quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd?
[ afbeelding ]
Daar zat gereedschap in, toch . Voor onderweg.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben je het enorme succes van de Alfa 90 vergeten?
En waarom dat ding een enorm succes werd?
[ afbeelding ]
Dank! Klopt, we hebben wat problemen gehad met het materiaal maar daar kwamen we pas daarna achter.. In de auto is het met een GoPro gefilmd met een externe microfoon (via de USB) en helaas heeft de USB poort wat kuren gekregenquote:Op zondag 1 februari 2015 20:20 schreef Oceanview het volgende:
Mooie en duidelijke review, alleen de microfoon klinkt een beetje blikkerig in de auto is me opgevallen.
Daardoor is er meer ruimte voor de passagiers en kunnen de voorwielen verder draaien. De draaicirkel is erg klein! Wat weer handig is in de stadquote:Op zondag 1 februari 2015 20:21 schreef Fer het volgende:
Maar wat is nu dat voordeel van die motor achterin?
En waar komt die ruimte dan terug precies? Voor zover krijg je een hele ondiepe kofferbak en de ruimte voorin is nu ongebruikt.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Daardoor is er meer ruimte voor de passagiers en kunnen de voorwielen verder draaien. De draaicirkel is erg klein! Wat weer handig is in de stad
Nou het neusje is te klein voor de motor. De voorkant is dus korter, waardoor je op dezelfde lengte meer interieurruimte overhoudt. De achterbak is inderdaad minder diep, maar nog steeds van aardig formaat voor een A-segmenter.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:41 schreef Fer het volgende:
[..]
En waar komt die ruimte dan terug precies? Voor zover krijg je een hele ondiepe kofferbak en de ruimte voorin is nu ongebruikt.
Ja dat was ook iets waar we bang voor waren maar dat valt echt heel erg mee! Als je een halfuur van de supermarkt naar huis moet zou ik niet je ijs er op zetten Maar het wordt er niet heel warm hoor. Misschien als je een uur bergop moet met 6000 tpm ofzoquote:Op zondag 1 februari 2015 20:45 schreef daNpy het volgende:
Hoe zat het eigenlijk met de hitte ontwikkeling in de koffer?
Er zit maar een dun stukje alu folie tussen de motor en de kofferbakbekleding namelijk
Ah duidelijk, maar dan nog 1 vraag: Krijg je niet van die giga-wielkasten bij de voetenruimte voor? Zeker als ze ook nog 45 graden kunnen indraaien.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nou het neusje is te klein voor de motor. De voorkant is dus korter, waardoor je op dezelfde lengte meer interieurruimte overhoudt. De achterbak is inderdaad minder diep, maar nog steeds van aardig formaat voor een A-segmenter.
Dit topic is er ook om vragen te stellen hoor, dus schroom niet!quote:Op zondag 1 februari 2015 20:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Ah duidelijk, maar dan nog 1 vraag: Krijg je niet van die giga-wielkasten bij de voetenruimte voor? Zeker als ze ook nog 45 graden kunnen indraaien.
Zal vast wel komen! Zo een driepittertje klinkt best leuk hoor :pquote:Op zondag 1 februari 2015 20:57 schreef Fer het volgende:
Zou er al een speciale tuning uitlaat voor zijn, moet toch weer andere klinken zo;n kort uitlaatje?
Is het ook!quote:Op zondag 1 februari 2015 20:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik vindt dit zo'n leuk autootje he
quote:Op zondag 1 februari 2015 20:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik vindt dit zo'n leuk autootje he
Dafje was vroeger ook een vrouwenautootje hequote:
Zoals al eerder vermeld moet je de auto in perspectief plaatsen. Het is geen BMW M4, maar een stadsauto met een 3 cilindertje. Voor een stadsauto is het gewoon een vlot bakkie. Bovendien gaat het niet altijd om de 0-100, maar bij stadsauto's meer om bijv. de 0-50. Dus dan zeggen die cijfers niet zoveel. Nog daargelaten dat 10,8s. op de 100 gewoon best netjes is. En het gaat ook om het gevoel dat de auto geeft, cijfers vanachter je computer opzoeken geeft je nog steeds niet de ervaring als een week er mee rijden..quote:Op maandag 2 februari 2015 16:45 schreef Klavots het volgende:
Altijd bijzonder hoe die kleine, hoogtoerige naaimachinemotoren als 'pittig' worden bestempeld terwijl het in de praktijk niet vooruit te branden is. (lees: 90pk @ 5500rpm, koppel 135Nm @ 2500rpm, Acceleratie 0-100km/u 10,8sec... pittig )
Prima, maar ik zou dat pas doen als je er uitgebreid mee hebt gereden.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:50 schreef Klavots het volgende:
prima maar ik zou het nog steeds niet als pittig durven te bestempelen
Precies! PK zegt niet alles. Een motor heeft ook maar weinig nodig om snel te zijn. Ik heb een Citroen AX GT gehad en die had 75pk op 750kg. Was echt een vlotte auto.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:11 schreef Fer het volgende:
Pittig is niet alleen pure acceleratie, maar ook korte bakverhoudingen, zodat dat ding sneller in de toeren klimt.
Maar nog steeds een auto van 700kg/70pk vergelijken met een auto 1500kg/150pk. Stel dat ze beiden in 10s van 0-100 gaan, toch zal die van 700kg iets sneller wegkomen van 0-50.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |