abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 oktober 2000 @ 16:34:58 #1
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428860
30-10-2000 || 16:00 uur

De voorleesmarathon

De nieuwe weekopdracht zal de trouwe kijkers van Big Brother ongetwijfeld bekend voorkomen. Het is de voorleesmarathon zoals deze in de afgelopen donderdagavonduitzending werd voorgesteld.

De bewoners moeten non-stop voorlezen uit boeken en gedichtenbundels. Hierbij zijn ze aan een aantal regels gebonden die zijn opgesteld om de veiligheid van de bewoners te garanderen en natuurlijk om de weekopdracht te kunnen beoordelen. Deze regels kun je lezen onder het kopje huishouden/weekopdracht in de navigatiebalk.

Als de voorleesmarathon succevol tot een einde wordt gebracht, slaagt niet alleen de weekopdracht, maar halen de bewoners eveneens een vermelding in het Guinness Book of Records. Het voorleesrecord staat tot nu toe op 28 uur continue voorlezen. Dit record is echter behaald met maar zes personen, dus mogen er ook maar zes bewoners meedoen. Er zijn dus drie 'gelukkigen' die de komende week gevrijwaard blijven van het voorlezen.

M.R.

Week 7

Voorleesmarathon

De volgende regels van het Guinness Book of Records zijn bedoeld om de veiligheid van de deelnemers te garanderen en om ervoor te zorgen dat dit evenement volgens de geest en de regels van deze activiteit wordt uitgevoerd.

Regels:

1. Dit record is voor het continue hardop voorlezen, reciteren, etc. door een team.

2. De deelnemers moeten opzeggen/voorlezen uit een gepubliceerd boek.

3. Behalve pauzes van niet meer dan drie seconden tussen items, moet het voorlezen continu zijn.

4. Elk verhaal moet minstens twee minuten duren, maar er is geen limiet aan verbonden.

5. Het is niet toegestaan dat een verhaal in het voorlezen wordt herhaald binnen vier uur. Een lijst van alle voorgelezen boeken moet worden bijgehouden.

Deelnemer aan de wedstrijd:

1. Het record staat open voor teams van niet minder dan vier en niet meer dan zes personen.

2. Er mag maar 1 persoon per keer hardop voorlezen.

3. Een lezer mag de wedstrijd verlaten op elk moment aan het eind van een verhaal of hoofdstuk.

4. Het is niet toegestaan dat een persoon meer dan drie uur continu voorleest.

5. Wanneer een lezer stopt met lezen, dan mag die lezer niet binnen een uur na het stoppen met voorlezen opnieuw beginnen met lezen.

6. Als, nadat een lezer gestopt is met voorlezen, er geen teamlid is dat in staat is zijn/haar plaats in te nemen, dan is de poging beëindigd.

7. Wanneer het evenement begint, moeten alle deelnemers gedurende de poging aanwezig zijn op de plaats van handeling. Deelnemers die niet aan het voorlezen zijn, moeten steeds daar aanwezig zijn (behalve rustpauzes van vijf minuten). Er mag gegeten worden naast de plek waar het voorlezen plaats vindt. Slaapzakken, stoelen, etc. mogen ook neergezet worden naast de voorleesplaats. Uitzonderingen worden gemaakt wanneer een deelnemer medische, of gelijkaardige, hulp nodig heeft: afwezigheid van deze aard moet in het logboek genoteerd worden.

8. Een persoon die niet aanwezig was bij de aanvang van de poging mag op geen enkel moment tijdens de poging hieraan deelnemen.


Van de BB-site


Inzet 30 %

Niet meedoen :
- Koos
- Annet
- Kim

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 30-10-2000 16:44]

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_428888
Dit zal de stijgende kijkcijfers vanwege Koos wel weer tenietdoen. Dit levert toch geen interessante televisie op!
Sowieso laat dit weer zien dat die weekopdrachten telkens van een ontzettend huis-tuin-en-keuken niveau zijn, tjongejonge wat een gekneuter. De interessantste weekopdracht was het erinzetten van Ed, en dat kon de rest dan ook absoluut niet aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 30-10-2000 16:49]

  maandag 30 oktober 2000 @ 16:53:26 #3
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428919
Heb't maar half kunnen volgen, maar heb begrepen dat iedere bewoner apart naar de DK moest komen om zijn favoriet voor de opdracht daar kenbaar te maken.
Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_429021
Bij het bekendmaken van de weekopdracht werden alle bewoners 1 voor 1 de DBK ingeroepen. Ze mochten niet met de anderen spreken over wat daar gezegd werd, anders was de weekopdracht al mislukt.

Het schijnt dat ze allemaal 3 namen hebben moeten noemen van mensen van wie zij vonden, dat die niet mee zouden moeten / hoeven doen, omdat het team maar uit 6 personen mag bestaan. De 3 overgebleven bewoners zijn 'helpers'.

pi_429649
De eieropdracht bleek toch leuke kanten te hebben maar wat kan hier nou achter zitten? Op de achtergrond hoor je iemand monotoon voorlezen en op de voorgrond zitten de drie saaiste mensen uit het huis te fluisteren. En wanneer is de opdracht geslaagd; zodra het record verbroken is? Heb ik niet goed meegekregen. Ik snap echt niet waarom ze juist nu met deze opdracht komen. Zou er een addertje onder het gras zitten waardoor BB na een nacht doorlezen lekker jennend kan zeggen dat de weekopdracht mislukt is?
Beau: Tsja......ja......Jensen.
  maandag 30 oktober 2000 @ 21:21:38 #6
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_429662
Het is ze gelukt, dit is werkelijk de saaiste tv ooit. Heb ik hier nou een decoder voor.. stelletje nono's daar bij Veronica.

Dit is geeneens voorlezen, het is woorden opdreunen.

pi_429751
Wat een vreselijk saaie opdracht is dit!
Makkelijke manier voor BB om in het Guinness-Book of Records te komen.
En wat een kwelling voor de bewoners moet dit zijn.
En dan Kim en Annet in de keuken als een stel Playboy-Bunnies(serveersters) en Koos als pinguin. Infantiel.
Zijn ze nou zo weinig inventief om eens een leuke, creatieve/sportieve opdracht te verzinnen?
BB werkt bewust saaiheid in de hand, morgen is deze opdracht afgelopen ; en dat wordt een WEEK-opdracht genoemd?
Vindt dat hele BB nu een aanfluiting.
Maar ik ga niet weg
Ben even boos
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 08:37:57 #8
167 Alwin
Dan maar geen plaatje
pi_430633
Maar waarom werd er direct begonnen. Ik zou het eerst goed voorbereiden. En dan dinsdag bv om 12.00 uur beginnen. Ruimschoots klaar voor donderdag zodat er toch ook de nominatieronde normaal kan verlopen.

Maar nee hoor, meteen beginnen. En dan ook de hele nacht doorgaan (logisch anders geen 28 uur achter elkaar). Maar anders hadden ze eerst een goede nacht kunnen maken en dus "uitgerust" beginnen.

  dinsdag 31 oktober 2000 @ 15:21:12 #9
167 Alwin
Dan maar geen plaatje
pi_431708
Hoe laat waren ze maandagavond nou begonnen? Vannacht zijn ze dus een keer klaar. Dat moet dan gevierd worden, en volgens mij dan met alcohol. Het kan misschien weer leuk worden.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 15:32:20 #10
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_431780
Het record staat op dit moment op 28 uur. Voor hoeveel uren gaan de bewoners nu eigenlijk en/of heeft BB er een minimum aan gegeven. Ik zou het wel zwak vinden als ze er net 1 uurtje overheen zouden gaan. In de uitzending van donderdag heb ik iets van 40 uur opgevangen, maar dat zal wel niet haalbaar zijn.

Ik had gedacht dat deze opdracht (gelijk aan de andere weekopdrachten) tot vrijdag zou duren. Eventueel tot de donderdagavond-liveuitzending.

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
pi_432235
Ik dacht toch duidelijk gehoord te hebben dat het bijhouden van wat er is gelezen door de drie slaafjes ONHOUDEN moest worden en niet mocht worden opgeschreven. Voor zover ik het nu heb gevolgd hebben ze dat wel steeds opgeschreven. Is dat soms een reden om de weekopdracht te laten mislukken, maar de record poging wel te erkennen.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 16:49:06 #12
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_432303
31-10-2000 || 14:22 uur

Hoe lang nog?

Georgie is net klaar met lezen. Desiree heeft het overgenomen. Terwijl ze voorleest barst ze opeens in lachen uit. "Doorlezen!", roept Robin. Georgie trekt de deken van Desiree's benen af en gaat naast Ferdi liggen. Ze bespreken de weekopdracht. "Stel je gaat door tot kwart over twee vannacht en het Guinness Book of Records zegt: je hebt het niet gehaald. Dan is de weekopdracht wel geslaagd toch?", vraagt Ferdi aan Georgie.

Maar Georgie moet het antwoord schuldig blijven. "Ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker", zegt hij twijfelend. Ferdi trekt zijn dekbed over zich heen en draait zich weer om. Robin kijkt op vanaf zijn bouwpakketje. "Jij ligt al sinds gisteravond te pitten", zegt hij tegen Ferdi. "Ja goed he?", zegt Ferdi lachend. "Tering hee", zegt Robin vol bewondering. Ferdi licht zijn talent voor slapen toe. "Je moet het gewoon zien als een heftig avondje stappen, dan val je zo in slaap hoor", zegt hij.

Koos komt in zijn pinguin-outfit bij het rode lint staan. "Tot hoe laat gaan we door?", vraagt hij aan Ferdi. "Een uurtje of dertig", oppert Ferdi. Koos: "Dus tot twee uur vannacht?", vraagt Koos. Ferdi knikt. Koos slaakt een diepe zucht, maar Ferdi wuift de twijfels van Koos weg. "Ach, peanuts", zegt hij optimistisch.

J.O.

Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 23:28:54 #13
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_433607
31-10-2000 || 22:00 uur

Oefening baart kunst

"Godverdorie, ik kan er echt niet meer tegen. Wat een kutopdracht" zegt Robin gapend. Hij verveelt zich rot. Maar hij is creatief van aard. Dit keer geen Broertjes de Boer, Jiskefet of Cruijff.

Hij ontpopt zich vanavond als een ware goochelaar, op pantomime basis dan. Letterlijk goochelt hij zich 'een hoedje'. Koos ligt helemaal in een deuk. Bianca kijkt lachend naar de lolbroek. Hij probeert een veer in zijn hoed te verstoppen en gooit nochalant een pak kaarten de lucht in.

Dan gaat hij over op het trekken van gekke bekken. Mond wagenwijd open, mond stijfdicht. Armen over elkaar en van elkaar. Robin kan zijn energie niet kwijt. Duidelijk is dat hij het moelijk heeft met het opvoeren van zijn éénmansact.

Om elf uur is het weer zijn beurt om voor te lezen. Monotoon en met zijn vinger de regels volgend, hapert hij over de zinnen.

A.E.

Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  woensdag 1 november 2000 @ 00:00:34 #14
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_433702
Geplaatst door Thee - dinsdag 31 oktober 2000 23:42

--------------------------------------------------------------------------------
[knip]
stream 2 (leeszaal)
annet is bianca aan het masseren bianca ligt precies onder het lint zodat annet zich buiten en hij zich binnen de afzetting bevindt
[knip]

Wanneer mag er iemand nu wel of niet in het afgezette gebied komen?
Ik vind het nog steeds raar dat ze maar tot vannacht doorgaan. Dus na 28 uur (en 1 minuut ) voorlezen is de weekopdracht voorbij

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
pi_433781
Is de weekopdracht nu geslaagd ?? de tijd is volgens mij verstreken
Ik denk derhalve ik ben
  woensdag 1 november 2000 @ 00:42:32 #16
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_433795
Niques,

Gisteren stond er op de BB-site een uitnodiging aan het 'publiek' om na deze weekopdracht met een zelf geformeerd team de limit te verbreken.

Er stond een e-mailadres bij van de uitgever van Guinness Book of Records.

Kan het bericht op de BB-site niet meer vinden...

Het komt goed.... En anders maar niet.
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2000 @ 01:30:46 #17
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_433892
Ze zijn nog steeds aan 't voorlezen. Op dit moment is Georgie bezig.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_434200
Ik heb begrepen dat het record op 28 uur lag en als ze daar overheen gaan, is het wereldrecord gebroken.
Om de weekopdracht te laten slagen en dus 30% extra budget te krijgen, moeten de bewoners 48 uur achter elkaar voorlezen.
pi_434638
Ik zie op de streams dat ze niet meer aan het voorlezen zijn, volgens mij is de weekopdracht dus mislukt!
  woensdag 1 november 2000 @ 13:44:11 #20
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_434686
01-11-2000 || 08:43 uur

Verhaaltje van 31 uur voor het slapen gaan

In tegenstelling tot de verwachtingen is de voorleesopdracht niet om twee uur maar om half vier gestaakt. 31 uur hebben zij het volgehouden. De bewoners gaan ervan uit dat hiermee een nieuw record is gevestigd.

Het is een ware uitputtingsslag geweest maar nu is er toch iets van trots te bespeuren bij de deelnemers. Onder luid gejoel en geapplaudiseer leest Georgie de laatse woorden voor van een van de vele boeken die ze de afgelopen uren hebben gelezen. Dan roept Bianca: "We did it!" Ferdi voegt daar nog zijn eigen interpretatie van een overwinnings-yell aan toe en roept door de kamer: "Tongen, tongen." Even later roept hij uitgelaten tegen Hieke: "Nou komen we in het Guiness Book of Records te staan!" Hieke reageert nuchter: "Nou dat moeten we nog even afwachten."

Wat wel zeker is is dat de bewoners eindelijk weer hun afgeschermde lees-zone kunnen verlaten. Hier maken ze dan ook meteen dankbaar gebruik van. Bianca loopt direct naar de tuin met het gevoel dat ze Cindy een beetje verwaarloosd heeft. "Heb je zo'n honger, meis?" vraagt ze. Snel pakt ze wat lekkers voor de witte geit en Cindy, het 'schrok-opje' zoals Bianca liefkozend zegt, laat het zich goed smaken. Als het op is begint ze zelfs aan de duim van de goedgeefse brunette. Bianca is het daar op haar beurt natuurlijk niet mee eens en duwt Cindy lachend weg. Ook de rest van de voorleesploeg is blij uit de lees-zone te mogen en strekt de benen. Ze lopen door het huis en ineens heerst er een uitgelaten stemming bij de bewoners, van verveling en saaiheid is weinig meer te bespeuren.

Aanstaande vrijdag zal Big Brother bekend maken of de recordpoging geslaagd is. Hiervoor moet eerst gecheckt worden of de bewoners aan alle, door het Guiness Book of Records gestelde, criteria hebben voldaan.

E.v.B.

Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_435806
Als ik het goed begrepen heb, dan was het niet toegestaan om op papier bij te houden wat er wel of niet door de groep gelezen werd. Ik heb sterk het gevoel, en denk ook gezien te hebben, dat een en ander wel geheel of gedeeltelijk door de drie is opgeschreven. Zo ja, dan zou dat voor BB wel eens een reden kunnen zijn om de weekopdracht als niet geslaagd te beschouwen. Dit heeft op zich niets te maken met het wel of niet halen van het GoR record. Een aardige dubbelslag voor BB. Zou Koos zijn spullen op tijd hebben ingeleverd, was dit bijhouden ook niet mogelijk geweest. Heeft nog iemand gezien dat ze bijgehouden hebben wat er gelezen werd????
pi_435837
quote:
Op 30 oktober 2000 16:34 schreef Harry het volgende:
30-10-2000 || 16:00 uur

De voorleesmarathon

De nieuwe weekopdracht zal de trouwe kijkers van Big Brother ongetwijfeld bekend voorkomen. Het is de voorleesmarathon zoals deze in de afgelopen donderdagavonduitzending werd voorgesteld.

Voorleesmarathon

Regels:


5. Het is niet toegestaan dat een verhaal in het voorlezen wordt herhaald binnen vier uur. Een lijst van alle voorgelezen boeken moet worden bijgehouden.


Tanjalies (aparte naam eigenlijk), volgens bovenstaande regel mag dus wel worden bijgehouden wat men leest.
pi_435843
Liz,

Dat klopt, maar ik meen gehoord te hebben dat ze moesten onthouden, en niet op papier mochten bijhouden wat er was gelezen. Met name de niet helemaal uigelezen boeken. Ik heb dit geloof ik gehoord toen de weekopdracht werd voorgelezen.

pi_435847
Tanjalies,

Het zou wel raar zijn als de regels op de BB- site verschillen van de regels in het BB- huis

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')