abonnement Unibet Coolblue
pi_142711711
Laatste updates

• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers.
• Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven.
Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden.
Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html





Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.


De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:







Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident


Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142711725
live debat op NL1.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142711735
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:18 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Denk het niet maar ja; Als je 2 weken geleden had gezegd dat er wel eens een Boeing uit de lucht kon worden geschoten had je het ook niet geloofd....
Als je daar onbewapend aankomt dan gaan die Russen gewoon de baas over je spelen. Lijkt mij dat ze dat niet gaan toestaan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 10:30:41 #4
163650 Greys
pi_142711741


obk twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 10:21:03 'Vergeef ons, Nederland' kopt de Russische @novaya_gazeta http://t.co/p6ocXMNtQT reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:31:02 #5
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142711747
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:30 schreef Collide het volgende:

[..]

Als je daar onbewapend aankomt dan gaan die Russen gewoon de baas over je spelen. Lijkt mij dat ze dat niet gaan toestaan.
2de Srebrenica in aantocht...
pi_142711781
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:31 schreef penny-wise het volgende:

[..]

2de Srebrenica in aantocht...
Wie zijn de 3000 vermoorde jongens en mannen dan in je vergelijking?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:34:23 #7
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142711822
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:32 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Wie zijn de 3000 vermoorde jongens en mannen dan in je vergelijking?
Het overlopen van de Nederlanders had ik het over....... :')
pi_142711830
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:31 schreef penny-wise het volgende:

[..]

2de Srebrenica in aantocht...
Dacht ik ook direct aan, maar belangrijk verschil is wel dat ze er niet op uit zijn om de oorlogssituatie te veranderen, slechts veiligheid te geven aan de onderzoeksteams. Ik denk dat de onruststokers wel begrijpen dat ze wel een probleem hebben als dit escaleert. Zeker na dit voorafgaande 'foutje'
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_142711837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:34 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Dacht ik ook direct aan, maar belangrijk verschil is wel dat ze er niet op uit zijn om de oorlogssituatie te veranderen, slechts veiligheid te geven aan de onderzoeksteams. Ik denk dat de onruststokers wel begrijpen dat ze wel een probleem hebben als dit escaleert. Zeker na dit voorafgaande 'foutje'
Ze komen daar niet voor veiligheid, maar om zelf te onderzoeken.
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 10:36:18 #10
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142711870
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:32 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Wie zijn de 3000 vermoorde jongens en mannen dan in je vergelijking?
Volgens mij gaat meer om de strekking dat ze totaal overlopen werden en dat ze enkel "schijnbescherming" boden.

Dat is namelijk ook precies de gedachten die ik gisteren na het lezen van de ongewapende marechaussee dacht. Zeker omdat er berichtgeving was van de NL afvaardiging dat het prio was dat de rampplek "beveiligd" moest zijn...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142711896
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:34 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Het overlopen van de Nederlanders had ik het over....... :')
De vergelijking is daarom slecht; je laat het belangrijkste element uit de Srebrenica ramp weg :D ;(
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142711907
GL heeft weer een nieuwe stofdoos gevonden om het woord te doen, zie ik.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:38:28 #13
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142711911
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:37 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

De vergelijking is daarom slecht; je laat het belangrijkste element uit de Srebrenica ramp weg :D ;(
Kon het ook over Rwanda hebben, maar dat waren Belgen...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:40:08 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_142711943
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_142711951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:38 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Kon het ook over Rwanda hebben, maar dat waren Belgen...
En was je vergelijking nog slechter geweest omdat de genocide nog massaler was ;(
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142711966
Kees. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:41:32 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142711977
quote:
televaag natuurlijk maar anders mag die burgermeester zich gewoon uit de publieke sector onttrekken zeg...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 juli 2014 @ 10:41:44 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142711983
politiek, een boel geblaat over gedane zaken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_142711984
Kees heeft een tijdje op een costa gelegen, zo te zien.
pi_142711998
quote:
Jammer. Toch een veilig gevoel dat pappa in een dronken bui geen heel gekke dingen uit zou kunnen halen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:42:52 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142712000
ik denk trouwens wel dat de boel kan ontploffen als er 1 onderzoeker wordt aangevallen en denk dus dat dat tweede lijntje allang aanwezig is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142712001
Van der Staaij zegt mooie woorden.
pi_142712004
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:41 schreef Re het volgende:

[..]

televaag natuurlijk maar anders mag die burgermeester zich gewoon uit de publieke sector onttrekken zeg...
Mag toch hopen dat hij wel een belletje van Rutte of MinBiZa heeft gehad om hem even uit te leggen dat je dat soort geintjes niet kan maken, zeker niet als burgemeester van de stad waar de resten heengaan...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:43:19 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142712014
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:37 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

De vergelijking is daarom slecht; je laat het belangrijkste element uit de Srebrenica ramp weg :D ;(
Wat me daar wel op viel dat de hoogste bevelhebber van het Nederlandse leger ter plaatste de hand schud van een moordenaar dat vond ik een opvallend moment. Dan was er wel sprake van een deal de moslims of ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 10:43:47 #25
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142712025
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:38 schreef clumsy_clown het volgende:
GL heeft weer een nieuwe stofdoos gevonden om het woord te doen, zie ik.
Eerlijk gezegd vind ik het nu oeverloos gezever wat niet getuigd van doorpakken. Nationale dag van Rouw hebben we gehad en iedereen van het kabinet is er mee eens dat Rutte en Timmermans het goed hebben aangepakt tot nu. Maar komop zeggen hoe lang moet er nog getreuzeld worden om zo snel weg te komen met al die lijken en uit dat conflictgebied.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')