbele Vodka bij het zwembad.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Huilen hoor :'(
pi_152269498
Matige kick, maar leuke reeks om te lezen, erg herkenbaar. Werk zelf ook in de telecom (moederbedrijf van dat grasgebouw in KL), en zit ook overal en nergens, vooral Z.O.-Azie vorig jaar, dus herken veel van je foto's. :-)
  maandag 4 mei 2015 @ 18:19:07 #71
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152270010
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:58 schreef gstaad het volgende:
Matige kick, maar leuke reeks om te lezen, erg herkenbaar. Werk zelf ook in de telecom (moederbedrijf van dat grasgebouw in KL), en zit ook overal en nergens, vooral Z.O.-Azie vorig jaar, dus herken veel van je foto's. :-)
Leuk. :)

Ga morgen weer naar Shenzhen en dan volgende week naar KL.

quote:
(moederbedrijf van dat grasgebouw in KL),
Digi, of liever het moederbedrijf ervan? Ga de nieuwe CEO meeten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_152270250
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:19 schreef static het volgende:
Ga morgen weer naar Shenzhen en dan volgende week naar KL

Digi, of liever het moederbedrijf ervan? Ga de nieuwe CEO meeten.
Yep, moederbedrijf. Weer een Noor daar toch? Ik heb vorig jaar veel KL als hub gebruikt vanwege reizen in de regio, maar ontmoet nooit C-level executives. DiGi office ontloop ik ook het liefst, want takke-end vanuit KLCC en ik heb 1 keer in Subang in een hotel gezeten en dat nooit meer.

Woensdag weer op HQ in Noorwegen, nu in NL voor 5 mei. Loopt nu een project proposal voor Myanmar, lijkt me wel leuk om daar een tijdje te zitten.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 06:45:50 #73
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152287815
Heb er ook voor lange tijd gezeten, speciaal voor Digi. Eerst in KL (G-Tower hotel, redelijk goed) en later in Subang in het Empire hotel voor een paar maanden (best te doen).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_152294005
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 06:45 schreef static het volgende:
Heb er ook voor lange tijd gezeten, speciaal voor Digi. Eerst in KL (G-Tower hotel, redelijk goed) en later in Subang in het Empire hotel voor een paar maanden (best te doen).
Ze hebben mij ook wel eens in de Empire gestopt, maar ik vond het helemaal niks. Destijds was er ook geen zwembad (of het was dicht want volgens booking is er wel een) en je zit een half uur van KLCC. Die Spaanse/tapastent beneden met het terras was wel prima, en je zit snel in DiGi house.

Weet niet of je zelf keuze hebt qua accomodatie maar ik vond dit wel prima: http://kualalumpur.frasershospitality.com/en. Voor short-stay liever hotels. Grand Hyatt of Traders.

Wat ik het grote voordeel vind van KL is dat MyTeksi zo goed werkt. Als je je geen zorgen hoeft te maken over transport dan maakt dat alles veel relaxter. In Dhaka moet ik altijd precies weten hoe laat ik waar moet zijn.
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:17:59 #75
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152365711
Had Empire gekozen omdat het lekker dicht bij Digi was; had geen zin om elke dag heen en weer naar KL te gaan.

Die Spaanse tapas-tent ken ik maar al te goed, heel wat vrijdagavond borrels gehad. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')