abonnement Unibet Coolblue
pi_6541244
Iemand die contact heeft gehad met of het bedrijf De Ijssel mediagroep te Zutphen kent ?

ze brengen (naar alle waarschijnlijkheid) een blad op de markt in het kader van "Personeel en Ondernemer"

Wellicht iemand die er meer over weet??

bedankt!

geen commentaar
  donderdag 31 oktober 2002 @ 10:44:35 #2
22456 zrski
schildpadje...
pi_6551392
Ehm, je zou ze eens kunnen bellen?
Er is maar 1 actief discussieforum in Nederland voor ondernemers! http://www.higherlevel.nl
pi_6551433
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 10:44 schreef zrski het volgende:
Ehm, je zou ze eens kunnen bellen?
Dat hebben ze bij ons gedaan.. met t verzoek om een advertentie te plaatsen in een specifiek blad. Maar daarvoor heb ik wel meer informatie nodig eigenlijk, zijn namelijk redelijk wat kosten aan verbonden.
geen commentaar
  donderdag 31 oktober 2002 @ 10:50:36 #4
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6551498
Is dit niet een gevalletje spookfactuur

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=38925

Ze staan niet op de lijst van de KvK maar toch ...

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6551536
Volgens mij ben ik ook door hun gebeld, ongeveer een half jaar geleden. Toen gaven ze een blad uit voor overheids instellingen, geloof ik.

K'ben er verder niet op in gegaan, klonk niet bijster interessant..

pi_6551681
Het gaat om een oplage van 6000 stuks met een garantie van verspreiding afgegeven door Ernst & Young.. We zouden graag het blad in willen zien, waar het dan zeg maar over gaat, hoe het er uitziet.. Dat was niet echt mogelijk (beetje vaag)... komt nog bij dat de verkoper n beetje zo'n populaire jongen wilde zijn / was.. en dat ze totaal niet op internet te vinden zijn.. ik denk dat we er van afzien.
geen commentaar
  donderdag 31 oktober 2002 @ 14:08:16 #7
22456 zrski
schildpadje...
pi_6554424
ehm, als ik je zo hoor... Daar zal wel een luchtje aan zitten. Zo'n impuls marketing actie is trouwens ook nagenoeg altijd zonde geld. Je kan beter gewoon een gericht onderzoek doen en duidelijk hebben in welke bladen (om dit medium even aan te houden) je wat voor boodschap wilt plaatsen en wat je er voor terug verwacht.

Moet eerlijk toegeven dat ik ooit in een dergelijke scheme getrapt ben... Koste ongeveer 2000 piek en heb er niks voor terug gekregen behalve wat meer argwaan

Er is maar 1 actief discussieforum in Nederland voor ondernemers! http://www.higherlevel.nl
pi_8738040
dit is een bedrijf wat leuke boeken maakt met erg intresante doelgroepen ernst & young zoals julie zeggen is natuurlijk niet zomaar een bedrijf wat voor hun de hele verspreiding controleert daar moet je gewoon een goed en eerlijk bedrijf voor zijn op moment dat hun dat een controle op houden ik heb goeie ervaringen met de ijsselmedia groep en al eens eerder geadverteert bij hun boekjes zien er kwalitatief goed uit word denk ik wel veel tijd in gestoken om er iets moois van te maken
pi_8738094
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:25 schreef snakeeye het volgende:
dit is een bedrijf wat leuke boeken maakt met erg intresante doelgroepen ernst & young zoals julie zeggen is natuurlijk niet zomaar een bedrijf wat voor hun de hele verspreiding controleert daar moet je gewoon een goed en eerlijk bedrijf voor zijn op moment dat hun dat een controle op houden ik heb goeie ervaringen met de ijsselmedia groep en al eens eerder geadverteert bij hun boekjes zien er kwalitatief goed uit word denk ik wel veel tijd in gestoken om er iets moois van te maken
je hebt er alleen geen reet aan, het is niet alsof iemand ooit dat soort rommel leest. toegegeven, het ziet er soms nog best fraai uit, maar het is gewoon een wassen neus.
pi_8738513
ben ik niet helemaal met je eens ik heb er ook een keer aan meegewerkt er er toen paar opdrachten aan over gehouden dus klopt niet altijd wat je zegt
pi_8739118
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:42 schreef snakeeye het volgende:
ben ik niet helemaal met je eens ik heb er ook een keer aan meegewerkt er er toen paar opdrachten aan over gehouden dus klopt niet altijd wat je zegt
ik geloof er geen snars van...
  woensdag 13 augustus 2003 @ 13:30:20 #12
22534 buxx
http://www.buxx.nl
pi_12403717
Mag ik het topic nog even oprakelen? Dank u.

Ben vorige week ook door hun gebeld, met exact hetzelfde verhaal over de verspreiding en Ernst en Young. Ze verspreiden naar eigen zeggen 3600 bladen en dat wordt dan gecontroleerd. Maar wat is nu 3600? Niets!

Het koste me 300 nogwat Euri om in een vakje ban 50x70 een advertentie te plaatsten.

Navraag doen over hoe ze me gevonden hebben deed me leren dat dit je reinste oplichterij is. Ze vertelde me me te hebben gevonden bij de KvK, nu wil het feit dat ik daar helemaal niet sta geregitreerd.
Natuurlijk beslis ik dit niet in m'n eentje dus bel later even terug. Dat zou ze begin deze week doen, nooit meer wat van gehoord.

Ook de informatie die ik van hen heb gevraagd me toe te mailen heb ik nooit ontvangen.

Aquisitie bureautjes, ze bestaan dus nog steeds.
Na het oprollen van een stel van deze bedrijfjes in Veendam hoor je er steeds minder over, maar ze zijn er dus nog wel.

Zelfs sterker, zoekend via Google kom je alleen dit topic op fok.nl tegen http://www.google.com/search?q=ijsselmedia&restrict=Nederlands

Zal de politie er wat aan hebben?

  woensdag 13 augustus 2003 @ 20:58:31 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_12413560
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:25 schreef snakeeye het volgende:
dit is een bedrijf wat leuke boeken maakt met erg intresante doelgroepen ernst & young zoals julie zeggen is natuurlijk niet zomaar een bedrijf wat voor hun de hele verspreiding controleert daar moet je gewoon een goed en eerlijk bedrijf voor zijn
Zéggen dat E&Y garantie hebben afgegeven is niet zo moeilijk...

Beetje het standaardverhaaltje: kost veel geld en je krijgt er nul, noppes, nada voor!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:00:24 #14
43920 Yakko
De tal palo, tal astilla
pi_12512147
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:03 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

ik geloof er geen snars van...


Ook erg toevallig dat deze 2 posts zijn eerste twee zijn!!

Mannetje van de IJssel Media Groep die de boel even aanprijst?

Even on-topic: Ik zou er absoluut niet op in gaan. Zoals al vermeld door andere posters kun je beter zelf research doen en een gerichte campagne voeren, dan in gaan op aanbiedingen van bellers, die natuurlijk alles zeer rooskleurig doen voorkomen!

Krijg zelf op mijn werk regelmatig acceptgiro's voor vermeldingen in allerhande gidsen en websites, gaan altijd direct de prullenbak in!

La mejor universidad es la de la vida...
pi_17141988
hallo,

ze hebben mij een tijdje geleden gebeld en wilden dat ik adverteerde, toen ik weigerde heb ik een boel verbaal geweld aan moeten horen en gisteren kreeg ik met de post het blad "Personeel en Ondernemer" van de IJsselmedia groep binnen...met advertentie die ik niet besteld had, ook met factuur en als "leuke touch" nog een brief die waarschuwd voor malafide bedrijven. Ik had eerder een keer geadverteerd in een blad van hun dat Nederland Ontspant heet en dat bij alle bruiningscentra zou liggen en dat is nooit gebeurt, wel dat ik een blad kreeg maar verder is het niet verspreid. Dit heb ik nagettrokken bij mijn broer die zo'n centrum heeft.
De ijsselmedia gebruikt in de gouden gids en op hun factuur verschillende postcodes die ook niet bestaan in zutphen en ik heb ze ook bij de kvk niet terug kunnen vinden.

Ik heb de ijsselmedia groep aangemeld bij het http://www.fraudemeldpunt.nl omdat ik weet dat er een onderzoek gaande is in samenwerking met het openbaar ministerie naar een aantal dubieuze uitgevers, waaronder euro consults. Zij gingen over een blad dat heet MKB-informatief.

Tevens is de Ijssel mediagroep gebeld en hebben we laten weten dat die factuur niet betaald wordt en dat we ze aangegeven hebben.
Dit was na een paar eerdere telefoontjes vandaag met alleen maar vage berichten van mensen die dagen nodig blijken te hebben om in hun eigen administratie iets terug te vinden..

Ik hoop dat het je wat helpt.

groetjes
adelaar

quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 15:01 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Iemand die contact heeft gehad met of het bedrijf De Ijssel mediagroep te Zutphen kent ?

ze brengen (naar alle waarschijnlijkheid) een blad op de markt in het kader van "Personeel en Ondernemer"

Wellicht iemand die er meer over weet??

bedankt!


  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:58:02 #16
68773 haenzl
Weet niet / geen mening
pi_17142902
Het boek Lijmen/Het been (Bordewijk dacht ik?) wel eens gelezen?
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."
pi_17246107
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:30 schreef buxx het volgende:
Aquisitie bureautjes, ze bestaan dus nog steeds.
Na het oprollen van een stel van deze bedrijfjes in Veendam hoor je er steeds minder over, maar ze zijn er dus nog wel.

Zelfs sterker, zoekend via Google kom je alleen dit topic op fok.nl tegen http://www.google.com/search?q=ijsselmedia&restrict=Nederlands

Zal de politie er wat aan hebben?


Hee om verwarring en valse beschuldigingen te voorkomen EN voor alle duidelijkheid: Het bedrijf dat jou probeert op te lichten is dus blijkbaar De IJssel - Mediagroep te Zupthen. www.ijsselmediagroep.nl
Die Google search van jou laat een ander bedrijf zien: IJsselMedia in Deventer.http://www.ijsselmedia.nl
Aan iedereen maar een beetje afbellen om advertenties te slijten doen ze echt niet bij IJsselMedia.

Misschien die gasten in Zupthen wel, maar dat weet ik verder ook niet

  dinsdag 17 februari 2004 @ 11:43:52 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_17250470
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 04:34 schreef rockatackdeman het volgende:

[..]

Hee om verwarring en valse beschuldigingen te voorkomen EN voor alle duidelijkheid: Het bedrijf dat jou probeert op te lichten is dus blijkbaar De IJssel - Mediagroep te Zupthen. www.ijsselmediagroep.nl
Die Google search van jou laat een ander bedrijf zien: IJsselMedia in Deventer.http://www.ijsselmedia.nl
Aan iedereen maar een beetje afbellen om advertenties te slijten doen ze echt niet bij IJsselMedia.

Misschien die gasten in Zupthen wel, maar dat weet ik verder ook niet


Boeiend, hoe weet jij dit?

een beetje alert wegens nietuw account met maar 1 post

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_17255271
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 11:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Boeiend, hoe weet jij dit?

een beetje alert wegens nietuw account met maar 1 post


Omdat IJsselMedia gerund wordt door een vriend van me
Overigens lees ik FOK altijd wel, maar dit keer vond ik het gepast om te registreren en te reageren omdat zijn naam hier tenonrechte door het slijkt gehaald dreigt te worden door die Google-search (bovenin deze thread) die de verkeerde site laat zien
pi_17299566
Ben ook gebeld, probeerde me een advertentie te verkopen, irritant altijd, achja... gewoon niet op ingaan, klonk niet echt interessant vond ik althans.
pi_18117858
hallo
wij hebben als bedrijf een advertentie laten zetten in het boekje personeel en ondernemer van ijssemedia
het begon al toen wij hun een mailtje hadden gestuurd dat wij er liever vanaf wilde zien
je raad het al die is nooit bij hun aangekomen
ik heb daar toen over gebeld ze zouden het uitzoeken en terug bellen vervolgens 3 weken niks gehoord en ja hoor wij kregen een telefoontje dat wij er niet meer vanaf konden zien want de boekjes waren al gedrukt
er is ons daarvoor gezegd dat wij eerst een proefafdruk zouden krijgen ook die hebben wij niet gehad ook daar hebben wij over opgebeld maar als antwoord kregen wij U ADVERTENTIE IS AL GEPLAATST DUS met andere woorden jammer joh
mijn vriend en ik balen hier onzettend van want in die tussen tijd ben ik mijn baan kwijt geraakt en aangezien mijn vriend een startend bedrijf is hebben wij het al niet al te best maar er word wel binnen 10 dagen ¤790 euro van ons verwacht
heeft iemand een tip wat ik hier alsnog aan kan doen


vriendelijk bedankt Tricia
pi_18117914
hallo
wij hebben als bedrijf een advertentie laten zetten in het boekje personeel en ondernemer van ijssemedia
het begon al toen wij hun een mailtje hadden gestuurd dat wij er liever vanaf wilde zien
je raad het al die is nooit bij hun aangekomen
ik heb daar toen over gebeld ze zouden het uitzoeken en terug bellen vervolgens 3 weken niks gehoord en ja hoor wij kregen een telefoontje dat wij er niet meer vanaf konden zien want de boekjes waren al gedrukt
er is ons daarvoor gezegd dat wij eerst een proefafdruk zouden krijgen ook die hebben wij niet gehad ook daar hebben wij over opgebeld maar als antwoord kregen wij u advertentie is al geplaatst dus met andere woorden jammer joh
mijn vriend en ik balen hier onzettend van want in die tussen tijd ben ik mijn baan kwijt geraakt en aangezien mijn vriend een startend bedrijf is hebben wij het al niet al te best maar er word wel binnen 10 dagen ¤790 euro van ons verwacht
heeft iemand een tip wat ik hier alsnog aan kan doen


vriendelijk bedankt Tricia
  donderdag 1 april 2004 @ 22:15:06 #23
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_18119041
quote:
Op donderdag 1 april 2004 21:38 schreef tricia het volgende:
hallo
wij hebben als bedrijf een advertentie laten zetten in het boekje personeel en ondernemer van ijssemedia
het begon al toen wij hun een mailtje hadden gestuurd dat wij er liever vanaf wilde zien
je raad het al die is nooit bij hun aangekomen
ik heb daar toen over gebeld ze zouden het uitzoeken en terug bellen vervolgens 3 weken niks gehoord en ja hoor wij kregen een telefoontje dat wij er niet meer vanaf konden zien want de boekjes waren al gedrukt
er is ons daarvoor gezegd dat wij eerst een proefafdruk zouden krijgen ook die hebben wij niet gehad ook daar hebben wij over opgebeld maar als antwoord kregen wij u advertentie is al geplaatst dus met andere woorden jammer joh
mijn vriend en ik balen hier onzettend van want in die tussen tijd ben ik mijn baan kwijt geraakt en aangezien mijn vriend een startend bedrijf is hebben wij het al niet al te best maar er word wel binnen 10 dagen ¤790 euro van ons verwacht
heeft iemand een tip wat ik hier alsnog aan kan doen


vriendelijk bedankt Tricia
heb je een opdracht bevestiging gekregen?

je geeft namelijk aan dat je geen proefdruk hebt gekregen, dus zijn ze volgens mij al in gebreke gebleven. Het verneukeratieve van deze ondernemingen is dat het incasso buro ook in hun handen is. (alles blijft binnen het bedrijf)
pi_18120731
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:15 schreef Gumtree het volgende:

[..]

heb je een opdracht bevestiging gekregen?

je geeft namelijk aan dat je geen proefdruk hebt gekregen, dus zijn ze volgens mij al in gebreke gebleven. Het verneukeratieve van deze ondernemingen is dat het incasso buro ook in hun handen is. (alles blijft binnen het bedrijf)
Yep, je hebt gelijk. Je hebt bij een correct werkende uitgeverij altijd het recht een proefdruk te zien. Dat vinden de meeste uitgeverijen ook prettig: geen gezeur achteraf dat de kleuren niet goed zijn, de foto's niet goed zijn geplaatst (bijvoorbeeld in lowres), de advertentie die op de verkeerde plaats staat (bijv. naast de concurrent). Een akkoord willen ze dan ook altijd schriftelijk hebben. Ze doet het niet zozeer voor de klant, maar des te meer voor zichzelf.
Uitgeverijen kunnen altijd nog klachten verwachten en houden daar ook rekening mee (ook in hun budget). Als je goed genoeg en GEFUNDEERD zeurt, is er een kans dat je in elk geval een deel van het geld terug krijgt.

Laat hun maar aantonen dat je een kleurenproef hebt gehad en daar een akkoord (schriftelijk, handtekening) op hebt gegeven. Zo niet... dan zijn zij in gebreke gebleven.
Ook heb je dat mailtje dat je verstuurd hebt nog in je "verzonden berichten". Kun je ter bewijs nogmaals versturen naar iemand die je daar aan de lijn krijgt.
Je hebt contact gehad (weet je ook nog met wie?). Volgens mij sta je er redelijk sterk voor als alles klopt wat jij zegt.

Weer even terugkomend op het eigenlijke topic: je kunt bij een advertentieverkoper (aquisitiemedewerker, mediaplanner, hoe je het ook noemen wilt) altijd om documentatie vragen, de kaart met advertentietarieven en een proefexemplaar (of in elk geval de opzet van het blad). Mocht dat niet kunnen dan ga je er natuurlijk nooit op in. Je gaat geen lucht kopen.

En als ze echt willen dat je adverteert, bellen ze vanzelf nog een keer.
  vrijdag 2 april 2004 @ 08:32:44 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18124072
quote:
Op donderdag 1 april 2004 21:38 schreef tricia het volgende:

heeft iemand een tip wat ik hier alsnog aan kan doen


vriendelijk bedankt Tricia
wachten tot er een deurwaarder wordt ingeschakeld, en het dan gooien op misleiding en vragen naar papieren waaruit duidelijk blijkt wat de oplage en het verspreidingsgebied is. in verband met jurisprudentie waarbij een claim van een advertentiebureautje fors verlaagd werd doordat er geen verspreidings-gegevens waren, zullen ze wanneer ze geen verspreidings-gegevens hebben het er doorgaans bij laten zitten
pi_18389226
Ik ben zojuist gebeld door meneer Valentijn namens de IJssel Media Groep. Hij vroeg of ik een advertentie wilde plaatsen in een uitgave over Overheid en Semi-overheid. Ik hoorde zijn mooie verhaal enthousiast aan (het klonk tenslotte mooi) en hij was dan ook enigszins teleurgesteld dat ik er nog even over wilde nadenken. "Waar wilt u nog over nadenken dan?" Nou, of ik 249 ex btw (fiscaal aftrekbaar of niet) uitgeef aan iemand die ik alleen telefonisch heb gesproken bijvoorbeeld?

Ik vroeg dus of hij me meer informatie kon toesturen. Dat kon hij niet. Of ze een website hadden dan. Daar wilde hij me wel naar doorverwijzen, "maar daar staat minder op dan ik u zojuist verteld heb". Toen ik hem vroeg hoe ik hem kon bereiken mocht ik interesse hebben, stond hij er op dat hij mij zou bellen en niet andersom. Op zijn voorstel "vanmiddag?" "morgenvroeg?" antwoordde ik "begin volgende week". Toen moest hij lachen en zei dat hij "dan al lang was uitverkocht." Hij "had er nu nog twee." Doet u dan maar morgenvroeg.

Natuurlijk weet ik al wat ik hem morgenvroeg ga vertellen. Helemaal na het lezen van bovenstaand verhaal. Als zijn opmerking "ik heb er nog 2" werkelijk klopt, vrees ik echter het ergste voor andere MKB-ers in dit land...
  dinsdag 13 april 2004 @ 12:44:43 #27
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_18389578
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:58 schreef haenzl het volgende:
Het boek Lijmen/Het been (Bordewijk dacht ik?) wel eens gelezen?
Daar dacht ik nou ook direct aan, daar lijkt het heel erg op. Misschien wel gewoon van afgeleid. Ik zou er inderdaad niet intrappen, het klinkt allemaal niet echt waterdicht en betrouwbaar.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_18390351
Hoe je op dit soort hele en halve bedriegers ook reageert, geef ze nooit je handtekening, ook niet in een brief waarin je tegen hun activiteiten protesteert. Die eerder genoemde club uit Veendam gebruikte handtekeningen uit dat soort brieven gewoon om nieuwe nep-opdrachten te maken waardoor de slachtoffers nog een keer moesten betalen.
pi_18410199
Meneer Valentijn belde zojuist terug (hij is er op tijd bij) en ik heb 'm verteld dat ik niet met ze in zee wilde gaan. Hij was bereid wat aan de prijs te doen (toen geloofde ik dus al helemaal niet meer dat dit bonafide was) maar toen ik vervolgens nog steeds niet geinteresseerd was drong hij verder ook niet meer aan. Daar ben ik dus vanaf (hoop ik!).
  maandag 24 mei 2004 @ 21:57:14 #30
95692 double07
neem de tijd voor je zaken!
pi_19375855
Het wordt misschien wat eentonig, maar ook ik heb met IJsselmediagroep uit Zutphen een vergelijkbare negatieve ervaring.
Ik werd gebeld door ene Sander, komt sympathiek over kan zijn verhaal positief overbrengen en klinkt allemaal erg aanlokkelijk. Korting, ruimte geheel zelf in te vullen etc.
Of ik interesse had, ja klinkt goed. Er belt nog een controleur (mij niet helmaal duidelijk waarom). De zelfde avond rond 20:30 jawel de controleur. Hij wilde de opdrachtbevestiging horen. Ja, betekent dat je er aan vastzit. Ik wist nog niets van dit bedrijf, waarom zou ik ja zeggen. Ik neem altijd de tijd voor mijn zakenrelaties, dus vroeg ik extra info om door te nemen. Wordt niet gedaan. Wel een verwijzing naar IJsselmediagroep.nl
De info hier is te sumier om een idee te krijgen wat je te wachten staat. De telefoongesprekken worden opgenomen volgens de website, dat is mij niet verteld tijdens de telefoongesprekken.
En dan dit forum, geweldig!
Bedankt iedereen voor de waarschuwende toon! Volkomen terecht!
De moraal van dit verhaal, laat je nooit overrompelen, deze tactiek heeft menigeen de kop gekost.
Zo doen we geen zaken. Dit is bepaald onvriendelijk. Men geeft aan onder de colportagewet te vallen, er is dus na de bevestiging 2 weken bedenktijd. Maar voorgaande commentatoren geven al aan dat hier hoogstwaarschijnlijk geen gehoor aan zal worden gegeven.
Nu weet ik weer met wie ik persee geen zaken doe.
pi_23295091
Mijn collega is ook gebeld door dit bedrijf, maar heeft nog niks toegezegd. Even zoeken op google groups bevestigde al wat ik verwachtte.. geen bedrijf om mee in zee te gaan.
  maandag 15 november 2004 @ 17:09:02 #32
42679 krazz
Ars Longa Vita Brevis
pi_23332017
Wij worden ook regelmatig gebeld door dit bedrijf. De eertste keer ben ik met ze in zee gegaan, voor een advertentie in het blad 'starters voor starters'. Wij hebben geen problemen met ze ondervonden, kregen een proefdruk, en uiteindelijk ook een uitgave van het boekje.
Helaas was het voor ons achteraf een wijze les, want wij zijn een bedrijf in internetdiensten, en dan is adverteren in de gedrukte media gewoonweg niet interressant.
  woensdag 17 november 2004 @ 09:27:55 #33
627 Willy
Koekenbakker
pi_23371127
Hebben ze bij mij ook gedaan! Ik heb gezzegd dat ze maar informatie moesten opsturen omdat zijn verhaal me wel interessant in de oren klonk.. Belt hij me later op dat ik mijn advertentie moet aanleveren ik had immers ingestemd met zijn voorstel een advertentie te plaatsen. Ik kreeg ook nog eens een factuur van m maar nooit het beloofde blad waar hij volgens hem de door hem gemaakte advertentie van mijn bedrijf in had gezet.
The only thing we have to fear is FEAR itself
pi_33626426
Ben net benaderd door de van de IJssel Mediagroep uit Zutphen om te adverteren in een A5-boekje wat op directieniveau bij de lokale overheden komt te liggen. Het verhaal klonk goed en ik heb aangegeven dat het wel wat lijkt en dat ik wellicht meedoe. Nu gaan ze er al van uit, dat ik goedkeuring heb verleend en dat is niet mijn bedoeling. Het woordje 'wellicht' betekent toch niet dat ik een akkoord geef? Ze zijn wel een beetje erg opdringerig en dat gaf me na het gesprek al een verkeerd gevoel. Nu helemaal nadat ik dit forum heb gevonden.
Iemand een advies voor me?

Eigen update:
Ben aan het eind van de dag gebeld door iemand om de opdracht door te spreken, maar ik heb gezegd, dat ik misschien ermee in zou stemmen. Geen akkoord dus. Hij laat die Bruno mij weer bellen.

[ Bericht 16% gewijzigd door alexrg op 02-01-2006 16:39:03 (Nog een telefoontje gehad.) ]
  maandag 2 januari 2006 @ 15:07:18 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33626491
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 08:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

wachten tot er een deurwaarder wordt ingeschakeld, en het dan gooien op misleiding en vragen naar papieren waaruit duidelijk blijkt wat de oplage en het verspreidingsgebied is. in verband met jurisprudentie waarbij een claim van een advertentiebureautje fors verlaagd werd doordat er geen verspreidings-gegevens waren, zullen ze wanneer ze geen verspreidings-gegevens hebben het er doorgaans bij laten zitten
Update : In een soortgelijke zaak die ik eerder dit jaar had werd de vordering afgewezen omdat de rechter van mening was dat er geen serieuze prestatie geleverd was door de "uitgever".
pi_37610488
De ijsselmedia groep die zijn niet bepaald netjes in het doen van zaken hebben wij helaas telaat uitgevonden.


Wij zijn enige tijd geleden gebeld of we in hun bedrijvengids wilde adverteren.
Deze bedrijvengids bestaat uit een dubbelgevouwen a3 die vol staat met allemaal hele kleine advertenties ( Dit is teminsten wat je opgestuurd krijgt van de ijsselmedia groep maar of het blaadje ook werkelijk huis aan huis bezorgd wordt zoals gezegd naar ons inziens niet)
Dit kost je 150 euro om voor een jaar maar als je niet optijd de boel opzegd blijf je dus jaarlijks deze bijdragen betalen .
Nu was het bij ons het geval dat er door een fout bij de bank met betalen het bedrag niet optijd op de rekening stond van de Ijsselmedia groep dus kregen wij een aanmang als deze niet optijd betaald zou worden kwam er 15 euro administratie kosten bij dit is opzich niet raar wat wel vreemd is dat we daarna opeens een rekening van Intrum Justitia kregen die had de Ijssel Media Groep ingeschakeld en er was voor het gemak maar even 332.31 euro boven op de rekening van 150 euro gedaan met de kosten van het Incasso bureau erbij moesten wij dus 596.06 euro betalen aan de Ijsselmedia groep .
Hierna hebben wij geprobeerd verhaal te halen bij de ijsselmedia groep maar zo snel als ze met incasso bureau inschakelen zijn zo traag zijn ze met het antwoorden op onze brieven , emails enz .

Dus laat uzelf gewaarschuwd zijn en ga niet in zee met de Ijssel Media groep dit bedrijf is zeer onbetrouwbaar .

Eigen ondernemer
  zondag 7 mei 2006 @ 01:51:58 #37
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_37620149
Oh, die knakkers heb ik volgens mij ook weleens aan de telefoon gehad. Ik kan me in iedergeval een gesprek met iemand herinneren over een of ander boekje wat bij de 'decisionmakers' van alle overheidsinstellingen terecht kwam etc. Uiteraard niet op ingegaan, want voor de dienst die / het produkt dat ik lever is niet interessant om in dat blad te staan. Daarnaast ga ik NOOIT in op telefonische verkoopgesprekken... ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat er mensen zijn die dat wel doen. Je wilt toch weten met wie je zaken doet? Vraag dan in iedergeval om meer informatie via de post / internet, of maak een afspraak met ze. Als ze je graag als klant willen, dan moeten ze er maar wat tijd voor vrij maken.
pi_38912269
Een probleem;

Ik ben eergister gebeld door ene Vincent can de Ijsselmediagroep; hij had een redelijk verhaal over de plaatsing van een advertentie in het 'Personeel & Ondernemer'-jaarboek dat onder 3350 bedrijven zou worden verspreid. In eerste instantie vond ik het vreemd dat er geen documentatie / zaken op papier opgestuurd konden worden, maar na gevraagd te hebben of er absoluut geen vreemde voorwaarden of verplichtingen aanhangen heb ik uiteindelijk toch aangegeven dat ik er wel interesse in had.
Vandaag werd ik gebeld door een controleur die mijn gegevens wilde controleren voor de plaatsing van de advertentie; deze repte alle gegevens even snel op en in eerste instantie leek alles correct te zijn; ik zou toch nog een opdrachtbevestiging krijgen dus kon er (dacht ik) altijd nog onderuit. Na dit gesprek vielen mij echter een paar dingen op, dat bijvoorbeeld de advertentieruimte kleiner zou zijn dan het voorbeeld op hun website, dat deze bovendien in zwart/wit zou zijn. Achteraf en vooral na het lezen van dit forum heb ik echter spijt van mijn beslissing en wil ik terugkomen op deze mondelinge overeenkomst; Ik heb nog verder niks gekregen van een opdrachtbevestiging ofzo maar iets in deze thread verteld me dat ik nog wel wat problemen kan verwachten.

Nu mijn vraag; hoe kan ik hier onderuit komen? Is er iets van een wettelijke bedenktijd, ontbinding door misleidende informatie o.i.d.? Ik heb gelukkig nergens mijn handtekening onder gezet maar ik las al eerder dat er misschien een geluidsband opgenomen is?
pi_38912302
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:08 schreef mAesculapius het volgende:
Nu mijn vraag; hoe kan ik hier onderuit komen? Is er iets van een wettelijke bedenktijd, ontbinding door misleidende informatie o.i.d.? Ik heb gelukkig nergens mijn handtekening onder gezet maar ik las al eerder dat er misschien een geluidsband opgenomen is?
Meteen een (aangetekende) brief sturen dat ze weliswaar je gegevens hebben gecontroleerd, maar dat je geen opdracht tot plaatsing hebt gegeven.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38912664
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:09 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Meteen een (aangetekende) brief sturen dat ze weliswaar je gegevens hebben gecontroleerd, maar dat je geen opdracht tot plaatsing hebt gegeven.
Maar ik heb dus feitelijk ingestemd met de plaatsing; alleen was dat een overhaaste en ondoordachte beslissing waar ik spijt van heb. Is er geen wetsbeginsel waarop ik mij dan kan baseren?
Ik heb trouwens ook gelezen dat het ondertekenen van dergelijke brieven ook weet niet verstandig is omdat je handtekening dan misbruikt wordt?
pi_38912988
Je weet toch helemaal niet dat je ingestemd hebt ? Je dacht dat ze alleen belden om de gegevens te controleren, maar achteraf hoorde je dat ze op die manier proberen te beweren dat je een opdracht hebt gegeven.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38913296
Over het geven van de opdracht is - v.w.b. mondeling gecommuniceerd is - weinig twijfel, er werd duidelijk gezegd dat ik een advertentie wilde laten plaatsen in dit en dat nummer, zo en zo groot, voor 250,- ex.btw.
Ik vraag me meer af of er, net zoals de wet koop op afstand, een bedenktijd of mogelijkheid tot ontbinding is; nu is het nog "vers" dus lijkt me die kans het grootst....
pi_38913703
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:48 schreef mAesculapius het volgende:
Over het geven van de opdracht is - v.w.b. mondeling gecommuniceerd is - weinig twijfel, er werd duidelijk gezegd dat ik een advertentie wilde laten plaatsen in dit en dat nummer, zo en zo groot, voor 250,- ex.btw.
Ik vraag me meer af of er, net zoals de wet koop op afstand, een bedenktijd of mogelijkheid tot ontbinding is; nu is het nog "vers" dus lijkt me die kans het grootst....
Nee, want je bent ondernemer.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38913895
Okeej, geen bedenktijd; acceptabel.

Maar misleidende informatie kan een overeenkomst toch ook doen ontbinden?
pi_38914348
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 12:12 schreef mAesculapius het volgende:
Okeej, geen bedenktijd; acceptabel.

Maar misleidende informatie kan een overeenkomst toch ook doen ontbinden?
Ja. Maar het is makkelijker om vol te houden dat je dacht dat ze alleen gegevens controleerden en dat de opdracht schriftelijk gegeven moest worden. (Da's een impliciiet beroep op dwaling, maar zolang je niet met juristen onderling aan het ouwehoeren bent, heeft het weinig zin juridische zooi te gaan strooien)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_40637261
handig dat FOK !!!

ben net gebeld door ene shirley van de ijsselmediagroep of wij een advertentie ten grote van een visitekaartje willen plaatsen voor het luttele bedrag van 250 euro in een blad dat naar alle woningbouwverenigingen in NL wordt gestuurd.

Ik heb haar afgewimpeld met "wij denken er even over na" maar na dit te lezen denk ik ook dat het bij denken blijft
Like any other bitch
I do NOT shit where I eat
pi_40647831
De ijsselmediagroep brengt volgens mij tientallen blaadjes uit voor tientallen doelgroepen.
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
pi_41607259
Hallo,

Ik ben dus ook een week geleden gebeld door hun.
Heb ook een advertentie laten plaatsen.
Deze is nog niet geplaatst.
Hiervan heb ik wel een brief gekregen met daarin het bedrag grootte van advertentie.
Met onderwerp: Opdrachtsbevesteging.

Ik kan de druk nog wijzige tot 11-09-2006.
Kan ik dan ook nog gewoon opzeggen of moet ik iets anders verzinnen.

Op hun site staat dat de gesprekken worden opgenomen.
Is dat rechts geldig en zal ik dus moeten betalen?
Of is er nog een manier om er onderuit te komen.

Ik heb ze een mailtje gestuurd dat het niet doorgaat.
Heb dit mailtje lees en aankomst bevesteging gevraagd.
Het mailtje is wel al aangekomen.

Groet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')