abonnement Unibet Coolblue
pi_146159513
Ik heb moeite met bepalen wat ik netto mag verwachten uit een bruto jaarloon in Frankrijk; veel bronnen beamen dat de belastingsdruk in Frankrijk tot in de top van Europa behoort, maar een precieze berekening is lastig. Na behoorlijk wat leeswerk ben ik tot het volgende gekomen:

• de sociale taxes a 8% gaan eerst van 97% van het bruto jaarloon af,
• dan gaat er op het gehele overgebleven bedrag de inkomstenbelasting af, schijvensysteem met 30% in de hoogste klasse (mits geen miljoeneninkomsten),
• dan gaat er nog een soort huurdersbelasting af dat afhangt van de kadastrale waarde, de stad waarin je woont, wat je lokale wijk allemaal uitspookt aan publieke werken, je eigen inkomen, de huur dat je zou betalen in 1970, de belasting dat de stad nationaal moet afdragen(?), en/of de positie van de grote beer aan de hemel.

Nu is die laatste m.i. geen triviale hoeveelheid en zorgt die belasting ervoor dat de belangstingsdruk i.h.a. erg lastig te voorspellen is. Klopt dat, mis ik nog andere zaken? Is er iets zinnigs te zeggen qua worst-case in Parijs, bij een apartement van pakweg 1700 euro per maand?

En om toch tot een poging te komen van een enkel percentage op het brutoloon, als jullie in Frankrijk wonen, wat betalen jullie jaarlijks in percentages?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_146181191
Niemand hier in Frankrijk?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 1 november 2014 @ 11:45:12 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146181690
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 2 november 2014 @ 13:20:37 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146212263
Je hebt het topic gevonden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')