abonnement Unibet Coolblue
pi_139101781
Welkom in het centrale nestkastjes topic $4! Hier volgen we het leven van vogeltjes in en rond nestkastjes van Fok!-ers. *O*
(vervolg van F&F / [Centraal] Nestkastjes topic #3)



Dit topic hebben we

nieuwsgierigheid:

Gevaar:

Territoriale disputen:

Hard werk

Bestrijding van ongedierte

Het keuren van nest sites

Bedscenes (slapen :P )

Liefde O+

Eitjes

En baby's (beelden van user Sakura)

Kortom, een soap met drama en emoties!

Inmiddels zijn er meerdere nestjes te volgen in dit topic, sommige met camera's:

Selang (met nestkast met maar liefst 12 eitjes)



klavertjetien


Sakura

En de beelden zijn live te volgen op 3 camera's, 2 in de nestkast, een daglicht en een infrarood camera, en 1 buiten de nestkast op de nestkast zelf gericht.
Directe link naar livewebcam site: http://webcam.geheimezender.nl/

Verder zijn er nog enkele fokkers met nestkasten zonder camera's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sakura op 21-04-2014 20:39:16 (typo) ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139101787
De laatste posting uit het vorige topic:

Vrouwtje net even van het nest af, inmiddels 7 jongen uitgekomen

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 april 2014 @ 09:35:19 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139102329
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 08:31 schreef Sakura het volgende:
De laatste posting uit het vorige topic:

Vrouwtje net even van het nest af, inmiddels 7 jongen uitgekomen

[ afbeelding ]
Nog twee te gaan dus! :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 april 2014 @ 09:55:00 #4
269689 crew  Viv
pi_139102587
Wat zijn die jonkies nog lelijk in het begin hè? :o
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 april 2014 @ 10:09:07 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139102800
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 09:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat zijn die jonkies nog lelijk in het begin hè? :o
Net als mensenbaby's :+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139108858
Inmiddels is het 8ste jonkie uit het ei. Eierdop licht nog in het nest



even later komt ma en eet het eierdopje op


Verschil tussen ma en pa koolmees is redelijk zichtbaar. De zwarte lijn bij het ook van ma koolmees is een vrij strakke lijn, terwijl er bij pa een duidelijke knik in zit.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139109609
Blijft opvallend, vrouwtje eet poepjes op, mannetje neemt ze mee naar buiten. (Schijnt wat met hormoonhuishouding van het vrouwtje te maken te hebben)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139109731
Ik maak me zorgen hier. Vanmiddag hebben wij een uurtje de schuur geschilderd (niet geschuurd met herrie of iets) aan de andere kant vd tuin. Echter heb ik geen ouder koolmeesjes meer gezien. Babies piepen als een gek. Ik zit al een half uur te observeren vanaf binnen maar zie niets. Hoe lang kan dit doorgaan?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 april 2014 @ 14:58:38 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139110015
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:44 schreef Sakura het volgende:
Blijft opvallend, vrouwtje eet poepjes op, mannetje neemt ze mee naar buiten. (Schijnt wat met hormoonhuishouding van het vrouwtje te maken te hebben)
Interessant, ik ben benieuwd of dat bij die van mij straks ook zo is. Naar ik begrijp heeft het ook te maken met het feit dat de vrouwtjes vaak tekorten hebben aan bepaalde voedingsstoffen (waarschijnlijk door het eieren leggen, broeden, etc) en dat daarom de vrouwtjes de poepjes vaker opeten dan de mannetjes.

Overigens zitten die poepjes afgeschermd in een fecal sac
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139110082
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:58 schreef SeLang het volgende:
Overigens zitten die poepjes afgeschermd in een fecal sac
Yummm :Y)
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 april 2014 @ 15:00:55 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139110094
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:48 schreef klavertjetien het volgende:
Ik maak me zorgen hier. Vanmiddag hebben wij een uurtje de schuur geschilderd (niet geschuurd met herrie of iets) aan de andere kant vd tuin. Echter heb ik geen ouder koolmeesjes meer gezien. Babies piepen als een gek. Ik zit al een half uur te observeren vanaf binnen maar zie niets. Hoe lang kan dit doorgaan?
Als je niet aan het nest gekloot hebt en alleen op een afstandje wat hebt staan schilderen denk ik niet dat er een relatie is met dat schilderen. Afwachten en hopen dat er niks is gebeurd (ik denk dan eerder aan een kat ofzo).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139110674
Hopen maar dat er geen kat iets op zijn geweten heeft inderdaad :( (ik blijf het zeggen, katten horen niet buiten, ze kunnen me dat niet snel genoeg strafbaar maken. Al die katteneigenaars zijn en blijven verantwoordelijk voor 30 miljoen vermoorde vogels per jaar)

Filmpje van jong met nog een eierdop op zijn koppie :)
Pa komt nog even langs met voer, maar doet niets aan dat doppie.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139112024
Ik verwacht geen kat. Mijn katten komen niet buiten en hier wonen nog maar weinig mensen en nog steeds geen kat gezien in de achtertuin. Verder zijn we ver uit de buurt van het nest geweest.
Vanmorgen vlogen ze nog wel af en aan.
Stel dat ouders niet terug komen wat dan te doen?
pi_139112758
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:04 schreef klavertjetien het volgende:
Ik verwacht geen kat. Mijn katten komen niet buiten en hier wonen nog maar weinig mensen en nog steeds geen kat gezien in de achtertuin. Verder zijn we ver uit de buurt van het nest geweest.
Vanmorgen vlogen ze nog wel af en aan.
Stel dat ouders niet terug komen wat dan te doen?
Je kan er slechts het beste van hopen. Altijd rot als een nestje mislukt. Hadden wij de laatste keer hier ook, door enorm onervaren ouders.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139112830
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Net als mensenbaby's :+
Alleen de ouders zelf vinden ze altijd enorm mooi, en niemand in hun omgeving die het tegen durft te spreken :P
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139113570
Maar dan gaan ze dood. Als ze niet neer komen. Kan je als mens ze dan nog helpen door te voeren? Ik vind het een akelig idee niets te doen. Ben nu niet thuis maar rond half 8 hoop ik nog even te kunnen observeren.
pi_139114646
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef klavertjetien het volgende:
Maar dan gaan ze dood. Als ze niet neer komen. Kan je als mens ze dan nog helpen door te voeren? Ik vind het een akelig idee niets te doen. Ben nu niet thuis maar rond half 8 hoop ik nog even te kunnen observeren.
Ben bang dat je als mens niet veel kan doen nee. Je kan ze bijvoeren tot ze uit zouden kunnen vliegen, (zal je wel de hele dag door ze moeten blijven voeren) maar dan moeten ze nog van hun ouders leren om zelf te overleven.

Met het vorige nest wat wij hier hadden kwamen de ouders ook zeer weinig voedsel brengen, het is echt een rot gevoel, (vooral als je alles kan zien gebeuren op de camera's) maar helaas sta je als mens redelijk machteloos.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139116326
Nog een videotje, vrouwtje komt voer brengen en eet eierschaaltje op

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139116423
Wat een leuk filmpje! Net even de paas tafel rond gegaan.
pi_139119425
Helaas nog geen spoor van de ouders. Babies piepen op zn hardst. Kan misschien ook zo zijn dat er met een vd ouders wat gebeurd is? Wag een akelig gevoel dit
pi_139121663
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:48 schreef klavertjetien het volgende:
Helaas nog geen spoor van de ouders. Babies piepen op zn hardst. Kan misschien ook zo zijn dat er met een vd ouders wat gebeurd is? Wag een akelig gevoel dit
Je voelt je inderdaad zo machteloos als zoiets gebeurd.

Hier is in ieder geval om 8 uur de laatste voeding geweest na zeer veel af en aan vliegen, pakweg elke 2 minuten kwam er wel 1 van de ouders langs.
Morgen zal het laatste eitje wel uitkomen, maar dan weer gewoon aan het werk, dus helaas kan ik dan geen filmpjes maken en moeten we het met de motion detection afbeeldingen doen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139122223
Heb even met de vogelopvang gebeld. Stel dat morgen de ouders nog niet zijn gekomen moet ik overwegen ze daar heen te brengen. Ik duim nog flink en gelukkig morgen vrij.
pi_139122425
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:35 schreef klavertjetien het volgende:
Heb even met de vogelopvang gebeld. Stel dat morgen de ouders nog niet zijn gekomen moet ik overwegen ze daar heen te brengen. Ik duim nog flink en gelukkig morgen vrij.
Dat lijkt me dan inderdaad het beste, als zij ze op kunnen vangen. Gelukkig zijn ze groot genoeg om eventjes zonde voer te kunnen. Maar als ze vannacht niet teruggekomen zijn, kan je er echt wel vanuit gaan dat ze het nest verlaten hebben. Misschien toch te erg geschrokken van het foto's maken.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_139124208
Ik hoop echt niet dat het door mijn actie van vorige week komt . Want voel me dan vreselijk! Ook de pimpelmezen een tuin verder zijn vandaag niet meer gesignaleerd. Er zou vandaag wel een aantal keer een grote kraai op de schutting hebben gezeten vertelde buurvrouw.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')