Goed verhaal lekker kortquote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:08 schreef naiipajiiau het volgende:
Mijn vader heeft na een x aantal verschillende automerken te hebben een tweetal jaar geleden ook een Mercedes gekocht. Zo trots als een pauw.... Ik vind een Mercedes altijd zo'n oude mannen uitstraling hebben, een beetje stoffig. Het was dan ook nog een station versie want praktischer in het standaard donkerblauw, de taxi-uitvoering zeg maar.
Hij had hem een week en toen begon dat ding te jengelen dat er op de achterbank iemand zat die z'n gordel niet om had. Er zat daar nooit iemand... de sensor had het mis, maar bleef maar jengelen dus naar de garage. Vervolgens nadat dat gefixt was meende de auto dat de kofferbak niet dicht was, weer gejengel dmv een harde toon. Geweldige auto ja... als je graag geld naar de garage toe brengt. Daarna had dat ding een beurt gehad maar hadden ze bij de garage een melding niet weggehaald dat de auto die beurt moest hebben, weer gejengel.
Ik heb nooit gezeik met mijn Koreaantje. Rij een veelvoud van de kilometers die hij per jaar rijdt. Dus nee, Mercedes is niet het "beste" automerk wat mij betreft. Eén van de duurdere, dat zeker dus gewoon een statussymbool. Ik vind niet dat je voor je geld krijgt wat je zou moeten krijgen als je een Mercedes koopt. Ik zou die plek eerder aan Volvo gunnen, of Toyota. Ik heb mensen zoveel kilometers zonder problemen en gezeik zien afleggen in die merken.
is ook met BMW M en Audi (R)S. Zelfs de fake-uitvoeringenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:10 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Mercedes was vroeger klasse, tegenwoordig vind ik het toch een beetje categorie aso/drugskoeriers omdat er veel tuig in die oude amg'etjes rijdt.
Hehe lijkt het wel op hè. We beginnen al betere vrienden te worden trouwensquote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:53 schreef Sounddragon het volgende:
Heej Leo, zit je nou Mercedes te verdedigen?
Vind ik de Audi RS toch een stuk minder. BMW M ook wel een beetje. Mercedes steekt er op dat gebied toch met kop en schouders boven uit imo.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
is ook met BMW M en Audi (R)S. Zelfs de fake-uitvoeringen
ja, audiosystemen zijn niet de allerbeste kant bij MB, maar ik heb hem om te rijden, en heb weer buckets of fun met hem gehad op de autobahn gisterenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hehe lijkt het wel op hè. We beginnen al betere vrienden te worden trouwens
al blijft de navi extreem ruk
Je mening over een merk baseren op 1 specifiek geval.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:08 schreef naiipajiiau het volgende:
Mijn vader heeft na een x aantal verschillende automerken te hebben een tweetal jaar geleden ook een Mercedes gekocht. Zo trots als een pauw.... Ik vind een Mercedes altijd zo'n oude mannen uitstraling hebben, een beetje stoffig. Het was dan ook nog een station versie want praktischer in het standaard donkerblauw, de taxi-uitvoering zeg maar.
Hij had hem een week en toen begon dat ding te jengelen dat er op de achterbank iemand zat die z'n gordel niet om had. Er zat daar nooit iemand... de sensor had het mis, maar bleef maar jengelen dus naar de garage. Vervolgens nadat dat gefixt was meende de auto dat de kofferbak niet dicht was, weer gejengel dmv een harde toon. Geweldige auto ja... als je graag geld naar de garage toe brengt. Daarna had dat ding een beurt gehad maar hadden ze bij de garage een melding niet weggehaald dat de auto die beurt moest hebben, weer gejengel.
Ik heb nooit gezeik met mijn Koreaantje. Rij een veelvoud van de kilometers die hij per jaar rijdt. Dus nee, Mercedes is niet het "beste" automerk wat mij betreft. Eén van de duurdere, dat zeker dus gewoon een statussymbool. Ik vind niet dat je voor je geld krijgt wat je zou moeten krijgen als je een Mercedes koopt. Ik zou die plek eerder aan Volvo gunnen, of Toyota. Ik heb mensen zoveel kilometers zonder problemen en gezeik zien afleggen in die merken.
Haha ja he. Paar dingetjes die irritant zijn ja, maar verder de betrouwbaarheid niet echt onderuit halen. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Mercedes en rijd weer een veelvoud van naiipajiiau gok ik Mijn bus (Sprinter) is inmiddels de 300.000km voorbij en geheel probleemloos. Ik heb er in 1,5 jaar 180.000km mee gereden. We hadden voorheen ook nog de oude 5-cilinders en 1'tje daarvan heeft de 850.000km aangetikt. Verdere Mercedessen op het werk hebben ook nooit noemenswaardige problemen gehad.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je mening over een merk baseren op 1 specifiek geval.
Vertel je dit verhaal ook op kringverjaardagen?
Ford.quote:Op zondag 28 mei 2017 10:36 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik ben hard na aan het denken maar kan er zo 1,2,3 niet 1 bedenken.
Een Mercedes automaat geweldig noemenquote:Op zondag 2 juli 2017 15:11 schreef Fer het volgende:
Wegligging en dan vooral in combinatie met het comfort kunnen weinig merken kopieren, net als het gedrag van de automaat, geweldig.
Die 9-traps is erg goed inderdaad.quote:Op maandag 3 juli 2017 15:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Mercedes automaat geweldig noemen
Of het moet de nieuwste 9-traps zijn, die schijnt eindelijk aan te haken bij de andere Duitse merken
Heb jij ook de 7 traps en is die ook zo traag met reageren bij optrekken?quote:Op maandag 3 juli 2017 16:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Die 9-traps is erg goed inderdaad.
Een DSG7 werkt lekker, wou je zeggen?quote:Op maandag 3 juli 2017 15:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Mercedes automaat geweldig noemen
Of het moet de nieuwste 9-traps zijn, die schijnt eindelijk aan te haken bij de andere Duitse merken
koop er eentje met een sportstand, of geef eens gasquote:Op maandag 3 juli 2017 17:13 schreef Charged het volgende:
[..]
Heb jij ook de 7 traps en is die ook zo traag met reageren bij optrekken?
Bij mij lijkt het verdomme wel een Smart..gasgeven en een kleine seconde later pas reactie. Onze oude 315 met 5 traps reageerde een stuk sneller.
Sprinter..ik probeer al waar het nuttig is handmatig een tikje op de pook te geven maar de reactie snelheid van de bak is traaaaaaag. Geen idee of het gaspedaal drive by wire is maar het is een irritatiepuntje van jewelste.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koop er eentje met een sportstand, of geef eens gas
Welke motor?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:07 schreef Charged het volgende:
[..]
Sprinter..ik probeer al waar het nuttig is handmatig een tikje op de pook te geven maar de reactie snelheid van de bak is traaaaaaag. Geen idee of het gaspedaal drive by wire is maar het is een irritatiepuntje van jewelste.
We gaan ze (mits nog technisch oke) overnemen van de lease maar dan hebben ze 250k+ erop zitten met constant volle belasting qua gewicht..een chipkuurtje is misschien niet heel slim,ik ben er zeker van dat ze in de leasetermijn niet eens een keertje naar de bak gekeken hebben.
Dat is toch vreemd dat zo'n bak al niet in de fabriek optimaal geprogrammeerd wordt?quote:Op maandag 3 juli 2017 18:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit met een 7G heb gereden, maar ik hoor er in de regel ook niet veel slechte dingen (meer) over.
Ik heb wel een paar mensen gesproken die hun benz met 7G hebben laten chippen, en dat de chipboer ook dingen in de baksoftware had veranderd en dat het daarna béter was.. Dus blijkbaar valt er wel iets te verbeteren
Vanuit de fabriek is de programmering gemiddeld genomen,bij chippen gaat het of naar persoonlijke smaak of naar optimalisering.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dat is toch vreemd dat zo'n bak al niet in de fabriek optimaal geprogrammeerd wordt?
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?quote:
De gemiddelde MB rijder zit niet echt te wachten op een bak die bambambam schakelt, en dus zullen er niet veel mensen zijn die er heel erg aaanstoot aan nemen.. Ik denk dat als je het aangeeft bij de dealer dat ze er heus iets aan kunnen doen, de vraag is of ze het mogen van 'het boekje'.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dat is toch vreemd dat zo'n bak al niet in de fabriek optimaal geprogrammeerd wordt?
Geen idee waar je het over hebt..vb-571-p..nieuw geleverd,2 stuks.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?
Weet je zeker dat het geen 318 is?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt..vb-571-p..nieuw geleverd,2 stuks.
Heel zeker,typeplaatjes zelf verwijderd voor het bestickeren,zelf met Wensink kunnen overleggen omdat ik een 315 helemaal niks vond en de directie in de eerste instantie voor een paar 313's wilde gaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen 318 is?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter
Ik heb ook de 7-traps inderdaad, maar wel met de V6. Ik vind het een prima automaat, schakelt aardig snel en je merkt er niks van. Het is niet zoals de nieuwe 9-traps of een ZF 8-traps, maar voor een bus prima. De V6 heeft gelukkig veel vermogen/koppel dus vind het een ideale combi. Had eerst V6 met handbak maar vind 'm met automaat een stuk fijner.quote:Op maandag 3 juli 2017 17:13 schreef Charged het volgende:
[..]
Heb jij ook de 7 traps en is die ook zo traag met reageren bij optrekken?
Bij mij lijkt het verdomme wel een Smart..gasgeven en een kleine seconde later pas reactie. Onze oude 315 met 5 traps reageerde een stuk sneller.
Dat is de 5-pitter nog volgens mij, oerdegelijke motor. Had eerst ook zo een 316CDI met Sprintshift. Automaat had weleens wat storingen en was niet de snelste nee, toch is dat ding rijdend met 600.000km ofzo weg gegaan. Hij is ook nog geleverd met volautomaat, maar daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?
Ze werden onderhuids iets eerder vernieuwd inderdaad. Ik heb ook nog de oude neus maar heb wel weer opties van het nieuwe type, zoals de side wind assist. Vanaf de nieuwe neus werd de V6 alleen nog met adblue geleverd, dus dat wilde mijn baas ook liever niet. Tegenwoordig is vanaf dit jaar de V6 ook weer zonder te bestellen volgens mij. De andere bussen op de zaak hebben wel de nieuwe neus en zijn 316CDI's.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:30 schreef Charged het volgende:
[..]
Heel zeker,typeplaatjes zelf verwijderd voor het bestickeren,zelf met Wensink kunnen overleggen omdat ik een 315 helemaal niks vond en de directie in de eerste instantie voor een paar 313's wilde gaan.
Ik heb het type nog met de oude neus al zijn er nieuwe neuzen met ook een 316 badge.
Thnx,duidelijke infoquote:Op maandag 3 juli 2017 19:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb ook de 7-traps inderdaad, maar wel met de V6. Ik vind het een prima automaat, schakelt aardig snel en je merkt er niks van. Het is niet zoals de nieuwe 9-traps of een ZF 8-traps, maar voor een bus prima. De V6 heeft gelukkig veel vermogen/koppel dus vind het een ideale combi. Had eerst V6 met handbak maar vind 'm met automaat een stuk fijner.
We hebben vroeger nog een 515CDI automaat (5-traps) en die moest echt constant in de toeren geramd worden om een beetje vooruit te komen. Die werd uiteindelijk gedegradeerd tot NL bus, want daarnaast was er nog een 518CDI (en later een 519CDI), allebei met 5-traps automaat. Dat waren, ondanks de grote opbouw, behoorlijk snelle wagens.
[..]
Dat is de 5-pitter nog volgens mij, oerdegelijke motor. Had eerst ook zo een 316CDI met Sprintshift. Automaat had weleens wat storingen en was niet de snelste nee, toch is dat ding rijdend met 600.000km ofzo weg gegaan. Hij is ook nog geleverd met volautomaat, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Op de zaak hebben we ook nog 316CDI's van het laatste type (163pk, 2014) maar dat zijn handbakken. Op zich snel zat, maar als niet vergelijkbaar met de 319CDI.
Mja,daar zal de verwarring misschien wel inzitten..ik heb zelf wel het nieuwere blok en automaat en dan de luxe van de oude voorraad,wel lekker .quote:Op maandag 3 juli 2017 19:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ze werden onderhuids iets eerder vernieuwd inderdaad. Ik heb ook nog de oude neus maar heb wel weer opties van het nieuwe type, zoals de side wind assist. Vanaf de nieuwe neus werd de V6 alleen nog met adblue geleverd, dus dat wilde mijn baas ook liever niet. Tegenwoordig is vanaf dit jaar de V6 ook weer zonder te bestellen volgens mij. De andere bussen op de zaak hebben wel de nieuwe neus en zijn 316CDI's.
Pietverdriet heeft het nog over het oude type met de 5-cilinder.
Ja die dode hoek heb ik weer niet haha Best wel handig, de nieuwe Sprinters op de zaak hebben ze wel. Maar goed, vind de spiegels gelukkig wel heel goed dus mis het verder niet. Die nieuwe gaan bijv. ook piepen als je over de lijntjes gaat en als je te hard op je voorganger afrijdt Mijne heeft dus alleen de side wind assist (dat werkt wel echt goed vind ik).quote:Op maandag 3 juli 2017 19:42 schreef Charged het volgende:
[..]
Mja,daar zal de verwarring misschien wel inzitten..ik heb zelf wel het nieuwere blok en automaat en dan de luxe van de oude voorraad,wel lekker .
Ik hoop dat 1 van de 2 de moeite niet meer waard is en dat ik een nieuwe krijg. Side wind assist en dode hoek indicator.
Daar ben ik wel erg benieuwd naar..met name als ze al wat meer km's achter de kiezen hebben en het onderstel wat soepeler is,hoe merk jij dat? De mijne (zonder) begint gemeen te worden met felle zijwind (L2H2 uitvoering,jij hebt L3H2?)quote:Op maandag 3 juli 2017 19:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mijne heeft dus alleen de side wind assist (dat werkt wel echt goed vind ik).
Vooral in Polen werkt dat systeem, als je richting Warschau gaat rijd je constant in de wind, erg vervelend Maar als je dan een vrachtwagen inhaalt en er komt een flinke rukwind achter voelt het alsof er 1 kant remt waardoor hij 'm goed recht houdt. Eerst is het even schrikken, maar het went wel en werkt goed. Bij een forse windvlaag gaat 'ie ook piepen en zie je het op de boordcomputer. Maar ik heb het idee dat hij het ook in stilte doet bij kleine vlagen.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Daar ben ik wel erg benieuwd naar..met name als ze al wat meer km's achter de kiezen hebben en het onderstel wat soepeler is,hoe merk jij dat? De mijne (zonder) begint gemeen te worden met felle zijwind (L2H2 uitvoering,jij hebt L3H2?)
Duidelijk,thnx. Ik laat het even met rust nou voordat het een Sprinter kaap gaat worden.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vooral in Polen werkt dat systeem, als je richting Warschau gaat rijd je constant in de wind, erg vervelend Maar als je dan een vrachtwagen inhaalt en er komt een flinke rukwind achter voelt het alsof er 1 kant remt waardoor hij 'm goed recht houdt. Eerst is het even schrikken, maar het went wel en werkt goed. Bij een forse windvlaag gaat 'ie ook piepen en zie je het op de boordcomputer. Maar ik heb het idee dat hij het ook in stilte doet bij kleine vlagen.
Ik heb nog een tandje langer, L4H2. Onderstel werkt verder nog prima, zelfs zonder lading vrij comfortabel. En dus niet heel veel last van de wind. Tuurlijk wel meer dan bij een personenauto
[ afbeelding ]
1: Ga huilenquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooi auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
Sprinter V6 rijdt heerlijk hoorquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooie auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
hij heeft iig een Benz.. Een ekte, geen werkhokquote:Op maandag 3 juli 2017 20:23 schreef Charged het volgende:
[..]
1: Ga huilen
2: Kom vechten,dan!
3:TR
4:Het is friet petad!
5:Doe normaal en lul mee
6:Je hoeft niet te reageren
kies maar..
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sprinter V6 rijdt heerlijk hoor
Vorige week nog 2 dagen een MB SLC 43 AMG gereden, ook leuk! Heel wat anders
Hebben de 4-pitters ook een viscofan? Die kunnen als het wat warmer is wel loeien. Maar de V6 vind ik wel behoorlijk stil hoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.
Misschien de bestuurders eens uitleggen hoe dat werkt met koppel en vermogen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.
Of dat van binnenuit ook zo hoorbaar is weet ik niet, het viel me op als er eentje langsrijdt en optrekt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien de bestuurders eens uitleggen hoe dat werkt met koppel en vermogen?
Wellicht zijn die wat minder geisoleerd, of maken ze meer toeren door de bak verhoudingen?
Taxi's en busjes. En ouwelullenwagensquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooie auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
je hoeft geen toeren te maken in een diesel, ook in een moderne niet.. Ik heb een hele kudde collega's die in Caddy's rijden, is onze standaard bedrijfskar, en er is echt maar een handjevol mensen die er normaal in rijdt..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Of dat van binnenuit ook zo hoorbaar is weet ik niet, het viel me op als er eentje langsrijdt en optrekt.
ik vind de oude ook wel mooiquote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de nieuwe C klasse estate wel een mooie auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |