abonnement Unibet Coolblue
pi_149797829
Hoi allemaal. Ik lees zo al meerdere topics die gaan over besnijdenissen op de frontpage en toch ben ik brutaal genoeg om er zelf nog eentje aan te maken met mijn eigen, specifieke vraag. Excuses daarvoor.

Terzake: ik twijfel over de vraag of ik mezelf wil laten besnijden. Wat motivatie: mijn eikel is extreem gevoelig. Ik heb het idee dat de lichtste stimulatie me al klaar laat komen. Er spelen natuurlijk vast andere factoren, maar dit is zeker een grote. Ook is hij zo gevoelig dat seks zo nu en dan pijn doet, waardoor ik heel voorzichtig moet bewegen. Het idee van een ongevoelige(re) eikel waar ik niet meer mee hoef om te gaan alsof het een atoomkop is lijkt mij wel wat. Verder kan ik m'n voorhuid wel gewoon over m'n eikel heen trekken.

Daarnaast het punt over hygiëne: ik loop nu al een paar dagen met ontblootte eikel rond (deed vet veel zeer in het begin, lijkt nu wat minder te worden) om hem wat minder gevoelig te maken en het verschil met "normaal" qua hygiëne is ENORM. Veel minder troep, geen geurtjes, niks. Ook dit lijkt me wel wat om permanent te hebben.

MAAR! Dan ga je een beetje rondneuzen op teh interwebz en dan lees je allemaal enge verhalen. Mannen die een besneden penis vergelijken met handen wassen met handschoenen aan: een gebrek aan gevoeligheid dat je nooit meer terug kan krijgen. En dan begin ik te twijfelen.

Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen horen. Is er iemand die zich heeft laten besnijden op latere leeftijd en waardoor zijn seksleven is verbeterd? Of is er iemand die me juist voor ééns en voor altijd kan overhalen om het NIET te doen?
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:00:38 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_149797991
Denk dat de extreme vermindering van gevoeligheid wel mee zal vallen als je spreekt van overgevoeligheid. Ook voor de hygiëne kan het handig zijn. Ik ken geen redenen om het niet te doen. Anderen misschien wel. Persoonlijke slechte verhalen kan je altijd vinden als je goed zoekt. Het gaat om het gemiddelde en ik denk dat het gemiddeld allemaal wel meevalt.

edit: enige waar ik niks van af weet is de seks voor en na.

[ Bericht 4% gewijzigd door Scuidward op 18-02-2015 17:17:46 ]
pi_149799299
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:57 schreef DalerRowney het volgende:
Hoi allemaal. Ik lees zo al meerdere topics die gaan over besnijdenissen op de frontpage en toch ben ik brutaal genoeg om er zelf nog eentje aan te maken met mijn eigen, specifieke vraag. Excuses daarvoor.

Terzake: ik twijfel over de vraag of ik mezelf wil laten besnijden. Wat motivatie: mijn eikel is extreem gevoelig. Ik heb het idee dat de lichtste stimulatie me al klaar laat komen. Er spelen natuurlijk vast andere factoren, maar dit is zeker een grote. Ook is hij zo gevoelig dat seks zo nu en dan pijn doet, waardoor ik heel voorzichtig moet bewegen. Het idee van een ongevoelige(re) eikel waar ik niet meer mee hoef om te gaan alsof het een atoomkop is lijkt mij wel wat. Verder kan ik m'n voorhuid wel gewoon over m'n eikel heen trekken.

Daarnaast het punt over hygiëne: ik loop nu al een paar dagen met ontblootte eikel rond (deed vet veel zeer in het begin, lijkt nu wat minder te worden) om hem wat minder gevoelig te maken en het verschil met "normaal" qua hygiëne is ENORM. Veel minder troep, geen geurtjes, niks. Ook dit lijkt me wel wat om permanent te hebben.

MAAR! Dan ga je een beetje rondneuzen op teh interwebz en dan lees je allemaal enge verhalen. Mannen die een besneden penis vergelijken met handen wassen met handschoenen aan: een gebrek aan gevoeligheid dat je nooit meer terug kan krijgen. En dan begin ik te twijfelen.

Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen horen. Is er iemand die zich heeft laten besnijden op latere leeftijd en waardoor zijn seksleven is verbeterd? Of is er iemand die me juist voor ééns en voor altijd kan overhalen om het NIET te doen?
Je kan ook gewoon met ontblote eikel rondlopen in plaats van ontvelde, en dat is iets dat je nu ook al doet.

Als je last hebt van geurtjes en 'troep'(?), dan raad ik je aan elke dag te douchen en na het plassen goed af te schudden, knijpen of wat jij dan ook doet.

Ik ben zelf een klein half jaar geleden besneden en voor mij persoonlijk is mijn seksleven verbeterd. Dit komt voornamelijk omdat ik nu niet meer voor, tijdens en na de seks uit mijn vel scheur.
Maar begrijp me goed, ik ben een voorstander, noch een tegenstander van besnijdenis. Als het niet medisch noodzakelijk is zeg ik: niet doen (of het moet een cultureel verschijnsel zijn dat kan leiden tot schaamte en verstoting, maar zelfs dan zeg ik: doe maar liever niet).

Gevoeligheid speelt voor mij geen rol, daar ik zeer goed controle daarover kan uitoefenen, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen bezwaarlijk is.

En wat bedoel je dat je "het idee hebt dat lichte stimulatie je al doet komen"? Je bent een man, je hebt een penis; je kan mij niet vertellen dat je er nooit mee gespeeld hebt en ervaring opgedaan hebt betreffende stimulatie.
pi_149799770
Uit hygiënische reden zou ik het niet doen,gewoon goed wassen/schrobben ook een besneden piemel gaat op andere plekken stinken,en omtrent de gevoeligheid tja..dat is iets wat je zelf moet bepalen,maar mijn motto is om in een gezond lichaam niet te snijden,mits noodzakelijk natuurlijk.
  woensdag 18 februari 2015 @ 18:02:47 #5
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149799945
Ongeveer 20% van de mannen krijgt complicaties. Als je het niet zeker weet, niet doen. Je merkt al na enkele dagen het verschil in gevoeligheid, na maanden is dit verschil velen malen groter, al is dit misschien voor jou geen negatief iets.. Zelf ken ik een man die ondanks zijn besneden piemel nog steeds erg gevoelig is en ook vrij snel klaarkomt. Ik denk dat een permanente "oplossing" zoals een besnijdenis niet de beste keuze is. Waarom hou je niet je eikel onbedekt in je onderbroek? Dat lijkt mij een zeer goede manier.

Hoe oud ben je, hoe vaak heb je seks gehad, etc zijn ook erg belangrijk. Als je begin de 20 bent, relatief nieuw voor seks zal er zeker in de loop van tijd nog wel wat veranderen met meer ervaring.

Overigens hygiëne vind ik een slecht argument. Voor seksuele activiteiten wil ik mij daar onder toch eventjes wassen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')