Klopt... kennelijk geen optie bij fok...quote:Op maandag 29 september 2014 12:23 schreef Djurres het volgende:
Denk dat he het verkeerde subforum te pakken heb!
Dat is mijn ervaring ook. Juist bij niet-standaard dingen (ik heb bv een nogal groot verschil in sterkte tussen links en rechts) ging de niet-ketengeboden opticien waar ik geweest ben echt véél verder in het zoeken naar oplossingen dan bv de Pearle, zowel voor lenzen als bril.quote:Op maandag 29 september 2014 15:36 schreef kl het volgende:
Mijn allereerste bril was van een niet-landelijk-aangesloten opticien. Veel te duur natuurlijk, maar de service was echt over-de-top geweldig!
Jup, mijn moeder heeft hele rare cilinders nodig. Krijgt hoofdpijn van de goedkope brillenquote:Op maandag 29 september 2014 15:42 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring ook. Juist bij niet-standaard dingen (ik heb een nogal groot verschil in sterkte tussen links en rechts) ging de dure niet-ketengeboden opticien waar ik geweest ben echt véél verder in het zoeken naar oplossingen dan bv de Pearle, zowel voor lenzen als bril.
Ook de afwerking van de bril (polijsten van de zijkanten vd glazen etc) was van veel hoger niveau dan ik ooit van Pearle of Hans Anders gezien heb.
Maar inderdaad, daar betaal je wel voor.
In dat geval zorgen dat je niet alleen een opticien (3jr mbo) maar ook een optometrist (4jr hbo) te zien krijg.quote:Op maandag 29 september 2014 15:42 schreef kl het volgende:
[..]
Jup, mijn moeder heeft hele rare cilinders nodig. Krijgt hoofdpijn van de goedkope brillen
T'is nog erger... glazen zonder veel bijzondere opties kosten 390 per stuk. voor 369 heb je bij eyes + more 3 brillen inclusief multifocale glazen.quote:Op maandag 29 september 2014 15:32 schreef Accursius het volgende:
TS heeft natuurlijk gelijk. Ik heb ook het idee dat de prijzen nogal mank gaan bij (diverse) opticiens. Brillen van 3 - 400 euro gaan he-le-maal nergens over. Als ik TS was zou ik lekker een bril bestellen bij Ace & Tate. 98,- incl glazen op sterkte. Gewoon 5 montuurtjes laten komen om te passen, daaruit keuze maken en dan online bestellen. Perfect
Onzin. Bijna alle brillen die te koop zijn en vele landelijke opticiens zijn allemaal van het merk Luxottica. Zij produceren brillen voor alles en iedereen en ontwerpen ze ook (ook voor designermerken). Luxottica heeft als het ware een monopolie op de brillenmarkt en de productieprijs van al hun brillen is slechts een fractie van de verkoopprijs. Het grootste probleem voor onbekende merken is zichzelf ergens vestigen aangezien de meeste opticiens hun brillen niet willen hebben.quote:Op maandag 29 september 2014 12:30 schreef Rezania het volgende:
Voor een goede bril moet je goed dokken, zo simpel is het.
ook glazen? ze hebben mij wijsgemaakt dat hoya een goede merk is.quote:Op maandag 29 september 2014 18:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
Onzin. Bijna alle brillen die te koop zijn en vele landelijke opticiens zijn allemaal van het merk Luxottica. Zij produceren brillen voor alles en iedereen en ontwerpen ze ook (ook voor designermerken). Luxottica heeft als het ware een monopolie op de brillenmarkt en de productieprijs van al hun brillen is slechts een fractie van de verkoopprijs. Het grootste probleem voor onbekende merken is zichzelf ergens vestigen aangezien de meeste opticiens hun brillen niet willen hebben.
Er zijn wel goedkope brillen van goede kwaliteit, maar daar moet je echt naar zoeken omdat de markt voor brillen eigenlijk helemaal niet bestaat.
Hoya is een goed glasmerk ja evenals Zeiss.quote:Op maandag 29 september 2014 19:26 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
ook glazen? ze hebben mij wijsgemaakt dat hoya een goede merk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |