abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:35:39 #151
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_152186742
Ik woon nu tijdelijk Hürth, stadsdeel Gleuel. Vlak onder Köln dus. Studeer in Köln en vind aan de stad geen zak aan. Lelijk, voelt niet dynamisch, en de universiteit is zo lelijk, dat ik me afvraag welke debiel het ontworpen heeft.

M'n 'stadsdeel' vind ik dan wel weer erg prettig. Mooie omgeving, super rustig en alles wat je nodig hebt op loopafstand. OV-aansluiting is helaas wel dramatisch. Ben overigens ook zeer te bespreken over de 'Anruf-SammelTaxi'. Voor 2,80 's nachts met de taxi naar huis eventueel. Iemand nog tips voor Keulen qua lekkere adresjes en leuks? Ik verveel me dood namelijk.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:24:32 #152
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_152188180
Hürth :D

Bij Dennis in de WG?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:27:22 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_152188260
Dat een uni mooi zou kunnen zijn begrijpen Duitsers niet. Hauptsache functioneel en bij voorkeur ook conservatief.

Keulen moet je van houden. Beetje Camping-style-großstadt...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:56:11 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152191342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Vakantie? :)
Ja
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 mei 2015 @ 22:02:20 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_152194152
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:

Ja
Veel plezier! :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_152262201
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_152262246
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:27 schreef XL het volgende:
Dat een uni mooi zou kunnen zijn begrijpen Duitsers niet. Hauptsache functioneel en bij voorkeur ook conservatief.

Keulen moet je van houden. Beetje Camping-style-großstadt...
Hauptgebäude van Uni Bonn is wel mooi vind ik.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 4 mei 2015 @ 16:35:42 #158
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_152267217
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:24 schreef XL het volgende:
Hürth :D

Bij Dennis in de WG?
Dennis? Ik zit in een WG-Neugründung op de eerste verdieping van het (vrije grote) huis van de verhuurder :9.

quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:27 schreef XL het volgende:
Dat een uni mooi zou kunnen zijn begrijpen Duitsers niet. Hauptsache functioneel en bij voorkeur ook conservatief.

Keulen moet je van houden. Beetje Camping-style-großstadt...
Humbolt Uni Berlijn vind ik anders prachtig :D.

Ik heb er aan een kant wel een beetje spijt van, dat ik niet naar Berlijn gegaan ben. Aan de andere kant totaal niet, want heb nog vrij veel te doen in Nederland ook :'). Vorige week overigens een vieze boete gepakt op stukje Venlo (Gr) - Kaldenkirchen. Had geen idee, dat mijn NRW-Semesterticket icm S. OV in NL niet geldig was op dat traject, en het stond nergens duidelijk aangegeven..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  maandag 4 mei 2015 @ 17:08:11 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_152268195
Dennis ruft an bei eins live. Luister maar eens dennis erklärt berufe: gläser op 1live.de comedy.

Natuurlijk zijn er mooie uni's, maar ook veel lelijke. Duisburg/Essen :D

Bijv. Tiburg en Eindhoven zijn ook zo lelijk. In duitsland hebben ze de wederopbouw als excuus.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_152271706
Ik denk dat het ook eraan ligt dat in de jaren '60/'70 het onderwijs toegankelijker moest worden. In Nederland zijn in die tijd ook massa's lelijke universiteitsgebouwen neergezet (Roeterseiland in Amsterdam, Zernikecomplex in Groningen, de campus in Enschede...).

Alhoewel ook in die tijd soms wel op architectuur werd gelet. De universiteit van Bochum is bijv. echt wat bijzonders. Op het eerste gezicht lelijk beton, maar er zit een hele filosofie achter het complex - het is ook geen puur functioneel ontwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 19:17:46 ]
  maandag 4 mei 2015 @ 20:26:45 #161
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_152274819
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:17 schreef Igen het volgende:
De universiteit van Bochum is bijv. echt wat bijzonders. Op het eerste gezicht lelijk beton, maar er zit een hele filosofie achter het complex - het is ook geen puur functioneel ontwerp.
Grappig dat je dat zegt, ik was laatst op een studiereisje naar de RUB. Het ziet er op het eerste gezicht ontzettend grauw en kaal uit, binnen was het ook heel saai. Maar het geeft juist wel een heel mooie en aparte sfeer door al dat beton en de eenheid doordat alle gebouwen ongeveer hetzelfde zijn. Je moet echt even door de eerste indruk heenkijken zegmaar :Y
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_152275922
Het complex moet een haven van kennis voorstellen, waar alle faculteitsgebouwen als schepen aangemeerd liggen. Het Audimax ligt als oester in het midden. Zo zijn alle vier de wetenschapstakken gelijkwaardig aan elkaar en je kan makkelijk via de "pieren/aanlegsteigers" van de ene naar de andere faculteit lopen. Dat zou interdisciplinair onderzoek moeten bevorderen, was het idee.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:16:18 #163
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_152296545
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:26 schreef nofxtbr het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, ik was laatst op een studiereisje naar de RUB. Het ziet er op het eerste gezicht ontzettend grauw en kaal uit, binnen was het ook heel saai. Maar het geeft juist wel een heel mooie en aparte sfeer door al dat beton en de eenheid doordat alle gebouwen ongeveer hetzelfde zijn. Je moet echt even door de eerste indruk heenkijken zegmaar :Y
Ik was vorig jaar mei een paar dagen bij de RUB. De gebouwen waren lelijk, maar het geheel straalde toch wel heel iets vets uit. Ik vond het een hele nice universiteit, ook een prachtige omgeving. Bochum heeft m'n hart wel een beetje.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:24:22 #164
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152517958
Weten jullie hoe dat gaat als je een andere auto hebt gekocht en je wilt je eigen kenteken houden?
Wordt dat ter plekke bij de dealer omgezet of moet je dat melden bij het Finanzamt of zoiets?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:26:25 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152518011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:24 schreef Gwywen het volgende:
Weten jullie hoe dat gaat als je een andere auto hebt gekocht en je wilt je eigen kenteken houden?
Wordt dat ter plekke bij de dealer omgezet of moet je dat melden bij het Finanzamt of zoiets?
Vraag je dealer dat voor je te regelen, jij hebt geen zin om een uur op het strassenverkehrsambt te zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:27:06 #166
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_152518030
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vraag je dealer dat voor je te regelen, jij hebt geen zin om een uur op het strassenverkehrsambt te zitten.
dat dus, maar het is vrij simpel.
http://meine-kuendigung.de/kennzeichen-behalten/
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:35:44 #167
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152518257
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vraag je dealer dat voor je te regelen, jij hebt geen zin om een uur op het strassenverkehrsambt te zitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:27 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

dat dus, maar het is vrij simpel.
http://meine-kuendigung.de/kennzeichen-behalten/
Ah, bedankt voor jullie snelle reactie!
Ga meteen mijn man blij maken, die zat al te stressen :P
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:37:06 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152518293
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:27 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

dat dus, maar het is vrij simpel.
http://meine-kuendigung.de/kennzeichen-behalten/
Is ook niet moeilijk, maar de wachttijden zijn vaak lang.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 mei 2015 @ 11:54:52 #169
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_152518806
Hou er wel rekening mee dat beide auto's (nieuwe en oude) tegelijk bij de dealer moeten zijn, omdat er maar eentje het kenteken mag hebben.

Ik kreeg een dagje een leenauto mee ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:41:23 #170
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152522012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:54 schreef Rewimo het volgende:
Hou er wel rekening mee dat beide auto's (nieuwe en oude) tegelijk bij de dealer moeten zijn, omdat er maar eentje het kenteken mag hebben.

Ik kreeg een dagje een leenauto mee ^O^
Hm, dat is voor ons niet handig, we halen de auto niet om de hoek.
Ik denk dat we toch maar morgen de oude auto afmelden en het kenteken reserveren voor de nieuwe, dan tijdelijke platen om naar de dealer te rijden.

Met de verzekering zitten we ook nog een beetje te tobben, klopt het dat als je in D schade hebt dat je alles zelf moet regelen, dat de verzekering helemaal niets voor je doet?
Als dat zo is moeten we mss toch maar bij die dure (met tussenpersoon, die dus wel alles regelt) blijven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 mei 2015 @ 14:27:38 #171
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_152523777
Ik weet alleen hoe het bij ons gaat. Wij zitten bij de Provinzial, kantoortje in het dorp. Als er iets is (we hebben daar alle verzekeringen lopen) dan gaan we erheen, leggen uit wat er mis is en zij regelen het ^O^

Wij hebben al eens blikseminslag, stormschade en ook een autoschade gemeld en alles wordt prima geregeld. Ze denken ook goed mee, wij hadden een reisverzekering nodig en toen bleek bijvoorbeeld dat we de bagage niet extra hoefden te verzekeren want die was al verzekerd :) En voor een tientje per persoon was de reisverzekering ook geregeld.

Provinzial is vast niet de goedkoopste maar de afhandeling is uitstekend en je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel gedekt :D Zo zijn onze fietsen meeverzekerd in de Pro-Hausverzekering (daar zat ook die bagage al bij), dus geen aparte verzekering nodig. Boom omgewaaid? Als je hem zelf opruimt krijg je een vergoeding :D of ze schakelen iemand in die het voor je doet. Blikseminslag, apparatuur kapot? Even naar een elektronicazaak brengen die kunnen bevestigen dat de boel kapot is door blikseminslag en de nieuwwaarde krijg je vergoed.

Tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee dus :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 17:47:26 #172
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152530574
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet alleen hoe het bij ons gaat. Wij zitten bij de Provinzial, kantoortje in het dorp. Als er iets is (we hebben daar alle verzekeringen lopen) dan gaan we erheen, leggen uit wat er mis is en zij regelen het ^O^

Wij hebben al eens blikseminslag, stormschade en ook een autoschade gemeld en alles wordt prima geregeld. Ze denken ook goed mee, wij hadden een reisverzekering nodig en toen bleek bijvoorbeeld dat we de bagage niet extra hoefden te verzekeren want die was al verzekerd :) En voor een tientje per persoon was de reisverzekering ook geregeld.

Provinzial is vast niet de goedkoopste maar de afhandeling is uitstekend en je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel gedekt :D Zo zijn onze fietsen meeverzekerd in de Pro-Hausverzekering (daar zat ook die bagage al bij), dus geen aparte verzekering nodig. Boom omgewaaid? Als je hem zelf opruimt krijg je een vergoeding :D of ze schakelen iemand in die het voor je doet. Blikseminslag, apparatuur kapot? Even naar een elektronicazaak brengen die kunnen bevestigen dat de boel kapot is door blikseminslag en de nieuwwaarde krijg je vergoed.

Tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee dus :)
Klinkt goed. Wij zitten ook bij een kantoortje hier in het dorp, is een Nederlander dus dat communiceert ook gemakkelijker. We hebben er nu dus ook maar voor gekozen om daar verzekerd te blijven, dat tientje in de maand dat ik extra betaal is me al die rompslomp niet waard.
pi_152632987
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag je dealer dat voor je te regelen, jij hebt geen zin om een uur op het strassenverkehrsambt te zitten.
Ik woon niet in Dld, maar ik was laatst bij een strassenverkehrsambt (landkreis StWendel) omdat ik een exportkenteken nodig had voor een auto die ik daar gekocht had.
Maar wat is dat een ouderwetse bedoening :D
Je zag regelmatig weer iemand binnenkomen met 2 kentekenplaten onder de arm die zijn auto wilde laten overschrijven.
En maar wachten daar inderdaad.
En van die kantooropeningstijden, van Maandag tot Donderdag open van 07:30 tot 12:00 en van 14:00 tot 15:00, vrijdag alleen van 07:30 tot 12:00
+ de 3e zaterdag van de maand s,morgens geopend.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:24:38 #174
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_152633553
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]
En van die kantooropeningstijden, van Maandag tot Donderdag open van 07:30 tot 12:00 en van 14:00 tot 15:00, vrijdag alleen van 07:30 tot 12:00
+ de 3e zaterdag van de maand s,morgens geopend.
Echt typisch Deutsch! Klantvriendelijk zijn heet dat ;)
Net als de banken, die hebben ook al van die uiterst ruime openingstijden :(
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:05:58 #175
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152635516
Wordt er bij de post gestaakt dat jullie weten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')