abonnement Unibet Coolblue
pi_143236949
Op de trampoline praten ze over het Ebolavirus in Afrika.
Isa zegt dat ze de vorige jongens geen pitch hebben laten houden, want die pitches zijn pfffllllll....
Heeft Gio een leuk idee? Zodat ze wel iets moeten doen.
Gio gaat nadenken terwijl hij slaapt.
Gio vindt pitchen een No Go. Hij heeft een hele sterke en zij eigenlijk....
Isa en Nico zeggen dat als de mensen binnenkomen al pitcht.
Nico: we laten Ruud staan met een bord en wie het eerste scheit in zijn gezicht heeft gegooid, wint.
Nee.. waarom Ruud er nou weer bij??? zegt Isa.
Een dartwedstrijd!! zegt Nico.
Isa zegt, maar dat is niet inhoudelijk.
Nico: laat ze een maaltijd bereiden.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143237069
Ze komen er niet echt uit.
Al snel gaat het gesprek over wie ze erin willen. Maar dat loopt ook niet echt door dit gesprek.
Dan gaat het weer over de ruzie tussen Rien en Isa. Nico vindt dit een probleem. Zij zit er tussen.
Nico roept: en nu gaat ze in een ander eetgroepje omdat ze ruzie heeft met mijn vriend.
Isa zegt: maar ik heb helemaal geen ruzie met Rienk!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143237112
Nico haalt Isa over om toch in haar eetclubje te blijven.
OK zal ik dan wel mijn masker opzetten?
Vervolgens beginnen Nico en Isa een liedje te zingen. Iets met "ik heb een masker opgezet".
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143237246
Volgens Jacq wordt er geen Pit gehouden, want het is al beslist! Ze is verontwaardigd.
LauraB begrijpt niet wat ze bedoelt. Een pit!
Oooh en Pitch... zegt LauB. Hoezo niet?
Nouoouou, dat zei Gio gister.. zegt Jacq verontwaardigd.
Colinda zit er ook bij en vindt dat Jacq wel een kans verdient. LauB vindt het rot voor Jacq.
Jacq vindt het ook vervelend. Want je hoort dit en dat. Maar ze is gekomen om langer te blijven.
Colinda begrijpt haar wel.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143237359
Jacq is heel verontwaardigd. Ze wil horeca doen. Vegen, opruimen.. en lijstje maken.
LauB staat te kijken waarom zij er door Jacq erop wordt aangesproken, was helemaal niet de bedoeling (ik weet niet wat het begin was van het gesprek).
Colinda geeft het advies naar mensen toe te lopen en het gesprek aan te gaan.
Dat doet ze ook wel, vindt ze.. En ja ze weet eigenlijk al wat ze doen. Ze heeft ze allemaal gehad.
Ze houdt van plezier maken.
Colinda zegt dat ze alles aanpakt, en heel gezellig is. Maar ze is opzij geduwd. LauB vindt het klote..
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143237588
Gio wil de poes graag verzorgen. Volgens Isa wil die kat niet echt verzorgd worden.
Wat ze beter kunnen doen, vuilniszakken dicht doen en een schoteltje melk met water erbij en desnoods koopt ze van haar zakgeld een blikje kattenvoer. Als het dan op is, dan weten ze dat ze gegeten heeft.
Daarna gaat Nico vertellen over het boek 'het zwaard van Damocles'.
Dan gaat het over Jappenkampen.
Nico zegt ineens, mijn vader heeft ook in een Jappenkamp gezeten.
Jouw vader????? vraagt Gio verbijsterd. maar...
Oh ja, je vader is al wat ouder toch?
Ja, hij is 75...
75!!! herhaalt Gio. Dus dan was je vader 45 toen hij jou kreeg!
Tja.. mannen kunnen dat, zegt Isa.
Nico zegt dat haar moeder ook al wat ouder is, net zo oud als de moeder van Isa. Maar ze ziet haar echt niet over een aantal jaren in een bejaardenhuis zitten hoor.
Haar opa is 98 en die is nog heel opgewekt en goed. Ha ha.
Isa denkt niet dat haar ouders ooit in een aanleunwoning of flatidee zitten en zich niet meer zelf zouden kunnen verzorgen. Daar zou ze helemaal ziek van worden. Dan wordt ze mantelzorgen.
Stel een van je ouders komt te overlijden en die woont nog 1 of 2 jaar alleen en die krijgt de kans om in een aanleunwoning te komen.
Nou dan zou Isa een flat voor ze kopen, never nooit zouden die in een aanleunwoning of tehuis terecht komen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143237626
Ondertussen is er al een groepje aan het eten geslagen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143237697
Isa blijft herhalen dat ze nooooooit haar ouders in een tehuis zou willen. Ze zou ze verzorgen. Al moet het drie keer per dag. Al zouden ze naar Canada verhuizen, ze zou mee gaan.
Ze moet er niet aan denken dat... ooooohhhh neeeeee, als mijn moeder... neeee. Ik wil er niet aan denken.
Ook als ze dement wordt, ze is verpleegkundige en ze kan dan mantelzorger worden betaald.
Dan kan er best thuiszorg komen, maar dan zou ze toch verder alles voor ze doen.
Echt niet in een tehuis stoppen en op een knopje moeten drukken om een luier te laten verschonen. Never, nooit niet..
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143239360
Isa vertelt ineens aan Isa en Gio ze vindt dat ze grote schaamlippen heeft en als ze geld heeft wil ze er wat aan laten doen. Ze weet dat het idioot klinkt, maar ze zit er nou eenmaal mee.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143239401
Ruud heeft de koeien gedaan, Jaq helpt Lau met de melk-koeling schoonmaken.
Jaq zegt zich uit respect als nieuwkomer op de achtergrond gehouden hebben maar dat ze nu haar mond open gaat doen. En dat het heel anders is om er te zijn dan op de streams.
Lau dat het anders geinterpreteerd word.
Jaq niet mee eens, nee da's TV.

Buiten word fikkie gestookt.
Joey heeft een gesprek met Rienk over de merchandise bij het urtsjip.
Volgens Rienk heeft Laura alles mtb te mutsenlijn uitbesteeds en hoeft er zelf niks voor te doen.
Dan vraagt Joey waarom Rienk vanmiddag zo verdietig was.
Rienk dat het al lastig genoeg is, en dat uitgerekend Isa zich ermee bemoeide.
Rienk heeft al een oplossing, Isa negeren en Nico niet meer aanraken. En Isa kan de vliegende vinketering krijgen.
Rene puzzelt achter de loods met de hoekbank, Ivan en Jaq kijken toe.

Rienk in de oude keuken en legt Nico uit dat hij haar niet meer aan wil raken en zij hem ook niet.
Nico vind Rienk moeilijk, zelfs moeilijker als haarzelf.

Nico "Dus ik mag je nu niet meer aanraken??"
Rienk " :{ :{ :{ "
Nico "Okay, wil je wel iets voor me doen? Even tijm halen? :X

Isa vraagt wat er met Rienk is, en dat het niet haar bedoeling was.
Nico en Joey lijken het daar mee eens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Urb op 09-08-2014 20:17:03 ]
pi_143239425
Sonny en Ruud proberen een vuurkorf te maken, maar bakkeleien over het hout. Rienk staat er nogal afwezig en depri bij te kijken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143239922
Rienk is eruit. Hij houdt het niet meer vol met Nico zo.
Terwijl Nico druk aan het koken is, begint hij met zijn zieligste gezicht en stem uit te leggen dat hij geen lichamelijk contact meer wil met Nicolien.
Nico: Dus ik mag je nu niet meer aanraken.
Rienk kijkend met zijn zieligste blik.
Nico: Ok. Wil je wel iets voor me doen? Even thijm halen?

Rienk gaat thijm halen...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143240028
Rienk is terug van het tijm halen en gaat zwijgend naast Nico helpen met koken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143240054
Rene is inmiddels al vergevorderd met zijn bank, die jaren en jaren mee kan.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143240096
Gio is ook aan het eten geslagen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143240650
Terwijl in de keuken van alles wordt klaargemaat, zitten Jacq en Marije de krant te lezen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143240758
Isa dekt de tafel. Er worden diverse schalen met eten neergezet door Isa en Gio.
Rienk is ondertussen foto's aan het maken van Laura met de tablet.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143240840
Er is salade met kiiiiiip, pompoen uit de oven, tomatensoep en nog iets.... Gio, Nico, Isa en Joey vallen aan en Rienk komt met zijn tablet aan lopen en laat het aan Joey zien.
Daarna roept Rienk Ivan. Nico babbelt over het eten, wat er allemaal van het land is. En wie er een bordje soep moet.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_143241473
Nico, Isa, Rienk, Ivan, Gio & Joey eten samen op het terrass, Ruud komt ook weer even schooien, LauB met laptop op bed.
Klavertje was weer ontsnapt, maar werd zodra het gezien werd vlot weer teruggeleid door een aantal inwoners.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rene nog steeds druk bezig met de hoekbank achter de loods.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ruud lijkt trots te vertellen dat Youtube vol staat met zn nachetelijke avonturen.
Op het terras word gepraat over drugs-ervaringen. Als Ruud wegloopt checked Isa bij hem offie terugkomt als ze stoppen over dit onderwerp. Hij lijkt het te ontkennen.
Lot en Lau staan te *swingen* op de maat van muziekjes uit het keyboard.
Even later staar Lau wild te tokkelen op de gitaar en *zingt* "Wie bielong togetturrrrrr..." :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uto-poes is los!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'

Buiten zitten een aantal inwoners om de vuurkorf.
Binnen doet Rene zn idee over Alanis Morissette naar Utopia te halen (Rene's dochter woont ook in Canada) uit te doeken tegenover Isa, ze vind het cool. Aan Lot heeft Rene het gister al uit de doeken gedaan. LauB ook meedoen want die kan tokkelen.
Hij wil dat Alanis een nummer van haar met deze 3 inwoners neer gaat zetten.
Rene wil deze dames het nummer "Utopia" wat 20 jaar oud is zo laten horen.
Lot wil dat Laura meegaat maar die lijkt weinig zin te hebben.
Binnen praten Rienk, Nico en Ivan over wat er in Irak aan de hand is, Nico leest erover voor uit de krant.

Alleen een paar flarden van de muziek meegekregen maar nadat Rene het nummer heeft laten horen mogen we meekijken. De meiden lijken het wel mooi te vinden.
Rene is blij dat ze enthousiast zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt erop dat ze het nummer nog niet mogen beluisteren, of iig dat het niet op stream mag. Lot zegt dat dat wel goed komt als Rene vraagt hoe en wat dat werkt.

Het gaat om dit nummer;


Nico "hey.." *grijpt Rienk's arm beet*
Rienk "GRMBL!" :(
Nico "Oh sorry... sorry!"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ivan werd naar de ZK geroepen, even later komt ie terug en meld dat *alles in orde is* (wss met zn familie in Irak aangezien ze daarover praten naar aanleiding van de krant)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rene en LauB zachtjes in gesprek in rookzone.
LauB kan niet met 1, Sonny.
Rene heeft er ook 1, die meteen zn kist zou moeten pakken, LauB denkt wel te weten wie hij is maar die zit niet op de stoel.
Rene dat hij vandaag iets gezegd heeft waardoor hij hem volgende maand 3 stemmen zou geven.
LauB vertelt Rene dat ze net een dingetje met Jaq gehad heeft, Jaq heeft haar gister horen praten over Rene's plannen en voelt zich daar rot over.
Jaw lijkt zelf in te zien dat het al een gelopen race is, LauB en Rene lijken van mening dat ze er zelf ook wel iets meer aan had kunnen doen.
LauB geeft ook aan dat ze een deel van wat Jaq meende dat ze gezegd zou hebben echt niet gezegd heeft, maar laat het maar zo.
Ook geven Rene en LauB beiden aan de drama vanmiddag niet tof gevonden te hebben.
Ivan is er ook bij komen staan, maar hij zegt weinig tenzij hem iets gevraagd word.
Ze vinden het verschrikkelijk dat een aantal inwoners weinig tot niks met de ouderen gedaan hebben vanmiddag maar op de bank hingen. Ik gok met name Ruud en Billy maar ook wel Nico en Rienk.
Rene zegt walgend "En dan word er door een klote-klaploper gezegd * I dont give a shit, ik doe wat ik wil, IK woon hier* :{w
Een iemand heeft bij Rene gigantisch punten gescoord, lijkt erop dat hij in negatieve zin bedoeld (wss Ruud)

Ivan "Morgen grote dag he?"
Rene en LauB lachen erom maar Rene zegt dat hij er ook vrede mee zou hebben als ie moest gaan.

Binnen zit Rienk weer in de chantage-mode en blaat tegen Nico over haar vriendin Isa.
Nico zegt dat het ZIJN probleem is maar ze kijkt treurig.. -O-

Nico: "Maar Vanessa zegt er toch ook wel eens iets van als wij zitten te zoenen. Waarom word je dan niet kwaad op haar?"
Rienk: "Omdat Vanessa dan zegt dat het een grapje is. En Isa maakt nooit haar excuses."

Rienk: "Ik haat Isa niet, maar ik kan niet houden van wie zij is. Het lukt mijn niet."


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door Urb op 09-08-2014 22:43:56 ]
pi_143244898
Als mensen met Rene een spelletje willen gaan spelen zal hij rustig blijven, hadden ze een paar jaar eerder moeten zijn. Maar hij zal in centraal aangeven dattie et een kleuterklas vind en keihard zn mening zal geven.
Ivan had wel gedacht dat Rene anderen zou aansporen.
Rene vind dat onzin, hij is geen leidinggevende. Ze horen hem werken en moeten zelf maar zien of ze helpen of het laten liggen, zal hij zich niet druk om maken.
Rene zegt dat ie niet met de illusie 15 vrienden te maken, maar om een mooi Utopia te maken.
Rene lijkt dus niet heel blij dat Isa niet dol-enthousiast was omdat ze toevallig slecht in haar vel zit.

Vanes komt Ivan halen..
Rene "Hey, geen seks he" :{w
Maar Vanes is heulemoal nie blij, dus over vieze keuken. ~O>
Ivan mompelt iets over dattie nog wachtte op vaatwasser.

LauB dat Vanes wel een goeie is.
Rene "Als er hier officieren zouden zijn dan zou ze wel een goeie zijn"
Ze lijken het over eens dat Ivan een goeie gast is.

Rienk zit alleen met de krant op de bank.
Nico omhelst Ivan in de keuken en zegt "Ik vond het wel heel fijn dat je in de ZK kon vragen hoe het ging" *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lau en Lot in gesprek bij vuurkorf.
Lot vraagt of Joey en Marije nu uit is, Lau meent te weten dat Joey Marije geditched heeft. Ze praten over verliefd worden hier en dat het zo snel/raar gaat, ze vinden dat ze het zelf erg goed doen. Ze denken dat LauB en Rene wel wat kan worden.
Ze vinden dat Ivan het goed doet, en begrijpen hem. Lot zegt dat ze het met Isa ook weer probeert.
Ze klagen over te weinig kleding.
Lot dat het haar irriteert, dat huwelijk en dat we in de min staan. Ze denkt dat Ruud en Billy pas hard gaan werken als ze uit de min zijn.
Colinda komt langs, haar teen-nagel is eraf..Lot stuurt haar door naar Isa. :X
Dan over wie naar huis gaat, ze denken dat Rene blijft en dat Marije dan weg moet.

Dan over wat er volgende maand nog weer komt, ze willen/denken een chick.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de keuken;
Ivan wil Sonny opvrolijk, zegt dat hij het moeilijk heeft, dochter jarig.
Rienk "Kunnen we niets maken ofzo? Isabel heeft nog taart maar IK ga haar niet vragen!"

[ Bericht 11% gewijzigd door Urb op 09-08-2014 23:15:17 ]
pi_143246322
Rienk geeft even het bewijs dat ze actief gestuurd worden via de laptop, ze lopen even naar het kantoortje waar Isa aan het oefenen is, tegen Joey "Je moest het bekijken, want ik was er op bezig want toen werd de boel eh.. bestuurd!" (over bootcamp mail)
"Het was belangrijk want er werd naar verwezen.. enzo"

Streamwissel naar Rene, LauB en Marije in gesprek over zelf oven maken, Marije lijkt zich gepasseerd te voelen als LauB het heeft over contacten leggen, ze relatieveert wat als Rene aangeeft dat ze het samen kunnen doen. Klei kost 240 euro en moet bij BBQ terras komen te staan.
LauB wil pizza-lijn opzetten, met indredienten van de akkur.
Rene laat merken dat hij het een top-idee vind maar dat het lastig kan worden want geld.
Dan over het slechte opruimen in de keuken, Rene zegt dat hij Vanes zal steunen want wil zo graag in haar groepje, niet bij die kleuterklas. Ze zijn het eens dat ze zo lekker kan koken...
Dan over zakgeld, Rene is gestopt met roken en wil daar echt geen zakgeld aan uitgeven, maar lijkt wel veel peuken meegenomen te hebben in zn kist.
Marije dat LauB ook binnenkwam en zij te willen stoppen..

Ivan zit bij Lot & Lau bij vuurkorf, Ivan vertelt over zn familie.
Ivan en Lot hadden het over Isa, en over hoe Ivan soms snel boos word, en dat dat steeds beter gaat.

Op de andere stream is Isa aan het oefenen in het kantoortje. Ze zingt nu Look down, look down uit LesMis.
LauB komt kantoortje binnen en vraagt of ze een nummer gaan oefenen.
Ze praten over de gespannen sfeer, LauB lijkt het beter om er maar niets over te zeggen..
Toch zegt ze dat ze zich net als Rene irriteerde dat bepaalde(n) vanmiddag op de bank hing(en) terwijl die oudjes er waren.
Isa "Dit is Utopia, de eliminatie-ronde." Ze verzekerd LauB dat het overmorgen weg is. (rare sfeer)
Isa dat er zelfs gezegd is als je die eruit stemt dan kies ik de ander (vorige stemrondes)
LauB heeft dat ook gezien, goh ze streamde toch nooit? O-)
Ze lijken Sonny nog wel wat meer te kunnen waarderen.
Ze snappen niet dat er zo weinig merchandise over is, met name armbandjes. Zonde dat er niet meer is, LauB gaat morgen maar wat armbandjes maken.

Ivan, Marije en Rene zitten in de rookzone, voor het eerst hoor ik Ivan en Marije op een normale manier met elkaar praten. Rene lijkt als mediator te fungeren.
Ivan compimenteert Marije voor vandaag, maar legt uit waarom hij haar 3 stemmen heeft gegeven, Rene lijkt geintresseerd wie meeste stemmen gehad heeft enzo.
Rene geeft aan dat het dan toch echt een moment-opname is want nu zou Ivan haar er geen 3 geven.
Rene peilt Marije zat ze van de projecten vind en waar ze helpt.
Ivan "Wat hij je eigenlijk probeert te zeggen is dat je meerdere projecten aanneemt maar niet eerst afmaakt"
Rene zegt dat het een valkuil is dat je tevaak zegt anderen te helpen, dat brengt teleurstelling, dan kun je beter eerlijk zeggen ik pak het niet op want ik zit al vol.
Hij heeft dat de laatste paar dagen al gevoeld. Hij ziet veel try-outs, enthousiasme maar weinig rek. "Moeje es kijken hoe dat erbij ligt daaro joh.."
Rene peilt of Marije nog achter haar keuze staat wie ze wegstuurde.
Marije zegt op het laatste moment nog geswitched te hebben.
Rene "Terwijl je wist dat je bij haar vrienden geen vrienden zou maken" (Robin dus)
Rene peilt of Marije er wel mee om kon gaan dat ze in Lot's(?) vaarwater zat, en lijkt het mooi te vinden dat ze nu armbandjes voor haar maakt.
Ivan vraagt zich af waarom Marije nooit naar hem toegekomen is, ze zegt dat ze er wel degelijk iets mee gedaan heeft (camping-regels duidelijker)
Rene vraagt Marije of ze geen te zachte stem heeft in de groep, Marije zegt dat als het nodig is ze het wel kan.
Rene ziet dat ze oversneeuwd word door de sterke karakters hier, en dat moet je niet doen als je voor projecten gaan want er zijn hier mensen die het leuk vinden om je even te pakken, heeft hij zelf ook al ondervonden. Dan staat ie met bek vol tanden, dan moet ie 5 keer denken, buiten mss 2 keer.
Rene wil een hele doordachte keuze maken waarom ie diegene naar huis laat gaan, ze zit wel op de goeie rit voor de groep maar karakter te stil is, Ze hoeft niet te blazen zoals anderen hier doen, maar ze moet meer Marije laten zien.
Marije over haar heftige binnekomer (de kuil)
Rene dat het head-line was in de Telegraaf.
Marije "Dat zit dus ook in me"
Rene peilt of Marije jaloers is aangezien Joey nu naar LauB trekt.
Marije zegt nee hoor, zegt meer over hem dan mij!
Ivan vind dat Rene al praat alsof ie mag blijven
Rene "Zeker weten want nu het moment om voor mezelf dit soort dingen duidelijk te maken, morgen is MIJN dag!"
Ivan waarschuwd Rene dat hij nu een beetje laat blijken wie ie laat blijven en dat dat dingen met de groep doet.
Rene zegt dat dat hem geen moer uitmaakt, dan gaat ie toch lekker naar huis.
Dit is zijn moment om uit 3 bewoners die JULLIe op de stoel gezet hebben te kiezen. Dit is zijn manier voor informatie vergaren,
Rene "Jij had ook aan kunnen voelen dat wij in gesprek waren, moet ik me dan voor jou aan gaan passen? Ten koste van jou stem, daar ben ik geen seconde bang voor. This is my game!"
Ivan "Gevaarlijk spelletje, maar toont wel dat je ballen hebt"
Rene "Iedereen zegt strijd is al gestreden, FOK1 joe all, ik weet hoe het echt gaat aan de andere kant van de loods. Ik geloof het pas als ik echt mag blijven, op dot moment vertrouw ik NIEMAND!"
Rene vind het bullshit dat Jaq zegt dat de strijd al gestreden is, morgen pas als er 1 mag blijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Urb op 10-08-2014 00:19:37 ]
pi_143248013
Ivan over Marcel, denkt dat het komt omdat hij liet doorschemeren wie hij weg zou sturen, ookal was ie een goed kandidaat.
Ivan vind Rene een goed kandidaat, maar vind het niet nodig dat Rene moet oppassen met door laten schemeren. Rene en Marije vinden dat Rene dat niet doet.
Rene durft zn klauw ervoor in het vuur te steken dat Ivan hem niet kan lezen.
Marije over dat Ruud van haar wilde weten wie ze zou kiezen, ze heeft hem een leeg briefje gegeven met de boodchap volg je gevoel.
Rene vind dat alle 3 de genomineerden positieve en negatieve kanten voor hem hebben, hij maakt een keuze die een leven kan veranderen,daar gaat ie niet over 1 nacht ijs overheen. Hij vind het een belangrijke keuze, hoe de groep hem bespeelt heeft ie geen grip op.
Ivan vind dat hij morgen nogzat tijd heeft.Rene "JIJ vind dat, ik niet, gaat niet om pak hagelslag, melk of puur"
Rene dat iedereen anders met dingen omgaat en keuzes maakt, Ivan geeft hem wel gelijk.
Rene dattie een sterke boom is, zal zich niet laten intimideren door de groep. "Je word genaaid zonder condoom waar je bijstaat, ja sorry ik wil nie ziek worden"
Ivan "Kun je niet beter safe spelen?"
Rene "Geen seks?" :P
Marije dat ze allemaal getest zijn op soa's.
Ivan doelde op voorbehoedsmiddel
Rene vind het een snake-pit, maar hij heeft er wel slechter bijgezeten als hier nu, hij denkt het wel aan te kunnen. Hij heeft Utopia 20 jaar geleden meegemaakt, dat was heftiger, niet je muil houden als je rookt. Hij herkent hoe de anderen zich hier gedragen.
Ivan lacht om zn praatjes en zegt "zorg eerst maar dat je hier mag blijven" :D
Rene zegt dat dat aan de rest is, heeft hij geen grip op, hij is niet te lezen wie hij zal kiezen, zelfs niet door Colinda, al gebruikt ze een heel pak kaarten! :D
Rene zegt dat hij de komende 4 maanden hetzelfde spel zal spelen, en niet zal veranderen.

Rene vind het een leuk spelletje, en heeft laten zien wat ie kan. Morgen komen de grotere plannen, als ie zn pitch moet gaan doen. Wil niet al zn kruit verschieten.
Ze hebben hier een goed gesprek, hij geeft ze iets net als hij met die 3 meiden eerder gedaan heeft, zelfs als ie weggestemd word hoopt ie dat ze het oppakken en dat ie ze het in oktober ofzo zal doen (LauB, Lot & Isa met Alanis)
Het valt Rene nog alles mee, Marije geeft aan dat hij die centraals wel erg vond.
Rene zegt dat hij daar zn naam niet wil aan verbinden, dat viel hem zwaar op zn maag als men zich niet onder controle kan houden, mensen die HBO gestudeerd hebben.. tis geen disneyland!?
Ivan wil weten wie hij bedoeld met HBO opgeleiden..
Rene "Gio, Joey, jij.."
Wat Rene van buiten gezien heeft vind hij ze ontzettend klein, en dat van iemand die zelf lang klein geweest is. Is een signal geweest van *da ga nie goe* en wil daar niet in meegaan, hij wil er wat moois van maken met de kerst.
Ivan "Dus jij vind mij klein..
Rene "Nee grote sterke slimme man, maar op emotioneel vlak klein, en hij imiteerd Ivan *EJOH WTF MAN IK PRAAT NIEMEER MET JOU*
Maar we verschillen, en daar zijn we op uitgekozen, en zegt dat het anders maar saai zou zijn.
En ze gaan hun eigen weg, Marije gaat bij de meiden in kantoor kijken.

Lot wil weer van bed wisselen met Isa maar die houd af "anders ben ik voor niks gewisseld maar anders kom je er maar bij liggen.."
Nou dat hoeft ook weer niet zegt Lot *nu word het weer zon dingetjes* maar ondertussen... Lot en Lau gaan weg en laten Isa en Marije achter.
Isa "Ja ben voor hun gewisseld en ga ik niet al na 2 dagen terug, en dan lig ik weer naast snurkende Sonny. Marije geeft haar gelijk.

Marije vertelt Isa waar ze net met Rene en Ivan over gesproken heeft.
Ze zouden op zich Jaq wel goodwill stem willen geven maar lijkt uitgemaakte zaak.
Marije zegt dat ze nu weet waar Ivan's stemmen op haar vandaan komen, dat dat nu duidelijk is, camping-incidentje (Isa "dat met die wijn?") en dat ik beweerde te willen gaan bouwen maar had ie verkeerd begrepen en dattie nu niet op haar gestemd zou hebben omdat ze het top deed vandaag met die ouderen. En ze ratelt nog door over hoe goed ze bezig is, nieuwe standhouders geregeld etc.
Marije zegt een top-dag gehad te hebben, en ze halen de mensen aan die op tab boek lezen, gaan darten. Isa dat dat altijd dezelfden zijn die niet mee willen doen.
Marije "Ik ga maandag echt niet naar huis, ik wil echt niet naar huis!" Daar denkt ze niet over na.
Isa "Als ik nu op de schopstoel zou zitten zou ik zeggen *tabbee!*"
Marije heeft nog allerlei plannen, oktober-fest, halloween, sinterklaas (ze is met verhaal bezig wat ze kunnen uitspelen)
Isa en Marije lijken met elkaar willen overblijven, ze denken dat Rene ook wel op hun lijn zit.
Dan over wie ze zien gaan, ze vinden Sonny op zich wel oke maar blaaskaak enzo dus sja.

[ Bericht 20% gewijzigd door Urb op 10-08-2014 01:01:29 ]
pi_143249283
Rond 1.00 Marije en Isa kantoortje uit.

Isa is te liev... "Ik denk dat ik haar daar lekker laat slapen... ik ga mn hoekie in..."
Marije zegt dat ze dat niet moet doen, standvastig zijn!"
Isa "Dat kan ik niet.."

Marije richting bed en Isa naar rookzone waar Rene, LauB, Lot en Lau nog zaten.
Lau en Lot over bedden, waar slape, atelier? huiskamer? met Rene ruilen pff nou ze weten het niet, toch maar in eigen bedden lijkt het? Lot en Lau richting bed.

Rene nu weer tegen LauB en Isa dat hij wel weet hoe het hier gaat, pas als ie mag blijven dan weet ie wie er eeerlijk waren.
Isa vertelt het verhaal dat Robin de opmerking maakte dat aparte mensen ook in een samenleving horen (Dus dat Andrea moest blijven)
Isa toen in paniek want ze wilde blijven maar Jimmy zag ze niet gaan, onbegrijpelijk.
Rene "Dat is dus waar ik nu mee te maken heb" "Je kan genaaid worden bij het leven en dat is hier gewoon heel veel gebeurd" Hij wil een heel goed doordachte keuze maken.
Rene zegt dat de groep al aangeeft wie ze niet weg willen hebben. Isa lijkt dat niet echt meteen te zien. LauB wel. Ze denken Sonny want isa over diegene 1 stem gevene en LauB 2.
Dan over de smerige oude keuken die niet goed opgeruimd word, Rene oppert om er nog een nieuwe keuken bij te maken. "Wat moet er gebeuren om die boeren.. ehh sorry kleuters WEL hun troep te laten opruimen..."
isa dat dat niet lukt "Zijn er zowieso 2 die te smerig voor woorden zijn"
LauB lacht maar geeft haar gelijk.
Isa dat ze toen T-rex nog klein was dat ze in de stront lagen.
Rene gaat een muur maken als hij last krijgt van Ruud en Billy. "sodemieter op, stelletje viespeuken, FOK! off!"
Rene "Ik hoorde Billy gister dingen roepen.. dat ik niet midden in die douchebak wil staan..."
Isa "Daar bij de koeienin de bosjes hadden ze een plekje..."
Isa en LauB snappen op zich wel, als je hier zo lang zit, thuis doe je het ook.
Rene dat je wel grenzen moet afbakenen.
LauB dat ze Vanes gevraagd heeft om namen op glazen te schrijven, Isa zegt dat dat niet gaat werken.
Rene "Toen niet.."
Isa "Jamaar met degenene war dat toen niet bij lukte zitten er nogsteeds"
Rene snapt niet dat het met duizenden jongeren in het leger wel lukt maar hier niet.
Isa dat ze ooit een idee hadden om drill-sergeant te laten komen.
Rene dattie daar wel de luchtmobiele kan bellen... ~O>
isa zegt dat dat wel tof zou zijn.

Rene dan over hoe Ivan hem onderbrak en hij hem fijntje erop wees dat hij had kunnen aanvoelen wellicht niet welkom te zijn bij gesprek met Marije en dus niet moest piepen erbij betrokken te worden.
Isa zegt het jammer te vinden dat Emil weg is, die had volgens haar zeker voor Rene gegaan, durft ze zichzelf voor in de fik te steken!
Maarrrr, had wel het haantje wilen spelen. Rene denkt dat ook wel.

Rene denkt wel zn mannetje te moeten staan want sterke groep.
Isa snapt dat niet.
Rene dat als er een nieuwe binnenkomt ze ineens naast elkaar staan, op het moment dat het moet. Maar ondertussen zien ze overal vetes.
Rene herkent zichzelf van vroeger in Ivan, sterk emo reageren.
Rene zegt dat hij het fiesiek zou afleggen tegen bepaalde inwoners, maar Isa zegt dat dat gelukkig ni-go zone is.

Rene vind het nog apart, het idee dat hij nu in Utopia zit ipv van buitenaf. Dat hij de karakters al zo goed kent, alsof je GTST instapt zegt Isa. Ook haalt ie aan dat er in de buitenwereld gesuggereerd word dat ze acteurs zijn die door poppenspeler bespeeld worden.
Nu over geen privacy, kleien doen Rene en LauB *daar* (kakhuisje)
Rene stelt voor een soort dakje in de WC, desnoods daar een cam in.


Ondertussen zijn Lot en Lau weer es bezig tussen de klamme lappen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rond 2.00 wensen, Isa, LauB en Rene elkaars weltrusten, Lau is dan net bij Lot uit bed geglipt. Ze leken gestoord te worden, of dachten opgemerkt door de inwoners die om ze heen lagen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg tabee en veel plezier met dit onsamenhangend verhaal morgen. 8)7 :W

[ Bericht 17% gewijzigd door Urb op 10-08-2014 02:03:05 ]
pi_143253134
9.50
Het is ochtend in Utopia.
De mensen die al wakker zijn doen een beetje hun eigen dingetje.
Jacqueline eet een broodje, Nicolien zit achter de laptop.
Giorgio trekt een paar baantjes in het zwembad. Rienk gaat later ook nog even zwemmen.
Rene zit op de bank wat te schrijven.

Georgio gaat naast Rene zitten en is ook wat aan het schrijven.
Rene vraagt aan Giorgio of er een dikke kluwen touw of waslijn is.
LauraB schijnt erg last te hebben van haar rug en Renee wil een bedbodem gaan maken.
Hij vindt het het proberen waard om een soort van spiraalbodem te maken om te kijken of het daardoor beter wordt.

Het is judgment-day zegt Rene, tegen Gio.

Sonny is inmiddels ook wakker en loopt met een kopje naar buiten.
Joey schuift ook voorbij met een handdoek onder de arm.
Girogio heeft plannen voor een hek, Rene geeft hem wat adviezen.



Rene vindt dat er eerst geld verdient moet worden voor het hek gemaakt kan worden.
'Je kunt niet eens melk in je koffie gooien', 'we kunnen amper boodschappen doen' zegt Rene.
Rene lijkt de koeienmelk in zijn koffie niet lekker te vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2014 10:11:43 ]
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:44:21 #75
419167 Rhosyn
Katewalker~Dreamer
pi_143253608
9.45
Nicoline zit in het kantoorhok achter de laptop.
Rienk heeft gezwommen en is nu in de loods. Hij doet zachtjes, loopt op zijn tenen. Hij gaat douchen.
Renee is op zwaait naar Gio die de krant leest op de bank. Renee zoekt melk voor zijn koffie en noemt de bewoners tuinkabouters omdat er geen melk is.
9.50
Renee ploft neer op de bank naast Gio. Ze blaten wat maar Gio is niet te verstaan en al snel klinkt er “Giorgo, zendercheck”. Gio heeft zijn zender niet bij zich. Gio laat renee achter op de bank. Renee zit constant te geeuwen en over zijn gezicht te wrijven. Hij drinkt zijn zwarte koffie en gaat iets schrijven op een papiertje. Hij kijkt vaak op en rond.
Gio zit weer naast Renee. Hij gaat ook iets op papier schrijven. Renee vraagt touw of waslijn aan Gio.
LauraB heeft veel last van geblokkeerde zenuwen en Renee denkt dat het aan de lattenbodems ligt en wil een touwbodem voor haar maken. Renee benoemt dat het vandaag judgementday is….
10.00
Sonny is ook op. Hij neemt koffie. Zegt goedemorgen tegen de mannen op de bank. Praat wat tegen Gio en loopt door. Gio is een tekening aan het maken voor een hek bij het zwembad ( een andere toegang dan het hek dat er nu is). Ze bespreken mogelijkheden voor een goed hek. Sonny loopt weer voorbij, praat tegen Gio en loopt weer door. Renee geeft nu aan tegen Gio dat ze eerst maar goed geld moeten verdienen voordat ze weer een nieuw hek/toegang maken voor het zwembad, ze hebben niet eens geld voor melk in de koffie. Er is geen geld voor genoeg eten en gisteravond dronk Renee een glaasje water. Hij stelt voor om eerst te zorgen voor normale dingen en dan pas extra dingen.
Nico nog steeds in het werkhok achter de laptop.
Colinda in beeld. Ze slaapt.
Joey verschijnt bij de bank gaat to Renee zitten. Joey verteld dat er geen pitch komt nadat Renee hem verteld dat hij zijn pitch aan het voorbereiden is. Dan niet zegt Renee. Joey zendercheck klinkt er. Renee loopt naar Sonny. Hij praat over een compressor en slangen in het zwembad….bubbelbad krijg je dan. Of Sonny dat wat vindt.
Colinda in beeld. Zit rechtop in bed. Ze worstelt zich uit bed. Vanessa zendercheck klinkt er.
Marije, Isa en Laura liggen nog te slapen. LauraB ook gespot.
Nico is weer in de loods. Loopt te hinniken. Roept hee hee tegen een aantal mensen die ze tegen komt en loopt weer naar het kantoor en hup weer achter de laptop. ( ze sluit de oplader aan)
Lotte nog in bed. Billy hoor je overal bovenuit…

10.15
Joey gaat een ontbijtje maken. Brood met gebakken eieren en gehakt.
Colinda zendercheck . Marije zendercheck.
Gio pakt iets in de keuken en zingt: you make me crazy….
Jaqueline is naast Nico gaan zitten. Ze vraagt wat Nico aan het doen is. Over dat detoxen. Bla bla zwets zwets….
Vanessa komt ook binnen en gaat zitten met het tablet…
Langzamerhand wordt iedereen wakker en gaat douchen of ontbijten of roken…
Marije en Isa nog in bed en praten over de geluiden ’s nachts. Oa dat Colinda snurkt.
Rienk komt binnen en verteld aan Nico dat haar akkerwaterslang in gebruik is om het zwembad te vullen omdat het zwembad een error geeft Te weinig water). Nico vraagt aan Rienk om de waterslang te gebruiken voor de akker want het is de akker slang en de akker heeft water nodig. Ze heeft veel moeite gedaan om aan die waterslang te komen en voor het zwembad moeten ze maar die groene? gebruiken. Vanessa geeft Nico gelijk. Het zwembad is luxe…Dus Rienk gaat de slang afkoppelen van het zwembad en gebruiken voor de akker.
Vanessa moppert dat het aanrecht van de keuken heel vies was nadat Nico gekookt had. Nico legt uit dat ze naar bed werd gestuurd en dat Ivan het zou opruimen. Maar ’s avonds laat de keuken opruimen maakt herrie dus daarom deed hij het niet. Vanessa vraagt aan Nico of ze na het koken sneller de keuken wil opruimen anders blijft het staan tot de volgende ochtend. Ze praat ook over de gore bestek-la. Het bestek ligt er vies in. Ze is bang dat haar horeca gestopt wordt omdat de oude keuken erg vies wordt en ongedierte aantrekt dat ook naar haar nieuwe keuken komt. Ze stelt voor om het haar dagtaak te maken allebei de keukens schoon te houden maar dat betekend dat ze dan constant mensen gaat aanspreken. Volgens Colinda gaat dat niet werken. Vanessa vraagt zich af waarom Nico Ivan niet aanspreekt over dat hij zou opruimen. Dat degene die kookt er ook verantwoordelijk voor is dat er wordt schoon gemaakt. Nico begint al aardig treurig te kijken.
10.45
Nico wil schoonmaken geen prioriteit geven. Vanessa zegt dat horeca haar ding is en zonder dat niks meer te zoeken heeft in Utopia net als Nico zonder haar projecten niet daar wil blijven.
Colinda denkt niet dat de groep het accepteert dat zij de baas is in de beide keukens ( over het schoonmaken gaat)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')