abonnement Unibet Coolblue
pi_144648652
Mijn dochter is bijna drie.
En er zijn momenten dat ik me afvraag waarom ik (we) zo graag een kind wilde(n) hebben.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van haar. Zou niet zonder haar meer willen leven.
Maar jeetje, het blijft nog steeds heel heftig qua verandering in ons leven.

Ik heb geen nacht meer door kunnen slapen (ze wordt nog steeds een paar keer wakker per nacht). Heb pas na 20.00 uur op zijn vroegst tijd voor mijzelf/ons (mijn man en ik). En ik heb het gevoel dat ik haar de hele dag maar moet vermaken/in de gaten moet houden.
Een normaal etentje in een restaurant is er niet meer bij. We gaan wel, maar zijn voornamelijk met haar bezig.
Vakantie idem: altijd maar in de gaten houden en zorgen dat het ook leuk voor haar is.


Herkennen mensen dit?
Make my day!
  donderdag 18 september 2014 @ 02:39:02 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144648731
Daarom maken veel mensen er meer dan een. Dan houden ze elkaar een beetje bezig. Is allemaal over nagedacht :7
pi_144648739
Dat stond allemaal in de kleine lettertjes hoor 8-)
pi_144648750
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 02:39 schreef hugecooll het volgende:
Daarom maken veel mensen er meer dan een. Dan houden ze elkaar een beetje bezig. Is allemaal over nagedacht :7
Nog drie jaar hetzelfde, in de poepluiers, dat zou ik echt niet trekken.
We hebben het er wel over gehad, maar ik zou een tweede toch niet zoveel aandacht kunnen geven als de eerste.
Bij de eerste is koorts boven de 38,5 een moment dat je weggaat op je werk, je bent super bezorgd. Bij de tweede denk je van "onder de 40 graden? Valt wel mee".
Make my day!
  Leukste jonkie 2022 donderdag 18 september 2014 @ 02:56:28 #5
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_144648794
Kinderen :')

Hoe verpest je je leven in 9 maanden :')
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 donderdag 18 september 2014 @ 02:57:55 #6
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_144648797
Dat zou de titel van mijn boek kunnen zijn ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door datismijnmening op 18-09-2014 03:03:05 ]
Je maintiendrai -XOXO-
  donderdag 18 september 2014 @ 03:10:31 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144648824
kinderen
je bent verliefd, sex, zwanger.
vrouw dikke buik
na 9 maanden bevalling
vrouw dik vet
vagina opengescheurd
sex leven 10%
kind 90%
waarom ?
omdat .. hormonen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144648828
Lekker dat je zo over je kind praat zeg, fijne moeder ben je dan :') .
Verder lees ik in je relaas louter zaken die je ruim van te voren had kunnen weten, had dan niet aan kinderen begonnen je weet dat ze in bepaalde zaken zoals uit eten gaan een belemmering vormen en dat er slapeloze nachten van komen en dingen voor jezelf doen of samen niet mogelijk zijn tenzij je oppas regelt.

Elke vader of moet had je dat kunnen vertellen, maar eigenlijk had jij het zelf moeten bedenken..
blablablabla
pi_144648835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:12 schreef Elan het volgende:
Lekker dat je zo over je kind praat zeg, fijne moeder ben je dan :') .
Verder lees ik in je relaas louter zaken die je ruim van te voren had kunnen weten, had dan niet aan kinderen begonnen je weet dat ze in bepaalde zaken zoals uit eten gaan een belemmering vormen en dat er slapeloze nachten van komen en dingen voor jezelf doen of samen niet mogelijk zijn tenzij je oppas regelt.

Elke vader of moet had je dat kunnen vertellen, maar eigenlijk had jij het zelf moeten bedenken..
Dit dus.
pi_144648861
Oh, wauw. Nee ik herken dit niet persoonlijk, omdat ik geen kinderen heb. Op dit moment in mijn leven is er namelijk geen plaats voor. De punten die je noemt heb je vooraf aan kunnen zien komen. Ik zou ook "niet zo happy" zijn als mijn vriendin er op deze manier tegenover zou staan. Mocht ik bovenstaande punten ooit eens ervaren dan worden die sowieso weggeschoven onder de mantel der vaderliefde. Geen discussie, geen verhalen.

Mocht je er echt problemen mee ervaren dan zou ik asap hulp zoeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2014 03:24:54 ]
  donderdag 18 september 2014 @ 03:58:55 #11
430880 mig72
De Professional
pi_144648969
Ik herken het in de zin dat ik hetzelfde tegen mijn ouders deed destijds toen er nog geen internet bestond voor ze om op te gaan klagen erover. Samen met mijn zus waren we een gezellige bende. ~O>
pi_144649445
je kunt je kind ook aanleren in bed te blijven. Zeker als het drie jaar is. Ik ben alleen voor de nachtvoedingen ruit geweest en twee keer in het jaar voor een enge droom. Verder slapen ze door of liggen ze in bed tot ze weer in slaap vallen.

En dit weet je voor je voor je kinderen neemt.

En reken maar dat je kind voelt dat jij er zo over denkt. Arm wurm..... ik heb diep medelijden met haar
uit een aspergernest
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 september 2014 @ 07:32:32 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_144649476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:12 schreef Elan het volgende:
Lekker dat je zo over je kind praat zeg, fijne moeder ben je dan :') .
Verder lees ik in je relaas louter zaken die je ruim van te voren had kunnen weten, had dan niet aan kinderen begonnen je weet dat ze in bepaalde zaken zoals uit eten gaan een belemmering vormen en dat er slapeloze nachten van komen en dingen voor jezelf doen of samen niet mogelijk zijn tenzij je oppas regelt.

Elke vader of moet had je dat kunnen vertellen, maar eigenlijk had jij het zelf moeten bedenken..
Maakt haar misschien wel een betere moeder dan iemand die nooit nadenkt over negatieve kanten. Wat een onzin kraam je uit.
pi_144649497
Wat TS zegt, daar hebben andere ouders nooit last van? Het is natuurlijk wel realiteit. Zou ik wel eens willen weten. Nee ik heb geen kid(s) atm.
pi_144649629
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 07:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maakt haar misschien wel een betere moeder dan iemand die nooit nadenkt over negatieve kanten. Wat een onzin kraam je uit.
dit

En ja dit kon ze van te voren weten maar het is toch anders als het elke dag je realiteit is
Ik kan mij voorstellen dat een kind hebben niet altijd zo geweldig/simpel is als bijvoorbeeld de media ons doen denken
Ik vind het juist heel raar dat er zo'n taboe ligt op dit eens uitspreken. Als je je dan voelt als TS komt er dan vaak ook nog een berg schuldgevoel bij. Lekker zinloos
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 18 september 2014 @ 08:05:38 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_144649661
Ja hoor, ik heb er ook wel eens last van.
Ik zou ook nog wel eens af en toe zonder kinderen willen zijn. Gewoon 1 dagje.
En dan heb ik het niet over naar een oppas want de zorgen blijven.

Ze vragen gewoon veel aandacht en tijd. En ik zou ze voor geen geld ter wereld willen missen.
Maar het is nooit meer zoals het was zonder kinderen.

Dus ja, heel herkenbaar. En nee, ik denk niet dat je een slechte moeder bent als je dat af en toe denkt ;)
pi_144649692
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 07:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maakt haar misschien wel een betere moeder dan iemand die nooit nadenkt over negatieve kanten. Wat een onzin kraam je uit.
Dit! Mijn vrouw en ik denken er ook zo over; en daar ben ik maar wat blij om. Het relativeert alles wat makkelijker. Overigens vind ik dat je als man zo denkt maar vindt dat een vrouw niet zo mag denken dan mis je toch wat empathie...

Verder herken ik het exact wat TS zegt; ik zit precies in de dezelfde levensfase van mijn dochter en ook zij slaapt nooit een nacht door... Alleen mijn vrouw is zwanger van de tweede. Ik denk regelmatig hoe dat allemaal überhaupt nog past en kan en vraag me dan af of ik die tweede nog wel wil.

Aan de andere kant is mijn leven nog nooit zo (ok dit klinkt nogal suf maar goed) zinvol geweest als dat het nu is. Mijn dochter is echt het mooiste wat ik ooit heb gehad en ik wordt oprecht gelukkig van haar.
  donderdag 18 september 2014 @ 08:19:35 #18
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_144649782
Ach, elke moeder denkt weleens zo. Ik denk niet dat je van tevoren kunt verwachten dat je drie jaar lang elke nacht eruit moet. Het moederschap is gewoon een hele opgave, en zoals eerder gezegd vind ik het ook welees goed om ook na te denken over de negatieve kanten.

Moeders die doen alsof hun leven perfect is en ze totaaaal geen moeite hebben met het moederschap :')

Maar TS, ik heb zelf geen kinderen, maar ik denk dat je je dochter inmiddels wel aan kunt leren gewoon in bed te blijven bijvoorbeeld. Is je dochter er eentje die je constant in de gaten móet houden of bezig móet houden? Ik denk dat je daar teveel mee bezig bent, komt wel op zijn pootjes terecht.

En zoals eerder gezegd: je bent echt geen slechte moeder omdat je weleens twijfels hebt.
pi_144649787
Nou, het zal best wel een keer voorgekomen zijn dat ik hetzelfde heb afgevraagd, maar ik zou niet meer weten wanneer en waarom. Om maar even aan te geven dat het leuke aan kinderen hebben overheerst.
En uit eten met kleine kinderen is nou eenmaal anders. Een pannenkoek met toetje kan qua spanningsboog hier nog net. Een avondje restauurant beginnen we niet aan. Geen gemis voor ons, komt later wel weer.
En vakantie....tja. Een driejarige is nou eenmaal een handenbinder. Daar richt je je vakantie toch ook een beetje op in, lijkt me.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_144649844
Het is heel simpel alleen genieten en naar de positieve dingen kijken en heel gelukkig en blij zijn dat je kind gezond is.
Verder gaat dit allemaal voorbij en heb je straks weer andere problemen. Ik verlang nog terug naar de tijd dat mijn dochter 3 was en ze nog zoveel moest leren,
Zo kop op en geniet van dat kleine schepsel.
pi_144650567
Denk dat elke ouder dit wel eens heeft hoor. Ik heb het laatst nog gehad na 3 nachten geen slaap en oudste kind die door het lint ging. Gelukkig gaat het weer over na een goede nacht slapen. Kan je de kleine niet af en toe een weekend laten logeren? Want elke nacht er (meermalen) uitmoeten is natuurlijk ook niet goed voor je humeur. Kan je even bijtanken en met frisse moed er weer tegenaan. Dan ziet de wereld er meteen heel anders uit en geniet je meer van je kind. :)
pi_144650623
Nog meer reden om geen kinderen te nemen.
pi_144651251
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dit

En ja dit kon ze van te voren weten maar het is toch anders als het elke dag je realiteit is
Ik kan mij voorstellen dat een kind hebben niet altijd zo geweldig/simpel is als bijvoorbeeld de media ons doen denken
Ik vind het juist heel raar dat er zo'n taboe ligt op dit eens uitspreken. Als je je dan voelt als TS komt er dan vaak ook nog een berg schuldgevoel bij. Lekker zinloos
Volgens mij doen de media ons helemaal niet geloven dat het zo geweldig en simpel is. Integendeel, er wordt nogal wat geschreven over opvoeden en problemen met kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage donderdag 18 september 2014 @ 09:58:54 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_144651264
Ik krijg het idee dat je het niet allemaal goed hebt uitgedacht voordat je je dochter kreeg.

"Ik hou van haar, maar..." liever niet?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 18 september 2014 @ 10:00:43 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144651303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 07:22 schreef wendytje het volgende:
je kunt je kind ook aanleren in bed te blijven. Zeker als het drie jaar is. Ik ben alleen voor de nachtvoedingen ruit geweest en twee keer in het jaar voor een enge droom. Verder slapen ze door of liggen ze in bed tot ze weer in slaap vallen.

En dit weet je voor je voor je kinderen neemt.

En reken maar dat je kind voelt dat jij er zo over denkt. Arm wurm..... ik heb diep medelijden met haar
Nee... dat kan je niet je kind aanleren. Ik heb er 2. Eentje die elke nacht prima slaapt van 7 tot 7-7.30 (ongeveer) en eentje die 's nachts sws minimaal een keer gaat plassen en verder elke dag, alsof hij er zelf een wekker voor zet, tussen 6 en 6.15 wakker wordt. En de laatste tijd is dat zelfs minstens 2 keer in de week 5.15. ;(

En je laatste zin... stel je niet zo verschrikkelijk aan zeg! :D :')

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:12 schreef Elan het volgende:
Lekker dat je zo over je kind praat zeg, fijne moeder ben je dan :') .
Verder lees ik in je relaas louter zaken die je ruim van te voren had kunnen weten, had dan niet aan kinderen begonnen je weet dat ze in bepaalde zaken zoals uit eten gaan een belemmering vormen en dat er slapeloze nachten van komen en dingen voor jezelf doen of samen niet mogelijk zijn tenzij je oppas regelt.

Elke vader of moet had je dat kunnen vertellen, maar eigenlijk had jij het zelf moeten bedenken..
Nee, niet.
In alle eerlijkheid, natuurlijk kan je je van te voren bedenken dat een kind vaak wakker zal zijn 's nachts. Maar ik dacht altijd dat ik prima tegen weinig slaap kon, zat nachtenlang te chatten etc, laat slapen, vroeg weer naar mijn werk etc. etc. En dat ging prima. Ja... duh... omdat je dan in het weekend weer een beetje bij sliep, maar week-in-week-uit met gebroken nachten, nooit echt uit kunnen slapen omdat je, ook al heb je afgesproken dat jij die dag uit mag slapen, je tóch wakker wordt van een kind dat je slaapkamer in komt... dat vreet aan je. Dat hou je lang vol, maar uiteindelijk breekt dat op. En daar kan je je echt niet op voor bereiden van te voren, je kan het je bedenken. Maar wat het werkelijk met je doet... :N

Hetzelfde als geen tijd meer voor jezelf hebben. Dat weet je, of nou ja... dat denk je te weten, maar again, hoe het werkelijk is dat je geen moment meer even lekker met een boek of tijdschrift op de bank kan zitten voor langer dan 10 (!!) minuten onafgebroken zonder voor elk kutterig wissewasje geroepen te worden... Dat weet je pas als het je overkomt, week-in-week-uit... :Y

En ja, ook ik hou echt met heel mijn hart van ze, maar soms is het even zuchten. :Y En daar is helemaal niks zieligs aan en dat mogen ze van mij ook best weten. Waarom niet? Zij vinden mij toch ook niet altijd even leuk?

[aanvulling]
Ik ben mezelf wat dat betreft echt wel keihard tegengekomen en dus probeer ik nu minimaal 4 avonden in de week om 22.00 naar bed te gaan, want ik word er echt niet leuker op met dat slaapgebrek. Jammer, maar de tijd voor lange avonden komt vanzelf wel weer... als ze 18 zijn ofzo. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 18-09-2014 10:05:54 ]
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')