abonnement Unibet Coolblue
pi_6320876
Zalm heeft zo'n beetje vanaf 15 mei gevonden dat er maar beter nieuwe verkiezingen konden komen zodat die verderfelijke LPF uit de beschaafde vergaderzalen in Den Haag zou kunnen worden verwijderd.

Vandaag heeft meneer het voorelkaar; het kabinet is gevallen er komen nieuwe verkiezingen. Meneer 'ik ben ook paars' kan tevreden zijn. Of misschien toch niet helemaal?

Hoeveel stemmers op de LPF doorzien zijn truukje niet en stemmen bij de verkiezingen op de VVD ?

pi_6320917
Ik denk ook dat Zalm niet geheel netjes gehandeld heeft in dit hele debacle. Om te spreken van een complot tussen CDA en VVD (wat jij niet doet) gaat me te ver.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6320939
Ik heb geen LPF gestemd, maar ga wel weer voor de VVD
pi_6320979
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:18 schreef goudappeltje het volgende:
Ik heb geen LPF gestemd, maar ga wel weer voor de VVD
Hier ook zo, ga zelfs weer op dezelfde persoon stemmen
Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
pi_6320985
Net zo moeilijk als ik het vorige keer vond om LPF te stemmen, is het nu weer heel lastig kiezen.
Stel je kiest CDA, dan bestaat de kans dat ze met de PvdA gaan regeren. Een stem op VVD zal niet zo snel leiden tot regeringsdeelname van PvdA. Maar eigenlijk verdient VVD geen stem.
De groeten van Ben
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:21:11 #6
37214 Calidaion
Verlicht denker
pi_6320993
Nog maar 3 zetels in de peilingen, dus geen steun meer van de bevolking. Zalm heeft juist en democratisch gehandeld.
If you light a cracker on fire, would you have a firecracker?
pi_6321010
Inderdaad een kut-actie van Zalm.

Nu bestaat er een kans dat GroenLinks in de regering komt.
En laten we eerlijk wezen, dan kun je nog 100x beter een ruziende LPF hebben.

Zeker Zalm (als rechts persoon) zou dat moeten vinden. De VVD heeft dus hun partijbelang voor het landsbelang laten gaan.

Na Volkert verkloot nu Zalm de democtatie, en het zal ze allebei nog lukken ook ben ik bang

Maar ja, zijn er alternatieven?

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_6321041
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:16 schreef HiZ het volgende:
Zalm heeft zo'n beetje vanaf 15 mei gevonden dat er maar beter nieuwe verkiezingen konden komen zodat die verderfelijke LPF uit de beschaafde vergaderzalen in Den Haag zou kunnen worden verwijderd.

Vandaag heeft meneer het voorelkaar; het kabinet is gevallen er komen nieuwe verkiezingen. Meneer 'ik ben ook paars' kan tevreden zijn. Of misschien toch niet helemaal?

Hoeveel stemmers op de LPF doorzien zijn truukje niet en stemmen bij de verkiezingen op de VVD ?


Gezien de recente LPF historie lijkt Zalm toch wel heel erg gelijk gehad te hebben over de LPF, vindt je niet?

Ik denk dat nog heel weinig kiezers de LPF zullen steunen, het lijkt erop alsof CDA, VVD en PvdA de 'overlopende' kiezers gaan binnenhalen maar er is nog 3 maanden te gaan...we zullen zien.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:25:24 #9
37214 Calidaion
Verlicht denker
pi_6321077
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:22 schreef Tikorev het volgende:
Na Volkert verkloot nu Zalm de democtatie
Jij vindt een partij in de regering, die vrijwel geen steun meer geniet en nog 3 jaar te gaan heeft democratisch?
If you light a cracker on fire, would you have a firecracker?
pi_6321086
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:22 schreef Tikorev het volgende:
Inderdaad een kut-actie van Zalm.

En laten we eerlijk wezen, dan kun je nog 100x beter een ruziende LPF hebben.


Waarom vind je dat het ex-kabinet had moeten blijven? De LPF deed niet meer waar het volk voor had gekozen -> aftreden. Het volk had niet gestemd op een partij waarbinnen geen eenheid bestaat. Dat was al eerder het geval met Winny de Jong, daarom moest ze weg. Als er nu twee ministers niet samen binnen 1 partij kunnen werken, lijkt het me duidelijk.
Als het nou nog ging om twee ministers van twee verschillende partijen, maar nee hoor, zelfs binnen de partij kunnen ze de boel niet op orde houden. Dan horen ze niet in een regering.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:26:35 #11
1234 HiZ
Istanbullu
pi_6321109
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:23 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Gezien de recente LPF historie lijkt Zalm toch wel heel erg gelijk gehad te hebben over de LPF, vindt je niet?

Ik denk dat nog heel weinig kiezers de LPF zullen steunen, het lijkt erop alsof CDA, VVD en PvdA de 'overlopende' kiezers gaan binnenhalen maar er is nog 3 maanden te gaan...we zullen zien.


Zalm is de vos die de passie preekt. Hij maakt zich schuldig aan hetzelfde soort van politiek als de LPF-ers waar hij tegen tekeer gaat. Het is hem niet te doen geweest om de regeerbaarheid van het land te vergroten, hij zag de dikke worst van verkiezingswinst hangen.

Als jij denkt dat Zalm dit 'voor het landsbelang' heeft gedaan dan ben je goed kortzichtig.

  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:26:40 #12
10888 Kayuk
Home away from home
pi_6321111
Ik heb VVD gestemd en zal weer VVD stemmen. Omdat ik overtuigd ben dat de VVD niet alleen het potentieel heeft, maar ook zal benutten om Nederland goed door een zware periode heen te loodsen.
pi_6321113
ze zijn wel genaaid, eerst zegt JP dat ze aan een aantal voorwaarden moeten voldoen zodat het kabinet niet zou vallen, vervolgens doet LPF dat en dan laat ie het kabinet alsnog vallen, nog voordat herben verhaal kon halen

beetje zwak, ik vond dat ze zeker hun goeie wil hebben laten zien door 2 ruziemakers weg te sturen en een andere lijsttrekker te nemen, ze hadden het met deze nieuwe indeling een tijdje moeten aankijken, gaat het alsnog fout dan begrijp ik wel dat ze geen vertrouwen meer hebben

ik ga denk ik toch maar VVD stemmen... zit niets anders op

ik zie ook wel wat in SP in de regering, dat wordt lachen, vallen ze meteen door de mand als ze daadwerkelijk met voorstellen moeten komen

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 16-10-2002 22:28]

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_6321133
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:25 schreef Calidaion het volgende:

[..]

Jij vindt een partij in de regering, die vrijwel geen steun meer geniet en nog 3 jaar te gaan heeft democratisch?


Zo werkt onze democratie nou eenmaal. Bij de verkiezingen telt de stem van de burgers, tussentijds niet.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:28:39 #15
1234 HiZ
Istanbullu
pi_6321159
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zo werkt onze democratie nou eenmaal. Bij de verkiezingen telt de stem van de burgers, tussentijds niet.


Dat is nog een heel ander verhaal, de vraag of we úberhaupt wel in een democratie leven.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:28:59 #16
37214 Calidaion
Verlicht denker
pi_6321168
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:27 schreef Tikorev het volgende:
Zo werkt onze democratie nou eenmaal. Bij de verkiezingen telt de stem van de burgers, tussentijds niet.
Juist daarom is de actie van Zalm een stuk democratischer.
If you light a cracker on fire, would you have a firecracker?
pi_6321169
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zo werkt onze democratie nou eenmaal. Bij de verkiezingen telt de stem van de burgers, tussentijds niet.


precies, anders had Pvda ook wel jaren geleden uit het kabinet kunnen stappen
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:29:24 #18
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_6321181
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:26 schreef Wisp het volgende:
ik ga denk ik toch maar VVD stemmen... zit niets anders op

ik zie ook wel wat in SP in de regering, dat wordt lachen, vallen ze meteen door de mand als ze daadwerkelijk met voorstellen moeten komen


Mag ik je erop attent maken dat de SP de laatste jaren de meeste keren "voor" een motie heeft gestemd?
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:29:35 #19
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_6321187
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:22 schreef Tikorev het volgende:
Na Volkert verkloot nu Zalm de democtatie, en het zal ze allebei nog lukken ook ben ik bang
Nee, de 'democratie' is verkloot door de LPF fractie en bewindslieden die hun ego ver boven het landsbelang en de kiezer stellen.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:34:47 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_6321300
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:29 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Nee, de 'democratie' is verkloot door de LPF fractie en bewindslieden die hun ego ver boven het landsbelang en de kiezer stellen.


Onzin, jij bent te veel geconditioneerd op het verschijnsel partijdiscipline. De mensen die in de Tweede Kamer zitten worden verondersteld dat op persoonlijke titel te doen. Nu er voor het eerst mensen zijn die de regels nemen zoals ze zijn kun je goed zien wat voor farce die hele parlementaire 'democratie' is. Het is onder normale omstandigheden gewoon een dictatuur van partijbonzen.
pi_6321306
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:25 schreef goudappeltje het volgende:

[..]

Waarom vind je dat het ex-kabinet had moeten blijven? De LPF deed niet meer waar het volk voor had gekozen -> aftreden. Het volk had niet gestemd op een partij waarbinnen geen eenheid bestaat. Dat was al eerder het geval met Winny de Jong, daarom moest ze weg. Als er nu twee ministers niet samen binnen 1 partij kunnen werken, lijkt het me duidelijk.
Als het nou nog ging om twee ministers van twee verschillende partijen, maar nee hoor, zelfs binnen de partij kunnen ze de boel niet op orde houden. Dan horen ze niet in een regering.


Daar gaat het niet om. Van het CDA zou je zoiets nog kunnen verwachten, maar van Zalm is het achterbaks.

De LPF is dan misschien een klote partij (niet het gedachtengoed) geworden, maar ze zullen niet snel het beleid dat in het regeerakkoord is vastgelegd dwarsbomen.

Dat had de VVD toch moeten aanspreken. Nu bestaat er een kans dat ze straks 5 zeteltjes extra hebben, maar dat er een linkse regering komt die Nederland weer verder zal doen verloederen.

Klote actie van Zalm dus, maar helaas zullen ze waarschijnlijk toch wel weer beloond worden (ook door mij )

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_6321330
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:29 schreef Farzin het volgende:

[..]

Mag ik je erop attent maken dat de SP de laatste jaren de meeste keren "voor" een motie heeft gestemd?


pi_6321386
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, jij bent te veel geconditioneerd op het verschijnsel partijdiscipline. De mensen die in de Tweede Kamer zitten worden verondersteld dat op persoonlijke titel te doen. Nu er voor het eerst mensen zijn die de regels nemen zoals ze zijn kun je goed zien wat voor farce die hele parlementaire 'democratie' is. Het is onder normale omstandigheden gewoon een dictatuur van partijbonzen.


Wat flauw om zo het gedrag van de LPF goed te praten. Als de LPF van te voren aangekondigd had in de Kamer te gaan zitten onder de vlag van de persoonlijke titel was het anders geweest. Ze conformeerden zich echter aan de partijendemocratie en daarin hebben ze gefaald. Officieel zit men er op persoonlijke titel, in de praktijk werkt het uiteraard anders.

Als we nou een districtenstelsel hadden was dat 'op persoonlijke titel' heel wat meer waard.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6321401
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:29 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Nee, de 'democratie' is verkloot door de LPF fractie en bewindslieden die hun ego ver boven het landsbelang en de kiezer stellen.


Wat is begonnen nadat Volkert hun leider afgeknalt heeft....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:41:56 #25
1234 HiZ
Istanbullu
pi_6321446
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:38 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Wat flauw om zo het gedrag van de LPF goed te praten. Als de LPF van te voren aangekondigd had in de Kamer te gaan zitten onder de vlag van de persoonlijke titel was het anders geweest. Ze conformeerden zich echter aan de partijendemocratie en daarin hebben ze gefaald. Officieel zit men er op persoonlijke titel, in de praktijk werkt het uiteraard anders.

Als we nou een districtenstelsel hadden was dat 'op persoonlijke titel' heel wat meer waard.


Dit is geen goedpraten van het LPF gedrag, dit is het aan de kaak stellen van de mate van verrotting van de parlementaire 'democratie' waaronder wij leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')