abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:27:51 #1
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141932045
quote:
Antifascisten dreigen met ‘ernstige gevolgen’ als Veghel Duitse uniformen toelaat bij herdenking

VEGHEL - De Bond van Antifascisten dreigt met 'zeer ernstige gevolgen' te komen als de gemeentes Veghel, Uden en Grave bij de herdenking van operatie Market Garden mensen in Duitse uniformen toelaten. De Brabantse politie gaf eerder vrijdag burgemeesters al een negatief advies daarvoor. "Onze boodschap is glashelder: nul naziuniformen en nul hakenkruizen", laat woordvoerder Arthur Graaff woest weten.

De Bond van Antifascisten, kortweg de AFVN, is woedend op de manier waarop de burgemeesters van die gemeentes zich opstellen. "Wij zijn geschokt door de laatste ontwikkelingen. Hoe kun je als gemeente mensen toelaten die respect tonen aan diegenen die ons wilden vernietigen?", laat de zegsman verbitterd weten aan Omroep Brabant.

Als de gemeenten zich niets aantrekken van het advies van de Brabantse politie, gaan de antifascisten over tot actie. "Als er straks mensen aankomen met nazispullen moeten de gemeentes rekenen op keiharde juridische stappen, petities, vragen en moties uit de raad, demonstraties en meer", benadrukt De Graaff. Hij zegt dergelijke acties 'sowieso te zullen voorkomen'.

'Nazi-uniformen een ware nachtmerrie'
Market Garden, het beroemde geallieerde offensief tijdens de Tweede Wereldoorlog, wordt in september voor het eerst in twintig jaar weer groots herdacht. Een stoet van 350 historische militaire voertuigen trekt via Eindhoven naar Nijmegen. "De herdenking is het belangrijkst. Mannen die vrijelijk paraderen in nazi-uniformen is voor de betrokkenen een ware nachtmerrie."

De antifascisten wijzen erop dat het neonazisme 'springlevend is' en groeit in heel Europa'. "Dan ga je toch niet met de symbolen van die gruwelijk terreur vrolijk rondlopen? Veghel, Uden en Grave moeten maar gauw geannexeerd worden."

'Nog geen beslissing'
Burgemeester Ina Adema liet eerder aan Omroep Brabant weten nog geen beslissing te hebben gemaakt over het wel of niet toelaten van Duitse uniformen. "Ik ben niet zo'n fan van het wat als' scenario. We nemen het advies van de politie natuurlijk sterk mee in onze overweging, maar op dit moment valt er gewoon weinig te overwegen", liet ze weten.

De bond hielp eerder dit jaar al mee met het tegenhouden van het omstreden oorlogsmonument in Schaijk. Het ging om een monument voor een Duitse piloot die tijdens de Tweede Wereldoorlog in Schaijk is omgekomen.
http://www.omroepbrabant.(...)+bij+herdenking.aspx

Wie durft te wedden dat onze antifascisten vervolgens op komen dagen met varaties op dit:

En natuurlijk links haar favoriete playboy die alle homo's van Cuba in concentratiekampen probeerde te stoppen tussen het executeren van kinderen door:
pi_141932091
Wat deze anti-fascisten nog missen is een leider en een uniform, de mentaliteit is prima ;)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:35:12 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141932245
quote:
"Als er straks mensen aankomen met nazispullen moeten de gemeentes rekenen op keiharde juridische stappen, petities, vragen en moties uit de raad, demonstraties en meer", benadrukt De Graaff
''We starten een petitie, dat zal ze doen sidderen en beven!''
pi_141932298
Volgens mij willen de 'anti'fascisten geen concurrentie van mensen die vochten voor de man die hun gedachtegoed groot heeft gemaakt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_141932610
Tja. Nazi-uniformen op een nationale herdenkingsdag in Nederland.

Only in Nederland.
pi_141932692
Meneer Graaff is een stuk stront dat men beter kan eutaneseren.
Ура для россии
pi_141932725
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:29 schreef Oud_student het volgende:
Wat deze anti-fascisten nog missen is een leider en een uniform, de mentaliteit is prima ;)
En om welke mentaliteit gaat het precies als men het heeft over
quote:
keiharde juridische stappen, petities, vragen en moties uit de raad, demonstraties en meer
Een vreemde misleidende titel, bij "ernstige gevolgen" denk ik in ieder geval aan ongeregeldheden, geweld etc. maar van dat alles lijkt geen enkele sprake.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:50:45 #8
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141932787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:49 schreef manifold het volgende:

[..]

En om welke mentaliteit gaat het precies als men het heeft over

[..]

Een vreemde misleidende titel, bij "ernstige gevolgen" denk ik in ieder geval aan ongeregeldheden, geweld etc. maar van dat alles lijkt geen enkele sprake.
Ooit een anti fascisten demo gezien? Ze zeggen er ook nog onheilspellend ''en meer'' achteraan.
pi_141932826
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:48 schreef Woestijnvos het volgende:
Meneer Graaff is een stuk stront dat men beter kan eutaneseren.
Want jij vindt niet dat deze meneer een punt heeft?
quote:
"De herdenking is het belangrijkst. Mannen die vrijelijk paraderen in nazi-uniformen is voor de betrokkenen een ware nachtmerrie."

De antifascisten wijzen erop dat het neonazisme 'springlevend is' en groeit in heel Europa'. "Dan ga je toch niet met de symbolen van die gruwelijk terreur vrolijk rondlopen?"
pi_141932945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:50 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ooit een anti fascisten demo gezien? Ze zeggen er ook nog onheilspellend ''en meer'' achteraan.
"en meer" staat meteen voor geweld?

Ik heb inderdaad wel meerdere demonstraties van antifascisten gezien. Ook velen die niet in het nieuws komen omdat er geen ongeregeldheden uitbreken maar waar het vooral een betoging is van mensen die demonstreren tegen racisme en extremisme.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:57:31 #11
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141933002
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:51 schreef manifold het volgende:

[..]

Want jij vindt niet dat deze meneer een punt heeft?

[..]

Ik niet. We zijn ondertussen wel op een punt aangeraakt dat de meeste slachtoffers en daders dood zijn. Tijd voor een stukje geschiedenis om de herinnering toch nog leven te houden. Daar horen ook nazi uniformen bij en een voorzichtige herziening van het idiote zwart wit verhaaltje waar we mee zijn opgegroeid.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:58:54 #12
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141933044
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:55 schreef manifold het volgende:

[..]

"en meer" staat meteen voor geweld?

Ik heb inderdaad wel meerdere demonstraties van antifascisten gezien. Ook velen die niet in het nieuws komen omdat er geen ongeregeldheden uitbreken maar waar het vooral een betoging is van mensen die demonstreren tegen racisme en extremisme.
En zag je op die demo bovenstaande plaatjes?
pi_141933073
Vreemd dat dergelijke groepen nooit hun pijlen op bijv. de ISIS of andere extremisten richten, altijd maar dat extreem-rechts wat zogenaamd een enorm gevaar is... Wel zelf dreigen met geweld en weet ik veel wat allemaal als het ze niet tegenstaat. Gespuis is het.
pi_141933119
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
Vreemd dat dergelijke groepen nooit hun pijlen op bijv. de ISIS of andere extremisten richten, altijd maar dat extreem-rechts wat zogenaamd een enorm gevaar is... Wel zelf dreigen met geweld en weet ik veel wat allemaal als het ze niet tegenstaat. Gespuis is het.
Nou inderdaad wat een gespuis met hun
quote:
keiharde juridische stappen, petities, vragen en moties uit de raad, demonstraties en meer
pi_141933306
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:58 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

En zag je op die demo bovenstaande plaatjes?
Nee, zelf nog nooit gezien, en zelfs als ik google op afbeeldingen van antifascistische demonstraties zie ik ze niet. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er nooit mensen met dat soort afbeeldingen zullen rondlopen, maar het lijkt me toch niet dat dat gebruikelijk is of zo.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:13:06 #16
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141933497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:07 schreef manifold het volgende:

[..]

Nee, zelf nog nooit gezien, en zelfs als ik google op afbeeldingen van antifascistische demonstraties zie ik ze niet. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er nooit mensen met dat soort afbeeldingen zullen rondlopen, maar het lijkt me toch niet dat dat gebruikelijk is of zo.
Tegen extremisme strijden :')
http://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemlinks
Waar de anti fascisten vandaan komen.
pi_141933508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:57 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik niet. We zijn ondertussen wel op een punt aangeraakt dat de meeste slachtoffers en daders dood zijn. Tijd voor een stukje geschiedenis om de herinnering toch nog leven te houden. Daar horen ook nazi uniformen bij en een voorzichtige herziening van het idiote zwart wit verhaaltje waar we mee zijn opgegroeid.
Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niet tegen het herdenken van Duitse slachtoffers ben, ik ben van mening dat vele Duitse slachtoffers, ook uit het Duitse leger, meegesleept zijn in een oorlog die zij ook zelf totaal niet wilden. Ik kan me echter wel voorstellen dat mensen vraagtekens plaatsen bij het herdenken hiervan met uniformen en symbolen die wereldwijd nog steeds gebruikt worden door sympathisanten van diezelfde verderfelijke gedachtegoed.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:16:18 #18
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_141933607
De Bond van Antifascisten zijn zelf de grootste nazi's.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:17:02 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_141933625
Toch raar dat je die lui nooit ziet bij die islamfascisten zoals gisteren in Den Haag. Blijkbaar bestaat fascisme in hun ogen alleen als het om blanken gaat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_141933662
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:13 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Tegen extremisme strijden :')
http://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemlinks
Waar de anti fascisten vandaan komen.
Want in jouw optiek kun je alleen tegen rechtsextremisme, racisme, en fascisme zijn als je extreem links bent? En dan verwijt jij dat andere mensen in een "zwart wit verhaaltje" geloven?
pi_141933783
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:16 schreef -Kadesh- het volgende:
De Bond van Antifascisten zijn zelf de grootste nazi's.
Kun je dat ook toelichten of is het gewoon een one-liner die het goed doet in de kroeg met je vrienden?
pi_141933936
De Bond (WTF?) van Antifascisten vindt het ok om fascistisch op te treden tegen anderen in andere kleding, met andere meningen en andere uitingen.

De ironie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141933938
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:57 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik hoop toch echt dat je zit te trollen :')
Nazi uniformen tijdens de nationale dodenherdenking geven blijk van een grote mate van respectloosheid jegens alle gesneuvelde Nederlandse soldaten en verzetsstrijders :{w
-XOXO-
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:26:16 #24
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141933961
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:17 schreef manifold het volgende:

[..]

Want in jouw optiek kun je alleen tegen rechtsextremisme, racisme, en fascisme zijn als je extreem links bent? En dan verwijt jij dat andere mensen in een "zwart wit verhaaltje" geloven?
Je kan best tegen rechtsextremisme zijn, maar de meeste mensen doen dat door de schouders op te halen en die lui verder te laten lopen. Over het algemeen staat extreemlinks te demonstreren tegen mensen met wie ze het grotendeels eigenlijk wel eens zijn.
pi_141934048
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:25 schreef datismijnmening het volgende:
Nazi uniformen tijdens de nationale dodenherdenking geven blijk van een grote mate van respectloosheid jegens alle gesneuvelde Nederlandse soldaten en verzetsstrijders :{w

Oneens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')