abonnement Unibet Coolblue
pi_143168110
16:00
Charlotte en Laura knuffelen op bed onder de dekens. Laura wil stoppen, de knuffeltijd is over en ze wil niet dat ze denken dat ze op bed liggen. Charlotte lacht en zegt “dat doen we toch ook.”

Mirjam152


Charlotte verkoopt een armbandje aan 1 van de bezoeksters. Billy zit nog steeds in het kantoortje. Charlotte wil er geld laten liggen en kijken hoe lang het blijft liggen. “Inderdaad”, zegt Billy.
Er is een afspraak voor Charlotte, hij is op zoek naar mevrouw Muis. Hij vraagt hoe groot de groep is waarin ze wonen. Hij komt donor voorlichting geven. Isabella vertelt dat ze al 14 jaar geleden “ja” heeft aangekruist op het donorformulier.

Nicoline vindt het heel leuk dat deze man voorlichting komt geven. Zelf is ze sinds haar 12e al donor. Ze kan zich heel boos maken over hoe weinig donoren er zijn. Volgens deze man gaat het er ook vaak mis omdat mensen hun formulieren in de kast leggen om later in te vullen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143168357
16:15
Rienk en Billy zitten weer eens af te geven op Isabella. Het luchtalarm gaat af en ze lopen naar binnen. Rienk neemt de afwas mee. Vanessa wil nog even een mailtje versturen en vraagt of dat mag van Rienk.

Mirjam152


Er is bezoek voor Colinda. Hij moest een tijd wachten vanwege het onweer. Er is een voorlichting over donorschap vertelt Colinda maar zij heeft nu eenmaal een afspraak. Deze man is al donor, van hem mogen ze alles hebben.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143168771
16:30
De kinderen nemen afscheid. Charlotte vertelt dat ze nieuwsgierig was naar het donorschap en ze wil mensen bewuster maken. Ze wil ook dat mensen weten hoe het is een orgaan te krijgen, de man die op bezoek is heeft dat gehad. Hij vertelt dat hij Klaas heet en een donorhart heeft na hartproblemen te hebben gehad.

Bloed doneren is heel anders en schijnt heel gezond te zijn vertelt Klaas. Vragen mogen direct gesteld worden. Alles mag gevraagd worden maar hij hoeft niet op alles te antwoorden.
Klaas vertelt dat hij benauwd werd op een dag en dacht aan iets met zijn longen. Astma, daar dacht hij aan. Hij ging naar beneden en zat in de kamer. Zittend had hij weer meer lucht. Op een gegeven moment werd hij wakker midden in de kamer. Hij had een rode plek op zijn borst en moet tegen de salontafel zijn gevallen. Hij wist niet meer goed wat er gebeurd was. Hij wekte zijn vrouw die 112 belde, toen de ambulance binnenkwam viel hij weer weg. Toen lag hij ineens in een hartafdeling en bleek dat hij een hartritmestoornis had.

Zijn hart pompte zo hard dat het bloed stil kwam te staan. De val op de tafel zal hem waarschijnlijk gered hebben, die onderbrak de hartritmestoornis.
Ivan vraagt dat als je hart meer dan 220 keer per minuut pompt hoe het hart dan stil komt te staan. Klaas legt het uit. Hij legt ook uit hoe AED’s werken. Charlotte vraagt of hij dat ook nodig had. Klaas vertelt dat die er in 2003 wel waren maar nog lang niet zo veel als nu.

Klaas vertelt dat als iemand gereanimeerd moet worden dat er dan verschillende mensen opgeroepen worden om naar de locatie te gaan om te reanimeren en andere mensen om de AED op te halen en die naar de plek te brengen.

Urb
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143169604
17.10

Colinda is nog steeds bezig met haar reading, van de weinigen in de cos die het aandurven er soms naar te luisteren hoor ik dat ze weer vaak mis zit.

Binnen vertelt Klaas nog steeds over de kunsthart-opties. Hij heeft zelf 3 jaar op de wachtlijst gestaan voor zn kunsthart. Veel oohhh en ahhhh en Lot zegt meermaals "Tering....!"

Klaas laat zn hartpomp zien.

Lot "Ben je dan niet 5 kilo zwaarder?!"
Klaas "Mwahhh 1,5 kilo"
Ruud roept naar Lot "Zelfde als je tietuh toch!"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ca 17.25

Klaas legt uit wat ie wel en niet mee kon. en het apparaat word rondgegeven.
Als het verhaal van Klaas klaar is begint hij over het andere deel, de gever.
Het moet allemaal passen, borstomvang, ruimte, bloed enzo maar man/vrouwenhart maakt niet uit. 99,9% van de kunsthart-operaties in Nederland slagen. Je mag alleen organen doneren als je hersendood bent. (dus nek breken)
Iemand *hersendood maken* mag niet en coma is niet hetzelfde als hersendood (Ruud leek dit te deknk)

Colinda is nog steeds aan het raden buiten, wil nog steeds niet erg. :X
Ah ze is ondertussen overgestapt op tarotkaarten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een aantal inwoners zijn al donor, Jaq durft niet maar haar man mag beslissen, Ruud wil het meteen invullen want als ie langer gaat nadenken dan wil ie het wss niet meer.
Joey lijkt het maar niks te vinden. "ik hoef niet" als er te weinig aanmeldings-papieren lijken te zijn. Lot word ook donor "Kdoe ut gewoon" (YOLO! :P )
Rienk vraagt door of Klaas gelovig is want toeval bestaat niet vind Rienk en dus was die val op zn hart *een redding* En praat verder over geloof.
Rene zegt na een tijdje geirriteerd "Kun je die discussie elders voeren. We komen hier voor donor, niet voor geloof, dankjewel!" :(

18.00

Klaas sluit af, applaus en hij word door de inwoners bedankt.
Lot vraagt of meneeer nog meer aanmledingsforumlieren heeft, die heeft ie wel in de auto. Lot zegt dat het dan wel goed komt doen ze wel in onze brievenbus. Ze laat meneer uit en bedankt hem.

18.15

Ruud vraagt hoe Rene staat in de gave van Colinda.
Hij is 20 jaar geleden eens door de meest nuchtere persoon die hij kende naar iemand gestuurd is die zo diepen ging dat hij er heelterughoudend mee omgaat. Hij staat niet niet achter de manier waarop ie Co aanpakt maar snapt het wel.
Rene "Er zien toen door die vrouw dingen gezegd die spijkers met koppen sloegen maar er zijn ook veel charlatans" "Ik sta alleen niet achter jou manier van aanpakken"
Ruud "Ik wel"
Rene "Daarom doe je het ook"
Rene vind dat je elkaar in een ideale samenleving in elkaars waarde moet laten.

Wissel naar LauB & Vanes

LauB dat Isa een balletje heeft opgegooid, en vind dat niet oke maar weet hoe Isa is.
Ze lijken te denken dat Isa het vliegtuigverhaal verraden heeft :?
LauB stelt voor dat Vanes met Ivan praat. Ze lijkt daar geen zin in te hebben, en zegt zelfs dat als er nog een keer *zo* tegen haar gepraat word ze weg is.
LauB houd vol en Vanes stemt met tegenzin in "ken ut allicht preuberuh"
LauB mag er bij komen zitten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Urb op 07-08-2014 18:23:54 ]
pi_143171884
Ca 18.25 alleen stream 4 werkt dus niet alles is te volgen. |:(

Vanessa en LauB zitten op het terras en Ivan komt erbij maar ook Lot die zegt over uurtje moeten we centraal.
Ineens staat Vanes op en zegt "Ik ga wel eten koken.." 8)7
LauB en Ivan reageren geschokt/teleurgesteld en Lot snapt niet dat ze dit gesprek net gesaboteerd heeft. Ze roept Vanes nog na "Ik kan ook koken!!" maar Vanes vond dit schijnbaar een fijn excuus om het uit te stellen.
Ivan "Ik weet in ieder geval dat ze ervoor open staat om te praten..

Even later achter de loods.
LauB wil weten hoe Ivan er in staat (vliegtuigverhaal)
Ivan "Ik vind het niet slim, de manier waarop het is gedaan. Ik sta er niet achter maar niet manier waarop, de reden waarom ik er niet achter sta is omdat het gewoon dom is om te doen"
LauB vraagt Ivan om het tegen Vanes later ook zo uit te spreken.
Rene vraagt LauB mee naar binnen om iets te vragen/laten zien hoe ze iets wil, ik gok haar oven ofzo.
Ivan gaat wat gewichtheffen, Ruud is ook aan het trainen.
Rene zaagt wat plankies met de thermostatische afbreek-zaag.

LauB zit met Lot en Lau op Lot's bed uit te leggen over dat het gesprek net misging.
LauB peilt of Lot het met Vanes eens is, Lot zegt op zich wel maar manier waarop niet, ze geeft Ruud's idee om kaartjes te verkopen de schuld en vind dat hij daarmee door moet gaan, desnoods alleen voor vliegtuig.
Lot vind dat Ruud het moet oplossen, het is zijn ding, Lau & Lau vinden dat ook.

18.40

In de nieuwe keuken is Vanes aan het koken, Colinda dekt de tafen en Lot en Lau stoeien.
Bij de telepathische afbrokkel-zaag overleggen Rene, Marije en LauB even over de meubels die met spoed gemaakt zullen worden. Ruud en Ivan nog aan het trainen.
Joey kookt in de *ouwe keuken* Jaq hangt daar ook wat doelloos rond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
18.50

Joey, Jaq & Rene eten op het terras. gio komt ook aange *EUHEUJEU'd*
rene informeerd bij Joey offie nog met Nico gepraat heeft over urtsjip, we wachten op deal van de bouwmarkt antwoord Joey.
Colinda zit met te praten Marije op de bank, ik geloof over andere opstelling van de bedden, 2 overdwars ofzo.
Sonny en Isa liggen bij het zwembad op de trampoline, ze praten soms maar veel stiltes.
Marije komt Sonny halen voor het eten. Ze lopen richting loods en Marije vraagt Sonny of hij wil helpen met de ouderen-sportdag met de groeps-spelletjes.
Isa blijft lekker liggen op de trampoline, zonnetjes breekt nu en dan door.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ca 19.10

In de nieuwe keuken word gegeten door Barones Vanes en haar trouwe onderdanen. Lot's plek is leeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ruud melkt de koeien, Billy zit erbij met een bammetje.
Lot komt eindelijk aan in de keuken, ze kibbelt wat met Laura, ze lijken al net een getrouwd stel. ^)

Ruud en Billy hebben woorden over hoe snel Ruud de mailtjes beantwoord/adressen verwerkt enzo.
Billy is er druk mee en vind dat Ruud te weinig doet.
Ruud wil het op zn eigen tempo doen en zegt dat het heus wel goed komt want ze hebben nog 3 maanden. Billy "Nee want er komen telkens nieuwen bij.
Billy loopt boos weg en roept dat zij het wel alleen doet.
Ruud zegt "Het is mijn project!" en roept haar na "Je doet maar!"
Billy stampt boos naar het kantoortje en Ruud gaat ongestoorbaar door in de stal.

Ca 19.30

Jaq wast af en Nico kookt in de ouwe keuken.
Isa meld Lot dat ze klaar is met de laptop, Isa zit er even op maar Lot mag em zo, dan loopt Billy naar haar bed en gaat heel intressant zachtjes adressen zitten tellen.
Rene is buiten bezig met het gereedschap, neem aan voorbereidingen voor de meubels.

Nico vraagt of Ivan haar helpt met gehaktballetjes draaien.
Ivan zegt dat het toch wel bekend is dat hij alleen maar met Isa aan het ouwehoeren is. Nico vraagt hem daarmee op te houden.
Ivan vind het juist leuk om Isa te irriteren want het is zo makkelijk.

Rene nog aan het hakkuh en zaguh in gesprek met Gio
Rene "Ik werk liever hard dan dan ik zinloos gewichten omhoog sta te trekken"
Rienk die verderop het laatste staat te doen "Tis maar wat je zinloos noem!" :(
Gio "Tis maar net waar je eh rendement uit haalt"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Colinda en Jaq komen langslopen, Jaq grapt "Als je maar nie zo breed word als ik he?"
Collie zegt nog nooit aan gewichthebben gedaan te hebben, Rienk helpt haar en ze gaat het proberen.

Joey en Ivan tillen de schommelbank naar de kas, ze zetten hem et achter en maken een stuk eronder onkruid-vrij.
LauB komt aan bij Ivan en Joey "We moeten even zendercheck, en moeten wachten met dat ding verplaatsen" *audiolock*

Rienk heeft even wat hulp nodig bij het gewichtheffen. o|O
Jaq & Gio schieten te hulp.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 28% gewijzigd door Urb op 07-08-2014 19:53:11 ]
pi_143174637
Ca 20.00

Ivan heeft Isa overgehaald de kapper voor hem te mailen. Isa zei dat de kapper vakantie heeft en al volgende week voor haar haar komt maar vooruit.
Ivan "Dan doe ik alles wat je wil...."
Isa "Mooi, blijf dan maar uit mn buurt!" :{w

Nico vertelt Isa wat Ivan haar net vertelde, dattie het leuk vind Isa te irriteren.
Nico stelt voor dat Isa hem een lesje leert, dat ze Ivan mee naar buiten neemt gezellig eten en drinken en dan zogenaamd verliefd doen.
Isa "Maar ik kan helemaal niet acteren!" Maar ze lijkt het mss toch wel een leuk idee te vinden.

Nico en Isa relativeren Ron behoorlijk, dat ze ook niet zo naar over hem moesten praten. Alleen dat mailtje van *iemand* dat Ron zelf de DVD's wilde doen vond Nico niet tof.
Bij koken hoort wijn vind Isa, ze had nog wat over dus haalt wat voor Nico en haarzelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isa informeerde wat er met Ruud mis is?
Ruud "Nee niks, ik ben een beetje klaar voor vandaag en ik zie het alweer gebeuren met centraal"
Isa wil wat raad geven, ze geeft een teken of smoest iets?
Ruud "Nee tuurlijk niet, ik laat Vanessa toch niet eh..."
Isa laat weten dat ze op Colinda doelde..
Ruud "Oh. Nee ik zeg nog een keer wat ik vind en dan is het klaar, als de groep beslist dat het blijft dan heb ik er niks over te zeggen"

Rene spreekt Sonny en Gio aan op onveilig werken met de telepatische aftrek-zaag, arbo wet enzo. Hij hoort het al aan het geluid.
Rene vertelt ook dat hij op de streams gezien heeft dat iemand onveilig met die zaag omging, Gio en Sonny willen weten wij maar dat laat Rene niet los en hij zegt "Zie je deze 2 vingers, die hebben ooit eens vastgezeten in zo'n machine"

20.20

Sonny en Lau in gesprek vlakbij de poort over Panna KO, ze willen iemand bellen om te checken wat ie te bieden heeft, en ze laten hun beslissing daarvan afhangen.
Sonny "Mss moeten we anders beslissen om het niet door te laten gaan, dan moeten al die mensen hun geld teruggestort"
Lau "Dat zijn er toch niet zo veel..."
Lau zegt erg druk te zijn met andere dingen, die mutsen.
Sonny heeft schijnbaar opgevangen dat Marije weinig zin meer heeft in zwemles geven, hij zegt anders zelf wel te gaan aqua-joggen.

Sonny nu bij Joey en Ivan die na een zendercheck *spontaan* een andere plek gevonden hebben voor de schommelbank.
Ze praten of wat Colinda zal aankondigen tijdens centraal.
Sonny en Joey laten duidelijk merken dat Colinda moet doen wat ze wil, tis een inkomstensborn en valt er niemand mee lastig.
Ivan is tegen het deel van geld ermee verdienen.
Joey trekt de vergelijking met een Imam, die ook dingen krijgt.
Ivan weerlegt dit want die vragen er niks voor.

20.30

Lau hangt even aan Ivan en zegt "Ik ben zo blij dat jij mn vriendje weer bent, wil je een koppie thee van mij?"
Ivan "Ik ga eten, mijn vriendinnetje, maar daarna neem ik het met alle liefde aan" *;
Ruud en Billy zitten te eten, tijdens het bakken viel er wat uit de pan op de smerige grond en Ruud flikkerde het gewoon terug de pan in.. :Y) )

Rene en Ruud in gesprek over eten/geld
Ruud doet zn riedeltje "Koeien... knuffels... en bij events draai ik ook lekker mee.."
Rene "Maar je huwelijksfeest kost ook geld, hoe ga je dat doen?"
Ruud "Tsja goeie vraag... als het nie kan dan niet he, kadan kan het ook buiten... eerst finiancieel erbovenop komen"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen heeft Joey in zn eentje de stellage van de schommelbank naar de door de redactie goedgekeurde spot gesleept.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rene wil buiten opruimen als ie hoort dat het al 20.30 is maar Gio zegt laat maar liggen, hij wil er nog mee verder wss.
Sonny tegen Gio "Bedankt voor factuur van Menno, hij snapt dat het effe pijn doet" >:)
Gio mailt em nog wel terug.

20.45
Marije vraagt hoelaat centraal, Gio weet het ook niet, niemand lijkt er zin/haast in/mee te hebben.
Gio zit te prutsen met een stekker/snoer tussen de meterkast en oude keuken.
Joey is met een bijl bosjes aan het wegkappen voor de schommelbank, er volgt een SL.
Terug en hij is ineens met een hark bezig.
Jaq en Ruud darten even samen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isa, Nico, Rienk & Ivan eten samen op het terras, maar heel kort even beeld van.

Ca 21.00

Ruud loopt wat doellos rond in de loods en vraagt hoelaat ze centraal gaan.
Gio weet het niet en boeit het ook niet, hij is nog steeds bezig met stekers fixen.
Ruud wil graag nu centraal want wil nog hardlopen, hij zegt "zal ik anders de toeter aanzetten, onee er zitten nog mensen in de.."
Jaq plukt wat aardbeitjes op de akkur terwijl op de achtergrond Joey en Ivan bezig zijn met de schommelbank.

[ Bericht 15% gewijzigd door Urb op 07-08-2014 21:03:08 ]
pi_143178869
21.05

Joey en Ivan zitten op de nieuwe schommelbank te babbelen.
Joey vertelt over projecten waar hij hard aan mee werkt en dat hij daar trots op is. Hij noemt het zwembad en het earthship. De webshop wil hij gaan los laten. Hij wil er niet mee verder gaan en het aan iemand anders over laten.
Nicolien en Lot zouden bijvoorbeeld voor hun eigen dingen zorg kunnen dragen.
Hij voelt zich lekker bij het bouwen en allerlei andere dingen doen.

Ook de obstacle run en het organiseren daarvan is niet wat Joey er van verwacht had.
Een kwekerij met bloemen lijkt hem wel iets.
Joey wil graag ondernemer worden maar wel op zijn eigen manier.

Vanessa komt ook even in de keuken kijken en gooit demonstratief bestek vanuit de la op het aanrecht omdat het niet schoon is. Vervolgens loopt ze er bij weg, ze laat het bestek liggen.

Het is inmiddels 21.20 en het centraal staat op het punt van beginnen.

Isa staat bij de wastafel te huilen. Het is mij niet duidelijk waarom maar getroost door Charlotte en Nicolien en samen voegen zij zich bij de groep.

CENTRAAL.

Billy heeft een betaling van een schilderij en een aanvraag om een Audi 80 te gaan spuiten.

Vanessa vertelt haar verhaal.
Vanessa vertelt over Ruud die vertelde dat hij wilde trouwen met Billy en dat ze met hem besproken had dat op een speciale manier te doen. Zij heeft het uit liefde gedaan en het heeft 350 euro gekost. Zij heeft het gedaan omdat ze het iemand gunde.
Zij is aan zichzelf gaan twijfelen of het wel juist geweest is. Maar ze zou het voor iedereen hebben gedaan.

Ruud wil de verantwoording op zich nemen want hij heeft Vanessa in een lastig parket gebracht naar zijn idee.
Vanessa heeft het zelf besloten en niet overlegd omdat anders de verassing weg zou zijn.
Joey vindt het dat het geen goed idee is geweest om voor zo'n bedrag een vliegtuigje rond te laten vliegen.
Ook spreekt hij Vanessa aan over haar keuken.
Vanessa verdedigt zich hierin door te zeggen dat de horeca-keuken moet voldoen aan regels anders is het over met het horeca-gebeuren. Vanessa vindt dat zij dat op dit moment alleen kan.

LauB benadrukt dat Vanessa alles wat ze gedaan heeft met liefde heeft gedaan.
pi_143180508
Marye krijgt morgen weer campinggasten, en is ook bezig met return to sender.
Joey is klaar met schommel, en vraagt 10 euro voor lak voor kranen,
Nicoline heeft de materialen van de schommel prive gekocht
Vanessa 19sep een Hollandse avond
De "topie" eens in de 2 weken een topie uitreiking
Gio wil een investering, een van douches is vaak verstopt, Nicoline stelt sipit voor
Sonny het zwembad is open, en hij heeft 3maal per week aqua jogging op de webside gezet, arrangementen
billy zegt dat er weer te veel kleine dingen worden er besteld, terwijl er geen geld is.
Colinda de bond van darters gaat ze helpen. Vervolgens de stemming, met het commentaar van Ruud, ze legt uit dat ze gaves heeft, en ze wil liefde naar buiten brengen, en de uitspraak van Ruud heeft haar gekwetst. En ze wil een stemmingsronde of ze ermee door moet gaan.
Ruud legt zijn standpunt uit, en HIJ wil niet dat er geld voor word gevraagd.
Charlotte verdedigd Colinda, en haalt aan dat mensen ook in de bijbel geloven, ze maakt een koppeling naar koeien knuffelen, waar Ruud ook geld voor vraagt. Ruud zegt dat het een commerciele bende is, waarop Colinda terug ketst, schilderijen maken is ook zo commerciele bende. SL
pi_143180595
centraal
Vanessa mag vertellen over het vliegtuigje dat is ingehuurd. Ze vertelt dat ze veel met Ruud gepraat heeft. Ze denkt dat ze misschien een fout heeft gemaakt door het niet met Giorgio te bespreken. Ruud zegt dat Vanessa normaal gesproken niet in dit pakket zou zijn gekomen. Vanessa wilde het niet aan Giorgio vertellen omdat ze dan Ruuds vertrouwen zou schaden.

Mirjam152


Vanessa zegt dat als ze niet oppassen dat ze met een week de horeca vergunning kwijt kunnen zijn. Ze moet alle lijsten bijhouden voor het schoonmaken. Isabella zegt dat ze dacht dat de keuken alleen voor de horeca was en niet privé. Joey heeft het idee dat het bij elkaar optelt dat Vanessa beslist over het vliegtuig en nu ook dat zij wel als enige in de keuken mag koken. LauraB zegt dat Vanessa het wel uit liefde deed voor Ruud.

Nicoline zegt dat het geld van het vliegtuigje nou ook weer niet heel veel is. Achteraf er boos om zijn heeft minder zijn dan er achteraf voor te werken. Ruud wil dat zelf financieel recht gaan trekken. Het is makkelijk om Vanessa de schuld te geven zegt Ruud. Sonny zegt dat er besluiten gemaakt worden zonder overleg. Het gaat niet om het exacte bedrag.

Charlotte zegt dat er nu iets fout is gegaan zonder dat er echt een schuldige is. Giorgio zegt dat transparantie belangrijk is en hij wil niet dat dit nog eens gebeurd. Hij stelt voor om een sanctie op te leggen zodat dit niet nog eens gebeurd. Hij wil gewoon dat iedereen overlegt, stelt hij.

Ruud steekt het dat Giorgio een tijd geleden over alle uitgaven mocht beslissen. Als hij besloot dat er genoeg geld was dan gaf Giorgio een “ja.” Giorgio vraagt of hij dan niet altijd transparant geweest is. Ruud zegt dat Giorgio zo veel keuzen zelf maakte. Giorgio wil een voorbeeld. Joey noemt postzegels. Het gaat dan om dingen die echt nodig is zegt Giorgio. Charlotte vindt dat dus heel anders.

Sonny zegt dat er straks 2 evenementen zijn van Nicoline. Hij heeft er bepaalde vragen over. Isabella zegt dat het niet Nicolines evenement is maar iets van hen samen. Isabella zegt dat als Sonny iets wil weten dat ze het hem kan laten zien. Charlotte stelt voor om het te presenteren voor de groep.

Charlotte vraagt of ze verder kunnen naar een ander punt. Ze wil vragen wie er nu graag donor willen worden en wie niet. Er gaan veel handen omhoog. Ruud lacht dat hij zelf al hersendood is.

Charlotte wil ook even zeggen over Chably dat er ups en downs zijn geweest. Er zijn kleine strubbelingen geweest met Billy zegt ze. Ze trekt het niet zo goed hoe het nu gaat en heeft Nicoline om hulp gevraagd. Er komt veel kijken bij Chably en Nicolines voorstel was om er een projectgroepje van te maken. Billy vond dat ook een goed idee. Rienk gaat helpen bij het tekenen, Sonny bij de PR en Nicoline om alles te leiden. Ze wil weten of ze verdiend geld terug mogen investeren in Chably om de lijn uit te kunnen breiden. De eerste investering wil ze doen met crowdfunding. Billy zegt dat mensen er even rustig over na moeten denken. Er zijn nu 9 mensen die zich hebben ingeschreven voor de crowdfunding. Billy probeert even om mensen te motiveren aan de crowdfunding mee te doen.

Giorgio vraagt wat Charlotte motiveerde om iemand uit te nodigen voor een donor praatje. Charlotte zegt dat er veel gedaan wordt met goede doelen en ze vroeg zich af wat ze zelf wilde doen. Ze wil ook nog steeds iets doen met gepeste kinderen.

Laura heeft een puntje en Marije kan haar wel bijstaan zegt ze. Laura vertelt dat ze zaterdag een actieve ouderendag hebben, Marije is er voor het actieve deel. Het is het initiatief van de ouderen vertelt Laura. Marije vertelt dat er 3 begeleiders meekomen. Er zullen geen kosten zijn die dag vertelt Laura. Billy zegt: “top, next.”

Marije zegt dat er camping aanmeldingen zijn, morgen zijn er dus gasten. Ze eten mee met de BBQ en ’s morgens krijgen ze een ontbijtje. Marije is bezig geweest contact te leggen met een bedrijf die kleine kookstoofoventjes verkoopt. Voor ieder apparaat dat verkocht wordt, wordt er ook 1 neergezet in ontwikkelingslanden.

Joey zegt dat hij vanochtend met Nicoline een schommelbank gemaakt heeft. Je kunt er al op zitten, hij staat op de hoek van de akker. Charlotte vraagt: “bij de bijen?”
Joey wil vragen of hij bij de bouwmarkt een slijpschijf en lak mag bestellen zodat hij de waterpomp kan maken. Billy zegt dat ze eigenlijk primer nodig heeft. Dan zou hij de roest van dingen af kunnen halen.

Mirjam152


Isabella vertelt dat ze 19 september een Hollandse avond organiseren. “Zal eens tijd worden”, zegt Rienk.”

LauraB zegt dat de topie uitreiking gisteren niet goed verliep. Ze wil iedere 2 weken een topie uitreiking houden in plaats van wekelijks. Degene die 2e werd is in de 2e week topia van de week.

Giorgio wil vragen om een investering voor de douche. Hij is soms verstopt. Nicoline zegt dat een ontstopper leuk is maar je kunt beter iets anders halen dat alle haren er uit haalt, een zipitclean heet het. Rienk vraagt of de mensen alles wat ze willen bestellen op een lijst willen zetten.

Sonny zegt dat het zwembad klaar is, hij is er in geweest en het was koud. Hij heeft de aquajogging op de site gezet en er kunnen 6 mensen per keer in het bad. Hij wil graag schuimrubberen dingen voor de aquajogging. Billy zegt dat er in totaal veel aanvragen zijn. Sonny zegt dat hij het dan wel zonder doet. LauraB wil kijken welke investeringen er geld opleveren.
Sonny wil het zwembad aanbieden als arrangement voor bij een bootcamp en dan eten bij Vanessa en daarna bijvoorbeeld de b&b.

Colinda wil iedereen bedanken voor de gezelligheid zondag bij het darten. Er zijn al boekingen gedaan voor de volgende. De Nederlandse bond zal hen ook helpen met de promotie.

Het volgende punt is over de readings, mensen hebben het wel meegekregen zegt ze. Ze was van slag door Ruuds woordkeuze bij de stemming. Ze hebben geprobeerd erover te praten en zijn er niet helemaal uit. Colinda zegt dat ze geen klachten heeft gehad van buitenaf. Ze voelt zich zelf verre van een bedriegster. Haar vraag is om er over te discussiëren en definitief te stemmen of zij door mag gaan.

Baconbus


Ruud zegt dat er kwetsbare mensen komen. Hij noemt iemands vader die vermist is en Colinda vult dan in wat er mee gebeurd is. Ruud wordt onderbroken maar van Rienk mag hij ook zijn punt maken. Ruud vindt dat ¤75 veel geld is om te vragen voor iets wat volgens hem een spelletje is.

Charlotte vond het allemaal best wel heftig. Ze zegt dat iedereen een eigen geloof heeft. Charlotte gelooft er niet in. Als mensen geloven wat Colinda doet dan kan een ander mens het niets vinden. Het geeft niemand het recht om een ander kapot te maken. Ze spreekt Ruud toe dat hij dit ook met Colinda had kunnen bespreken. Nu werd ze publiekelijk ermee geconfronteerd. Billy valt Ruud bij en zegt dat het hem om het geld gaat. Charlotte vindt dat mensen er ook moeite mee kunnen hebben dat Ruud met de koeien knuffelt.

Billy zegt dat ze al vanaf het begin gezegd heeft dat mensen kunnen struikelen over Colinda’s gave. Charlotte zegt dat mensen die komen juist de dingen van Colinda willen horen. Billy zegt dat Ivan en Rienk ook geen geld verdienen met hun geloof.

Isabella is ook sceptisch, dat weet jij ook zegt ze tegen Colinda. Isabella zegt dat Colinda het graag zou doen zonder geld te verdienen. Isabella zegt dat als mensen geen geld te makken hebben dat Colinda het ook graag zonder zou doen. Niemand wordt gedwongen om te betalen zegt Isabella. Ruud struikelt er over dat Colinda een laatste uitweg is voor mensen. Colinda zegt dat er zat andere manieren zijn die de mensen zouden kunnen gebruiken. Ruud vindt dat ze dan uitkomen bij commerciële dingen. Colinda zegt dat het hele programma commercieel is en een schilderij verkopen is dat ook. Er wordt gesust door de groep.

Colinda legt haar gave nog een keer uit en hoe dat gaat. Thuis vraagt ze om geld om gas, water, licht en eten mee te betalen. Colinda zegt dat ze al veel voorspeld heeft in haar leven. Er volgt een streamlock.

Na de streamlock praten ze rustiger verder. Het gaat over geloof. Rienk vraagt of Colinda haar gave mag verkopen. Ja, antwoordt Colinda. Prima, zegt Rienk. Colinda zegt dat ze niet meer dan ¤1000 verdient buiten de poorten. Rienk zegt: geld is geld.
LauraB zegt dat mensen er zelf voor kiezen om te komen. Colinda moet ook stoppen zich te verdedigen. Rienk verdedigt zichzelf ook niet. Het is goed zo, zegt ze stellig.
Ruud wil nog even verder. Hij vindt het frappant dat Colinda het heeft over de dingen die ze wel goed heeft. Colinda wil verdedigen maar wordt daarin gestopt. Er wordt gestemd en er stemmen 10 mensen dat Colinda door mag gaan met wat ze doet.
Laura vraagt of er nog meer punten zijn voor centraal. Ivan wil opbiechten dat hij spijt heeft van gisteren, dat hij de positieve sfeer verpest heeft. Het was niet zijn bedoeling maar het punt zat hem heel erg dwars. Hij dacht dan anderen het punt zouden aansnijden en hij dacht de deur te openen voor anderen. Billy en Charlotte vinden het fakking goed van Ivan. Vanessa kijkt chagrijnig weg.
Joey waarschuwt: laat het niet nog eens gebeuren. Ivan is blij dat ze met elkaar kunnen praten. René zegt dat je niet moet vragen hoe er met elkaar gepraat wordt. Hij vond dit wel heftig. Charlotte zegt dat deze centraal netjes ging.

[ Bericht 3% gewijzigd door PKM op 07-08-2014 22:17:01 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143181085
Stemmen of Colinda mag doorgaan, aangenomen, Colinda mag doorgaan.
Ivan biecht op dat hij gisteren de stemming heeft bedorven, daar heeft hij spijt van.
Rene vond centraal heavy, waarop Ivan zegt dat nu rustig gaat, en iedereen elkaar laat uitspreken!
Nicoline meldt nog even dat volgende week de academie.
Afgelopen, en hoor verschillende mensen sigaretten bietzen.
pi_143181584
Ca 22.20

Rienk tegen Ruud "Je hebt niet nagedacht over de consequenties van je beschuldiging"
Ruud "Ja ehh .. ik ben tervrejen, ik heb het aan kunnen tonen, iedereen heeft het gezien"

Paniek bij de wc, rode substantie in de wc. Hoe en wat psies willen we wss niet eens weten. :X

LauB en Rene waren achter de loods in gesprek over *het kleuterklas-nivo* van het centraal, met name elkaar niet laten uitspreken.
Rene "Er is een aantal keren geroepen "Nu is het genoeg" maar ze gngen maar door. Het is niet duidelijk of hij doelt op inwoners of de redactie tijdens de SL.

Ruud en Billy hebben woorden, Ruud vind dat illy hem niet zelf laat uitpraten en er steeds doorheen praat. Na paar minuten is het alweer goed, ze gaan zwemmen want Ruud wil lachen.

Even later loopt Ruud de nieuwe keuken in waar Nico staat, Isa komt uit de ZK, ze lijkt niet oke. Ruud vraagt "Gaat het?" Het is niet goed te verstaan wat maar ze zegt maar leek op negatief antwoord maar dan ook "Niet door jou."

Ivan en Vanes gaan dan toch eindelijk praten, ze lopen naar de nieuwe schommelbank maar er zitten al mensen (Sonny en Joey) dus lopen ze naar het *TV-moment-bankje bij de kas.
Vanes haar riedeltje over goed bedoeld, uit liefde gedaan, altijd eerlijk zijn.
Ivan hoort het aan maar lijkt er het zijne van te denken.
Vanes zegt dat ze bang word van zijn toon. Ivan zegt dat het niet zijn opzet is om anderen bang te maken.
Vanes weer dat ze altijd eerlijk,, te vertrouwen is en meteen naar mensen toegaat om te vragen hoe en wat als ze iets hoort.
Ivan vind nog steeds dat vliegtuig onzin, gewoon een aanzoek is toch al bijzonder genoeg. Hij zegt gekscherend met zowlele stem "wil je met me trouwen, Vanes..Vanesje..."
Vanes zegt dat ze al blij was met een leuk prijsje.
Ivan vraagt Vanes dat ze hem een teken moet geven als ie tever gaat, en hij doet als voorbeeld een trek aan zn oor.
Ivan omhelst Vanes en beloofd het nooit meer te doen en bied verontschuldiging aan.
Vanes zegt Ivan nog een kans te geven, ze zijn vrienden dus als er iets is moet ie naar haar toekomen.


22.45

LauB en Rene nog in gesprek over de groep. Over geen leider, dat Paul dat eerst was en later Emil. Ze vonden Emil erg sterk overkomen.
LauB zachtjes tegen Rene "Blijf asjeblieft"
Rene iets van we zullen zien.
LauB laat doorschemeren dat ze denkt dat dat wel goedkomt.
Marije komt erbij en zegt dat ze vooral observeert, ze vond dat er teveel mensen praatten waardoor de mensen waar het over gaat amper aan het woord kwamen.
Ook vind Marije het maar raar dat Colinda vorige maand geen stemmen kreeg en toen waren er al mensen op tegen, en dan nu ineens wel stemmen.
Alle 3 vonden Ruud's woordkeuze ook niet netjes, oa bloedgeld en hun heeft de groep bepaald dat het doorgaat dus klaar. Ze vallen ineens stil want er is op de achtergrond een stem te horen, het lijkt op Isa vanuit de ZK, streamwissel naar Ruud en BIlly in de stal. Ruud is blij met haar hulp want hij keek hier erg tegenop, ze is echt zijn schat.

Ivan nog steeds met Vanes op bankie, dat Rene hem gevraagd heeft te helpen bouwen want hij kan het zo goed. Ivan zegt dat Rene een pittige is, nog erger als ik. Vanes denkt dat dat wel meevalt en dat als ze Ivan aankan ze Rene ook wel aankan. We zullen zien..
Ivan wil Rene best volgen maar wil niet dat Rene zich betweterig opstelt, dan maakt ie em helemaal gek, dattie huilend het hek uitloopt, zo kan ie wel zijn.
Vanes "Da weetik"
Ivan "Nah bij jou wil ik dat niet doen"
Ivan "Wie denk je dat blijft, die man"
Vanes lijkt te bevestigen, hij lijkt haar verstandig en ze denken beiden dat Jaq het hier niet trekt, ze gaat hier kapot want gemene mensen hier.
Vanes "Nie allemaal he"
Ze vragen zich af wie hij zal laten blijven, ze hopen dat Sonny blijft anders gaatie huilen, en 24 uur aanvr.. Neh, dat niet!
Vanes hoop dat Sonny wel geleerd heeft, Ivan denkt van wel, ook door goeie post paar dagen terug. Gio komt aan met boodschappenbriefje.

23.00

Lot en Lau zachtjes in gesprek.
Lot heeft het over de vriendjespolitiek, wil ze niet. Dan over Vanes, als zij een terras of keuken wil word dat voor haarzelf geregeld, tuurlijk als het bij Vanes regent vallen bij hun ookdruppeltjes maar ze houd afstand.
Lot geeft aan dat Lau zich als slaafje/onder Vanes vleugel van Vanes.
Lau word een beetje link. Lot "kijk hoe je nu reageer!"
Lau over mensen hun rug hebben. Lot vind dat Lau soms een beetje teveel hun rug heeft..."
Lau "Wie dan, ik heb alleen jou rug en Vanes"
Ze lijken niet op een lijn te zitten.
Lau over geen bewijs, je moet het zeker weten"
Lot wil "ten eerste geen onrust stoken, ik wil er wat over zeggen maar mss doe ik haar pijn weet het niet zeker , maar ook 20 euro, 2 pakkies sigaretten maar waar the fuck is de rest?!"
Ze durft niet te beschuldigen, Lau weet het ook niet zeker maar stelt voor om zich ook es meer te bemoeien, de boodschappen checken.
Lot wil niet want valt teveel op. Lau "Maar het gaat mij ook aan!"
Lot "Aan de ene kant denk ik schijt want iedereen hier sjoemelt maar aan de anderen kant, wij staan hier voor eerlijkheid!"
Ze wil geen gezeik, gerotzooi, als ze iets merkt zal ze het uitspreken. "Iedereen kan wel zeggen hoe eerlijk en goed ze allemaal zijn maar in werkelijkheid valt het allemaal mee"
Nu over dat ze hun eigen leven missen...
Lot "Ik hou van je, je bent mn allerliefste hier, echt..."
Lau "Weet je wat het is voor mij ook, ik merk ook dat ik afstand van bepaalde mensen neem, om mezelf te beschermen"
Lot wil dingen zeggen want ze woont hier ook, het gaat duidelijk over het gesjoemel van Vanes.

Isa komt erbij..
Lau "Nu niet met kut dingen he?" Dat kan ze er nu even niet bij hebben
Isa "Ben je bang dat ik ergens stom op zal reageren..?"
Lau "Bedoel je dat ene..? We praten later wel"

Lot en Lau weer over hun verkering en hoe ze ging gedragen. En twijfel over wiens hachie ze wel of niet redden.
Lau zegt dat dingen haar minder boeien als ze haar niet aangaan.
Lot vraagt wat Isa moest
Lau "over voebal denk, omdat die aan groot daglicht kan brengen denk" (beetje vaag want gemompel, hulp van buitenaf?)

Colinda er even bij en complimenteert Lot's diplomatieke aanpak tijdens centraal. Ze vind Lot erg gegroeid tijdens centraals, zelfs Jaq zei het en die keek ook van buitenaf.

Lau lijkt zich niet zo tof te voelen. Ze waren verbaasd dat ze tijdens centraal ineens tegenover elkaar stonden, maar lijken nu weer koek en ei en praten verliefd, over wie de baas is.
Lau fluistert 'Je moet niet zo tegen me praten ,dat staat je niet * Je moet luisteruh! *
Lijkt over seks te gaan, of wie de broek aan heeft /het baasje is in ieder geval

Buiten vermaken een aantal inwoners zich kostelijk met het zwembad en trampoline.
Ik hoor Joey gzeggen dat er al een aantal schroefjes missen, gaat denk over de rand van het bad.
Even later staat de boys met gereedschap op de rand te rossen/sleutelen/boren, zo te zien ook de ijzeren trap aan het monteren.
Rene staat er bij en denkt duidelijk het zijne van die halfapen.. :D


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rienk zit in het kantoortje met de tablet, hij lijkt kickstart-videos te zitten kijken.

Lau zou met niemand hier iets willen doen, project.
Lot "Je had er gewoon vanaf het begin in moeten zitten.. ChaLau..."
Lau iets dat ze het maar met billy moet doen ookal staat die er anders in.
Aantal andere inwoners erbij, Lot zegt net pas voor het eerst ruzie met Lau gehad te hebben.
Gio lacht en zegt iets over het begin toen Lau knalde tegen Billy en Lau.
Jaaaaa maar sinds ze samen zijn niet. *;
Lot en Lau praten verder over relaties, en dat ze noooit ruzie hebben met vriendinnen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ca 23.45

Nico, Isa en Colinda uit het bad en naar de loods, tijd voor de boys om even te chillen in het bad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Urb op 07-08-2014 23:50:28 ]
pi_143185168
foutje
pi_143187438
1.03

Lot en Lau buiten om te roken. Ze hebben het weer over het eetgroepje en wat er gekocht wordt. Lau vindt het leuk dat er krentenbollen komen maar zij lust ze niet, ze wil wel eens een lekker wit bolletje.

Lot ging even vuur halen in het kantoor, ze zegt dat ze aan het pokeren zijn met rose erbij, Ivan, colinda, Sonny en Gio.
Ze gaan het even een maandje aankijken met de boodschappen en dan iets zeggen.

Morgen komt Janice zegt Lau.

Lot en Lau missen hun eigen shit, kleding en schoenen en spulletjes....

Lot is blij dat ze het vandaag met Bil heeft uitgesproken.

Lau zegt dat dat goed is. Ze zijn blij dat ze de bruiloft gaan doen, maar ze moeten wel eerst uit de min komen.

Realistisch blijven zeggen ze. Daarom is Lau zich volledig aan het focussen op de mutsen.

Ze lopen naar binnen.
pi_143187968
1.23 In het kantoor.

Sonny vraagt aan Colinda wie zij denkt dat er naar huis gaat. Colinda hoopt dat zij niet gaat.
Maar als één van ons moet gaan, kunnen we wel met opgeheven hoofd terug naar onze kinderen gaan zegt ze.

Sonny is het daar mee eens en zegt dat hij niet gaat lopen slijmen bij René zoals Marije doet, want die loopt de hele dag bij hem te slijmen aldus Sonny.

1.38 Sonny gaat even in de loods een boterham met pindakaas maken en Colinda vraagt om een sigaretje. Sonny heeft er geen meer en Colinda vraagt of hij dan haar damper mee wil nemen die op haar plankje ligt.
Sonny komt terug met het brood en de pindakaas en de pasta; hij kon de damper van Colinda niet vinden, veel te donker daar zegt hij.

1.58 Gio stopt.
Gio gaat naar bed en colinda vraagt hem om 2 euro bij Vanessa te leggen, zij heeft al 5,99 weggelegd, dus dan is de wijn betaald.
Gio belooft dat en gaat naar de loods.

2.04 einde spelletje poker.
Sonny heeft gewonnen en krijgt van Colinda en Ivan samen 3 euro.
Sonny wil Ivan een sigaret verkopen voor 1 euro, dan heeft hij 5 euro, dan nog een euro en kan hij sigaretten kopen. Ivan doet het niet. Sonny bewaart die sigaret tot morgenvroeg zegt hij.

Dan komt Gio weer binnen en vraagt of Sonny gewonnen heeft. Gio moet de telefoon hebben omdat hij morgen de koeien gaat doen en de telefoon nodig heeft om te wekken.

Ze gaan naar de loods. Colinda zegt dat ze nog wel moeten opruimen, Ivan helpt mee om de glazen te pakken en Colinda loopt terug voor de pasta en het brood.

Gio krijgt een klein wekkertje van Colinda want ze weten niet waar de telefoon is. Hij gaat nog even in de ZK vragen hoe laat het precies is. Daarna gaan ze slapen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Maria44 op 08-08-2014 02:16:41 ]
  Moderator vrijdag 8 augustus 2014 @ 07:02:04 #265
388664 crew  Dotteke
pi_143189768
Dag 220
Het is iets voor 7 als Giorgio gewekt wordt door Nicoline en hij opstaat en fluitend naar de stal loopt.
Hij neemt vanmorgen de taak van Isabella over. Als eerste gaat hij de luzerne wat aanvegen zodat de koeien er weer bij kunnen.
Giorgio heeft er zin in ze te horen, hij fluit en hij zingt onder zijn werkzaamheden. "Goedemorgen, he vriendin'",zegt hij tegen de zwarte koe. Het gaat hem niet zo soepeltjes af als Isabella, maar dat is ook niet zo verwonderlijk natuurlijk. Maar het lukt hem en al snel mag de zwart witte koe naar buiten de wei in. Zodra moeder koe gemolken is springt het kalfje in de stal en gaat gelijk drinken
Dotteke

Giorgio doet de melk van de zwarte koe in de koeling, ik heb eigenlijk geen idee of dat al mag?
Dan moet de zwarte koe nog haar medicijnen, dat gaat Giorgio haar toedienen en verloopt soepeltjes,
Dotteke


[ Bericht 27% gewijzigd door Dotteke op 08-08-2014 07:40:41 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_143190576
08:30
Jacqueline probeert haar sigaretje aan te steken. Het lukt niet en ze zegt “nou ja, la mar.” Ze staart wat voor zich uit en lijkt verdrietig. Zacht klinkt er een muziekje.

Amputalent


Giorgio en René staan bij de stal te praten. René heeft veel ideeën maar het moet wel te doen zijn vindt hij. Het mooist lijkt het hem als Alanis Morissette hier zou kunnen optreden met Isabella, Charlotte en LauraB. Giorgio kent haar eigenlijk niet maar noemt “I’m a Bitch, I’m a Lover”, die niet van Alanis is maar Meredith Brooks.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143191031
08:45
Giorgio is weer alleen bij de stallen en loopt met een volle kruiwagen weg. “Nee, nee, nee”, lacht hij als Bief in zijn buurt komt. Giorgio gooit wat stro in de grote plas met water die ontstaan is voor de stal.

Jacqueline loopt wat te mopperen buiten. Ze wil douchen maar alle handdoeken aan de lijn zijn nog vochtig. Er was buiten iemand te zien die het kakhuis in leek te rennen. Even later zit Nicoline in het kantoortje.

Binnen liggen nog verschillende mensen te slapen. Er is een kat op de container geklommen. René staat de vaatwasser in te ruimen. René mist muziek nu al het meest. René krijgt een bakje koffie van Vanessa. Vanessa brengt eerst nog een leeg bierflesje van gisteravond naar buiten.

Rica
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143191514
09:30
Isabella reageert geërgerd op Ivan als hij met haar flirt.

Vanessa en Jacqueline zitten buiten te praten. Bij Vanessa thuis is het allemaal heel netjes en dan kom je hier “hahahah.” Colinda zegt dat haar zus ook zo is als Vanessa.

Vanessa zegt dat niets van haar is hier. Ze zegt dat als ze willen koken dat zij dan wel even vertelt hoe dat het moet. Jacqueline zegt dat ze dan haar inkomsten kan verliezen. Vanessa mokt dat ze toch allemaal zo goed weten hoe het moet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143191768
09:45
Joey zit wat heen en weer te schommelen en leest de krant.

René en Ivan praten. René zegt dat als er in de Oekraïne geen raket omhoog was geschoten dat er niets aan de hand zou zijn. René is zelf lange afstandsschutter geweest. Je hoeft het commando maar te krijgen en je gaat los. René is blij dat hij dat commando nooit gekregen heeft. René zegt dat Ivan altijd nog in het vreemdelingenlegioen zou kunnen. Ivan weet niet wat het is.

Vanessa wil de kraam uit de loods hebben. Er worden alleen maar weer spullen op gezet nu en het ding staat er al een week zegt ze gelaten. Ivan en René nemen hem mee. Het kleine tafeltje ook maar dan, vraagt Ivan. Hij zet hem bovenop de kraam en neemt hem mee.

Billy en LauraB zitten te praten. Billy vindt het verschrikkelijk dat er een scheurtje in een schilderij zat toen mensen het kwamen ophalen. Billy baalt ook van alle klachten in de webshop. Die mensen mailen niet alleen Joey maar ook Billy en dat het niet aan haar ligt.
Billy zegt dat ze pas rustig aan Joey vroeg om de klachten op te pakken omdat het alleen maar opstapelt. LauraB denkt dat Joey de webshop moet overdragen aan iemand anders. Billy dacht dat dit al gebeurd was maar toch niet. Ze krijgt veel mails met uitroeptekens en “geld terug.”

Jacqueline veegt het woongedeelte van de loods.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143192088
10:00
Joey is onderuit haan hangen met een stukje krant en Sonny heeft de rest. Het zwembad is sinds gisteren 1 ºC gestegen. Sonny wil een brief versturen. Joey zegt dat er hars op de schommel zit. Hij springt op, Sonny neemt de krant mee naar binnen.

Er is ene Jelle op bezoek. Sonny, Ivan en Joey stellen zichzelf voor. Hij komt uit Amsterdam. Ruud had hem ook een mail gestuurd. Joey vraagt of Charlotte er ook bij wil komen zetten, deze man is van PostNL. Isabella wil ook aanschuiven.

D-B


Ruud zit wat te eten en Billy drinkt een bakje koffie. Billy vindt hem eigenwijs. Er is hem gezegd zijn rode broek af te knippen en weer te dragen. Ruud loopt nu in een shirt met boxershort eronder. Billy vindt dat Ruud zo niet bij het gesprek met PostNL kan aanschuiven. Billy gaat naar binnen en moppert dat ze hem eigenwijs en dwars vindt. Ze moppert tegen iemand dat hij zijn rode broek niet wil afknippen. Ze zegt dat Ruud al commentaar gehad heeft op zijn kleding en hij zich er niets van aan trekt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143192416
10:15
Ivan zoekt de wielen van Hakims karretje, hij wil het ding al tijden afmaken en opsturen. Billy gaat d’r nagels lakken. René poetst zijn tanden. Hij heeft gelezen dat Ruud ook stratenmaker is geweest. René vraagt of hij dat ook hierna weer gaat doen. Je weet nooit wat er op je pad komt zegt Ruud.

Ivan staat wat bosuitjes van de akker te plukken en dan loopt hij er mee naar de loods.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143192627
10:30
Charlotte staat de slaapkamer uit te vegen. Even later praat ze met Joey. Joey zou de webshop wel willen overdragen aan een ander maar ergens ook weer niet. Charlotte zegt dat er veel niet goed ging in de webshop. Joey stelt dat als je het vergelijkt met hoeveel er wel goed verzonden is dat het niet slecht was. Charlotte zegt dat als zij iets verzond het altijd wel goed was. Joey vindt dat dit komt doordat zij er 2 keer zo veel postzegels op doet. Charlotte zegt dat ze pakketjes weegt en er dan staat daar wat het kost om te verzenden. Joey vertelt dat hij dat aan het begin niet wist.

Vanessa staat in de nieuwe keuken te koken. Charlotte moppert dat sinds zij de webshop doet dat het wel goed gaat. Er liggen nog oude klachten zegt ze. Sonny wil het overnemen en nu wil Joey dat niet. Joey is niet consequent. Vanessa denkt dat het komt doordat Joey nog jong is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143193044
10:45
Charlotte doet haar beklag over Joey nu verder bij Billy. Billy is het er natuurlijk mee eens. Billy wil Joey harder aanpakken. Charlotte wil eventueel al het geld van de klachten terugsturen. Ze willen dat Sonny de webshop gaat doen, inclusief armbandjes, want die heeft wel verantwoordelijkheidsgevoel.

Charlotte gaat voor 3 op een rij. Laura is aan de beurt en Charlotte moppert daar verder over Joey. Charlotte zingt vals en hard een stukje terwijl ze rond stampt.

D-B


Giorgio is in de stal de boel aan het aanvegen bij het vrolijke gekakel van de kippen. Hij spoelt uitgebreid de melkkan leeg.

Jacqueline en René hangen wat aan de veranda. René zegt dat hij zich in de buitenwereld te barsten werkt, hij wil hier ook leuke dingen doen. Jacqueline wil er ook voor waken dat ze niet te veel gaan doen. René bouwt de meubels omdat het nu geld oplevert en het wacht al veel te lang.

D-B


Ivan komt er ook bij. Hij zegt dat de spanningsboog niets wordt, als hij het woord hoort vallen. Ivan geeft toe dat hij soms zelf ook aan van alles begint. René wil dat er een teringzooi opgeruimd wordt. Hij zoekt een stekker maar kan het niet vinden en gaat dan niet verder zoeken. Hij wil de elektra van de keuken afmaken.

Jacqueline zegt dat René een bouwer is en alles gaat naar hem. Zij wil zich niet uitsloven terwijl ze doorheeft dat ze niet gekozen wordt. Ze wil geen dingen doen om punten te scoren. René wil dat ook niet. Ze kan wel aan iedereen laten zien hoe ze is maar ze heeft het er niet voor over. Ze zegt zelf ook dat ze stil is. Ze heeft het idee dat ze vooraf al een achterstand had omdat er een bouwer nodig is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143193427
11:00
Jacqueline was vooraf niet van plan om te gaan schoonmaken en nu stond ze straks toch te vegen. René wil ook geen punten maken met schoonmaken. René is nog nooit in een groep terecht gekomen waar hij zo warm onthaald werd.

Jacqueline is gewend dat mensen naar haar toe komen en hier gebeurd dat niet. René moedigt haar aan om te laten zien dat ze een pittige tante is. René vindt dat ze een pittige tante is en dingen ook zelf naar haar toe kan trekken. Ze zal ook genoeg discipline hebben meegekregen. Je hebt maar 4 dagen en in die tijd kun je vlammen of terugtrekken. Jacqueline denkt dat het te kort is. René vindt dat ze zich niet moet laten overrulen, ze moet zich laten zien.

Jacqueline wil vanavond Vanessa helpen met de BBQ. René zegt dat ze zich moet laten zien. Hij ziet Jacqueline niet als concurrente want hij gunt het haar ook om te blijven. Jacqueline zegt dat ze het wou aankijken. René vindt dat ze er meer uit moet halen dan nu. Ik doe nu helemaal niks, zegt Jacqueline. Rene zegt: “ik ben Sjaak en jij moet je muil houwe.” Hij vertelt Ivan dat haar man in het filmpje stond te strijken.

René’s indruk van Nicoline was ice queen, dit had hij niet verwacht. Ivan vertelt dat hij ook moeite met haar had. René waarschuwt Ivan dat als hij zo uitbarst hij zijn eigen graf graaft.

Jacqueline had niet verwacht dat ze zich zo zou voelen. René probeert haar nog steeds op te beuren. Hij doet na hoe ze zou moeten staan, kop omhoog, tieten vooruit en “ik ben Jacq man.”
Jacqueline vraagt zich af of het nog zin heeft zich te laten zien. Zo heeft het ook nooit zin om een staatslot te kopen zegt René. “Doe het voor je vent”, zegt René. Ze lacht dat haar man zo’n vrouw wel terug wil hebben, als ze poetst en strijkt. Je hebt je liefde thuis zitten zegt Jacqueline.

LauraB en Ivan kibbelen over de eieren. Hij zegt dat ze de halve groep boos heeft gemaakt doordat er te weinig eieren zijn.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_143193643
11:15
Billy schreeuwt naar Ruud wat hij dan allemaal gedaan heeft voor het knuffelproject. Als ze iets vraagt doet hij het niet, loopt weg of gaat wat anders doen.
“Ga nou maar weg”, roept Ruud. “Af en toe maak je mijn verblijf hier alleen maar moeilijker,” vervolgt hij. Billy roept dat het probleem ligt bij het leeftijdsverschil, hij is nog maar een kleine jongen.

D-B


Bij LauraB kan Billy even uitrazen over Ruud. René luistert mee maar negeert het en gaat door met wat hij aan het doen was.
Charlotte loopt de slaapkamer in en vraagt “hey Ruudwin, gaat het?” “Ja goed, met jou”, vraagt Ruud terug. Charlotte rommelt wat tussen de spullen in de kamer.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')