abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145014874
Enorme prijsverschillen. Bij een prijsvechter koop je 3 brillen voor de prijs van 1 bril bij een opticien die niet is aangesloten bij een landelijk netwerk. Erger de prijs van 1 glas is daar veel hoger.
Mijn vraag: is het mogelijk een goede bril te kopen bij een prijsvechter?
Gezien het grote aantal opticiens is er natuurlijk ook veel prijsconcurrentie. Voor een leek nauwelijks te beoordelen. Het gaat wel om een grote investering van minimaal ¤ 500.
  maandag 29 september 2014 @ 12:23:58 #2
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_145014908
Denk dat he het verkeerde subforum te pakken heb!
Tadumtiedum.
pi_145014935
het is vraag en aanbod, niet vraag en antwoord.

maar ja, je kunt bij elke opticien een goede bril kopen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_145015101
Voor een goede bril moet je goed dokken, zo simpel is het.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 29 september 2014 @ 12:36:35 #5
318869 ericosman
Professioneel niksnut
pi_145015258
Ik bied ¤40 en een slotje :)
pi_145015715
Als je een beetje een standaard afwijking hebt dus geen prisma of grote cilinder is een prijsvechter denk ik best te doen. Zodra je een beetje een bijzondere afwijking hebt ga ik liever naar een echte optiien met ervaren en goed getrainde optometristen.

Duurdere glazen zijn vaak krasbestendiger, beslaan minder of hebben andere features waardoor ze duurder zijn.

En de low budgetmonturen zijn meestal inderdaad ook low budget als in gammel, vervormen snel etc.

ik geef liever dan wat meer geld uit aan een goede bril die langer meegaat.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145015815
En wil je de hele dag met zo'n lillijke goedkope onrendabelenbril (met van die lekkere vergeelde neusstukjes :D ) rondlopen of wil je een een sophisticated hipster zijn?
pi_145016072
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:23 schreef Djurres het volgende:
Denk dat he het verkeerde subforum te pakken heb!
Klopt... kennelijk geen optie bij fok...
pi_145021210
TS heeft natuurlijk gelijk. Ik heb ook het idee dat de prijzen nogal mank gaan bij (diverse) opticiens. Brillen van 3 - 400 euro gaan he-le-maal nergens over. Als ik TS was zou ik lekker een bril bestellen bij Ace & Tate. 98,- incl glazen op sterkte _O_. Gewoon 5 montuurtjes laten komen om te passen, daaruit keuze maken en dan online bestellen. Perfect
pi_145021398
Mijn allereerste bril was van een niet-landelijk-aangesloten opticien. Veel te duur natuurlijk, maar de service was echt over-de-top geweldig!
Daarna bij Pearl en bij Hans Anders eentje gehaald (paar jaar later). Prima bril, maar service is kut
pi_145021509
Bedankt voor al je bijdrages op Fok! ^O^

Moeten we je ook helpen om te schijten of denk je dat je dat zelf voor elkaar krijgt?
pi_145021590
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:36 schreef kl het volgende:
Mijn allereerste bril was van een niet-landelijk-aangesloten opticien. Veel te duur natuurlijk, maar de service was echt over-de-top geweldig!
Dat is mijn ervaring ook. Juist bij niet-standaard dingen (ik heb bv een nogal groot verschil in sterkte tussen links en rechts) ging de niet-ketengeboden opticien waar ik geweest ben echt véél verder in het zoeken naar oplossingen dan bv de Pearle, zowel voor lenzen als bril.
Ook de afwerking van de bril (polijsten van de zijkanten vd glazen etc) was van veel hoger niveau dan ik ooit van Pearle of Hans Anders gezien heb.
Maar inderdaad, daar betaal je wel voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 14-06-2018 20:38:35 ]
pi_145021618
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:42 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Dat is mijn ervaring ook. Juist bij niet-standaard dingen (ik heb een nogal groot verschil in sterkte tussen links en rechts) ging de dure niet-ketengeboden opticien waar ik geweest ben echt véél verder in het zoeken naar oplossingen dan bv de Pearle, zowel voor lenzen als bril.
Ook de afwerking van de bril (polijsten van de zijkanten vd glazen etc) was van veel hoger niveau dan ik ooit van Pearle of Hans Anders gezien heb.
Maar inderdaad, daar betaal je wel voor.
Jup, mijn moeder heeft hele rare cilinders nodig. Krijgt hoofdpijn van de goedkope brillen
pi_145021680
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:42 schreef kl het volgende:

[..]

Jup, mijn moeder heeft hele rare cilinders nodig. Krijgt hoofdpijn van de goedkope brillen
In dat geval zorgen dat je niet alleen een opticien (3jr mbo) maar ook een optometrist (4jr hbo) te zien krijg. :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door Danny op 14-06-2018 20:38:50 ]
pi_145022055
Tja, nieuwe bril is sowieso een tijdje wennen en soms moet er toch nog wat aangepast worden, daarom is een goede meting en service wel handig. Dat is vaak een stuk minder bij de prijsvechters. Maar als je het geluk hebt dat de meting goed is en je verder geen service nodig hebt is 't mogelijk een goede bril te kopen bij een prijsvechter. Kwaliteit van het montuur zal ook wel verschillen, maar eigenlijk lijdt een bril niet eens zo heel veel mits ie gewoon de hele dag rustig op je neus staat.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_145025269
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:32 schreef Accursius het volgende:
TS heeft natuurlijk gelijk. Ik heb ook het idee dat de prijzen nogal mank gaan bij (diverse) opticiens. Brillen van 3 - 400 euro gaan he-le-maal nergens over. Als ik TS was zou ik lekker een bril bestellen bij Ace & Tate. 98,- incl glazen op sterkte _O_. Gewoon 5 montuurtjes laten komen om te passen, daaruit keuze maken en dan online bestellen. Perfect
T'is nog erger... glazen zonder veel bijzondere opties kosten 390 per stuk. voor 369 heb je bij eyes + more 3 brillen inclusief multifocale glazen.
  maandag 29 september 2014 @ 18:28:50 #17
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_145026793
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 12:30 schreef Rezania het volgende:
Voor een goede bril moet je goed dokken, zo simpel is het.
Onzin. Bijna alle brillen die te koop zijn en vele landelijke opticiens zijn allemaal van het merk Luxottica. Zij produceren brillen voor alles en iedereen en ontwerpen ze ook (ook voor designermerken). Luxottica heeft als het ware een monopolie op de brillenmarkt en de productieprijs van al hun brillen is slechts een fractie van de verkoopprijs. Het grootste probleem voor onbekende merken is zichzelf ergens vestigen aangezien de meeste opticiens hun brillen niet willen hebben.

Er zijn wel goedkope brillen van goede kwaliteit, maar daar moet je echt naar zoeken omdat de markt voor brillen eigenlijk helemaal niet bestaat.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_145028938
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 18:28 schreef Drinky het volgende:

[..]

Onzin. Bijna alle brillen die te koop zijn en vele landelijke opticiens zijn allemaal van het merk Luxottica. Zij produceren brillen voor alles en iedereen en ontwerpen ze ook (ook voor designermerken). Luxottica heeft als het ware een monopolie op de brillenmarkt en de productieprijs van al hun brillen is slechts een fractie van de verkoopprijs. Het grootste probleem voor onbekende merken is zichzelf ergens vestigen aangezien de meeste opticiens hun brillen niet willen hebben.

Er zijn wel goedkope brillen van goede kwaliteit, maar daar moet je echt naar zoeken omdat de markt voor brillen eigenlijk helemaal niet bestaat.
ook glazen? ze hebben mij wijsgemaakt dat hoya een goede merk is.
  maandag 29 september 2014 @ 20:03:27 #19
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_145030306
De glazen van Hans Anders komen van Hoya. Indien afwijkende cilinders of prisma's halen ze deze ergens anders vandaan. Rodenstock of Enot bijvoorbeeld.

Zelf heb ik al jaren brillen van Hans Anders, sterkte -9.0 en -8.50 met cilinders van 1.50 en -1,75. Zijn prima brillen, maar degene die mij altijd helpt is een prima ervaren opticien die de tijd neemt. En dat verschilt natuurlijk nogal per filiaal...
  maandag 29 september 2014 @ 20:05:57 #20
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145030396
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:26 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

ook glazen? ze hebben mij wijsgemaakt dat hoya een goede merk is.
Hoya is een goed glasmerk ja evenals Zeiss.

Het klopt dat veel monturen van Luxottica zijn (denk aan Ray-Ban, D&G, Persol) maar er zijn geen landelijke opticiens onderdeel van Luxottica hoor!
pi_145031735
Ik betaal niet voor mijn bril.
Ik betaal voor een goede oogmeting en goede service.
En in mijn ervaring kunnen prijsvechters beide zaken niet bieden. :N
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')