abonnement Unibet Coolblue
pi_143908509
Beste fokkers,

2 weken geleden heb ik een huis gekocht, een aantal zaken zijn niet in orde maargoed: dat had ik dan maar moeten vaststellen voor het tekenen van het koopcontract.

Wel is het zo dat de woning zou zijn voorzien van betonnen vloeren op alle verdiepingen, nou heb ik de badkamer eruit gesloopt en wat blijkt: houten vloeren. Het feit dat het beton zou zijn is verteld door de makelaar, de vorige eigenaar en staat ook zo in het koopcontract. De makelaar geeft niet thuis en zegt dat hij er niks aan kan doen, dus heb ik hem medegedeeld dat de rechtsbijstand erbij komt. Toch wil ik van jullie weten hoe ik in deze zaak sta. Het valt niet onder verborgen gebreken, want het is gewoon misleiding. Ook heb je onderzoeksplicht, maar wat had ik dan moeten doen.... de vloer slopen voor de koop?
pi_143908525
Tchock vroeg mij om een nieuw deel te openen. Bij dezen :)

Wat is de onderzoeksplicht van de koper?
De koper dient de staat van de woning te onderzoeken. De verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden voor zichtbare gebreken of voor gebreken die met enig onderzoek zichtbaar waren.
De koper heeft geen onderzoeksplicht als de verkoper reeds informatie over een bepaald punt heeft verstrekt. De koper mag dan op de mededelingen van de verkoper afgaan.

- See more at: http://www.huisadvocaten.(...)sthash.RCtdvBbf.dpuf
  PR/Manusje van alles donderdag 28 augustus 2014 @ 09:42:25 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143908631
Maar, in hoeverre heb je daadwerkelijk last van het feit dat het geen beton is maar hout. En hoezo heb je dat niet gemerkt tijdens de bezichtigingen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_143908947
Kan best een verborgen gebrek zijn als de huidige eigenaar niet wist dat er houten vloeren in zaten. Wel vreemd dat je dat niet hebt kunnen constateren. Heb je wel een aankoopkeuring laten uitvoeren?
Wat wil je trouwens bereiken? Had je een lager bod uitgebracht als het huis houten vloeren had gehad of zelfs afgezien van de koop?
Er is in principe natuurlijk niets mis met houten vloeren.

Wel een bijzonder koopcontract als daar de uitvoering van de vloer in staat. Meestal staat er alleen de kadasteromschrijving in.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:10:31 #5
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_143909205
houten vloeren zijn irritant. Ze zijn gehorig en kunnen gaan hangen.

Voor mij nooit meer een huis met houten vloeren
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2014 @ 10:12:49 #6
230491 Zith
pls tip
pi_143909250
quote:
3s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:58 schreef Deetch het volgende:
Kan best een verborgen gebrek zijn als de huidige eigenaar niet wist dat er houten vloeren in zaten. Wel vreemd dat je dat niet hebt kunnen constateren. Heb je wel een aankoopkeuring laten uitvoeren?
De koper heeft geen onderzoeksplicht als de verkoper reeds informatie over een bepaald punt heeft verstrekt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143909281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:12 schreef Zith het volgende:

[..]

De koper heeft geen onderzoeksplicht als de verkoper reeds informatie over een bepaald punt heeft verstrekt.
True that. Heb alleen nog geen antwoord van TS wat hij wil bereiken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143909398
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:10 schreef Jumparound het volgende:
houten vloeren zijn irritant. Ze zijn gehorig en kunnen gaan hangen.

Voor mij nooit meer een huis met houten vloeren
Dit. En je kunt er niks op storten. Kwetsbaarder voor lekkages. En natuurlijk: goedkoper.
pi_143909428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:19 schreef m.w. het volgende:

[..]

Dit. En je kunt er niks op storten. Kwetsbaarder voor lekkages. En natuurlijk: goedkoper.
En vrijwel geen optie in een huis uit 1929...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143910606
De grote vraag is of het huis daadwerkelijk gebreken heeft of dat alleen sprake is van een foutieve mededeling van de verkoper. Als het huis geschikt is voor bewoning en de houten vloeren in prima staat zijn heeft de verkoper een fout gemaakt maar zal er waarschijnlijk weinig schade vergoeding of zelfs geen schade vergoeding volgen. Heeft TS duidelijk vooraf kenbaar gemaakt dat betonnen vloeren voor hem erg belangrijk zijn dan zal dat meespelen.

Helaas voor TS heeft hij dat niet:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:24 schreef syrusmd het volgende:
Het maakt mij verder niet zo veel uit of ze in 1929 betonnen vloeren hadden, ik heb geen verstand van huizen bouwen helaas. Voor zo ver ik weet storten ze een betonnen vloer met een renovatie.

Waar ik gewoon mee zit is dat ik nu een woning heb met 4 verdiepingen en dat bepaalde feiten (moedwillig?) verdraait zijn. Lijkt met niet dat dat zomaar kan. Als hij nou gewoon had verteld dat het hout was was het voor mij verder ook geen probleem geweest, echter heeft de verkoper mij geprobeerd te naaien met de overdracht datum en zal ik alles aangrijpen om ze een poot uit te draaien, ja dat mag je kinderachtig vinden.. maar zo ben ik :P
Aangezien de constructie van het huis waarschijnlijk onmogelijk maakt om de tussenverdiepingen van beton te maken (door het gewicht) is het spijtig voor TS maar zal de verkoper niet verplicht kunnen worden betonnen vloeren aan te brengen. Wel kan de begane grond en badkamer mogelijk reden zijn TS een schadevergoeding te geven maar een bouwkundig onderzoek zal dat moeten uitwijzen. Ook bestaat de optie dat de hele overeenkomst vernietigd wordt en TS zijn geld terugkrijgt en verkoper zijn huis.

Deel 1:
WGR / Genaait met koophuis
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:52:40 #11
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_143911516
Mij is niet duidelijk of er nu expliciet wordt gesproken over betonnen tussenvloeren, of gewoon vloer(en).

Anyways, zoals eerder gezegd, iedere expert die de verkoper er bij kan betrekken zal getuigen dat zulke huizen nooit een betonnen vloer hebben anders dan de vloer op de begane grond - en zelfs op de begane grond is het erg zeldzaam volgens mij.

Daarbij valt er niets te corrigeren, er is hoogstens (zoals Wespensteek aangeeft) een minimale kans om de volledige koop te ontbinden. Wil je dat?
Chaos is a ladder.
pi_143911811
Nee, eigenlijk zou ik een vergoeding willen voor het dusdanig geluiddicht maken en isoleren van de vloeren zoals je dat bij een betonnen vloer zou verwachten. En alle kosten die daarmee samenhangen.
pi_143911950
Want toen je het kocht wist je nog niet dat het niet geluidsdicht was, en alle huizen met betonnen vloeren hebben een gelijke geluidsdichtheid...

Je wilt gewoon geld hebben uit dwarsigheid, want als je het krijgt dan ga je het niet gebruiken om de vloer van die eigenschappen te voorzien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:10:05 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143912041
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:17 schreef Wespensteek het volgende:
De grote vraag is of het huis daadwerkelijk gebreken heeft of dat alleen sprake is van een foutieve mededeling van de verkoper. Als het huis geschikt is voor bewoning en de houten vloeren in prima staat zijn heeft de verkoper een fout gemaakt maar zal er waarschijnlijk weinig schade vergoeding of zelfs geen schade vergoeding volgen. Heeft TS duidelijk vooraf kenbaar gemaakt dat betonnen vloeren voor hem erg belangrijk zijn dan zal dat meespelen.

Helaas voor TS heeft hij dat niet:

[..]

Aangezien de constructie van het huis waarschijnlijk onmogelijk maakt om de tussenverdiepingen van beton te maken (door het gewicht) is het spijtig voor TS maar zal de verkoper niet verplicht kunnen worden betonnen vloeren aan te brengen. Wel kan de begane grond en badkamer mogelijk reden zijn TS een schadevergoeding te geven maar een bouwkundig onderzoek zal dat moeten uitwijzen. Ook bestaat de optie dat de hele overeenkomst vernietigd wordt en TS zijn geld terugkrijgt en verkoper zijn huis.

Heb jij een juridische opleiding gehad of is dit wat jij denkt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Boca_Raton op 28-08-2014 12:15:33 ]
pi_143912169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:02 schreef syrusmd het volgende:
Nee, eigenlijk zou ik een vergoeding willen voor het dusdanig geluiddicht maken en isoleren van de vloeren zoals je dat bij een betonnen vloer zou verwachten. En alle kosten die daarmee samenhangen.

Het lastige is dat je het huis hebt bekeken en toen het geluid zelf hebt beoordeeld en het huis met dat geluidsniveau, dus houten vloeren, hebt gekocht.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:09 schreef syrusmd het volgende:
Bij de bezichtigingen was de vloer echter zo steady als een rock, toen er spullen op stonden hoorde je niks als je erop sprong... nouja noem het wat je wil, je was er niet bij. Nu alles uit de woning is is de situatie dus anders.
Nu het leeg is maakt het geluid, dat zou bij beton ook zo zijn maar duidelijk is dat er geen probleem is met het geluid.
pi_143912379
Wat overigens ook van belang kan zijn is wanneer precies de details van het huis zijn verstrekt en verder moet je goed in het contract kijken of er geen informatie staat waaruit duidelijk blijkt dat de betonnen vloeren een fout is. Als uit het contract blijkt dat het gaat om een oud herenhuis uit 1929 waar nog de nodige herstelwerkzaamheden te verwachten zijn dan is het erg vreemd als er wel betonnen vloeren in zouden zitten. Als er staat dat het een volledig gerenoveerd herenhuis is dan zouden de betonnen vloeren aannemelijker zijn.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:25:11 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143912475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Heb jij een juridische opleiding gehad of is dit wat jij denkt?
Ik probeer het nog een keer.
pi_143912494
Deze lees ik nu pas goed:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:09 schreef syrusmd het volgende:
Voor de mensen die het nog steeds niet willen/kunnen snappen:

- Er is door verkoper en makelaar gezegd dan het beton zou zijn
- Dit staat ook zo in het koopcontract
- De houten vloer isoleert minder dan beton (ander energielabel)
- Houten vloer geeft meer geluidsoverlast (wat van belang is, want gesplitst pand)

Of ze in dat jaar betonnen vloeren konden maken interesseert me niet zo veel, er staan onjuistheden in het contact. Overigens is het heel makkelijk te zeggen "dat had je kunnen weten". Bij de bezichtigingen was de vloer echter zo steady als een rock, toen er spullen op stonden hoorde je niks als je erop sprong... nouja noem het wat je wil, je was er niet bij. Nu alles uit de woning is is de situatie dus anders.
Je hebt er op gesprongen... je ging er dus al vanuit dat er houten vloeren inzaten, en de gehorigheid was ook geen probleem?

Ga je in een lege woning wonen, of zet je er ook weer spullen in?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143912498
quote:
5s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik probeer het nog een keer.
Heeft geen zin.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:27:07 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143912532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Heeft geen zin.
Weet je, geef dan geen antwoorden alsof je het allemaal wéét. Hou het bij je vermoedens. Dit is verwarrend.
pi_143912559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Weet je, geef dan geen antwoorden alsof je het allemaal wéét. Hou het bij je vermoedens. Dit is verwarrend.
Als je het er niet mee eens bent kun je gewoon inhoudelijk reageren, wat ik over mezelf zou vertellen kun jij toch niet controleren.
pi_143912805
Ik vind de naïviteit toch met de dag fascinerender worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
Wat overigens ook van belang kan zijn is wanneer precies de details van het huis zijn verstrekt en verder moet je goed in het contract kijken of er geen informatie staat waaruit duidelijk blijkt dat de betonnen vloeren een fout is. Als uit het contract blijkt dat het gaat om een oud herenhuis uit 1929 waar nog de nodige herstelwerkzaamheden te verwachten zijn dan is het erg vreemd als er wel betonnen vloeren in zouden zitten. Als er staat dat het een volledig gerenoveerd herenhuis is dan zouden de betonnen vloeren aannemelijker zijn.
Wat is er onduidelijk aan het feit dat mijn onderzoeksplicht niet meer aanwezig is als de verkoper bepaalde informatie heeft verstrekt. In een contract behoor je geen fouten te maken, doe je dat wel dan zitten er consequenties aan. Overigen zal een eventuele schadevergoeding wel degelijk worden gestoken in het beter isoleren laten laten controleren van de vloeren. En al zou ik dat niet doen. Mijn keuze toch?
pi_143913048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:37 schreef syrusmd het volgende:
Wat is er onduidelijk aan het feit dat mijn onderzoeksplicht niet meer aanwezig is als de verkoper bepaalde informatie heeft verstrekt.
Bij mij niets, dat was het eerste wat ik in het vorige topic al meldde. Alleen gaat het hier (nog) niet om een gebrek aan het huis maar om een gebrek in de mededelingen. Het moet je toch duidelijk zijn dat de gevolgen van een foutieve mededeling heel anders zijn dan de gevolgen van een gebrek aan het huis. De vraag die moet worden beantwoord is welke gevolgen de foutieve mededeling heeft.
pi_143913431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:37 schreef syrusmd het volgende:
Ik vind de naïviteit toch met de dag fascinerender worden.

[..]

Wat is er onduidelijk aan het feit dat mijn onderzoeksplicht niet meer aanwezig is als de verkoper bepaalde informatie heeft verstrekt. In een contract behoor je geen fouten te maken, doe je dat wel dan zitten er consequenties aan. Overigen zal een eventuele schadevergoeding wel degelijk worden gestoken in het beter isoleren laten laten controleren van de vloeren. En al zou ik dat niet doen. Mijn keuze toch?
Welkom op FoK!, waar veel users in je topic hun uiterste best doen om je tegenpartij volledig in het gelijk proberen te stellen en alle door jou aangehaalde argumenten onder een vergrootglas genomen worden of onder het mom van emotionele betrokkenheid van tafel geveegd worden.
pi_143913442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:04 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Welkom op FoK!, waar veel users in je topic hun uiterste best doen om je tegenpartij volledig in het gelijk proberen te stellen en alle door jou aangehaalde argumenten onder een vergrootglas genomen worden of onder het mom van emotionele betrokkenheid van tafel geveegd worden.
Wat een onzin reactie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')