abonnement Unibet Coolblue
pi_145628549


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

pi_145628582
Ga je schamen Pietertje71!
Je voelt je zeker weer te goed om een nieuw deel te openen? o|O
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:05:42 #3
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145628692
Sorry, ik laat zoiets aan de professionals over ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145628817
@VLN: Lekker dat het de goede kant opgaat ^O^

En mijn PostNL-jas is ook al enigszins zwart. En ja ik heb hem al een paar keer gewassen en ga hem toch echt niet op eigen kosten naar de stomerij brengen.

Gisteren was het hier ook niet veel (wel ruim 30 minuten bezig met de PET-taken, dus vind ik wel een goede reden om geen mindertijd op de wijken op te geven in het kader "gewerkte tijd is betaalde tijd"). En heerlijk in het zonnetje gelopen.
pi_145628861
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:12 schreef allweather het volgende:
@VLN: Lekker dat het de goede kant opgaat ^O^

En mijn PostNL-jas is ook al enigszins zwart. En ja ik heb hem al een paar keer gewassen en ga hem toch echt niet op eigen kosten naar de stomerij brengen.
Misschien wassen op een hogere temperatuur? De mijne komt elke keer weer brandschoon uit de machine. Hij begint al wel wat te slijten: de rechter manchet vertoont rafels, en het oranje op de rug is zo onderhand bijna geel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_145630279
Die pet is anders ook een leuke wat verkleuring betreft. Die dingen beginnen allemaal een soort van rood te worden. Waarschijnlijk door de zon, want als ik hem (op de hand) was is het water nauwelijks verkleurd.
pi_145631281
mijn verlof voor januari is afgekeurd. Wilde 1 zaterdagje vrij.. en het werd dus gewoon online afgekeurd zonder mij ff te bellen of te mailen waarom. Lekker persoonlijk dat mijnwerk. Heb maar gevraagd om me te bellen, maar volgens de regeltjes hadden ze dat zelf moeten doen...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145631319
Salaris is maandag he?
pi_145631783
Over dat "mijn werk" gesproken. Bij mij moeten we ook binnenkort dergelijke zaken via het service centrum gaan regelen. Echter, de zaterdagwerkerversie van die website ziet er totaal anders uit dan die van de postbezorgers. Mijn werk kan ik op die site dan ook niet vinden.
pi_145632553
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:59 schreef Yreal het volgende:
Salaris is maandag he?
Ik dacht dat het dinsdag was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Over dat "mijn werk" gesproken. Bij mij moeten we ook binnenkort dergelijke zaken via het service centrum gaan regelen. Echter, de zaterdagwerkerversie van die website ziet er totaal anders uit dan die van de postbezorgers. Mijn werk kan ik op die site dan ook niet vinden.
Weet niet, maar als ik inlog kom ik al op mijn werk binnen en vandaaruit klik je door naar de rest. Dit is pas in de week dat het in ging veranderd, dus misschien nog eventjes wachten?
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_145633170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:57 schreef superkimmi het volgende:
mijn verlof voor januari is afgekeurd. Wilde 1 zaterdagje vrij.. en het werd dus gewoon online afgekeurd zonder mij ff te bellen of te mailen waarom. Lekker persoonlijk dat mijnwerk. Heb maar gevraagd om me te bellen, maar volgens de regeltjes hadden ze dat zelf moeten doen...
Hier is laatst aangegeven dat verlof voor komend jaar niet via die site mag. Dan is het wie het eerst komt, eerst maalt en dat is niet de bedoeling. Wij moeten daar de verloflijst voor gebruiken, via die site wordt het automatisch afgekeurd op dit moment. En met die lijst gaan ze dan eventueel loten. Nadat het is vastgesteld via die lijst (januari vermoed ik), mag pas verlof aangevraagd worden via die site en dat is dan 'risicoverlof' :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145633528
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:00 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hier is laatst aangegeven dat verlof voor komend jaar niet via die site mag. Dan is het wie het eerst komt, eerst maalt en dat is niet de bedoeling. Wij moeten daar de verloflijst voor gebruiken, via die site wordt het automatisch afgekeurd op dit moment. En met die lijst gaan ze dan eventueel loten. Nadat het is vastgesteld via die lijst (januari vermoed ik), mag pas verlof aangevraagd worden via die site en dat is dan 'risicoverlof' :P
haha lekker dan. hier niks over gehoord maar ik hoop dat t dat is, want t is mn enige kans op vakantie de komende tijd.. Als het dat is vind ik het nog slechter dat mijn tc niet gelijk gebeld heeft..

overigens wist de administratie hier dan niks van want die heb ik al aan de lijn gehad en zouden tc laten terugbellen.

hoop dat ze dan wel snel meer willen want ik wil niet op 1 januari horen dat ik 10 januari geen vrij krijg, dn kan ik niet meer zo makkelijk annuleren natuurlijk
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145633657
Hier moeten de verloflijsten eind november binnen zijn en dan krijgen we vermoed ik op zijn vroegst pas laat in december of zelfs pas begin januari te horen wat toegekend is. Dat is voor verlof vroeg in januari natuurlijk veel te laat idd. Hopelijk hoor je snel of er wat te regelen valt :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145634440
thanks voor de geruststelling. Was inderdaad dat verhaal. Mijn tc zegt dat hij er wel een opmerking bij had geschreven en die heb ik nooit gehad, dus weten we gelijk dat het nog niet helemaal werkt :). Hij zei er wel bij dat ze de verloflijsten als die binnenkomen wel gelijk op januari checken, dus dan weet ik op tijd of het kan (en hij ging er wel vanuit dat het kon idd). pfieuw
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:48:00 #15
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145634524
Over dat representatief: Van de zomer was er een bezorger die zonder shirt ging. Dat was in ieder geval niet representatief :)

Mijn jas heeft ook regelmatig van die zwarte vegen. Komt van de drukinkt. We lopen hier ook een stadskrant mee met de post. De dingen geven af aan me jas. Die wordt daardoor dus heet grauw.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_145634545
Bij ons kennen ze altijd al het verlof dat via die verloflijsten is aangevraagd gewoon goed, waarschijnlijk vinden ze het teveel werk om het eerst uit te zoeken. Altijd wel bijzonder als ineens 60% van het team weg is of zo in een bepaalde week
pi_145634712
heb nog nooit een verloflijst ingevuld, weet altijd gedurende het jaar pas waar nik heen ga. Maar nu weten we dat we in januari een paar daagjes naar boedapest willen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_145635424
Fietstassen vergeten, maar die zijn op vrijdag niet nodig, alles ging in de stuurtas.
pi_145636433
Voor het sprookjesblad Dichtbij zijn ze op zoek naar een postbezorger die tussen het bezorgen door, tussen de middag thuis luncht met de kinderen. Iets te mooie afspiegeling van de werkelijkheid volgens mij ;)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:21:08 #20
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_145637826
Middag :)

Stelde qua post vandaag niets voor dus ik was lekekr optijd thuis :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:48 schreef V__L_N het volgende:
Over dat representatief: Van de zomer was er een bezorger die zonder shirt ging. Dat was in ieder geval niet representatief :)
Mannelijke of vrouwelijke bezorger?


:P


O, dan was het natuurlijk: bezorgster... ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 17-10-2014 14:26:41 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_145639875
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:54 schreef superkimmi het volgende:
heb nog nooit een verloflijst ingevuld, weet altijd gedurende het jaar pas waar nik heen ga. Maar nu weten we dat we in januari een paar daagjes naar boedapest willen
Ik vul hem ook nooit in eigenlijk :) als ik geen zaterdag vrij kan krijgen ga ik gewoon een midweekje. Langer dan een week ga ik sowieso toch nooit weg. Enige nadeel is wel dat het dan dus altijd maar erg afwachten is of het kan, want al het 'gekozen' verlof (via die lijst dus) gaat voor. Het meeste wordt hier ook wel gewoon goed gekeurd, maar soms zijn er in de omgeving van die dorpsfeesten etc en dan schijnen er erg veel mensen verlof te willen :P. Ze letten er hier wel op om geen onderbezetting te krijgen, iig qua bezorging.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145640716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:43 schreef posje het volgende:
Voor het sprookjesblad Dichtbij zijn ze op zoek naar een postbezorger die tussen het bezorgen door, tussen de middag thuis luncht met de kinderen. Iets te mooie afspiegeling van de werkelijkheid volgens mij ;)
Die persoon moet dan zeker ook nog positief zijn?

Ze kunnen beter op zoek gaan naar een bezorg(st)er die na de lunch de kinderen naar school brengt, naar het depot racet en vervolgens over straat rent om klaar te zijn voordat de kinderen weer uit school komen. Daar hoeven ze waarschijnlijk minder lang naar te zoeken ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:52:26 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145640772
Met de kinderen lunchen tussen de posttassen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:05:00 #24
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_145641139
Zijn er dan nog wijken die voor de luncht gebracht worden :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:10:33 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145641307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:05 schreef V__L_N het volgende:
Zijn er dan nog wijken die voor de luncht gebracht worden :)
Genoeg. De eerste ronde staat voor de koffie op het dok
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')