abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 februari 2015 @ 09:42:49 #51
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_149686384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:09 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

En zoiets?

Je zult toch kosten moeten maken voor het omleggen van de leidingen.
Dit is niks. Die keuken zo achter de woonkamer en de bank staat maar een beetje in het midden. Heb ook zoiets gehad, maar is benauwend.
  zondag 15 februari 2015 @ 09:46:59 #52
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_149686419
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:00 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Die is 'weg'. Komt waarschijnlijk tegen de enige vrije wand aan te zitten.

En ik kon het niet laten, ben toch weer gaan spelen in Floorplanner om te kijken of de keuken niet naar de woonkamer kan. Verleggen van aansluitingen moet toch sowieso al gebeuren :+. Maar dan zou de CV ook verplaatst moeten worden. Ik weet nog niet of dit goed zou werken, ik zit een beetje met de bergruimte in de slaapkamer en de smalle doorgang naar de badkamer, maar het idee van een open keuken staat me nog steeds wel aan :P.

[ afbeelding ]
Ik zou het zo doen, maar dan je bed een kwartslag draaien zoals bij Puala's plattegrond.
pi_149701415
Keuken naar een andere ruimte verhuizen in een flat op de eerste verdieping lijkt me geen feest.
Wat ga je met je afvoer doen? Horizontaal over de gang leggen? :+ Of door de slaapkamer van de buren beneden?
En ga je die boiler aansluiten op de electra van de slaapkamer?

Muurtje in de woonkamer om een extra slaapkamer te creëren is makkelijk uit te voeren en is goedkoop.
Deur tussen keuken en badkamer dicht maken is goedkoop (kan je die deur opnieuw gebruiken voor je nieuwe slaapkamer).

Daarna heb je meer ruimte voor een keuken, bijvoorbeeld eentje waarbij alle apparatuur ingebouwd zit, die kan je dan tot aan het raam plaatsen.
Eventueel overwegen om in de keuken een kast te maken voor je wasmachine en/of droger. De aansluitingen zitten vlakbij (in de badkamer) en dat is nou juist een beetje een klein hokje terwijl je keuken best groot is.

Daarna heb je dan nog 1 ruimte over waar van alles aan gesloopt en verbouwd is en dat is je badkamer. Die is duur (als je alles laat doen).

Gezien de oppervlakte en het aantal kamers van het huis zou ik er niet TE veel geld in steken. Dus alleen verbouwingen die relatief makkelijk haalbaar zijn.
Waarom? Het is altijd een huis voor 2 personen qua ruimte, maximaal met een baby of klein kind erbij. Je hebt geen plaats voor een volwaardige kinderslaapkamer (nouja het kan, maar naar de huidige maatstaven zullen veel mensen dat niet willen).
Dit is een hele mooie starterswoning maar geen gezinswoning.

Als je er veel geld in steekt moet je er zelf je hele leven blijven wonen of er genoegen mee nemen dat je het geld niet meer terugverdient.
Dan zeg ik houd het bij "eenvoudige" aanpassingen en ga na een paar jaar een wat groter huis zoeken en daar je geld in stoppen ^O^
pi_149701637
Systeemplafonds kunnen meestal vrij veel gewicht dragen, ik heb een keer houten rachelwerk aan zo'n plafond gehangen en daar Agnes plafondplaten tegenaan gezet met een nietmachine.
Dat kan je in een dag voor elkaar krijgen en is veel resultaat voor weinig geld.

Gipsplaten moet ook kunnen maar dan ben je iets langer bezig met de afwerking, heb je wel meer mogelijkheden. :)

Kijk wel even van tevoren wat er boven dat plafond zit :) Meestal zit het er met een reden, namelijk dat het open kan als je ergens bij moet.

https://www.karwei.nl/plafondplaten-agnes
pi_149980474
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:06 schreef R2R het volgende:
Systeemplafonds kunnen meestal vrij veel gewicht dragen, ik heb een keer houten rachelwerk aan zo'n plafond gehangen en daar Agnes plafondplaten tegenaan gezet met een nietmachine.
Dat kan je in een dag voor elkaar krijgen en is veel resultaat voor weinig geld.

Gipsplaten moet ook kunnen maar dan ben je iets langer bezig met de afwerking, heb je wel meer mogelijkheden. :)

Kijk wel even van tevoren wat er boven dat plafond zit :) Meestal zit het er met een reden, namelijk dat het open kan als je ergens bij moet.

https://www.karwei.nl/plafondplaten-agnes
Dat vrees ik van wel, maar dan heeft wegwerken in een soort koof mijn voorkeur.

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:46 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik zou het zo doen, maar dan je bed een kwartslag draaien zoals bij Puala's plattegrond.
Alleen kan de badkamerdeur dan niet meer open, en heb je dan 20-30 cm naast het bed om naar de badkamer te lopen (er zit een hapje in de muur aan de kant van de keuken, waardoor er minder ruimte is dan op de plattegrond van Puala).

Kogel is hier door de kerk: keuken gaat op zijn oude/huidige locatie blijven.
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dit is niks. Die keuken zo achter de woonkamer en de bank staat maar een beetje in het midden. Heb ook zoiets gehad, maar is benauwend.
En dit. Nu je het zegt, dit is ook de indeling van mijn huidige woning, en ik heb dan liever een aparte (afsluitbare) keuken :).
pi_149992432
Plannen voor de badkamer zijn (alweer) een beetje gewijzigd. Op funda staat een woning in mijn gebouw, waarbij de toegang tot de badkamer vanuit de (nieuwe) slaapkamer al gerealiseerd is. Bij mijn/ons huis zal de oude deuropening waarschijnlijk op dezelfde plek zitten, waardoor ons huidige ontwerp niet meer zou passen. Want het openbreken van een bestaande opening heeft onze voorkeur boven het maken van een nieuw gat, omdat er een grotere kans is dat we dit zelf kunnen.

Foto van huis op Funda van slaapkamer:



We overwegen nu een aantal opties qua indeling (links is optie 1-3, rechts = optie 4).



1) Wasmachine in de keuken, droger in de badkamer naast de wastafel

2) Wasdroogcombi in de badkamer, naast de wastafel, als dat past met een voorlader.

3) Wasmachine + droger als toren naast de wastafel, wederom als dat past met de deurtjes.

4) Wasmachine en droger naast elkaar, wastafel erboven (kan volgens de badkamerwinkel niet, of is niet handig, maar heeft Claudia_X niet ook zoiets op haar zolder?)

Optie 2 en 3 zijn een aantrekkelijkere optie als we de toegangsdeur kunnen vergroten, zodat er recht voor de apparaten genoeg ruimte is. Inspiratie voor de toegangsdeur van de badkamer van pinterest:



pi_150245036
Bij de bank geweest, ze gaan 'hun uiterste best' doen om op tijd alles rond te hebben zodat ik mijn deadlines haal (ontbindende voorwaarden verlopen op dezelfde datum als dat de bankgarantie binnen moet zijn, wat over 2 weken al is). En goed nieuws: taxatiewaarde is meer dan de werkelijk koopsom, en de verbouwing is volgens de taxateur bijna volledig waardevermeerderend, waardoor we een leuk bedrag kunnen krijgen in een bouwdepot! *O*

Dus de plannen van de komende weken (merendeel offertes aanvragen voor loodgieterswerk).

Algemeen
- Budget per ruimte bepalen
- Planning maken
- Alle plannen overboord gooien zodra we de sleutel hebben en dan nog eens kijken wat wel/niet kan :+

Badkamer
- Indeling bepalen (ook deels afhankelijk van oude deuropening)
- Materiaal uitkiezen (badkamerzaak zoals Sanidump of bouwmarkt zoals Formido/Hornbach?)
- Offerte aanvragen verleggen leidingen,
- Offerte aanvragen doorlussen CV onder badkamervloer of vloerverwarming
- Offerte aanvragen tegelen badkamervloer (afschot)
- Offerte aanvragen uitkappen douchedrain (of zelf doen?)

Toilet
- Materiaal uitkiezen (badkamerzaak zoals Sanidump of bouwmarkt zoals Formido/Hornbach?)
- Offerte aanvragen uitkappen afvoerleiding (zodat inbouwresevoir mogelijk is en meer ruimte)
- Offerte aanvragen aanleggen leidingwerk fonteintje (ontbreekt nu)
- Verzinnen hoe we de watermeter weg kunnen werken, misschien met een luikje oid. Verplaatsen mag niet, tenzij je het door waternet laat doen (en dat wordt duur).



Keuken
- Indeling (en prioriteiten) bepalen, we zijn al bij een paar zaken langsgeweest
- Offertes aanvragen voor verleggen leidingen
- Online kijken of inbouwapparatuur goedkoper kan en evt zelf aanschaffen
- Offerte aanvragen voor eventuele verplaatsing van de CV ketel
- Offerte aanvragen voor hittebestendige glazen wand (als spatscherm)
pi_150245141
Interessant, even volgen deze. :Y
De troosteloosheid van zo'n gedateerd sociaal huurwoninkje kan idd erg sneu zijn, maar daar moet je ff voorbij kijken.
Vrije sector huren is zo ziek duur dat kopen idd vaak aantrekkelijker is.
pi_150245262
Goed bezig :Y
  dinsdag 3 maart 2015 @ 12:57:51 #60
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150245779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:41 schreef Chicolade het volgende:
1) Wasmachine in de keuken, droger in de badkamer naast de wastafel

2) Wasdroogcombi in de badkamer, naast de wastafel, als dat past met een voorlader.

3) Wasmachine + droger als toren naast de wastafel, wederom als dat past met de deurtjes.

4) Wasmachine en droger naast elkaar, wastafel erboven (kan volgens de badkamerwinkel niet, of is niet handig, maar heeft Claudia_X niet ook zoiets op haar zolder?)

Optie 2 en 3 zijn een aantrekkelijkere optie als we de toegangsdeur kunnen vergroten, zodat er recht voor de apparaten genoeg ruimte is
Ik zou voor optie 3 gaan. Daarbij houd je de meest praktische ruimte over. Geen apparaten in de keuken en de mogelijkheid voor een wastafelmeubel (opbergruimte!) in de badkamer.

Wasdroogcombi: niet aan beginnen. Je kunt dan niet tegelijk wassen en drogen, dus meerdere wassen achter elkaar draaien duurt veel langer. Mocht er ooit iets stuk gaan dan zit je tot vervanging of reparatie zonder beide. Daarbij hebben wasdroogcombi's vaak minder inhoud of werken zij minder goed dan twee losse apparaten.
pi_150245963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:35 schreef quinoahipster het volgende:
Interessant, even volgen deze. :Y
De troosteloosheid van zo'n gedateerd sociaal huurwoninkje kan idd erg sneu zijn, maar daar moet je ff voorbij kijken.
Vrije sector huren is zo ziek duur dat kopen idd vaak aantrekkelijker is.
Daarbij zijn er in Amsterdam bij vrije sectorhuur vaak inkomenseisen (netto 3x de brutohuur etc), waar ik de komende 5 jaar niet aan voldoe. Ik heb geprobeerd om te huren, maar kreeg keer op keer te horen dat mijn inkomen te laag was en dat ik dan maar een huisgenoot/vriend moest zoeken met een hoger inkomen :X. En mijn vriend inruilen voor een rijker exemplaar gaat mij wat te ver :').
pi_150648694
Hej wat leuk! Ik lees mee!
Kwak
pi_150672513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:31 schreef Chicolade het volgende:

Badkamer
- Materiaal uitkiezen (badkamerzaak zoals Sanidump of bouwmarkt zoals Formido/Hornbach?)

Toilet
- Materiaal uitkiezen (badkamerzaak zoals Sanidump of bouwmarkt zoals Formido/Hornbach?)
Hornbach vind ik wel okee, Formido/Karwei/Gamma/Praxis wat minder. Kwalitatief vaak niet zo goed als bij speciaalzaken en ook nog aan de prijs. Je kunt er soms wel leuk spul vandaan halen met aanbiedingen zoals tegels. :)

quote:
Keuken
- Online kijken of inbouwapparatuur goedkoper kan en evt zelf aanschaffen
Bij de Kvik zijn de prijzen van de apparatuur ongeveer gelijk aan de goedkoopste Nederlandse internetwinkels. Wil je goedkoper, kijk in Duitsland. :)
  zondag 15 maart 2015 @ 19:32:45 #64
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_150673011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:31 schreef Chicolade het volgende:
Bij de bank geweest, ze gaan 'hun uiterste best' doen om op tijd alles rond te hebben zodat ik mijn deadlines haal (ontbindende voorwaarden verlopen op dezelfde datum als dat de bankgarantie binnen moet zijn, wat over 2 weken al is). En goed nieuws: taxatiewaarde is meer dan de werkelijk koopsom, en de verbouwing is volgens de taxateur bijna volledig waardevermeerderend, waardoor we een leuk bedrag kunnen krijgen in een bouwdepot! *O*

Dus de plannen van de komende weken (merendeel offertes aanvragen voor loodgieterswerk).

Algemeen
- Budget per ruimte bepalen
- Planning maken
- Alle plannen overboord gooien zodra we de sleutel hebben en dan nog eens kijken wat wel/niet kan :+

Badkamer
- Indeling bepalen (ook deels afhankelijk van oude deuropening)
- Materiaal uitkiezen (badkamerzaak zoals Sanidump of bouwmarkt zoals Formido/Hornbach?)
- Offerte aanvragen verleggen leidingen,
- Offerte aanvragen doorlussen CV onder badkamervloer of vloerverwarming
- Offerte aanvragen tegelen badkamervloer (afschot)
- Offerte aanvragen uitkappen douchedrain (of zelf doen?)

Toilet
- Materiaal uitkiezen (badkamerzaak zoals Sanidump of bouwmarkt zoals Formido/Hornbach?)
- Offerte aanvragen uitkappen afvoerleiding (zodat inbouwresevoir mogelijk is en meer ruimte)
- Offerte aanvragen aanleggen leidingwerk fonteintje (ontbreekt nu)
- Verzinnen hoe we de watermeter weg kunnen werken, misschien met een luikje oid. Verplaatsen mag niet, tenzij je het door waternet laat doen (en dat wordt duur).

[ afbeelding ]

Keuken
- Indeling (en prioriteiten) bepalen, we zijn al bij een paar zaken langsgeweest
- Offertes aanvragen voor verleggen leidingen
- Online kijken of inbouwapparatuur goedkoper kan en evt zelf aanschaffen
- Offerte aanvragen voor eventuele verplaatsing van de CV ketel
- Offerte aanvragen voor hittebestendige glazen wand (als spatscherm)
Wat heb je ongeveer begroot voor al die verbouwingen?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_150956241
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat heb je ongeveer begroot voor al die verbouwingen?
Te weinig oO<. Het is prima mogelijk dat er dingen niet/later gedaan worden als het budget het nu niet toelaat.

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:15 schreef R2R het volgende:

[..]

Hornbach vind ik wel okee, Formido/Karwei/Gamma/Praxis wat minder. Kwalitatief vaak niet zo goed als bij speciaalzaken en ook nog aan de prijs. Je kunt er soms wel leuk spul vandaan halen met aanbiedingen zoals tegels. :)

[..]

Bij de Kvik zijn de prijzen van de apparatuur ongeveer gelijk aan de goedkoopste Nederlandse internetwinkels. Wil je goedkoper, kijk in Duitsland. :)
^O^ Bedankt.
pi_150982097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:31 schreef Chicolade het volgende:

- Online kijken of inbouwapparatuur goedkoper kan en evt zelf aanschaffen

Hoe (on)gebruikelijk is dit? :@ De apparatuur die ik wil is online ~600 euro goedkoper dan bij de keukenzaak waar ik mijn keuken waarschijnlijk af wil nemen, wat een verschil van 25% is. Is het 'normaal' om tegen een keukenwinkel te zeggen dat je alleen de kastjes bij ze wil afnemen, en dan zelf de apparatuur regelt?

En we kunnen al bijna de sleuteloverdracht gaan plannen! *O* Ik hoop voor Pasen, maar ik vermoed dat het toch de week erna zal worden (vanwege drukte bij makelaar en notaris, ik zal niet de enige zijn die dat weekend mee wil pakken om te klussen).
pi_150982748
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:17 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Hoe (on)gebruikelijk is dit? :@ De apparatuur die ik wil is online ~600 euro goedkoper dan bij de keukenzaak waar ik mijn keuken waarschijnlijk af wil nemen, wat een verschil van 25% is. Is het 'normaal' om tegen een keukenwinkel te zeggen dat je alleen de kastjes bij ze wil afnemen, en dan zelf de apparatuur regelt?

En we kunnen al bijna de sleuteloverdracht gaan plannen! *O* Ik hoop voor Pasen, maar ik vermoed dat het toch de week erna zal worden (vanwege drukte bij makelaar en notaris, ik zal niet de enige zijn die dat weekend mee wil pakken om te klussen).
Heb ik wel gedaan, ze zetten de apparatuur er ook nog voor me in als ik zorg dat het binnen is als de keuken wordt geplaatst :)
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  Vis een optie? dinsdag 24 maart 2015 @ 13:48:51 #68
70532 loveli
N
pi_150983207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:17 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Hoe (on)gebruikelijk is dit? :@ De apparatuur die ik wil is online ~600 euro goedkoper dan bij de keukenzaak waar ik mijn keuken waarschijnlijk af wil nemen, wat een verschil van 25% is. Is het 'normaal' om tegen een keukenwinkel te zeggen dat je alleen de kastjes bij ze wil afnemen, en dan zelf de apparatuur regelt?
Of je vraagt ze om een passend voorstel te doen voor de apparatuur.
crap in = crap out
pi_150983686
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Of je vraagt ze om een passend voorstel te doen voor de apparatuur.
Was ik sowieso van plan, maar hij gaf me niet het idee dat ze veel zouden zakken met de prijs. Al vermoed ik wel dat ze de keuken gewoon duurder maken als ik de apparatuur ergens anders zou bestellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:37 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Heb ik wel gedaan, ze zetten de apparatuur er ook nog voor me in als ik zorg dat het binnen is als de keuken wordt geplaatst :)
Ah ok :P. Wij gaan zelf plaatsen/monteren, maar ik zou dan vooral met ze moeten overleggen over bijv de kookplaat (ivm voorgeboorde gaten in het werkblad).
pi_150983904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:03 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Was ik sowieso van plan, maar hij gaf me niet het idee dat ze veel zouden zakken met de prijs. Al vermoed ik wel dat ze de keuken gewoon duurder maken als ik de apparatuur ergens anders zou bestellen.

[..]

Ah ok :P. Wij gaan zelf plaatsen/monteren, maar ik zou dan vooral met ze moeten overleggen over bijv de kookplaat (ivm voorgeboorde gaten in het werkblad).
Ja de uitsparingen enzo. Dus wij hebben doorgegeven waar wat moet komen, het werkblad doen we wel via de keukenboer. Wij hebben ook twee losse kasten en daar moesten wij ook voor aangeven wat erin komt enzo.

Bij ons konden ze ook niet zoveel met de prijs zakken ;( voor een paar honderd euro verschil had ik het nog wel bij de keukenboer zelf gedaan, maar het liep bij ons wel erg hoog op.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  Vis een optie? dinsdag 24 maart 2015 @ 14:11:08 #71
70532 loveli
N
pi_150983919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:03 schreef Chicolade het volgende:
Was ik sowieso van plan, maar hij gaf me niet het idee dat ze veel zouden zakken met de prijs. Al vermoed ik wel dat ze de keuken gewoon duurder maken als ik de apparatuur ergens anders zou bestellen.
Als ze in je portemonnee hebben gekeken, dan halen ze dat er als het even kan uit. Pas online uitzending van een consumentenprogramma bekeken waar ze uitlegden hoe ze je een keuken verkopen en tips om te onderhandelen, eens kijken of ik dat snel kan vinden.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 24 maart 2015 @ 14:13:40 #72
70532 loveli
N
pi_150984631
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 12:57 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik zou voor optie 3 gaan. Daarbij houd je de meest praktische ruimte over. Geen apparaten in de keuken en de mogelijkheid voor een wastafelmeubel (opbergruimte!) in de badkamer.

Wasdroogcombi: niet aan beginnen. Je kunt dan niet tegelijk wassen en drogen, dus meerdere wassen achter elkaar draaien duurt veel langer. Mocht er ooit iets stuk gaan dan zit je tot vervanging of reparatie zonder beide. Daarbij hebben wasdroogcombi's vaak minder inhoud of werken zij minder goed dan twee losse apparaten.
Ik zou het anders doen,

Ik zou zoiets als hieronder in de keuken wegwerken. Daar heb je meer ruimte dan in de badkamer. Een wasdroogcombi is minder ideaal, maar als je alleen bent draai je normaliter geen 6 wassen na elkaar.

In de badkamer kan je de wastafel dan opschuiven en heb je ruimte voor een grotere douche en een kastje voor je handdoeken.
pi_150986737
quote:
Die heb ik gezien ja! Ik vertel ze meestal niet wat mijn budget is, ik kom binnen met een 'hoi dit wil ik, hoeveel gaat dit kosten?'. Vinden ze niet leuk :').

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:31 schreef noutie het volgende:

[..]

Ik zou het anders doen,

Ik zou zoiets als hieronder in de keuken wegwerken. Daar heb je meer ruimte dan in de badkamer. Een wasdroogcombi is minder ideaal, maar als je alleen bent draai je normaliter geen 6 wassen na elkaar.

In de badkamer kan je de wastafel dan opschuiven en heb je ruimte voor een grotere douche en een kastje voor je handdoeken.
Ik hoef geen ruimere douche of (berg)ruimte in mijn badkamer, vind dat echt de minst interessante ruimte van het hele huis oO<. De wasmachine/droger (of combi) komt daarom sowieso in de badkamer. En de keuken mag dan relatief ruim zijn, maar ik betwijfel alsnog of ik al mijn 'zooi' erin kwijt kan :D.
pi_150987519
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 15:27 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Die heb ik gezien ja! Ik vertel ze meestal niet wat mijn budget is, ik kom binnen met een 'hoi dit wil ik, hoeveel gaat dit kosten?'. Vinden ze niet leuk :').

[..]

Ik hoef geen ruimere douche of (berg)ruimte in mijn badkamer, vind dat echt de minst interessante ruimte van het hele huis oO<. De wasmachine/droger (of combi) komt daarom sowieso in de badkamer. En de keuken mag dan relatief ruim zijn, maar ik betwijfel alsnog of ik al mijn 'zooi' erin kwijt kan :D.
Prima, de badkamer wordt ook lekker warm als de droger aanstaat!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')