abonnement Unibet Coolblue
pi_6334721
Tja ik ken wel wat traditionele muziek, zoals de Langa, maar daarvoor moet je toch echt een indisch winkeltje binnenlopen.
Jahnavi is erg populiar in India, soort van mix tussen de traditionele muziek en Westerse.
Erg swingend is ook Massada, soort indische rock.
Probeer ook maar eens wat te vinden van Himachal Pardesh, Rajasthan, maar ik weet eig niet of die makkelijk te vinden zijn.
Gebruiken tokkelinstrumenten zoals de sitar, tampura, sarod, bin en Karnatische vina.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_6334967
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 12:44 schreef keeper het volgende:
Bombay The Hard Way 1 en 2!
ik heb ze gedownload, er staat bij dat ze van DJ Shadow en Automator zijn, maar op die allmusic.com links van jou zie ik die nergens genoemd...

edit: nog een beetje op internet gezocht, het lijkt er wel op dat ze van dj shadow en automator zijn

[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 17-10-2002 20:05]

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6375481
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 12:57 schreef DaRealMac het volgende:
(btw bollywood is dus de indische indiase filmindustrie)
ik heb het eens opgezocht --- ik ben een taalpurist en als ik gelijk heb zal ik dat laten weten ook! --- en het woord indiaas bestaat niet. indisch betekent afkomstig uit nederlands indie of gewoon afkomstig uit india
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6713905
Cool, dit topic zocht ik. Ik ga meteen wat zoeken
pi_6739596
Hmm, jullie noemen weinig 'echte' Bollywood-muziek, dus echte filmliedjes. Het probleem met die filmliedjes is echter dat vaak de personen die die liedjes echt zingen, ergens op de achtergrond staan en niet zo snel vermeld worden.

Toch zijn denk ik wel de bekendere van nu (die ik ken tenminste):
Udit Narayan, Asha Bhosle, Lata Mangeshkar en Sonu Nigam.

Die zingen zo ongeveer alle liedjes van de bekendere Bollywood-films.

Je kan ook even on-line luisteren naar muziek en dan zie je zelf wat namen en muziek voorbijkomen. Een goede site daarvoor is Smashits.com en Smashits Radio. Dat wordt gewoon via RealPlayer afgespeeld (met reclame tussendoor) en dan kun je ergens anders kijken of je het op CD of als MP3 ergens vandaan kunt halen.

  maandag 11 november 2002 @ 14:33:13 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6739607
Romeo van Bassment Jaxx.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_6740243
quote:
Op maandag 11 november 2002 14:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Romeo van Bassment Jaxx.

dat de clip bollywoodachtig eruit ziet wil nog niet zeggen dat de muziek het ook is.

  maandag 11 november 2002 @ 15:09:25 #33
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_6740270
Wat heel goed bij Bollywood past is onder ander Bhangra. bekende Bhangra artiesten zijn:

-Malkit Singh

-Daler Mehndi (Die moet je zeker hebben..De ideale feestmuziek)

-Harbhajan Man

-Sukhbir

-Bally Sagoo

De volgende films hebben goeie nummers:

Taal

Hello Brother

Dil Se

Mann

Hum Dil De Chuke Sanam

Indiase Bands / Artiesten:

Euphoria, Bombay Vikings, Aryans, Shankar Mahadevan, Stereo Nation, Lucky Ali

"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_6745867
quote:
Op maandag 11 november 2002 15:09 schreef Lone_Gunman het volgende:
Wat heel goed bij Bollywood past is onder ander Bhangra. bekende Bhangra artiesten zijn:

[tips]


bedankt , maar aangezien het feest nu geweest is vooral voor future reference
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')