murp | woensdag 28 mei 2014 @ 08:16 |
“7 Days to Die” is een nieuwe survival horde crafting spel van The Fun Pimps. 7 Days to Die is een op voxel gabseerde open wereld sandbox spel dat elementen bevat uit genres zoals First Person Shooters, Survival Horror, Tower Defense en Roleplaying Games. Het spel bundelt vechten, craften, roven, mijnen, ontdekken en ontwikkeling van het personage allemaal in één spel. Het spel speelt zich af in de nabije toekomst, waar een derde wereldoorlog de aarde verwoest. Het ergste moet nog komen... Niemand weet zeker of het de straling, de kernwapens of één van Gods beslissingen was, maar een tot nu toe onbekend virus veranderd de laatste overlevenden weldra in een leger van levende doden, die maar één doel hebben, de laatste overlevenden uitmoorden. Je speelt één van de overlevenden die gevangen zit in de wilde wereld van zombies van het gebied Navezgane County Arizona, een van de laatste paradijzen op aard. Ironisch genoeg betekent Navezgane volgens de Apaches, die het gebied voor eeuwen bezet hadden, 'Monsterdoder' en dit vat eigenlijk kort samen wat je zal doen om te overleven en het geheim van deze infectie te ontrafelen, monsters doden... | |
murp | woensdag 28 mei 2014 @ 11:53 |
Echt, wat je allemaal kan craften http://7daystodie.gamepedia.com/Crafting | |
PeterGliffin | woensdag 28 mei 2014 @ 13:30 |
Net gekocht, altijd even wennen met zo range van dingen. Iig achter gekoken als je in desert spawnd je makkelijk clubs/crossbow kan maken. Ik heb alleen veel gravel van cinderblocks, wat kan ik daar van crafte? | |
Rickocum | woensdag 28 mei 2014 @ 15:14 |
Maar negers. Met hoeveel loop je daar rond in zo'n server dan? | |
murp | woensdag 28 mei 2014 @ 15:35 |
Gisteren voor het eerst gespeeld, maar het leek op 8 spelers | |
murp | woensdag 28 mei 2014 @ 15:36 |
Je kan ook gewoon een game beginnen en zelf hosten. Ook leuk als je met een paar vaste vrienden altijd gamed | |
PeterGliffin | woensdag 28 mei 2014 @ 19:50 |
Mp vind ik wel ruk, bijna alles is altijd leeg ge-loot. Singleplayer is wel grappig! Nacht overleven is wel makkelijk als je via een stoel op een dak gaat. Met vrienden is dit sowieso grappiger. | |
Photomorti | woensdag 28 mei 2014 @ 20:25 |
Ik vind het er te cartoony uitzien persoonlijk , daarom vind ik dayz ook zo tof want de wereld ziet er vrij geloofwaardig uit. | |
jogy | maandag 21 juli 2014 @ 17:21 |
Leeft dit nog? | |
Frutsel | donderdag 11 december 2014 @ 16:58 |
| |
jogy | donderdag 11 december 2014 @ 16:59 |
| |
murp | zaterdag 13 december 2014 @ 10:34 |
ik speel het nog! | |
VitaminWater | dinsdag 16 december 2014 @ 14:27 |
| |
murp | woensdag 17 december 2014 @ 11:58 |
| |
Frutsel | woensdag 17 december 2014 @ 12:01 |
Ik vind het een vet spel... maar snap nog niet goed hoe dat met het housebuilding zit... verder vraag ik me af of het bugvrij is...want nadat ik voor de eerste keer dood ben spawn je met de helft van je health... maar ik krijg dat met geen mogelijkheid verder omhoog, ook niet met medikits. Klopt dat? | |
Elan | woensdag 17 december 2014 @ 14:15 |
Lol de vraag stellen is m beantwoorden he. Er zitten inderdaad nogal wat bugs in ja, al werken developers i.t.t. zo'n DayZ nog wel actief aan de game in de vorm van updates om deze er uit te halen. | |
VitaminWater | donderdag 18 december 2014 @ 10:08 |
In tegenstelling tot DayZ? Dat spel is sinds een jaar uit (in alpha status) en krijg nog zeer regelmatig updates. | |
Elan | donderdag 18 december 2014 @ 14:40 |
Het algemene beeld in het betreffende topic is toch iets anders. Namelijk dat de makers snel geld willen hebben verdienen en het spel verder redelijk links hebben laten liggen. Sommige bugs zoals die glitchende zombies zitten er al meer dan een jaar in bijvoorbeeld. Ook de regelmatige updates herken ik me totaal niet in, of ze moeten van hun zonden geleerd hebben heb het al een poosje niet gespeeld in elk geval. Bij 7 ways maandelijks (soms) meerdere updates voor bugfix en nieuwe content | |
VitaminWater | vrijdag 19 december 2014 @ 10:22 |
Ja dat beeld is er wel, en ik begrijp het deels ook want de prioritering van hun fixes snapte ik ook niet altijd. Maar het beeld wat je schetst komt van mensen die het ondanks de duidelijke alpha warning (dat het nog lang zou duren voor het voltooid is) toch gekocht hadden in de hoop dat het snel de inhoud van de mod zou hebben en dan verder zou worden uitgebouwd. Maar er is altijd duidelijk gezegd dat ze eerst de hele architectuur zouden verbouwen. De vruchten gaan ze pas vanaf nu kunnen plukken als ik de roadmap voor Q14 en heel 2015 zo zie. Ik speel het zelf ook nog niet hoor, vind de mod nog beter. Maar ze zijn nu wel lekker op stoom gekomen, ik volg het nog wel. Maar goed, dit is het '7 days to die' en niet het DayZ topic, en die game heb ik zelf (nog) niet. On-topic weer dus | |
Frutsel | zaterdag 7 maart 2015 @ 17:03 |
Kanniet wachten tot update 11.... | |
Frutsel | donderdag 2 april 2015 @ 23:14 |
nou de volgende grote update is er... ALPHA 11 Graphics kreeg een enorme boost met Unity 5 | |
Frutsel | donderdag 2 april 2015 @ 23:15 |
http://joelhuenink.tumblr.com/ | |
Elan | donderdag 2 april 2015 @ 23:32 |
Lijkt bijna niet meer op de game zoals ik heb een jaar of anderhalf ben gaan spelen | |
Frutsel | vrijdag 3 april 2015 @ 01:00 |
Nadeel is dat het lijkt dat je een dijk van een pc nodig hebt nu... na Unity5 Zelf heb ik er nog niet zon last van, maar zie tig berichten over framerate | |
Frutsel | maandag 27 juli 2015 @ 14:55 |
Heb je al rondgecrossed op de minibike van Alpha 12 ? | |
Elan | maandag 27 juli 2015 @ 14:57 |
minibike?? holy shi.......... na de vakantie maar even checken dan, heb al een poosje niet gedaan | |
Frutsel | maandag 27 juli 2015 @ 15:00 |
Ja man.. stuk of 8 onderdelen nodig...en crossen maar... zit een extra basket (supermarkt winkelwagentje ) op en je hebt een bende extra ruimte nog voor je loot. Wel wat schoonheidsfoutjes nog maar dat gaat er nog wel uit. De beer is ook nieuw... vooral in het begin krijg je die niet kapot Hij jou wel graphics weer een enorme boost, weerseffecten... je krijgt tijdens een regenbui ineens een pleuris harde bliksem/donder over je kop... schrik je gewoon van inventory update waardoor crafting makkelijker is, splitten van stacks etc etc | |
Elan | maandag 27 juli 2015 @ 15:03 |
Gaaf! Ontwikkelaars laten het er in ieder geval niet bij zitten, zoals met een DayZ wel het geval is | |
Fluppert | woensdag 29 juli 2015 @ 17:34 |
Ondertussen al 258 uur in deze game gestoken, vragen zijn welkom Ik speel het nu niet heel vaak meer, maar voornamelijk omdat alpha 12 vrij buggy is, voornamelijk met de nieuwe RWG en het weer. Zelf modden is trouwens ook wel érg leuk om te doen | |
Frutsel | zaterdag 1 augustus 2015 @ 08:55 |
Klopt. Ik heb twee mods van anderen geprobeerd. Laatste was van barinou. Sinds alpha12 nog niet. Maar de bugs neem ik voor lief. 600+ uren nu | |
murp | zaterdag 1 augustus 2015 @ 11:13 |
Een tijdje geleden had ik last van vage bugs.. Stukken land dat opeens verdwijnt en dat je naar beneden valt en dat je character opeens na ewn chrash gear heb van 2uur geleden... Ik speel trouwens met z'n 3e.. | |
Fluppert | zaterdag 1 augustus 2015 @ 13:35 |
Wat mij enorm blij maakte met A12 was de minibike. Nou blijkt er een bug te zijn waardoor je minibike "zomaar" door de map kan vallen en je hem kwijt bent. Dat soort bugs verpesten het toch wel, gezien je zo'n ding vaak pas rond day 30 (al dan niet later) af hebt | |
murp | zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:05 |
Wat doen de mods dan? | |
Frutsel | zaterdag 1 augustus 2015 @ 21:30 |
De minibike is echt een geweldige aanwinst. Door de map vallen is me nog geen 1x gebeurd. Enige bug die ik heb is dat de storage inhoudt verdwijnt nadat je dr mee gereden hebt. Het schijnt dat je die moet openen vanuit de 'circel' (met E ingedrukt dus) en de weg moet volgen en geen hobbels moet nemen. En als je goed en veel zoekt in garages, auto's en toolshops kan het sneller dan 30 dagen hoor. Maar een dosis mazzel is daarbij nodig | |
Frutsel | zaterdag 1 augustus 2015 @ 21:32 |
In alpha 11 zette ik ze op mijn server louter voor de recipes. Bijna alle steen- en houtsoorten, meubels, keukenapparatuur, nieuwe wapens zoaks rocket launcher alkes was craftable. Kun je leuke huizen can bouwen. Tevens wat andere features voor de zombies. Sommige schieten vuurballen af enzo lol In alpha12 heb ik ze nog niet getest In alpha 13 komt waarschijnlijk ook de rocket launcher en 5 nieuwe zombies | |
Fluppert | zaterdag 1 augustus 2015 @ 21:35 |
Heb je deze al gezien dan? Vind ik wel echt briljant bedacht. | |
Frutsel | zaterdag 1 augustus 2015 @ 22:28 |
ik zag de draw bridge idd. Die andere is nieuw voor me. Als 12 straks verveelt knikker ik er wel weer wat in lol | |
murp | zaterdag 1 augustus 2015 @ 23:19 |
En spelen jullie alleen oid? | |
Frutsel | zondag 2 augustus 2015 @ 09:33 |
Ik speel op dit moment op een eigen server met drie anderen. Wellicht dat we later gewoon op een grote server gaan met 20 man ofzo. Ben zelf niet van de pvp maar het is in pve ook niet grappig om te zien als anderen je bouwerk slopen om te zien of ze je kisten kunnen looten lol. | |
Fluppert | zondag 2 augustus 2015 @ 13:12 |
Ik speelde altijd samen met 1 andere vriend, maar gezien die er enorm op uitgekeken is speel ik maar alleen | |
murp | zondag 2 augustus 2015 @ 19:46 |
grote server durf ik ook niet. Maar ik speel met 2 andere en dan is dat wel leuk.. Eerst een enorme basis maken en dan mogen de zombieskomen! | |
murp | zondag 2 augustus 2015 @ 19:46 |
hoe hou je dat vol?! | |
murp | zondag 2 augustus 2015 @ 20:08 |
363 uur bezig met 7dtd | |
Fluppert | zondag 2 augustus 2015 @ 20:24 |
Ik speel het nu hooguit 2x per week, voor enkele uurtjes. Als ik bezig ga dan doe ik op dit moment vrijwel niets anders dan modden en editen, en kijken hoe het uitpakt | |
murp | zondag 2 augustus 2015 @ 21:54 |
dat is anders dan de creative modus waarbij je op de "u" alles kan bouwen? | |
Fluppert | zondag 2 augustus 2015 @ 22:42 |
Ja, wat ik o.a. veranderd heb ik de biome indeling in Random Gen. Ik vond dat er teveel desert was en te weinig forest, dus dat heb ik veranderd. Ook heb ik ervoor gezorgd dat er in de forest meer zon schijnt en het minder bewolkt is. Denk ook aan nieuwe blocks/items/gebouwen/zombies etc. | |
Frutsel | maandag 3 augustus 2015 @ 08:41 |
Dat met die random gen klopt wel, al heb ik het gevoel dat het per map meevalt en erg verschilt. Ik heb mezelf nog niet echt verdiept in dat modden maar dat zouden handige aanpassingen kunnen zijn. Zal t.z.t nog wel eens gebeuren denk ik Wat moet ik me bij nieuwe zombies voorstellen die je gebruikt hebt? | |
Fluppert | maandag 3 augustus 2015 @ 11:34 |
Ik heb zelf geen nieuwe zombies gemaakt. Wat ik anderen heb zien doen is zelf hele nieuwe textures maken en die gebruiken, of zombies andere kledingstukken aangeven. Moet zeggen dat ik niet precies weet hoe dat werkt, maar het is dus mogelijk. Eigenlijk nu ook niet zo interessant, omdat er met A13 een paar nieuwe HD zombies bij komen! | |
Frutsel | maandag 3 augustus 2015 @ 11:37 |
Ik zag in de mod van Barinou wel 'andere' zombies. Bijv die vuurspuwende. (in de reguliere zijn dat die cops die spuwen) en ook de Burning zombies kunnen met vuur spuwen. Tevens had je ook crawlers in de vorm van nurses of bloated gasten... Ben benieuwd hoe lang het nu duurt tot A13... | |
Fluppert | maandag 3 augustus 2015 @ 11:42 |
Ja, dat soort dingen inderdaad. Ik gok op eind augustus/begin september. TFP hebben duidelijk gezegd dat ze update intervallen korter willen maken, dus niet dat we weer enkele maanden met dezelfde build zitten. | |
Frutsel | maandag 3 augustus 2015 @ 12:02 |
Dat wordt dan weer de server resetten en opnieuw beginnen | |
Frutsel | maandag 3 augustus 2015 @ 14:07 |
Spel was trouwens in de sale (vandaag nog zie ik)... 11.50 euro nu... of 18.50 voor een 2-pack op Steam | |
Frutsel | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:57 |
Gisteren lekker bezig met huisje bouwen komen er ineens 8 van die kakhonden op me af... rennen, vechten, bandages, schreeuwen, vechten, bandages, etc etc... heb ik ze uiteindelijk alle 8 verslagen en nog 2 hitpoints over... ik best trots dat ik dat overleefd had, slaat zon kutnurse me in mijn nek | |
Fluppert | zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:35 |
Heerlijk, day 6 met dog hordes | |
Frutsel | dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:10 |
Zie net dat Barinou zijn mod niet meer update helaasch. Maar goed, binnenkort maar es die andere proberen. Wat een verschil zit er op die minibikes als je eenmaal een betere motor hebt. Heb nu een groene motor + accu, paarse wielen en mandje en blauwe seat, handlebars en chassis. Dat ding vliegt letterlijk nu over bergen heen | |
Frutsel | dinsdag 15 september 2015 @ 18:11 |
Alpha 13 preview | |
Frutsel | woensdag 4 november 2015 @ 16:35 |
Frutsel | dinsdag 8 december 2015 @ 14:20 |
GET READYYYYY | |
murp | zondag 13 december 2015 @ 07:38 |
Het is zover! | |
Frutsel | dinsdag 15 december 2015 @ 15:36 |
Oppassen voor Murp en dr landmijnen | |
Mystic4Life | zaterdag 26 december 2015 @ 16:14 |
haha....ja dat is een gevaarlijke combinatie | |
murp | zaterdag 26 december 2015 @ 19:24 |
| |
Fluppert | woensdag 30 december 2015 @ 19:54 |
Ik weet het niet meer, al die nieuwe mechanics.. warmte, kou en natheid, nieuwe menu's en tons of new features.. ik zie door de bomen het bos niet meer en dat weerhoud me om te spelen | |
Frutsel | zondag 27 maart 2016 @ 16:30 |
Alpha 14 is uit Weer een grafische boost met veel minder lag en een quest systeen Skills + Perks op de schop nog wel landmijnen voor murp | |
Frutsel | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:02 |
Nice...ratelslangen gaan volgen | |
7nightwing7 | zaterdag 25 juni 2016 @ 09:09 |
Ps4 release ? http://blog.us.playstatio(...)ives-june-28-on-ps4/ Totaal niet gehoord van deze game. Is het wat ? | |
Frutsel | zaterdag 25 juni 2016 @ 14:06 |
ik vind van wel... als je van het zombie survival / crafting genre houdt | |
Frutsel | vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:17 |
Alpha 15 is gisteren gelanceerd.... volledige release note... http://7daystodie.com/alpha-15-release-notes/ | |
benjamin15 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:23 |
niet voor Console dacht ik ? | |
7nightwing7 | vrijdag 7 oktober 2016 @ 17:52 |
Op de ps4 was het om te huilen. Op launch gehaald, 3 weken later weer ingeruild. | |
murp | zondag 9 oktober 2016 @ 10:33 |
is er trouwens een optie om bij elkaar te spawnen? Dit is echt niet normaal meer | |
Frutsel | zondag 9 oktober 2016 @ 13:23 |
speel je navezgane of random? | |
murp | zondag 9 oktober 2016 @ 14:28 |
random | |
Frutsel | zondag 9 oktober 2016 @ 20:12 |
Random heb ik nog niet geprobeerd. Schijnt niet alles in te zitten wat in navezgane zit | |
Frutsel | maandag 10 oktober 2016 @ 09:04 |
Gisteravond geprobeerd met vier man. Eentje kwam op 0,5 km naast me, de andere 2 zaten op 2.7 km maar ook vlakbij elkaar... | |
Frutsel | maandag 6 maart 2017 @ 15:44 |
Nog heel effies in de sale op Steam.... 1 voor 9,20 euro of 2 exemplaren voor 14,80 euro... Denk dat na de uitbreiding van Alpha 16 hij lange tijd niet meer zo goed koop zal zijn... | |
Frutsel | maandag 6 maart 2017 @ 15:44 |
Valmod al eens geprobeerd? | |
benjamin15 | dinsdag 7 maart 2017 @ 12:58 |
Starvation mod is ook heel gaaf! met nieuwe dieren, zombies, en nieuwe crafting items. Zijn er mensen die 7 days to die op een server spelen? heb alleen nog maar offline gespeeld. en zoek nu nieuwe uitdaging met andere spelers!? | |
Frutsel | dinsdag 7 maart 2017 @ 13:44 |
Goeie tip, die ga ik eens bekijken en is misschien wat voor de volgende wipe We spelen zelf met een paar mensen op een server, password protected, omdat we met name slechte ervaringen hebben op public servers met hackers/cheaters. en we zijn nog flink aan het testen dus wipen nogal eens Zelf hadden we een regel bedacht dat als er iemand doodging er een wipe moest komen... maar dat werd nogal sneller dan we dachten Max dag 13 ofzo Op dit moment draait Valmod + Magoli Combopack op onze server. | |
benjamin15 | dinsdag 7 maart 2017 @ 15:57 |
dat klinkt wel leuk! spelen jullie dan voornamelijk samen? of is het ook dat jullie samenwerken? Is er een mogelijkheid om te joinen ? | |
Frutsel | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:52 |
We doen met name PVE en werken wel samen ja... veelal niet in hetzelfde huis maar wel vlakbij elkaar om te ondersteunen of we bouwen er een fort omheen. We zijn ook niet met superveel spelers hoor Op dit moment draait Valmod Overhaul en Magoli combopack op de server. Ken je die? Overhaul is nogal een uitdaging namelijk.... server difficulty staat op 3 (op schaal van 5). Ik zal vanavond ff balletje opgooien wat we willen aangezien het soms wel leuk is om wat meer volk op de server te krijgen, anderzijds denk ik dat je dan ook meer commentaar krijgt als er weer een 'wipe' is geweest Gebruik je ook Teamspeak? | |
Frutsel | dinsdag 7 maart 2017 @ 16:53 |
Kom je ook weer meedoen? | |
benjamin15 | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:19 |
Zeker heb ik teamspeak. en de valmod overhaul. Magoli combopack dan weer niet. zit deze combopack ook bij de 7d2d launcher? | |
Frutsel | dinsdag 7 maart 2017 @ 17:25 |
Ja die zit er volgens mij bij in en anders te downen van de 7days site | |
benjamin15 | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:16 |
top dank je wel! inmiddels geinstalleerd. vanavond online toevallig ? | |
Frutsel | dinsdag 7 maart 2017 @ 18:43 |
Niet lang, heel effies maar... verwacht zelf donderdag- en vrijdagavond in 7 days te zitten. | |
Fluppert | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:06 |
Kickje! Nog alpha 16 spelerts? | |
Frutsel | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:13 |
bijna elke dag edit: das niet waar want ik was drie weken met vakantie en kon niet spelen | |
Fluppert | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:56 |
Wat vind je er tot nu toe van? Ik heb een oud collega overgehaald om 7 days te gaan spelen, hij vindt het geweldig | |
murp | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:10 |
Ja! | |
Frutsel | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:11 |
Ik vind het gewoon een superspel en dat zal niet snel veranderen op naar de 2000 uur | |
Fluppert | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:37 |
Moet zeggen dat ik sommige nieuwe dingen wel jammer vind, bijvoorbeeld de zombie beer (ding is echt achterlijk sterk, maar geeft geen meat), eten is redelijk schaars (weinig dieren) en ik mis de vele zombies in towns. Snap dat ze dat deels met die sleepers gedaan hebben maar je hebt nu niet de kans dat er ineens 20 zombies via de voordeur naar binnen komen. Naja, als m'n medespeler wat bekender is met de game (nu dag 24) gaan we over op RWG. Nog leuke tips voor een base? | |
Frutsel | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:44 |
dat met die beer ben ik met je eens Krijg je bijna niet kapot Dat andere echter niet. Gisteravond leek wel de ene na de andere horde langs te wippen (steeds met 20 man tegelijk ofzo) Nu zal dat misschien te maken hebben met de "heat map" en het feit dat we met 3 man in één gebouw zaten maar zombies zat dus ik speel eigenlijk alleen maar Random World Gen.... en met de nieuwe update maakt de seed bijna niet meer uit. Stadjes in overvloed, hooguit dat je startBio kut is al maakt me dat ook niet zo heel veel uit. We hebben een tijd op difficulty 4 gespeeld en dood = dood en dus een volledige herstart van de server Nu staat ie op moeilijkheidsgraad 3 en laten we hem even doorlopen. Na wat problemen met serverhost Nitrado testen we dat ding ff wat langer om zeker te weten dat de problemen niet terugkomen. | |
Fluppert | dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:49 |
Oeh, tof! Ik host de server eigenlijk altijd zelf, spelen toch altijd samen en anders eigenlijk niet. Ben verder ook een pussy, houd niet zo van hogere moeilijkheidsgraden. Laat mij maar lekker base-builden Heb overigens ook een tijdje gespeeld zonder zombies met creative mode om lekker te gaan bouwen | |
Frutsel | dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:02 |
Base Building is ook leuk en dan moet je eigenlijk nu je lol op kunnen met A16 denk ik Ik ben helaas lang niet zo creatief dan andere 7days spelers want als ik sommige gebouwen soms zie dan denk ik echt: WTF WOW...HOE... maar dan heb ik het gevoel met Minecraft bezig te zijn en juist de combinatie van survival en base-building spreekt mij erg aan. Niets leuker om je huis te bouwen en een klap in je nek te krijgen van een nurse |