abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 september 2014 @ 12:03:09 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144784057
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)


KuikenGuppy
  maandag 22 september 2014 @ 12:05:47 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144784115
Game on.
KuikenGuppy
  maandag 22 september 2014 @ 12:06:30 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144784137
We sloten met een vraag van Theeleuter:
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:42 schreef Theeleuter het volgende:
Dag dames,

ik ben voornamelijk een lurker, was wel actiever in Z&G, maar volg jullie wel. Erg leuk om de babies groot te zien worden. Vooral het duo van Nikki vind ik zo leuk om samen te zien. Leuk hoor een tweeling!

Ik zal nog even kort wat over ons vertellen.
1 april ben ik bevallen van B.as en hij is helemaal fan van zijn grote zus V.
Het is een heel vrolijk mannetje, erg nieuwsgierig, maar toch ook wel weer rustig.

Een grote reden dat ik ontlurk is dat ik op zoek ben naar advies. B. is een heel actief mannetje. Kon beide kanten omrollen toen hij nog geen 4 maand was en hij besloot dat hij met 5 maanden wel kon gaan tijgeren. Allemaal erg leuk om te zien, maar ik merk dat de standard flesvoeding niet voldoende is voor hem sinds hij zo veel tijgert. Hij wil gewoon om de 4 a 5 uur een fles hebben, wat helaas betekent dat hij rond 3 uur 's nachts ook weer wakker is. De laatste fles is een papfles (rijstebloem), maar daar merk ik niets van....
Iets anders dan een fles geven werkt niet. Speentje helpt niet, wiegen helpt niet, van alles geprobeerd. Hij valt ook echt op de fles aan, dus het lijkt gewoon simpelweg honger te zijn.

Is Forte een idee of is dat alleen met johannesbroodpitmeel? Hij krijgt al bijvoeding, fruit gaat er goed in en groente iets minder, maar toch ook best aardig.
Aan de andere kant denk ik ook dat wanneer hij bijvoorbeeld brood gaat eten het wel goed moet komen, maar het zou zo fijn zijn om de nachten weer terug te hebben :)

En Mawaba, wat een leuke foto's, dat is al een heel mannetje!
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zou er gewoon in mee gaan ipv me er aan te storen... soms horen nachtvoedingen er gewoon bij. En zes maanden is al dichtbij, dan mag 'ie brood hebben en allerlei andere soorten pap. Wil hij 's avonds niet al iets van pasta, aardappel, etc. dus met wat koolhydraten (mag dat al met 5 maanden eigenlijk?)? Wat zegt het CB?
Verder heb ik de ballen verstand van flesvoeding, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen :+ :').
KuikenGuppy
pi_144785035
Whahahaha, geweldig die foto in OP :D
pi_144785377
OMG, die OP :D

Ik stoor me er niet aan hoor, bedoel, hij slaapt als een roos verder na de fles en is een heel tevreden mannetje. Ik slaap alleen wat minder makkelijk weer verder. En ooit slaapt hij heus wel weer door. De afgelopen maanden heeft ie al bewezen dat hij dat kan :+
Hebben het inmiddels al helemaal klaar staan boven (fles en afgepaste schepjes), dat we snel hem een fles kunnen geven, zodat zus niet ook wakker wordt en hij ook snel weer lekker verder kan slapen.

Ik denk dat ik eens een mailtje naar CB doe, wellicht dat die inderdaad iets omtrent voeding kunnen adviseren met meer koolhydraten. Ik las ook iets op de Nutrilon Forte dat er vezels in zitten, dus dat klinkt ook niet verkeerd. Maar hij is wel gevoelig voor wisselingen in voiding (moeilijke poeper). Dus elke wisseling die niet nodig is, doe ik liever ook niet om iets uit te testen.
pi_144785595
Wij hebben beide dochters 's avonds forte gegeven. Bij de oudste omdat die in het begin niet teveel voeding mocht en de jongste omdat die onverzadigbaar was. Ze wilde veel meer dan haar lichaam nog aan kon m.b.t. verteren. Of het echt helpt geen idee maar krijgt hij nu gewone voeding, of pepti oid? Indien gewone voeding zal ik het wel overwegen. Mocht hij dan nog onverzadigbaar lijken kun je johannesbroodpitmeel geven. Een bijwerking hiervan kan zijn juist makkelijker poepen. Dat is dikker om te drinken waardoor hij er langer overdoet en hopelijk een wat verzadigbaar gevoel krijgt.
pi_144786260
Hoi theeleuter! Leuk om je hier nu ook te zien :)

Wij geven Forte, maar ik heb eigenlijk nooit verschil gemerkt met daarvoor (bv en toen H.A.). Hij wordt ook nog regelmatig wakker s nachts, ook al heeft hij goed gegeten overdag. Wij geven wel aardappel trouwens, maar geen papflessen :)
pi_144786409
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:18 schreef Dot. het volgende:
Hoi theeleuter! Leuk om je hier nu ook te zien :)

Wij geven Forte, maar ik heb eigenlijk nooit verschil gemerkt met daarvoor (bv en toen H.A.). Hij wordt ook nog regelmatig wakker s nachts, ook al heeft hij goed gegeten overdag. Wij geven wel aardappel trouwens, maar geen papflessen :)
Hey Dot :)

Kijk, dit soort verhalen geven de burger moed, hahaha ;)

Ik ga eens kijken of ik aardappel mee op het menu kan zetten. Bruine bonen met appel vond ie vies.....
Hoe gaat het nu met Stip?
  maandag 22 september 2014 @ 13:29:38 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144786529
Kuiken houdt nog niet zo van aardappelen. Hij heeft 's avonds ook geen 'honger'. Of jawel, melkhonger. Dan wil hij niet eten :'). Dat kwartje moet nog vallen...
KuikenGuppy
pi_144786833
Och, hij keek me gisteren extreem blij aan toen hij bakje met eten zag en lepeltje. Toen hij doorhad dat het worteltjes waren een geen banaan was ie snel uitgegeten...... _O-
pi_144787127
Wow, wat een grote eter, Theeleuter! Ik kan je geen tips geven, sorry. Er zijn grote verschillen tussen kinderen op dit gebied he?

I. houdt wel van eten maar is geen grote eter. (Goh, van wie zou ze dat nu hebben? O-) )
Als ze ziet dat ik eten voor haar pak waar ze echt dol op is, dan zit ze echt helemaal te wippen in haar kinderstoel. Maar wat ze vooral doet is proeven, voelen, kijken. En ze slikt ook wel dingen door bij het Rapleyen, maar net zo hard werkt ze het ook vaak haar mondje uit. En ze heeft gewoon snel genoeg.

Leuke filmpjes van Nikki! En geweldige foto's van L. van Chanty en van die mooie grote van Mabawa. O+ . Mooie kindjes allemaal!

Burdie, eerst even bij je laten drinken voordat jullie gaan eten? Dat werkt hier altijd wel goed. Even een eerste gevoel van verzadiging? Of trapt ie daar niet in? ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144787403
Wij hebben ook een kleine vreetzak :D maar ze groeit er goed op dus ik vind het best..

Ik heb vanmorgen weer fysio gehad... Rugpijn komt toch echt uit mn bekken, jammer!! Hoop dat t snel verbeterd.

Verder een beetje uit mn doen vandaag, gister al t nieuws van die oude vriendin en gisteravond lees ik dat n baby is overleden, prematuur en t leek zo goed te gaan... (zit op n groep op fb)
Heb mn meisje maar even extra geknuffeld.

en hoewel ik voor gek verklaard werd in mn omgeving ben ik zo blij dat ik voor Saar ook een uitvaartverzekering heb afgesloten... Hoop dat ze de polis op dr 18e gewoon overneemt maar toch wel n fijn gevoel dat het geregeld is mocht t ooit nodig zijn....
S. 2014
J. 2016
pi_144787454
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben ook een kleine vreetzak :D maar ze groeit er goed op dus ik vind het best..

Ik heb vanmorgen weer fysio gehad... Rugpijn komt toch echt uit mn bekken, jammer!! Hoop dat t snel verbeterd.

Verder een beetje uit mn doen vandaag, gister al t nieuws van die oude vriendin en gisteravond lees ik dat n baby is overleden, prematuur en t leek zo goed te gaan... (zit op n groep op fb)
Heb mn meisje maar even extra geknuffeld.

en hoewel ik voor gek verklaard werd in mn omgeving ben ik zo blij dat ik voor Saar ook een uitvaartverzekering heb afgesloten... Hoop dat ze de polis op dr 18e gewoon overneemt maar toch wel n fijn gevoel dat het geregeld is mocht t ooit nodig zijn....
Heftig van die groep he?? En nou vandaag dat meisje wat ook nog maar de vraag is of ze het door de operatie heen haalt :(

Edit: lees nu net dat ze tijdens de operatie gereanimeerd moest worden, momenteel weer stabiel is en ze weer verder gaan ;(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_144787626
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 13:25 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Hey Dot :)

Kijk, dit soort verhalen geven de burger moed, hahaha ;)

Ik ga eens kijken of ik aardappel mee op het menu kan zetten. Bruine bonen met appel vond ie vies.....
Hoe gaat het nu met Stip?
Ik had aardappel met sperziebonen gegeven en dat vond hij wel lekker :) Sowieso eet hij eigenlijk alles wat we hem voorschotelen, behalve rijstwafels Haha, autocorrect wil er rijsttafels van maken :D, die gooit hij bijna meteen op de grond. Maar de laatste paar dagen heeft hij bijna elke dag een hele banaan op, omdat de appel en peer nog wat hard waren, maar daar stoppen we maar even mee, want z'n poep werd iets te stevig.

Met Stip gaat het goed! Hij lijkt op z'n vader, veel eten en weinig slapen c_/
pi_144787895
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:04 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Heftig van die groep he?? En nou vandaag dat meisje wat ook nog maar de vraag is of ze het door de operatie heen haalt :(

Edit: lees nu net dat ze tijdens de operatie gereanimeerd moest worden, momenteel weer stabiel is en ze weer verder gaan ;(
Heel heftig! En die ouders van t meisje hebben hun zoon ook al verloren... :'(

Ik ga maar ff boodschappen doen.
S. 2014
J. 2016
  maandag 22 september 2014 @ 14:29:09 #16
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144788218
Hoi! Ik heb weer een baby O+. Woensdag geboren, haar naam is S.uze, ze woog 3600 gram bij geboorte (vandaag 3440) en is zo'n 48 cm. Is een natuurtalent aan de borst en slaapt verder de hele dag :P O+. De nachten gaan ook al best goed. Ze clustert behoorlijk tussen 9 en 11 maar slaapt daarna gerust 5 uur achter elkaar. Grote zus is dol op haar, kortom, het gaat hier geweldig O+ ik ben alleen de kraam zooo zat :@ :D
  maandag 22 september 2014 @ 14:29:46 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144788241
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 14:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoi! Ik heb weer een baby O+. Woensdag geboren, haar naam is S.uze, ze woog 3600 gram bij geboorte (vandaag 3440) en is zo'n 48 cm. Is een natuurtalent aan de borst en slaapt verder de hele dag :P O+. De nachten gaan ook al best goed. Ze clustert behoorlijk tussen 9 en 11 maar slaapt daarna gerust 5 uur achter elkaar. Grote zus is dol op haar, kortom, het gaat hier geweldig O+ ik ben alleen de kraam zooo zat :@ :D
Nog twee dagen, dan mag ze weer gaan :+.
Welkom O+ *O* :D.
KuikenGuppy
pi_144788261
Welkom Soesa met S.uze O+! Wat fijn dat het goed gaat *;
pi_144788344
De OP _O-
Home is where the O+ is...
pi_144788370
Welkom Soesa.

De op gebeurt hier niet. Ik gok wel dat het was gebeurd als Sac de oudste was en Ean de jongste.
pi_144788889
Welkom Soesa! Wat een mooie naam, en wat geweldig dat het zo goed gaat!

I. heeft nu officieel alle hoeken van onze woonkamer ontdekt tijdens haar 'tijgertocht' door de kamer. En het is nu al zo dat de snoeren, en de lamp en de gordijnen veel interessanter zijn dan haar speelgoed.

Wat ik me afvroeg.. bij veel speelgoed is het vanaf 1 jaar. Voor baby's zijn het vooral rammelaars en popjes en voelboekjes e.d. Maar ik zou eigenlijk wel wat ander speelgoed voor I willen nu, weet alleen niet zo goed wat. De rammelaars vind ze niet boeiend meer. Ze speelt nu wel met dit soort blokjes:



Dat vindt ze wel leuk. Nog andere ideeën?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144789188
Wat voor speelgoed zie je dat vanaf 1 jaar is en wat je wel interessant lijkt?
  maandag 22 september 2014 @ 15:04:04 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144789312
Franny, misschien dingen als een bal of iets dergelijks, waar ze achteraan kan tijgeren?
KuikenGuppy
pi_144789320
M. vindt leuk:

- lege plastic flessen
- Volle plastic flessen
- Wasbolletje (leeg natuurlijk :') )
- Vormenstoof

Welkom Soesa. Geweldige naam! O+

En ik zag nog een stampertje in het vorige topic. Leuk, zo'n baby met haar!
pi_144789560
Ja, vormenstoof en stapelbekers waren hier al vroeg tha bomb, net als ballen. Haar eerste woordje was dan ook 'bal' O+.

Verder waren ook de speelsleutels, leuk, flesjes water (met of zonder inhoud ;)) zijn en waren een hit, houten lepels en rietjes zijn mooi speelgoed... En als je nog ergens een oude afstandbediening hebt zou die ook wel eens goed kunnen vallen.

Die 'leeftijdsgrens' negeer ik trouwens. Ellie zwaait hier ook met een 3+ pluchen zalm (die ze aan de poes probeert te voeren _O-).
Home is where the O+ is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')