abonnement Unibet Coolblue
pi_143445149
Post *hier* alles aangaande je balkon!

Inspiratie, de balkons van andere fokkers:

Sannne


Guppyfriend


Douche-eendje


Trovey


Cherrylips
pi_143445166
Vraagje uit het vorige deel; ik heb Spaanse Margrieten op m'n balkon maar die zijn momenteel al uitgebloeid. Hebben jullie een suggestie voor een andere soort bloem die in het najaar bloeit?
pi_143445279
Spring? Als in "Spring van je balkon" ? :P

Ik heb wel meteen een vraagje. Me hortensia's hebben last van schildluis (zie plaatje). Zijn ze te redden of kan ik beter nieuwe aanschaffen?

Where facts are few, experts are many.
pi_143445637
lijken me wollige dopluis (woldopluis)
onder die naam kan je meer info vinden ;)
pi_143445699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Vraagje uit het vorige deel; ik heb Spaanse Margrieten op m'n balkon maar die zijn momenteel al uitgebloeid. Hebben jullie een suggestie voor een andere soort bloem die in het najaar bloeit?
Mijn Spaanse margrieten bloeiden vorig jaar eind september ineens enorm op :)
Tap tap tap
pi_143446866
Thnx loecje, ik wilde het niet te specifiek maken en ben benieuwd naar ervaringen en/of iemand ze met succes heeft bestreden.. Ik ben bezig met een spray van bayer, maar vorig jaar ook al en ze zitten er gewoon weer in. Omdat ik het voor volgend jaar wil voorkomen (had ze daarvoor ook nooit) vroeg ik me af of het niet gewoon beter was voor t geld van verdelging nieuwe planten aan te schaffen en deze te verbranden oid.
Where facts are few, experts are many.
pi_143447103
doordat ze een schild/dop hebben heeft de spray van bayer weinig effect.
afgelopen winter heeft het niet echt gevroren dus ze zijn niet dood gegaan.

mocht het weer geen strenge winter worden zou je in het voorjaar kunnen overwegen om de hele struik kort te snoeien, dan heb je het komende jaar alleen geen bloemen.
blad niet op de composthoop gooien mocht je die hebben.
pi_143464080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb Spaanse Margrieten op m'n balkon maar die zijn momenteel al uitgebloeid. Hebben jullie een suggestie voor een andere soort bloem die in het najaar bloeit?
Herfstanemoon is nu te koop. Als de bak groot is, is het winterhard. Geldt ook voor Chrysanten. Beide zijn her en der in de aanbiedingen (chrysanten eigenlijk het hele jaar door).
pi_143521339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mijn Spaanse margrieten bloeiden vorig jaar eind september ineens enorm op :)
Hier beginnen ze nu een beetje gelig te worden, ik denk dat ze niet meer gaan opbloeien ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:09 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Herfstanemoon is nu te koop. Als de bak groot is, is het winterhard. Geldt ook voor Chrysanten. Beide zijn her en der in de aanbiedingen (chrysanten eigenlijk het hele jaar door).
De herfstanemoon ziet er ook geinig uit :)
Van de week maar eens naar het tuincentrum.
pi_143522699
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Hier beginnen ze nu een beetje gelig te worden, ik denk dat ze niet meer gaan opbloeien ;(

[..]

De herfstanemoon ziet er ook geinig uit :)
Van de week maar eens naar het tuincentrum.
En de herfstaster. Maar die kan gevoelig zijn voor meeldauw. Mijn ervaring: het zijn eigenlijk schaduwplanten of zo. Voldoende vocht en licht maar matig met (zomer)zon.
Voor een perkje herfstasters is de Chelsea-crop noodzakelijk: eind mei-begin juni (voor de kortste dag) de helft er tussenuit knippen. Dan ventileert het beter en de planten verdringen elkaar minder. Een mooie bijkomstigheid is, dat de afgeknipte planten toch bijgroeien en voor een tweede bloei zorgen.

Over de herfstanemoon wordt af en toe gezegd dat het net dansers zijn. Ze zijn best plomp qua bouw, maar die lange stelen maken het licht en natuurlijk wuiven ze in de wind.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:33:43 #11
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_143893448


Toch een raar gezicht die gele en paarse tomaten. :D
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  maandag 1 september 2014 @ 01:55:02 #12
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_144051130
Mods doe maar een slotje op dit topic. Topic is dead.... -O-
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 september 2014 @ 06:50:10 #13
269689 crew  Viv
pi_144052201
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 01:55 schreef Outpost76 het volgende:
Mods doe maar een slotje op dit topic. Topic is dead.... -O-
Topic ligt wel vaker een tijdje stil hoor. Grappige tomaatjes heb je! Die had ik even gemist. :)
pi_144052437
Nog niks is dead op mijn balkon. :)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 1 september 2014 @ 09:31:06 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144053381
quote:
6s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:33 schreef Outpost76 het volgende:
[ afbeelding ]

Toch een raar gezicht die gele en paarse tomaten. :D
:D Gaaf!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_144058634
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 07:49 schreef Dandilion het volgende:
Nog niks is dead op mijn balkon. :)
Mijn lobelia, petunia en andere kleine roze bloemetjes zijn toedeledokie doodgeregend :') Hetzelfde geldt voor m'n peterselie. Alleen de clematis heeft een opleving nu ik hem een nieuwe plek heb gegeven (had hem bijna weggegooid, dacht dat ie nu echt het hoekje om was :') komt ie ineens terug). En de dahlia's en zonnebloemen en de jasmijn doen het ook nog wel, en de fuchsia en de geraniums.
Tap tap tap
pi_144063520
Nu het weer warmer wordt, tijdig de eventuele tomaten plukken. Die gaan namelijk barsten omdat ze zwellen zonder dat het velletje meerekt.
pi_144720028
Ik heb gisteren drie van zulke plantjes gekocht voor mijn vriendje. Heb er één binnen gezet en twee op het balkon. Ik weet alleen niks van planten en ben vergeten te vragen hoe je deze plant verzorgt. Die man zei dat hij zowel in de schaduw of de zon kon staan. Weet iemand van jullie hoe vaak ik hem het best water moet geven enzo? :+

But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_144734605
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:49 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb gisteren drie van zulke plantjes gekocht voor mijn vriendje. Heb er één binnen gezet en twee op het balkon. Ik weet alleen niks van planten en ben vergeten te vragen hoe je deze plant verzorgt. Die man zei dat hij zowel in de schaduw of de zon kon staan. Weet iemand van jullie hoe vaak ik hem het best water moet geven enzo? :+

[ afbeelding ]
Die heb ik in een grotere pot in een hoek gezet. Pot niet in de zon. Krijgt minder water dan de rest. Is niet helemaal winterhard, dus pot verpakken voor het vriest.
pi_144746036
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:38 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Die heb ik in een grotere pot in een hoek gezet. Pot niet in de zon. Krijgt minder water dan de rest. Is niet helemaal winterhard, dus pot verpakken voor het vriest.
Okee! En hoe vaak geef je hem water?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_144748908
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Okee! En hoe vaak geef je hem water?
Tijdens de zomerwarmte wel dagelijks (pot is niet groot genoeg). Voor het overige ben ik een slordig tuinier en deze staat een beetje lastig te bereiken, dus kan er niet in voelen of de te aarde droog is. De pot moet niet nat staan. In saaie periode wekelijks, denk ik.
In de zon meer water geven en in de schaduw weinig. Als het niet inregent, dan zelf water geven.

Naaldbomen/struiken hebben fijn vertakt blad, maar het is ingerold blad dus de verdamping is niet zo sterk. Bijvoorbeeld cosmea heeft veel en fijnvertakt blad, waardoor er ook veel verdampen kan en hij dus erg dorstig kan zijn.
cosmea:


Ik zou hem verpotten in eentje die zo groot als de sierpot is. De sierpot zelf moet òf weg òf er moet een gaatje in zijn/geboord worden voor drainage, bij voorkeur 1 à 2 cm boven de bodem.

Hij heeft wel voeding nodig. Ik heb veel balkonplanten en koop balen voedingstof, die gaan lang mee. Het betekent dat ik wekelijks enkele korreltjes in de meeste bakken doe (als ik er aan denk). Deze conifeer krijgt dat minder en extra minder omdat hij lastig te bereiken is.
pi_145076770
Aan iedereen met zo'n nep grastapijt op het balkon, is het wat en waar hebben jullie het gehaald? Binnenkort hebben wij ook een balkon waar ik van het voorjaar zoiets op wil leggen (en nog wat meer opleukerij) maar mijn vriend zijn eerste reactie was "dat is toch lelijk". Maar als zo'n mat verder wel fijn is, is hij misschien makkelijker te overtuigen. ;)
pi_145088558
reststuk van de carpetright

ik vond het ideaal. fijn aan de voeten, balkon stofzuigen gaat ook veel makkelijker dan de boel aanvegen en met stoffer/blik opvegen en weggooien.
pi_145094366
Dan zou ik eerder een kleed/mat voor buiten kopen.
pi_147824719
Zag een zelf te bouwen plantenkasje van lego: http://www.tuinieren.nl/tuinnieuws/ideeen/page/7

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')