Vanuit de fabriek is de programmering gemiddeld genomen,bij chippen gaat het of naar persoonlijke smaak of naar optimalisering.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dat is toch vreemd dat zo'n bak al niet in de fabriek optimaal geprogrammeerd wordt?
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?quote:
De gemiddelde MB rijder zit niet echt te wachten op een bak die bambambam schakelt, en dus zullen er niet veel mensen zijn die er heel erg aaanstoot aan nemen.. Ik denk dat als je het aangeeft bij de dealer dat ze er heus iets aan kunnen doen, de vraag is of ze het mogen van 'het boekje'.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dat is toch vreemd dat zo'n bak al niet in de fabriek optimaal geprogrammeerd wordt?
Geen idee waar je het over hebt..vb-571-p..nieuw geleverd,2 stuks.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?
Weet je zeker dat het geen 318 is?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt..vb-571-p..nieuw geleverd,2 stuks.
Heel zeker,typeplaatjes zelf verwijderd voor het bestickeren,zelf met Wensink kunnen overleggen omdat ik een 315 helemaal niks vond en de directie in de eerste instantie voor een paar 313's wilde gaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen 318 is?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter
Ik heb ook de 7-traps inderdaad, maar wel met de V6. Ik vind het een prima automaat, schakelt aardig snel en je merkt er niks van. Het is niet zoals de nieuwe 9-traps of een ZF 8-traps, maar voor een bus prima. De V6 heeft gelukkig veel vermogen/koppel dus vind het een ideale combi. Had eerst V6 met handbak maar vind 'm met automaat een stuk fijner.quote:Op maandag 3 juli 2017 17:13 schreef Charged het volgende:
[..]
Heb jij ook de 7 traps en is die ook zo traag met reageren bij optrekken?
Bij mij lijkt het verdomme wel een Smart..gasgeven en een kleine seconde later pas reactie. Onze oude 315 met 5 traps reageerde een stuk sneller.
Dat is de 5-pitter nog volgens mij, oerdegelijke motor. Had eerst ook zo een 316CDI met Sprintshift. Automaat had weleens wat storingen en was niet de snelste nee, toch is dat ding rijdend met 600.000km ofzo weg gegaan. Hij is ook nog geleverd met volautomaat, maar daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?
Ze werden onderhuids iets eerder vernieuwd inderdaad. Ik heb ook nog de oude neus maar heb wel weer opties van het nieuwe type, zoals de side wind assist. Vanaf de nieuwe neus werd de V6 alleen nog met adblue geleverd, dus dat wilde mijn baas ook liever niet. Tegenwoordig is vanaf dit jaar de V6 ook weer zonder te bestellen volgens mij. De andere bussen op de zaak hebben wel de nieuwe neus en zijn 316CDI's.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:30 schreef Charged het volgende:
[..]
Heel zeker,typeplaatjes zelf verwijderd voor het bestickeren,zelf met Wensink kunnen overleggen omdat ik een 315 helemaal niks vond en de directie in de eerste instantie voor een paar 313's wilde gaan.
Ik heb het type nog met de oude neus al zijn er nieuwe neuzen met ook een 316 badge.
Thnx,duidelijke infoquote:Op maandag 3 juli 2017 19:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb ook de 7-traps inderdaad, maar wel met de V6. Ik vind het een prima automaat, schakelt aardig snel en je merkt er niks van. Het is niet zoals de nieuwe 9-traps of een ZF 8-traps, maar voor een bus prima. De V6 heeft gelukkig veel vermogen/koppel dus vind het een ideale combi. Had eerst V6 met handbak maar vind 'm met automaat een stuk fijner.
We hebben vroeger nog een 515CDI automaat (5-traps) en die moest echt constant in de toeren geramd worden om een beetje vooruit te komen. Die werd uiteindelijk gedegradeerd tot NL bus, want daarnaast was er nog een 518CDI (en later een 519CDI), allebei met 5-traps automaat. Dat waren, ondanks de grote opbouw, behoorlijk snelle wagens.
[..]
Dat is de 5-pitter nog volgens mij, oerdegelijke motor. Had eerst ook zo een 316CDI met Sprintshift. Automaat had weleens wat storingen en was niet de snelste nee, toch is dat ding rijdend met 600.000km ofzo weg gegaan. Hij is ook nog geleverd met volautomaat, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Op de zaak hebben we ook nog 316CDI's van het laatste type (163pk, 2014) maar dat zijn handbakken. Op zich snel zat, maar als niet vergelijkbaar met de 319CDI.
Mja,daar zal de verwarring misschien wel inzitten..ik heb zelf wel het nieuwere blok en automaat en dan de luxe van de oude voorraad,wel lekker .quote:Op maandag 3 juli 2017 19:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ze werden onderhuids iets eerder vernieuwd inderdaad. Ik heb ook nog de oude neus maar heb wel weer opties van het nieuwe type, zoals de side wind assist. Vanaf de nieuwe neus werd de V6 alleen nog met adblue geleverd, dus dat wilde mijn baas ook liever niet. Tegenwoordig is vanaf dit jaar de V6 ook weer zonder te bestellen volgens mij. De andere bussen op de zaak hebben wel de nieuwe neus en zijn 316CDI's.
Pietverdriet heeft het nog over het oude type met de 5-cilinder.
Ja die dode hoek heb ik weer niet haha Best wel handig, de nieuwe Sprinters op de zaak hebben ze wel. Maar goed, vind de spiegels gelukkig wel heel goed dus mis het verder niet. Die nieuwe gaan bijv. ook piepen als je over de lijntjes gaat en als je te hard op je voorganger afrijdt Mijne heeft dus alleen de side wind assist (dat werkt wel echt goed vind ik).quote:Op maandag 3 juli 2017 19:42 schreef Charged het volgende:
[..]
Mja,daar zal de verwarring misschien wel inzitten..ik heb zelf wel het nieuwere blok en automaat en dan de luxe van de oude voorraad,wel lekker .
Ik hoop dat 1 van de 2 de moeite niet meer waard is en dat ik een nieuwe krijg. Side wind assist en dode hoek indicator.
Daar ben ik wel erg benieuwd naar..met name als ze al wat meer km's achter de kiezen hebben en het onderstel wat soepeler is,hoe merk jij dat? De mijne (zonder) begint gemeen te worden met felle zijwind (L2H2 uitvoering,jij hebt L3H2?)quote:Op maandag 3 juli 2017 19:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mijne heeft dus alleen de side wind assist (dat werkt wel echt goed vind ik).
Vooral in Polen werkt dat systeem, als je richting Warschau gaat rijd je constant in de wind, erg vervelend Maar als je dan een vrachtwagen inhaalt en er komt een flinke rukwind achter voelt het alsof er 1 kant remt waardoor hij 'm goed recht houdt. Eerst is het even schrikken, maar het went wel en werkt goed. Bij een forse windvlaag gaat 'ie ook piepen en zie je het op de boordcomputer. Maar ik heb het idee dat hij het ook in stilte doet bij kleine vlagen.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Daar ben ik wel erg benieuwd naar..met name als ze al wat meer km's achter de kiezen hebben en het onderstel wat soepeler is,hoe merk jij dat? De mijne (zonder) begint gemeen te worden met felle zijwind (L2H2 uitvoering,jij hebt L3H2?)
Duidelijk,thnx. Ik laat het even met rust nou voordat het een Sprinter kaap gaat worden.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vooral in Polen werkt dat systeem, als je richting Warschau gaat rijd je constant in de wind, erg vervelend Maar als je dan een vrachtwagen inhaalt en er komt een flinke rukwind achter voelt het alsof er 1 kant remt waardoor hij 'm goed recht houdt. Eerst is het even schrikken, maar het went wel en werkt goed. Bij een forse windvlaag gaat 'ie ook piepen en zie je het op de boordcomputer. Maar ik heb het idee dat hij het ook in stilte doet bij kleine vlagen.
Ik heb nog een tandje langer, L4H2. Onderstel werkt verder nog prima, zelfs zonder lading vrij comfortabel. En dus niet heel veel last van de wind. Tuurlijk wel meer dan bij een personenauto
[ afbeelding ]
1: Ga huilenquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooi auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
Sprinter V6 rijdt heerlijk hoorquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooie auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
hij heeft iig een Benz.. Een ekte, geen werkhokquote:Op maandag 3 juli 2017 20:23 schreef Charged het volgende:
[..]
1: Ga huilen
2: Kom vechten,dan!
3:TR
4:Het is friet petad!
5:Doe normaal en lul mee
6:Je hoeft niet te reageren
kies maar..
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sprinter V6 rijdt heerlijk hoor
Vorige week nog 2 dagen een MB SLC 43 AMG gereden, ook leuk! Heel wat anders
Hebben de 4-pitters ook een viscofan? Die kunnen als het wat warmer is wel loeien. Maar de V6 vind ik wel behoorlijk stil hoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.
Misschien de bestuurders eens uitleggen hoe dat werkt met koppel en vermogen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.
Of dat van binnenuit ook zo hoorbaar is weet ik niet, het viel me op als er eentje langsrijdt en optrekt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien de bestuurders eens uitleggen hoe dat werkt met koppel en vermogen?
Wellicht zijn die wat minder geisoleerd, of maken ze meer toeren door de bak verhoudingen?
Taxi's en busjes. En ouwelullenwagensquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooie auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |