abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:08:30 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145049167
quote:
Zo'n 67 procent van de Belgen is voorstander van een rookverbod in de wagen. Dat blijkt uit een rondvraag van de Stichting Tegen Kanker, zo bericht De Morgen vandaag. "Het draagvlak is er, maar politiek blijft het stil."

De Stichting Tegen Kanker ondervroeg telefonisch 4.007 personen tussen de 15 en 75 jaar. Iets meer dan twee derde van de ondervraagden zijn voorstander van een rookverbod in de wagen. Niet minder dan 72 procent van de nooit-rokers steunt zo'n maatregel, 70 procent van de ex-rokers en zelfs 55 procent van de rokers.

"Roken in de wagen is heel erg schadelijk voor de gezondheid", zegt Luk Joossens van de Stichting Tegen Kanker. "Je zit gevangen in een kleine ruimte, dus de concentratie rook is enorm. Medepassagiers roken op die manier passief gretig mee."

Op politiek vlak blijft het vooralsnog stil. De enige maatregel die voorlopig in de formateursnota aan bod komt, is een hervorming van de accijnzen op tabak.

"Liefst volledig rookverbod"

Volgens Joossens zou zo'n rookverbod in de auto samen moeten komen met andere regels. "Ook de tabaksrichtlijn moet aangepast worden. Op die manier kan de verpakking van sigaretten minder luxueus gemaakt worden en worden jongeren minder aangetrokken om te roken", zegt hij in "Hautekiet".

Bovendien zou zo'n rookverbod duidelijk de grenzen afbakenen. Dat heeft een positief effect, aldus Joossens. "Door het roken volledig te verbieden op de werkvloer, wordt die regel ook gerespecteerd", zegt hij. Hij is dan ook niet echt voor een rookverbod enkel wanneer er kinderen in de auto zitten, want "hoe moet het dan met astmapatiėnten en hartlijders?"

Bron: De Redactie
Godver, wat een royal sadness. Wie de fuck heeft daar nou last van, behalve de rokers zelf? Passagiers stappen ten eerste vrijwillig in de wagen en kunnen ten tweede altijd vragen of de roker zijn kankerstaafje kan wegsteken.

Een algemeen rookverbod op openbare plaatsen ben ik voor. Een algemeen rookverbod in kroegen, bedrijven etc. ben ik niet voor, maar kan ik begrijpen. Maar roken in de auto verbieden kan ik noch steunen, noch begrijpen. Laat mensen hun eigen gezondheid lekker verneuken als ze dat willen.
pi_145049222
Roken op zichzelf is al royal sadness.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:11:43 #3
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_145049256
Het is ook een afleiding, als jij je peuk of aansteker laat vallen wil je hem meteen oppakken omdat je geen brandplekken wilt.
Als jij schakelt/aan je stuur draait en je peuk valt op je hand o.i.d. en je brand jezelf eraan trek je automatisch je hand weg en kan je zo gevaarlijke situaties veroorzaken.
Heb zelf ook ooit bijna vol een auto in mijn zijkant gehad omdat hij zijn peuk liet vallen en in een schrikbeweging vol naar rechts stuurde.

Meteen doorvoeren dus.
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_145049287
quote:
Dat blijkt uit een rondvraag van de Stichting Tegen Kanker
:')
Conscience do cost.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:13:26 #5
285174 Evienne
never odd or even
pi_145049313
Ik vraag me af wat de vragen precies waren, want de uitkomst is op zijn zachtst gezegd dubieus.

'Zou het gezonder zijn om niet te roken in de auto?'

of

'Zou u een algeheel rookverbod op last van boetes accepteren in uw persoonlijke eigendom?'
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:13:56 #6
54408 Parzival
Where it happens
pi_145049330
iets met verkeersveiligheid..

voor
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_145049365
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:10 schreef Pakspul het volgende:
Roken op zichzelf is al royal sadness.
Dat sowieso. Enige waar ik last van heb is dat rokers hun peuken vaak uit de auto gooien, dat ze de hele tijd in de rook zitten zal me een worst wezen.

Plus, alsof de politie niet al genoeg te doen heeft. Zouden ze ook nog mensen die roken achter het stuur aan de kant moeten gaan zetten.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:15:08 #8
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_145049378
Ik geloof echt geen fuck van die percentages... Er wordt gretig gesteld dat die percentages voor een rookverbod in de auto zijn, maar daar geloof ik dus helemaal niets van, de vraagstelling zal wel heel anders geweest zijn, zo rolt de antirookmaffia.
To doom or not to doom
pi_145049398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:13 schreef Parzival het volgende:
iets met verkeersveiligheid..

voor
en het gezondheidseffect mag ook niet verwaarloosd worden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145049416
En wat zou de uitkomst zijn van de stichting Voor Kanker?
pi_145049434
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:13 schreef Parzival het volgende:
iets met verkeersveiligheid..

voor
Als dat het argument zou zijn en het ook zou gelden voor andere afleidende zaken dan zou ik ook voorstander zijn. Dat argument wordt echter in dit artikel niet genoemd.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:16:27 #12
285174 Evienne
never odd or even
pi_145049436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:13 schreef Parzival het volgende:
iets met verkeersveiligheid..

voor
Iets met agressie in het verkeer.

Tegen.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_145049481
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:16 schreef Evienne het volgende:

[..]

Iets met agressie in het verkeer.

Tegen.
Iets met first world gezeik.

Tegen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:18:34 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145049504
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:11 schreef Robuust-koekje het volgende:
Het is ook een afleiding, als jij je peuk of aansteker laat vallen wil je hem meteen oppakken omdat je geen brandplekken wilt.
Als jij schakelt/aan je stuur draait en je peuk valt op je hand o.i.d. en je brand jezelf eraan trek je automatisch je hand weg en kan je zo gevaarlijke situaties veroorzaken.
Heb zelf ook ooit bijna vol een auto in mijn zijkant gehad omdat hij zijn peuk liet vallen en in een schrikbeweging vol naar rechts stuurde.

Meteen doorvoeren dus.
Dan kun je alles wel verbieden in de auto. Geen eten, want stel je laat je drankflacon vallen. Geen make-up, want stel je laat je lipstick vallen. Geen autoradio, want stel je wilt van zender/nummer veranderen. Helemaal niets, behalve je stuur vasthouden en voor je kijken.

Overigens lees ik nergens dat dit slechts geldt voor de bestuurder. Helemaal niemand zou nog mogen roken, zo wil die stichting.
pi_145049608
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Helemaal niemand zou nog mogen roken, zo wil die stichting.
Dat is ook het einddoel van dat soort stichtingen. Een wettelijk verbod op roken voor iedereen en overal en hoe vervelend ook....over een jaar of 20-25 is het zover.
Ben erg blij dat ik de normale jaren nog voor een groot deel mee heb kunnen maken waar we met z'n allen wat minder spastisch waren.
pi_145049616
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:13 schreef Parzival het volgende:
iets met verkeersveiligheid..

voor
-Verplicht helmen dragen in auto's ter bevordering van letselafname
-Max 50 op de snelweg
-Jaarlijks herkeuring (theorie/praktijk)
-Verplicht een backup stuur aan passagiers kant zodat ingegrepen kan worden

Ook voor zeker omdat het de zogenaamde veiligheid waarborgt?
pi_145049684
Ik ben meteen voor.
pi_145049688
Hmmz ik kan niets vinden over dit geweldige onderzoek op de site van de stichting tegen kanker.. Heeft iemand misschien een linkje?
pi_145049736
Hoezo hebben ze de overheid nodig om te bepalen dat ze in hun eigen auto niet mogen roken :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145049815
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:24 schreef bijdehand het volgende:
Hoezo hebben ze de overheid nodig om te bepalen dat ze in hun eigen auto niet mogen roken :'(
Omdat er nog altijd idioten zijn die roken met kinderen in de auto, die roken als er passagiers in de auto zitten die niet roken en rokers zichzelf en hun omgeving vergiftigen omdat ze verslaafd zijn.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:29:51 #21
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_145049962
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat er nog altijd idioten zijn die roken met kinderen in de auto, die roken als er passagiers in de auto zitten die niet roken en rokers zichzelf en hun omgeving vergiftigen omdat ze verslaafd zijn.
Ouders die rondom hun kinderen roken moeten ze inderdaad ook doodschieten :')
FR1908
pi_145050042
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wie de fuck heeft daar nou last van, behalve de rokers zelf?
Het hindert natuurlijk wel het besturen van een auto, als je ook nog met een peuk in de weer bent. Dus het zou zo maar eens bij de respondenten niet om de atmosfeer in de auto kunnen gaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145050449
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat er nog altijd idioten zijn die roken met kinderen in de auto, die roken als er passagiers in de auto zitten die niet roken en rokers zichzelf en hun omgeving vergiftigen omdat ze verslaafd zijn.
Dus een wet die slechte ouders en egoisten bestrijdt? Dat gaat werken _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145050527
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan kun je alles wel verbieden in de auto. Geen eten, want stel je laat je drankflacon vallen. Geen make-up, want stel je laat je lipstick vallen. Geen autoradio, want stel je wilt van zender/nummer veranderen. Helemaal niets, behalve je stuur vasthouden en voor je kijken.
Ik lees alleen maar verstandige dingen.
pi_145051144
beter ga je anti-rook extremisten verbieden in de auto
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')