abonnement Unibet Coolblue
pi_147967159
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:53 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

ik ben ook met de Mac Carthaigs van Desmond begonnen in dat gebied.

Over wat je echtgenootje doet: dat is gewoon een gameplay element, dat schijnbaar willekeurig voorkomt; je vrouw wil iemand die zij zelf aardig vind een prestigeuze functie geven ongeacht of deze er geschikt voor is. Toen het bij mij gebeurde waren het vooral overambitieuze eikels die tegen mij aan het plotten waren, dus gaf ik toen ik door kreeg wat er aan het gebeuren was niet in. Aan de andere kant helpt een aimabele relatie met je echtgenootje tegen negative traits als stressed en depressed heb ik de indruk.
Hoe ver ben jij nu?
Children of the night. What music they make.
pi_147967480
Vaag. Een bastaard krijgt een kind, maar zij heeft geen partner. Kijk ik bij het kind om te zien wie de ouders zijn, heeft ie geen vader :?
Children of the night. What music they make.
pi_147968195
Heb je bij de bastard events niet de optie voor Denounce, Acknowledge en Legitimize? In het geval van de eerste is de vader onbekend in de interface.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_147976297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:39 schreef Omentuva het volgende:
Heb je bij de bastard events niet de optie voor Denounce, Acknowledge en Legitimize? In het geval van de eerste is de vader onbekend in de interface.
Nee, ik kreeg alleen een melding dat die en die een baby hebben gekregen.
Children of the night. What music they make.
pi_147980759
M'n character maakt zn vrouw nog ff zwanger op z'n 65e. Z'n vrouw is 45 jaar oud, ben benieuwd wat voor kind dat wordt.....

En 2 zonen van me hebben een Ridderordje gejoined :')

:')
Vrouw van m'n character is net overleden, ze had een Incapable trait. Nu is 'ie verloofd met een prinses van Hongarije; dat meisje is 1 jaar oud en die kerel 69 jaar _O-

[ Bericht 26% gewijzigd door DeHovenier op 26-12-2014 19:48:44 ]
Children of the night. What music they make.
pi_148021372
Er komt opeens een knakker naar m'n court die Waldesian is, en ook nog een Peasant Leader. Dat gaat dus een probleem worden. Ik start dus een plot tegen hem, en die wordt gebacked door 12 mensen ofzo. Plotpower was iets van 312%. Kan niet meer misgaan denk je, maar ja hoor, het plan mislukt en hij komt erachter dat ik erachter zat :')
Children of the night. What music they make.
pi_148022899
Boeiend zolang hij maar niet in opstand komt :P
pi_148023480
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:06 schreef Krediax het volgende:
Boeiend zolang hij maar niet in opstand komt :P
Hij is inmiddels al dood :P

En m'n koning is overleden ;(
Kerel werd 79 jaar oud, nu speel ik verder als zijn zoon en die is 57 jaar.
Ben nu bezig om de rest van de provinvies te veroveren. Ik merkte net pas dat je sowieso een Casus Belli hebt als je Koning van Ierland bent.
Children of the night. What music they make.
pi_148024211
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:15 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hij is inmiddels al dood :P

En m'n koning is overleden ;(
Kerel werd 79 jaar oud, nu speel ik verder als zijn zoon en die is 57 jaar.
Ben nu bezig om de rest van de provinvies te veroveren. Ik merkte net pas dat je sowieso een Casus Belli hebt als je Koning van Ierland bent.
Op de jure ierland heb je dan een cb ja.

Maar waarom heb je geen elective? En als je dat wel hebt waarom een hier van 57 jaar oud.

Veel kinderen + elective = winnen.
pi_148025037
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:26 schreef Krediax het volgende:

[..]

Op de jure ierland heb je dan een cb ja.

Maar waarom heb je geen elective? En als je dat wel hebt waarom een hier van 57 jaar oud.

Veel kinderen + elective = winnen.
Nee, heb een Agnatic-Cognatic Primogeniture.
Net een rivaal uit de weg geruimd, nu die Factions aanpakken. Eentje wil een gavelkind succession, en die heeft 3 backers, dus die is de sterkste. Kan helaas geen plot tegen hem beginnen :?
Children of the night. What music they make.
pi_148027443
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:41 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Nee, heb een Agnatic-Cognatic Primogeniture.
Net een rivaal uit de weg geruimd, nu die Factions aanpakken. Eentje wil een gavelkind succession, en die heeft 3 backers, dus die is de sterkste. Kan helaas geen plot tegen hem beginnen :?
Snel overstappen op elective dan :P
Wel raar dat je niet kan plotten.
kan je hem onder een andere vassal begraven?
pi_148027675
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 01:43 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hoe ver ben jij nu?
Aan het eind van de veertiende eeuw zo ongeveer.



De oudste zoon van deze dame hier was de Keizer van het heilige roomse rijk (tot hij ergens in zijn dertiger jaren zonder erfgenamen geproduceerd te hebben incapabel werd en stierf), het op één na grootste keizerrijk. Een paar van haar nichtjes zijn getrouwd met familie van de kinderen van de keizer van Hispanje (momenteel in burgeroorlog en heeft wat terrein aan de moslims verloren.) Mac Carthaigs regeren in de koninkrijken: Griekenland, Denemarken (vassal) en Brittany. Mijn keizerrijk heeft de meeste holdings en op Venetië na de hoogste inkomsten. Wat betreft oppervlak kunnen alleen de gouden horde, Zweden en het Heilige Roomse Rijk met mijn rijk concurreren en ik denk dat ik het punt wel bereikt heb dat het helemaal niet meer voor de hand ligt om uit te breiden. Ik denk dat ik de militaire verplichtingen van mijn onderdanen verlaag, hun vrijheden verhoog en meer belasting ga verlangen om mijn rijk vol te bouwen met steden kerken en kastelen. Hoewel de Paus natuurlijk wel de hoofdprijs is. Als ik de Pauselijke Staat kan veroveren en daarna de Paus banish (ik weet niet eens of dat kan en of daar speciale gevolgen aan verbonden zijn) dan heb ik meer geld dan wie dan ook. Of ik kan ook een merchant-republic op poten zetten en kijken wat er van komt als ik die met Venetië laat concurreren. En het spel eindigt ook binnenkort denk ik.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_148027883
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 22:32 schreef Krediax het volgende:

[..]

Snel overstappen op elective dan :P
Wel raar dat je niet kan plotten.
kan je hem onder een andere vassal begraven?
Nah, ben er tevreden mee dat de oudste zoon alles erft.

Probleem is al bijna opgelost, heb mn Spymaster op die provincie gezet zodat hij die backers om kan praten, en heb de plotleader (m'n zoon) wat geld gegeven en 'm Master of the horse gemaakt.
Children of the night. What music they make.
pi_148028050
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 22:41 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Nah, ben er tevreden mee dat de oudste zoon alles erft.

Probleem is al bijna opgelost, heb mn Spymaster op die provincie gezet zodat hij die backers om kan praten, en heb de plotleader (m'n zoon) wat geld gegeven en 'm Master of the horse gemaakt.
Ik zweer bij elective. Helemaal als je ook concubines kan nemen :P

Je kan nooit plotten om je zoons te vermoorden btw dus vandaar dat je niet kon plotten.
pi_148028077
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 22:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Aan het eind van de veertiende eeuw zo ongeveer.

[ afbeelding ]

De oudste zoon van deze dame hier was de Keizer van het heilige roomse rijk (tot hij ergens in zijn dertiger jaren zonder erfgenamen geproduceerd te hebben incapabel werd en stierf), het op één na grootste keizerrijk. Een paar van haar nichtjes zijn getrouwd met familie van de kinderen van de keizer van Hispanje (momenteel in burgeroorlog en heeft wat terrein aan de moslims verloren.) Mac Carthaigs regeren in de koninkrijken: Griekenland, Denemarken (vassal) en Brittany. Mijn keizerrijk heeft de meeste holdings en op Venetië na de hoogste inkomsten. Wat betreft oppervlak kunnen alleen de gouden horde, Zweden en het Heilige Roomse Rijk met mijn rijk concurreren en ik denk dat ik het punt wel bereikt heb dat het helemaal niet meer voor de hand ligt om uit te breiden. Ik denk dat ik de militaire verplichtingen van mijn onderdanen verlaag, hun vrijheden verhoog en meer belasting ga verlangen om mijn rijk vol te bouwen met steden kerken en kastelen. Hoewel de Paus natuurlijk wel de hoofdprijs is. Als ik de Pauselijke Staat kan veroveren en daarna de Paus banish (ik weet niet eens of dat kan en of daar speciale gevolgen aan verbonden zijn) dan heb ik meer geld dan wie dan ook. Of ik kan ook een merchant-republic op poten zetten en kijken wat er van komt als ik die met Venetië laat concurreren. En het spel eindigt ook binnenkort denk ik.
Pfff ingewikkeld :D

Mooi Rijk wel. Waarom heet het Alba?
Children of the night. What music they make.
pi_148037244
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 22:45 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Pfff ingewikkeld :D

Mooi Rijk wel. Waarom heet het Alba?
Oude naam van Schotland, maar je kunt je empires gewoon hernoemen. Ik heb nog een game met het machtige rijk Piemelsex.
pi_148037247
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 22:45 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik zweer bij elective. Helemaal als je ook concubines kan nemen :P

Je kan nooit plotten om je zoons te vermoorden btw dus vandaar dat je niet kon plotten.
Gavelkind erryday. 30% demesne bonus in die bitch. Go hard or go home.
pi_148037251
Vanavond en woensdag kan ik trouwens helaas niet hosten, vanavond niet ivm weg zijn en woensdag om vanzelfsprekende reden niet. De 4e weer afspreken met zijn allen?
pi_148043053
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 07:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Gavelkind erryday. 30% demesne bonus in die bitch. Go hard or go home.
Meer dan 5 Demesne heb je toch niet nodig.
King teir Vassalen, even wat geld aan ze geven en hoppa weer paar duizend man erbij.

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 07:44 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Vanavond en woensdag kan ik trouwens helaas niet hosten, vanavond niet ivm weg zijn en woensdag om vanzelfsprekende reden niet. De 4e weer afspreken met zijn allen?
De 4e dan weer :)
We kunnen toch niet spelen zonder jou :D
  zondag 28 december 2014 @ 13:17:14 #195
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_148044050
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 07:44 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Vanavond en woensdag kan ik trouwens helaas niet hosten, vanavond niet ivm weg zijn en woensdag om vanzelfsprekende reden niet. De 4e weer afspreken met zijn allen?
Ik heb de 4de een uitje, alleen weet niet tot hoelaat dat gaat duren, dus wellicht ben ik er niet bij.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_148063962
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 07:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Oude naam van Schotland, maar je kunt je empires gewoon hernoemen. Ik heb nog een game met het machtige rijk Piemelsex.
Wist ik niet. Ierland is Eire.

Heb vandaag alle counties in Ierland veroverd, nu is Schotland of Wales aan de beurt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Children of the night. What music they make.
pi_148068794
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:23 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Wist ik niet. Ierland is Eire.

Heb vandaag alle counties in Ierland veroverd, nu is Schotland of Wales aan de beurt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Trouw iemand met een claim?
pi_148070232
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:38 schreef Krediax het volgende:

[..]

Trouw iemand met een claim?
Wordt goed zoeken dan :P

Ik heb de broer van de huidige koning van Schotland naar m'n hof kunnen halen. Hij is getrouwd met m'n tante en hebben 1 kind, een meisje.

En daarna oorlog voeren? Of iedereen die me in de weg staat uitmoorden?

[ Bericht 9% gewijzigd door DeHovenier op 28-12-2014 22:05:40 ]
Children of the night. What music they make.
pi_148072622
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:38 schreef Krediax het volgende:

[..]

Trouw iemand met een claim?
Niet als je Elective speelt want dan komt het kind dat Schotland erft toch nooit jouw erfgenaam te worden en ben je generaties lang bezig die titels te verenigen om er vervolgens achter te komen dat Schotland ook Elective is en vanwege andere kiesdictricten naar een ander in jouw Dynastie gaat.

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:00 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Wordt goed zoeken dan :P

Ik heb de broer van de huidige koning van Schotland naar m'n hof kunnen halen. Hij is getrouwd met m'n tante en hebben 1 kind, een meisje.

En daarna oorlog voeren? Of iedereen die me in de weg staat uitmoorden?
Daar heb je niet zo veel aan. Als je iemand in een koninkrijk installeert als jouw hoogste titel ook slechts koning is dan wordt diegene niet eens jouw bondgenoot, laat staan jouw vassel. Goed, ze zullen een hogere dunk van je hebben en veel meer bereid zijn mee te gaan in jouw huwelijksvoorstellen maar meer ook niet.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_148073205
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Niet als je Elective speelt want dan komt het kind dat Schotland erft toch nooit jouw erfgenaam te worden en ben je generaties lang bezig die titels te verenigen om er vervolgens achter te komen dat Schotland ook Elective is en vanwege andere kiesdictricten naar een ander in jouw Dynastie gaat.

[..]

Daar heb je niet zo veel aan. Als je iemand in een koninkrijk installeert als jouw hoogste titel ook slechts koning is dan wordt diegene niet eens jouw bondgenoot, laat staan jouw vassel. Goed, ze zullen een hogere dunk van je hebben en veel meer bereid zijn mee te gaan in jouw huwelijksvoorstellen maar meer ook niet.
Als je de claim doordrukt van een familie lid werd het toch wel een vassal?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')