abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:29:10 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144096791
Ambtenaren zijn 33% zo vaak ziek dan de gemiddelde Nederlander
quote:
D66 bezorgd over hoge ziekteverzuim Rijk

DEN HAAG -
D66 wil opheldering van het kabinet over het hoge ziekteverzuim bij de rijksoverheid. Volgens recente cijfers lag dat vorig jaar met 5,2 procent ruim boven het Nederlands gemiddelde van 3,9 procent.

In schriftelijke vragen aan de ministers Stef Blok (Rijksdienst) en Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) vragen de D66-Kamerleden Gerard Schouw en Steven van Weyenberg dinsdag om een verklaring. Ze dringen aan op een onderzoek en op maatregelen om het verzuim omlaag te brengen. Ook willen ze weten wat het Rijk bespaart als het ziekteverzuim daalt naar het landelijke gemiddelde.
http://www.telegraaf.nl/b(...)everzuim_Rijk__.html

Let wel, dat gemiddelde horen ook Ambtenaren bij, dus bij niet Ambtenaren ligt het nog wat lager

Gemeentes ongeveer gelijk
http://www.vng.nl/onderwe(...)btenaren-daalt-licht
http://www.omroepwest.nl/(...)-dan-niet-ambtenaren
Provincies zijn wat lager
http://www.omroepflevolan(...)ambtenaren-provincie

[ Bericht 22% gewijzigd door Pietverdriet op 02-09-2014 14:34:56 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:30:38 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144096858
hoeveel ambtenaren zijn er? 500-800.000? Op een werkende bevolking van 8 miljoen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144096969
Beetje kip en ei denk ik, ik bedoel, je wordt niet voor niets ambtenaar... dan behoor je al tot een bepaalde, zwakkere, groep. Het lijkt me dat dit soort outcasts sowieso vatbaarder zijn voor ziekte.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:38:28 #4
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_144097225
Volgens mij gaat het alleen over rijksambtenaren. Op de topambtenaren na, veel mensen die repetitief en ondankbaar werk doen. Je weet wel, die mensen van de belastingtelefoon die je niet meer mogen helpen maar alleen protocollen af mogen werken; die vanwege de bezuinigingen vervangen worden door nog slechter werkend volk dat niet meer in staat is om meer te doen als diezelfde protocollen af te werken; die al jaren geen salarisverhoging krijgen; die afgerekend worden op het aantal dossiers dat zij verwerken en niet het werk wat ze per dossier moeten doen. Dat soort mensen.

Ik zou er ook spontaan ziek van worden.
pi_144097459
Ze hebben dan ook heel zwaar werk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_144097629
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:38 schreef ralfie het volgende:
Volgens mij gaat het alleen over rijksambtenaren. Op de topambtenaren na, veel mensen die repetitief en ondankbaar werk doen. Je weet wel, die mensen van de belastingtelefoon die je niet meer mogen helpen maar alleen protocollen af mogen werken; die vanwege de bezuinigingen vervangen worden door nog slechter werkend volk dat niet meer in staat is om meer te doen als diezelfde protocollen af te werken; die al jaren geen salarisverhoging krijgen; die afgerekend worden op het aantal dossiers dat zij verwerken en niet het werk wat ze per dossier moeten doen. Dat soort mensen.

Ik zou er ook spontaan ziek van worden.
Dit dus. En dan nog de spelletjes die er net iets meer gespeeld worden dan in het bedrijfsleven, en het is compleet. Nu is iets als 'de overheid' natuurlijk heel breed, maar grosso modo lijkt de gemiddelde ambtenaar nu niet de meest fijne werkomgeving te hebben.
pi_144097730
Dat krijg je er van als men totaal niet op prestatie wordt afgerekenrd.

In het bedrijfsleven leidt een hoog ziekteverzuim direct tot een verminderd bedrijfsresultaat. Dat voelen de eigenaren en managers in hun portemonnee en daarom zal er een actief beleid zijn om ziekteverzuim te beperken.

Daarnaast beseffen werknemers van commerciėle bedrijven doorgaans ook wel dat het geld kost als ze een dag niet op komen dagen omdat ze een flauw griepje hebben. Die zullen dan denken: toch maar aan het werk, misschien een wat lagere productiviteit maar das voor iedereen altijd nog prettiger dan helemaal niet komen opdagen.

Misschien eens verplicht wachtdagen bij ziekte invoeren voor ambtenaren, zodat er financieel een prikkel is om bij een halfbakken verkoudheidje niet meteen ziek te melden.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:51:34 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_144097837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:38 schreef ralfie het volgende:
Volgens mij gaat het alleen over rijksambtenaren. Op de topambtenaren na, veel mensen die repetitief en ondankbaar werk doen. Je weet wel, die mensen van de belastingtelefoon die je niet meer mogen helpen maar alleen protocollen af mogen werken; die vanwege de bezuinigingen vervangen worden door nog slechter werkend volk dat niet meer in staat is om meer te doen als diezelfde protocollen af te werken; die al jaren geen salarisverhoging krijgen; die afgerekend worden op het aantal dossiers dat zij verwerken en niet het werk wat ze per dossier moeten doen. Dat soort mensen.

Ik zou er ook spontaan ziek van worden.
die mensen bij de belastingtelefoon zijn gewoon studenten en dropouts hoor. Daar maak je geen carriere.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144097997
Dat krijg je ervan als ze de laatste jaren op wordt afgerekend op je presteren, meer vrouwen in het management die het totaal niet kunnen managen of met te veel begrip wordt iemand ziek naar huis gestuurd.

Of met je universiteitsdiploma uit de jaren 80 toch een verplicht MBO niveau 4 certificaat moeten behalen om de functie nog uit te blijven mogen uitoefenen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:56:56 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144098118
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:51 schreef Catch22- het volgende:

[..]

die mensen bij de belastingtelefoon zijn gewoon studenten en dropouts hoor. Daar maak je geen carriere.
En het zijn geen ambtenaren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:57:18 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144098132
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:54 schreef Eyip het volgende:
Dat krijg je ervan als ze de laatste jaren op wordt afgerekend op je presteren, meer vrouwen in het management die het totaal niet kunnen managen of met te veel begrip wordt iemand ziek naar huis gestuurd.

Of met je universiteitsdiploma uit de jaren 80 toch een verplicht MBO niveau 4 certificaat moeten behalen om de functie nog uit te blijven mogen uitoefenen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dit dus. En dan nog de spelletjes die er net iets meer gespeeld worden dan in het bedrijfsleven, en het is compleet. Nu is iets als 'de overheid' natuurlijk heel breed, maar grosso modo lijkt de gemiddelde ambtenaar nu niet de meest fijne werkomgeving te hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:38 schreef ralfie het volgende:
Volgens mij gaat het alleen over rijksambtenaren. Op de topambtenaren na, veel mensen die repetitief en ondankbaar werk doen. Je weet wel, die mensen van de belastingtelefoon die je niet meer mogen helpen maar alleen protocollen af mogen werken; die vanwege de bezuinigingen vervangen worden door nog slechter werkend volk dat niet meer in staat is om meer te doen als diezelfde protocollen af te werken; die al jaren geen salarisverhoging krijgen; die afgerekend worden op het aantal dossiers dat zij verwerken en niet het werk wat ze per dossier moeten doen. Dat soort mensen.

Ik zou er ook spontaan ziek van worden.
Ga je toch ergens anders werken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144098235
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga je toch ergens anders werken?
Tuurlijk, banen genoeg voor 45+ ambtenaren.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:00:48 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144098311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:59 schreef Eyip het volgende:

[..]

Tuurlijk, banen genoeg voor 45+ ambtenaren.
Als je geen capaciteiten hebt waar vraag naar is moet je niet zeuren en zwelgen in zelfmedelijden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:01:09 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144098334
De meeste ambtenaren die ik ken werken hard en hebben hart voor de zaak.
Je moet niet vergeten dat het aannamebeleid van de overheid zo is dat mensen met mindere kansen op de reguliere arbeidsmarkt vaak voorrang krijgen. Zo werken er bij de overheid relatief veel vrouwen.
Als je op die factoren compenseert denk ik dat het verschil helemaal niet zo groot is. (Dus bijvoorbeeld het ziektepercentage van hoogopgeleide blanke mannen van middelbare leeftijd bij de overheid gaat vergelijken met hoogopgeleide blanke mannen van middelbare leeftijd in het bedrijfsleven).
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_144098428
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je geen capaciteiten hebt waar vraag naar is moet je niet zeuren en zwelgen in zelfmedelijden
Andere baan is vaak veel lager loon dan ambtenaar die al jaren op zijn stoel heeft gezeten. Dan maar ziek melden en een burnout. Krijg je wat pillen van de huisarts. Heel hip tegenwoordig.

Blijkt wel weer uit het nieuwsbericht.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:03:01 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144098434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:01 schreef LXIV het volgende:
De meeste ambtenaren die ik ken werken hard en hebben hart voor de zaak.
Je moet niet vergeten dat het aannamebeleid van de overheid zo is dat mensen met mindere kansen op de reguliere arbeidsmarkt vaak voorrang krijgen. Zo werken er bij de overheid relatief veel vrouwen.
Als je op die factoren compenseert denk ik dat het verschil helemaal niet zo groot is. (Dus bijvoorbeeld het ziektepercentage van hoogopgeleide blanke mannen van middelbare leeftijd bij de overheid gaat vergelijken met hoogopgeleide blanke mannen van middelbare leeftijd in het bedrijfsleven).
Je zegt dus dat men kneusjes neemt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:03:55 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144098481
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:02 schreef Eyip het volgende:

[..]

Andere baan is vaak veel lager loon dan ambtenaar die al jaren op zijn stoel heeft gezeten. Dan maar ziek melden en een burnout. Krijg je wat pillen van de huisarts. Heel hip tegenwoordig.

Blijkt wel weer uit het nieuwsbericht.
Men verdient dus beter, doet minder en zeurt meer zeg je?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144098949
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Men verdient dus beter, doet minder en zeurt meer zeg je?
Over het algemeen verdien je een goed salaris als ambtenaar. Ook ambtenaren moeten hun doelstellingen en KPI's behalen.

Doet minder en zeurt meer is wat mij betreft niet aan de orde.

Daarnaast is de overheid aardig afgeslankt de laatste 8 jaar en zullen er nog meer ontslagen vallen binnen verschillende ministeries. Omdat je functie niet meer bestaat in de toekomst, zul je worden herplaatst in een andere omgeving in een andere vaak mindere functie.
pi_144099019
ben je ambtenaar als je voor defensie werkt?
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:14:36 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144099043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:14 schreef martin-ssempa2 het volgende:
ben je ambtenaar als je voor defensie werkt?
ja, de meesten wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144099400
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ja, de meesten wel
welke niet dan?
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:24:12 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144099492
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:22 schreef Eyip het volgende:

[..]

welke niet dan?
Degene die geen ambtenaar zijn.
Kan vanalles zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144099614
Dit gaat alleen over Rijksambtenaren. Je TT en OP kloppen dus niet.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:28:02 #24
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_144099646
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ambtenaren zijn 33% zo vaak ziek dan de gemiddelde Nederlander

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)everzuim_Rijk__.html

Let wel, dat gemiddelde horen ook Ambtenaren bij, dus bij niet Ambtenaren ligt het nog wat lager
Ja het is al ff geleden , bedenk ik me nu
komende week mooi weer he
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:32:36 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144099854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Dit gaat alleen over Rijksambtenaren. Je TT en OP kloppen dus niet.
Gemeentes ongeveer gelijk
http://www.vng.nl/onderwe(...)btenaren-daalt-licht
http://www.omroepwest.nl/(...)-dan-niet-ambtenaren
Provincies zijn idd wat lager
http://www.omroepflevolan(...)ambtenaren-provincie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')