abonnement Unibet Coolblue
pi_152409582
Moet je nu huilen of lachen bij die nieuwe dlc aankondiging? Wat een klucht zeg. "Common Sense". Wanneer groeit eens de common sense bij Paradox dat er heel wat mensen het beu zijn om maar geld op tafel te blijven leggen voor een product dat blijkbaar nooit af zal zijn, en dat meer dan 150 euro voor een game je even klantvriendelijk maakt als EA?

En dan vul je die survey in en kom je bij de vraag "what is an important factor when buying games". Dat ze niet eens denken aan prijs, bewijst maar hoeveel ze ons als melkkoeien zien.....
pi_152612807
Tip voor iedereen die eu4 speelt, als je westernised, geen legitimacy hebt en -3 stability.
Word dan niet, ik hierhaal NIET, katholiek!
Civil war erbij en je zit al snel op 22 base unrest.
Na een bankruptcy en nu internal conflict en oorlog met great britain is de safe naar de klote.
Dus, niet doen!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:33:25 #278
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_152616792
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 03:57 schreef Krediax het volgende:
Tip voor iedereen die eu4 speelt, als je westernised, geen legitimacy hebt en -3 stability.
Word dan niet, ik hierhaal NIET, katholiek!
Civil war erbij en je zit al snel op 22 base unrest.
Na een bankruptcy en nu internal conflict en oorlog met great britain is de safe naar de klote.
Dus, niet doen!
https://forum.paradoxplaz(...)-of-may-2015.855973/
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_152702439
quote:
Dank u zeer, zier er uit als ik een theocracy in de HRE ga spelen, die protestant word.
pi_152717625
Zie!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:48:04 #281
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_152768468
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:59 schreef johnson555 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, dat zijn gave play troughs.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_153273745
Ik heb een tijdje een `gratis` versie van EU4 gespeeld om de kijken of het wat voor mij was, en heb nu besloten de game gewoon te kopen. Wat raden jullie me aan welke DLC´s ik er eigenlijk sowieso bij moet kopen?
  zondag 7 juni 2015 @ 00:49:19 #283
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153316843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:35 schreef Raptor1985 het volgende:
Ik heb een tijdje een `gratis` versie van EU4 gespeeld om de kijken of het wat voor mij was, en heb nu besloten de game gewoon te kopen. Wat raden jullie me aan welke DLC´s ik er eigenlijk sowieso bij moet kopen?
Ik heb ze op dit moment allemaal, dus misschien een beetje lastig om te zeggen welke voor mij nou precies het verschil maakte. Sowieso is er in de loop der tijd heel veel gratis spul bijgekomen in de vorm van patches e.d. en de game is an sich zonder DLC ook al hartstikke tof. :*

Persoonlijk zou ik gaan voor Res Publica (kleine DLC, maar wel heel veel extra's voor de Nederlanden mocht je die willen spelen) en El Dorado/Wealth of Nations (de eerste als je wilt koloniseren, Midden- en Zuid-Amerika wilt spelen of eventueel met de nation designer aan de slag wilt. De tweede meer als je de trade-kant op wil gaan met trade companies e.d.)

Heel veel plezier en succes in ieder geval, en als je hulp nodig hebt horen we het hier graag. :W
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_153320017
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:35 schreef Raptor1985 het volgende:
Ik heb een tijdje een `gratis` versie van EU4 gespeeld om de kijken of het wat voor mij was, en heb nu besloten de game gewoon te kopen. Wat raden jullie me aan welke DLC´s ik er eigenlijk sowieso bij moet kopen?
Qua gameplay is Art of War verplicht, voegt veel toe qua oorlogsvoering en in het HRE. Maakt vassalfeeding makkelijker, wat een goeie tactiek om uit te breiden is.

Verder eh Wealth of Nations is ook een hele een goeie, voegt veel toe qua trade. WoN voegt ook de gereformeerde religie toe, die toch één van de betere in het spel is. Onder voorbehoud zelfs de beste in Europa.

Res Public is heel erg op republieken gefocussed, is wel leuk maar niet verplicht als je die niet veel speelt.

El Dorado en Conquest of Paradise zijn eigenlijk alleen interessant als je koloniseert, anders zou ik die overslaan en in een sale halen. Tussen die twee is CoP de betere.

Volgende week komt een nieuwe DLC uit die vrij veel toe gaat voegen qua opties, dat zou ik even in de gaten houden maar als je wilt kan ik je na een dag testen even een korte review geven :P

[ Bericht 7% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 07-06-2015 05:19:34 ]
pi_153324049
En zie daar het verschil tussen bob en aldi, republieken + colonisen+ trade vs OORLOG!

Ik zou wachten tot dinsdag/woensdag met kopen. De nieuwe expansion komt dan uit en misschien dat de oude expansions dan in de uitverkoop gaan

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 05:14 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]
...
El Dorado en Conquest of Paradise zijn eigenlijk alleen interessant als je koloniseert, anders zou ik die overslaan en in een sale halen. Tussen die twee is CoP de betere.
...
:{w El dorado > Conquest of Paradise.

Nation designer _O_
Nieuwe religies _O_

vs

Random new world :O
Support independence meh
.
pi_153332681
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:57 schreef Krediax het volgende:

:{w El dorado > Conquest of Paradise.

Nation designer _O_
Nieuwe religies _O_

vs

Random new world :O
Support independence meh
.
Oh dan heb ik juist liever CoP, support independence is overal leuk en RNW breekt de sleur wat.
pi_153444898
Met Common Sense is ook development geïntroduceerd. Aangezien ik Common Sense nog niet ga kopen vroeg ik me af of de development van een provincie vanzelf omhoog gaat of echt alleen maar via investeringen? Als het antwoord is: 'zelf investeren', vraag ik me af, kan de AI hun provincies developen als ik dat niet kan? Zou namelijk wel jammer zijn als ik door het niet kopen van Common Sense een achterstand krijg op de AI die wel kan investeren :P
pi_153444977
Ik ben nu een x aantal weken bezig met Crusader Kings 2 en dan met name de Game of Thrones mod. Wat een heerlijke game. :~

Heb EU4 ook in mijn steam library, misschien die game na de zomer eens een tweede kans geven.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 02:28:08 #289
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153460011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:44 schreef Romanus het volgende:
Met Common Sense is ook development geïntroduceerd. Aangezien ik Common Sense nog niet ga kopen vroeg ik me af of de development van een provincie vanzelf omhoog gaat of echt alleen maar via investeringen? Als het antwoord is: 'zelf investeren', vraag ik me af, kan de AI hun provincies developen als ik dat niet kan? Zou namelijk wel jammer zijn als ik door het niet kopen van Common Sense een achterstand krijg op de AI die wel kan investeren :P
Nop. De AI kan evenveel als jij. Ze hebben wel een paar simpele cheats (dingen als geen naval attrition en een extra leader voor nop) maar die zijn er altijd al geweest.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:44:31 #290
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_153636964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:44 schreef Romanus het volgende:
Met Common Sense is ook development geïntroduceerd. Aangezien ik Common Sense nog niet ga kopen vroeg ik me af of de development van een provincie vanzelf omhoog gaat of echt alleen maar via investeringen? Als het antwoord is: 'zelf investeren', vraag ik me af, kan de AI hun provincies developen als ik dat niet kan? Zou namelijk wel jammer zijn als ik door het niet kopen van Common Sense een achterstand krijg op de AI die wel kan investeren :P
Dit is dus één van de dingen waar ik mij aan erger sinds de nieuwe patch. Het is ook voor mensen die Common Sense niet hebben gekocht geïntroduceerd, maar dan wordt je development in een provincie ook niet meer (eventuele invulling van het standaard building-slot niet meegerekend). Maakt voor mijn beleving toch het spel een beetje 'stuk'. Ook zijn de wijziging met betrekking tot religie voor mensen zonder Common Sense eerder een verslechtering dan een verbetering (bijvoorbeeld Protestant en Reformatorische stroming).
The more debt, the better
  donderdag 18 juni 2015 @ 19:19:35 #291
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153646623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:44 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dit is dus één van de dingen waar ik mij aan erger sinds de nieuwe patch. Het is ook voor mensen die Common Sense niet hebben gekocht geïntroduceerd, maar dan wordt je development in een provincie ook niet meer (eventuele invulling van het standaard building-slot niet meegerekend). Maakt voor mijn beleving toch het spel een beetje 'stuk'.
Naja, het is feitelijk nog steeds hetzelfde systeem als eerst met basetax alleen. Nu hebben ze het echter gewoon verdeeld in drie groepen. Lijkt me eerder een verbetering.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_153691948
Europa universalis is nu in sale.
-75% dus als iemand nog wat expansions wilt (m.u.v. de laatste) kan je ze nu goedkoop halen.
  donderdag 10 september 2015 @ 14:38:55 #293
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_155973309
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_156056112
Niemand hier die de Game of Thrones mod speelt van CK2? Zou graag eens een multiplayergame opzetten.
  zondag 13 september 2015 @ 19:39:02 #295
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156056506
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 19:26 schreef Typisch het volgende:
Niemand hier die de Game of Thrones mod speelt van CK2? Zou graag eens een multiplayergame opzetten.
Alleen EU4 hier, heelaasch.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156056641
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

Alleen EU4 hier, heelaasch.
Zonde.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:48:19 #297
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156520457
https://forum.paradoxplaz(...)ber-1st-2015.884554/

Nieuwe Devdiary voor EU4: met estates als nieuwe manier van internal politics. Wordt erg interessant.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156521324
Ik moet ook maar eens aan EU beginnen maar ik ben al blij dat ik Crusader Kings een beetje in de smiezen krijg. Start ik EU4 op, krijg ik weer exact hetzelfde gevoel van verdwaaldheid als toen ik CK voor het eerst deed :P

Weet iemand een tekst/video tutorial die enigszins recent is? Ik begrijp dat patches nogal veel invloed kunnen hebben op het spelverloop en de tutorials die ik tegenkom zijn vaak oud (en niet zo goed)
Conscience do cost.
pi_156521390
Ik denk leuk, even EU4 spelen. 40 euro op steam ;(
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:57:07 #300
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156521496
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:49 schreef Leonos het volgende:
Ik denk leuk, even EU4 spelen. 40 euro op steam ;(
Komt wel weer een sale. Het spel is alweer een tijdje uit dus de basegame kan je dan wel voor een vijfje oppikken.

Weet niet of je het spel überhaupt al eens geprobeerd hebt? De demo is op Steam gratis te verkrijgen mocht je interesse hebben.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')