abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 april 2015 @ 01:47:38 #1
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151318696
Hoi pipeloi!

Om met de deur in huis te vallen: ik snap iets niet. [Serieus, geen onzinreacties plz :) ]

Mijn beste vriend F., 25 jaar oud, wil een slaaf zijn. Heeft inmiddels twee meesters gevonden. Geeft bijna zijn hele leven ervoor op, laat bijna zijn hele doen en laten bepalen door hen, en niet alleen op seksueel gebied.

Klein stukje voorgeschiedenis: F. heeft nogal een kutjeugd gehad, veel dakloos geweest en van hot naar haar gegaan, krijgt volgende week eindelijk zijn eigen woonplek via begeleiding. De afgelopen weken logeerde hij bij mij, en in die tijd heeft hij zijn meesters leren kennen via Grindr. Die meesters bepalen voor hem wanneer hij zich mag aftrekken, of hij bij vrienden op bezoek mag (buiten mij om, want ze weten dat hij tijdelijk bij mij woont), en aangezien hij geen inkomen heeft, heeft hij wel eens een paydate gedaan maar leverde zijn geld bijna allemaal bij hen in. Gelukkig niet alles, zodat hij wel kon meebetalen aan ons gezamelijke levensonderhoud omdat ik ook maar weinig te besteden heb. De meesters respecteren gelukkig ook dat hij bij mij woont en er wel een lange vriendschap tussen F. en mij bestaat en wij wel normaal door moeten kunnen gaan.

Mijn vraag is eigenlijk: wat drijft iemand om een slaaf te willen zijn? Waarom wil iemand zijn hele leven in andermans handen leggen, en daarmee indirect ook vriendschappen beïnvloeden omdat de meesters vóór alles gaan? Waarom vindt een slaaf het geil om straf te krijgen? F. krijgt binnenkort een kooitje-dingetje om zijn pener waarvan de meesters de sleutel hebben, jezus zeg..

Ik snap het gewoon niet. Aan de ene kant distantieer ik me ervan, er zijn nou eenmaal dingen die ik niet wil weten. Toch krijg ik ermee te maken nu F. nog bij me woont, en ik wil het graag proberen te begrijpen maar het lukt me maar niet. Via F. vang ik wel eens wat op over andere slaven, en ze hebben één ding gemeen: hun verleden. Afgebeuld door hun ouders, en dat wordt door hen nu als hun verdere leven gezien. Vreselijk maar wel vertrouwd. Maar toch, zien ze dan niet in dat het leven niet bestaat uit slaaf zijn? F. is zelfs van plan om bij zijn meesters in te gaan wonen zodat hij voor altijd hun slaaf kan zijn. Please... en ik kan het hem maar niet aan het verstand brengen dat dat geen leven is.

Kan iemand me duidelijkheid verschaffen please?
doei
pi_151318757
Ik heb een theorie, maar hey wie ben ik?

Slechte jeugd, waarschijnlijk niet genoeg liefde/aandacht van ouders meegekregen. Heeft nooit geleerd om op zijn eigen poten te staan, anders geraak je ook niet dakloos. En dus zoekt hij nu iemand die hem gewoon commando's geeft omdat hij zelf niet weet wat hij moet doen, ook op seksueel vlak. Sommige mensen willen of kunnen het niet opbrengen om over alles zelf na te denken en om dan slaaf te zijn geeft hen gewoon rust.
pi_151318822
@ TS: Disasterbutton heeft een goede uitleg gegeven. Hoef ik niks aan toe te voegen.
Wat ik niet snap van jou waarom jij je vriend steeds probeert te overtuigen dat dat geen leven is.
Hij kiest daar zelf voor.

En er is nog iets wat ik niet goed begrijp. Je schrijft dat je vriend de volgende week zijn eigen woonplek krijgt via begeleiding. Ik neem aan dat je daarmee niet die twee meesters bedoelt.
  vrijdag 3 april 2015 @ 02:22:50 #4
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151318848
Dat van Disasterbutton is een theorie die ik zelf ook heb geconcludeerd uit de gesprekken die ik met hem voerde, maar toch wilde ik graag weten hoe jullie als buitenstaanders over dit soort dingen denken. Disasterbutton slaat wel de spijker op zijn kop. Volgende week krijgt F. eindelijk een eigen woonplekje met professionele begeleiding (@Hiddendoe, dus niet van zijn meesters maar via een begeleidingsinstantie) en ik heb de hoop dat hij dan tot andere inzichten komt. Aan de andere kant, aard van het beestje, heb ik te respecteren. Hij kiest er inderdaad zelf voor. Ik kan het alleen niet begrijpen en wil dat wel graag. Wat drijft zo iemand?

Samen met vier anderen vorm ik een groep 'beste vrienden' om hem, waar zijn meesters niet toe behoren. Wij zijn degenen die ons zorgen maken over zijn leven, en dan vooral over de praktische zaken zoals huisvesting, inkomen, werk, een functie in de maatschappij. Dingen die wij allemaal hebben in min of meerdere mate. Maar het lijkt voor ons soms of we tegen een muur praten, de meesters gaan vóór alles. Ik ben van die personen overigens de enige die van die meesters weet, ik moet mijn mond er maar over houden tegenover de rest. Vandaar dat ik ook mijn vragen hier spui omdat ik verder nergens terecht kan. Ik ben wel blij dat hij wel inziet dat hij professionele begeleiding nodig heeft om de praktische zaken op orde te krijgen, en die ook accepteert. We gaan zien hoe het gaat lopen vanaf volgende week.
doei
pi_151318891
Is het een optie dat jij samen met je vriend en zijn meesters eens met elkaar praten?
Dat jij je zorgen maakt over F.?
En dat jij wilt weten hoe het verder gaat met hem?
  vrijdag 3 april 2015 @ 03:00:34 #6
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151318953
Enkele weken terug heb ik al eens zo'n gesprek gehad, met F. en één van zijn beide meesters. Het was een hele geruststelling om van van die meester te horen dat ze hem respectvol behandelen, aangezien ik de week ervoor van een andere kennis die ook slaaf was hoorde dat de meester van hem, hem meenam naar dingen die eigenlijk neerkomen op illlegale prostitutie, mensenhandel, en dat dat eigenlijk ook zwaar illegaal was maar die slaaf niets kon doen omdat hij zo onderdrukt werd door de meester. Ik was doodsbang dat F. dat ook zou overkomen, maar zó ver gaat het bij hem gelukkig niet, al is er wel een bepaald contract. Geen idee wat daar precies instaat en ik denk ook niet dat ik dat allemaal wil weten.

Misschien heb ik een verkeerd beeld van meester-slaaf-relaties. Maak ik het erger in gedachten dan dat het eigenlijk is. Het komt waarschijnlijk ook omdat F. en ik zo'n hechte vriendschap hebben en dat ineens die meesters de hechte positie innemen. Ik vraag me dan ook af wat die vriendschap voor hem dan waard is. Ja tuurlijk, ik heb het te respecteren, maar makkelijk is het niet. Vind het fijn om te horen dat hij respectvol behandeld wordt en dat de meesters ook rekening houden met zijn gevoelens, maar ik kan het gewoon niet aanzien/horen dat hij keihard geslagen wordt (dat gebeurt dus als hij en zijn meesters samen zijn, en hij vertelt er enthousiast over). Daarom wil ik ook zo graag begrijpen wat er nou zo leuk aan is, want ik snap het gewoon niet.

Zelf ben ik een vrijgevochten persoon, ik heb het ook niet altijd makkelijk gehad maar ben wel liefdevol opgevoed. Heb hard geknokt voor de dingen die ik heb bereikt. Op seksueel gebied ben ik ook niet heel erg van de sub-domi-dingen. Seksualiteit is een spel waar je samen plezier aan beleeft en elkaar respecteert, vind ik. Dat anderen een voorkeur hebben voor dominantie of onderdanigheid, kan, maar ik wil het gewoon graag proberen te begrijpen waarom dat zo is en hoe zo iemand zich daaronder voelt.

Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken dat iemand mijn leven bepaalt. Of dat ik een ander sla omdat hij niet doet wat ik wil. Wat drijft een mens dat hij dat wel wil doen?
doei
pi_151319015
Ik heb geen flauw idee wat de drijfveren zijn van deze mensen.
En misschien moet jouw vriend er niet aan denken zelf zijn leven te bepalen. Misschien vindt hij dat heel angstaanjagend omdat hij in het verleden vaak dakloos was en dus ervan overtuigd is dat hij niet zelfstandig kan zijn.
Dat die meesters voor hem beslissen kan hem een veilig en geruststellend gevoel geven.
pi_151319061
Wat ik zorgelijk vindt is dat hij die meesters pas een aantal weken kent en nu al alles voor ze doet.
Gaat hij speciaal op paydates om voor hun geld te verdienen of deed hij dat al eerder voor zichzelf?

Ik denk ook dat hij zich bij die meesters verlost voelt van verantwoordelijkheden maar is dat wat hij nodig heeft?
Beter krijgt hij eerst zelf zijn leven op orde en dan kan hij vanuit die situatie altijd nog besluiten om slaaf t worden.
En gaan die meesters ook duurzaam voor hem zorgen of wordt hij aan de kant gezet als ze met hem klaar zijn?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 02:22 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik ben van die personen overigens de enige die van die meesters weet, ik moet mijn mond er maar over houden tegenover de rest.
Is dat wel verstandig?
Straks komt uit -nadat jij, je vrienden en de professionele begeleiding je best doen om hem te helpen- dat hij vanwege die meesters niet alleen zijn eigen gang gaat maar ook dat jij dat al die tijd al wist.

Kun je niet toegang vragen tot het keldertje?
Daar weten ze meer over het meester/slaaf gebeuren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_151319198
Ik ga er van uit dat hij homo is,heel vaak zie je dat dit voor problemen zorgt in gezinnen,en mischien daarom ook de slechte omgang met z'n ouders,als ik hem was zou ik professionele hulp gaan zoeken,slaaf zijn prima,maar mag buiten de gesloten deuren niet het leven gaan bepalen.
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:27:53 #10
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_151319676
Ik was in de veronderstelling dat een man vaak voor een Meesteres gaat, dus ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat hij op mannen valt.

De uitleg van disasterbutton lijkt me de meest voor de hand liggende op basis van jouw conclusies TS, ik was tot dezelfde gekomen. Maar dan denk ik wel dat dit beter in R&P had kunnen staan ;)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  Official ESF Kreviewer vrijdag 3 april 2015 @ 08:35:39 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_151319752
Waarom zou een voorkeur voor BDSM alleen maar kunnen komen door een slechte jeugd? Dat iemand een andere voorkeur heeft, wil niet zeggen dat dat meteen ergens door komt of dat iets aan de hand is.
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:46:00 #12
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_151319896
Voor sommige mensen kan het prettig zijn. Bijv. als ze vaak verkeerde keuzes hebben gemaakt of dat hun loopbaan gekarakteriseerd wordt door keuzes maken.

Dan is het prettig om de controle eventjes weg te geven. Geen keuzes meer hoeven maken maar domweg doen wat je gezegd wordt.

Wordt er op een gegeven moment ook een knop omgezet dat meester en slaaf ook 'normaal' met elkaar om kunnen gaan? Of blijft deze hiërarchie altijd?

Het hele onderdanige gedoe is overigens niets voor mij.
pi_151320784
Ik vind het apart dat je zijn voorgeschiedenis vertelt in de OP. Het gaat er namelijk om dat jij niet begrijpt waarom hij iets wilt, dan kun je er allerlei aspecten bij halen maar dat lijkt me niet de goede insteek.

Dat het gevaarlijk is ben ik overigens met je eens. Er wordt in allerlei circuits hard misbruik van je gemaakt als je emotioneel niet helemaal jezelf bent of alles kunt handelen. Dat is wel een pluspunt van jou, dat je je zorgen maakt en er voor je vriend bent.

Echter, wat je vertelt zijn ook vooral seksuele voorkeuren. Dat hij niet mag masturberen of een kuisheidsgordel omkrijgt. Om dat even kleiner te maken; bijna iedereen vind het lekker om het klaarkomen bijvoorbeeld uit te stellen of er mee te wachten zodat je nog harder klaarkomt. Dat is volgens mij iets van puur genot. In grotere zin komt dat neer op wat hij wilt.

Wat ik zou waarderen is dat je zo op de hoogte bent en jouw vriendschap met hem 'mag blijven bestaan'. Klinkt apart, maar in die wereld worden vriendschappen soms volledig weggegooid en dat is hier niet zo. Dus wees daar blij mee en heb daar vertrouwen in.

Waarom vraag je niet wat meer aan je vriend en zijn 'meesters' over de situatie? Zij zijn degene die jou van veel antwoorden kunnen voorzien. Hier speculeren over waarom die vriend het mogelijkerwijs leuk zou vinden is bijna harteloos want daarmee ondermijn je zijn gevoel en moraal. Als je het wilt hebben over bdsm voorkeuren, prima. Er zijn veel theorieen over waarom mensen bdsm leuk vinden. Dit kan van heel klein; vastbinden tot veel groter zoals dit. In ieder geval hebben veel mensen ervaring met bdsm, zie ook de laatste film 50 tinten en hoe de verkoop van allerlei seks attributen hierbij gestegen is.

Echt een inwonende slaaf zijn gaat wel verder dan een paar handboeien uitproberen, maar ik gok dat jouw vriend daar wel over kan vertellen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_151320967
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 02:00 schreef disasterbutton het volgende:
Ik heb een theorie, maar hey wie ben ik?

Slechte jeugd, waarschijnlijk niet genoeg liefde/aandacht van ouders meegekregen. Heeft nooit geleerd om op zijn eigen poten te staan, anders geraak je ook niet dakloos. En dus zoekt hij nu iemand die hem gewoon commando's geeft omdat hij zelf niet weet wat hij moet doen, ook op seksueel vlak. Sommige mensen willen of kunnen het niet opbrengen om over alles zelf na te denken en om dan slaaf te zijn geeft hen gewoon rust.
Dat is een leuke theorie maar ik denk niet dat je het volhoud om 24/7 andermans wil opgelegd te krijgen als dit het enige is waarom je het doet. Als je jezelf in deze jongen zou plaatsen, zou je dat dan kunnen?

Omdat je slechte keuzes gemaakt hebt in het verleden, die overigens niet alleen bij jezelf liggen en waarbij je, zeker in Nederland, nog een grote keuze hebt om je leven om te gooien is dit niet iets wat als eerste optie in je opkomt.

Je komt ook niet zomaar met bdsm in aanraking. Dat is echt iets waar je naar op zoek moet. Er staat geen bordje op straat met; deze kant op.

Ik denk niet dat iemand denkt; joh ik heb een slechte jeugd gehad, ik weet niet meer wat ik moet doen dus(en ondanks dat ik nu bij iemand woon en het ok gaat) kies ik ervoor om rigoreus een andere kant op te gaan. Ik denk dat je zeker een interesse moet hebben in bepaalde aspecten voordat je dit uberhaupt te zien krijgt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:44:33 #15
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_151322013
Interessant fenomeen wel. Wist niet dat het in de praktijk zo ver ging.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_151322173
Ik denk dat het voor hem ook heel veilig kan voelen, het zorgen, zich ontfermen over hem.
  FOK!mycroftheld vrijdag 3 april 2015 @ 11:10:47 #17
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_151322549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Interessant fenomeen wel. Wist niet dat het in de praktijk zo ver ging.
Het gaat ook lang niet in alle gevallen zo ver als in de OP wordt beschreven. De meeste mensen die zich met BDSM bezighouden doen dit alleen tijdens seks en houden zich er verder niet zo mee bezig. Het lijkt mij in ieder geval niets en zal in mijn geval ook erg snel gaan vervelen. Als ik een avondje bdsm heb gedaan dan heb ik er daarna ook even geen zin meer in, ook heb ik niet altijd zin in bondage en is vanilleseks ook wel een keer fijn. Dan blijven de momenten dat ik het wel doe ook speciaal.

Echter zijn er natuurlijk gevallen waar het er erg extreem aan toe kan gaan; het zijn van een fulltime slaaf of meester valt daar imo ook onder en is iets waar ik in ieder geval niet zo'n fan van ben. Maar ja, voor ieder wat wils.
pi_151326123
Ik vind het bijzonder dat hij geld moet inleveren.

Maar die moeilijke jeugd kan een reden zijn dat hij op zoek is naar extreme afhankelijkheid. Maar dan heb je al wel last van een hechtingsstoornis.

Iedereen zoekt een bepaalde mate van afhankelijkheid.

Of je dit nu 1 op 1 kunt vertalen van hechtingsstoornis probleem naar bdsm lijkt me wel sterk. Al kunnen mensen met forse hechting problemen wel extreme relaties hebben.
pi_151327454
Lastig dilemma TO. Ik begrijp ook niet echt wat jouw vriend drijft. Zelf ben ik ook onderdanig in bed maar dat beperkt zich wel echt tot mijn seksleven. Daarbuiten zou ik er echt niet aan moeten denken om gedomineerd te worden. Maar in bed vind ik het waanzinnig geil om gedomineerd, geslagen en zelfs vernederd te worden.
pi_151327858
Interessant topic. Ik heb in het verleden een slaaf in m'n kennissenkring gehad en wat ik van haar begrepen heb gaat het om twee dingen; enerzijds is het veilig omdat je zelf geen keuzes hoeft te maken, en anderzijds is je enige taak je meester te behagen. En dat is iets dat als haalbaar voelt en als je gefaald hebt kun je het alsnog goedmaken door gestraft te worden. Een soort eind-goed-al-goed dus.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:09:21 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151329733
in je jeugd word je gevormd voor de rest van je leven, de gedachten die jij hebt over goed en slecht zitten er bij de geboorte nog niet in, die worden er in gepraat door je omgeving en worden gevormd door wat er met je gebeurt. dus misschien dat het daardoor is ontstaan. sowieso, mensen willen een zinvolle invulling aan hun leven geven. als dat alleen maar kan door een slaaf te zijn, dan is dat voor hun iets wat voldoening geeft.

Verder ben ik wel van die sub/domi dingetjes, ik vind het bij tijd en wijlen wel geil.. maar het moet niet mijn privé leven gaan bepalen zoals bij deze gast het geval is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151330028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 03:00 schreef Prins_Pils het volgende:
Enkele weken terug heb ik al eens zo'n gesprek gehad, met F. en één van zijn beide meesters. Het was een hele geruststelling om van van die meester te horen dat ze hem respectvol behandelen, aangezien ik de week ervoor van een andere kennis die ook slaaf was hoorde dat de meester van hem, hem meenam naar dingen die eigenlijk neerkomen op illlegale prostitutie, mensenhandel, en dat dat eigenlijk ook zwaar illegaal was maar die slaaf niets kon doen omdat hij zo onderdrukt werd door de meester. Ik was doodsbang dat F. dat ook zou overkomen, maar zó ver gaat het bij hem gelukkig niet, al is er wel een bepaald contract. Geen idee wat daar precies instaat en ik denk ook niet dat ik dat allemaal wil weten.

Misschien heb ik een verkeerd beeld van meester-slaaf-relaties. Maak ik het erger in gedachten dan dat het eigenlijk is. Het komt waarschijnlijk ook omdat F. en ik zo'n hechte vriendschap hebben en dat ineens die meesters de hechte positie innemen. Ik vraag me dan ook af wat die vriendschap voor hem dan waard is. Ja tuurlijk, ik heb het te respecteren, maar makkelijk is het niet. Vind het fijn om te horen dat hij respectvol behandeld wordt en dat de meesters ook rekening houden met zijn gevoelens, maar ik kan het gewoon niet aanzien/horen dat hij keihard geslagen wordt (dat gebeurt dus als hij en zijn meesters samen zijn, en hij vertelt er enthousiast over). Daarom wil ik ook zo graag begrijpen wat er nou zo leuk aan is, want ik snap het gewoon niet.

Zelf ben ik een vrijgevochten persoon, ik heb het ook niet altijd makkelijk gehad maar ben wel liefdevol opgevoed. Heb hard geknokt voor de dingen die ik heb bereikt. Op seksueel gebied ben ik ook niet heel erg van de sub-domi-dingen. Seksualiteit is een spel waar je samen plezier aan beleeft en elkaar respecteert, vind ik. Dat anderen een voorkeur hebben voor dominantie of onderdanigheid, kan, maar ik wil het gewoon graag proberen te begrijpen waarom dat zo is en hoe zo iemand zich daaronder voelt.

Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken dat iemand mijn leven bepaalt. Of dat ik een ander sla omdat hij niet doet wat ik wil. Wat drijft een mens dat hij dat wel wil doen?
Bij iemand die serieus bezig is, geen rare dingen wordt er altijd keurig besproken wat wel en wat niet. De "slaaf" heeft hierin alle macht in handen, die beslist wat de grenzen zijn. Ook zou er altijd een mogelijkheid moeten zijn om af te kunnen tikken, om nee te zeggen.

Je schrijft wat over een "contract", daarin staan waarschijnlijk de afspraken die gemaakt zijn, misschien kan je die eens inzien. Alhoewel het schokkend kan zijn als er een sub-lijst bij zit waarop de "slaaf" heeft ingevuld waarin hij geinteresseerd is, wat hij erg graag wil doen en wat hij niet wil doen.

Dit zijn zaken die je in de gaten kan houden, vraag bv eens wat er is afgesproken over stopwoorden en grenzen. Zolang dat veiligheidsnet er is en gerespecteerd blijft worden denk ik dat je je niet teveel zorgen moet maken.
Het is een beetje lastiger zo omdat het over iemand gaat die wat zwakker is mentaal, maar bij iemand die gewoon normaal in de schoenen staat is die wederzijdsheid meer dan voldoende om geen extra risico in te houden.

Het beeld dat "slaven" e.d. allemaal een treurig verleden hebben klopt trouwens niet, het is meer dat bij dit soort zaken die koppeling snel gemaakt wordt en bij bv een kapper nooit.
Het kan wel zijn dat iemands verleden er wat mee te maken heeft, maar dat hoeft helemaal niet.
Ik ken iig veel mensen met een prima verleden zonder problemen die ook aan dit soort dingen doen.

Ik kan je weinig vertellen over de behoefte naar zo'n machtsovergave, mijn behoefte naar bdsm beperkt zich rond de seks, in de rest van het leven blijf ik gewoon zelf bepalen.
De behoefte naar bdsm zou ik bijna een soort van geaardheid willen noemen, in mijn hele seksuele ontwikkeling is deze behoefte er geweest.
Ik vind het heerlijk om mezelf helemaal over te geven, het doet wat met me. En de pijn geeft een extra dimensie aan het genot dat lastig uit te leggen valt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:28:17 #23
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151330268
Iedereen bedankt voor de serieuze reacties! :) Natuurlijk heb ik hier vaak over gepraat met F. maar veel verder dan een 'zo ben ik nou eenmaal, en altijd geweest vanuit vroeger' kwam het niet.

Op mijn vraag wat iemand er nou zo leuk aan kan vinden geven velen van jullie hetzelfde antwoord. Dat het vanuit het verleden kan komen (dat niet hoeft, maar in dit geval wel waarschijnlijk is) en dat het een soort veilig gevoel geeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 04:22 schreef jeroen25 het volgende:
Is dat wel verstandig?
Straks komt uit -nadat jij, je vrienden en de professionele begeleiding je best doen om hem te helpen- dat hij vanwege die meesters niet alleen zijn eigen gang gaat maar ook dat jij dat al die tijd al wist.
Daarom kaart ik mijn vragen ook hier aan. F. vertrouwt van het groepje helpende vrienden om hem heen alleen mij hiermee, de anderen mogen dit niet weten. Ik wil er dolgraag met ze over praten maar dat doe ik niet, ik wil niet dat hij hen door mij kwijtraakt omdat ze zijn keuzes niet accepteren. Ik heb ook moeite met de acceptatie, vooral omdat ik er ook mee te maken krijg zolang hij nog bij mij woont, maar daarom wil ik het ook zo graag begrijpen allemaal.

Ik zal even kijken of ik nog op meer van jullie kan reageren en duidelijkheid verschaffen :)
doei
  FOK!mycroftheld vrijdag 3 april 2015 @ 15:28:55 #24
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_151330297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:09 schreef Maanvis het volgende:
in je jeugd word je gevormd voor de rest van je leven, de gedachten die jij hebt over goed en slecht zitten er bij de geboorte nog niet in, die worden er in gepraat door je omgeving en worden gevormd door wat er met je gebeurt. dus misschien dat het daardoor is ontstaan. sowieso, mensen willen een zinvolle invulling aan hun leven geven. als dat alleen maar kan door een slaaf te zijn, dan is dat voor hun iets wat voldoening geeft.

Verder ben ik wel van die sub/domi dingetjes, ik vind het bij tijd en wijlen wel geil.. maar het moet niet mijn privé leven gaan bepalen zoals bij deze gast het geval is.
Klopt, heel veel denken dat het hebben van een bepaalde fetisj dan ook te maken heeft met wat er tijdens je jeugd is gebeurd. Ik kan echter niet bedenken waarom ik van bondage hou. Ik was iets van 14 jaar toen ik me bedacht dat ik vastgebonden vrouwen er wel erg leuk uit vond zien, dacht dat ik gestoord was en heb er nooit veel over gesproken. Echter door de opkomst van internet een paar jaar later ben ik er naar gaan zoeken en kwam er zo achter dat ik niet de enige ben en dat het eigenlijk niet eens zo gek is, ervan uitgaande dat het op vrijwillige basis gebeurd natuurlijk.

Ik kan echter niets bedenken waar dit vandaan kan komen. Ik heb geen slechte jeugd gehad, ben niet gepest en ben prima behandeld door mijn ouders.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:30:40 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151330345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Bij iemand die serieus bezig is, geen rare dingen wordt er altijd keurig besproken wat wel en wat niet. De "slaaf" heeft hierin alle macht in handen, die beslist wat de grenzen zijn. Ook zou er altijd een mogelijkheid moeten zijn om af te kunnen tikken, om nee te zeggen.

Je schrijft wat over een "contract", daarin staan waarschijnlijk de afspraken die gemaakt zijn, misschien kan je die eens inzien. Alhoewel het schokkend kan zijn als er een sub-lijst bij zit waarop de "slaaf" heeft ingevuld waarin hij geinteresseerd is, wat hij erg graag wil doen en wat hij niet wil doen.

Dit zijn zaken die je in de gaten kan houden, vraag bv eens wat er is afgesproken over stopwoorden en grenzen. Zolang dat veiligheidsnet er is en gerespecteerd blijft worden denk ik dat je je niet teveel zorgen moet maken.
Het is een beetje lastiger zo omdat het over iemand gaat die wat zwakker is mentaal, maar bij iemand die gewoon normaal in de schoenen staat is die wederzijdsheid meer dan voldoende om geen extra risico in te houden.

Het beeld dat "slaven" e.d. allemaal een treurig verleden hebben klopt trouwens niet, het is meer dat bij dit soort zaken die koppeling snel gemaakt wordt en bij bv een kapper nooit.
Het kan wel zijn dat iemands verleden er wat mee te maken heeft, maar dat hoeft helemaal niet.
Ik ken iig veel mensen met een prima verleden zonder problemen die ook aan dit soort dingen doen.

Ik kan je weinig vertellen over de behoefte naar zo'n machtsovergave, mijn behoefte naar bdsm beperkt zich rond de seks, in de rest van het leven blijf ik gewoon zelf bepalen.
De behoefte naar bdsm zou ik bijna een soort van geaardheid willen noemen, in mijn hele seksuele ontwikkeling is deze behoefte er geweest.
Ik vind het heerlijk om mezelf helemaal over te geven, het doet wat met me. En de pijn geeft een extra dimensie aan het genot dat lastig uit te leggen valt.
Klopt, je spreekt vantevoren af wat je wel en niet mag doen. Ik speelde onlangs trouwens een spelletje 'Hurt me plenty', wat hierover gaat, en waarbij je dus ook vantevoren 'af moet spreken' hoe ver je gaat. Dit is hier gratis te downloaden: http://radiatoryang.itch.io/hurt-me-plenty
Als je je slaaf te vaak slaat en/of te hard dan moet ie eerst herstellen, emotioneel en fysiek. En zo gaat het spelletje al een maand lang voor mij op slot omdat ik te ver ging ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')