abonnement Unibet Coolblue
pi_143482233
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:51 schreef Gentianella het volgende:
Waarom hebben ze daar op de VU een hele ruimte voor nodig? :') echt bizar dat een universiteit dat faciliteert. Ik had ook begrepen dat tijdens een promotie op de VU eerst een (christelijk) gebed wordt opgelezen. Daar zou ik persoonlijk echt niet gediend van zijn.
Sorry maar dit slaat dan weer nergens op. Bij christelijke scholen heb je ook een dagopening, gebed of tekst uit de zoutkorrel. Maar behalve dat, als het gaat om promotie dan kies je je universiteit uit op basis van de onderzoeksgroep, de onderzoeksfaciliteiten, de expertise van de universiteit in jouw vakgebied. Je promoveert vaak op een zeer klein specifiek deel van een vakgebied zelfs, dus daar kies je een universiteit op uit. Niet op het feit of er voor je promotie 2 minuten een gebed wordt gedaan. Dat zou echt totaal irrelevant moeten zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:43:13 #52
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_143483534
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Sorry maar dit slaat dan weer nergens op. Bij christelijke scholen heb je ook een dagopening, gebed of tekst uit de zoutkorrel. Maar behalve dat, als het gaat om promotie dan kies je je universiteit uit op basis van de onderzoeksgroep, de onderzoeksfaciliteiten, de expertise van de universiteit in jouw vakgebied. Je promoveert vaak op een zeer klein specifiek deel van een vakgebied zelfs, dus daar kies je een universiteit op uit. Niet op het feit of er voor je promotie 2 minuten een gebed wordt gedaan. Dat zou echt totaal irrelevant moeten zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Ja, op Christelijke scholen word je ook verplicht in de bijbel gedoopt. Ik heb dan ook niet op een Christelijke school gezeten en mijn kinderen later zullen dat ook niet :') . De VU beweert echter vaak dat het wel mee valt met dat protestantse, dat dat alleen hun oorsprong is. Vervolgens heb je dus wel verplicht een gebed bij je promotie. Een universiteit is een plek waar intelligente mensen (fundamenteel) onderzoek doen, waaraan strenge eisen wordt gesteld voor iets voor waar door mag gaan. Een kritische houding is daarbij onontbeerlijk. Ik zie niet in hoe een kritische houding samen gaat met een geloof in een sprookje van 2000 jaar oud. Individuele personen mogen er natuurlijk prima in geloven en er steun uit halen en erdoor geïnspireerd raken of wat dan ook, maar het moet je niet door een wetenschappelijk instituut worden opgedrongen. Een promotie draait om de promovendus, om zijn/haar onderzoek, verricht volgens een kritische wetenschappelijke methode. Ik persoonlijk zou het dus niet waarderen als de universiteit er bij die gelegenheid een of ander sprookje bij zou halen. Religie en wetenschap zouden wat mij betreft gescheiden moeten zijn. Natuurlijk kies je de universiteit en onderzoeksgroep hier niet op uit. Maar ik vind het zeker niet erg dat ik wat dat betreft ook helemaal niets op de vu te zoeken heb ;) Ik studeer zelf overigens aan een van oorsprong katholieke universiteit en daar is geen spoor van een of andere god te bekennen, behalve op de theologie faculteit. Ik snap gewoon niet waarom de VU zich daar dan wel aan vast wil blijven houden, en het zelfs juist uitbreidt door een islamitische gebedsruimte in te richten :S .
pi_143484143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:51 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Wow... Ze kunnen hun naam beter veranderen in "Islamitische universiteit Amsterdam". Een gebedsruimte aanbieden op een universiteit vind ik al vreemd, maar om er een in zijn geheel te wijden aan het Islamitische geloof inclusief een imam(?) voor een vrijdagmiddaggebed, terwijl alle andere geloven worden onder gebracht in een neutrale "rustruimte", vind ik wel heel ver gaan. Een jaar geleden had ik college samen met een Turkse jongen die gewoon zittend op de gang met een koran op schoot wat woorden prevelde. Waarom hebben ze daar op de VU een hele ruimte voor nodig? :') echt bizar dat een universiteit dat faciliteert. Ik had ook begrepen dat tijdens een promotie op de VU eerst een (christelijk) gebed wordt opgelezen. Daar zou ik persoonlijk echt niet gediend van zijn.
Erasmus heeft ook een islamitische gebedsruimte! *O* en daar zitten ook véél meer allochtonen dan op de vu. alleen is uet volgens mij wel zo dat marokkanen net iets vaker voor de vu kiezen maar ook op de EUR heb je een hele grote marokkaanse gemeenschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2014 18:00:30 ]
pi_143486194
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:00 schreef mapima het volgende:

[..]

Erasmus heeft ook een islamitische gebedsruimte! *O* en daar zitten ook véél meer allochtonen dan op de vu. alleen is uet volgens mij wel zo dat marokkanen net iets vaker voor de vu kiezen maar ook op de EUR heb je een hele grote marokkaanse gemeenschap.
Hangt van de opleiding af hè, de EUR ontbeert een faculteit exacte wetenschappen en een faculteit taalwetenschappen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_143486285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:43 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ja, op Christelijke scholen word je ook verplicht in de bijbel gedoopt. Ik heb dan ook niet op een Christelijke school gezeten en mijn kinderen later zullen dat ook niet :') . De VU beweert echter vaak dat het wel mee valt met dat protestantse, dat dat alleen hun oorsprong is. Vervolgens heb je dus wel verplicht een gebed bij je promotie. Een universiteit is een plek waar intelligente mensen (fundamenteel) onderzoek doen, waaraan strenge eisen wordt gesteld voor iets voor waar door mag gaan. Een kritische houding is daarbij onontbeerlijk. Ik zie niet in hoe een kritische houding samen gaat met een geloof in een sprookje van 2000 jaar oud. Individuele personen mogen er natuurlijk prima in geloven en er steun uit halen en erdoor geïnspireerd raken of wat dan ook, maar het moet je niet door een wetenschappelijk instituut worden opgedrongen. Een promotie draait om de promovendus, om zijn/haar onderzoek, verricht volgens een kritische wetenschappelijke methode. Ik persoonlijk zou het dus niet waarderen als de universiteit er bij die gelegenheid een of ander sprookje bij zou halen. Religie en wetenschap zouden wat mij betreft gescheiden moeten zijn. Natuurlijk kies je de universiteit en onderzoeksgroep hier niet op uit. Maar ik vind het zeker niet erg dat ik wat dat betreft ook helemaal niets op de vu te zoeken heb ;) Ik studeer zelf overigens aan een van oorsprong katholieke universiteit en daar is geen spoor van een of andere god te bekennen, behalve op de theologie faculteit. Ik snap gewoon niet waarom de VU zich daar dan wel aan vast wil blijven houden, en het zelfs juist uitbreidt door een islamitische gebedsruimte in te richten :S .
Wat betreft die islamitische gebedsruimte ben ik het met je eens, dat vind ik ook onzin. Verder merk je niets protestants of christelijks aan de VU, niet tijdens de colleges, werkgroepen, computerzalen, practica, docenten, etc. Dus als je het zo bekijkt valt het enorm mee met dat protestantse. Als jij vindt dat de gehele VU een protestants karakter heeft enkel vanwege die 2 minuten tijdens een promotie vind ik dat nogal overdreven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_143489201
Dat je er niets van merkt wil niet zeggen dat het geen effect heeft.
Is ook een van de redenen waarom ik niet bij de Radboud/KUN ben gaan studeren.

Ga niet alle statuten enzo nalezen maar er zullen vast nog wel sporen over zijn. Al is het maar alleen op de faculteit theologie. Er is niet voor niets dat de gereformeerden samen hun eigen theologie-schooltje opgericht hebben.
Sowieso een raar idee om op een onderwijsinstelling te zitten waar theologie gegeven wordt.
pi_143489295
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, dat is een grap. Een bekend vooroordeel over de UvA is dat het een 'feestuniversiteit' is waar je nooit naar college hoeft en makkelijk achtens haalt. Of dat ook echt waar is mag jezelf bedenken. Het is wel zo dat de UvA de meeste studenten aantrekt, waarvan veel meer geinteresseerd zijn in de stad dan in de universiteit. Maar dat staat verder los van het onderwijs.

De studievereniging is 1x per maand gratis bier. Precies wat zo'n clubje moet doen. Erg belangrijk.
ah, daar hebben wij nog eens bandjes gebietst
pi_143494951
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hangt van de opleiding af hè, de EUR ontbeert een faculteit exacte wetenschappen en een faculteit taalwetenschappen.
EUR schijnt officieel de zwartste universiteit van Nederland te zijn. _O- Maar in Rotterdam studeren heel veel Surinamers en Aziaten, op de VU zal je dan waarschijnlijk meer mensen uit bv Marokko zien, die je ook in zeer grote getallen op de EUR hebt. ;)
pi_143496008
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:05 schreef mapima het volgende:

[..]

EUR schijnt officieel de zwartste universiteit van Nederland te zijn. _O- Maar in Rotterdam studeren heel veel Surinamers en Aziaten, op de VU zal je dan waarschijnlijk meer mensen uit bv Marokko zien, die je ook in zeer grote getallen op de EUR hebt. ;)
Zware Surinamers zie ik zo voor me. Maar Aziaten? Bedoel je niet toevallig mensen van Samoa enzo?
pi_143496090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:05 schreef mapima het volgende:

[..]

EUR schijnt officieel de zwartste universiteit van Nederland te zijn. _O- Maar in Rotterdam studeren heel veel Surinamers en Aziaten, op de VU zal je dan waarschijnlijk meer mensen uit bv Marokko zien, die je ook in zeer grote getallen op de EUR hebt. ;)
Ben je daar op bezoek geweest tijdens een stroomstoring? Ik vind t nog hartstikke meevallen.
pi_143497757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:37 schreef m.w. het volgende:

[..]

Ben je daar op bezoek geweest tijdens een stroomstoring? Ik vind t nog hartstikke meevallen.
google maar eens op zwartste universiteit, chinezen op erasmus, erasmus marokko.nl etc

bij dat pre academic programme dit week waren er ook super veel turken, chinezen, armenen, marokkanen, pakistanen en ook wel nederlanders. :o
pi_143499226
wow hij zegt echt 'zwart'. Ik dacht 'zwaarste'. Tja, daar lees je echt overheen, zo smakeloos.

En hij is kleurenblind, dat je 'bruine' mensen 'zwart' noemt, tja dat kan elke tokkie gebeuren. Maar ook aziaten en Marokkanen 'zwart' noemen, tje...
pi_143502751
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:16 schreef Pandarus het volgende:
wow hij zegt echt 'zwart'. Ik dacht 'zwaarste'. Tja, daar lees je echt overheen, zo smakeloos.

En hij is kleurenblind, dat je 'bruine' mensen 'zwart' noemt, tja dat kan elke tokkie gebeuren. Maar ook aziaten en Marokkanen 'zwart' noemen, tje...
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)-zwarter-rsquo.dhtml
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:53:57 #64
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143502861
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 01:16 schreef Pandarus het volgende:
wow hij zegt echt 'zwart'. Ik dacht 'zwaarste'. Tja, daar lees je echt overheen, zo smakeloos.

En hij is kleurenblind, dat je 'bruine' mensen 'zwart' noemt, tja dat kan elke tokkie gebeuren. Maar ook aziaten en Marokkanen 'zwart' noemen, tje...
Meen je dit? Dacht je echt dat een school zwart genoemd werd aan de hand van hoe donker gekleurd de huid is van de studentenpopulatie?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_143505765
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Meen je dit? Dacht je echt dat een school zwart genoemd werd aan de hand van hoe donker gekleurd de huid is van de studentenpopulatie?
Zowel gemeend als sarcastisch niet grappig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandarus op 17-08-2014 13:15:13 ]
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:10:56 #66
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143506389
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:48 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Zowel gemeend als sarcastisch is niet grappig.
Ik ga er dan maar vanuit dat je het echt nog niet wist:

quote:
Met een zwarte school wordt in Nederland een lagere of middelbare school bedoeld, waarvan een groot deel van de leerlingen allochtoon is.

Definitie

Omdat de begrippen witte school en gemengde school ook in omloop zijn lijkt het logisch om te spreken van een zwarte school als meer dan 70% van de leerlingen van niet westerse allochtone afkomst zijn. Omgekeerd is er sprake van een witte school als meer dan 70% van de leerlingen van autochtone afkomst is. In het tussenliggende gebied is er sprake van een gemengde school.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_school

Het heeft dus niet direct te maken met hoe zwart de huidskleur is, maar met het percentage allochtonen dat op een lagere of middelbare school zit. Een allochtoon kan volgens de definitie ook blank zijn, en er zijn dan ook een paar zwarte scholen (met een hoog expat gehalte) die volledig blank zijn ;)

Sinds de VU en de EUR (beide om hun eigen redenen) actief allochtonen zijn gaan werven is de term 'zwarte universiteit' in zwang geraakt. Ondanks dat geen universiteit 70% allochtonen zal gaan halen. Ook de 20% waar de EUR mee schermt kan met een korrel zout genomen worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_143506539
Ah, socioloogje zo te zien.

Als je zo een term alsnog zo durft te gebruiken, tja dan kun je zo een reactie verwachten.
Trouwens citeer je een pagina die je uitleg tegenspreekt.
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:19:19 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143506660
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:14 schreef Pandarus het volgende:
Ah, socioloogje zo te zien.

Als je zo een term alsnog zo durft te gebruiken, tja dan kun je zo een reactie verwachten.
Trouwens citeer je een pagina die je uitleg tegenspreekt.
Doe je best en kom met het citaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:19:59 #69
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143506677
Maar even serieus: heb jij de afgelopen 20 jaar geen kranten gelezen? Het is echt vrij uitzonderlijk dat je dit niet wist.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_143506729
Heb de afgelopen 20 jaar geen Wilders gestemd, sorry.
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:33:52 #71
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_143507050
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:22 schreef Pandarus het volgende:
Heb de afgelopen 20 jaar geen Wilders gestemd, sorry.
Ik denk dat je daar ook de leeftijd niet voor hebt. Maar goed, het is echt geen schande om niet volledig op de hoogte te zijn. Maar af en toe een krant lezen (of als je dat lastig vindt, dan gewoon nu.nl) helpt wel om een beetje bij te blijven.

Edit: mijn PI slaat op het eerste deel, dat van de krant lezen meen ik oprecht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_143507064
En de neus naar rechts.
  zondag 26 april 2015 @ 22:40:17 #73
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_152056165
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:13 schreef Ryon het volgende:
Voordeel van de UvA is wel weer dat je daar gemiddeld een punt hoger haalt dan bij andere universiteiten. Daarnaast hoef je ook nooit naar college toe dus kan je elke dag bier drinken.
Echt?
  zondag 26 april 2015 @ 23:07:26 #74
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_152057270
Ik heb geen zicht op de kwaliteit van de studie an zich, maar mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar Utrecht. Dat lijkt me een leukere stad dan Amsterdam, dat zo groot massaal en toeristisch is.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_152069093
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 23:07 schreef Erno-BE het volgende:
Ik heb geen zicht op de kwaliteit van de studie an zich, maar mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar Utrecht. Dat lijkt me een leukere stad dan Amsterdam, dat zo groot massaal en toeristisch is.
Het laatste bericht is van augustus 2014 :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')