abonnement Unibet Coolblue
pi_142848432


Ruim 5100 mensen hebben een petitie ondertekend waarin ze het vertrek van burgemeester Jozias van Aartsen eisen. Zij vinden dat hij moet opstappen omdat hij niet ingreep tijdens een demonstratie waarbij anti-semitische leuzen werden gescandeerd.

Aanleiding voor de commotie is de demonstratie van vorige week donderdag in de Schilderswijk, waarbij anti-semitische leuzen ('Dood aan de joden') werden geroepen. De politie verrichtte geen aanhoudingen. Burgemeester Van Aartsen, die nu op vakantie in Frankrijk is, liet na afloop weten dat er geen grenzen waren overschreden.

Een groot deel van de Tweede Kamer vond dat er wel degelijke sprake was van grensoverschrijdend gedrag. Onder meer de PVV, VVD, CDA en SGP hebben minister Opstelten van Veiligheid en Justitie om opheldering gevraagd. Michiel Mans zette zijn verontwaardiging om in een online petitie, die moet leiden tot het ontslag van Van Aartsen. Mans is van plan de petitie met alle handtekeningen naar de Tweede Kamer en de gemeente Den Haag te sturen.

Een woordvoerder van de gemeente noemt het 'erg jammer' dat dit gebeurt. 'Tijdens die demonstratie heeft de politie niet ingegrepen, maar het is niet zo dat er niets meer gebeurt. Het Openbaar Ministerie bekijkt aan de hand van camerabeelden of strafbare feiten zijn gepleegd. Als dat het geval is, zullen we niet aarzelen hard in te grijpen. Het beeld ontstaat dat wij wegduiken voor deze problematiek, maar dat is niet zo.'

Volgens de woordvoerder loopt er een dun lijntje tussen verwerpelijke en strafbare uitlatingen. 'De burgemeester heeft zeker zijn gedachten bij bepaalde abjecte uitspraken, maar die hoeven niet per definitie strafbaar te zijn. Het is aan het OM om dat uit te zoeken.'

Koerden
Zaterdagavond was de politie in groten getale aanwezig bij een demonstratie van Koerden, die protesteerden tegen terreurorganisatie ISIS. Ongeveer 70 mannen, vrouwen en kinderen liepen van het partijkantoor van de Koerdische Arbeiders Vereniging aan de Radarstraat naar het Hobbemaplein, waar speeches werden gehouden. Sprekers veroordeelden het geweld van ISIS in Syrië en Irak. 'Vandaag protesteren Koerden in Nederland tegen de doodseskaders van ISIS. Stop de moorden!'

Uit voorzorg begeleidde de politie de betoging van begin- tot eindpunt met drie ME-bussen, een camerawagen, zes agenten te paard, een aantal motoragenten en twee auto's van de hondenbrigade. De demonstratie verliep zonder enige wanklank.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)er-Van-Aartsen.dhtml

Mooi de VVD vraagt ook om opheldering.

:P
pi_142848462
Zullen we anders maar gelijk douaneposten zetten om de "islamitische staat de schilderswijk" ?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:39:48 #3
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_142848501
Je bent #2 vergeten
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_142848533
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:38 schreef Kanjer het volgende:
Zullen we anders maar gelijk douaneposten zetten om de "islamitische staat de schilderswijk" ?
Goed idee. Anders moeten onze kinderen met hoofddoek naar school.
Hier staat niets.
pi_142848560
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:40 schreef Prospos het volgende:

[..]

Goed idee. Anders moeten onze kinderen met hoofddoek naar school.
Tot zover het vertrouwen in Nederland.
pi_142848613
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tot zover het vertrouwen in Nederland.
Inderdaad. Moslims willen niets anders dan ons landje innemen en er dan een islamitische staat van maken. En wij laten het nog toe ook. Multiculti noemen ze dat :')
Hier staat niets.
pi_142848687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:43 schreef Prospos het volgende:

[..]

Inderdaad. Moslims willen niets anders dan ons landje innemen en er dan een islamitische staat van maken.
Klopt. Ze communiceren met de Taliban middels een ouderwetse radio op zolder en bespreken dan snode plannetjes om langzaam in onze samenleving te infiltereren. Met Van Aartsen is het al gelukt.
pi_142848763
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt. Ze communiceren met de Taliban middels een ouderwetse radio op zolder en bespreken dan snode plannetjes om langzaam in onze samenleving te infiltereren. Met Van Aartsen is het al gelukt.
Ik ga dit meteen melden bij de overheid! Dank je.
Hier staat niets.
pi_142848899
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:47 schreef Prospos het volgende:

[..]

Ik ga dit meteen melden bij de overheid! Dank je.
Vraag maar eens na waar Van Aartsen echt op vakantie was, en wat-ie daar precies uitspookte.
pi_142848955
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vraag maar eens na waar Van Aartsen echt op vakantie was, en wat-ie daar precies uitspookte.
Dat is toch allang bekend dat hij een passie heeft voor luchtafweergeschut...
Hier staat niets.
pi_142849012
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:52 schreef Prospos het volgende:

[..]

Dat is toch allang bekend dat hij een passie heeft voor luchtafweergeschut...
Klopt, maar dat maskeert die door naar musea te gaan. Het wordt tijd dat we wakker worden.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:54:13 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142849033
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:43 schreef Prospos het volgende:

[..]

Inderdaad. Moslims willen niets anders dan ons landje innemen en er dan een islamitische staat van maken. En wij laten het nog toe ook. Multiculti noemen ze dat.
QFT
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_142849076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

QFT
Eindelijk nog iemand die het inziet.
pi_142849088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:38 schreef Kanjer het volgende:
Zullen we anders maar gelijk douaneposten zetten om de "islamitische staat de schilderswijk" ?
Hmja, of we houden op met cynisch doen en gooien die lui gewoon in een psychiatrische instelling. Zodra ze geestelijk weer in orde zijn kunnen ze herintegreren.

Iedereen moet maar de religie aanhangen die hem of haar tof lijkt, maar wat daar te zien is, is simpelweg gestoord gedrag. Ik zie geen enkele reden om het niet ook zo te behandelen.
pi_142849228
Sterker nog: als ik zou weten dat ik ooit hossend met een nazivlag in mijn handen heb staan schreeuwen dat alle joden dood moeten, dan zou ik het de Nederlandse geestelijke gezondheidszorg ernstig kwalijk nemen dat ze niet hebben ingegrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2014 15:00:15 ]
pi_142849361
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, of we houden op met cynisch doen en gooien die lui gewoon in een psychiatrische instelling. Zodra ze geestelijk weer in orde zijn kunnen ze herintegreren.

Iedereen moet maar de religie aanhangen die hem of haar tof lijkt, maar wat daar te zien is, is simpelweg gestoord gedrag. Ik zie geen enkele reden om het niet ook zo te behandelen.
Het is niet eens cynisch, zoek er maar eens op op fb.

Ik heb hem al gerapporteerd.
pi_142849438
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:59 schreef Jigzoz het volgende:
Sterker nog: als ik zou weten dat ik ooit hossend met een nazivlag in mijn handen heb staan schreeuwen dat alle joden dood moeten, dan zou ik het de Nederlandse geestelijke gezondheidszorg ernstig kwalijk nemen dat ze niet hebben ingegrepen.
Als autochtoon wordt je opgepakt.
Hier staat niets.
pi_142849509
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Het is niet eens cynisch, zoek er maar eens op op fb.

Ik heb hem al gerapporteerd.
Tering...

Ze hebben trouwens al een nieuwe.
pi_142849551
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:04 schreef Prospos het volgende:

[..]

Als autochtoon wordt je opgepakt.
Verrek, zelfs bij de GGZ en GGD zijn ze al geïnfiltreerd.
pi_142849587
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:59 schreef Jigzoz het volgende:
Sterker nog: als ik zou weten dat ik ooit hossend met een nazivlag in mijn handen heb staan schreeuwen dat alle joden dood moeten, dan zou ik het de Nederlandse geestelijke gezondheidszorg ernstig kwalijk nemen dat ze niet hebben ingegrepen.
Met carnaval blijft het ook altijd angstvallig rustig vanuit die hoek.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:53:15 #21
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_142851092
Kunnen we concluderen dat de rest van de inwoners van Den Haag Van Aartsen niet weg wil hebben?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142851179
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:53 schreef DroogDok het volgende:
Kunnen we concluderen dat de rest van de inwoners van Den Haag Van Aartsen niet weg wil hebben?
Nee.

Dat ze om uiteenlopende redenen nog niet de mogelijkheid hebben gehad de petitie te ondertekenen of er nog niet bekend mee zijn.
pi_142851407
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:55 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee.

Dat ze om uiteenlopende redenen nog niet de mogelijkheid hebben gehad de petitie te ondertekenen of er nog niet bekend mee zijn.
We kunnen zelfs niet helemaal uitsluiten dat er mensen zijn die eerst nadenken over de implicaties voor de vrijheid van meningsuiting. Het is vergezocht, ik weet het, maar helemaal uitsluiten is wat prematuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_142851682
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We kunnen zelfs niet helemaal uitsluiten dat er mensen zijn die eerst nadenken over de implicaties voor de vrijheid van meningsuiting. Het is vergezocht, ik weet het, maar helemaal uitsluiten is wat prematuur.
Vrijheid van meningsuiting heeft een grens, volgens sommigen ligt dat bij de vraag: minder, minder, minder?

Volgens meerderen ligt dat welzeker bij "dood alle joden" ,journalisten bedreigen, hakenkruizen en de hitlergroet.
pi_142851749
Die gasten die aan dit soort demonstraties deelnemen zijn gewoon met z'n allen psychotisch. Net als die idioten van de ISIS.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')