abonnement Unibet Coolblue
pi_147382410
Ik verwacht zometeen een heleboel domme reacties van hersenloze mensen of zolderkamer autisten die niet eens een rijbewijs hebben, laat staan het geld om een auto te kopen, maar je weet maar nooit.. Nooit geschoten is immers altijd mis.


Reden van verkoop is dat ik er te veel tijd en aandacht in stop wat ik eigenlijk niet meer heb, ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt en mijzelf en anderen bewezen dat waar een wil is, een weg is..

Ik heb alles zelf gedaan, custom, vanuit scratch, op mijn gevoel en ideeën en wensen opgebouwd.

Ik ken en weet elk onderdeel en schroefje van de auto, historie is daarom ook bekend (tis een Deutsche Post auto geweest ooit). Er is nooit maar dan ook echt letterlijk NOOIT bespaart op kosten. Beter nog: ik heb zelfs met geld gesmeten terwijl het niet nodig was..

Oorspronkelijk was het een 1.6d Deutsche Post wagen, ik heb de motor toen geswapt naar 1.9 TDI en een Mk3 dashboard ingebouwd met Mk5 stoelen.
Vervolgens heb ik hem omgebouwd naar een 2.8 VR6, en 9000km daarna na een 24v V6 uit een Golf 4 welke maar 134.000 had gelopen.

Ook heb ik hem zelf gespoten, onder de motorruimte Goud/bruin mica metallic, auto zelf Zilver/wit metallic parelmoer. Helaas ben ik geen pro spuiter en een partytent is geen spuitcabine, maar er is wel uiterste best aan gedaan.
Helaas is de motorkap wel blauw omdat de vorige motorkap helaas opengeklapt was..


Lang verhaal kort te maken:
Geïnteresseerden kunnen mij benaderen via pb of dm.

Opties:

Interieur:
Seat Exeo 2010 interieur,
Golf mk4 dashboard,
Golf mk4 achterdeurpanelen,
Seat Exeo stuur,
Elektrische ramen voor,
Twingo dak,
Limoblack getinte achterruiten,
Full fis MFA (boordcomputer) ZEEEER zeldzaam.
Climatronic,
Verlichting bij de voeten,
R32 luchtroosters, verlicht,
MFD navigatiesysteem, gekoppeld aan de MFA op teller,
Cruisecontrol hendel (nog niet werkend),
Accu voorziening in de kofferbak, maar ook onder de kap,
Nieuwe type bekerhouders,
Kofferbak verlichting met waarschuwings lampje in de teller,
Tulp, speaker en + kabel alle 3 apart naar achteren gelegd.

Technisch onderstel:
Mk3 GT plus onderstel
Cupra remmen
Custom demperloze uitlaat, met zowel ophangingen voor een mk2 als mk3 uitlaat,
Mk3 vr6 tank,
Mk3 TDI assen,
Schroefset,
VR6 brandstofleidingen,

Motorisch:
Bouwjaar 2000 Golf mk4 2.8 V6 motor, motorcode AQP, 204 pk (mini variant vd R32 motor)
Versnellingsbak Mk3 VR6 met nieuwe koppeling van net geen 14.000km oud van sachs,
Mk3 TDI aandrijfassen,
Mk3 vr6 12v kabelboom met mk3 vr6 ecu en v5 gasklephuis. ***
Pipercross luchtfilter
Onder de motorruimte is tot in detail elk kabel weggewerkt of verstopt of gemanteld,

Minpunten:
Koets verdient aandacht, geen enkel spatje roest, absoluut NIET rot, maar is wel toe aan een verse laklaag.
Ik ben helaas maar een automonteur en geen spuiter zoals te zien is..
V6 op vr6 ecu en kabelboom is niet echt een perfecte combo helaas. Loopt en start wel, heb er al 5000km mee gereden daily, maar is toch het beste om de kabelboom vd V6 om te leggen, deze krijg je er bij met ecu die al vrijgeschakeld is. Ook mag je voor een meerprijs een mk4 canbus kabelboom overnemen, dan is alles plug en play en heb je Cruisecontrol, stoelverwarming voor&achter, regen sensor en automatisch hoogte regeling vd koplampen.


8 euro belasting per maand en 6,16 euro verzekering. Dat is nog goedkoper dan de brommobiel van je oma..
Inruil zeer beperkt, ik ben namelijk opzoek naar een Range Rover Classic.
Geïnteresseerden kunnen mij benaderen via pb of dm

Vraagprijs: 4000 euro. Bieden mag, maar aub wel na waarde...

Een filmpje van TDI naar VR6 project:

Foto's:




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Please, reageer niet als je niks nuttigs te zeggen hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 8 december 2014 @ 03:02:19 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147382533
Tvp. Gave wagen!
pi_147383031
Heb eigenlijk maar 2 vraagjes.. Is hij met al die veranderingen en motor ook over de RDW geweest en is het kentekenbewijs aangepast??

Tipje: Doe eens lief in je OP
Same Shit, Different Day
pi_147383968
Voordat het verzand in een discussie topic over de auto / TS hier alvast het verzoek gewoon te reageren bij interesse. TS, dan ook voor jou de tip om niet offtopic te reageren.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_147384564
Het is niet mijn auto, maar hulde voor TS, dat hij het heeft geflikt. Het is namelijk geen 1-2-3 ombouw project _O_
  maandag 8 december 2014 @ 11:24:46 #6
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_147385877
Tvp, misschien weet ik nog iemand :+ Props voor zowel de moeite als de look van het ding :Y
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 8 december 2014 @ 12:06:02 #7
433390 GeeTeeOo
SURPRISE MOTHERFUCKER
pi_147386837
Man man wat moet het wel niet een werk geweest zijn om dit allemaal goed werkend en rijdend te krijgen. Tof gedaan ^O^
  maandag 8 december 2014 @ 12:23:43 #8
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_147387183
Ik zag m op fb langskomen in een VAG groep, enorm dikke wagen. Auto is t zeker waard imo. Succes met de verkoop.
Tadumtiedum.
pi_147388917
Misschien wel cruciaal te vertellen dat de motor niet overeen komt met je kentekenbewijs en je er dus eigenlijk niet mee de openbare weg op mag..

Verder leuk projectje.. vroeger ook nog eens gedaan :)
Same Shit, Different Day
  maandag 8 december 2014 @ 13:53:53 #10
119606 habanero
577000 Scoville
pi_147389407
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:35 schreef Kawa600 het volgende:
Misschien wel cruciaal te vertellen dat de motor niet overeen komt met je kentekenbewijs en je er dus eigenlijk niet mee de openbare weg op mag..

Verder leuk projectje.. vroeger ook nog eens gedaan :)
echt bullshit ?
heb zo vaak andere blokken in andere frames gehangen en nog nooit gezeik mee gehad.

leuke auto kan dit wel waarderen.
  maandag 8 december 2014 @ 14:10:10 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_147389872
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:35 schreef Kawa600 het volgende:
Misschien wel cruciaal te vertellen dat de motor niet overeen komt met je kentekenbewijs en je er dus eigenlijk niet mee de openbare weg op mag..
Volgens mij heeft hij hem gewoon netjes laten herkeuren:

quote:
Cilinderinhoud 2792 cm³
Aantal cilinders 6
https://ovi.rdw.nl
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_147391590
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:53 schreef habanero het volgende:

[..]

echt bullshit ?
heb zo vaak andere blokken in andere frames gehangen en nog nooit gezeik mee gehad.

leuke auto kan dit wel waarderen.
Helaas kan je niet verder van de waarheid zitten.
Ik ben met je eens dat het 'vroeger' veel makkelijker ging. Heb menig 8v omgebouwd naar 16v. Maar tegenwoordig wordt je kenteken al ingenomen bij een verkeerscontrole wanneer de motorcode (zoals bij deze auto, heeft een code voor een VR6 en niet voor een V6 24v) niet overeenkomt.

Wil niet zeggen dat ik dit staaltje huisvlijt niet kan waarderen hoor. Ik vind alleen dat TS het had moeten vermelden.
Same Shit, Different Day
pi_147392191
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 07:20 schreef Kawa600 het volgende:
Heb eigenlijk maar 2 vraagjes.. Is hij met al die veranderingen en motor ook over de RDW geweest en is het kentekenbewijs aangepast??

Tipje: Doe eens lief in je OP
Ja de auto is al 2x bij de RDW geweest, 1x ivm de omkeuring naar TDI en 1x naar VR6.




Mijn enige project topic van deze auto, de vorige delen zijn met de TDI motor, niet echt interessant want niks is er aan over gebleven, behalve kofferklep en tankklep.. ;)

PTA / [Project]Turq's Golf Mk2 TDI --> VR6 Swap! 56k killer!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_147392290
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:35 schreef Kawa600 het volgende:
Misschien wel cruciaal te vertellen dat de motor niet overeen komt met je kentekenbewijs en je er dus eigenlijk niet mee de openbare weg op mag..

Verder leuk projectje.. vroeger ook nog eens gedaan :)
Ik ben vaker staande gehouden, vaker kap open moeten maken, maar geen probleem.

Watn 2.8=2.8, 6 cilinder=6cilinder, enige verschil is dat de VR6 174PK heeft en deze 204PK. En 12 kleppen meer.

Je mag gewoon omkeuren, dat is geen probleem. Kost je 55 euro en klaar is kees.
Ik heb het ook 2x mogen doen.. Maar dit is na mijn opinie geen ombouw van vr6 naar v6 maar eerder een update.. :P ahhahaha
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 8 december 2014 @ 17:30:13 #15
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_147396443
Topproject man, respect...
pi_147398930
Gaat om de motorcode.. Die van een VR6 is AAA en die van een V6 24v begint met een B?? Ben met je eens dat het nergens om gaat maar de kans bestaat gewoon dat je kenteken ingenomen wordt omdat het niet klopt. En dat is iets wat toch wel het vermelden waard is toch? ;)

Heb je trouwens geluk gehad, als je af en toe die verkeersrazzia's hier ziet.. Heb menig gepimpt karretje met de sleepdienst weg zien gaan omdat het toch niet helemaal klopte..

Lees hier nog maar even na https://www.rdw.nl/Partic(...)n%20of%20restaureren
Same Shit, Different Day
pi_147399769
Heb trouwens je andere topic zitten lezen. Die van de ombouw.. Heb gewoon deja vu hahaha
Same Shit, Different Day
  maandag 8 december 2014 @ 21:29:13 #18
119606 habanero
577000 Scoville
pi_147405435
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 15:05 schreef Kawa600 het volgende:

[..]

Helaas kan je niet verder van de waarheid zitten.
Ik ben met je eens dat het 'vroeger' veel makkelijker ging. Heb menig 8v omgebouwd naar 16v. Maar tegenwoordig wordt je kenteken al ingenomen bij een verkeerscontrole wanneer de motorcode (zoals bij deze auto, heeft een code voor een VR6 en niet voor een V6 24v) niet overeenkomt.

Wil niet zeggen dat ik dit staaltje huisvlijt niet kan waarderen hoor. Ik vind alleen dat TS het had moeten vermelden.
tsk.. tegenwoordig kan niks meer

straks zijn de motoren aan de beurt :(
  maandag 8 december 2014 @ 22:17:58 #19
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147407568
Dit mag rdw en Wegenverkeerswet technisch wel ;)
Toename vermogen minder dan 40%. En zelfde aantal cilinders.
40% dan tov de laatste keuring (en wat er dus op papier staat).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147414320
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:17 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Dit mag rdw en Wegenverkeerswet technisch wel ;)
Toename vermogen minder dan 40%. En zelfde aantal cilinders.
40% dan tov de laatste keuring (en wat er dus op papier staat).
jups. dit mag. herkeuren dus niet nodig, maar voor het net kun je administratief vast laten leggen welke motorcode er nu van toepassing is.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_147418953
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:53 schreef Kawa600 het volgende:
Gaat om de motorcode.. Die van een VR6 is AAA en die van een V6 24v begint met een B?? Ben met je eens dat het nergens om gaat maar de kans bestaat gewoon dat je kenteken ingenomen wordt omdat het niet klopt. En dat is iets wat toch wel het vermelden waard is toch? ;)

Heb je trouwens geluk gehad, als je af en toe die verkeersrazzia's hier ziet.. Heb menig gepimpt karretje met de sleepdienst weg zien gaan omdat het toch niet helemaal klopte..

Lees hier nog maar even na https://www.rdw.nl/Partic(...)n%20of%20restaureren
VR6 = AAA
V6 = AQP

Ik begrijp je punt, maar dit is geen (wat stukken vaker voorkomt) 1.3tje op kenteken en een 2.8 onder de kap.
Laten we eerlijk zijn: Hoeveel '1.2 ecotec' corsa's bestaan er wel niet met een 2.0 turbo motor? Of 1.6 Golfjes met een vr6 onder de kap?

Wat ik heb is gedoogd, maar als je echt puntje precies bent mag je best ff langs de RDW, er is garantie en zekerheid over het blok en afkomst is bekend.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:10:26 #22
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_147419655
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 02:40 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik verwacht zometeen een heleboel domme reacties van hersenloze mensen
Die zijn er gekomen, nu nog een mooi bod.
  dinsdag 9 december 2014 @ 14:17:21 #23
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147421348
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:37 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

VR6 = AAA
V6 = AQP

Ik begrijp je punt, maar dit is geen (wat stukken vaker voorkomt) 1.3tje op kenteken en een 2.8 onder de kap.
Laten we eerlijk zijn: Hoeveel '1.2 ecotec' corsa's bestaan er wel niet met een 2.0 turbo motor? Of 1.6 Golfjes met een vr6 onder de kap?

Wat ik heb is gedoogd, maar als je echt puntje precies bent mag je best ff langs de RDW, er is garantie en zekerheid over het blok en afkomst is bekend.
Optie tegen meerprijs: Herkeuring naar juist motorcode 100,- euro een idee anders?

(niet dat ik interesse heb ;) heb al 2 mk2tjes voor de deur, waarbij er 1 volgend jaar zijn 1.3NZ mag verruilen voor een VR6).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147483796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:17 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Optie tegen meerprijs: Herkeuring naar juist motorcode 100,- euro een idee anders?

(niet dat ik interesse heb ;) heb al 2 mk2tjes voor de deur, waarbij er 1 volgend jaar zijn 1.3NZ mag verruilen voor een VR6).
Ik kan me er niet meer mee bezig houden. Ik beloon de persoon die er voor zorgt dat de golf verkocht wordt al 100 euro.. :P 100,- er bovenop is al 200 euro v.d. prijs af om niks.

:P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_147539681
Up..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')