abonnement Unibet Coolblue
pi_145047424
Ik heb een probleem met het WiFi-netwerk op twee verschillende universiteiten waar ik werk. Ik heb een Lenovo laptop met Ubuntu 14.04 erop, maar ik kan maar geen verbinding maken met universiteitsnetwerken (en overigens ook niet bij 1 hogeschool)

Nu staan op alle onderwijsinstellingen wel handleidingen online voor ubuntu, en de instellingen zijn ook correct (ik ben niet helemaal een halve zool. Minstens driekwart zool), en op thuisnetwerken is het allemaal geen probleem.

Probleem wat ik heb is dat hij mijn authenticatie niet accepteert lijkt het, ik blijf telkens een melding terugkrijgen dat ik mn gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen.

Iemand hier ervaring mee? Enig idee wat ik kan doen?
pi_145047541
Eduroam?
pi_145047607
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:17 schreef Pakspul het volgende:
Eduroam?
Op de universiteiten wel ja, op de hogeschool niet, die hebben hun eigen netwerk. Dit doet me geloven dat het misschien toch aan mijn laptop/iets van instellingen/driverissue is met bepaalde authenticatiemogelijkheden. Ik heb gecontroleerd of de hogeschool in kwestie (Zuyd) misschien toch eduroam gebruikte, met een ander naampje, maar dat ontkennen ze stellig

*edit* Mocht dat enige invloed hebben zit ik wel op het medewerkersnetwerk, niet het studentennetwerk. Maar dat zal dezelfde infrastructuur hebben gok ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 11:20:36 ]
pi_145047673
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

*edit* Mocht dat enige invloed hebben zit ik wel op het medewerkersnetwerk, niet het studentennetwerk. Maar dat zal dezelfde infrastructuur hebben gok ik.
Meestal zit daar wel een groot verschil in, heb eens een avond bier gedronken met een netwerkbeheerder van een roc
pi_145047738
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:21 schreef krulbel het volgende:

[..]

Meestal zit daar wel een groot verschil in, heb eens een avond bier gedronken met een netwerkbeheerder van een roc
Maar ROC's regelen hun netwerken meestal toch zelf op lokaal niveau, zit niet zoiets achter als eduroam, gok ik?
pi_145047746
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:23 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Maar ROC's regelen hun netwerken meestal toch zelf op lokaal niveau, zit niet zoiets achter als eduroam, gok ik?
Dit ROC gebruikt eduroam, zeker weten

*edit* ze zitten hier op het terrein, ik zal er zo even heen lopen voor een scan

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 11:25:41 ]
pi_145047798
Hier heb ik een handleiding van de UT: http://www.utwente.nl/ict(...)oam%20voor%20Ubuntu/

Neem aan dat Eduroam op andere universiteiten zelfde werkt.
pi_145047809
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:24 schreef krulbel het volgende:

[..]

Dit ROC gebruikt eduroam, zeker weten

*edit* ze zitten hier op het terrein, ik zal er zo even heen lopen voor een scan
Ik geloof je ook wel op je mooie groene kapsel hoor ;)

Overigens had ik dit probleem ook met een studentenlogin (ff die van mn nog studerende vriendin geprobeerd ;))
pi_145047819
Ik draai Ubuntu en heb geen problemen met eduroam. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde als op elk ander medium (windows, mobiel, tablet, whatever). In mijn geval is de gebruikersnaam 's*******@student.rug.nl' (met in plaats van de sterretjes mijn studentnummer) en mijn wachtwoord het wachtwoord waarmee ik overal inlog bij de uni. De gebruikersnaam is in dit geval gewoon mijn universitaire e-mailadres, met de naam vervangen door mijn 'normale gebruikersnaam', dus mijn studentnummer.

Hoe log jij in? Als je je p-nummer gevolgd door je gangbare e-mailadres uitgang invult icm je wachtwoord, werkt het dan niet?
Your opinion of me is none of my business.
pi_145047826
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:26 schreef Pakspul het volgende:
Hier heb ik een handleiding van de UT: http://www.utwente.nl/ict(...)oam%20voor%20Ubuntu/

Neem aan dat Eduroam op andere universiteiten zelfde werkt.
Ja de instellingen zijn identiek. Het is ook niet verkeerd ingevuld ofzo, dit is al honderdmaal gecontroleerd. Er gaat echt specifiek iets mis achter de schermen met het authenticatieprotocol heb ik het idee. Dezelfde laptop met Windows werkt vlekkeloos.
  Moderator dinsdag 30 september 2014 @ 11:28:52 #11
257132 crew  Awsom
pi_145047867
Weet je zeker dat dd authenticatie goed staat? Sommige apparaten staan standaarf op TLS terwijl het TLSS moet zijn (oid)
pi_145047889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:27 schreef Sarasi het volgende:
Ik draai Ubuntu en heb geen problemen met eduroam. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde als op elk ander medium (windows, mobiel, tablet, whatever). In mijn geval is de gebruikersnaam 's*******@student.rug.nl' (met in plaats van de sterretjes mijn studentnummer) en mijn wachtwoord het wachtwoord waarmee ik overal inlog bij de uni. De gebruikersnaam is in dit geval gewoon mijn universitaire e-mailadres, met de naam vervangen door mijn 'normale gebruikersnaam', dus mijn studentnummer.

Hoe log jij in? Als je je p-nummer gevolgd door je gangbare e-mailadres uitgang invult icm je wachtwoord, werkt het dan niet?
Gewoon, zoals het hier staat:



Ik weet dat de gegevens correct zijn en werken, want nogmaals, op dezelfde laptop met windows werkt datgene wat ik ook in Ubuntu invul.
pi_145047898
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:27 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja de instellingen zijn identiek. Het is ook niet verkeerd ingevuld ofzo, dit is al honderdmaal gecontroleerd. Er gaat echt specifiek iets mis achter de schermen met het authenticatieprotocol heb ik het idee. Dezelfde laptop met Windows werkt vlekkeloos.
Ik heb authenticatie op PEAP staan, automatisch, en de inner authentication op MSCHAPv2. Mode is infrastructure.
Your opinion of me is none of my business.
pi_145047914
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:28 schreef Awsom het volgende:
Weet je zeker dat dd authenticatie goed staat? Sommige apparaten staan standaarf op TLS terwijl het TLSS moet zijn (oid)
Ja dat is allemaal nagekeken. IT kan me niet helpen, want Linux. Ik gok echt dat het een driverissue is helaas, hoopte dat iemand dit probleem zou herkennen.
pi_145047933
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:29 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb authenticatie op PEAP staan, automatisch, en de inner authentication op MSCHAPv2. Mode is infrastructure.
Ja zo heb ik het ook :)
pi_145047996
misschien een verouderd certificaat?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145048014
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:31 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja zo heb ik het ook :)
Vaag. En thuisnetwerken willen dus wel? Zou het werken als je er WPA & WPA2 Personal van maakt dan?
Your opinion of me is none of my business.
pi_145048017
Wat waren ook al weer de overige opties bij Authentication? Volgens mij moest ik die altijd op iets anders zetten als wat in de handleiding stond.

Of misschien een andere PEAP version ofzo. Try them all
pi_145048026
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:32 schreef Deetch het volgende:
misschien een verouderd certificaat?
Ik hoef uberhaupt geen certificaat in te voeren, trouwens.
Your opinion of me is none of my business.
pi_145048074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:33 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Vaag. En thuisnetwerken willen dus wel? Zou het werken als je er WPA & WPA2 Personal van maakt dan?
Ja, vlekkeloos. WPA/WPA2 zal sowieso niet werken, want waar zou ik dan mn gebruikersnaam en wachtwoord invullen?

Certificaat zou kunnen, geen kaas van gegeten. Moet ik dan ergens een nieuw certificaat downloaden ofwa?
pi_145048086
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:33 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Vaag. En thuisnetwerken willen dus wel? Zou het werken als je er WPA & WPA2 Personal van maakt dan?
WPA2-personal is een hele andere authenticatiemethode die helemaal niet wordt aangeboden op ditsoort grote netwerken.
pi_145048092
nm

[ Bericht 99% gewijzigd door Sarasi op 30-09-2014 11:36:53 ]
Your opinion of me is none of my business.
pi_145048113
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:35 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

WPA2-personal is een hele andere authenticatiemethode die helemaal niet wordt aangeboden op ditsoort grote netwerken.
Het was ook maar een idee. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_145048141
Ah, ninja-edit. Nee WPA2 Personal vraagt alleen om wachtwoord, niet gebruikersnaam. Niet relevant. Thanks voor het meedenken though ;)
pi_145048215
Tja, het enige verschil tussen jouw screenshot en mijn instellingen is het certificaat. Dat ding heb ik uberhaupt niet (veld leeg). Ik heb wel een tijdje gehad dat mijn laptop uberhaupt geen verbinding wilde maken met een wireless network in Linux, dat was een driverprobleem wat ik oploste met modprobe. Maar ik betwijfel of dat ook werkt in jouw geval. :{
Your opinion of me is none of my business.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')