abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 juli 2014 @ 02:44:36 #1
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_142801800
Ik heb zaterdagmiddag rond 4 een andere auto gekocht en overgeschreven op mijn naam.
Alleen ben toen vergeten om naar de verzekering te bellen om hem te laten verzekeren.

Het probleem is nu dat ik dat bonnetje kwijt ben waar de meldcode opstaat dus ik wilde via de website van de RDW de meldcode online opvragen om nu nog even de voicemail van de verzekeringsmaatschappij in te spreken, maar de website geeft een storing aan, dus dat helpt ook niet.

Nu de vragen:

1. Ik wil maandagochtend (over een paar uur dus) gelijk gaan bellen naar de verzekering om te vragen of ze hem kunnen verzekeren.
Maakt dit tijdstip nog verschil dan wanneer ik zaterdagmiddag gelijk heen had gebeld? Want als ik bij de overschijving gelijk had gebeld hadden ze het voicemail bericht ook niet eerder ontvangen dan maandagochtend en hadden ze hem toch niet eerder kunnen verzekeren.

2. Op bepaalde websites lees ik dat wanneer een auto meer dan 2 dagen te laat verzekerd is je een boete van 400eu krijgt. Klopt dit, en krijg ik dus een boete?

[ Bericht 1% gewijzigd door Compoantje op 28-07-2014 03:01:10 ]
  maandag 28 juli 2014 @ 02:54:57 #2
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_142801920
Mag hopen dat ze het over werkdagen hebben voor je.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 28 juli 2014 @ 02:57:31 #3
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_142801945
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 02:54 schreef Klokov het volgende:
Mag hopen dat ze het over werkdagen hebben voor je.
Ja, dat hoop ik ook, maar dan alsnog. Zaterdagmiddag 4u. 2 dagen later is het maandagmiddag 2u.
pi_142802020
Nu al je kentekenbewijs kwijtgeraakt (meldcode)? Mits je je auto niet ook kwijtgeraakt bent, vind je daar de meldcode. Laatste 4 cijfers van het chassisnummer geloof ik.

1: Verzekering had je gewoon (online) af kunnen sluiten. Tot controle spreek je dan van een voorlopige dekking.

2: Het is inderdaad mogelijk dat je een boete krijgt. RDW zegt dagelijks te controleren of er voertuigen zijn zonder verzekering. Ik betwijfel wel of ze dit ook op zondag doen.
  maandag 28 juli 2014 @ 03:13:23 #5
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_142802105
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 03:04 schreef ElPolloLoco het volgende:
Nu al je kentekenbewijs kwijtgeraakt (meldcode)? Mits je je auto niet ook kwijtgeraakt bent, vind je daar de meldcode. Laatste 4 cijfers van het chassisnummer geloof ik.

1: Verzekering had je gewoon (online) af kunnen sluiten. Tot controle spreek je dan van een voorlopige dekking.

2: Het is inderdaad mogelijk dat je een boete krijgt. RDW zegt dagelijks te controleren of er voertuigen zijn zonder verzekering. Ik betwijfel wel of ze dit ook op zondag doen.
Nee, niet m'n kentekenbewijs, het overschrijvingsbonnetje.
Het kentekenbewijs heb ik ook niet aangezien de rdw me dat pasje nog niet opgestuurd heeft.

edit: Maar met oog op die boete bedoel ik meer het feit dat ze mijn voicemail toch niet eerder luisteren dan maandagochtend 9u (op z'n minst)
Dus wat is het verschil als ik zelf maandagochtend heen bel of op een zondag?

Hij is officieel toch pas verzekerd vanaf maandagochtend?

[ Bericht 12% gewijzigd door Compoantje op 28-07-2014 03:18:31 ]
pi_142802188
1. Je hebt er dus onverzekerd mee gereden? Lekker slim.

2. De klantenservice van mijn verzekeringsmaatschappij kun je gewoon op zaterdag bellen. Volgens mij is dat niet uitzonderlijk. Zo niet, had je ook vrijdag al kunnen bellen.

3. Wat moet de verzekeringsmaatschappij met jouw tenaamstellingscode?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 03:23:57 ]
  maandag 28 juli 2014 @ 03:25:29 #7
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_142802229
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 03:21 schreef k_man het volgende:
1. Je hebt er dus onverzekerd mee gereden? Lekker slim.

2. De klantenservice van mijn verzekeringsmaatschappij kun je gewoon op zaterdag bellen. Volgens mij is dat niet uitzonderlijk. Zo niet, had je ook vrijdag al kunnen bellen.

3. Wat moet de verzekeringsmaatschappij met jouw tenaamstellingscode?
1. Ja. En nee, da's niet slim.

2. Die van mij zijn op zaterdag gesloten.

3. Meldcode en kenteken moet ik altijd doorgeven werd me verteld.
pi_142802236
Waarom zou je een voicemail inspreken? Als je online een verzekering afsluit ben je direct voorlopig verzekerd. Na controle hoor je of het definitief is.

Ik neem aan dat je de auto wel hebt? Daar had je de meldcode kunnen vinden onder de motorkap. Laatste vier cijfers van het chassisnummer dus.
pi_142802246
1. Dan verdien je sowieso een boete, Misschien leer je er iets van.
2. Dan had je dus vrijdag kunnen bellen.
3. De meldcode is - zoals al gezegd - de laatste cijfers van je chassisnummer, dus daar heb je dat bonnetje helemaal niet voor nodig.
  maandag 28 juli 2014 @ 03:47:56 #10
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_142802342
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 03:27 schreef k_man het volgende:
1. Dan verdien je sowieso een boete, Misschien leer je er iets van.
2. Dan had je dus vrijdag kunnen bellen.
3. De meldcode is - zoals al gezegd - de laatste cijfers van je chassisnummer, dus daar heb je dat bonnetje helemaal niet voor nodig.
1. Heeft niks met leren te maken, dit is me nog nooit eerder overkomen met auto's.

2. Toen wist ik de meldcode nog niet.

3. Ja maargoed, heeft het zin dat ik nu nog bel?
pi_142802688
Meldcode staat toch op je overschrijvingsbewijs, dus kenteken deel II of III
pi_142802760
Volgens mij zijn de laatste 4cijfers van je framenummer de meldcode.
pi_142802769
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 06:55 schreef babipangang het volgende:
Meldcode staat toch op je overschrijvingsbewijs, dus kenteken deel II of III
Niet meer. Tenzij hij ook de oude papieren versies nog heeft gekregen staat die niet meer op het kentekenbewijs. Op het pasje in elk geval niet.

Ons werd op het hart gedrukt zeker het bonnetje van het overschrijven niet kwijt te raken ivm die code.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  maandag 28 juli 2014 @ 07:25:43 #14
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_142802791
Gewoon om 9 uur even bellen met je verzekeraar en dit uitleggen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_142803081
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 03:47 schreef Compoantje het volgende:
3. Ja maargoed, heeft het zin dat ik nu nog bel?
Heeft je verzekeringsmaatschappij geen website dat je het gewoon online kan afsluiten?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 28 juli 2014 @ 08:34:31 #16
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_142803243
Ik bel straks gelijk heen ja :)

Ik heb ondertussen ook nog even gekeken op de website van de RDW en die geeft aan dat ie nog verzekerd is.

pi_142803386
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 07:21 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Niet meer. Tenzij hij ook de oude papieren versies nog heeft gekregen staat die niet meer op het kentekenbewijs. Op het pasje in elk geval niet.

Ons werd op het hart gedrukt zeker het bonnetje van het overschrijven niet kwijt te raken ivm die code.
De meldcode staat gewoon op mn pasje hoor..... Vrij duidelijk zelfs
Ik denk dat er verschillende dingen hier door elkaar worden gehaald....
Je hebt dus de meldcode die je voor verschillende dingen kan gebruiken (verzekering(?), milieusticker enz.)
En je hebt dus de tenaamstellingscode die je gebruikt om de auto op iemand anders zn naam te zetten.
@TS: waarom heb je een meldcode nodig??? Toen ik mn auto kocht kreeg ik van de garage mn kenteken en alleen daarmee al kon ik hem verzekeren. Hij was dus verzekerd op het moment dat ik het ophaalde.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_142803442
Zonder meldcode kun je niet verzekeren, dus ik vrees dat je nu een kletsverhaal ophangt.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_142803654
quote:
Ons werd op het hart gedrukt zeker het bonnetje van het overschrijven niet kwijt te raken ivm die code.
Die code is volgens mij voor het overschrijven op een andere naam, als je hem weer verkoopt.
pi_142805387
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 03:47 schreef Compoantje het volgende:
2. Toen wist ik de meldcode nog niet.
Die had de verkoper je natuurlijk ook zo kunnen vertellen. Maar ja, bellen is kennelijk heel erg lastig. :P
pi_142805413
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 07:21 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Niet meer. Tenzij hij ook de oude papieren versies nog heeft gekregen staat die niet meer op het kentekenbewijs. Op het pasje in elk geval niet.

Ons werd op het hart gedrukt zeker het bonnetje van het overschrijven niet kwijt te raken ivm die code.
De meldcode en de tenaamstellingscode zijn twee verschillende dingen. :)
  maandag 28 juli 2014 @ 13:00:09 #22
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_142809398
Een voordeel voor TS.
Een auto is altijd een paar dagen verzekerd na verkoop.
De 'oude' verzekering loopt namelijk door om te zorgen dat de nieuwe eigenaar verzekerd rijdt en een verzekering kan afsluiten.
Maar haast is nu zeker geboden.

De meeste verzekeraars kan je trouwens 24/7 bellen om een auto voorlopig aan te melden. En dat had je zelfs ook op voorhand al kunnen doen.
  maandag 28 juli 2014 @ 16:34:26 #23
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_142817172
En bij mij verzekeraar is het zo dat wanneer ik z'n voicemail in spreek met het kenteken en meldcode dat ie vanaf dan verzekerd is.

Maargoed, als ze op dat moment niet op kantoor zijn kunnen ze hem ook niet verzekeren. Niet eerder dus dan maandagochtend 9u.
Dus mijn vraag nogmaals: wat is dan het verschil wanneer ik maandag om 9u pas bel?

In ieder geval, ik heb hem vanmorgen aan de telefoon gehad en zo dat het geen probleem was dat ie hem nu pas verzekerd heeft.
En alles is nu dus geregeld. :)
pi_142818430
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 08:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Zonder meldcode kun je niet verzekeren, dus ik vrees dat je nu een kletsverhaal ophangt.
Mijn excuses!
Inderdaad een rectificatie: in de mail stond ook de meldcode!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_142842223
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 16:34 schreef Compoantje het volgende:
Maargoed, als ze op dat moment niet op kantoor zijn kunnen ze hem ook niet verzekeren. Niet eerder dus dan maandagochtend 9u.Dus mijn vraag nogmaals: wat is dan het verschil wanneer ik maandag om 9u pas bel?
Ik denk dat het verschil is dat je niet een voertuig kunt verzekeren nadat je schade hebt gereden. Oftwel: Als je hem via de voicemail of mail op zaterdag aanmeldt en je rijdt schade op zondag, dan zijn de gegevens tijdens die aanrijding nog niet verwerkt maar kan je wel aanspraak maken op die verzekering.
Nu heb je geen schade gereden dus doet de verzekering niet moeilijk. Had je wel schade gereden dan had de verzekering tegen je gezegd; Jammer maar je was niet verzekerd.

Bijzonder ook dat je je alleen druk maakt over een boete.. Wat als je een kind dood had gereden? Dan was je wel meer kwijt geweest dan die ¤400.-.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')