abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:40:17 #1
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6362049
Het verveelt me nog steeds niet: deeltje 26 alweer van het recenseren van oude top 40 lijstjes (www.hitlijsten.com) door mensen die zich vervelen

Terug naar 1986, terug naar Top Gun, Graceland en de eerste top 40 hit van Iron Maiden. Ik ging dat jaar naar de brugklas om tijdens klasseavonden te zoenen op de La Bamba

Een collage van alle nummers kun je HIER weer ophalen (6mb).
btw, zit er ook copyright op fragmenten? Anders krijg ik straks de buma/stemra op mijn dak doordat ik fragmentjes op mijn homepage plaats om geheugens op te frissen

1 Berlin - Take my breath away
Uit de film top gun. De clip is hier al eens beschreven in een Fok topic als nogal vaag. Een of andere spookmadam loopt door een vliegtuig kerkhof. Voor de rest een nogal bombastisch nummer, maar het is een prachtig nummer en net als de film indertijd ben ik er weg van. 8/10

2 Communards - Don't leave me this way
Dansklassieker. Een van mijn favorieten die past in het lijstje van It's raining men en Relight my fire. Vast en zeker een homo 100 klassieker, maar zo fout vind ik hem ook weer niet. Jammer dat ze zo niet meer worden gemaakt (tengenwoordig is 't allemaal monotoom geboem) 9/10

3 Europe - The final countdown
Gehaat en geprezen. Staat hoog in de top 100 AT en hoog in de top 80 v/d jaren 80. Staat ook hoog in de flop top 100 (dwz de top 100 met hoge irritatiegraadliedjes). Zelf vind ik de intro synthesizers en het refrein nog steeds machtig mooi, maar eigenlijk is het wel een beetje fout nu . In ieder geval heeft de Final Countdown cultstatus gekregen 7.5/10

4 Madonna - True blue
Heel poppy deuntje zoals ze er veel van maakte in die tijd. Je kan hier echt geen buil aan vallen. Mijn buurmeisje zong hier altijd hard op mee "troe bloe beebie ai lof joe!" 6.5/10

5 Janet jackson - When i think of you
Tja, ik kom haar elke keer weer tegen in de lijstjes, maar ik vind haar nummers tamelijk nietszeggend. Er zit minder ritmische agressie in dan in veel van haar andere liedjes zoals Rythm Nation. Het kabbelt maar voort. 5/10

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
OMD maakt muziek die slechts in de jaren 80 thuishoort. Deze is nogal zweverig en absoluut niet mijn smaak, alhoewel hij best apart klinkt. De hit is groter geweest dan ik dacht. Toch 4/10

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Het zal vast niet de eerste zijn geweest, maar dit markeerde in ieder geval de doorbraak van de combinatie rap/rock. Staat na 16 jaar nog steeds als een huis, zeker de intro. Indertijd was het absoluut niet aan mij besteed, maar nu kan ik 'm zeer waarderen: zeker keihard in de auto Kan het zijn dat dit de voorloper is van bijvoorbeeld Limp Bizkit? 8/10

8 Don johnson - Heartbeat
Don Johnson goes zanger. Van mij had hij acteur mogen blijven, want zo denderend is dit nummer niet. Het heeft gewoon niets speciaals om bij te blijven, anders dan dat het een typische 80s plaat is. 5/10

9 Tina turner - Typical male
De titel kende ik niet, maar het nummer wel. Typical Turner vehikel die best lekker klinkt. Persoonlijk vind ik dit een van haar betere, al lijken ze allemaal wel een beetje op elkaar 7.5/10

10 Cyndi lauper - True colors
Na Time after time wederom een rustig nummer van het krijskippetje. Deze vind ik minder dan Time after time, maar hij is nog steeds best om aan te horen. Phil Collins heeft het later gecoverd (of andersom?) 7/10

11 Cameo - Word up
Klassieke eendagsvlieg die regelmatig in de top 100 AT staat. Recent nog totaal verkracht door een ex-spice girl. Snauwende stem van de zanger geeft in dit geval het nummer nog wat extra's. Raar dat hij indertijd maar de 10e plaats behaalde en maar 8 weekjes bivakkeerde in de top 40. 8/10

12 Paul simon - You can call me al
Welhaast perfect nummer met Afrikaanse invloeden. De clip met de nep Art Garfunkel is ook grappig. Voor mij is dit verreweg de beste uit de lijst. Swingend refrein en zeer goede tekst. Graceland is een van mijn favoriete albums allertijden. 10/10

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Kil refrein met dito kille synthesizer begeleiding. Two tribes en Relax zijn stukken beter. Als ik dit nummer zou horen op een verzamel cd spoel ik hem verder, want ik vind er echt niets aan 2.5/10

14 Iron maiden - Wasted years
Metal liefhebbers zullen verrukt opkijken, maar ik helaas niet. Deze muziek kan me gewoon niet bekoren. Nummer zit wel goed in elkaar. In het begin zo'n ratelende gitaar a la Thunder van AC/DC; dat klinkt altijd wel lekker en is tijdloos. De voortzetting van het nummer plaatst het echter direkt weer ruim anderhalf decennium terug... Toch een puntje extra voor de intro 4/10

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Albert West roept direkt weerstand op natuurlijk. Onterecht, want dit is gewoon een leuk popdeuntje. Pretentieloos en grappig refrein. Het kinderkoortje maakt het dan wel weer wat kneuterig, maar toch 7/10

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around
Elke keer als je denkt *de* voorloper van de tegenwoordige dancemuziek in de top 40 te komen, dan kom je weer een ouder nummer tegen... Zoals deze. Volgens mij was vroeger de discomuziek en de 'gewone' popmuziek veel meer gescheiden en vond je echte discoliedjes zelden in de top 40. Dit is dus een uitzondering.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6362428
Veel 'net niet'-liedjes deze week. Iets in de trant van 'leuk, maar niet super' zeg ik opvallend vaak deze week. Niet echt mijn periode, midden jaren 80, zowel muziek van daarvoor als daarna vind ik vaak beter......

1 Berlin - Take my breath away
Niet top, maar ik vind hem best o.k. Lekker bombastisch, tegelijkertijd ook wel erg glad en super-Amerikaans. Maar ik vind de melodie heel sterk. Inderdaad: Typische muziek voor op een filmsoundtrack. En dat was het dan ook. 7+/10

2 Communards - Don't leave me this way
Soort van voorloper van de huidige dancemuziek dat ik ergens halverwege de jaren 90 pas ontdekt heb, als gouwe ouwe, en toen héél erg leuk vond. Nog steeds eigenlijk. Die trompetjes maken het nummer helemaal af, zonder die trompetjes had ik het een stuk minder leuk gevonden. Een typisch voorbeeld van dat een cover niet persé slecht is. 8,5/10

3 Europe - The final countdown
Gehaat en geprezen, ook door mij. Tegelijkertijd. Aan de ene kant vind ik het geniaal in elkaar zitten. Eigenlijk het perfecte pop/rock-nummer waar alles aan klopt. Tegelijkertijd irriteert het nummer me als de pest. Moeilijk te zeggen waar dat aan ligt. Misschien ligt het aan het beeld van poedelkapsels en spandex-broeken wat ik hierbij heb, maar dat heeft natuurlijk geen donder met de muziek te maken. 7,5/10

4 Madonna - True blue
Een middenmotertje van Madonna. Met haar typische pop-sound van toen. Niet haar slechtste, niet haar beste. Gewoon erg leuke, simpel klinkende maar goed in elkaar zittende popmuziek die lekker in het gehoor ligt en goed blijft hangen. 7,5/10

5 Janet jackson - When i think of you
Leuk nummer. Een van haar leukere van haar oudere nummers. Misschien niet al te opvallend, maar ik vind het erg fijn om te horen. Waarom? Moeilijk te zeggen. Een gezellig deuntje gewoon. Toch vind ik Nasty Girl iets beter. Dat heeft wat meer pit. 7,5/10

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
Beetje kil maar best wel mooi geproduceerd, desondanks. Dit soort zweverige muziek klinkt soms best lekker. Mooie melodie ook. Goed gemaakt, maar ik zet het zelf niet op. 7/10

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Mijn één na favoriete jaren 80-plaat (na Big fun-Innercity). En daarná weet ik het niet meer, maar deze twee springen er in ieder geval uit. Echt super gewoon, die gitaren die hierin zitten en de combinatie met de raps en beats van Run DMC. Het nummer heeft gewoon power. Op volume 10 klinkt 'ie nog leuker. Gouden combinatie. 10/10

8 Don johnson - Heartbeat
Standaard jaren 80-popnummer dat je na één keer luisteren gelijk weer vergeten bent. Hij klinkt verder niet slecht, en verder is er niks over te zeggen. 6/10

9 Tina turner - Typical male
De recensie van het nummer hiervoor is hier bijna exact in te voegen, deze blijft alleen iets beter hangen. Standaard (kapotgedraaide) jaren 80-pop die enkel door de stem van Tina Turner nog ìets speciaals heeft. Met een minder opvallende stem had ik het niks gevonden. 6,5/10

10 Cyndi lauper - True colors
Enorm Sky Radio, erg glad, en redelijk doodgedraaid, maar toch nog best wel leuk. Het mens had een aparte stem, en net als bij Tina Turner is dat hetgene waardoor dit nummer zich nog kan onderscheiden van alle veel gelijksoortige Sky Radio-hits. Verder vind ik het niet superspeciaal. 7/10

11 Cameo - Word up
Net als veel andere nummers deze week: Ik vind hem niet enorm speciaal maar gewoon wel leuk om te horen. Het ritme vind ik erg lekker (waarschijnlijk vrij stevig voor toen), de stem klinkt apart (knauwerig inderdaad), en het blijft hangen. Ik hoor hem liever dan de cover van Gun. 7,5/10

12 Paul simon - You can call me al
Eentje die er wat meer uitspringt, deze week. Dat komt door de blazertjes, de catchy melodie en dat intermezzo na driekwart nummer (let op die bas!). Een enorm gezellig commerciëel popliedje. 8,5/10

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Ik hoor hem pas voor het eerst en vind het (alweer.....) niet al te speciaal maar best o.k.. Gewoon een van de vele jaren 80-popliedjes. Doe ook mij maar Two Tribes of zo. Wel goed geproduceerd overigens! 6,5/10

14 Iron maiden - Wasted years
Ken ik niet, Kazaa doet moeilijk.

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Een nummer waaraan ik eigenlijk àlles fout vind (eigenlijk had ik niet moeten weten door wie het gezongen werd, ik kan gewoon niet meer objectief oordelen....) maar dat gewoon erg grappig klinkt. Daarom juist. Ik moet er gewoon erg om lachen. Wel erg aanstekelijk trouwens. Je zingt het gelijk mee. 6-/10

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around
Eentje uit het lijstje jaren 80-favorieten, minder dan nr 7 maar het hoort er toch zeker wel bij. Flinke beat zit eronder voor die tijd. Het lijkt wel bijna house. Ik word echt enorm vrolijk van dit nummer. 9-/10

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 19-10-2002 12:52]

pi_6362989
Hoe beoordelen jullie zoiets, gaan jullie al die nummers opzoeken?
pi_6363138
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:42 schreef Beathoven het volgende:
Hoe beoordelen jullie zoiets, gaan jullie al die nummers opzoeken?
Vamos heeft een link geplaatst naar een compilatie van fragementjes van al die nummers, verder kan je ze ook gewoon downloaden als je het hele nummer wilt horen (wat ik zelf doe).
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 14:58:35 #5
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6363732
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:42 schreef Beathoven het volgende:
Hoe beoordelen jullie zoiets, gaan jullie al die nummers opzoeken?
Van de jaren 80 en 90 ken ik meestal 90% van de nummers nog wel en van de jaren 70 50%-80%. Ik verzamelde vroeger 'verzamelcd's' en liep daarvoor alle cd zaken af. Heb nu verschrikkelijk veel van dat spul in huis. Dus veel opzoekwerk komt er niet bij kijken

[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 20-10-2002 11:41]

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6374032
1 Berlin - Take my breath away
Typisch voorbeeld van een one-hit wonder (ok, Like Flames scoorde ook nog redelijk, maar dat kwam doordat dit nummer zo'n succes was). En ook een voorbeeld van een hit dankzij het succes van de film. Ik vind het wat zoet, maar het is wel jeugdsentiment natuurlijk ***

2 Communards - Don't leave me this way
Idd een klassieker, maar wel een cover. Zoals meerdere nummers van de Communards. Grappig was dat Jimmy Sommerville ooit Bronski Beat verliet omdat hij het succes niet aankon en een band wilde begaan die meer underground zou zijn. Da's niet helemaal gelukt dus. Wel een goeie cover trouwens ****

3 Europe - The final countdown
Er is geen middenweg bij dit nummer. Of je vindt het vreselijk fout of je vindt het catchy, briljant, etc. Vroeger (in 1986 dus) vond ik dit nummer het beste ooit gemaakt, nu weet ik wel beter. Kent iemand trouwens de uitvoering van Laibach van The final countdown?? **

4 Madonna - True blue
Een van de mindere Madonna nummers. Echt een typisch niemendalletje dit, daarom **

5 Janet jackson - When i think of you
He, ik van in herhaling. Een van de mindere Janet Jackson nummers. Ze heeft er betere gemaakt, zeker in haar beginperiode. Muzikaal gezien is dit wel iets beter dan True blue van Madonna, toch **

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
Leuke groep was dat, OMD. Hebben een hoop leuke nummers gemaakt en dit is daar een van ****

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Het ultieme jaren 80 nummer voor mij. Geweldig, het origineel van Waljk this Way is ook al zeer goed te pruimen, maar Run DMC voegt echt nog iets extra's toe. Bovendien is ook de clip geweldig *****

8 Don johnson - Heartbeat
Iedereen dacht toen Johnson ging zingen, dat kan nooit wat worden. Maar dat werd het best wel. De meeste van zijn nummers vind ik of te zoet, of spreken me gewoon niet aan. Maar Heartbeat wel. Lekker radioliedje ****

9 Tina turner - Typical male
Tina is bijna altijd oke. Ze heeft wel wat mindere nummers gemaakt natuurlijk, maar deze klinkt erg lekker ****

10 Cyndi lauper - True colors
Niet mijn favoriete Lauper-nummer, en zo'n Lauper-fan ben/was ik nou dus ook al niet. Phil Collins heeft dit 12 jaar later idd gecovered, maar zonder succes **

11 Cameo - Word up
Prachtig funky nummer. Later idd door Mel B. gecovered Tussentijds ook nog door Gun en die versie was wel erg prettig. Maar het origineel blijft natuurlijk het beste ****

12 Paul simon - You can call me al
Geweldig. Het hele Graceland-album is trouwens erg aan te bevelen, maar dit nummer springt er zeker qua hitgevoeligheid uit. Een klassieker dus. Leuk is ook de clip, waarin Simon slechts figureert door met de instrumenten te slepen. En de huiskamervraag is natuurlijk: wie playbackt er in de clip. Ik kan helaas geen prijzen weggeven, wel ***** voor Paul Simon.

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Lang geen Realx of Two Tribes, maar zeker niet verkeerd. ***

14 Iron maiden - Wasted years
Iron Maiden platen vind ik nog steeds geweldig. Wat dat betreft is het enige minpunt dat dit nummer bij zoveel mensen bekend werd. Maar het gaat om de muziek en daar is (nu nog steeds) weinig op aan te merken, ondanks dat velen het fout vinden. Lekker toch ****

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Tsja, typisch voorbeeld van oubolligheid. Dat Hammond met zo'n West gaat zingen... **

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around
Typisch jeugdsentiment. Het nummer op zich is niet eens echt briljant, maar het roept herinneringen aan vroeger op en daarom ***

Het is niet mijn mening, het zijn de feiten
pi_6379195
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:40 schreef Vamos het volgende:
11 Cameo - Word up
Klassieke eendagsvlieg die regelmatig in de top 100 AT staat. Recent nog totaal verkracht door een ex-spice girl. Snauwende stem van de zanger geeft in dit geval het nummer nog wat extra's. Raar dat hij indertijd maar de 10e plaats behaalde en maar 8 weekjes bivakkeerde in de top 40. 8/10
Ehmmm...

Qua hitparadesucces misschien een eendagsvlieg, maar bij funkliefhebbers maak je met dit soort uitspraken geen vrienden. Nu ben ik zelf geen kenner, maar ik weet in ieder geval dat ze in de 70'er jaren meerdere, klassieke, funkalbums hebben afgeleverd. Ik neem aan dat Zander daar meer van weet.

En in de dansbare hoek waren ze ook bepaald niet onbekend. Dit was toevallig een nummer wat in de hitlijsten terechtkwam.

  maandag 21 oktober 2002 @ 09:43:03 #8
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6388239
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:36 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ehmmm...

Qua hitparadesucces misschien een eendagsvlieg, maar bij funkliefhebbers maak je met dit soort uitspraken geen vrienden. Nu ben ik zelf geen kenner, maar ik weet in ieder geval dat ze in de 70'er jaren meerdere, klassieke, funkalbums hebben afgeleverd.


Ik wist wel dat ze meer werk hadden afgeleverd, maar voor top 40 begrippen blijft een groep die maar 1 succesvolle hit (en eventueel daaarna nog een paar kleine hitjes) een eendagsvlieg Wellicht dat ik mijn definitie daarvan wat moet bijstellen, want Elvis Costello heeft ook maar 1 hitje in de top 40 afgeleverd...

Maar volgens mij ben je nu eenmaal een eendagsvlieg als het 'grote' publiek maar 1 nummer van je kent.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6388360
1 Berlin - Take my breath away
Slecht nummer van Berlin, ze waren daarvoor goed, (Metro) 3

2 Communards - Don't leave me this way
Heel lekker dansnummer, muzikaal niet zo veel. 7

3 Europe - The final countdown
Gruwelijk 2

4 Madonna - True blue
Ach geinig 5

5 Janet jackson - When i think of you
Kut 3

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
Niet al te best van OMD. 4

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Was niet slecht.6

8 Don johnson - Heartbeat
Overbodige muziek 4

9 Tina turner - Typical male
Turner zuigt 2

10 Cyndi lauper - True colors
Heel mooi nummer van Cyndi, laat weer eens horen dat ze best goed kon zingen. 8

11 Cameo - Word up
Andere versies vond ik leuker. 5

12 Paul simon - You can call me al
Vrolijk, niet slecht. 6

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Best leuk van FgtH. 7

14 Iron maiden - Wasted years
Leuk dat IM ook eens langs komt, natuurlijk prima muziek, lekker stevig. 8

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Slechte poging van Hammond om weer eens te scoren. Hij kan zoveel beter 3

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around
ach 4

Beste nummer uit de lijst:
26 Smiths - Panic
9,5 Typisch Smiths nummertje

  maandag 21 oktober 2002 @ 10:37:22 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6388743
1986, terug naar de studententijd aan de UvA voor mij. Niet lang na deze periode begon mijn interesse in de Top 40 danig te verwateren, maar deze kan ik me (bijna) allemaal nog wel goed herinneren. Ze zijn wel allemaal echt 80's, he? Ook een hoop bekende namen, alhoewel niet altijd met hun beste nummer, imho.

1 Berlin - Take my breath away
Ja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier nog van moet denken. Het maakte toen niet erg veel indruk op me, en nu nog niet, maar toch heb ik geen hekel aan dit nummer. De film heb ik trouwens maar één keer gezien. Is het de moeite waard om hem nog eens te zien? 6/10

2 Communards - Don't leave me this way
Ja, het is een leuk nummer, maar toch prefereer ik de versies van Harold Melvin en vooral ook Thelma Houston boven deze. Alhoewel ik ook moet toegeven dat deze versie me wel menigmaal de dansvloer op heeft gekregen. 7/10

3 Europe - The final countdown
Dit is wel een fout nummer, eigenlijk. Die zanger ook, met dat veel te net zittende hardrock-permanentje. Toch kan ik er niet echt een hekel aan hebben. 6/10

4 Madonna - True blue
Beetje jammer nummer van Madonna, die zeker in die periode veel leukere nummers heeft gemaakt. 5/10

5 Janet jackson - When i think of you
Nee, ben niet zo'n Janet-liefhebber. 4/10

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
OMD heeft een paar erge leuke nummers gemaakt in de jaren 80, maar dit is er niet één van. Was hem alweer bijna vergeten. 4/10

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Ja, deze blijft goed. 8/10

8 Don johnson - Heartbeat
Don Johnson, OMG! Onbegrijpelijk dat dit nog zo hoog in de hitlijsten is beland. Zouden dat nu allemaal zwijmelende vrouwen zijn geweest? 3/10

9 Tina turner - Typical male
Hmmm, alweer een beetje de nadagen van Tina's succesvolle comeback, als ik me goed herinner. Niet echt indrukwekkend, dit nummer. 6/10

10 Cyndi lauper - True colors
Wie was Cyndi Lauper nu eigenlijk, en hoe is het nu met haar? Toch heeft ze een paar platen gemaakt die zijn blijven hangen, dus slecht heeft ze het niet gedaan. 7/10

11 Cameo - Word up
Ja, toch is dit nog steeds een leuk nummer. Had hem een tijd niet gehoord tot dit lijstje verscheen, maar zit hem gelijk weer mee te zingen. Kan me herinneren dat de zanger in het clipje een heel intrigerend rood broekje (toque?) aanhad. 7/10

12 Paul simon - You can call me al
Geweldig nummer van Paul Simon. En het clipje met Chevy Chase was inderdaad heel grappig. Las laatst nog een verhaaltje van iemand die jarenlang heeft gedacht dat Paul Simon 'die lange' was. 9/10

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Nou, FGTH heeft een stempel gedrukt op de jaren 80 met een paar onvergetelijke (geweldige) nummers, maar dit is er niet één van. Was hem al vergeten. 5/10

14 Iron maiden - Wasted years
Deze heeft niet veel indruk gemaakt. Pas toen ik de collage hoorde, ging er een heel klein belletje rinkelen. 4/10

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Kneuterig, maar catchy. Krijgt toch 5/10 vanwege Albert Hammond.

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around
Ken ik niet (meer).

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-10-2002 10:46]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 21 oktober 2002 @ 10:45:35 #11
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6388834
Zit trouwens nu ff naar Don't Leave Me This Way in de versie van Harold Melvin te luisteren, maar die is toch wel erg goed hoor!
Het nummer is gewoon een klassieker!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 21 oktober 2002 @ 10:45:44 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_6388836
quote:
btw, zit er ook copyright op fragmenten?
Ik dacht alleen fragmenten langer dan 30 seconden ofzo...

1986, ik was 17 en mega-fan van Madonna, Janet Jackson en Five star.

1 Berlin - Take my breath away
Dit vond ik vanaf het eerste moment supergoed. Erg mooi gezongen, wat een drama in het nummer. Die uithalen in de climax van het nummer... zo gaaf. Na die tijd ook hun eerdere discowerk leren kennen, dat was wel even anders dan dit 9/10 (toen:8)

2 Communards - Don't leave me this way
Toendertijd had ik hier helemaal niks mee. Ok de clip was wel grappig, het kleine mannetje met hoge stem en de lange dame met lage stem, maar het nummer zelf heb ik denk ik te vaak gehoord toen. Pas veel later dit nummer ontdekt als toch wel sterk in elkaar zittend en erg dansbaar. Is ook prima te draaien van lp op 45 toeren 7/10 (toen: 1)

3 Europe - The final countdown
Oh dit vond ik zo goed toen... heel even... en opeens was het over en vond ik het niks meer. En dat is nu nog steeds zo. Hopeloos cliche op een foute manier. 1/10 (toen: 8)

4 Madonna - True blue
Heerlijk 60's achtig nummertje van Madonna. Ik vond deze toen wat minder dan bv. Papa don't preach en de nummers van haar Like a vrigin album, maar later ben ik deze gaan waarderen als misschien wel een van haar beste (top 5 ofzo).
9/10 (toen: 7)

5 Janet jackson - When i think of you
Tja, ik was fan Dit was de 3e single van Control, en toendertijd vond ik dit de beste van die 3 (er zouden er nog 3 van dat album komen maar dat wist ik toen nog niet. Janet gaat in de clip vrolijk door het leven en straalt dat heel overtuigend uit. Word je gewoon blij van... 7/10 (toen: 10)

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
Beetje een comeback van OMD deze single. Maar lang zo goed niet als hun eerdere werk... eerste 2 a 3 albums waren echt goed, deze is wat saai. Met m'n broer eindeloos dubbelgelegen om het einde van de bas-solo (die laatste toon). 6/10 (toen: 6)

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Hm ja dubbele of misschien wel driedubbele gevoelens bij dit nummer. Ten eerste Aerosmith, die na 1992 ofzo veranderde in een draak van een band met ongelovelijk vreselijke nummers die steeds dramatischer gingen klinken (en dan niet op de goeie manier zoals Berlin), ten tweede vond ik dit in 1986 echt erg goed, was natuurlijk ook duidelijk iets anders dan we gewend waren... maar nu? Doet me weinig meer. Heel af en toe horen is niet zo erg maar het hoeft voor mij niet meer. Tegenwoordig horen we teveel van deze stijl... laat maar dus. 5/10 (toen: 8)

8 Don johnson - Heartbeat
Sonny Crockett was natuurlijk een 'typical male', super stoer dus moest er in de hoogtijdagen van Miami Vice natuurlijk ook een stoer nummer komen voor Don, met veel gitaren en erg amerikaans bombastisch. En ja, ik was Miami vice liefhebber dus ik trapte er in... Maar dit is natuurlijk gewoon een draak van een nummer. 3/10 (toen: 7)

9 Tina turner - Typical male
Ik heb Tina nooit gemogen en dit nummer dus ook niet. Ik heb er gewoon niks mee... 4/10 (toen: 2)

10 Cyndi lauper - True colors
Cyndi Lauper was ik ook wel fan van, na Girls just wanna have fun, Time after time en She bop. Deze vond ik toen maar niks, snapte er niks van. Maar dat is later wel bijgekomen... mooi nummer, zeker geen standaard sky radio plaat... 7/10 (toen: 5)

11 Cameo - Word up
Dit vond ik dan wel weer goed... harde beats met wat gitaar erbij en die computerstem... tenminste dat dacht ik... wel aardig om nog eens te horen maar ik word er niet meer warm van. 6/10 (toen: 7)

12 Paul simon - You can call me al
Ook te vaak gehoord deze... ik vond het toen prachtig, ook de clip, maar dat hele Graceland gebeuren van Paul doet mij niks. Na een poosje een bijna hekel te hebben gehad aan dit nummer ben ik het later weer meer gaan waarderen. 7/10 (toen: 8)

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Ik ken deze nauwelijks meer... weet wel dat ik het maar niks vond, terwijl ik Relax en Two tribes wel goed vond. Beetje te geforceerd bombastisch. 5/10 (toen: 4)

14 Iron maiden - Wasted years
Tja... ik vond dit wel een geinig nummer toen, was natuurlijk ongelovelijk hard Tja wat wist ik toen nog... Ik ben niet zo'n Maiden fan maar dit heeft nog wel historische meerwaarde voor mij. 7/10 (toen: 7)

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Eh, nee laat maar... ik ben altijd al allergisch geweest voor kinderkoortjes, daar is dit geen uitzondering op. 2/10 (toen: 2)

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around
De eerste hit van de Chicago-sound in Nederland. Die scene is toch echt het begin van de house geweest (heb ik altijd geleerd), dus feitelijk kunje dit de eerste house-hit noemen. Ik vond het toen erg gaaf, donkere sound en die schreeuwer er bij Wat een uithaal... 6/10 (toen: 8)

Extra Bonus
Omdat de Smiths al genoemd is (9/10, toen 6) doe ik ook een:

28(37) In tua nua - Seven into the sea
Ontdekt door U2 en ook zo gepresenteerd, doet het altijd goed natuurlijk. Iers gezelschap van 6 of 7 mensen, muziek is lekker wave/folk/rock met belangrijk aandeel voor de viool. Jammer dat dit hun enige hit was. 9/10 (toen: 9)

  maandag 21 oktober 2002 @ 12:35:18 #13
32337 Aces
"Yip Yap". That'
pi_6390315
1 Berlin - Take my breath away
Mooi nummer wat perfect aansluit op de film Top Gun. 8/10

2 Communards - Don't leave me this way
Verschrikkelijk nummer, ik haat de zang van die man en de melodie. Sorry mensen ik kan er niets aan doen. 2/10

3 Europe - The final countdown
Leuk nummer, het intro is natuurlijk zeer bekend. Dit is echt een nummer waar je van houd of je haat het, er is geen tussen weg. Ik hou er wel van. 8/10 vanwege een mooi solo.

4 Madonna - True blue
Grappig liedje, het klinkt erg simplistisch maar het is wel doeltreffend aangezien het gelijk in je hoofd blijft hangen. 7/10

5 Janet jackson - When i think of you
Onbekend voor mij

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
Dit is een erg zweverig nummer idd, maar het klinkt niet verkeerd. 6/10

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Erg leuk nummer met een even zo goede clip. Dit nummer is de redding geweest voor Aerosmith die op sterven na dood waren. Het nummer is de eerste crossover van Rap en Rock, en het klinkt niet verkeerd. Iig zeer origineel in tegenstelling tot de huidige muziek. 8.5/10

8 Don johnson - Heartbeat
Typisch geval van actuer wil gaan zingen, ik heb hier zo'n hekel aan. Schoenmaker blijf bij je leest. Het nummer klinkt niet slecht maar het komt toch niet verder dan middelmatig. 5/10

9 Tina turner - Typical male
Aangenaam nummer maar zeker geen klassieker. Tonight (ft David Bowie) is een heel stuk beter dan deze. maar toch 7/10

10 Cyndi lauper - True colors
Beetje iel gezongen maar het nummer heeft we sfeer, klinkt lekker rustig en romantisch. 7/10

11 Cameo - Word up
Apart nummer wat ik wel kan waarderen. Vooral de vreemde zang geefthet nummer wat "extra". Ik kan me herinneren dat hier enkele jaren geleden een rock-cover van dit nummer is gemaakt. 6.5/10

12 Paul simon - You can call me al
Lekker in het gehoor liggende muziek, op dit nummer deden we op de basisschool altijd een of andere dan waarbij een meisje moesten zoen 8/10

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Kazaa doet vervelend

14 Iron maiden - Wasted years
Een van mijn favoriete bands (zoniet mijn favoriet ) Het 2e nummer van het Somewhere in Time album geschreven door Adrian Smith. Het nummer heeft een behoorlijk top40 gehalte. Iets wat Maiden voor die tijd nooit echt heeft gehad. 8.5/10

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Heel erg fout nummer ( past wel in de Sky Radio programmering) maar het is wel erg leuk om weer te horen. 7/10

  maandag 21 oktober 2002 @ 13:31:15 #14
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6391220
Volgende week: 1979
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6391472
Hmm, ben het weekend vergeten te kijken, nu dus maar even in een korte lunchpauze mijn bijdrage. Helaas zonder kazaa, en zonder geluidskaart, dus de sample kan ik ook niet beluisteren. Gelukkig ken ik bijna alle nummers nog wel.

1986: Ik was inmiddels 12 . Nog niet echt aan de cd's begonnen maar wel een hele fanatieke verzamelaar van de top 40 op tapes, helaas had ik toen nog een beetje een eentonige hitgevoelige smaak.

1 Berlin - Take my breath away
Tjah, waarom dit nummer van al deze nummers op 1 staat (en dat heeft het nummer vrij lang gestaan dacht ik), ik zou het niet weten. Een vol nummer, leuk voor in de film alleen wel gedateerd als je het nu hoort. Niet mijn kopje thee, te slijmerig, te langzaam, echt sky radio materiaal.
6

2 Communards - Don't leave me this way
Inderdaad een hoge notering qua gay gevoeligheid dit nummer, nu, maar ook toendertijd al. Ik had echt een hekel aan de communards (irri hoge piepstemmetje), op de een of andere manier had ik altijd een UB40 gevoel bij deze groep...
maar om eerlijk te zijn, dit nummer was hier toch wel een uitzondering op. Een redelijk pakkend deuntje, lekker melodieus, tekstje van niks , maar al met al toch een
7.5

3 Europe - The final countdown
Grappig dat iedereen hier toch een beetje hetzelfde over denkt (met als uitschieter hierin het spandex gevoel van postinggirl, spoton). Ik was hier toen niet al een al te grote fan van, nu al helemaal niet meer. Ik snap ook echt niet wat dit nummer doet in de top 100 aller tijden.
Nee, dan kijk ik toch liever naar de film, the final countdown, ook niet super maar beter dan dit nummer.
5

4 Madonna - True blue
Een lekker popachtig deuntje van de dame die alleen maar beter lijkt te worden. Aangezien deze dame naar mijn mening alleen maar beter wordt, en dit nummer toch uit haar begin periode komt, is het toch een van haar mindere nummers
Even zonder gein, ik hou wel van vrolijke liedjes, dit is er een van. Een redelijk nummer, een redelijk cijfer;
7

5 Janet jackson - When i think of you
Janet heeft mij nooit echt kunnen bekoren, alleen de Rythm Nation cd vond ik dus echt wel fantastisch. Helaas, helaas, Janet, je kan zoveel beter dan dit nummer (ook al schijn je dit niet te realiseren als ik naar je recente cd's kijk). Madonna wordt beter en beter, Janet gaat helaas de andere kant op.

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
OMD kan mij wel bekoren, helaas kan ik dit nummer niet meer in gedachte horen...
Ik moet een waardering dus schuldig blijven.

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Het op 1 na beste nummer uit deze lijst, maar toch hetzelfde cijfer. Een schitterende clip, een heerlijk stampend, en schijnbaar tijdloos nummer. Ten tijde van dit nummer zat Aerosmith een beetje in een mindere periode, een beetje een Queen gap. De samenwerking van de 2 grootheden van verschillende muzikale genres heeft hun carriere echter weer nieuw leven ingeblazen (helaas gaat dit het tegenwoordig weer wat minder met beiden). Duidelijk een;
10

8 Don johnson - Heartbeat
Ik hoop toch echt dat dit nummer niet opgenomen gaat worden op de soundtrack van het binnenkort door mij aangeschafte Grand Theft Auto, Vice City.
Patrick Swayze, David Hasselhof en ook Don Johnson, geen van allen kunnen ze zingen. Misselijkmakend nummer ook.
3

9 Tina turner - Typical male
Een erg grote zangeres met een vreselijk goede stem. Ik zal hierover maar kort zijn, aardig maar niet super. Tina kan veel beter.
6

10 Cyndi lauper - True colors
In tegenstelling tot andere meningen over dit nummer, vind ik dit dus echt een goede song. Helaas gebombardeerd tot Sky radio classic, dit nummer verdient beter. Mooi, gevoelig gezongen (knap hoor met een stem als die van Cyndi), en een goede tekst. Knuffelrock 1 toch?
8

11 Cameo - Word up
Ook een van mijn favorieten van dit lijstje. Cameo, een foute neger, maar man o man wat een nummer. Al veel gecoverd, maar nooit ge-evenaard (al kwam Gun in de buurt). Voor de tijd een zeer vooruitstrevend nummer.
9

12 Paul simon - You can call me al
Mijn absolute favoriet uit deze lijst (en van vele anderen). Even bekennen: Ik heb tijdenlang gedacht dat Chevy Chase dit nummer zong, ik kon dat kleine iele mannetje ernaast helemaal niet . Nu weet ik natuurlijk wel beter. Een geniale clip (die ik echt elke dag kan bekijken zonder dat het mij echt dwarszit), een super vrolijk muzikaal an een groot zanger. En ja, ook ik vind Graceland een wereld album.
10

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Ik ken er maar 2 uit mijn hoofd van Frankie, en dit is er niet een van.
Geen cijfertje dus.

14 Iron maiden - Wasted years
Ik ken er meer dan 2 van maiden maar helaas blijven de titels niet echt hangen bij deze niet metal fan. Sorry...

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Normaal gezien geef ik aan alles wat ook maar een beetje met Slagermuziek te maken heeft een -3, dus ook Albert West, maar we hebben hier weer eens te maken met een uitzondering. Super lief, maar wel een nummer wat blijft hangen. Ik vind het nog steeds niets , maar toch een 8.
En -3 + 8 is 5 dus uiteindelijk een 5(je)

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around
Toch lekkere muziek, maar om dit nou een voorloper van nieuwere genres te noemen, nee. Dan gaat de eer eerder naar soul2soul, die ten tijden van Back to Life echt vernieuwend bezig waren. Ik geef dit nummer in ieder geval een;
7

Al met al een kwalitatief redelijk lijstje. Veel klassiekers, ook al zit er vrij weinig diversiteit tussen de nummers (kenmerk van de mid 80er jaren). Grappig: toen ik 1986 zag dacht ik 'heh we zouden toch een ouder lijstje doen', toen ik opschreef dat ik ten tijde 12 jaar oud was, realiseerde ik mij pas dat het toch wel een aardig poosje terug is..

  maandag 21 oktober 2002 @ 13:53:52 #16
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_6391532
Wow ... hier staan veel van mijn alltime favorite 80s platen bij!
Veel jeugdherinneringen, vooral aan de te gekke tijd die ik toen had in de 2e klas van de MAVO .

1 Berlin - Take my breath away
Mooi nummer, uniek in z'n soort imho zowel qua productie en de stem van de vocaliste. 9/10

2 Communards - Don't leave me this way
Ik vond, en vind deze plaat nog steeds vreselijk, ondanks het feit dat het een superhit was, erger ik me kapot aan dat stemmetje van Jimmy Sommerville. Geldt ook voor al zijn Bronski Beat platen. Het origineel van Thelma Houston is veel mooier 2/10

3 Europe - The final countdown
Hoogtepunt van de mietjesrock, jongens met getoupeerd haar en lippenstift. Ik vond Europe altijd een zwakke tegenhanger van Bon Jovi, die evengoed er niet uit zagen, maar wel een veel langere reeks, van veel betere platen maakten. Ondanks dat een klassieker, hoewel ik "Carrie" beter vond. 7/10.

4 Madonna - True blue
Goed, maar niet haar beste. De beste Madonna tracks van vroeger vind ik altijd nog Borderline, Into The Groove etc. Deze plaat was wel weer de zoveelste reden voor haar om van 'looks' te veranderen ... wit haar als ik me niet vergis. 6/10

5 Janet jackson - When i think of you
Dat vind ik de beste single van het "Control" album van Janet Jackson. Een rasechte pop plaat, waar niets mis mee is 9/10.

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
Deprimerend 1/10

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Topic opener vraagt zich af of dit het begin was van Limp Bizkit,
Run DMC was zeker een pionier met het combineren van Rock en Raps. Een leuk detail: toenmalige (co)producer Rick Rubin, produceert ook het volgende album van Limp Bizkit. . Was ook erg gaaf op de MTV awards 1999, live Kid Rock, Run DMC en Aerosmith samen. Heb ik waarschijnlijk nog ergens op een DAT tape, kan ik wel digitaliseren voor de liefhebbers. 10/10.

8 Don johnson - Heartbeat
Erg jammer. 1/10

9 Tina turner - Typical male
Jeugd sentiment, vind er nu niet veel meer aan. 8/10

10 Cyndi lauper - True colors
Dit is er één voor op m'n begrafenis 10/10

11 Cameo - Word up
Cameo heeft ook een house-classieker op z'n naam "Money"
Die is een stuk beter ... en weet je nog van Cameo: Die rode "Tok" die hij altijd droeg ... grinz. 8/10

12 Paul simon - You can call me al
Heel dat album is super, clip dito. 9/10

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Geproduceerd door Trevor Horn , die ook achter "Art Of Noise" en "Grace Jones" zat. Ik heb de 12 inch versie, die echt super origineel is. Je krijgt dan een rondleiding langs alle elementen / instrumenten uit die plaat (Tour of the 12 inch). Zit hoog bij m'n alltime favs. 10/10.

14 Iron maiden - Wasted years
Wasted ears . Ik hou er niet van. 3/10

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Tsjah ... typerende sound, toen lieve en onschuldige lyrics nog konden (zucht). 8/10.

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around

Postinggirl toch , dit lijkt geen house, dit IS house .
Ik kreeg gister 2 filmpjes over de house geschiedenis, met name die van Chicago en Detroit, ik wil ze wel met je delen als je interesse hebt .

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_6399910
1 Berlin - Take my breath away
Eigenlijk vind ik Like flames beter. En Top Gun vond ik ook geen geweldige film, alhoewel het waarschijnlijk de beste rol ooit was voor Val Kilmer. Zwaar aangezette bas, aardig nummer. 7/10

2 Communards - Don't leave me this way
Laat ik het maar toegeven. Ik ben een groot fan van Jimmy Sommerville, het oude Bronski Beat (alhoewel Hit that perfect beat zonder Jimmy ook wel leuk was) en de Communards kunnen bij mij ook weinig fout doen. Cover van Thelma Houston. 7/10

3 Europe - The final countdown
Wat een ellende. In Bon Jovi stijl geklede Scnadinaviërs met van dat haar alsof hun föhn in hun gezicht is ontploft. Tot het einde der tijden zullen we gedoemd zijn tot het luisteren naar deze plaat, het is nu eenmaal een jaren '80 klassieker, Koude Oorlog, blabla. 't Is niks. 3/10

4 Madonna - True blue
Truttig liedje. 6/10

5 Janet jackson - When i think of you
Met een videoclip die (zo zei men) in één keer was opgenomen. Daar geloof ik dus niks van. Lief liedje, niet bijzonder. 6/10

6 Orchestral manoeuvres in the dark - (forever) live and die
Nummer dat werd gezongen door Paul Humphreys, in plaats van reguliere zanger Andy McCluskey. Geproduceerd door Stephen Hague, ook bekend van New Order. 9/10

7 Run dmc & joe perry & steve tyler - Walk this way
Yeah! Haal de veters uit je sneakers, steel het logo van de Golf van je buurman, kijk boos, en je bent Run DMC. Geweldig nummer. 8/10

8 Don johnson - Heartbeat
Het Ego van de jaren 80. Matig acteur blijkt nog slechtere zanger.. 5/10

9 Tina turner - Typical male
Het klinkt leuk, tot die halfnaakte bouwvakker op zijn saxofoon begint te spelen. In vrijwel elk nummer dat Tina Turner in de jaren 80 maakte, kwam dat figuur weer langs. Sorry, dat irriteerde me nogal. Teveel nummers zijn verklooid door een saxofoonsolo. Candy Dulfer heb ik ook nooit wat gevonden. 6/10

10 Cyndi lauper - True colors
Fraai liedje. Niets op aan te merken. 7/10

11 Cameo - Word up
Beste nummer van de week. Zanger Larry Blackmon verscheen altijd op het podium met een felgekleurde tok, wat natuurlijk bijzaak is, maar ik toch even wilde vertellen. Ook Candy werd nog een hit (ook leuk, alhoewel dat een softer nummer was) en dat kennen we weer doordat Mariah Carey vorig jaar een geslaagde poging deed om het nummer te vernielen. 10/10

12 Paul simon - You can call me al
Te vaak gehoord. De videoclip blijft leuk. 7/10

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Je zou de 12" eens moeten horen: Frankie's guide into the world of the 12". Van onder tot boven in elkaar gezet door Trevor Horn, hij had Holly Johnson feitelijk alleen nodig voor de stem. De single krijgt een 7, de 12" een 9/10

14 Iron maiden - Wasted years
Niet mijn stijl. Wel een leuke zanger, intelligent ook/ 6/10

15 Albert hammond & albert west - Give a little love
Nee, da's niks. Dat Albert Hammond zich hievoor leende. Zal wel voor een goed doel geweest zijn. 4/10

Bonus
16 Farley jackmaster funk & darryl pan... Love can't turn around
He's like, really fat, you know. Nee. Ook niets. 4/10

28In tua nua - Seven into the sea
Dit doet me wel heer erg terug verlangen naar de Verukkelijke Vijftien en meer van dat soort typische Vara-programma's. Toen de dj's nog eigenwijs waren, en minder ouwehoerden. En dit blijft een geweldig nummer. 9/10
[/quote]

I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 00:51:53 #18
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6403777
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:42 schreef dwerg het volgende:
Cover van Thelma Houston.
Die het weer gecoverd had van Harold Melvin & The Blue Notes.
quote:
Zanger Larry Blackmon verscheen altijd op het podium met een felgekleurde tok, wat natuurlijk bijzaak is, maar ik toch even wilde vertellen.
Geeft niet, was ook het eerste dat bij mij opkwam toen ik aan dit nummer dacht (zie hierboven).
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 09:19:21 #19
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_6405861
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:42 schreef dwerg het volgende:
11 Cameo - Word up
Beste nummer van de week. Zanger Larry Blackmon verscheen altijd op het podium met een felgekleurde tok, wat natuurlijk bijzaak is, maar ik toch even wilde vertellen. Ook Candy werd nog een hit (ook leuk, alhoewel dat een softer nummer was) en dat kennen we weer doordat Mariah Carey vorig jaar een geslaagde poging deed om het nummer te vernielen. 10/10

13 Frankie goes to hollywood - Rage hard
Je zou de 12" eens moeten horen: Frankie's guide into the world of the 12". Van onder tot boven in elkaar gezet door Trevor Horn, hij had Holly Johnson feitelijk alleen nodig voor de stem. De single krijgt een 7, de 12" een 9/10


Hey Dwerg, precies de 2 dingen die ik ook al opmerkte .
Die 12 inch is legendarisch.
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 09:20:36 #20
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_6405871
14 Iron maiden - Wasted years
Dit nummer heeft geleid tot mijn nog immer durende passie voor deze heren. De LP Somewhere in Time heb ik toendertijd ook letterlijk grijs gedraaid. De B-kant van deze single (Reach Out), gezongen door Adrian Smith is ook niet te versmaden. Dit is een absolute klassieker en ik speel hem met veel plezier in mijn IM tribute bandje. Natturlijk heeft Maiden beter nummers maar toch: 9/10.
Alles boven de rivieren is kut.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 09:28:28 #21
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6405920
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 09:19 schreef Devnull het volgende:

[..]

Hey Dwerg, precies de 2 dingen die ik ook al opmerkte .
Die 12 inch is legendarisch.


Dat zijn de feitjes die deze topics leuk maken. Zelf was ik te jong om dit soort dingen bewust mee te maken... Ik ken zeg maar alleen de liedjes en niet de achtergronden ervan.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 09:41:54 #22
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_6406009
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 09:28 schreef Vamos het volgende:

[..]

Dat zijn de feitjes die deze topics leuk maken. Zelf was ik te jong om dit soort dingen bewust mee te maken... Ik ken zeg maar alleen de liedjes en niet de achtergronden ervan.


Ik was toen pas 13, maar al heel erg met muziek/mixen etc bezig .
De mensen die de bewuste 12-inch willen hebben, kunnen me via de site in m'n sig. mailen.

[Dit bericht is gewijzigd door Devnull op 22-10-2002 09:50]

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_6407640
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 09:19 schreef Devnull het volgende:
Hey Dwerg, precies de 2 dingen die ik ook al opmerkte .
Die 12 inch is legendarisch.
Sorry.
Als ik jullie posts wat beter zou lezen, zou ik dingen niet voor de tweede keer zeggen.
Maar die 12" is gewoon briljant.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:25:15 #24
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6409100
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 09:41 schreef Devnull het volgende:

[..]

Ik was toen pas 13, maar al heel erg met muziek/mixen etc bezig .
De mensen die de bewuste 12-inch willen hebben, kunnen me via de site in m'n sig. mailen.


ga ik doen!
Trevor Horn in mijn held.
ook 12" van Relax zitten een aantal juweeltjes tussen (de acapella!)

ben benieuwd of al die geweldige 12" ergens op cd verzameld zijn.

en ik mail je!

wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:26:50 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6409142
Heb de 12'' inmiddels ook gehoord. Hij is goed!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')