abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:06:22 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141817159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
-Ik ken een verhaal van een vrouw die haar hele leven op vrouwen viel, maar voorbij haar 50ste op mannen begon te vallen. En ook een relatie met een man kreeg.

-2 identieke tweelingen: 1 heteroseksueel, 1 homoseksueel.

Ik geloof niet dat je geaardheid vast staat vanaf je geboorte. Al zal dit voor een groot deel wel zo zijn. Dit kan in de loop van je leven veranderen. Je geaardheid is geen statisch gegeven dat altijd zo blijft. Ik ga er bijvoorbeeld van uit dat die vrouw echt van seksualiteit verandert is. (en ga er hierbij niet vanuit dat de vrouw eigenlijk altijd biseksueel was)
Dat verschilt natuurlijk voor iedereen. Zoals het nu lijkt staat voor de meeste mensen de geaardheid redelijk vast. Maar het schijnt inderdaad wel dat seksualiteit voor een hoop vrouwen een stuk 'vloeibaarder' is dan bij de meeste mannen.

Vrouwelijke seksualiteit is dan ook een vrij nieuw onderwerp van onderzoek, op zich zeer interessant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:08:02 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_141817233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Maar als wat jij zegt waar is, dat homoseksualiteit normaal is en dus niet raar, vies of slecht, waarom is homoseksualiteit dan in zoveel landen verboden?
Een lelijk resultaat van millennia aan religieus dogma. en vroeger moest de bevolking natuurlijk zo veel mogelijk reproduceren zodat de koning van dat gebied meer productie had dan de buurman en dus de grootste was met de meeste soldaten om in te zetten voor de uitbreiding.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:08:47 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141817260
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:59 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die zal verdwijnen, ik zeg alleen dat die bij mensen meer voorkomt dan bij dieren en dat dat door de kerk te verklaren zou kunnen zijn.

Ik geef tenminste een verdediging, jij roept beweringen zonder argumentatie.
De mens is natuurlijk ook gewoon een dier. Dat homoseksualiteit bij mensen meer voorkomt dan bij andere dieren heeft niets met de kerk te maken, aangezien homoseksualiteit niet bepaald wordt door een enkel recessief gen, zoals jij lijkt te beweren. Het feit dat iemand zelf homoseksueel is heeft weinig invloed op de seksualiteit van zijn/haar kinderen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:09:02 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141817268
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Maar als wat jij zegt waar is, dat homoseksualiteit normaal is en dus niet raar, vies of slecht, waarom is homoseksualiteit dan in zoveel landen verboden?
Omdat het niet strookt met de heersende religie, waarin de macht van de leiders voortkomt uit zo veel mogelijk ondergeschikten. Mensen moesten dus doorfokken en daar past alle seksuele gedrag dat niet tot kindertjes leidt niet in.

Religies die minder op de macht van de man stoelen, hebben veel minder problemen met homoseksualiteit, en in sommige oude culturen werden homo's en transgender personen zelfs gezien als bijzonder en werden ze vereerd in plaats van verguisd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:11:20 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141817345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De wetenschap doet daar geen uitspraak over.

Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat homoseksualiteit aangeboren is.
Poosje terug nog een onderzoek gelezen waarin het bewijs van homo-genen min of meer bewezen werd, anders. Samenspel van verschillende genen. Er is een behoorlijke concensus onder genetici en neurowetenschappers dat in ieder geval de aanleg voor homoseksualiteit al bij de geboorte vaststaat. Of die aanleg ook tot uiting komt door eventuele externe factoren, is nog een ander verhaal.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_141817365
quote:
5s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:08 schreef Fir3fly het volgende:
Dat homoseksualiteit bij mensen meer voorkomt dan bij andere dieren heeft niets met de kerk te maken
Ik geef het alleen als mogelijke verklaring. Kom jij is met een andere verklaring dan.
quote:
5s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:08 schreef Fir3fly het volgende:
aangezien homoseksualiteit niet bepaald wordt door een enkel recessief gen, zoals jij lijkt te beweren. Het feit dat iemand zelf homoseksueel is heeft weinig invloed op de seksualiteit van zijn/haar kinderen.
Beargumenteer eens iets, ipv zomaar dingen te roepen die jij denkt.
pi_141817368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Poosje terug nog een onderzoek gelezen waarin het bewijs van homo-genen min of meer bewezen werd, anders. Samenspel van verschillende genen. Er is een behoorlijke concensus onder genetici en neurowetenschappers dat in ieder geval de aanleg voor homoseksualiteit al bij de geboorte vaststaat. Of die aanleg ook tot uiting komt door eventuele externe factoren, is nog een ander verhaal.
Ah, "de aanleg"...

Uiteraard.
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:18:00 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141817560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:11 schreef jatochneetoch het volgende:

Beargumenteer eens iets, ipv zomaar dingen te roepen die jij denkt.
Dat zijn niet zomaar dingen die ik denk, ik heb me hier in verdiept. Daarom antwoord ik ook op jouw beweringen. Die zijn simpelweg niet waar en ik heb ook al uitgelegd waarom. Menselijke seksualiteit is niet zo simpel als een recessief gen. Er is geen enkele onderbouwing mogelijk voor jouw stelling.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141817964
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zijn niet zomaar dingen die ik denk, ik heb me hier in verdiept. Daarom antwoord ik ook op jouw beweringen. Die zijn simpelweg niet waar en ik heb ook al uitgelegd waarom. Menselijke seksualiteit is niet zo simpel als een recessief gen. Er is geen enkele onderbouwing mogelijk voor jouw stelling.
Oke nou als jij beweerd dat jij je erin hebt verdiept zal jij wel gelijk hebben in alles wat je zegt. :D
pi_141818222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
-Ik ken een verhaal van een vrouw die haar hele leven op vrouwen viel, maar voorbij haar 50ste op mannen begon te vallen. En ook een relatie met een man kreeg.

-2 identieke tweelingen: 1 heteroseksueel, 1 homoseksueel.

Ik geloof niet dat je geaardheid vast staat vanaf je geboorte. Al zal dit voor een groot deel wel zo zijn. Dit kan in de loop van je leven veranderen. Je geaardheid is geen statisch gegeven dat altijd zo blijft. Ik ga er bijvoorbeeld van uit dat die vrouw echt van seksualiteit verandert is. (en ga er hierbij niet vanuit dat de vrouw eigenlijk altijd biseksueel was)

Waar ik wel afwijkend in sta in vergelijking met de meerderheid is mijn visie op vrouwelijke seksualiteit versus mannelijke seksualiteit. Ik denk dat vrouwelijke seksualiteit vloeiender is dan mannelijke seksualiteit. En dus gevormd of gekneed kan worden door externe factoren. Een meisje dat zich heteroseksueel voelt zou door speels seksueel contact dus haar geaardheid onbewust kunnen aanpassen. (ik zeg dat dit een mogelijkheid is) Verder denk ik dat vrouwen meer geneigd zijn tot biseksualiteit dan mannen, de argumenten hier tegen vind ik niet overtuigend genoeg. (zo wordt er aangehaald dat dit door cultuur of religie zou komen dat er zoveel 'heteromannen' zijn. Maar wij maken onze eigen cultuur, als alle 'heteromannen' stiekem met andere mannen zouden willen flikflooien, dan zou een cultuur waarin dit verboden is nooit dominant kunnen worden.
Volgens mij wordt er in de bijbel en koran niet echt verwijst naar vrouw/vrouw verhouding.
pi_141818421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:39 schreef OOSTWEST1986 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er in de bijbel en koran niet echt verwijst naar vrouw/vrouw verhouding.
Romeinen 1:24-1:26-1:27
Zijn denk ik de beste bronnen hiervoor.

Verder gaat de bijbel er vanuit dat seks binnen een huwelijk hoort. En een huwelijk is alleen tussen man en vrouw.

Seks buiten een huwelijk zou dus een zonde zijn.
Maar ik moet zeggen dat het niet erg duidelijk is.
Misschien dat ze in die tijd bij seks vooral aan penetratie dachten en dat lesbische seks vooral likken en strelen is en dus niet onder 'seks' zou vallen.
  woensdag 2 juli 2014 @ 16:06:36 #62
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141819066
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:45 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Romeinen 1:24-1:26-1:27
Zijn denk ik de beste bronnen hiervoor.

Verder gaat de bijbel er vanuit dat seks binnen een huwelijk hoort. En een huwelijk is alleen tussen man en vrouw.

Seks buiten een huwelijk zou dus een zonde zijn.
Maar ik moet zeggen dat het niet erg duidelijk is.
Misschien dat ze in die tijd bij seks vooral aan penetratie dachten en dat lesbische seks vooral likken en strelen is en dus niet onder 'seks' zou vallen.
Correctie - dat moet zijn: ... een huwelijk is [volgens de bijbel] alleen tussen [een] man en zijn vrouwen.

Meervoud dus. Volgens de bijbel mag een man met meerdere vrouwen trouwen en dus ook met meerdere vrouwen seks hebben. Of die seks ook tegelijkertijd met meerdere vrouwen mag plaatsvinden, daar worden geen mededelingen over gedaan. Dus ik ga ervan uit dat dat is toegestaan volgens de bijbel.

Een verder redenerend: als een man met meerdere vrouwen is getrouwd, dat valt seks tussen die vrouwen onderling ook binnen het huwelijk. Met andere woorden: de bijbel keurt lesbische verhoudingen goed, mits de betrokken vrouwen maar (op dat moment) getrouwd zijn met dezelfde man.
pi_141819496
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Correctie - dat moet zijn: ... een huwelijk is [volgens de bijbel] alleen tussen [een] man en zijn vrouwen.

Meervoud dus. Volgens de bijbel mag een man met meerdere vrouwen trouwen en dus ook met meerdere vrouwen seks hebben. Of die seks ook tegelijkertijd met meerdere vrouwen mag plaatsvinden, daar worden geen mededelingen over gedaan. Dus ik ga ervan uit dat dat is toegestaan volgens de bijbel.

Een verder redenerend: als een man met meerdere vrouwen is getrouwd, dat valt seks tussen die vrouwen onderling ook binnen het huwelijk. Met andere woorden: de bijbel keurt lesbische verhoudingen goed, mits de betrokken vrouwen maar (op dat moment) getrouwd zijn met dezelfde man.
Wil je hier een theologische discussie over voeren? Het Oude Testament geeft goedkeuring aan polygamie. Maar hoewel het niet expliciet verboden wordt in het Nieuwe Testament wordt monogamie wel duidelijk als het betere alternatief voorgesteld.

Je hebt mij op een slecht moment getroffen, want op dit moment weet ik niet goed meer hoe dit zat. En kan ik dus ook niet de juiste reactie geven.

Het komt erop neer hoe je de teksten uitlegt.
Zo kan het woord 'enige' in de bijbel soms 'eerste' betekenen. Dan krijg je dus een totaal andere uitlegt et cetera.
  woensdag 2 juli 2014 @ 17:10:07 #64
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141821020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:23 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Wil je hier een theologische discussie over voeren? Het Oude Testament geeft goedkeuring aan polygamie. Maar hoewel het niet expliciet verboden wordt in het Nieuwe Testament wordt monogamie wel duidelijk als het betere alternatief voorgesteld.

Je hebt mij op een slecht moment getroffen, want op dit moment weet ik niet goed meer hoe dit zat. En kan ik dus ook niet de juiste reactie geven.

Het komt erop neer hoe je de teksten uitlegt.
Zo kan het woord 'enige' in de bijbel soms 'eerste' betekenen. Dan krijg je dus een totaal andere uitlegt et cetera.
Waar precies?
pi_141822022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waar precies?
Efeziërs 5:22-5:23 is een parallel dat je alleen kan maken als je uitgaat van monogamie.
Exodus 20:17, wil zeggen dat je afblijft van datgene wat van je naaste/buurman is. Dus ook zijn vrouw. Al zou je dit ook kunnen opvatten als een verbod op inmenging in iemand anders zijn huwelijk.

Genesis 1:27 en 2:24 lijken ook monogamie te ondersteunen. Maar dit hoeft niet zo te zijn. Ligt aan interpretatie.

Voor kerkouderlingen is (waarschijnlijk) polygamie verboden. Al zou je hier dus de discussie kunnen hebben over 'enige' en 'eerste'. Hoewel het argument dat dit voor 'enige' zou staan geloofwaardiger in mijn optiek.

Paulus heeft ook een grote invloed omdat Handelingen het meest logisch zijn als je uit gaat van monogamie.

Dat iets voorkwam in de Bijbel wil niet zeggen dat het als 'goed' gezien werd. Polygamie komt volgens de Bijbel eerst voor in de familielijn van Kaïn, in plaats van Seth. De eerst genoemde polygamist Lamech was een moordenaar. Deut 17:17 verbied polygamie voor koningen. (God straft uiteindelijk de overtreders)

Excodus 21:10. Gaat er ook vanuit als iemand een extra vrouw neemt. Het idee om meerdere vrouwen te nemen wordt nergens gepromote. Het lijkt meer de uitzondering op de regel.

Na het Babylonische ballingschap (toch zo'n 500 jaar voor Jezus) was polygamie al grotendeels verdwenen uit het leven van de Joden. Ook de Grieken en Romeinen hadden monogamie als de culturele norm. Jezus volgden dus ook die culturele norm. (of jij moet hier ander bewijs voor kunnen vinden)
--
Het is niet zonneklaar, dit hangt grotendeels af van interpretatie.

En ja ik weet dat ik voornamelijk het OT heb aangedragen, sorry daarvoor. Niet teveel tijd en weet ook niet precies meer hoe het zat.
  woensdag 2 juli 2014 @ 19:37:41 #66
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141825477
Zeer bedankt voor de toelichtng!
pi_141838583
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Regelmatig lees ik over seksuele geaardheid, maar wat betekent dat eigenlijk?

1. Als het bijvoorbeeld gaat over homoseksuele geaardheid, wordt daar dan mee bedoeld dat het is aangeboren? Maar er zijn ook mannen die eerst met een vrouw trouwen en pas daarna uit de kast komen. Is dan hun geaardheid veranderd? Of zijn die biseksueel geaard?

2. Is vrouwelijke homoseksualiteit ook een geaardheid? Of gaat het daarbij om een keuze?

3. Zijn andere varianten van seksualiteit ook een geaardheid? Bijvoorbeeld pedoseksualiteit? Of is dat weer iets anders?
Geaardheid is bij mannelijk en vrouwelijk gelijk. En is inderdaad aangeboren. pedoseksualiteit is volgens mij ook gewoon een soort geaardheid misschien ja.

Mensen die eerst een vrouw trouwen en dan pas uit de kast komen als homo zijn op verschillende manieren te verklaren. Of ze wisten het bijvoorbeeld eerder niet. Ik ben homo, en heb eerst ook gedacht hetero te zijn. Tenslotte zie je dat overal, wordt je opgedrongen enzo.
Maar er zijn ook mensen die zijn bang, en opzich terrecht, en proberen maar gelukkig te worden met een vrouw. Echter, ooit op een dag komen ze erachter dat dat niet lukt. En dan ja...
pi_141838675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:48 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Wat ik me afvraag.

Zouden kinderen die worden opgevoed door homoseksuele personen een grotere kans hebben om homo/lesbo te worden of niet?
Nee. Zij, en kinderen met homoseksuele familieleden komen er misschien sneller achter.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:43:36 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142112294
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:52:18 #70
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142149950
quote:
De stelling is dus dat de nadelen van homoseksualiteit worden gecompenseerd door verhoogde vruchtbaarheid bij broers en zussen.
  Moderator donderdag 10 juli 2014 @ 21:18:41 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_142151269
Is mn broer vast blij mee :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_142178936
quote:
15s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:39 schreef kenkerlekker het volgende:
Volgens mij is geaardheid aangeboren, en heeft dat wel invloed op je voorkeur, maar kan je je voorkeur aanpassen.
Volgens mij kun je je voorkeur niet aanpassen - dan is het net of je er bewust voor kunt kiezen om homo- dan wel heteroseksueel te zijn. Dat lijkt mij onjuist.
Fiat justitia et pereat munus.
  Moderator vrijdag 11 juli 2014 @ 18:53:42 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_142179211
Kiezen tussen een spruitje en een snoepje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')