abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 07:03:56 #101
388664 crew  Dotteke
pi_142234104
Dag 194
De zwarte koe ligt rustig in haar stal, wel zie ik af en toe dat ze zich strekt, ook haar achterpoten. Het lijkt wel of haar buik dan ook iets bollig wordt. Blijft een paar tellen zo liggen en trekt dan haar poten weer in.
Het is voor 7 uur als Isa opstaat.
Bij de stal aangekomen gaat ze eerst naar de kippen, daarna loopt ze naar de zwarte en vraagt hoe het met haar gaat. Ze pakt de vliegenspray en spuit iets op de koe. Tegen de wit zwarte zegt ze dat die in de oorlogshouding staat. Als ze die aan de melkmachine heeft gezet gaat ze eieren rapen.


Foto Hunter
Na het melken maakt Isa Gio wakker en geeft hem de laptop, zelf duikt ze weer in bed.

Foto PB

[ Bericht 12% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 07:27:46 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 09:27:41 #102
388664 crew  Dotteke
pi_142234594
Aangezien de bewoners nog in diepe rust zijn heb ik een filmpje van gisteren terug gekeken en er een verslag van gemaakt.

Billy wil haar matras verplaatsen, maar daar gaat eerst een gesprek nog aan vooraf, gaat ze het doen of blijft ze toch bij Ruud liggen.
Billy vraagt aan Ruud hoe het zit over de brief die ze aan de moeder van Ruud hebben geschreven over euhhhhhhdat ‘ dat ene’.
“O nee niks”, zegt Ruud.
“Dat wilde ik even weten ik wil even met je praten want ik voel me niet goed Ruud”.
“Nee nee?”, vraagt Ruud verbaasd.

“*IK heb je echt heel hard nodig of niet. Of ik ga weer roken. Het is één van de twee. Ik ga het niet redden Ruud”
Als Ruud lachend vraagt wat dit nu weer voor onzin in is kapt Billy zijn zin af en zegt, ‘Gaan we het hebben hoe je iets vindt, of ga je nu een oordeel vellen, of ga je me helpen even serieus”. Ruud gaat niet oordelen zegt hij, maar hij vindt de optie die Bil geeft nergens op slaan. Billy vraagt wat hij bedoeld, Ruud geeft aan dat hij de optie ik heb je nodig of ik ga weer roken raar vindt.
“Ik vlieg tegen de muur, ik voel me waardeloos. Het enige wat ik nu zou willen is roken”.

Billy zegt tegen Ruud dat hij moet beseffen hoe moeilijk het is. En als Ruud dat blijft bagatelliseren van sorry je hebt pech, dan heb ik er niets aan. Als Ruud zegt dat Billy hem niet helemaal begrijpt vraagt ze of hij het haar wil uitleggen.
Als Ruud aangeeft dat hij het alleen over de actie, maar daar wil Bil niets over horen, Ruud geeft aan dat hij dan ook niets kan uitleggen.

Hij krijgt amper de kans om iets te zeggen, Billy valt hem steeds in de reden.
Ze voelt zich gefrustreerd, ze is boos. Ze weet niet wat ze moet doen. “Zeg jij het maar, jij weet toch zo goed hoe ik het moet doen”. “In ieder geval niet je matras verplaatsen”, zegt Ruud.
Bil geeft aan dat ze geen zin heeft naast iemand te liggen die haar het gevoel geeft het niet goed te doen.

Ruud zegt dat hij best wel kritiek op haar mag geven als hij vindt dat zij iets niet goed doet.
Bil geeft aan dat het haar demotiveert. “Moet ik het dan beamen?”, vraagt Ruud.

“Nee”, antwoord Billy, “maar ik geef je nu aan dat het demotiveert. Ik zeg niet dat je het moet beamen. Ik zeg dat niet werkt voor mij”. En zo gaan ze nog wel een tijdje door. Ruud blijft zeggen dat het hem alleen om de actie gaat. Maar daar wil Bil het niet meer over hebben. Ruud zegt dat hij niet snapt dat ze een probleem met hem heeft, Billy zegt dat ze geen problemen met hem heeft maar dat ze ergens anders een probleem mee heeft. “Als jij geen probleem met mij hebt dan ga je je matras toch niet verplaatsen”, vraag Ruud. “Daar hebben we het nu niet over”, zegt Billy.
Ruud probeert een link te leggen, maar dat lukt hem niet.
Het heeft ook niets met elkaar te maken. Maar ze vindt het goed om een keer alleen te slapen.
Ruud snapt er helemaal niets meer van en eigenlijk Billy zelf ook niet.

Ze geeft wederom aan dat ze tegen de muur aanvliegt en ……………., ze trilt en wil maar een ding, een sigaret.
En daar heeft ze geen zin in, helemaal niet daar waar ze nu zit.
Als Ruud aangeeft dat ze dan maar beter kunnen gaan slapen zegt ze er gelijk boven op dat ze er dan morgen weer mee zit.
Ze wil iets met haar gedrag van nu doen, ze weet alleen niet wat.
Ruud geeft aan dat hij haar heel graag wil helpen maar niet weet hoe hij dat zou moeten doen.
“Misschien ben jij wel niet degene die mij kan helpen, misschien moet ik het ergens anders zoeken”, zegt ze.
Volgens Ruud heeft dit nu allemaal geen zin. Bil geeft aan dat ze een brief aan haar moeder gaat schrijven. Ze denkt er over een nicotine pleister te pakken, misschien dat dat dan wel helpt.
Ruud vraagt haar waarom het in maand 1 wel ging.
“Omdat het dan niet voorhanden is, dan is het een ander verhaal”, volgens Billy.
“Als je wil stoppen moet je hier doorheen schat”. Billy geeft aan dat ze dat weet.
Alleen weet ze niet of ze dat daar aankan. Ze vindt het allemaal nogal wat. Ruud wil iedere keer wat zeggen maar hij krijgt geen kans zijn kant van het verhaal te doen.

Billy geeft aan dat ze op het punt van naar huis gaan staat. “ Het gaat er om hoe ik me nu voel, ik weet niet wat beter is. Ik sta echt serieus op het punt om naar huis te gaan”. Wederom geeft ze aan dat Ruud geen idee heeft wat er in haar hoofd omgaat, ze voelt gewoon een kortsluiting.
Waardoor het komt weten ze allebei, maar ze trekt het niet en gaat het niet redden. Ze wil zich niet zo voelen daar.
Ruud denkt dat ze de schuld aan het roken geeft, en Billy geeft dat ook toe.
“Je gooit het daarop, wat helemaal niet zo is”. Ruud denkt dat niet roken het probleem is, Billy denkt van wel. Als Ruud zegt dat hij denkt dat Bil ff in de knoop zit moet ze lachen. “Dat komt door het roken, ik voel me hartstikke goed”.
Ruud geeft nog een keer aan als Bil zich zo voelt zoals ze zich nu voelt altijd wil roken.

Wederom geeft ze aan dat ze weet dat dit komt door het niet roken en dat ze zich gefrustreerd voelt.
Als roken het probleem is zegt Ruud dan moet je daar doorheen en dan gaan we nu lekker slapen.
“Als dit alleen het probleem is is er niets aan de hand”. Maar Billy geeft aan dat ze niet kan slapen als ze zich zo voelt.
Ze wil niet eten en niet drinken, maar ze wil wel een knuffel.

Want het is fucking moeilijk en ze heeft spijt dat ze het gezegd heeft. “Ik ga het niet redden hier, misschien voel ik me daar wel tot over”. “Tuurlijk niet”, zegt Ruud, Billy zegt van wel, Ruud zegt van niet. Ze voelt zich kut.
“Ik ga het niet redden Ruud”, zegt ze snikkend. “Ik heb het al opgegeven, de wilskracht van een slak heb ik”.
En zo gaat het nog wel een tijdje door, ze trekt het niet, ze wil zich niet zo voelen, huilen etc etc etc.
Ruud zegt geef het 5 dagen, maar ze kan het niet voelt het aan alles en gaat het niet proberen. Ondertussen snikt ze het uit.
“Wat een kutzooi echt”.

Ondertussen gaat Ruud haar matras weer ophalen en als hij terug komt zegt Bil wederom dat ze het niet gaat reden.
“Tuurlijk wel”, zegt hij. Ze geeft aan dat ze zo grote bek moeten hebben want ze trekt het niet. “Ik had naar Aike moeten luisteren in het begin. Geen dingen zeggen die je niet kan want je zet je zelf alleen maar voor lul”. Fucking hier stoppen met roken, hoe heb ik het in mijn hoofd kunnen halen, dat ik het überhaupt kan.
“Kijk nu naar wat een sigaret met je doet”, zegt Ruud. “Ja dat weet ik wel, denk je dat het tof is om dat op televisie te doen”?
Niet hier, niet waar iedere me lastig kan vallen waar ik alleen maar geïrriteerd van raak. Utopia is volgens Bil niet de beste plek om te stoppen met roken.
Ruud wil slapen maar Bil geeft aan dat ze zo niet kan slapen.

Ze het allemaal op haar eigen manier doen, op haar eigen tempo, maar niet daar waar iedereen haar kan zien. Mensen een oordeel over haar krijgen. Niet met ik weer niet hoeveel 100duizend mensen die op haar vingers kijken. Niet met mensen die een mening over haar kunnen vormen. “Het is gewoon een vet foute keuze, ik ga het gewoon niet halen klaar. Ik had gewoon niet zo grote bek moeten hebben”. Een pleister nu pakken is ook geen optie, dat gaat ze niet vlak voor het slapen doen. “Dit is veel te kwetsbaar, dit is niet oke. Ik voel me hier gewoon kut bij. Ik vind het nog erger dan afgaan over andere dingen. Het voelt gewoon super dom. Fucking sigaret hebben we het over, moet je kijken hoe ik er bij zit man. Leuk met al die kijkers. Ik trek het niet, klaar. Het is het me niet waard, het is het me echt niet waard”, snikt ze. Het blijft zich maar herhalen en ze blijft snikken.
Onder tussen streelt Ruud haar haren en probeert haar te troosten. Ze geeft Ruud aan dat ze er van alles veranderd in haar lichaam, ze heeft 14 jaar gerookt, ze raakt fucking gefrustreerd. Het is haar gewoon te veel daar en dat trekt ze niet. “Iedereen die mee kijkt, er ligt zo druk op me. Ik kan er niet mee omgaan. Dit is niks voor mij. Ik had mezelf veel meer ruimte moeten geven”.
Ruud vindt het niet vreemd dat ze het gezegd heeft, ze zat nog een beetje in de sfeer van de loop van hoop.
Billy geeft aan dat ze het heel graag wil doorzetten maar niet ten koste van haar verblijf daar.
Als ze zich zo blijft voelen de komende dagen dan gaat ze het op haar eigen manier doen.
“Dan heb je het in ieder geval geprobeerd”, zegt Ruud. “Wat ben ik toch een fucking slappeling ook”, snikt Bil.
Als Ruud zegt dat ze dat niet is, geeft Billy aan dat ze dat wel is en dat ze dat dondersgoed snapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 10:02:37 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 09:41:18 #103
388664 crew  Dotteke
pi_142234670
Voor de camping gasten is er weinig te beleven op het Utopia terrein. Ze staan met hun tent op de stenen, omdat boer Sjon het afgeraden heeft om ze op het weiland te laten kamperen ivm de zwarte koe.

Ze mogen niet over het terrein lopen, ze mogen niet naar de koeien, ook niet naar binnen en een sigaret roken is al helemaal uit den boze. Ontbijtje krijgen ze niet ivm de kakkerlakken die er zitten. Drinken mag wel, maar er is nog geen bak koffie voor ze gezet.
De bewoners slapen allemaal nog.
Tegen 9.30 uur worden de marktkramen opgehaald, een van de camping gasten doet het hek open. De bewoners slapen nog en de mannen willen eigenlijk wel geld hebben.
Volgens een van de mannen liggen de bewoners nog in coma.
Foto Urb

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 09:46:58 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 09:52:10 #104
388664 crew  Dotteke
pi_142234740
De camping gasten zijn hun tent al aan het afbreken, en nog geen bewoner te zien. Het is 9.50 uur

Foto Hunter
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 10:02:06 #105
388664 crew  Dotteke
pi_142234824
"Was ik maar rijk en niet zo knap, dan hoefde ik niet zo hard te werken', zegt een van de mannen die de kramen aan het afbreken zijn. Ze vragen zich af of de bewoners wakker worden voor ze klaar zijn.
"Denk je dat ze wakker worden als we klaar zijn. Goh dat is makkelijk, hoeven we niet te helpen", zegt een van de mannen die de kramen afbreken.

De mannen weten niet wat ze moeten doen, ze vinden dit irritant.
De vorige keer was er wel iemand wakker. De man weet niet wat hij moet doen. "Ik moet geld hebben".

"Ongelooflijk dat iemand zo lang kan blijven slapen".
Op de andere stream is te zien dat Corlinda opstaat, en koffie gaat zetten.
"Ze zijn blij met ons bij Talpa, anders gebeurt er helemaal niks", zegt een van de mannen.
Zo komt John de Mol in de rode cijfers.

"Schiet ff tegen die deur, dan worden ze tenminste wakker".
In de loods komen ze langzaam teot leven, ook Sonny is op.

Een man pakt twee legen ballonnen met een touwtje en zegt lachend, "Een stringetje van Billy".
Gio is wakker en gaat naar buiten, de camping gasten zitten op bij de loods op een bankje.
Hij zegt dat ze op het verkeerde moment zijn gekomen, iedereen is naar de tyfus.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 10:09:03 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 10:20:10 #106
388664 crew  Dotteke
pi_142234973
"Valt niet mee he", vraagt een van de mannen aan Gio die er gapend aan komt lopen.
"Kijk uit, die vrouw heeft heel slecht geslapen door jullie zegt ze net. Komt nooit meer!"

Gio vraagt om de factuur, het is 847 euro, dit is van 2 keer, ze krijgen een korting van 150 euro, maar waar dat voor is begreep ik niet. Marije vraagt aan de jongens of ze nog even binnen willen kijken, ze slapen nog wel allemaal zegt ze, "Nou, we willen naar huis eigenlijk, zegt een van de gasten
Ze mogen even mee naar binnen om te betalen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 10:27:17 #107
388664 crew  Dotteke
pi_142235048
Als Marije zo rond 10.15 naar de andere camping gasten loopt en vraagt, "hebben jullie goed geslapen, kan ik ergens mee helpen, willen jullie koffie of thee?" barst de vrouw in tranen uit.

Ze heeft zo slecht geslapen, de jongen gasten zijn tot laat door gegaan, een ander lag te snurken.
"Ja, het valt niet mee he. Welkom in Utopia", zegt Marije.
Foto Boca_Raton
Het valt de vrouw tegen dat de bewoners helemaal niet gekomen zijn. Normaal zie je dat ze ze de gasten allemaal komen verwelkomen, maar nu zag ze niemand. De mevr wilde ook mee helpen op de akker en had idëeen voor de akkerdemie, maar ze heeft Nico niet gezien. Dan volgt een SL

[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 10:37:59 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 10:38:51 #108
388664 crew  Dotteke
pi_142235173
Als Marije een kopje koffie voor de verdrietige dame gaat pakken staat Corlinda in de keuken.
Ze fluistert "die vrouw is niet blij"
"Nee waarmee?" vraagt Colinda
"Met alles niet, valt haar vies tegen. En de jongens waren laat natuurlijk".
Marije gaat nog even naar de jongens en vraagt of ze de mevr bedankt heeft voor het luchtbed.
De jongens geven aan dat ze dat gedaan hebben,
Marije zegt dat mevr het niet leuk vond dat de jongens zo laat nog op waren.
Marije neemt afscheid van de jongens en als ze vraagt of ze het naar de zin gehad hebben zegt er een, "Ja wij wel, echt jammer dat ik niet op de akker gewerkt heb, doe de groeten maar aan mevrouw!"
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_142235862
11:15
Billy ligt nog op bed. Ruud gaat een tosti voor haar maken. Billy doet haar ogen weer dicht.

Ron en Tim staan in de bed & breakfast. Tim vraagt hoe het is. Ron zegt dat hij bouwvakvakantie heeft. Ron wil zorgen dat iedereen vanavond weer normaal douchen kan.

Charlotte, Isabella, Vanessa, Colinda en Laura zitten aan het terras te ontbijten. Ze hebben een verhitte discussie. Vanessa zegt dat iemand met wie ze al 20 jaar bevriend is vroeg of ze nog wel zichzelf is. Charlotte zegt dat ze wel zichzelf is gebleven.
Ron zit nog wel in de leerschool zegt Vanessa. Isabella is het er mee eens. Colinda zegt dat hij er geen zin meer in heeft. Colinda vertelt dat Ron de as van zijn broer hier nog wil uitstrooien. Ron heeft dat ook eens tegen Laura gezegd. Charlotte vraagt zich af waarom hij dat zou willen als hij zo'n hekel heeft aan hier.
Isabella vraagt zich af of as uitstrooien zomaar mag. Colinda zegt dat het tegenwoordig uitgestrooid mag worden in bepaalde districten.

[ Bericht 5% gewijzigd door PKM op 13-07-2014 11:34:46 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_142236265
11:30
Colinda vraagt of Marije nou haar beschuit smeert en dan wegloopt.
Vanessa houdt er niet van als mensen zomaar wat doen. Daar kan ze niet tegen.
Isabella heeft Giorgio gevraagd waarom hij nog doet wat hij doet. Ze vindt dat hij lol moet gaan trappen. Er zijn zat andere mensen die de financiën willen regelen zegt ze.
Colinda zegt dat ze de financiën best zou willen doen maar er zit een stel randdebielen hier.
Isabella heeft tegen Aike gezegd dat ze net zo gaan eindigen als hoe ze begonnen zijn.

Vanessa moppert dat wat Ron doet niet mag, hij manipuleert om weg te kunnen, net als Peter deed. Charlotte zegt dat het mooi zou zijn als hij niet weggestuurd word. Vanessa denkt er over haar gepakte kist naast die van Ron te zetten.

Ron loopt richting werkschuur en Ivan er achteraan. Ron pakt iets maar die is te kort mompelt hij. Dan heeft hij een langere plank hout vast. Hij zegt dat Ivan hem kan schuren en schilderen. Dan gaat hij nog wat dingetjes pakken. Hij pakt wat latjes, ze moeten langer dan 92 centimeter zijn zegt Ivan. Ivan meet ze op, Ron zegt dat ze lang genoeg zijn. Na het schilderen moet het hout een dag drogen binnen. Als Ivan het in de zon legt is het vandaag nog wel droog, denkt Ron.

Er zijn meer bewoners aangeschoven bij het ontbijt, ook de campinggast met zijn zoontje zitten er bij.
De jongens op de camping zijn al weg zegt Marije. De dame van de campinggasten zit nog met Nicoline te praten. De jongens waren zonder matjes en dekens gekomen, het paste niet meer in de auto. Zo zijn jongens, volgens Vanessa.

Aike zit tegen de loods aan met de tablet, Ron loopt met een latje richting werkschuur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 12:23:51 #111
388664 crew  Dotteke
pi_142237066
Het roddelen over Ron gaat onverstoorbaar verder.
Billy en Ruud zitten op de bank, als Ron voorbij loopt zegt Billy
"Als ik naar die man kijk, dan word ik al ahhh", zegt Billy
"Hij trekt alle energie uit je", zegt Aike
Rienk doet er ook nog een schepje boven op: "Hij is een vampier".
Foto Mirjam 1952
Ron zit met Joey op de bank en denkt echt dat hij degene is die morgen naar huis gaat.
Hij denkt dat hij allemaal nieuwe kleding aan zal moeten schaffen omdat hij zo is afgevallen.
Hij zegt tegen Joey dat ze de kleding van de musical kunnen gaan verkopen, al krijg je er maar de helft voor. Joey komt met het idee om clubs aan te schrijven die ook een opvoering willen doen. Hij vindt het een strak plan en gaat ze straks aanschrijven. "Lekker een rondje lopen", zegt Ron en staat op en loopt toch nog even naar Ivan om te zeggen dat hij nog een mooi hoekprofiel heeft.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 12:36:26 #112
388664 crew  Dotteke
pi_142237352
Vanessa geeft zich weer een sloof geeft ze aan bij Ivan en Rienk.
"Ik ben alleen maar aan het ruimen", moppert ze verder.
Ze kan het niet meer verwerken ze snapt er niets van.
"Trek die koelkast eens open 500 x zeggen we dek alles af maar nee hoor. Ze hebben geen respect voor mij. Ik ben het gewoon zo fucking zet. En ik baal nog meer van mensen die zeggen het op te ruimen en het doen". Ze wijst op de volle asbak. "Ik rook al een week niet he, maar niemand die op het idee komt om die asbak even leeg te gooien".

Vanessa, wil een gesprek met de psycoloog aanvragen als ze blijft, ze kan het niet meer aan en heeft moeite met het bedringen van haar tranen.
Volgens Colinda doen ze het nog bewust ook.
Ivan zegt dat Vanessa het even een puinhoop moet laten worden, maar ze kan dat niet .Gewoon volhouden dan lopen ze tegen hun eigen poep, zegt ivan
Hou een paar dingen voor je aan de kant en als je het nodig hebt pak je het.
Als je het blijft opruimen dan blijft het zo.

'Als ik het zou moeten regelen, dan pak ik stoffer en blik en pleur het zo in hun nest", zegt Colinda
"Dan gooien ze het zo weer op de vloer", zegt Ivan "En hebben andere er last van".
"Er zijn mensen die ook zo thuis leven die geven er niet om. Ze gaan wel drie keer per dag douchen, dat snap ik dan ook niet", zegt Vanessa.
"Dat is om te wippen"", zegt Colinda.
Colinda zegt tegen Vanessa dat ze het moet proberen te temperen, maar Vanessa zegt dat ze dit niet kan en niet tussen de kakkerlakken wil leven. Colinda zegt dat ze er net weer een zag lopen.
Foto Jibba
Foto Mirjam 152
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 12:48:27 #113
388664 crew  Dotteke
pi_142237624
Volgens Isa heeft iedereen een goede nacht slaap nodig.
Iedereen loopt maar te mopperen.
Isa roept naar Aike dat het bijna 13.00 uur is. Aike snapt niet dat het al zo laat is. Komt omdat je tot 11. uur in bed hebt gelegen, zegt Isa lachend.
Charlot, die vannacht weer een zoenpartij met Laura heeft gehad lig op bed.

Ron die geniet van zijn bouwvak vakantie en ook ligt op bed.
Vanessa heeft drie jurken gekocht op de markt, en moet ze nog passen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 12:51:46 #114
388664 crew  Dotteke
pi_142237685
Charlotte wil zand bestellen, het zwembad op zetten en dan kaarten verkopen voor een dagje aan echt strand.
Sonny denkt of het mogelijk is dat een bedrijf een zwembad kan leveren, maar wat zit er in voor dat bedrijf. Het zou dan een zwembad zijn die gewoon boven op de grond staat en dat je er via een trapje in moet.

Marije vraagt of ze daar zwemles in wil geven.
"Misschien is er wel een zwembad wat nog gepromoot moet worden", denkt Sonny hard op.
"Een zelf reinigend zwembad!"

Isa is aan het vegen. Billy en Ruud zitten te kaarten.

Joey noemt Tim op wat hij allemaal moet doen en bestellen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 13:05:16 #115
388664 crew  Dotteke
pi_142238002
Vanessa blijft maar mopperen terwijl ze aan haar e -sigaret trekt.
Haar zoon, met een laag iq en ADHD is nog slimmer dan sommige hier zegt ze.
Vanessa zegt dat er net weer een kakkerlak onder hun bedden liep.
"Ik woon met twee zwervers samen". Nico kruipt bij Rienk in bed omdat er een puinhoop op haar bed ligt. Vanessa is in staat om iemand aan te vliegen.
Zo te zien/horen is ze er helemaal klaar mee en blijft onvermoeibaar door mopperen.
'Dat earth -ship moet er komen", zegt Vanessa. Er komen 600 autobanden zegt Isa, waar moeten die dan heen? "In het earth-ship", zegt Vanessa.

Joey die rommel aan het opruimen, hij roept Vanessa en Isa en als die aankomen bij Gio blijkt er dat een dood konijn ligt, gegrepen door een uil volgens Gio.
"Getverdemme", zegt Isa, "hij is helemaal toe moes".
Gio is de glas container aan het leeg halen en hij vraagt waarom mensen half volle flessen weggooien.
Ze vinden een lege fles rum tussen alle legen flessen.
Gio en Isa vinden het raar dat er een lege fles rum tussen ligt, er is niet eens restaurant.
Onder het ruimen zegt Isa dat hun nu druk zijn terwijl die aardpeer.......... weg stream.

Terug in de kamer, ligt Billy te mopperen tegen Ruud dat hij soms dagen heeft dat hij aardig is en sommige dagen niet.
Charlotte is een bed aan het verschonen.

Als Gio vraagt waar de rum is zegt Vanessa dat de roaster mensen die hebben leeg gedronken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 13:21:16 #116
388664 crew  Dotteke
pi_142238432
Vanessa en Colinda zitten voor de verandering een e- sigaret te roken op het terras.

Colinda vraagt of Vanessa al weet op wie ze gaat stemmen, ze knikt ja maar zegt geen naam.
Als ze even samen verder praten komt er uit dat ze niet weer een kwark figuur willen.
Dan komt Sonny erbij zitten, ook begint hij over Ron, dat hij het zielig vindt hoe deze zich nu gedraagt.
Vanessa zegt dat Ron door zijn negatief gedrag iedereen meetrekt, zelf kan ze er heel slecht tegen.
Zo meteen moet Ron aan de raad van 14 gaan uitleggen hoe hij denkt de min die ontstaan is na zijn musical op te lossen.

Het kiezen van wie van de twee nieuwe bewoners mag blijven is vanavond.
Vanessa wordt naar de zenderkamer geroepen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 13:25:30 #117
388664 crew  Dotteke
pi_142238533
Ik schakel over na de andere stream en daar zit Joey met Nico te praten.
Joey geeft aan dat ze dus eigenlijk buiten de koelkasten om nog niets gedaan hebben van wat Rob Geus heeft aangedragen. Nico zegt dat ze nu een advies bureau hebben ingeschakeld.

Dan gaat over het boek wat Rob heeft voorgestel, Nico zegt dat ze dat niet wil omdat ze zelf al maanden bezig is met een uitgever maar dat dat fucking moeilijk is. Het boek was ook een idee van haar. Joey zegt dat ze zit er al 7 maanden in zit maar er nog niets aan gedaan heeft.

Joey zegt tegen Nico als zij de leiding over het boerk wil hebben prima, maar begin er dan mee.
Hij vindt dat er iets klaar moet zijn als Rob komt, hij wil zelf al wel een stukje gaan schrijven.
Nico vindt het een goed idee.
"Je bent ook een eigenwijze", zegt hij tegen Nico. "Jij ook", zegt Nico.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 13:30:44 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 13:36:19 #118
388664 crew  Dotteke
pi_142238875
En dan gaat de sirene, tijd voor Ron hij moet aan de groep uitleggen hoe hij het tekort die ontstaan is door de musical wil wegwerken.
Voor dat iedereen zit zeg Vanessa.
"Er komt straks een voetbal-elftal, afsluiting van het seizoen. Ze zouden hier pannenkoeken eten. Woensdag nog kinderfeestje, ook geen pannenkoeken"
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 13:58:29 #119
388664 crew  Dotteke
pi_142239646
Ron verteld wat er nog over is aan merchandise te koop wordt gezet op hun site.
Een vereniging heeft Ron om toestemming gevraagd om zijn stuk mogen opvoeren, ze hebben de vereniging gemaild en gevraagd of ze de kostuums ook over willen nemen.
Als alles verkocht wordt gaat dat 3360 euro opleveren.
Het dvd gebeuren de eerst 100 Dvd's zitten al bij de kostenbegroting in, er zijn al 62 dvd's besteld
Alle CD's die nu nog besteld gaan worden zijn winst.

Aike wil wel kritisch blijven en vraagt wat ze gaan doen als niet alle bestelling van de mails echt zijn.
Ron heeft een percentage genomen van het geheel genomen.
Ron zegt dat het streamers zijn die de dvdtje besteld hebben
Aike wil dat mensen een aanbetaling gedaan wordt als je een dvd besteld.
Joey zegt dat het bijna niet te doen is om de windlichten op te sturen
Wat mensen hebben aangegeven dat bewoners de windlichten gaan beschilderen en dat het dan misschien wel leuk is als mensen ze zelf op komen halen.

Joey wil postzegels bestellen, dat kost snel 400 euro, hij heeft het nodig om de bestellingen te versturen. Ron heeft Joey en Sonny gevraagd hem te helpen, dus ze gaan zo aan de slag.
Ron geeft dan dat hij gisteren van slag was, veel pijn had omdat hij twee zenuwontstekingen heeft in zijn mond, hij biedt zijn excuus aan voor zijn gedrag van gisteren.
Vanessa onderbreekt en vraagt wie er de magnetron op de verwarming heeft gezet.
Billy bedankt iedereen voor het cadeau van gisteren, ze heeft twee jurken gekocht.

Aike is nog steeds niet overtuigd dat de dingen zich verkopen.
Tot nu ben je nog niets kwijt, ik wil eerst geld zien.
Aike wordt boos en Ron zegt dat ze moet dimmen, maar zij vindt niet dat ze moet dimmen.

Als Ron vraagt aan Aike welk evenement van haar verlies 1200 heeft gedraaid.
Aike zegt laat maar eens zien, of kan je ook geen exel lezen met je jarenlange ervaring.

Aike weet van niets. Ron zegt dat hij het in de lange termijn planning heeft gezien.
Rienk zegt dat hij zijn eigen graf graaft.
Laat het maar zien zegt Aike. Als Ron het gevonden heeft blijkt het te kort van zijn eigen musical.
"Dit was de druppel" zegt Aike als ze wegloopt "wat ben jij een loser zeg".
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 14:48:16 #120
388664 crew  Dotteke
pi_142241334
Aike vindt de mensen die DVDtjes kopen een stelletje Leipos
Vanessa wil graag naar huis maar kan de borg niet betalen
AIke is er klaar mee zoals het momenteel gaat in Utopia.
Het voetbal clubje is er en Ron leert Ivan hoe hij moet kitten
Lot heeft aan Gio verteld dat ze geld heeft achterover gedrukt,
(even korte stukjes uit de COS, was even boodschappen doen)

[ Bericht 19% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 16:52:56 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_142247156
17:30
Aike ligt op de bankkussens buiten. Ze praat met Isabella. Isabella zou een plekje willen maken met slaapbanken zodat mensen soms ook rustig kunnen slapen. Aike zegt dat mensen dan ook hun matras ergens anders kunnen leggen. Isabella zegt dat een ander matras onder je rug soms ook wel lekker is.
Isabella zegt dat de bouw ook gestopt is, als ze het dan toch over lange termijn plannen hebben. Aike zou willen kijken hoeveel ze verdienen om eventueel een klusjesman in te huren.
Het zwembad dat we hebben is wat we hebben zegt Isabella.

Tim vraagt of het eten al besteld is. Het duurt lang tot het er is, of niet, vraagt hij. Minimaal een uur nog zegt Aike. Tim begint nu toch wel zenuwachtig te worden.
Aike zegt dat het voor de genomineerden ook spannend is. Ron gaat morgen naar huis, zegt Ruud. Ruud zegt dat Ron sowieso naar huis gaat omdat hij naar huis gestemd word.

Vanessa gaat haar e-smoker aan Billy geven. Ruud wil het niet horen. Vanessa zegt dat als ze zich zo blijft voelen dat ze dan naar huis wil.
Ruud zegt dat Billy een acupunctuur wil laten doen om te stoppen met roken. Vanessa zegt dat het niet helpt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 17:57:54 #122
388664 crew  Dotteke
pi_142247740
Wat een geklaag vandaag in Utopia, de hele dag hoor je mensen klagen, met name Vanessa.
Misschien wordt het minder nu ze weer rookt.
Ron is uitleg aan het geven aan Ivan, Sonny, Tim en Joey over hoe je een deurposten moet plaatsen.
Vanessa is met Ruud in gesprek over het opruimen en de rommel.

Ruud zegt tegen Vanessa dat ze er zelf voor heeft gekozen om met 15 man in een huis te wonen.
Isa zegt voor de zoveelste keer dat Nico en Rienk de ergste zijn wat betreft opruimen.
Ruud zit er helemaal niet mee, ik probeer er aan te denken, zo niet dan pech.
Ruud trekt ook af en toe aan de e-smoker, hij geeft aan dat hij wat roken betreft niet verslavingsgevoelig is. Aike zegt dat ze daar voornamelijk uit verveling rookt. Billy vindt de 3-smoker nog kanslozer dan roken.
Ruud wordt het gezeur over het stoppen met roken spuugzat, over dat het zo moeilijk is en zo.

Isa geeft aan dat ze het nog steeds moeilijk heeft met niet roken, als ze een borrel opheeft dan zal ze best af en toe een trekje nemen. "Ja maar jij zeurt er niet de hele dag over", zegt Ruud.
"Iedere keer als ik een slok op heb dan denk ik ggggrrrrrrrr ik wil een sigaret. Maar je moet sterk zijn", zegt Isa
"Best triest", zegt Ruud.
Onder het knijpt Vanessa even in de borst van Aike.
Foto RobbieRonald
Ron zegt tegen Sonny dat er al 136 dvdtjes zijn besteld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 18:04:10 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 18:21:28 #123
388664 crew  Dotteke
pi_142248514
Ron en Laura zitten in de wei en Ron heeft het erover dat zijn ervaring zegt dat er voldoende dvds worden verkocht.
Laura zegt dat ze ook positieve reacties heeft gehad, Ron ook "je moet me mail box een lezen".
"De meeste DVDTjes die besteld zijn van streamers", zegt Ron.
Als Laura vraagt of Ron echt naar huis wilt zegt Ron dat hij dit al voor de tijd wilde.
Als de musical niet goed gelukt was dan was hij misschien nog wel gebleven om het voor zijn broer over te doen.
Maar toen hij na de musical naar boven keek krijg hij het gevoel dat zijn broer tevreden was.

Ron zegt dat hij het nog beter had kunnen doen als hij meer tijd had gehad voor de decoratie
Ik heb me niet eens kunnen scheren omdat de bezoekers al binnen kwam toen ik nog bezig was.

Ron geeft aan dat hij zich goed voelt, alleen de pijn in zijn bek.Hij laat de tandarts niet komen om de groep voor niet nog meer kosten op te laten draaien ondanks dat hij er voor verzekerd is.
Hij wil echt naar huis ook als hij niet weggestemd wordt, hij wil iets leuks met zijn borg doen als hij weggestemd wordt, zo niet dan is het jammer.
"Ron hoeft niet hier te zijn", zegt hij tegen Laura.
'Als ik morgen die poort uitloop dan gaan er maar 4 mee naar de poort, de rest mag mooi in de loods blijven zitten", zegt Ron.
'Als er vriendschappen ontstaan zijn dan zijn ze er na Utopia ook nog, zo niet dan zijn het geen vriendschappen".
De andere zitten ondertussen aan de shoarma, ze hebben voor een keer shoarma bestel en Ron en Laura worden nu ook geroepen. Er is voor 76 euro aan eten besteld.
Gif 5thencounter
Ron heeft het gevoel vrijdag gekregen dat zijn broer trots en tevreden is.
"Ik kan er wel een paar aan de boom vouwen", zegt hij. "Zodra ik dit gevoel krijg moet ik maken dat ik weg kom". Voor de mensen waar hij van houdt vindt hij het jammer, maar die ziet hij wel na Utopia
Gio is aan het opruimen, hij wilde niet mee eten omdat hij af wil vallen.
Ivan vraagt aan Ron hoe hij de vloertegels moet doen.
De shoarma boer is twee grote shoarma vergeten, Ron gaat er even voor bellen.
Bill en Ruud lopen in de wei en Ruud vraagt hoe het met zijn schoonheid gaat, en nee dit vraagt hij niet aan Billy maar aan de zwarte koe. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 13-07-2014 18:28:31 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 18:45:33 #124
388664 crew  Dotteke
pi_142249340
Aike wil de mensen die geld terug willen voor een evenement liever niet meer terug betalen.
Samen net Nico gaat ze op zoek naar de voorwaarden van ticket master, ze wille het gedeelte overmacht, kopieren naar de voorwaarden op hun eigen site.

Nico is door de aardbeien man gevraagd om een receptje te schrijven voor hem.
Ze gaat nu gehaktballetjes met tomaten/aardbeien saus maken, misschien geeft ze hem dit recept wel.

Aike en Gio gaan een boerenomelet maken.
Lot, Sonny en Laura gaan samen op de trampoline liggen.
"Chickies, luister", zegt Sonny.
Foto Ebinas
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zondag 13 juli 2014 @ 18:56:43 #125
388664 crew  Dotteke
pi_142249694
Ivan is de hele dag al aan het werk.
"Je staat vandaag al voor de 35ste keer voor de spiegel", zegt Ivan tegen Ruud.
"Je wordt toch niet knapper dan ik", zegt Ivan gekscherend.

Vanessa is ondertussen ook op de trampoline bij de andere gaan liggen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')