abonnement Unibet Coolblue
pi_144578077
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:52 schreef Norrage het volgende:
ONGELOOFLIJK!!!!!!

[..]

Dit bericht van WIM TEN BOSCH :').!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik moet nog steeds elke keerhandmatig de cijfertjes overtikken van de nummer van alle spelers.
Lekkr geautimatiseerd :')

Persoonlijk zie ik echt 0,0 verbetering t.o.v. het voorjaar. Die Wm laat zich volgens mij voorlichten door een aantal blinden. Als meneer Wim ballen had dan gooide hij er een enquete ut wat alle competitieleiders vinden van het nieuwe systeem. Iets met gebruiksvriendelijkheid enzo.
U MAD?
  † In Memoriam † dinsdag 16 september 2014 @ 09:44:11 #102
21636 Feestkabouter
pi_144578204
Ik denk dat dat nu geen zin heeft, ze weten echt wel dat het bagger is. Op 1 of andere manier zijn ze echter niet in staat om er snel wat aan te veranderen.
En ergens snap ik het wel: wat er nu is is niet snel aan te passen, er moet gewoon wat anders worden gemaakt, en ze staan nu flink onder druk om dat meteen goed te doen. En dat kost tijd.
pi_144578270
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:44 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik denk dat dat nu geen zin heeft, ze weten echt wel dat het bagger is. Op 1 of andere manier zijn ze echter niet in staat om er snel wat aan te veranderen.
En ergens snap ik het wel: wat er nu is is niet snel aan te passen, er moet gewoon wat anders worden gemaakt, en ze staan nu flink onder druk om dat meteen goed te doen. En dat kost tijd.
En denk je dat ze het voor het voorjaar wel goed geregeld hebben?
Ik denk het namelijk helemaal niet. Ik denk dat ze ons nog 10 jaar laten aankloten met deze zooi.
Van een Fiat maak je in de garage normaal gesproken ook geen Ferrari.
U MAD?
pi_144657632
_O- _O- _O- _O- _O- :')
Nou is de KNLTB-website niet hetzelfde als de servIT omgeving, maar zelden heb ik zulk onoverzichtelijk troep gezien als de KNLTB website. Al moet ik zeggen, het is er wel ietwat op vooruit gegaan.

genomineerd voor website van het jaar.. http://websitevanhetjaar.nl/
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_144657812
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2014 14:00 schreef Norrage het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O- :')
Nou is de KNLTB-website niet hetzelfde als de servIT omgeving, maar zelden heb ik zulk onoverzichtelijk troep gezien als de KNLTB website. Al moet ik zeggen, het is er wel ietwat op vooruit gegaan.

genomineerd voor website van het jaar.. http://websitevanhetjaar.nl/

Godverdomme _O- _O-
  donderdag 18 september 2014 @ 15:15:20 #106
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_144659715
Wel allemaal stemmen he :+
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_144729170
Weet iemand of er toevallig een storing is met dat Servit? Als ik mijn wedstrijd aanklik gebeurt er namelijk niks..
pi_144807973
Tennis weer opgepakt na pauze van 5 jaar. Ook maar nieuw racket gekocht. Nu een week of 8-10 weer aan het spelen (1 uurtje training en +/- 2 uur 1vs1) Alleen raken de snaren nu wel al scheef, tijd voor nieuwe bespanning alweer? Vroeger bespande ik veel minder snel meen ik me te herinneren.
Ben wel meer gaan spinnen en met meer kracht (en minder techniek helaas:( gaan spelen.

Liet vroeger bespannen door iemand van de vereniging. Kan ik dit met een gerust hart laten doen bij Intersport Hengelo bijvoorbeeld?

[ Bericht 15% gewijzigd door Parelhoofd op 22-09-2014 23:09:26 ]
  dinsdag 23 september 2014 @ 08:03:58 #109
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_144813214
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:01 schreef Parelhoofd het volgende:
Tennis weer opgepakt na pauze van 5 jaar. Ook maar nieuw racket gekocht. Nu een week of 8-10 weer aan het spelen (1 uurtje training en +/- 2 uur 1vs1) Alleen raken de snaren nu wel al scheef, tijd voor nieuwe bespanning alweer? Vroeger bespande ik veel minder snel meen ik me te herinneren.
Ben wel meer gaan spinnen en met meer kracht (en minder techniek helaas:( gaan spelen.

Liet vroeger bespannen door iemand van de vereniging. Kan ik dit met een gerust hart laten doen bij Intersport Hengelo bijvoorbeeld?
De ene snaar is beter bestand tegen het schuiven dan de andere snaar. Komt ook omdat de ene snaar elastischer is dan de andere. Polyester heeft vrijwel geen rek, en zal over het algemeen beter op zijn plaats blijven zitten dan bijv. een multifilament.
Bespanning is iets heel persoonlijks, sommige mensen maakt het geen drol uit met welke snaar ze tennissen. Andere mensen merken het al wanneer het racket 0,5 kg minder strak bespannen is.
Of je je racket bij Intersport kunt laten bespannen? Het zal niet liggen aan de apparatuur of de snaar. Degene die de snaar erin zet moet wel enigzins affectie hebben met de sport. Ik heb wel eens gezien dat meerdere snaren tegelijkertijd werden aangetrokken om tijd te besparen. Of het uitknippen van de snaren op een verkeerde manier gebeurde (kan het racket scheuren).
Vraag anders naar ervaringen van andere tennissers op je vereniging. Waar hun het racket laten bespannen, en met wat voor bespanning hun tennissen.

Ik bespan zelf mijn rackets. Éénmalige investering van 250 Euro voor een bespanapparaat, en je hebt er de rest van je tennisleven profijt van. Ene keer tennis ik met een snaar van 2 euro per racket, de andere keer met een snaar van 10 euro per racket. Maar je bespaart al snel 10-15 euro per bespanning. Het bespannen zelf valt reuze mee, tis een trucje dat je door moet hebben, om zo altijd op dezelfde manier en snelheid een racket van een nieuwe snaar te voorzien.
  dinsdag 23 september 2014 @ 09:53:58 #110
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_144814847
Zondag 4-1 gewonnen, alleen de herendubbel 5-7 6-7 verloren wegens brakheid van m'n maat :+
We kwamen 6-3 voor in de tiebreak :')
Ik stond lekker te spelen, heb de enkel ook met 6-1 6-2 gewonnen :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_144960557
Even een vraagje.

A.s. zaterdag zou ik met mijn team thuis moeten spelen, dat team heeft echter afgezegd omdat zij allemaal naar een bruiloft moesten. Nu vond ik dat geen probleem en stelden we voor dat we dan maar 1 november de wedstrijd zouden inhalen (dat was de eerst mogelijke optie waarin de zaterdag vrij was).

Nu zegt echter iemand van het bestuur van mijn vereniging dat 1 november niet mag, omdat dat te laat zou zijn aangezien die datums alleen maar bestemd zijn voor wedstrijd die zijn afgelast i.v.m regen.

Betekend dit dus dat wij door de weeks de wedstrijd moeten inhalen (wat echt hels zou zijn i.v.m met alle variërende werktijden/college uren) of dat wij reglementair met 6-0 winnen omdat zij niet kunnen komen? Dat laatste zou wel erg zuur zijn en ik zou er tegenop zien om dat aan die captain te vertellen _O-
  maandag 29 september 2014 @ 12:48:51 #112
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_145015644
als ik de regels goed gelezen heb mag je wedstrijden vanwege dit soort redenen alleen op een eerder tijdstip inhalen/spelen, nooit later.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 29 september 2014 @ 12:50:46 #113
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_145015702
uit het wedstrijdbulletin van de knltb:

quote:
Eerder spelen is altijd toegestaan. Als beide aanvoerders hierover overeenstemming bereiken, is de overeengekomen datum dan de officiële speeldatum geworden, met alle consequenties voor niet-opkomen e.d. die hieruit kunnen voortvloeien. Dit heeft als gevolg, dat als de wedstrijd op de onderling overeengekomen datum niet wordt gespeeld, of moest worden gestaakt wegens weersomstandigheden, deze wedstrijd alsnog uiterlijk moet worden gespeeld op de oorspronkelijke speeldatum volgens het wedstrijdprogramma.
Het Competitiereglement bepaalt dat men wedstrijden niet mag uitstellen wegens verhindering, vakantie, ziekte of blessures van spelers. In dergelijke gevallen dient men voor invallers te zorgen!
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_145022467
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:48 schreef TradeMarkie het volgende:
als ik de regels goed gelezen heb mag je wedstrijden vanwege dit soort redenen alleen op een eerder tijdstip inhalen/spelen, nooit later.
Klopt. Maar met de NAJAARS haalt IEDEREEN later in nu, en de KNLTB kan gewoon in de stront zakken en controleert toch niet. Lekker inhalen dus 1 november. Of gebruik een vrije zondag ofzo ergens.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145026505
We hebben het idd besproken en naar alle waarschijnlijkheid gaan we op 1 november die wedstrijd lekker spelen. De vereniging zelf vind het niet erg om de banen aan ons af te staan. Bedankt !
pi_145026717
Het enige waar je op moet letten in als er andere wedstrijddagen verregenen ofzo. Er is een reden waarom de KNLTB het officieel niet toestaat. Maar goed, het is of dit, of de wedstrijd opgeven. Maar als het niet anders gaat, kan je alsnog opgeven natuurlijk. Of als de KNLTB het ineens door heeft ofzo :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145035613
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 18:25 schreef Norrage het volgende:
Het enige waar je op moet letten in als er andere wedstrijddagen verregenen ofzo. Er is een reden waarom de KNLTB het officieel niet toestaat. Maar goed, het is of dit, of de wedstrijd opgeven. Maar als het niet anders gaat, kan je alsnog opgeven natuurlijk. Of als de KNLTB het ineens door heeft ofzo :')
Ja in principe maakt het voor ons niks uit, als het doorgaat speelt ieder van ons gewoon weer lekker twee wedstrijdjes en als het moet worden opgegeven hebben we gewoon 6-0 gewonnen. Maar we spelen al zo weinig competitie dus dan probeer ik wel gewoon elke wedstrijd door te laten gaan natuurlijk.
  dinsdag 30 september 2014 @ 08:15:32 #118
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_145043306
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 16:05 schreef Norrage het volgende:

[..]

Klopt. Maar met de NAJAARS haalt IEDEREEN later in nu, en de KNLTB kan gewoon in de stront zakken en controleert toch niet. Lekker inhalen dus 1 november. Of gebruik een vrije zondag ofzo ergens.
Van mij mag het hoor :P
En als de KNLTB niet toeziet op de regels is het prima toch, dan kun je iig gewoon de wedstrijd spelen :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_145043357
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:15 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Van mij mag het hoor :P
En als de KNLTB niet toeziet op de regels is het prima toch, dan kun je iig gewoon de wedstrijd spelen :)
Nee uiteraard. Mijn frustratie is gericht naar de captains die zo braaf de regeltjes willen naleven. Heb al menig discussie gehad met tegenstanders die een beetje te serieus zijn. Zelfs eentje die beweerde dat bij een complete opgave, ons team nog steeds moest komen opdagen om ter plekke een handtekening te zetten :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 30 september 2014 @ 08:25:14 #120
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_145043440
mijn captain heeft trouwens wel een mail gestuurd naar de knltb over de speelsterkte van een team in onze poule.
Wij hadden ingeschreven in de 4e klasse, want een teamgemiddelde van 8.
We zijn in de 3e klasse ingedeeld (gemiddelde mag dan max 7 zijn), ik denk omdat we dan bijna alle tegenstanders om de hoek hebben, dus dat is prima. Maar nu zit er 1 team in de poule die de eerste 2 wedstrijden een 4 en een 5 opstellen en daardoor een gemiddelde richting de 6 hebben. Daar is dus geen zak aan, voor hun niet en voor ons niet.
Wij hebben al 2 wedstrijden gehad dat we de tegenstander behoorlijk makkelijk wegspelen, dus laat staan hoe dat gaat als die tegen dat sterkere team moeten spelen.

Ik ben benieuwd of en wat voor reactie de knltb gaat geven. Ze hebben de najaarscompetitie juist zo opgezet omdat het niveau meer gelijk zou moeten zijn toch?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_145043700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:25 schreef TradeMarkie het volgende:
mijn captain heeft trouwens wel een mail gestuurd naar de knltb over de speelsterkte van een team in onze poule.
Wij hadden ingeschreven in de 4e klasse, want een teamgemiddelde van 8.
We zijn in de 3e klasse ingedeeld (gemiddelde mag dan max 7 zijn), ik denk omdat we dan bijna alle tegenstanders om de hoek hebben, dus dat is prima. Maar nu zit er 1 team in de poule die de eerste 2 wedstrijden een 4 en een 5 opstellen en daardoor een gemiddelde richting de 6 hebben. Daar is dus geen zak aan, voor hun niet en voor ons niet.
Wij hebben al 2 wedstrijden gehad dat we de tegenstander behoorlijk makkelijk wegspelen, dus laat staan hoe dat gaat als die tegen dat sterkere team moeten spelen.

Ik ben benieuwd of en wat voor reactie de knltb gaat geven. Ze hebben de najaarscompetitie juist zo opgezet omdat het niveau meer gelijk zou moeten zijn toch?
Dit is een onoverkomelijk probleem. Daar kunnen we de KNLTB niet echt op aanspreken. Bovendien zijn er ook nog heel wat 4e klasses weggevallen geloof ik, door gebrek aan teams/geschikte speelsterktes etc. Dan wordt er wat samengevoegd ja...

Het enige waar je de KNLTB dan weer wel op kan aanspreken, is het achterlijke idee om 50000 verschillende categorieen te bedenken, waardoor ze allemaal dunbezaaid zijn...Tsja...en dan veel poules niet 100% ideaal kunnen indelen; en dan zeggen dat ze daar niks aan hebben kunnen doen....KNLTB :N
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145094710
De KNLTB heeft de dispensatie ook goedgekeurd dus we kunnen gewoon ''legaal'' spelen :)
pi_145094983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:10 schreef Gruisman het volgende:
De KNLTB heeft de dispensatie ook goedgekeurd dus we kunnen gewoon ''legaal'' spelen :)
Welke dispensatie?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_145095268
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

Welke dispensatie?
De partij die op de oorspronkelijke datum niet kon spelen heeft bij de KNLTB aangevraagd of het verschoven mocht worden naar 1 november, en dat mocht.
pi_145142616
I
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

De ene snaar is beter bestand tegen het schuiven dan de andere snaar. Komt ook omdat de ene snaar elastischer is dan de andere. Polyester heeft vrijwel geen rek, en zal over het algemeen beter op zijn plaats blijven zitten dan bijv. een multifilament.
Bespanning is iets heel persoonlijks, sommige mensen maakt het geen drol uit met welke snaar ze tennissen. Andere mensen merken het al wanneer het racket 0,5 kg minder strak bespannen is.
Of je je racket bij Intersport kunt laten bespannen? Het zal niet liggen aan de apparatuur of de snaar. Degene die de snaar erin zet moet wel enigzins affectie hebben met de sport. Ik heb wel eens gezien dat meerdere snaren tegelijkertijd werden aangetrokken om tijd te besparen. Of het uitknippen van de snaren op een verkeerde manier gebeurde (kan het racket scheuren).
Vraag anders naar ervaringen van andere tennissers op je vereniging. Waar hun het racket laten bespannen, en met wat voor bespanning hun tennissen.

Ik bespan zelf mijn rackets. Éénmalige investering van 250 Euro voor een bespanapparaat, en je hebt er de rest van je tennisleven profijt van. Ene keer tennis ik met een snaar van 2 euro per racket, de andere keer met een snaar van 10 euro per racket. Maar je bespaart al snel 10-15 euro per bespanning. Het bespannen zelf valt reuze mee, tis een trucje dat je door moet hebben, om zo altijd op dezelfde manier en snelheid een racket van een nieuwe snaar te voorzien.
Ik heb mijn racket dus laten bespannen. Pacific space power is er in gegaan. 30 euro. Heb er twee keer mee getennist en de snaren staan behoorlijk scheef alweer. Met name de snaren in het midden. Zet ik ze recht, staan ze naar 5 slagen alweer scheef. Voel ze als het ware ook scheef gaan bij het spinnen. Speel met semi-western forehand grip, vooral technisch nog en met wat zachtere ballen inmiddels. Daarnaast zijn de eerste 2/3 verticale snaren aan de zijkant ontzettend beweeglijk, zit wel speling in van 1 cm ongeveer.
Heb vroeger 8 jaar getennist maar daarna 5 jaar gestopt, pak het dus nu weer op. Dat snaren na enkele weken fantiek spelen verschuiven is normaal, maar na twee keer toch niet? Elke snaar heeft inmiddels enkele mm speling.... Ga het racket dan maar terugbrengen denk ik....

[ Bericht 0% gewijzigd door Parelhoofd op 02-10-2014 23:41:04 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')