abonnement Unibet Coolblue
pi_144613694
Beste forumleden

Ik, mijn vriendin en dochter wonen momenteel samen in een veels te klein flatje. Wij zijn al geruime tijd op zoek naar iets groters.

Nu hebben we een kans om een grotere woning te betrekken. Het is Eem sociale huurwoning. Probleem is echter dat ik net een nieuwe baan heb waardoor we 50¤ boven de inkomensgrens uitkomen.

Mijn werkgever wil het contract niet aanpassen en voor mijn vriendin geldt het zelfde.

Mijn vriendin is momenteel hoofdhuurder.
Ons idee was om mij tijdelijk elders in te schrijven en mijn vriendin alleen te laten verhuizen naar de grotere aangeboden woning. Uiteraard is het de bedoeling dat ik er later bij in kom.

Ik vraag me echter af of dit welag? En hoeveel later moet ik er dan bij in gaan?

Voordat er mensen zijn die oordelen is het misschien slim om je in ons te verplaatsen. 34600¤ is geen zee met geld. Kopen is daardoor minimaal mogelijk en bij een particulier moet je al helemaal niet zijn.

Ik hoop dat jullie goede en nuttige tips hebben.
Bij voorbaat dank.
pi_144613735
35000 netto of bruto?
  woensdag 17 september 2014 @ 07:37:57 #3
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_144613744
De inkomensgrens wordt vastgesteld aan de hand van opgave van de belastingdienst, over het voorgaande jaar. Als je nu net boven de grens zit, maar vorig jaar nog eronder, dan heb je nu dus nog geen probleem om te huren. Ik heb datzelfde ook gehad, ik kreeg echt net op tijd een huurwoning, anders had ik die niet meer kunnen krijgen, en kopen is voor een alleenverdiener ook een hele opgave.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_144613745
Zit er geen minimum aantal bewoners eis aan dat huis vast?
Wij hadden hier overigens hetzelfde probleem en we zijn gelukkig gematst door de corporatie.
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_144613764
Wat een vreemde tt
Onterechte automatische incasso
  woensdag 17 september 2014 @ 07:41:36 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_144613767
Je kan natuurlijk ook onbetaald verlof nemen aan het einde van het jaar om er net onder te komen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_144613774
Hallo en dank voor jullie reacties. Nee er zit geen minimum inwoners aan vast gelukkig. Verder heb ik bij andere corporaties geïnformeerd wat betreft het inkomen.als mijn vriendin kan aantonen dat er minder inkomen is doordat ze bijvoorbeeld alleen is komen te wonen gaat het inkomen geen probleem meer zijn ( dat zeggen 3 corporaties nu). Het kan immers altijd zo zijn dat je plots uit elkaar gaat of er iemand overlijdt
pi_144613779
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 07:36 schreef Poepoog het volgende:
35000 netto of bruto?
Bruto
pi_144613784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 07:37 schreef joekeloekes het volgende:
De inkomensgrens wordt vastgesteld aan de hand van opgave van de belastingdienst, over het voorgaande jaar. Als je nu net boven de grens zit, maar vorig jaar nog eronder, dan heb je nu dus nog geen probleem om te huren. Ik heb datzelfde ook gehad, ik kreeg echt net op tijd een huurwoning, anders had ik die niet meer kunnen krijgen, en kopen is voor een alleenverdiener ook een hele opgave.
Ik heb dus geïnformeerd. De andere corporaties gaven aan dat ze ook kijken naar de situatie nu als deze erg sterk verschilt met die van vorig jaar.
pi_144613817
Wat ik dus eigenlijk wil weten is: zijn er regels m.b.t. het samenwonen? Wij wonen nu ook al ruim een jaar samen maar de woningbouw weet dit joet. Ik heb me wel ingeschreven bij de gemeente.
Wat kan de woningbouw doen als ik een maand na de verhuizing van mijn vriendin weer bij haar ga wonen?

Ik kan hier werkelijk nergens iets over vinden. Lijkt me ook stug dat de woningbouw iets te zeggen heeft over hoe en wanneer iemand Eem relatie heeft of samen gaat wonen toch?
  woensdag 17 september 2014 @ 07:56:59 #11
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_144613854
Ze kunnen je niks maken als je vriendin een ander huis huurt en jij pas een maand later als medehuurder wordt bijgeschreven. Het kan alleen een probleem vormen als zij zou overlijden. De huur gaat alleen over op jouw naam als je al enige tijd als medehuurder staat bijgeschreven. Sta je dat niet of niet lang genoeg, dan kunnen ze je eruit zetten als zij ineens zou sterven. De kans dat zoiets gebeurt is natuurlijk minimaal.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_144614035
Is het niet zo dat als zij het appartement gaat huren en TS er later bij in komt, dat als de relatie dan uit zou gaan dat zij alleen recht heeft op het appartement? TS heeft dan niet dezelfde rechten op het appartement als zijn vriendin toch?
  woensdag 17 september 2014 @ 08:23:42 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_144614055
Die norm is voor het toewijs moment, je kan een dag later al de hele familie inschrijven ...

Is niet zo over nagedacht :) en anders zou ook niet kunnen, je kan mensen toch niet verbieden samen te wonen en relaties aan te gaan.

Maar jullie zijn wel toeslagpartners (door dochter), dus ik weet niet of je kan verkopen dat alleen de moeder verhuist en hoe jullie inkomen wordt gezien. Je zou mogelijk een relatiebreuk moeten faken oid?
Dum de dum
pi_144614064
Dat riekt een beetje als oplichting, maar ik begrijp je dilemma. Wel vreemd dat je werkgever niet mee wil werrken aan een salarisverlaging.
Ik zou het gewoon proberen en dan zie je volgend jaar wel hoe het loopt.

Overigens is de post van joekeloekes ook interessant, hoe is je inkomenssituatie op de belastingaanslag van vorig jaar? Als je daar onder de grens zit zou ik me daarmee inschrijven.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 17 september 2014 @ 08:25:24 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_144614075
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:21 schreef SausDip het volgende:
Is het niet zo dat als zij het appartement gaat huren en TS er later bij in komt, dat als de relatie dan uit zou gaan dat zij alleen recht heeft op het appartement? TS heeft dan niet dezelfde rechten op het appartement als zijn vriendin toch?
Klopt, naam niet op huurcontract = medebewoner = GEEN rechten mbt de verhuurder van de huurder.
Dum de dum
pi_144614166
quote:
13s.gif Op woensdag 17 september 2014 07:27 schreef Reistepap het volgende:
Beste forumleden

Ik, mijn vriendin en dochter wonen momenteel samen in een veels te klein flatje. Wij zijn al geruime tijd op zoek naar iets groters.

Nu hebben we een kans om een grotere woning te betrekken. Het is Eem sociale huurwoning. Probleem is echter dat ik net een nieuwe baan heb waardoor we 50¤ boven de inkomensgrens uitkomen.

Mijn werkgever wil het contract niet aanpassen en voor mijn vriendin geldt het zelfde.

Mijn vriendin is momenteel hoofdhuurder.
Ons idee was om mij tijdelijk elders in te schrijven en mijn vriendin alleen te laten verhuizen naar de grotere aangeboden woning. Uiteraard is het de bedoeling dat ik er later bij in kom.

Ik vraag me echter af of dit welag? En hoeveel later moet ik er dan bij in gaan?

Voordat er mensen zijn die oordelen is het misschien slim om je in ons te verplaatsen. 34600¤ is geen zee met geld. Kopen is daardoor minimaal mogelijk en bij een particulier moet je al helemaal niet zijn.

Ik hoop dat jullie goede en nuttige tips hebben.
Bij voorbaat dank.
Ja dat mag en kan.

En over je inkomen: Jullie verdienen meer dan ik en vriendin samen en wij hebben ook gewoon een koopwoning dus niet zeuren dat je niet kan kopen. Heb zelfs op 1 salaris in het verleden een koopwoning gehad, toen verdiende ik net iets meer dan 23k per jaar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 17 september 2014 @ 08:54:51 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144614412
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:33 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ja dat mag en kan.

En over je inkomen: Jullie verdienen meer dan ik en vriendin samen en wij hebben ook gewoon een koopwoning dus niet zeuren dat je niet kan kopen. Heb zelfs op 1 salaris in het verleden een koopwoning gehad, toen verdiende ik net iets meer dan 23k per jaar.
Dat is wel heel kort door de bocht op basis van de informatie die hier gegeven is.

Het is meestal niet zo slim om je eigen situatie zomaar te projecteren op een ander.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144614468
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht op basis van de informatie die hier gegeven is.

Het is meestal niet zo slim om je eigen situatie zomaar te projecteren op een ander.
Normaal gesproken heb je gelijk dat je niet altijd zomaar je eigen situatie op een ander kan projecteren maar in dit geval?

Is die 34k van TS een ander soort geld dan ik heb ofzo? Ik woon notabene in het duurste stuk van NL en kan daar gewoon prima huizen kopen dus waarom zou dat anders zijn voor TS?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 17 september 2014 @ 09:00:31 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144614512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Normaal gesproken heb je gelijk dat je niet altijd zomaar je eigen situatie op een ander kan projecteren maar in dit geval?

Is die 34k van TS een ander soort geld dan ik heb ofzo? Ik woon notabene in het duurste stuk van NL en kan daar gewoon prima huizen kopen dus waarom zou dat anders zijn voor TS?
Het doet me enorme deugd te horen dat mensen met een bruto inkomen van 34.000 prima een huis kunnen kopen in het duurste stuk van Nederland. Bedankt, Metro2005!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 09:05:48 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144614613
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het doet me enorme deugd te horen dat mensen met een bruto inkomen van 34.000 prima een huis kunnen kopen in het duurste stuk van Nederland. Bedankt, Metro2005!
Ach Lienekien. Theoretisch natuurlijk. In de praktijk wil je het mooiste plekje in het beste stukje met vier slaapkamers een tuin een garage.

Het beschreven huis aan de grachtengordel van hartje Amsterdam B-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_144614675
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het doet me enorme deugd te horen dat mensen met een bruto inkomen van 34.000 prima een huis kunnen kopen in het duurste stuk van Nederland. Bedankt, Metro2005!
Geen probleem, doe er je voordeel mee en kijk eens rond voor er geschreeuwd wordt dat iets niet kan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 17 september 2014 @ 09:10:54 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144614687
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ach Lienekien. Theoretisch natuurlijk. In de praktijk wil je het mooiste plekje in het beste stukje met vier slaapkamers een tuin een garage.

Het beschreven huis aan de grachtengordel van hartje Amsterdam B-) !
Ja, dat is weer het andere uiterste. Gaat lekker zo.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 september 2014 @ 09:11:56 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144614701
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Geen probleem, doe er je voordeel mee en kijk eens rond voor er geschreeuwd wordt dat iets niet kan.
Laten we het er nou maar gewoon op houden dat TS niet moet zeuren dat hij geen huis kan kopen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 17 september 2014 @ 09:12:17 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144614708
quote:
Hypotheekbedrag
145.144,-

Maandlast bij deze indeling

Bruto 573,-
Netto 446,-

Obvion Compact Hypotheek
obv. 34000. Maar heeft TS andere financiële verplichtingen houdt het op.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_144614712
Als je net een nieuwe baan hebt dan zal het inkomen van vorig jaar nog onder de grens zitten?
Mooi, want dat staat op de IB60 die je moet overleggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')