abonnement Unibet Coolblue
pi_430432
Hee Cynix: begin je nu helemaal over te hellen? Reken maar dat het zwaar is in dat huis: de camera's, al die vage types bij elkaar, die vreselijke weekopdrachten, en dan al je eigen illusies ook nog die je waar wilt maken.

Moor en Tante Bep: jullie hebben een goed geheugen of het staat op tape, maar dit waren inderdaad de momenten die ik bedoelde. Genant, dat was het. (Die opmerking over Zorreguita was niet slim, nee. Gelukkig ambieert Ed geen serieus praatprogramma, hij wil dacht ik in de showbusiness!)

Miracle: okee, nog een keer dan, ik ben een Ed-fan. Zeker nu hij opeens van iedereen de bons krijgt.

[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 31-10-2000 01:29]

  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:31:11 #52
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430436
Nee Torp, ik hel niet over, al ben ik nooit te beroerd om m'n mening bij te stellen als daar goede argumenten voor aangedragen worden.

Ik weiger gewoon te geloven dat de Ed die we hier vanavond zagen dezelfde is als de Ed die we kennen uit het BB-huis. En nu brengt Moor weliswaar een aantal verzachtende omstandigheden naar voren, maar ik had zo gehoopt dat Ed tegen de genoemde omstandigheden opgewassen zou zijn. Ik had zo gehoopt dat hij niet door Moor in bescherming zou hoeven worden genomen;

'Míjn' Ed kon prima voor zichzelf opkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 31-10-2000 01:32]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_430439
Ik vind het niet erg dat ook Ed (zelfs Ed!) kan falen. Dat maakt hem alleen maar sympathieker.
En de Ed van de eerste avond, dat vreselijke opzetje met die Bungiejump-overall, toen was-ie ook nog niet op dreef, hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 31-10-2000 01:36]

  dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:35:53 #54
798 voyeur
bemoeit zich
pi_430441
Oververmoeid en nog teveel onder de indruk van alles. Niet de Ed die we eerder zagen, maar hij bewees, voor wie daar nog aan twijfelde, in ieder geval geen getalenteerd acteur te zijn. Gewoon een mens; eigenlijks zelfs een gewoon mens. Waren er maar meer van.

p.s. Moor, na al die tijd zijn we het de afgelopen week kennelijk toch weer gloeiend eens

Here we are now, entertain us.
pi_430452
[speciaal hiervoor de boel weer aangezet - hopelijk is het dat waard]
Hij kreeg de kans niet om de boel naar z'n hand te zetten, dat was het waardoor Ed niet uit de verf kwam. Daardoor misten we zulke heerlijke uitspraken als "Nu komt m'n vrouw, let maar op!" - ja, toen zweefde Ed van de adrenaline.
B&vD wilden hem die kans niet geven. Opgelucht gingen ze met z'n allen van tafel, en lieten onze Ed achter met Zalm. Zalm, de geroutineerde en Ed, het groentje. Zalmpje gunde ons Edje nog een vriendelijk woord, terwijl de rest in een hoekje opgelucht het succes stond te vieren met Lotti (die van die gevoelloze vertolking van het prachtige "Guantanamera").

[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 31-10-2000 02:01]

  dinsdag 31 oktober 2000 @ 02:11:39 #56
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_430459
quote:
Op 31 oktober 2000 02:00 schreef Torp het volgende:
Zalm, de geroutineerde en Ed, het groentje.
Exact geformuleerd. Bijna een Doordeveliaans "kind wat in de pyama nog bij de volwassenen mocht zitten". Vader Zalm, om de lieve vrede dan maar, even met Edje klessebessen. Ik vond het naar om naar te kijken. Of Ed nu goed, slecht, gedrogeerd of ziek was: hij sloeg een modderfiguur. En zelfs als je ergste vijand dat overkomt zit er (hopelijk) diep in je nog een stemmetje wat piept: "Nou nou nou, dát hoeft nu ook weer niet".
Ben te zaai voor een signature
pi_430460
quote:
Op 31 oktober 2000 01:22 schreef Harry het volgende:
Moor,

Ik vind het een kunst hoe jij jezelf kan verwoorden !
Ben best wel jaloers...
Nog boeiender vind ik hoe jij iets recht kan lullen wat scheef is.

Oprechte complimenten !


En ook ff aan Cynix :

Een held zijn, doe je niet 24 uur aan één stuk, in welke proportie dan ook. Een held zijn is voor een moment boven jezelf uitstijgen, kreunend en vloekend of huilend weliswaar, maar toch.
Daarna ben je weer gewoon mens. Wat wij - de would-be-helden - doen, is verwachten dat 'onze held-van-het-moment' voortaan altijd zo is, desnoods verzinnen we er nog wat extra vermogens van hem bij.

Maar de werkelijkheid is anders. Vanaf de eerste onderbreking (midden in zijn beantwoording) "waarom kijk je nou in die camera, hou daar toch 'ns mee op, man!",
gaan bij Edje de "shields up". Oja, ik zit hier in het hol van de leeuw, en tegelijkertijd verliest hij een grote troef, zijn charme, en gaat op 'serieus'-mode. Precies dat wat Zalm zo goed uitlegde over zijn functie als minister van financiën.

Wìj maken er die '24-uurs-super-held' van, en dus zijn we dan ook automatisch teleurgesteld. En vanzelfsprekend weer koren op de molen van degenen, die hem toch al niet 'hadden zitten'. Erg doorzichtig allemaal, en niet veel verschillend van Frits en Henk met hun 'hype-speelgoed'.

Ik zou zeggen: probeer allemaal maar eens een paar seconden boven jezelf (je angsten, je opvoeding, je geprogrammeerdheid) uit te stijgen, en als dat gelukt is, houd het daarna dan 24 uur vol elke dag.
Als het je lukt, kom je meteen in mijn programma (als 'buitenaards wezen' dan...)

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 31-10-2000 02:12]

pi_430469
Torp, ik heb de uitzending zo objectief mogelijk proberen te bekijken want ik ben nl. niet bepaald een fan van Ed en wat is er dan makkelijker dan je te gaan zitten verkneuteren.

Voor sommige mensen die Ed op een voetstuk hadden geplaatst is hij daar nu wellicht vanaf gevallen, daar ben ik niet rouwig om moet ik eerlijk zeggen, ik vond de verheerlijking en het ophemelen soms echt genant, dus een tandje minder kan geen kwaad lijkt me.

Mijn persoonlijke mening over Ed is hierdoor echter juist wat positiever geworden, we zagen hem altijd als de vragensteller die mensen uit hun tent lokte of als gespreksleider waarbij ik altijd een slag om de arm hield of het wel of niet de waarheid was wat hij vertelde.

Nooit heb ik het gevoel gehad naar iemand te kijken die zich niet uitermate bewust was van de camera's of precies wist wat hij zei en wat hij daarmee wilde bereiken. Ik denk dat dat ook hetgeen is wat bij een hoop mensen de indruk wekt dat ze met een acteur van doen hebben. Er was zo over nagedacht en hij gaf dat ook min of meer aan vanavond toen hij zei dat hij vond dat hij mensen moest prikkelen.

Vanavond zag ik niet die gespreksleider of vragensteller, wat hij zei was niet van te voren bedacht, waardoor hij dan ook een stuk natuurlijker overkwam en ik vond dat een verademing vergeleken bij de Ed die ik in BB heb gezien.

pi_430628
Wie ben ik om te oordelen, maar toch.
Na alle bovenstaande gelezen te hebben:
vind ik onderstaande reactie het meest
treffende:Geplaatst door Ronaldsen - dinsdag 31 oktober 2000 00:09

--------------------------------------------------------------------------------
Kom op mensen, jullie hebben het toch allemaal met eigen ogen gezien?
Die Ed is knettergek!!!
Ik wist niet dat het zo erg was... ik ben bang dat het VOO nog geld gaat kosten. Die Ed komt nergens meer aan de bak.
Ik vond die opmerking van Helmut Lotti waarin hij opmerkte het raar te vinden dat dit soort mensen niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen trouwens heel goed


==========================================
Ik ben het hiermede van harte eens.
Maar zulke met zich zelf ingenomen gekken, egotrippers en zich boven het gepeupel verheven voelenden zijn niet meer te redden.
Medelijden is niet nodig, zij staan immers
ver boven ons. En o ja de dorslag gaf bij
mij dat hij na Elvis/Marten Luther enz
rustig doorging zichzelf op gelijke nivo
te plaatsen als een Zalm die in een week
een miljoenennota schrijft. HAHAHAHAHA
HAHAHAHAHA HAHAHAHAHA.

CU SOON

Ik denk derhalve ik ben
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 08:43:53 #60
5955 Miracle
Been there, done that
pi_430637
Misschien had je dan toch maar zelf moeten kijken.

Zalm vergeleek zichzelf met Ed, en niet andersom.

Jammerjoh.

Doordevil: Het is verdomme net de Kelly family die uitrust van een uitputtende tournee
  Moderator dinsdag 31 oktober 2000 @ 09:01:06 #61
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_430654
De houding die Frits en Henk aannamen, balanceerde tussen ongeïnteresseerd en vijandig. Voor Ed, die totaal niet gewend is met media-aandacht om te gaan, was het de afgelopen dagen natuurlijk een gekkenhuis. Erg makkelijk hoor, voor twee geslepen rotten om dan zo iemand belachelijk te maken. Knapper was het geweest om hem op z'n gemak te stellen en er een interessant gesprek van te maken.

En als ze niet geïnteresseerd zijn in Ed: nodig hem dan niet uit! BvD dweept altijd zo met zijn journalistieke onafhankelijkheid! Of was dit een 'moetje' van de Holland Media Groep? Ligt daar misschien de diepere irritatie?

Los daarvan lijkt er met Ed ook wel echt iets mis, behalve zijn duidelijke oververmoedheid: hij schat zijn 'status' volkomen verkeerd in ('dan bestel je de videoband met mijn statement maar'). Dat is niet alleen een kwestie van zenuwachtigheid en verkeerde vragen. Maar had 'm daar nou eens op een open, geïnteresseerde manier mee geconfronteerd, ipv alleen een vijandige sneer te maken naar iemand die sinds twee dagen BN-er is.

Het is sneu voor de mensen die dachten een nieuwe Goeroe gevonden te hebben: Ed blijkt ook maar een mens. Wat voor mens? Barend en Van Dorp hebben ons daarover in ieder geval niet wijzer gemaakt. Prutswerk, heren. De hele uitzending was trouwens een rommeltje.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 31-10-2000 09:06]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_430664
Ja dit was absoluut een 'moetje', zagen we vorig jaar ook al Mauwries, Karin, Willem en noem ze maar op eerst hun verplichte nummer bij BvD doen, moesten ze destijds ook nog eens hun opwachting maken in het programma Koffietijd!

Ik weet niet of dat nu nog zo is, weet niet eens of dat programma nog wel bestaat.

Vorig jaar moesten de bewoners al met al een stuk of 10 verplichtingen nakomen van Sjonnie.

  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 09:31:02 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430677
Ik vond in de eerste plaats dat er teveel mensen waren. Zalm en Lotti kregen de meeste zendtijd, maar waar het achteraf overging, beats me. Quantanamera was 10x niks, geef mij maar de Wycleff Jean uitvoering. Maar goed, Ed was erg wazig, volgde de gesprekken niet en dan ben je snel uitgepraat. Vond dat Van Dorp gelijk had toen hij Ed wel een beetje vervelend vond. We weten allemaal dat Ed goed van tongriem is gesneden en zelfs dat hoeft niet om je staande te houden tussen de Big Three.
Lekker makkelijk om te zeggen tegen Lotti: vraag de band maar op. Ja hallo, als je dat 3x zegt, dat je er niet over wilt praten dan is het logisch dat ze je links laten liggen. Het is wel een liveprogramma, het moet wel lopen. Ik vond het dus ook een fantastische opmerking van Mulder na de zoveelste keer dat Ed niets wou zeggen: 'Nu wil ik er niks meer over gevraagd hebben'

Als Ed echt Ed is dan is het toch wel een beetje een zielig figuur.

Oja, tot slot. Bij de andere ex BB bewoners, zoals bv Ali had ik altijd dat ik ze sympathieker buiten het huis vond dan erin. Bij Ed is het andersom.

  dinsdag 31 oktober 2000 @ 10:05:42 #64
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_430740
quote:
Op 31 oktober 2000 09:31 schreef SunChaser het volgende:

Oja, tot slot. Bij de andere ex BB bewoners, zoals bv Ali had ik altijd dat ik ze sympathieker buiten het huis vond dan erin. Bij Ed is het andersom.


Je bent Leo zeker al vergeten, hè Sunnie?

Verder ben ik het eens met Roach:

quote:
Exact geformuleerd. Bijna een Doordeveliaans "kind wat in de pyama nog bij de volwassenen mocht zitten". Vader Zalm, om de lieve vrede dan maar, even met Edje klessebessen. Ik vond het naar om naar te kijken. Of Ed nu goed, slecht, gedrogeerd of ziek was: hij sloeg een modderfiguur. En zelfs als je ergste vijand dat overkomt zit er (hopelijk) diep in je nog een stemmetje wat piept: "Nou nou nou, dát hoeft nu ook weer niet".
Ik vond het af en toe ook bijna pijnlijk om naar te kijken. Verder ben ik het eens met degenen die hierboven al zeiden dat dit bepaald niet de beste uitzending van BVD was die ik ooit gezien heb, maar ik blijf er bij dat ze hem niet harder aanpakten dan doorgaans anderen. Ook hier geldt dat je weet waar je aan begint, alhoewel het natuurlijk mogelijk is dat hier door BB 'verplicht' aan mee moest doen. Maar ja, gezien zijn opstand in het huis kun je je ook weer niet voorstellen dat Ed zich zou laten dwingen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_430747
Het was inderdaad een genante vertoning gisteravond !!!

Het was duidelijk te zien dat Ed heel zenuwachtig was en daarom geforceerd overkwam !!

Maar wat ik nou niet snap is dat ze in dat programma veel aandacht besteden aan big brother terwijl ze het zelf helemaal niks vinden (vooral jan mulder)

pi_430754
Heb genoten! Ed kreeg eindelijk eens een koekje van eigen deeg!
pi_430767
Ed is duidelijk door de mand gevallen in de uitzending van BvD. Hij heeft er te makkelijk over gedacht. De bewoners in het BB huis waren niet in staat om tegengas te geven, maar in real life blijkt het toch anders te zijn. Maar de mensen waar hij bij BvD mee te maken had zijn gewoon een maatje te groot voor hem. Jammer voor Ed maar exit TV ambities, op een truttig spelletjes programma na. Veel succes!!!

Heerlijk om te zien dat iemand die zichzelf overschat de mist in gaat.

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 10:28:48 #68
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430774
quote:
Op 31 oktober 2000 10:24 schreef Delta het volgende:
Jammer voor Ed maar exit TV ambities, op een truttig spelletjes programma na. Veel succes!!!
Heerlijk om te zien dat iemand die zichzelf overschat de mist in gaat.
Zo is het, want Ed zag volgens mij BB als opstapje naar een tv-spelletje.
pi_430800
Ik weet niet of jullie dit was opgevallen, maar hij zat nog steeds een spelletje te spelen. Bijvoorbeeld die vraag die hij zogenaamd niet gehoord had. Aan zijn houding kon je zien dat hij de vraag wel degelijk gehoord had! Hij is gewoon iemand die dwars wil liggen omdat ie dwars wil liggen en gooit dan allerlei vage principes naar buiten die nergens op gebaseerd zijn. Het is en blijft zoals hij zich op TV gedraagd een Joker. Ik blijf het maar een verwend kind vinden
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 10:45:02 #70
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430807
quote:
Op 31 oktober 2000 10:41 schreef basset het volgende:
Het is en blijft zoals hij zich op TV gedraagd een Joker.
Misschien wel, maar als het verkeerd overkomt en niemand begrijpt hem, dan slaat hij toch de plank mis.
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:13:14 #71
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_430858
Wat een geweldige uitzending gisteravond...

Wat nou 'Ed valt door de mand'? Het is altijd al een klein kind geweest. In het BB huis probeerde hij zoveel mogelijk uit zijn medebewoners te halen. Not! Ed was daar gewoon voor zijn eigen ego en wist vantevoren dat je door reacties uit te lokken bij de andere bewoners ook zelf lekker vaak in beeld komt. De reactie en het verzet van Ed op de oneerlijke regels waren puur gespeeld. Ed wist vantevoren dat het in het BB huis er zo aan toegaat. Hij refereerde notabene zelf aan de belachelijke procedure met Rex en Miranda. Ed heeft hierbij zelf ook gezien hoe de oude garde reageert op nieuwe bewoners. Als je het hier niet mee eens ben, moet je het huis niet in gaan.

Het verzet van Ed was dus gewoon een manier om nog even in de schijnwerpers te staan. Nog even een paar krokodillentranen ertegenaan gooien en ja hoor, heel Nederland praat over Ed.

Bij Barend en Van Dorp heeft Ed de kans gekregen om zijn sollicitatie in medialand af te ronden. In plaats daarvan gedroeg hij zich als een klein kind. Het zogenaamde concentratieverlies 'wat was de vraag? ja sorry hoor ik was even afgeleid' was overduidelijk de reactie van een puber. Hij was gewoon beledigd dat hij niet alle aandacht kreeg van B&VD. 'Nu hoeft het al niet meer' leek zijn gezicht ons te zeggen.

Er zitten 6 mensen aan tafel, waarvan 3 gasten. Logisch dat de aandacht wordt verdeeld en als er niet vlot genoeg op vragen wordt geantwoord en zelfs het antwoord zelf het ontwijken van de vraag betreft, dan gaat de aandacht naar de andere twee gasten. Je weet dat het op die manier gaat bij B&VD. Ed heeft wel degelijk een kans gehad, maar door zijn gedrag heeft hij het zelf verprutst.

Wat een zielig mannetje zeg!

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_430867
Slaapmeisje: Je had het bijna niet beter kunnen verwoorden.

[ed-mode] Niet zo goed als ik natuurlijk, maar dat is niemand.[/ed-mode]

  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:31:12 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_430897
Dank je basset Ik ben het gewoon zo zat met die Ed-verering.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_431035
Hmm, volgens mij speelde die vermoeidheid toch wel enigszins parten. Voor mij was de houding van BvD overduidelijk: aanpakken die nitwit, wij zetten hem wel weer even op z'n plek. Dat zag Ed zelf ook, aan het begin al. Vanaf dat moment heeft hij zijn strategie bepaald: ik ga niet mee in hun spelletje.

Best wel jammer, want hij was er beter vanaf gekomen als hij dat wel had gedaan. Desalniettemin heeft hij deze strategie vastgehouden tot het end, met al de acts daaromheen (zoals de afwezigheid e.d.).

Het moment waaruit bleek dat hij er echt geen zin in had was dat moment na die afwezigheid act, toen hij zo overdreven zuchtte.

Hij had m.i. verwacht dat hij serieus binnengehaald zou worden, liefst als held, maar in ieder geval serieus. Dit ging niet door en daar baalde hij van.

Vond dat BvD zich toch wel iets volwassener op had mogen stellen en als we dan toch over winnaars en verliezers moeten spreken hebben beide groepen verloren, zowel Ed als BvD hadden last van grootheidswaanzin en compleet kinderachtig gedrag. Persoonlijk vind ik dat Ed beter uit de strijd kwam dan BvD, want wat moet je in godesnaam maken van een gesprek waarbij de insteek is: Alles wat je zal zeggen zal niet serieus worden genomen.

I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 12:33:00 #75
6621 Brandtje
Hingis Forever
pi_431037
Slaapmeisje, mooi gesproken. Maar toch denk ik niet dat Ed een puber is, maar een geile beer, die vooral op zichzelf valt. Lekker naakt lopen zal ie waarschijnlijk doen omdat ie zo'n mooi lichaam heeft. Veel over sex praten (in 't huis). En ga zo maar door.

FF nog wat anders, er wordt veel gezegd dat Ed niet scherp was, maar Ed kennende zal hij zich wel voorbereiden op BVD. Als hij dat niet doet dan zal Hummie hem wel allerlei dingen toegespeeld hebben. Ik denk namelijk niet dat Ed daar onvoorbereid is naartoe gegaan. Punt is dat hij waarschijnlijk z'n eigen statement niet meer weet en zodoende maar roept dat hij geen zin meer heeft om het nogmaals (alsof ie het al voor de 100ste keer moet vertellen) uit te leggen. Toegevoegd, als je iets zo belangrijk vindt en het is je statement dan ben je toch nooit te moe om dat nog eens uit te leggen. Vooral niet als Lennon, King en Conners je voorbeelden zijn. Die hielden toch ook vol!!!

Verrassend lekker!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')